Sunday, September 23, 2012

DALAM SUNGGUH NASIHAT NI.




Tun M - Saya sedih. Bukanlah saya berharap kerana kesedihan saya akan menarik simpati sesiapa. Hanya saya ingin menyatakan perasaan saya- perasaan apabila melihat kaum bangsa saya, orang Melayu, begitu sekali tidak tahu bersyukur, begitu sekali mudah lupa, begitu sekali mudah dipengaruhi dan diperalat oleh orang lain sehingga sanggup memburukkan bangsa sendiri.

Bagi generasi yang dilahirkan selepas merdeka tentulah mereka tidak merasai sendiri kehinaan yang dialami oleh orang Melayu semasa mereka dijajah dahulu. Tetapi takkanlah mereka tidak baca sejarah bangsa mereka.

Jika mereka sudah lupa, jika mereka tidak dapat memahami pahit maung, pedih perit bangsa yang dijajah, izinkan saya yang biasa dengan tiga penjajahan bercerita sedikit berkenaan orang Melayu semasa dijajah.

Rata-rata mereka miskin, tidak berilmu pengetahuan, tidak memiliki apa-apa kecekapan, tidak terdaya mempertahan negeri-negeri mereka. Mereka terpaksa bertuankan orang putih Inggeris yang mereka terima sebagai Tuan mereka di negeri mereka sendiri. Mereka bukan tuan rumah. Mereka sebenarnya hamba rumah yang diduduki orang lain.

Orang putih, secara terbuka menyatakan orang Melayu adalah bodoh dan malas, tidak mampu menyumbang apa-apa kepada pembangunan negeri-negeri mereka. Mereka hanya layak jadi pemandu kereta dan orderly atau budak pejabat atau kerani. Mereka dianggap tidak berkebolehan melaksanakan apa-apa kerja yang dipertanggungjawab kepada mereka. Orang asing dari India dan Cina perlu dibawa masuk untuk mengatasi masalah Melayu malas dan tidak cekap.

 
Datang Jepun. Orang Melayu hilang jawatan perkeranian dan jawatan-jawatan rendah yang lain. Mereka terpaksa jadi penjual pisang di tepi jalan - kais pagi makan pagi, kais petang makan petang.
Jika tidak tunduk serendah mungkin apabila lalu di hadapan askar Jepun, mereka dipaksa tatang ketulan batu yang besar sehingga mereka pening dan jatuh. Mereka diarah panjat pohon kelapa untuk dapat buah kelapa bagi askar Jepun. Jika gagal mereka ditempeleng dan terbongkok-bongkok meminta maaf daripada askar Jepun.

Tanpa bertanya sedikitpun akan pandangan orang Melayu sebagai pemilik negeri-negeri Melayu, Jepun menghadiahkan empat buah negeri Melayu, iaitu Kedah, Perlis, Kelantan dan Terengganu kepada Siam, kerana membalas budi Siam.

Di bawah pemerintahan Siam, orang Melayu diarah supaya menghormati lagu kebangsaan Siam dan bendera Siam. Saya lihat sendiri seorang orang tua Melayu yang tidak turun basikalnya semasa lagu kebangsaan Siam dimainkan, ditendang di kepala oleh askar Siam apabila lagu berhenti dan ia jatuh terlentang di atas jalan. Saya dan beberapa Melayu lain tidak berani menolong orang tua yang telah jatuh. Kami bangsa yang dijajah dan boleh ditendang oleh sesiapa yang menjajah bangsa kami. Jangan siapa tolong.

Kemudian, British kembali dan raja-raja Melayu diugut akan diturunkan dari takhta mereka jika tidak tandatangan perjanjian Mac Michael supaya negeri-negeri Melayu diserah secara langsung kepada British. Dan raja Melayu pun tandatangan dan diturunkan pangkat kepada kadi besar negeri mereka.

Cadangan Malayan Union British bertujuan menamatkan negeri-negeri Melayu sebagai Tanah Melayu, milik orang Melayu. Ia akan jadi milik siapa sahaja yang mendapat taraf rakyat Malayan Union milik British.

Dalam keadaan orang Melayu begitu miskin, daif dan tidak berilmu pengetahuan, tidak memiliki apa-apa kecekapan, tidak mempunyai senjata, tidak tahu berniaga, sudah tentu mereka akan menjadi kuli dan hamba kepada orang lain yang lebih pintar, lebih cekap dan lebih kaya daripada mereka. Sudah tentu tidak akan ada Tanah Melayu, tanah tumpah darahnya orang Melayu. Mereka akan jadi bangsa yang tidak bernegara, tidak bertanahair. Tidak ada masa depan bagi mereka.

Alhamdulillah. Di saat itu mereka tiba-tiba sedar. Berkat beberapa kerat di antara mereka yang terpelajar yang tahu akan malapetaka yang menanti bangsa mereka, mereka ketepikan sikap kenegerian mereka dan kesetiaan kepada raja masing-masing atau kepada keturunan mereka. Mereka bersatu dan bangun menentang rancangan Malayan Union British.

 Perpaduan Melayu yang tumpat ini, pendirian mereka yang tidak berbelah-bahagi berkenaan penolakan Malayan Union memaksa British gugurkan rancangan mereka dan kembalikan negeri-negeri Melayu bersama Pulau Pinang dan Melaka yang dimiliki British kepada orang Melayu. Maka terselamatlah orang Melayu dan negeri mereka.

Malangnya sekembalinya sahaja Semenanjung Tanah Melayu ke tangan orang Melayu, maka bermulalah rebutan untuk nikmat yang datang dengan pemerintahan sendiri, khususnya untuk menjadi ahli dalam dewan-dewan negeri dan dewan undangan Persekutuan. Keahlian ini menjanjikan pangkat, elaun dan lain-lain kemudahan.

Untuk bekerja sebagai budak pejabat memerlukan kelulusan tertentu. Tetapi untuk menjadi Yang Berhormat, menteri, bahkan Perdana Menteri tidak memerlukan apa-apa sijil atau kelulusan.
Yang kecewa, yang tidak dapat nikmat yang dikejar lupa akan nikmat perpaduan dan mereka tinggalkan UMNO untuk tubuh kesatuan mereka sendiri. Dengan ini mereka akan dapat dicalon oleh parti mereka untuk bertanding dalam pilihan raya yang akan datang.

Kumpulan pertama yang menubuh parti serpihan terdiri daripada ulama dalam UMNO yang kecewa kerana permintaan mereka supaya 10 daripada mereka dicalonkan oleh Tunku Abdul Rahman ditolak olehnya dan hanya satu sahaja yang diberi kepada kumpulan ini.

Tetapi Tuhan Maha Kaya. Rata-rata orang Melayu terus menyokong UMNO yang mana ini memberi kemenangan kepada UMNO dan rakan-rakannya. Demikianlah besarnya sokongan ini sehingga British terpaksa serah kuasa kepada Perikatan ciptaan UMNO. Jika Parti Islam mendapat lebih daripada satu kerusi, nescaya kemerdekaan tidak tercapai pada 1957.

Tanpa merampas hak orang lain, pemerintahan yang bertunggak kepada Melayu berjaya membangunkan negara dan memberi kepada bangsa Melayu dan bumiputera lain pelajaran, latihan dan peluang yang tidak pernah dinikmati oleh mereka semasa dijajah.

Berkat semua ini maka terpulihlah maruah bangsa Melayu. Alhamdulillah.

Ramalan bahawa pemerintahan yang dipimpin Melayu ini akan merampas hak dan harta kaum lain tidak menjadi kenyataan. Sebaliknya pimpinan yang diterajui Melayu berjaya memajukan negara sehingga dikagumi dunia.

Semua ini terang dan nyata. Dunia akui kebolehan orang Melayu yang memimpin Malaysia. Tetapi mereka belum sampai ke tahap bersaing dengan kaum lain terutama dalam bidang perniagaan dan perusahaan.

Malangnya kejayaan yang sedikit ini telah menjadikan mereka bongkak dan tamak. Rebutan kuasa antara mereka terus berlaku dan rebutan yang berpunca kepada ketamakan individu tertentu menyebabkan perpecahan dan serpihan daripada parti utama mereka.

Mereka yang kecewa kerana gagal merebut tempat menghasut ahli-ahli dan pemimpin kerdil untuk menyertai mereka, untuk menjayakan hasrat sempit mereka merebut kuasa, terutama untuk menjadi Perdana Menteri. Untuk ini mereka membohong, menyalahtafsir agama, menyokong orang lain yang tidak suka melihat orang Melayu meraih walaupun sedikit kekayaan, kedudukan dan nikmat yang terdapat di negara ini.

Hasilnya ialah perpaduan Melayu diganti dengan perpecahan. Orang Melayu yang dahulu digeruni oleh British kerana kukuhnya perpaduan mereka, sekarang berpecah kepada tiga kumpulan kecil yang terpaksa mengemis untuk mendapat sokongan orang lain termasuk mereka yang menentang segala usaha untuk mengimbangkan kedudukan orang Melayu dengan kaum-kaum lain.
Sokongan orang lain ini tidak diberi secara percuma. 

Jika mana-mana daripada parti Melayu ini memenangi pilihan raya dan mendirikan Kerajaan, tak dapat tidak Kerajaan ini akan terpaksa mengikuti telunjuk orang lain. Melayu tidak lagi akan menjadi tunggak kepada pemerintahan negara yang mereka rela berkongsi dengan orang lain. Mereka akan jadi puak minoriti dalam pakatan yang mereka sertai. Inilah yang akan terjadi hasil perpecahan orang Melayu.

Siapakah yang membawa malapetaka ini. Tak lain tak bukan malapetaka ini dibawa oleh orang Melayu sendiri - orang Melayu yang tamak, orang Melayu yang kurang pintar, orang Melayu yang mudah dipengaruhi nafsu, yang mudah dikuasai oleh perasaan benci apabila dihasut.

Orang Melayu sudah lupa akan betapa hinanya mereka semasa dijajah dahulu. Mereka tidak pun mengakui akan nikmat yang banyak yang dinikmati oleh mereka setelah merdeka dan mereka menerajui Kerajaan - Kerajaan Malaysia merdeka.

Oleh kerana lupa dan tidak bersyukur, mereka rela supaya perpaduan yang memberi kekuatan kepada mereka dimusnahkan. Mereka sanggup dipecah dan dipisah daripada kuasa yang sedikit 
yang ada pada mereka.

Sebab inilah yang saya sedih. Bangsa saya jelas tidak dapat menangani kejayaan. Bangsa saya mudah lupa. Bangsa saya tidak tahu bersyukur. Bangsa saya tidak tahu mengambil iktibar daripada nasib yang menimpa kaum sebangsa yang hari ini tinggal di wilayah yang dikuasai orang lain.

Jangan bersedih dan bersimpati dengan saya. Bersimpatilah dan bersedihlah dengan diri sendiri, dengan anak cucu yang akan alami masa depan yang gelap kerana kita tamak dan begitu benci kepada bangsa dan pemerintahan oleh kita sendiri.

175 comments:

Anonymous said...

MELAYU MUDAH LUPA? KERANA DISOGOKKAN KEMARAHAN MAKA SANGGUP MENGKHIANATI BANGSA SENDIRI. KEMARAHAN MENGATASI FIKIRAN WARAS MAKA HILANGLAH RASA KESYUKURAN. HARI INI KITA MERASAI KENIKMATAN ATAS USAHA ORANG TERDAHULU DAN SANGGUPKAH KITA HANCURKAN KEBAHAGIAN ORANG YANG AKAN DATANG KERANA KEMARAHAN YANG KITA PUN TAK TAHU KENAPA KITA PERLU MARAH?

Ghazali said...

Orang Melayu harus menyedari hakikat bahawa ada pemimpin2 Melayu kini yang sanggup menjual maruah dan jati diri sendiri dan bangsanya demi untuk mencapai cita-cita peribadi. Pemimpin ini memang telah desperate dan sanggup menjual apa sahaja....apa sahaja....demi mencapai hasrat individu walaupun menjual negaranya sendiri.

Anonymous said...

Melayu mmg bangsa bodoh dan mudah diperalat wpun asal usul Melayu ini konon baik dan beradab.

Org Melayu lemah dr segi self-strength, lemah apabila ada anasir luar yg pandai hasut. Org Melayu antara spesis yg paling malas guna OTAK untuk buat justifikasi. Sbb itu di surau2 dan masjid2 xramai yg mahu ikuti majlis ilmu kitab2.. tp kalau di konsert2 atau ceramah2 mengutuk maki hamun, kasi duit pun ramai yg berbondong2.

Org Melayu bangsa yg IQ lemah.. boleh fikir satu dua direction lepas tu xblh pikir dah direction lain. SBb tu DAP berlakon 'warok' sikit lebai2 PAS jd serupa ANJING KEBULURAN. Kebaikan yg mereka kecapi selama ini lenyap dgn lakonan kafir DAP.. sbb apa? sbb IQ lemah, otak letak kt bontot..

Akhirnya dgn satu dua perkataan fitnah speerti RASUAH dan KAPAL SELAM sudah cukup utk 'halalkan' kerajaan yg banyak berjaa ditumbangkan. UMNO BN ada kelemahan tp bukan sehingga perlu ditumbangkan.. sebaliknya diperbaiki.

Tapi malang sekali itulah Melayu.. tidak sukar musuh2 luar utk kerjakan, tp kerana UMNO it tidak sebodoh di Timur Tengah, melatah apabila diasak, jadi skrg musuh2 susah jugak nk tumbangkan UMNO wpun dana berjuta2 masuk krn sikap UMNO kelihatan lembut

Bayakangkan jika UMNO BN agresif membalas spt rejim2 Arab, sgt mudahlah anjing2 luat gunakan elemen demokrasi dan freedom utk pelingkup kita.


PRU13 sgt penting.. sama ada kita mahu ikut hawa nafsu atau mahu ikut akal fikiran. Jika kita mahu bertuhankan hawa nafsu syiatan bersekongkol dgn puak2 demokrasi Syaitan iji.. maka akan runtuhlah negar ayg kita bina ini.. mungkin selagi tidak merasa selagi tiulah bangsa Melayu IQ lembab ini xkn percaya.. semuanya propa UMNO BN.. itulah talian hayat Melayu2 IQ lembab terutama kelahiran PAS ini!

Anonymous said...

cuba baca apa yg depa kata kat Mahatdir...

http://blog.limkitsiang.com/2012/09/23/dr-m-mahukan-orang-melayu-berlindung-di-bawah-umno-walaupun-sudah-busuk-sampai-ke-ususnya/

Anonymous said...

Sape yg lebih dgr Lim Kit Siang dr Tun M mmg berhati BANGKAI lah.

Tun M sudah beri jasa yg cukup banyak utk negara dan Melayu. Tapi kit Siang ialah SIALAN CINA KAFIR yg bencikan Melayu tetapu pura2 mcm Kuan Yew mahu Singapura dahulu.

Kalau level inipun anjing2 PR xboleh differentiated macam manakah jika eleman saraf tipu helah jahat lain yg perlukan deep thinking dapat mereka detect dn fikirkan?

Cuba describe apa itu busuk usus?? Jiba jadikan Melayu bangsa yg belajar guna otak dan hati-combine these two elements.

Org yg pernh tolong kita dgn org yg xpernh beri apa2 tp pandai ckp.. so which one yg kita nk deliberate? consideration based on slanders? itu sudah cukupkah utk otak org Melayu ambil sbg justifikasi..?? shameful these kind of malays-- PAS hound od DAPigs!

Anonymous said...


Sayang Tun Dr Mahathir...Negarawan Terbilang.

Anonymous said...


DAP sial..

Anonymous said...

Hasil kerja kerajaan dapat berkereta 2-3 biji.rumah besar dan anak2 sekolah agama swasta tetapi bersyukur jauh sekali. Bulan ramadhan baru2 ni pun dipenuhi dengan caci maki kerajaan.Tu sebab melayu jenis ni boleh berdamping dengan kafir harbi

Anonymous said...

Itulah hakikaktnya bangsa Melayu kufur nikmat. Raya baru ni sy juga jd saksi betapa ramai ipar duai yg merasi nikmat dgn izin ALlah melalui krn BN. Adyg sempat cekau keta baru lagi 2minggu nk raye.. katanya dpt BONUS.. ada yg tukar set dlm rumah, beli baju raya utk sedara2..

tp pd hari yg sama mereka kutuk UMNO BN berterusan.. bukan kutuk soal yg benar.. tp kutukan bertajuk UMNO zalim tindas rakyat??? Allahu Akbar.. apakah ini bibit2 Tuhan akan tarik semula nikmatyt.. ??? dikala limpahan besar nikmat Allah melalui krjn yg ada.. tiba2 mereka tk rse itu nikmat??

mereka kata itui zalim? Apakah kita mahu ALlah miskinkan kita semiskin2nya.. dn barulah renewal of generation akan sedar sperti zaman sblm merdeka dulu apa yg dikatakan oleh UMNO itu benar belaka???


Kenapakah Melayu kini jd keras hati??? kenapakah berjuta rakyat asing mengerumini negara ini jika tidak kerana kecekapan UMNO BN memerintah? Mana ada negara yg rasuah kuat boleh melimpah rezeki??

Anonymous said...

ini kiasan ...bukan fitnah k..

DAP. Dap Anak Penang - Tengku Aziz


PAS. PARTI ANJING SURUHAN. WUF WUF WUF.......DAPAT TULANG BUSUK PUN MASIH TAAT PADA TUAN DAPnya. MENYALAK SANA, MENYALAK SINI, TETAP DAPAT TULANG BUSUK. WUF WUF

PKR. PARTI KONGKEK 'errRRRRR' falsafah hidup: janji rasa..janji sedap..janji pm...cara..tak kira..

menipu tak kisah
muslihat tak apa
mengencing pun ok..
mengentut da biasa
errr errrr eRRRR Takan tak biasa..
janji piiii eeemmmm

DAP dpt jd menteri kewangan xkisah dap dpt m.pertahanan xpe
dap dpt jaga menteri dlm negeri lantak la..

JawaJohor said...

SALAM TUN
YOU ARE A TRUE MUSLIM AND MALAY LEADER.
YOU HAVE DONE A LOT FOR THE NATION.

TERLALU RAMAI ORANG YANG SAKIT HATI, DENGKI DAN IRIHATI TERHADAP TUN. ADA DIANTARA MEREKA BERPENDIDIKAN UGAMA YANG TINGGI. BEING HUMAN MEREKA TIDAK MAKSUM. IGNORE THEM. JUST CARRY ON WITH YOUR NOBLE WORK.

HANYA ALLAH YANG TAHU DAN MENILAI SUMBANGAN TUN KEPADA UGAMA, BANGSA DAN NEGARA.

SEMOGA TUN SIHAT SELALU, DAN BERTAKWA PADA ALLAH SWT.........AMIN

Anonymous said...

AMINN utk TUN! AMINN!

We care it!! Hidup Tun M!

AHZ said...

Amat tersentuh membaca luahan hati Tun Dr. mahathir dalam MM hari ini 23 Sept. 2012.

Oleh kerana aku pun telah pernah menempuh zaman pemerintahan Jepun dan Inggeris, aku dapat rasa apa yang diperkatakan oleh TDM.

Anonymous said...

mamak ni sedih sbb lps pru13 mana dia nak pergi anak beranak.mana nak letak harta kekayaan tak terkira.

Anonymous said...

sapa yg jual melayu.tanya pemimpin peniaga melayu kg baru...sapa jual melayu

Anonymous said...

Anon 11:01 PM said...
mamak ni sedih sbb lps pru13 mana dia nak pergi anak beranak.mana nak letak harta kekayaan tak terkira.
------------------------------

Ko pun akan sedih juga nanti sebab lps pru13, ko pun mana nak pergi anak beranak.. kemungkinan merepat bila DaPig jadi tuan kat negara nie...

admin jakamas said...

Salam bro. Elok juga kalau merempat. Tak payah salahkan orang lain. Salahkan diri-sendiri sebab busuk hati naikkan Pakatan Rakyat.

Anonymous said...

Nicky.... eh! eh! eh!

Anonymous said...

"...sedih sbb lps pru13 mana dia nak pergi..."

September 23, 2012 11:01 PM

=================================

Shuhh ! Shuhh!!! Busuk nyer bau ANJING ni.. Shuhhh !!!

Anonymous said...

Mamak kutty ni bukan boleh percaya, spesis talam dua muka.. Bila nyawa umnu di hujung kerongkong, pndai plak nk merayu rayu.. Tapi bila dulu berkuasa, lupa pada org melayu..55 tahun umnu memerintah, mlayu terus layu, majoriti penghuni rumah kos rendah n pprt..anak beranak kaya raya hasil projek penswastaan dan pengkronian sipolan ni

Anonymous said...

Dulu sebelum pru 12 pun dia dah wat statement klu pr menang dia nk hijrah..

Spesis penakut...

Anonymous said...

X payah lh retorik sngt nk main zaman jepun ke, zman british kah... Dulu british duk pakat ngan umnu bg singapore kluaq,

Lah ni umnu pakat ngan umnu bg tg pagar plak kat singapore..

Anonymous said...

Dulu sebelum pru 12 pun dia dah wat statement klu pr menang dia nk hijrah..

Spesis penakut...

Buragas Alam said...

Anonymous said...
September 24, 2012 12:43 AM
'X payah lh retorik sngt nk main zaman jepun ke, zman british kah... Dulu british duk pakat ngan umnu bg singapore kluaq,

Lah ni umnu pakat ngan umnu bg tg pagar plak kat singapore..'...Mana kitab ko belajar Bang Aji woiii??? Buta sejarah apa ngko nih??? Ko tanya tokey DAP ko tuh apa dia dah buat? Sebelum Penang tergadai mcm Singapore....X yah lah cerita pasal Org melayu....Pasal org Cina & India pon x habis khatam. Aisay.....Kalau ko Cina atau India sekali pon. Negara China atau India tu pernah ke kaum lain Tadbir selain dari bangsa diorg? Apa yang kroni.....politik ni sama jer.....antara MAJORITI or MINORITI. Kalau MELAYU dah MINORITI.... Kita jadik org melayu singapore....

Anonymous said...

Sapa yang bagi penang pada gerakan walaupun melayu majoriti...adakah Pas, atau Pkr...


X payah loklak sangat lh.. Hang tu yg lupa sejarah...

Anonymous said...

Komen2 bangang yg kutuk Tun M tu mai dr spesis2 bangkai yg bernama BOMO SIAL lah tu.. xbrani nk appear dgn nick betul kot takut kena moderated.

Apapun dr komen2 macai2 berhati bangkai ini sgt jelas lah apa yg Tun M luahkan. Bangkai2 bernyawa ini mmg bijak pusing2 utk burukkan org lain tp rasa malu pd diri.

Tun M cukup banyak beri keistimewaan pd Melayu dn akhirnya beliau terpaksa tarik sikit tongkat itu..

Bukan krn nk menganaiya Melayu..nk bg simulasi sikit Melayu cukup xsedar diri wpun dlm ancaman.Krjn bg bantuan tp ckp xbg.. bila bg pulak xbersyukur..balik trik sikit mengelupur mcm ANJING.. itulah yg Tun sedih.. bangsa yg pengecut tp mahu tnjuk hebat di mata org lain

Xmu usaha byk tp mahu spoon fed.. bangsa yg pandai bercakp di kedai kopi tp penipu besar mcm org2 PAS.. harap serban jubah tp hati busuk mcm bangkai. khianat.. rosakkan agama.. dlm bisnes usah ckp lah dr santau menyantau sampailah jatuh menjatuh..


Anon yg posting berulang kutuk Tun M tu aku yakin dr manusia bangkai yg sama.. kerja mereka ialah busuk hati. Posting xde nilai.. Tun M nk lari atau ANwar yg lari? Dap boleh pergi taiwan china.. sgpork.. lu mau lari mana bai? lu anjing je..

Shaft Werty said...

Umno BN First, else can go to hell.

Love Tun,

Allah akan bersama kita.

Fuck pasetan, pgayr, babibiadap.

Anonymous said...

Bongok cai PAS, wpun Melayu majoriti tp Melayu bkn kuat, anjing2 PAS pn byk.. tp wpn Gerakan berkuasa, tanah2 di seberang Prai byk UMNO dpt selamatkan dibwh PERDA, JKP dan UDA..dr situ strategi utk ramaikan balik Melayu di Penang.. UMNO xckp saja tp usaha berkesan

tp bangkai2 PAS just berapi dlm ceramah, dgn UMNO, ckp pndai br 2-3 hari duduk dgn DAP serah semunya, nasib bek bini Pok Nik je DAP xmntak..kalo tidk kasi jugak Cina 'pakai', duit zakat pn nk serah, masjid pn DAP punya.. tanah2 lg sakan Cina beli.. so ape ko nk ckp bngkai oii?

Anonymous said...

Wan jijah DAP ade mintak 'pakai' tak? Anugay mesti kasi punye asalkan die blh jd Piii EMmmm... hahahah cai2 PAS dpt air kencing DAP n PKR jer laa.. slurpp..slurpp jilatt licinn...

Anonymous said...

Kah kah kah..

Statement nk sedapkan hati sendiri.. Hakikatnya melayu penang mmg dah lama lagu tu sejak gerakan memerintah...

Nice try dude

Langsi said...

Firaun mana yg menarik kuasa raja2?
MahaZALIM mana yg meminda perlembagaan sekiranya Pindaan Perlembagaan tidak ditandatangani oleh DYMM dlm tempoh 30 hari... pindaan akan tetap berlaku! Akan menjadi DYMM sebagai boneka!

Sape yg menAGUNG2kan Bhsa Inggeris!
Sape yg menjual negara dgn Projek IC dgn memberikan kewarganegaraan kepada PATI!
Mana dia dasar DEB yg kononnya mengangkat taraf hidup RAKYAT tapi sebenarnya memBONCITkan tembolok kroni2 UMNgOk Be-eNd...!

MahaFIRAUN - MahaZALIM - MahaTAIK tu adalah Mahathir Mohamad!

nizbzam said...

pprt tu untuk org susah dah mohon pprt dapatlah pprt tp ko jgn terkejut org duduk pprt ada rumah ratus ribu sebab bijak dan ambil peluang,yg ko meroyan ni sebab tk dapat pprt ke dol?

nizbzam said...

hbis tu ko nk boncitkan cina cina dap tu kira oklah?

Anonymous said...

FUCK YOU ANWAR IBRAHIM!
Kau la bapak segala haram jadah!
Kau la yg paling bangsat!
Kau la yg paling pukimak!
Kau la dajal kat atas muka bumi ni!
Kau la penghancur bangsa!
Kau la manusia sial!
Kau la yg patut dilaknat!

Korang tambah la weh

Anonymous said...

dia mamak kutty pon sejuta kali lagi mulia dari kau..haha..kau tuh dah la sampah..kerja malas komplen lebih..mamak kutty ni la yang bawak banyak oversea investment masuk malaysia....fuck off...

Anonymous said...

anon 2.02 laknatullah..
ko kutuk pemimpin yg berjasa, yg bersolat pd Allah dgn Mahafiraun.. tggulah nnt sifat MAHAFIRAUN itukan akan ALlah balikkan pd diri KO atau KTRUNAN ko wahai manusia bangkai..AMINN!
Macai mcm ko ni satu jasa pn xde pd negara, lidah terjelir mcm anjing.. mengata hebat tp diri sndiri disis HANYIR.. xbetul!

Mamak adalah Islam, lg byk jasa dlm menegakkan Islam dr Melayu2 hati bangkai.. pakai kopiah tp MUNAFIQ.. Melayu yg jual maruah diri pd pelacor China!

Anonymous said...

Langsi laknat, Firaun kuku besi betul2 ada kt Kelantan.. die pakai serban terbalik.. mulut celupar, bebal, kuku besi rampas tanah rakyat, kikis duit rakyat, nk buat jalan raya pun bedal duit rakyat, anak menantu kaya raya, keta besar rakyat papa kedana..

Langsi laknat, anjing2 PAS lah yg menentang RAJA utk bnda yg betul.. 'sembah derhaka' utk pamer kehebatan jadi ANJING pd KAFIE DAP!! lu bangang dn bodoh atau lu buat2 buta hati!!

Tun M hadkan kuasa Sultan supaya semua kuasa seimbang.. tiada siapa boleh buat xbetul tp xboleh didakwa. Tapi Raja kekal berdaulat, perkenan Sultan dan AGong tetap termaktub dlm Perlembagaan.. bahlol mcm ko hnya jilat hanyir2 lendir DAP.. tp pura2 ckp hal Raja dn Sultan konon. PR klu menang Raja dan Sultan pakai xselamatlah.!

Anonymous said...

anjing2 Pakatan Haram mlm ni 'cergas' setelah disuap dgn duit upahan mingguan/ bulanan.. mcm anjing lapar.. terjelir lidah.. mengutuk Negarawan yg Tuhan bg kebaikan byk pdnya, yg dihormati diseluruh dunia kecuali di Israel..

kenapa dunai xhormati Pok Nik?? Hardy? Anwagay mglah Yahudi support dia.. so byklah 'pengiktirafan' dia dpt.. sbb dia hamba Yahudi.. bg die kenyang..

Anonymous said...

Setuju dngan pandangan saudara..,mamak kutty ni mmg spesis perosak bangsa. Termasuklah dengan pengampu2 dia..

Anonymous said...

Mari kita muziumkan umno pada next pru..

Dulu memang aku akui umno lah pembela nasib melayu..
Tapi kini tidak lagi.. Belum ada pemimpin2 umno yang hidup tidak mewah..kerana harta, pangkat dan kuasa, mereka terlena untuk memperjuangkan dan memartabatkan agama dan bangsa.

Anonymous said...

X payah lah nk hipokrit..

Yang kapal yahudi tu masuk mslaysia tanda perdadangan dua hala tu Anwar ke yang bagi clearance untuk berlabuh..

Starbuck tu yang terang2 penaja pergerakan yahudi boleh plak dapat lesen untuk beroperasi di malaysia..

Anonymous said...

Bukan mamat ni ke yang jadikan liong sik dngan samy vellu kaya raya?

Patut lah semua nk jadi menteri, bukan tanggungjawab yang hendak dipikul, tapi mencari kesenangan dengan cara mudah oleh kerana punyai kuasa...

Anonymous said...



Anwar Ibrahim is Anwar Aljuburi

Anonymous said...

Yang cakap pemimpin UMNO semua hidup mewah, kepala hotak kamu. Anwar hidup tak mewah ke? Pakai bas aircon sejuta, jet beratus juta, Rumah di Segambut 8 juta, di Damansara Heights 4 juta, di lain lain tempat berpuluh juta.

Anonymous said...

Oi Mamat 5:44 AM,

Kau tak kira ke berapa ramai Melayu yang jadi kaya di masa pemerintahan Tun Dr Mahathir?

Anonymous said...

CADANG KAT DR HATTA.....KENAPA PAS JADI PARTI ANJING SURUHAN......BUAT LAH SATU LAGI THESIS.....
ESOK DAPAT TITLE ........DR HATTA RAMLI (LCE).........glamour tu........DR PROF MADYA DR BEAN PUN KALAH......

CAMNA OTAK KAT LUTU NAK ADI PEMIMPIN NEGARA............SHAME ON YOU.

Anonymous said...

Korang yang dapat bisiswa berlajar tinggi siapa kasi kalau tak Umno. Yang DEB siapa buat kalau tak Umno. Yang Melayu di tahun 1970 hanya 1-2% kekayaan sekarang ada 20% kekayaan korporat, siapa usahakan kalau tak Umno.

Tau lah berterima kasih sikit. Sekurang kurangnya tak mengutuk Umno. Nak keluar pendapat berlainan atau tak setuju pun, gunakanlah hujah yang sempurna. Jangan menuduh liar 1-2 baris saja, takda bukti, justifikasi atau penerangan.

PAKAR mata said...

CHEDET MELALUI UMNO, YANG BUAT KELUARGA AKU KAYA RAYA, BERPELAJARAN TINGGI DAN SEMUA BERJAYA ILMU DUNIAWI DAN ILMU AKHIRAT. ALHAMDULILLAH. DULU KAMI DUDUK KAT ESTET
DI SEDENAK JOHOR. PAPA KEDANA.
SKRG KAMI ADIK BERADIK KAYA DAN TAK LUPA BAYAR ZAKAT HARTA.
KAMI SEMUA AHLI UMNO......ALHAMDULILLAH.

MEMANG TUN TELAH BANYAK BERJASA.
OOOOOOPS TUN SILAP.......AKU MELAYU YANG TAK MUDAH LUPA.......ALHAMDULILLAH.

hangkedee said...

Petualang pertualang Melayu ramai.1st in the list Sultan Selangor baru.Raja pembohong dan pembelit Al liwati Pak sheikh Non Al juburi.

Anonymous said...

Anwar BABI SEGALA BAPAK BABI.
Dasar ANJING SEGALA BAPAK ANJING
PAS SESAT SEGALA BAPAK SESAT

Anonymous said...

Sebak tgk kata-kata tun.. Orang yang paling berjasa membantu orang-orang melayu bagi berjaya. Saya akan pastikan pelajar-pelajar saya didedahkan dengan kata-kata tun ini
-Pensyarah Muda-

Anonymous said...

SEJAK WUJUD NYA PKR HABIS NEGARA JADI PORAK PERANDA...MEMANG ITULAH NIAT SEBENAR ANUWAR...TERLALU BANYAK DOSA2 ANUWAR DAN WAN AZIZAH PADA AGAMA BANGSA DAN TANAHAIR....BILA NAK INSAF ?

Anonymous said...

ni lagi satu komen (ruangan komen) parasit yg tak sedor diri.. habis di spin semuanya... jenis tala jubok kat DAPig



Persis komen orang yang telah di BELI UMNO jiwa dan raga nya .....

Jangan lah kita berjalan terlalu jauh tanpa melihat kebelakangan dari tulisan sejarah yang tidak lagi boleh diubah .... sebenarnya yang paling memusuhi ISLAM di Malaysia hanya UMNO parti BANGSAT tinggalan penjajah BRITISH.

Di Malaysia hanya UMNO yang sebenar-benarnya menentang hukum ALLAH dengan tindak tanduk nya dan keliatannya mengekalkan institusi ISLAM sperti peranan para MUFTI hanya sebagai badan pentadbir hukum hakam ISLAM berkaitan kahwin, mati, pembahgaian harta dan menjaga kumpulan agama yang dilabel sesat yang lebih berkepentingan untuk menjaga kedudukan UMNO sebagai pemerintah sekular di Malaysia. Ini adalah sebahagian polisi tinggalan BRITISH yang masih belum terungkai walaupun sudah menjangkau 55 tahun MERDEKA.

Sejarah telah membuktikan UMNO lah yang menghilangkan tulisan JAWI, yang secara langsung menyebabkan orang MELAYU mulai lupa akan kepentingan huruf-huruf JAWI ARAB dalam memepelajari agama.

Sejarah telah membuktikan UMNO lah yang bertanggung jawab menutup sekolah agama rakyat yang secara langsung menutup perkembangan ilmu fardhu ain di bumi Melayu, malang nya UMNO tidak bertindak sedemikian rupa terhadap sekolah-sekolah mubaligh Kristian.

UMNO lah juga parti BANGSAT tinggalan penjajah yang masih memeperluas penyebaran JUDI dan ARAK, dua senjata orang Kristian untuk menrosakan akhlak orang ISLAM dimana jua di dunia ini ... sebagai senjata sulit Kristian menyekat perkembangan Islam dimana negara itu majoritinya orang Islam.

Dan UMNO juga lah parti BANGSAT tinggalan BRITISH yang telah bertindak diluar batas tata susila ketamaddunan manusia yang waras dengan mengeluarkan perintah supaya MEMBUNUH orang ISLAM MELAYU dalam lakaran lipatan sejarah dalam peristiwa hitam PEMBUNUHAN BERAMAI-RAMAI ORANG MELAYU di MEMALI. Tidak seperti di SELATAN THAI atau WILAYAH AUTONOMI MINDANAO dimana yang melakukan pembunuhan terhadap orang ISLAM adalah dari bangsa BUDDHA dan KRISTIAN, di Malaysia yang membunuh ORANG ISLAM adalah SYAITAN YAHUDI bertopengkan UMNO.

UMNO sudah lama membohongi orang MELAYU dengan janji untuk menjadikan MALAYSIA sebuah negara ISLAM, sekarang ini tidak ada seorang PEMIMPIN UMNO yang berani bercakap atas tiket ISLAM kerana mereka adalah orang BANGSAT pengkhianat BANGSA dan AGAMA yang terlatih untuk patuh pada penjajah BRITISH walaupun dikatakan sudah 55tahun MERDEKA ....

Bukti NAJIB juga adalah talibarut penjajah BRITISH adalah lawatan terakhir NAJIB ke BRITAIN yang sebenarnya adalah untuk mendapatkan WATIKAH pertabalan penjajah dalam satu upacara penuh istiadat pertabalan sebagai WAKIL penguasa BRITISH.

Hati-hati, ... UMNO tidak pernah segan silu untuk menjadikan orang MELAYU yang tidak berdosa sebagai korban bagi mengekalkan kedudukan mereka sebagai parti pemerintah .... skrip kejahatan UMNO sedang berjalan ketika ini dengan pelakun UTAMA anak-anak Melayu haramjadah yang menjadi anggota PERKASA dan PEKIDA yang telah dipilh KHAS sebagai pencetus perbalahan sesama MELAYU .... dan apabila berlaku keganasan antara MELAYU, UMNO akan turun dengan kekuatan angkatan TENTERA dan POLIS upahannya untuk menjadi PENYELAMAT, "atas nama menyelamatkan KENTENTERAMAN AWAM" - pencetus upahan ini sudah mula menyemarakan api kemarahan orang Melayu yang tidak berdosa dengan perintah melempar KEPALA BABI, melempar CAT, melempar BATU, melempar KASUT kedalam MASJID dan akan terus menerus melempar KATA NISTA mencaci dan mencerca sebagai umapan untuk menaikkan kemarahan ORANG MELAYU ISLAM

Ini semua kerja KOTOR UMNO PARTI BANGSAT tinggalan BRITISH

Hati-hati jangan termakan umpan pencetus kemarahan ORANG MELAYU
7:38 AM, September 24, 2012

petikan komen dari blog..
http://ridhuantee.blogspot.com/2012/09/fahami-agenda-jahat-ultra-kiasu.html

Anonymous said...

bangsat mahathir keling kutty.. woi pegi balik kerala la..

Anonymous said...

TUN IS THE BEST. JOM KITA PAKAT-PAKAT SERANG BLOG YANG SOKONG ANWAR JUBURI DAN CINA KRISTIAN SEPET KT PENANG TUE

Anonymous said...

Peringatan yang mesti diambil iktibar. Mereka yang membuat demontrasi mengikut perkembangan negara Arab, Jepun, China dan India sebenarnya tidak sedar atau pun lupa bahawa negara kita mempunyai rakyat yang berbagai kaum dan keturunan. Berbanding negara yang mereka ambil panduan tersebut hanya mempunyai satu bangsa sahaja. Melayu pecah, Malaysia rebah.

Anonymous said...

PKR& Pas dan barua DAP pelik2. tadi baru aku tengok dalam surat khabar. pemimpin PKR naik jet peribadi pergi berkempen. Yang ustaz pas..ckp kena bersederhana dalam hidup..tapi dibantainya pakai ferrari..dap pula kata nak bela Islam. last2. tokong nak dibina sana-sini .Kata dulu, dorang ni x nak bazir duit, zuhud. padahal kencing kuat. X habis-habis menipu rakyat

Anonymous said...

UMNO PEGANG- SEKOLAH AGAMA BERLAMBAK WUJUD, UNIVERSITI, KEDAI SATU MALAYSIA, KLINIK SATU MALAYSIA, KEDAI IKAN SATU MALAYSIA..MCM2 LAGI KEBAJIKAN RAKYAT NAK DIJAGA. MASJID PENUH. ORANG MELAYU SEMAKIN RAMAI BERPENDIDIKAN TINGGI. MCM2 BAUCER BAGI. KALO PAS-CKP DALAM CERAMAH BERDEGAR-DEGAR. NAK BUAT ITU INI. NAK BUAT HIGHWAY..MCM2.. HIGHWAY RAKYAT KT KELANTAN TU. SATU KILOMETER PUN X MAMPU NAK BUAT. BERBANDING PARTI PEMERINTAH..DAH BERJUTA-JUTA BATU HIGHWAY DAH SIAP. RAKYAT X BODOH..TUNGGU LA PRU NI. MEMANG KALAH TERUK PR

Servant of God said...

Hai, Tun M ajak kita bersatu pun, ada jugak lagi Melayu yang masih termakan hasutan orang kafir laknatullah tuh.

Kesian, dorang tak nampak kebodohan dorang.

Anonymous said...

Pecacai-pecacai PR yang telah mendapat nikmat hidup diri dan kelaurga diMalaysia tetapi tak bersyukur adalah mereka yang kufur nikmat. Nantikanlah balasan dari Allah. Mereka ini dahlah tak bersyukur, ditambah pula dengan kurang ajar, semoga Allah memberi balasan didunia dan akhirat.

Anonymous said...

PAS..........PARTI ANJING SURUHAN
PAS..........PARTI ANJING SURUHAN
PAS..........PARTI ANJING SURUHAN
WUF, WUF ,WUF ,WUF .
PAS..........PARTI ANJING SURUHAN

DAP..........PARTI DYNASTY ANJING PUAKA
DAP..........PARTI DYNASTY ANJING PUAKA
DAP..........PARTI DYNASTY ANJING PUAKA

PKR..........PARTI KENCING RAKYAT

Anonymous said...

Aq perati dah lama, penganut pakatan sebok menuduh pemimpin dan sapa2 penyokong UMNO kaya raya hasil rasuah...

Mungkin ada segelintir tapi xbrmakna kesemua sbb UMNO dianggotai oleh MANUSIA biasa...tapi korg penganut PAKATAN xNAMPAK atau saja2 wat xNAMPAK yg sstgh pemimpin juga OSTAT/OSTAJAH penceramah maki hamun pakatan esp PAS gak ZUHUD tahap SIAL idop mrk...ada yg bawa ferrari, alphard MERC jgn cakap la..tu belum rumah lagi...

Yg peliknya pakatan br mmrintah 4 ngr 4 tahun, transformasi kekayaan pmimpin pakatan AMAT JELAS ....agaknya kalo sambung lagi sepenggal (5 tahun) mahu ada yg bina ISTANA omeh....

Yg kata ULAMAK ZUHUD pon jgn trlepas pandang,, naik merc, wlpon kata rumah biasa2 saja tapi rumah anak menantu, mak dato ...besaq dan mewah...

Tapi mmg HAKIKIAT perangai org MELAYU xbole tgk ORG MELAYU len kaya dan brjaya...mrk sgp brbuat apa saja utk mnjatohkn dan mngkhianati MELAYU yg brjaya waima bkrjasama dgn SYAITAN pon boleh asalkn dendam kesumat thdp MELAYU BERJAYA itu trlaksana....

Sejarah dah mmbuktikn ..kejatohan keagongan Kjaan Melaka dulu pon bkn krn kegagahan askar portugis tapi krn PENGKHIANATAN rakyat yg xpuas ati dgn raja...

Skrg sejarah itu akan di ULANGI ...tapi kali ini SI KITUL telah mmbiak dgn ramainya...ada yg mnjadi ANJENG , KALDAI dan BABI...mrk sgp mmburokkn negara, mmfitnah pemimpin2 negara semata2 krn dendam...

Kalo mrksi PENGKHIANAT itu benar2 brjuang utk rakyat si PENGKHIANATitu xkan mngheret rakyat juga mmprtarohkn kemanan dan kemakmoran negara krn keTIDAK PUASAN hati mrk..

Asalkn matlamat utk MMEGANG KUASA dan WANG HENGGET trcapai, nasib rakyat dan negara LANTAK PI la...itu lah SLOGAN golongan SUKE SAMA SUKE ITU...

Sudah2la...kalo dah hak kite kat Malaysia ini trlepas kat puak Kafirun itu mcm yg trjadi kat Spork sanun....takot anak cucu kite memaki hamun kite ...xsenang dalam kubor nnt..

Anonymous said...

Real rasict!

Anonymous said...

masalah utama melayu m'sia ialah,

1. jadi keldai dadah
2. jadi keldai DAP.

Anonymous said...

Ada sorang MP Pas naik hanya naik bas je, tak pakai kereta sbb nak tunjuk zuhud kpd rakyat kononnn. Di KL, org cuci longkang pun boleh beli kete, w/pun proton buruk.

Anonymous said...

DEMOKRASI ITU HIPOKRASI.

Baik UMNU dan PAS juga BARISAN DAN PAKATAN dan lain2 parti semuanya sama.. HIPOKRASI

cuma takut membayangkan bagaimana jika PAKATAN memerintah..sedangkan bila berpeluang seketika ni mcm2 porak peranda dorg laksanakan..

banyak dah dorg ubah..
dan yang tak logik kurangkan cukai rakyat dan dalam masa yang sama naikan subsidi dan bantuan ..

dengan pengetahuan basis ekonomi pun kita dah tahu apa masalah yang akan timbul..

:) Sokong DAP bererti SOKONG CINA yang tak reti BERBAHASA MELAYU hahaha

Langsi said...

Ano 24 Sept 9:12am...

Kata hang..." UMNO PEGANG-SEKOLAH AGAMA BERLAMBAK WUJUD hakikatnya UMNgOk Be-eNd ambik pengurusan Sek. Agama secara paksa,

UNIVERSITI - janji je...tak buat pun! Malah ugut rakyat K'tan...kalo nak Universiti, pastikan UMNgOk Be-eNd menang!,

KEDAI SATU MALAYSIA, KLINIK SATU MALAYSIA, KEDAI IKAN SATU MALAYSIA..MCM2 LAGI KEBAJIKAN RAKYAT NAK DIJAGA...hakikatnya kempen PRU13! Selama 55 tahundah peintah...bile nyawa dah kat hujung halkom baru nak bagi RAKYAT merasa keKAYAan yg selama ni memBONCITkan perut kroni2 je! Kenape tak diberikan 10 tahun lalu...20 tahun lalu! Dulu, kini dan selamanya UMNgOk Be-eNd menGULA-GULAkan rakyat... memperBODOHkan rakyat!

MASJID PENUH..... dgn prang2 PAS. ORANG MELAYU SEMAKIN RAMAI BERPENDIDIKAN TINGGI..... makin ramai anak Menteri dan puak2 UMNgOk Be-eNd yg kaya-raya (patutnya tak layak...!) lanjut pelajaran keluar negeri dpt biasiswa... rakyat masih ramai yg tak dapat.

MCM2 BAUCER BAGI... biasa la, kempen PRU13, dah takut bebeno nak terlungkup kali ni!

KALO PAS-CKP DLM CERAMAH BERDEGAR-DEGAR. NAK BUAT ITU INI... tapi rkyat masih berbondong2 ikuti ceramah tanpa dibayar, tanpa bas, tanpa makan-minum malah bagi derma lagi... dgnikhlas hati tak perlu surat paksaan atau tunjuk sebab!

NAK BUAT HIGHWAY..MCM2.. HIGHWAY RAKYAT KT KELANTAN TU. SATU KILOMETER PUN X MAMPU NAK BUAT... tapi RAKYAT tetap menyokong dan menghulur sumbangan.

BERBANDING PARTI PEMERINTAH..DAH BERJUTA-JUTA BATU HIGHWAY DAH SIAP.... tapi bila konsesi dpt kat kroni sampai masuk liang lahat tak habis makan. Bila PR cadang nak hapuskan TOL, dok lompat jerit negara bangkrup...tup-tup depa pun ikut tutup TOl dan kurangkan harga TOL!

RAKYAT X BODOH..TUNGGU LA PRU NI. MEMANG KALAH TERUK PR... aku setuju, mari kita tengok sape yg kene! Tapi awat sampai la ni... Tok Najis Nazak tak jumpa tarikh yang sesuai??? Kata dah dpt kembali sokongan sampai photoshop gambo nak nampakkan ramai nyokong. Awat tak jumpa tarikh... Mr. Ji - Guru Nanak tak bagi tarikh ke atau badak katek si ROSMOH belum puas BELASAH dan PULUN duit rakyat?

Semoga RAKYAT lebih faham dan mengetahui sape yg patut dipilih...

ABU-Asalkan Bukan UMNgOk...Be-eNd!

Langsi said...

Serban of GOAT...

Hai, Tun M KONONNYA ajak kita bersatu pun, masih ramai TOTOK2 UMNgOk Be-eNd yang masih termakan, diperbodohkan, digula-gulakan sejak dari DULU, KINI dan SELAMAnya oleh hasutan SYAITAN YANG DIKENALI ni......

Tak payah la nak di Kesiankan, spesis UMNgOk Be-eNd memangnya dari Azali lagi BiNgai; BaNgang; BeNgap; BeNgong dan BoNgok!

Kalo takcaye cube tengok huruf besar dalam lima-lima perkataan tu, kan sesuai bebeno dgn B - N !

Muahahahahhahaha..... sat... sat...
nak terputus urat kentut!

Muahahahahahahahahahahahaha.....

hangkedee said...

Anon di atas tercekik tulang Babi Dapig.

Zek said...

Kalau seseorang telah tertanam rasa benci kepada TDM, dia tidak akan nampak kebaikan Tun.

Kecuali dia di beri taufik dan hidayah oleh Allah seperti Dato Ezam Mohd Nor, Dato Zulkifli Nordin, Zahid Mat Arip, Zainur Zakaria, Saiful Bukhari dan seluruh ahli keluarganya dan beribu-ribu lagi yang sudah insaf termasuk saudara GAP sendiri.

Doa aku semoga mereka yang benci Tun akan diberi petunjuk dan hidayah sebelum dia bertemu dengan Allah.

Amin! Amin! Amin! Ya Rabbal Alamin!

Langsi said...

Ni... aku paste dari blog Niamah (Patrick Teoh...) Korang baca la!

Linknya...

http://www.niamah.com/2012/09/the-old-man-speaks-again.html

I am not lazy. I am not stupid. I just need a chance, Dr. M.

Yesterday I was surfing the Internet and found this story in The Malaysian Insider which I thought was funny. Well, funny in a very sad way la. See what you think.

"Dr Mahathir took pains to remind the Malays of their colonised past in the decades before independence, detailing horror stories of how the British had called them lazy and stupid, enslaving them in their own country. He said the Malays were only allowed to take on menial labour jobs and were made into drivers and orderlies or clerks and office-boys at most."

So he's done such a great job doing otherwise when he was prime minister??? Sure these days Malays drive BMW's Merc's, Bentley's. Malays live in multi-million Ringgit residences. Malays fly 1st Class. Malays sit as chairmen on boards of companies...etc. etc. etc. Some Malays.

But look around, Dr. M.
Who ride kapcai's?
Who work as drivers (mostly)?
Who are the office despatch boys?
Please stop insulting them lest the Malays lose their patience and really tell you what they think of you and your Vision 2020.
NIAMAH!!!

Buragas Alam said...

Anonymous said...
September 24, 2012 1:29 AM

'Sapa yang bagi penang pada gerakan walaupun melayu majoriti...adakah Pas, atau Pkr... X payah loklak sangat lh.. Hang tu yg lupa sejarah...'

Abis sekarang nih hang nak kata apa....Apsal awal2 menang hari tuh tak suruh Anwar/Hj Hadi jadik KM penang... Takut kat DAP ke Bro... Salah UMNO/BN lagi ker? Cakap mcm org baca suratkhabar lah bro hang nih.... Byk2 lah membaca......

Anonymous said...

Anon 11:13 AM

Org Melayu nih kalo pasal agama mrk sgp lakukn apasaja asalkn KRN ISLAM...gitugak cam penganut PAS..

Majoriti rakyat marhaen yg mnjadi penyokong PAS krn NAMAnye yg ada ISLAM..tapi betolke PAS perjuangkn Islam krn skrg bkn ke Pok Aji Adi dah kate , NEGARA ISLAM XUJUD DLM AL QURAN...so sia2 tol Ibrahim Libya dan kawan2 dia mati ye krn perjuangan ng Islam...

Atau cer PAS jadi parti Anggok Saje ..tentu xde penganut tegar PAS yg sgp mnyerah jiwa raga utk perjuangan neg brkebajikan PAS itu krn yg SEBENAR2NYA PAS MNGGUNAKAN AGAMA ISLAM SBG BAHAN POLITIK UTK MERAIH SOKONGAN RAKYAT BKN MNJADIKN ISLAM SBG LANDASAN DLM BRPOITIK...

Anonymous said...

Aku percaya Langsi has zero knowledege psl economy. Probably zero knowledge about anything. May be mamat ni school drop out yg SRP/PMR pun kantoi pastu kena buang skolah sbb disiplin pastu start la bergaul dgn budak2 yg xde intelligent. Hari2 nyusahkan mak bpk. Atau mak bpk dia dh mati, so dia pn terbiar smpi sakit otak mcm ni. Ataupun bpk dia dh tngglkn mak dia & kurang dpt kasih syg yg sempurna dari ibubapa. Problem child la ni kiranya. Hanya mencari perhatian kat sini.

I pity you bro... Semoga dlm lindungan Allah selalu.

p/s: lets ignore this little Langsi here. Tak payah layan. It's not worth it.

tontojr said...

p/s: lets ignore this little Langsi here. Tak payah layan. It's not worth it.

------------------------------------
sokong lu bro...

Tukang Komen said...

Tun beri nasihat supaya orang melayu bersatu. Orang melayu itu rata2 beragama islam Ada ke mana2 pemimpin melayu dalam Pas/Pkr yg menyeru perkara yg sama? Memecah belahkan melayu adalah! Ada pula yg memilih bersatu dengan cina DAP. Sape lagi kalau bukan parti jenama agama!

Anonymous said...

Kalau Pakatan memerentah,mejoriti Melayu 'makan pasir' tak kiralah penyokong Umno mahu pun penyokong Pakatan.

60% tempat di IPTA akan menjadi milik orang lain,di ikuti pula oleh jawatan-jawatan penting dan profesional dalam kerajaan.Kalau berdasarkan merit,org Melayu memang out.

Perniagaan tetap di kawal oleh mereka,jadi kemana Melayu akan pergi.Bekerja di kilang?.Maaf, Melayu menjadi pilihan terakhir bagi pemilik kilang ,kerana Bangla dan Indon lebih kuat kerja dan gajinya murah.

Bertani?.Mana muka Melayu yg rajin bertani.Kalau tak ada Felda ,Felcra dan Risda,Melayu tak ada kebun getah dan tak ada kebun kelapa sawit pun.Lagi pun ramai Melayu dah tak punya tanah utk bertani.

Melayu Pakatan dan budak IPTA yg sokong Pakatan tak kenal diri mereka sendiri.Barangkali markah pencapain mereka pun mereka tak tahu kira,dapat CGPA 2.5 itu dah cukup tinggi bagi mereka.Mak bapak mereka pula sangka anak mereka masuk IPTA kerana cedik ,mereka lupa kuota yg di buat oleh kerajaan BN yg melepaskan anak mereka ke IPTA.

Anonymous said...

Walau apa pun sekarang sudah ada sedikit keinsafan di kalangan orang Melayu mengenai nasib masa depan mereka.Yang masih sombong dan angkuh hanya penyokong totok Pas,pengikut al Jubori dan mereka yg keciwa kerana 'gagal'.

Dibulan Syawal yg lalu saya bertemu dgn ramai ketua keluarga di sekitar lembah Klang kerana memasang canopy utk majlis rumah terbuka mereka.Setiap mereka yg saya temui saya sentiasa lontarkan issu kedudukan orang Melayu,perubahan kuasa di Putrajaya,Pas,PKR,DAP dan juga Umno/BN.Mejoriti mereka yg saya temui itu lebih mengutamakan kedudukan orang Melayu dan enggan menyokong DAP.Insyaallah rasanya kemnangan PAS dan PKR akan merosot dalam p.raya nanti.

Anonymous said...

Orang Melayu yang telah dihasut.. minda nya dirosakkan oleh Pembangkang...mereka PEDULI APA ! semua ini!

Anonymous said...

Pemimpin pas ngan pkr tk mewah tk kaya ke...siap pakai jet peribadi lg.... Pk nik punya rumah dh mcm istana..kereta bersusun..ko jgn buta hati bai..tu baru sepenggal bai.. Harta dia ada melimpah kat kau ke bai.. So ada beza ke.. Tp limpahan rezeki dpd pemimpin umno ada gak sampai kat rakyat..

Anonymous said...

sheikh anuar aljuburi adalah syaitan yg di-rejam dan abu lahab yg terbakar.

Anonymous said...

Luahan hati dari seorang yg tersangat kecewa...

usin said...

melayu duduk pprt salah umno? cina duduk banglo salah umno? india duduk ladang juga salah umno? kenapa cina boleh buat banglo? cina mintak duit umno? kekadang aku tak faham mentaliti melayu bahalol yg asyik cari dan letak kelemahan dan kesalahan kpd org lain. adakah mak bapak korang malas kerja juga salah umno? untung nasib adalah bergantung kpd hasil usaha sendiri selain mohon dgn Allah SWT minta murahkan rezeki. kerajaan hanya boleh membantu memberi jalan dan bantuan mana yg patut. adakah kamu nk mintak kerajaan buatkan banglo sorang sebijik kpd setiap rakyat? tokey babipun boleh bankrap!!!! mentaliti subsidi dan mintak disuap masih menebal kpd golongan spt kamu. sbb itu semua salah umno.

Anonymous said...

Haram jadah bomo siam..

Anonymous said...

Rugi RM5.7 bil: Salahkan Soros, angkat orang BNM

Aidila Razak
11:50AM Sep 24 2012

Kenapa spekulator matawang George Soros dikecam sebagai penyangak, ketika pihak yang bertanggungjawab atas kerugian RM5.7 bilion Bank Negara Malaysia (BNM) melalui dagangan pertukaran asing (forex) dinaikkan pangkat?

Perkara ini dipersoal Lim Guan Eng (DAP-Bagan) kepada timbalan menteri kewangan Donald Lim di Parlimen hari ini.

"George Soros dicaci penyangak yang jejas pertukaran mata wang asing tapi adakah kerajaan sedar masa itu Bank Negara juga terlibat kegiatan sama, berjudi dengan wang negara dalam pertukaran mata wang asing?" soalnya.

Menuding jari kepada Nor Mohamad Yakcop (BN-Tasik Gelugor), Lim berkata, kenapa bekas pentadbir kanan Bank Negara itu tidak dipersalahkan, sebaliknya dinaikkan pangkat sebagai menteri di Jabatan Perdana Menteri.

"Ini bukan 'Janji Ditepati', tetapi 'jampi ditepati'," sindirnya.

Donald sebelum itu memberitahu Dewan Rakyat bahawa BNB rugi RM5.7 bilion pada 1992, seperti dilaporkan dalam laporan tahunannya pada 1993.

Sementara itu, Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, beliau sebagai menteri kewangan pada masa itu mengesahkan dagangan tukaran asing berlaku sehingga menyebabkan kerugian besar dan mahu ia dihentikan serta merta.

Katanya, telah merujuk beberapa pihak, beliau difahamkan aktiviti itu dilakukan bawah seksyen forex BNM bawah selian Nor Mohamed Yakcop.

Anonymous said...

Jawapan terbaeek bro..

Anonymous said...

Nampaknya dari komen-komen penyokong PR mereka mahu dan ingin agar UMNO kehilangan kuasa, keyakinan ini datang saya percaya kerana pada mereka jika UMNO tumbang, tempatnya akan digantikan oleh PAS.

Tapi bagaimana hendak PAS yang menang jika masih ada lagi yang banyak menyokong UMNO. Ini bermakna, PAS tidak menang dan UMNO pun tidak menang.

RUpa-rupanya mempunyai dua parti yang sama-sama kuat hanya mendatangkan masalah besar kepada orang Melayu.

DAP dapat mengesan halangan mereka untuk berkuasa jika PAS dan UMNO cuba untuk bersatu demi menyelamatkan Melayu selepas PRU13.Dengan itu, mencadangkan agar diharamkan untuk melompat parti.

Tapi jika benar Melayu kehilangan kuasa.Untuk mendapatkannya kembali bukan mudah. DAP akan menambah bilangan kerusi parlimen di bandar-bandar dengan alasan penduduk di bandar lebih banyak berbanding luar bandar (yang kita tahu terdiri daripada bangsa Melayu)

Melayu pada masa itu berada dalam dua keadaan. Sama ada mereka menjadi malas dan miskin kerana tidak diberi peluang seperti amalan biasa kerajaan dalam DEB,atau menjadi lebih gigih kerana merit menjadi keutamaan kerajaan DAP dan bukan lagi kuota atau keistimewaan bumiputra jika mahu berjaya.Tapi menilai perangai dan sikap Melayu yang semulajadi, ia lebih yang pertama berbanding yang kedua.

Saya meramalkan DAP akan "diterima baik" oleh majoriti bangsa Melayu dalam jangka panjang. Sedikit imbuhan dan sokongan dari pemimpin PAS dan Melayu PKR akan membuat mereka senyap. Ini samalah seperti mereka menerima pemerintahan British, Jepun dan Siam suatu ketika dahulu tanpa ada sebarang tentangan.Mereka sibuk dengan hal sendiri seperti bercucuk tanam, menjadi nelayan dengan kerjaya yang biasa-biasa saja dan bukan bangsa yang hebat.

Dengan kata lain, mereka kembali kepada diri mereka yang asal: tiada kemajuan, tidak cekap, malas dan tidak dihormati.

Anonymous said...

Aku stuju pandangan lu bro..

Anonymous said...

Lu apahal? kau ingat Datuk Najib bodoh mcm kau,kan ada exchange tanah yg kita dpt.Kau nak buat rumah kat Tg Pagar ke apa?

Anonymous said...

Hahaha Melayu hendak cerita pasal Foreign Exchange. Itulaj kebodohan yang nyata. Siapa yang bawa duit berjuta-juta ke luar negara, pergi tanya DSAI. Siapa yang lambakkan RM berbillion-billion di luar negara? Dan siapa Menteri Kewangan pada msa itu? Dr.M? DSAI? Siapa yang menyekat pengaliran RM ke luar negara dan RM tidak laku jika digunakan di luar negara? Untuk Melayu-Melayu Bodoh di bawah Pakatan sila jelaskan. Lagi-lagi harapkan DAP yang menghina Rasulullah s.a.w.

Anonymous said...

Rugi RM5.7 bil: Salahkan Soros, angkat orang BNM

Aidila Razak
11:50AM Sep 24 2012

Kenapa spekulator matawang George Soros dikecam sebagai penyangak, ketika pihak yang bertanggungjawab atas kerugian RM5.7 bilion Bank Negara Malaysia (BNM) melalui dagangan pertukaran asing (forex) dinaikkan pangkat?

Perkara ini dipersoal Lim Guan Eng (DAP-Bagan) kepada timbalan menteri kewangan Donald Lim di Parlimen hari ini.

"George Soros dicaci penyangak yang jejas pertukaran mata wang asing tapi adakah kerajaan sedar masa itu Bank Negara juga terlibat kegiatan sama, berjudi dengan wang negara dalam pertukaran mata wang asing?" soalnya.

Menuding jari kepada Nor Mohamad Yakcop (BN-Tasik Gelugor), Lim berkata, kenapa bekas pentadbir kanan Bank Negara itu tidak dipersalahkan, sebaliknya dinaikkan pangkat sebagai menteri di Jabatan Perdana Menteri.

"Ini bukan 'Janji Ditepati', tetapi 'jampi ditepati'," sindirnya.

Donald sebelum itu memberitahu Dewan Rakyat bahawa BNB rugi RM5.7 bilion pada 1992, seperti dilaporkan dalam laporan tahunannya pada 1993.

Sementara itu, Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, beliau sebagai menteri kewangan pada masa itu mengesahkan dagangan tukaran asing berlaku sehingga menyebabkan kerugian besar dan mahu ia dihentikan serta merta.

Katanya, telah merujuk beberapa pihak, beliau difahamkan aktiviti itu dilakukan bawah seksyen forex BNM bawah selian Nor Mohamed Yakcop.

Anonymous said...

Aku tk brasa begitu bro.. Pengaruh pkr dan pas masih amat kuat bertapak d kg2... Tepian bandar..pej2 kerajaan.. Pemimpin umno kena tambah lg usaha yg teramat kuat menangi hati rakyat bawahan..ayuh kita sama2 turun dan beri penjelasan kpd rakyat bawahan agar mereka sedar bhw mereka sedang d tipu pr..yg berharta korbankah lah sedikit kewangan utk menangi hati mereka..kelentongan pemimpin pr berjaya setakat ini..rasa tkt fenomena tsunami berlaku lg berkesan d hati aku mengenangkan melihat apa yg berlaku kpd rakyat kebanyakan yg jelas d tipu.. Demi survival bangsa kita bro.. Jom kita ubah fenomena ini bro.. Jgn harapkan najib ngan muhidin saja. ...

Anonymous said...

bosan ..mengantuk..huarrrgghhh..

Anonymous said...

Rugi RM5.7 bil: Salahkan Soros, angkat orang BNM

Aidila Razak
11:50AM Sep 24 2012
___________________________________
nape guan eng xheret skali menteri kewangan pade mase tu...ohhh guan eng xbole sebut name die takut jd isu lak...biase la abg nusat kn...udah2 la oi...

Anonymous said...

Abis menteri kewangan masa tuh wat ape ha? goyang telor je...oops lupa...mmg pon...

Anonymous said...

Selepas PRU13 ini jika UMNO masih menerajui pemerintahan, wujudkan undang-undang dalam parti UMNO sendiri supaya sesiapa yang ingin melibatkan diri dalam politik tidak boleh melibatkan diri dalam perniagaan.

Politik dan perniagaan mesti dipisahkan kerana inilah menjadi fitnah yang berterusan selama ini.

Bagi yang sudah terlibat dalam perniagaan, pilih salah satu,sama ada ingin berpolitik, kalau ingin, lepaskan perniagaan dan pegangan saham yang ada.Ahli keluarga yang terdekat juga mesti diharamkan dari terlibat dalam perniagaan.Jika mahu berniaga, lepaskan jawatan politik atau jawatan digugurkan secara automatik bila terbukti.



Anonymous said...

Kes Forex (jika benar) -berlaku 1992

Serangan matawang oleh Soros- 1997

Nak tutup bau bangkai Soros dengan menyalahkan kerugian urusniaga FOREX, itupun belum tentu kekesahannya.

NAMPAK SANGAT PEMBANGKANG NAK TUTUP ATAU ALIH ISU PENYALURAN DANA ASING OLEH SOROS KEPADA SUHARAM,MALAYSIKINI YANG TERBONGKAR BARU BARU INI.

Anonymous said...

Melayu memang kuat tido..menguap je..warisan dollah Badwi... tp melayu arab la..cam ko..

Anonymous said...

Abis ahli politik kena sponsor pergi mekah oleh ahli perniagaan kroni camana pulak?

Anonymous said...

http://mistisfiles.blogspot.com/

org2 islam+melayu..mari baca blog kat atas..kalau nak tau sangat siapa pemimpin2 korang sebenarnya..

nash

Anonymous said...

Aku heran sungguh kepala otak pencacai pembangkang bleh usahakan lagi utk katakan SOROS itu bagus xsalah, UMNO BN jg salah? Celaka sungguh dlm negara ini masih ada spesis2 pengkhianat.

Semasa kes BNM siapakah Menteri Kewangan? Bukankah AL-Jubry tu yg arahkan dan tentukan perjalanan BNM. Soal FOREX itu bukan perjudian tp satu bentk perniagaan. Judi skrg berlambak di Selangor terang2 depan mata apesal PAS xbuat demo bantah?

Manusia2 hipokrit Pakatan Haram ini bukan hati perut mereka kotor, busuk dan jauh dr or beriman sbb itulah segala2 yg lahir dr hati mereka semuanya berbentuk kebencian wpun perkara itu baik.

Sekor dua anjing Pakatan Haram yg hina Tun xkn berkurang pun disisi Tuhan kebaikan yg di atelah lakukan malah akan bertambah2 lg dgn kejian. Di Zaman Tun lah lahir ramai Melayu 'Kolar Putih', dr takuk miskin sehingga boleh membeli harta mewah, dr berfikiran otak selut sehingga terlebih demokrasi. Akhirnya mereka ini melahirkan manusia2 yg tidak beryukur yg ibarat anjing mengigit tuannya. Dgn mcm2 fitnah dn pembohongan untuk memuaskan hati kebencian, ingtlah disisi Allah xde manfaat malah akan dpt dosa.


Sekolah2 Agama Rakyat di zaman Tun tidak dihapuskan sebaliknya diambil alih. takkan lah Tun nk biarkan sekolah agama rakyat ibarat 'candu' PAS. Gunakan agama utk recruite pencacai yg akhirnya menuduh krjn dgn fitnah bermcam2. Bkn pun hndak buat HUDUD tp lbh kpd utk berkuasa!

Usahlah termakan dgn hasutan syaitan berupa manusia. Apa yg ada depan mata kesenangan inilah nikmat dr Allah. Melalui pemimpin yg Allah takdirkan. Masakan kit aboleh berada di depan PC kalau perut lapar kebuluran atau xselamat.

Hargailah nikmat ini atas jasa pemimpin2 lalu. Jgn terbodoh dgn 'sihir demokrasi', lihatlah berapa banyak negara yg menderita dgn 'sihir' itu.

Anonymous said...

kalau madey tak mampu pusakan hati korang biar biar ajelah Kim Anak Beranak & Co pulak yang puaskan hati korang...macam mana LKY puaskan hati sedara korang di Pulau Temasek tu. kan kan?

Anonymous said...

Benda yg baik yg disarankan kenapa kita tolak. Kalau Tun suruh Melayu bersyukur dan berstau itu juga perintah dlm Islam.

SO what? kenapa mesti memilih2 untuk menerima kebenaran? Adakah kita mahu kn sgt kerosakan baru kita percaya dn puas hati?

Anonymous said...

Mereka macai2 bebal ini xsudah2 salahkan UMNO BN. Skrg ni kita nk ke depan. Kalu UMNO ada buat silap ambillah yg betulnya buang yg silap. Tp macai2 ini menyokong puak yg buat xbetul juga. PAS dgn DAP tu betul kah? PKR lglah xbetul. Jet mewah sudah dipamerkan utk 'rakyat' jd hamba pd pemimpin?

So politik destructive Pkatan Haram xubah spt 'candu' yg hanya 'indah' tp sbnrya merosakkan dn menipu!

Anonymous said...

Saya ingin mengajak tuan/puan sdr/sdri untuk mengenal siapa Anwar Ibrahim ni. Kalau kita baca sejarah semasa bliau menjadi pemimpin pelajar dulu bliau leh yg buat kacau diBaling mengatakan adfa budak mati kelaparan disana. saya berkesempatan berjumpa dgn saorang pegawai polis yg bertugas diBaling semasa itu yg mencerita kesah sebenarnya, budak itu bukan mati kelaparan tetapi mati disebab demam panas, Anwar ini lah yg membuat cerita budak itu mati kebularan. Anwar ni memang dari dulu suka berdemo, sikit2 berdemo. bila dia masuk UMNO dia mula memechah belahkan org UMNO sampai Tg. Razali, Rais Yatim, Zainal Abidin Zain, Rahmah Osman, Kadir Sheik Fathil, Sharil Samad, dll marah kat Dr M. Semasa bliau dlm kerajaan bliau membuat kekayaan tpi bliau menuding jari mengatakan org lain yg buat kekayaan, sampai Dr M terpaksa mengeluarkan senarai nama2 yg mendapat imbohan drp Anwar kesemuanya org Anwar. Semasa itu dia dah menyusun steregi utk menjatuhkan Dr M. Apa bila dia dipecat dari kerajaan dan UMNO bliau mula memburuk buruk kan kerajaan dan UMNO. Ini lah Anwar yg x tahu berterima kaseh kpd org yg menolong, bliau ni adalah manusia yg hanya mementingkan dirinya sahaja

Anonymous said...

kalau apa yang ameno buat itu adalah untuk mengkayakan diri sendiri, saya golongan atas pagar tidak nampak yang jet peribadi pembangkang bukan petanda pengayaan diri tidak berlaku di pihak pembangkang.

Anonymous said...

kembali kepada agama tiada kene mengena dengan pembangkang.

pembangkang bukanlah sebuah anutan. mereka berlumba-lumba untuk mendapat nikmat duniawi

justeru, kalau nak balik kepada agama tingggalkanlah pembangkang dengan itu anda tidak tersasar.

Anonymous said...

anjing2 pakatan dah menyalakkkkk. ..biarkan, bakal2 terrorist ini mmg gitulah perangainya

nasib baiklah ada Tun M terajui malaysia dahulu, negara jd maju jd sebutan ramai, jd contoh pd negara islam lain
kalaulah pas atau pkr yg tadbir negara alamat dah lama negara lingkup dibawah kaki IMF, harapkan pas? ? nak tadbir negeri pun tak tahu, urus hal air pun tak boleh! yg dia tahu ceramah dan ceramah sambil tin milo berjalan dari hujung kehujung
pkr? ? lagilah teruk. ...sah lgbt di halalkan, gay dihalalkan, alamat tak selamat lubang bontot para pemuda

keldai pakatan ni bkn tahu apa pun. ..tahunya cuma angguk apa sj disuruh anwar
pas? pasSemboR. ...passeDaway, hamPAS!

Anonymous said...

kalau pemboncitan adalah isu yang diperberatkan...hanya sistem yang utuh dapat mencegah pemboncitan.

kalau sistem tidak utuh, waima pembangkang yang baru setahun jagung akan memboncit dan boroi!

mungkinkah boncit itu wajib dimiliki oleh yb termasuk di sebelah sana?

Anonymous said...

Soros orang budiman. Dia banyak sumbang wang ke negara ini. Ramai orang politik pakatan yg kenyang dan mewah. Dulu ahli pembangkang papa kedana tapi bila abang Soros bantu ada pulak yg marah2. Niat abang Soros baik,dia nak tengok negara ini dikuasai oleh bangsa cina dan peliwat.Biarkanlah. Pas pun dapat rasa duit yahudi. Bang Nuar tak makan sorang. Sikit sama sikit yang banyak Nuar kebas. Best kan?

Anonymous said...

duit soros pun tak apelah, janji ko bahagia Bro...

Anonymous said...

afdal ke kalau duit soros dijadikan modal untuk membangunkan ummah?

sapa nak jawab?

Zaeydee said...

Kalau kita baca kaki2 kapcai pembangkang kat laman ni memang itulah hasil yang PR nak..maki hamun..caci-maki..tak kenang jasa.. budi pekerti jauh sekali..yang pelik tu masih tinggal kat Malaysia...55 tahun BN perintah agaknya golongan kapcai PR ni dah papa kedana...tak ada makan minum..ramai yang mati merempat...wow! masyaAllah.. baguihnya generasi yang PR bina...

Anonymous said...

Betul tu sdr Zaydee, pemikiran mcm inikah kunun sgt nk gantikan UMNO?

Kalu xlebih dr fitnah kutuk maki hamun dn spin.. kelayakan apa lg yg ada utk better than UMNO? Perintah negeri pun kucar kacir. bab air asas kehidupun pun boleh jd mileage, Loji Langat 2 itu satu peristiwa yg kita wajib ambil iktibar betapa JAHAT nya stail politik PR.

Pembangkang di nmalaysia bukan spt di USA, mereka constructive, bukan destrcutive soal dasar dn perlembagaan. Pembangkan kita mcm pelacur.. mana yg sogok lebih akan jual lah maruah..

Berhujah dgn akal pn xguna sbb macai2 PR telah diasuh dgn loyar buruk dn spin utk fitnah.

Anonymous said...

Jasa Tun kepada kita dan seluruh rakyat Malaysia terlampau banyak hendak diperkatakan. Ada ka lge, lks, ngeh ka nicky aziz ka & pemimpin pemmbngkng yg lain nak luahkan mcm Mahathir ni? Abihh anoon tu nk kutuk2 apahal? Dei lembuu pala hhotak ko ah! suke2 ko je nk ejek org mamak!!.

Anonymous said...

Rugi RM5.7b: Salahkan Soros, angkat orang BNM

Aidila Razak
11:50AM Sep 24 2012

Kenapa spekulator matawang George Soros dikecam sebagai penyangak, ketika pihak yang bertanggungjawab atas kerugian RM5.7 bilion Bank Negara Malaysia (BNM) melalui dagangan pertukaran asing (forex) dinaikkan pangkat?

Perkara ini dipersoal Lim Guan Eng (DAP-Bagan) kepada timbalan menteri kewangan Datyk Donald Lim di Parlimen hari ini.

"George Soros dicaci penyangak yang jejas pertukaran mata wang asing tapi adakah kerajaan sedar masa itu Bank Negara juga terlibat kegiatan sama, berjudi dengan wang negara dalam pertukaran mata wang asing?" soalnya.

Menuding jari kepada Tan Sri Nor Mohamad Yakcop (BN-Tasik Gelugor), Lim berkata, kenapa bekas pentadbir kanan Bank Negara itu tidak dipersalahkan, sebaliknya dinaikkan pangkat sebagai menteri di Jabatan Perdana Menteri.

"Ini bukan 'Janji Ditepati', tetapi 'jampi ditepati'," sindirnya.

Donald sebelum itu memberitahu Dewan Rakyat bahawa BNB rugi RM5.7 bilion pada 1992, seperti dilaporkan dalam laporan tahunannya pada 1993.

Sementara itu, Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, beliau sebagai menteri kewangan pada masa itu mengesahkan dagangan tukaran asing berlaku sehingga menyebabkan kerugian besar dan mahu ia dihentikan serta merta.

Katanya, setelah merujuk beberapa pihak, beliau difahamkan aktiviti itu dilakukan bawah seksyen forex BNM bawah selian Nor Mohamed Yakcop.

Anonymous said...

Kelakar tengok mahathir Dan BN lah ni..

Merayu meminta belas ehsan dari sebahagian Melayu yang bencikan mereka,,tak seperti sewaktu mereka gah dahulu..

Jangan harap ko dapat undi aku dan keluarga aku Najib

Anonymous said...

Anon 6.45 mengapa tahap pemikiran ko macam haram jadah, pikiran dan hati ko hitam macam haram jadah, lebih ko pergi mampus dan jangan hidup dalam malaysia ni ok....

Parti Artis Semalaysia (PAS) said...

anon 6.45...

sebelum tu saya nak tanya sikit..dah daftar jadi pengundi atau belum???

kalau belum gi main jauh2.......

Anonymous said...

melayu2 pencacai PR fikir nama depa dan nama keturunan depa sama macam nama kafir2 Dap kot? tak guna bin/binti. cuma Tong Sam Pah atau Tay Koo Ching. apa depa fikir racist Dap tu akan tanya ko BN ke PR jika berkuasa? sori beb.

Xxx said...

645 NI BODOH.
UNDILAH PAKATAN ESOK KAU KENA TELAN DENGAN CINA DAP AKNATULLAH.
TENGOK SINGAPORK N PENANG.
OTAK KAT ALJUBURI KE ?

Anonymous said...

Memang aku n keluarga aku akan undi pakatan..

Aku nk tengok si mamak kutty ni lari ke negara asing atau berdepan dengan segala tuduhan keatas salah laku n penyelewangan dia semasa
Berkuasa..

Anonymous said...

bodohnye..

Anonymous said...

suka hati ngko la labu..

aku dan keluarga aku pulak akan undi BN semula..cukuplah protes pada PRU lalu.
jadi 12 undi balik semula kepada BN selepas ini Insya Allah.. dan PKR akan hilang 12 undi dari kami sekeluarga..

Servant of God said...

Langsi dan batak2 lain yang memperlekehkan kesatuan orang Melayu, sedar2lah wahai manusia.

Korang ingat, kalau ini bukan tuntutan Allah SWT, kami ada nak terhegeh2 nak peluk korang?

Orang nak ajak buat baik pun, korang kutuk. Suka hatilah. Aku tak rugi apa2 korang perangai cam laknat nih, insya Allah.

Anonymous said...

There's always two sides of the coin, Tun...

Anonymous said...

Anon 6:15pm

ko kutuk PR bukan mcm pembangkang di USA..tapi BN tu mcm parti pemerintah di USA ke? Amalan demokrasi kita mcm di USA tu ke? cermin diri dulu bro..

Anonymous said...

This is the guy yg sanggup hancurkan parti UMNO semata2 sebab tak nak lepas kuasa...tak pikir yg ketua MCA masa tu boleh layak jd PM sbb angkara dia...now dia nk salahkan org lain bila dh tk dpt sokongan melayu...

Tun...ptuuiihh !!

Anonymous said...

bosan la blog nie..bnyk sgt maki hamun..tuan punya blog tak takut ker dpt dosa sama..

Anonymous said...

tak payah la nak maki2..

Allah Maha Mengetahui..siapa yang betul dan siapa yg salah.

mahathir ker anwar ker..Allah Yang Maha Mengetahui..ingat janji Allah benar..balasan tetap ada..tidak di dunia..di akhirat ada lah pasti.

sesuka hati memaki seseorang..senang2 lah kau org semua menambah dosa..igt lah hidup ni hanya perjalanan menuju akhirat.

Anonymous said...

betul pas sepatutnya menarik diri dari politik aejak dulu lg..


kalu nak caryon..elok bercantum la..
keinginan ahli pas utk bersatu mmg ada..ia bergantung pd pemimpin..

datuksiron said...

Salam kpd pembaca blog ini yang ori Melayu Islam dan yang menyamar sebagai Melayu Islam aku tak bagi salam kpd kamu...

Orang Melayu tidak bodoh cuma dimomok momokan oleh bangsa lain je. Orang Melayu jadi seperti sekarang ni, bergaduh sesama sendiri kerana sifat semulajadi iaitu terlalu merendah diri dan sangat menghormati bangsa lain. Kerana sifat2 itulah orang Melayu senang dipergunakan dan diperkudakan.

TG Guru Nik Aziz tak mengaku dirinya orang Melayu tetapi secara tak disedari dia diperkudakan oleh bangsa yang pandai mengambil kesempatan kerana sifat semulajadi Melayu dalam diri TG Nik Aziz.

Anwar Ibrahim pula perasan bijak kerana dapat memperkudakan bangsanya sendiri. Tetapi tidak sedar dirinya diperkudakan bangsa lain...

Orang Cina pula sangat pandai berpura-pura dan mengambil apa saja kesempatan asalkan memberi keuntungan kepada mereka. Pada ketika lain mereka akan bersifat besar kepala apabila merasakan mereka dah cukup kuat. Contoh ; seorang peniaga Cina di kampung Melayu boleh hidup mewah dan tidak dijentik langsung kerana pandai berpura-pura baik. Tetapi apabila kampung tersebut telah menjadi bandar kerana pembangunan dan telah ramai peniaga Cina di situ, peniaga Cina yang asal tadi, tidak menghormati penduduk Melayu yang membela dan menjaganya satu ketika dulu. Malah akan mula menghirup darah dan merebus semua penduduk Melayu di situ.

Apa yang berlaku sekarang ini kerana bangsa Cina berpura-pura baik dengan segolongan Melayu yang masih tidak sedar diri mereka dipergunakan, diperkudakan.

Tidak tahu bagaimana untuk menyedarkan Melayu seperti ini. Mungkin apabila mereka telah terjual dan dijual nanti baru nak sedar.

Ketika itu sudah terlambat. Perlembagaan telah pun diubah. Segala milik Melayu telah dirampas dan orang Melayu telah dipecah-pecahkan supaya senang diperintah.

Fikir-fikirkan apa yang ditulis oleh Tun Dr Mahathir, mantan PM yang sangat berjasa kpd negara Malaysia dan bangsa Melayu.

Semoga Allah memberi kesihatan yang baik, kebahagian dan hidayah kpd Tun dan keluarga. Amin

Tok Siron

Anonymous said...

mamak kutty dan anuar aljuburi 2x5, gila kuasa,tamak haloba,penipu, pandai berlakon dam menangis untk meminta simpati, tua kutuk tak sedar diri,keduanya setan terkutuk yg direjam....kehkehkeh.......Long live Najib.

Anonymous said...

celaka punya anwar dan nik aziz. babi kepada mereka berdua yg menjahanamkan bangsa melayu. sialll. aku tak akan maffkan mereka berdua selama2nya. aku akan ceritakan semua ini pada anak cucu cicit aku. pada tahun 2012 ada 2 ekor melayu yg jual semua hak melayu utk berkuasa.

siall dan pukimak adalah dua perkataan yg paling sesuai utk mereka berdua.

ikhlas
otai

Anonymous said...

Kalah Shah Rukh Khan dengan lakonan Madey ni.

Memang 1st kelas.

Lepas wayang, dah jadi macam mana pulak?

Korek lagi kantung negara.

Anonymous said...

Anon 2.02

Babi Sial Anjing!

Anonymous said...

Apapun penghinaan yg diusahakan oleh macai2 Pakatan Haram, tidak akan kurang sedikitpun jasa Tun M. hanya 2-3 ekor anjing yg duplicate nick tu cuba 'mewakili' Melayu?

Di sisi Allah kebaikan tetap dikira. Wpun SELURUH manusia menghinanya. Tp Aku sekeluarga berterima kasih atas jasa Tun M wpun ada kelemahan tetapi jasanya jauh lebih banyak dr kelemahan.

Penerapan ilmu terutama dlm bidang sains teknologi sgt pesat dlm pemerintahannya, Penerapan nilai Islam bermula di zamannya termasuk kebenaran bertudung di sektor awam, tazkirah2, dan utk anjing2 upahan PR nk tahu, penubuhan JAKIM yg menjadi R&D hal ehwal Islam dlm negara ini juga oleh Tun M atau gelaran cai2 Haram sbg 'Madey'.
Dialah juga yg menubuhkan IKIM.fm iaitu saluran radio Islam pertama!

Adakah kita mehu melawan Allah yg takdirkan dia jayakan semua ini? Wahai anjing2 PR yg jijik lg kotor?

Madey atau mamak Kutty ini jugalah yg perbanyakkan ilmuan Islam, usahawan2 Islam dr projek2 seperti DRB, PROTON, PERODUA.. yg bercambah seperti cendawan selepas hujan. Disisi Allah tiada soalan yg akan bertanya sama ada engku mamak kutty atau enkau Jawa Bernam? Melanau? sebaliknya siapa yg bertqwa, yg banyak berkebajikan dgn keikhlasan..?!

Anjing2 Haram dlm blog ini telah beri jasa apa pada negara ini?



Anonymous said...

Anon 9.51,

aku ingt ko cerdik dan beiman rupanya BAHLOL dan JAHIL SEKULAR jugak! Weii anon jahil, ko nk samakan demokrasi kita sama mcm USA? Ko mahu mcm mana? Ko nk bebas mcm diorang kah? Xde halal haram? Boleh LGBT bebas? Free sex? Letak demokrasi spt 'Tuhan'??

Aku ckp soal kebodohan Pembangkang Malaysia.. destructive tahap melampau. Nk bina loji air pun jd isu politik. Bodohkan namanya!

Anonymous said...

Jasa2 yg Tun yg dikecapi oleh malaun2 Pakatan Haram kini dlm pelbagai bentuk tp mereka angkuh sombong. Tun M berfikiran maju ke hadapan, tp org2 yg SAKIT JIWA mmg sakit hati dan xboleh akui kebenaran ini.

benda yg kita belum fikir dia dh sediakan, projek Putrajaya yg mereka sdg meroyan utk tawan, tp dulunya mahu dilelong.. itu namanya Pembangkang Malaysia BANGANG.. MUKA TK MALU.

Anonymous said...

Anwar gerun dgn Tun M. Xbrani Si Gay Tua tu lawan Tun. Tun cool relax. tp Angay menggelupur dlm kehinaan mahu jd Pii Emm.. Nauzubillah dr anjing Yahudi itu jd Pii Emm Malaysia.

Habislah kantung negara utk biayai jet eksekutifnya nanti utk membawa lebih ramai trip2 Pelacor2 China dan selurh2 dunia utk dihidangkan pd 'pemimpin2' negara..

Rakyat akan melopong spt di Ceruk Tok Kun (kawasan totok Anugay yg mundur lg taksub)

Anonymous said...

anon 11:05

engkau lah sebenarnya yg akan dilaknat Allah nanti..,maki hamun org tak tentu pasal..Masyallah

Anonymous said...

HAHAHAHA...

ADA MAMAT PR NAK DEMOKRASI MACAM US? WAAAAAH...LAGI BUKTI SAHIH PENCACAI PR NIH PENYOKONG TEGAR LGBT!! HAHAHA

Anonymous said...

mmg BODOH org2 melayu PAS. org2 PAS jika pandai menggunakan akal silalah pangkah UMNO pd PRU 13 nanti. hantarlah 1 insyarat yg jelas seperti yg dilakukan oleh org2 UMNO dulu. agar org2 melayu terutamanya agama ISLAM yg dibawa oleh Rasulullah SAW tidak dihina lg seperti skrg. BERSATULAH UMAT2 ISLAM demi ISLAM!!!!

Anonymous said...

Klu cina,india mau hak samarata tidak apa tp klu melayupun nak perjuang sama,aku nak tergelak

Bukan menghina/memperlekehkan bangsa sendiri tp klu ekonomi tu kuat tak apa,tp hmm klu dah susah bagaimana nak bersaing dgn cina yg rata2 kaya??

Lgpun asal usul negara Malaysia adalah negara MELAYU,kenapa kita nak biarkan minoriti tentukan pentadbiran negara kita???

Anonymous said...

Apa akan jd klu Malaysia jd republik??

- Klu kuota pelajar universiti di hapuskan,bukan tiada melayu cerdik/ melayu dapat masuk kerana kuota tp TRANSPARENT ke tak pemilihan tu??Kita bukan nya tau..

- Dengar kata klu Pakatan amik alih, semua kolej kecil di tutup dgn alasan tak bermutu..Yg di biarkan kolej MAHAL..

-SO PTPTN HAPUS..Anak cina,indiaje la dapat masuk ipts sbb kaya,klu anak melayu CERDIK TP MISKIN nak gi mana??Nak belajar takde duit..Keje la kampung balik mcm dulu2..

- Soal keje plak,selamani syarikat swasta yg di miliki etnik cina TERPAKSA memberi melayu/
bumiputera keje kerana kuota 30%..
Itupun di beza2 kan gaji walaupun memegang jawatan sama..

Klu buang kuota,ko ingat diorang nak terima ke kita keje?

Dahla pekeja kerajaan diorang nak buang separuh last2 buat keje kampungla mcm zaman dulu..

Gaji diorang akan bg SERENDAH MUNGKIN TP HARGA BARANG DIORANG NAIK KAN KERANA DIORANG KAWAL HARGA BARANG..

-Rumah klu buang kuota bumiputera, diorang akan buat rumah kos mahalje so melayu terpaksa pindah ke kampung2 atau ntah2 ke Indonesia sana..INGAT APA JD KAT PULAU PINANG?Rumah paling murah Rm 500 ribu


Ni la AGENDA PAKATAN HARAM JADAH NAK MEMBODOHKAN, MEMISKINKAN MELAYU..

So melayu sampai bila2 la bodoh dan miskin..

Klu melayu tak nampak lg agenda cina,india ni tak tau la..

Anonymous said...

HAHAHAHA MENGELUPUR PENCACAI PR BILA TUN DAH MULA BERSUARA DAN BERKERJASAMA DENGAN NAJIB DAN UMNO.SEGALA TUDUHAN PENCACAI PR DALAM BLOG INI SEMUA SUATU TEORI YG TIADA BUKTI.PADAHAL SEGALA JASA2 TUN ADALAH NYATA DAN MASIH BOLEH DILIHAT.KALAU NAK IKUTKAN JASA TUN M DAH BERMULA SEJAK BELIAU BUKA KLINIK MAHA DULU.TIADA DUIT PUN BOLEH DAPAT RAWATAN DAN DAPAT UBAT PERCUMA..APA JASA ANWAR,NIK AZIZ,LIM KIT SIANG PADA AGAMA BANGSA DAN NEGARA?

Zek said...

Saya amat yakin dgn pemimpin2 UMNO kerana telah banyak contoh2 yg ALLAH telah tunjukkan kapad kita rakyat Malaysia. Contoh semasa Dr M menjadi PM. banyak peristewa yg berlaku yg mana kita merasa cemas. 1.Semasa UMNO diharamkan kita org2 perjuangan merasa amat cemas tpi Alhamdullillah dgn pertolongan ALLAH pemimpin kita dpt selesaikan 2. Semasa pemecatan Anwar sekali lagi kita cemas, semasa itu negara kita jadi tuan rumah sukan commanwelth, sekali lagi dgn pertolongan ALLAH pemimpin kita dapat selesaikan juga. 3. Semasa Nagara kita diserang oleh pengak mata wang kita berdoa kapad ALLAH agar Negara kita terselamat daripada ancaman tersebut, allhamdullillah Dr M selaku PM ketika itu telah diberi oleh ALLAH ilham bagai mana utk menyelesaikan masallah tersebut. Ini semua kerana pemimpin kita ikhlas berjuang kerana Agama, Bangsa dan Negara. Ini janji ALLAH oleh itu saya menyeru kapada pemimpin UMNO ikhlas kan perjuangan anda utk Agama, Bangsa dan Negara maka anda semua dapat pertolongan ALLAH Amin

Anonymous said...

SALAM SEMUA..

Nampaknye penghujahan di dalam ruangan ni lebih memehak UMNO.. Jasa2 Ayahnda tun tk dapat siapa nafikan.. melayu, cina, india dll. Cuma org bodoh sahaja yg cuba menafikanya. Dunia islam dan dunia arab amat respect tun hingga ke hari ni. itu belum lagi org bosnia.. mereka masih bertanyakan khabar tun. rasa hormat mereka kpd pembela mereka ini amat tebal hingga ke hari ini. dan ini lah juga yg cuba aljuburi dan PENZINA itu cuba dapatkan apabila banyak merujuk kepada ilmuan timur tengah demi ingin menunjukkan dan menjustifikasikan imej keislamannya agar boleh dipercayai nik ajis dan pengikut totok walaupun jelas perangai kebinatangannya kian terserlah..

Namun org yg menghancurkan semua ini adalah albadwi yg cuba utk menafikan dan mengenepikan tun.. badwi cuba untuk mengikis kehebatan tun dan cuba menonjolkan imej mr clean nye yang pura2 belaka.
Badwi tidak berwibawa dan telah menghancurkan semua ini. dia gagal dan kegagalan nye dijustifikasikan dgn tsunami politik yg berlaku semasa pru 12. satu rekod baru untuk umno dan bn..untuk memulihkan kembali bukan mudah untuk najib.. untuk tun dan untuk kita semua. badwi perlu meminta maaf kepada tun dan kita semua.. tun perlu kembali lebih aktif lagi untuk pru kali ini.. penghormatan dalam meletakkan tun semula di tempatnya oleh najib amat menyenangkan kami semua.. manakala badwi perlu menjauhi dirinya dari kita semua.. marah kami masih belum reda untuknya. sudahlah pernah menderhaka dan melawan tun selepas itu menjahanamkan umno hingga di tahap pd hari ini.. jadilah beliau bapa penjahanam umno daripada tahap pernah diharamkan hingga ke tahap dihina seperti hari ini.

Pengaruh tun dan kebijaksanaan ds najib insya Allah boleh menjayakan kita di PRU 13 nanti.. tp perlukan usaha yang berkali ganda kuatnya.. pemimpin menengah dan akar umbi umno perlu disokong dan didorong dalam mempertingkatkan usaha ini.. marilah turun padang ke tahap maksima..marilah kita berkorban masa, tenaga,jiwa raga dan wang ringgit sptmana yang telah dilakukan oleh pejuang2 kita dahulu..MARILAH KEMBALIKAN MARUAH ISLAM, ORANG MELAYU DAN NEGARA MALAYSIA. Allah Huakhbar...

Orang Endau, Johor.

Anonymous said...

Aku setuju dgn Orang Endau Johor!!

Berlainan Fahaman tapi satu tujuan demi Bangsa dan Agama!!

ANYWAY TUN M IS THE BEST!!

-PAS & PKR Laknat-

Anonymous said...

Anwar Ibrahim pon 1 of the Best!!

Tak caya tengok video, Best Fucker!!

-Anwar Alyahud-

Anonymous said...

It needs a smart person to difrentiate and idiot person!!

In this case TUN M is the Smart one and Anwar & N.ajis is the Idiot.

-Observer-

Anonymous said...

Aku sependapat dengan Orang Endau Johor. Projek jambatan yang dibatalkan oleh TAAB dengan alasan rakyat Johor tak mahu jambatan tersebut adalah alasan yang tak masuk akal. Setelah keluar belanja beratus juta ringgit ia dibatalkan setelah pertemuan Khairy dengan kerajaan Singapura.

Kalau jambatan tersebut diteruskan ekonomi Johor dan Malaysia akan berkembang dengan hebat sekali apabila kapal boleh lalu dibawah jambatan itu.

Sekarang nasi dah jadi bubur kerana tindakan bodoh TAAB kerana kebenciannya kepada TDM.

Anonymous said...

Baik sekali bro.

Anonymous said...

Aku setuju gak dengan Orang Endau Johor ni.. Politi TAAB adalah politik flip flop yang memalukan umno di kalangan parti2 dlm bn. dan hasilnya umno merana hingga ke hari ini..ade ke patut anta perutusan minta maaf kpd kerajaan cina dlm kes ketuk ketampi.. tengok2 org melatu..bodoh betul..

Anonymous said...

salam tun..tun islam sejati ..melayu sejati..pemimpin melayu islam terbilang.. allahuakbarrr


Anonymous said...

salam tun..tun islam sejati ..melayu sejati..pemimpin melayu islam terbilang.. allahuakbarrr


Anonymous said...

MADEY sedih? betul ke? anak dah ada PETRON, ada yg jutawan, dll.. apa sedihnya?

Dulu ko tak sedih pun ....masa ko brkuasa berapa ramai melayu diISA, didiskriminasikan, sekolah agama ditindas, pegawai2/guru melayu teraniaya? ... anak2 & isteri mangsa ISA menderita dek kerana kepentingan politik sempit asobiah UMNO yg korup!

Lakunan Madey tetap dijilati oleh macai2nya.

Anonymous said...

Anon 12.54
ko nk bodoh sorang tkpe..tp jgn nak ko bawa org lain bodoh mcm ko.. yg ko sakit hati kat tun tu apa sal.. ko penah kena isa ke..atau ko frust sebab nk jual boontot kat anuar tp tk laku..pas tu ko nk marah tun pulak..

anak tun jutawan atas daya usaha masing2 tk bergantung pd tun pun.. tk caya ko tanya lah mereka.ko jangan nak fitnah tk tentu pasal..

mereka yg kena isa sebab bodoh, ikut perjuangan yg sia2 yg terikut dakyah bodoh mcm ko.. anti establishment.. sekolah agama mana yg di tutup..cer sebut.. klu sekolah agama yg nak wujudkan kader2 lembu yang ekstrimis mcm ko tk de pun tkpe kat malaysia ni.. ko memang suka tgk mereka membiak dgn rasa kebencian dan wasangka yg keterlaluan pd establishment sejak dr mereka kecil lg..

tun seorang yg budiman apabila konsisten memperjuangkan anak bangsa nye melebihi kaum keluarganya.. sila ko semak susur galur bagaimana anak dan kaum keluarganya memulakan syarikat ..ko buat la kajian jgn ko dengar fitnah org.. ada ke anak tun dapat kontrak kerajaan masa tun jd pm.. kalau ko berjaya tunjukkan buktinya dlm forum ni ..aku join ko masuk pas/pkr hari ini jugak..

mukriz aktif politik pun slps tun berundur... cer ko tengok sekeliling ko.. anak anuar berahim, anak lks, anak kapal singh, anak nik aziz, ..menantu badwi, mereka guna platform bapa mereka utk naik masa bapak mereka masih aktif.. itu ko tk highlight pun..

Orang Endau, Johor

Anonymous said...

Komen pembaca dalam UM dalam SMS ANDA

MENITIS air mata membaca suara hati Dr. Mahathir. Sungguh menyayat hati apabila beliau menyebut "bangsa saya tiada tahu mengambil iktibar daripada nasib yang menimpa kaum sebangsa yang hari ini tinggal di wilayah yang dikuasai orang lain".
MELAYU MEREMPAT

SETUJU dengan pandangan Tun Dr Mahathir dalam Mingguan Malaysia . Orang Melayu akan alami masa depan yang gelap kerana sikap tamak dan benci kepada bangsa dan pemerintahan oleh bangsa sendiri.
ORANG MELAYU

APA yang Tun Mahathir luahkan di muka 6 Mingguan Malaysia semalam harus membuka mata umat Islam.
RAKYAT INSAF

"MEREKA akan jadi puak minoriti dalam pakatan yang mereka sertai. Inilah yang akan terjadi hasil perpecahan orang Melayu," kata Tun Mahathir. Wahai bangsaku, sedarlah akan peringatan negarawan terulung Melayu ini.
MANIKAM BISTARI

MENURUT Tun Mahathir , oleh kerana lupa dan tidak bersyukur bangsa Melayu rela perpaduan yang memberi kekuatan kepada mereka dimusnahkan. Satu peringatan yang perlu jadi pedoman kepada bangsa Melayu.
PELUPA TEGAR

SEDARLAH orang Melayu. Rapatkan saf dan dengarlah nasihat Tun Mahathir. Jangan pertaruhkan masa depan anak dan cucu kita.
SAWO MATANG

NAIK seriau membaca wasiat Tun Mahathir kepada bangsa Melayu dalam Mingguan Malaysia. Agak-agak ubat apa yang cepat mujarab yang boleh diberi kepada bangsa Melayu supaya mereka sedar daripada buaian mimpi?
MIMPI BIDADARI

WASIAT Tun Mahathir bolehlah dibuat kesimpulan seperti begini. Jika Melayu berpecah-belah, mereka akan jadi bangsa minoriti dan akhirnya jadi bangsa yang daif dan merempat di negara sendiri.
MALIM KUNDANG

SETUJU dengan Dr. Mahathir bahawa orang Melayu akan menjadi minoriti dalam pakatan yang mereka
sertai. Malangnya Melayu masih tidak sedar diri.
SYOK SENDIRI

ORANG Melayu harus sedar terhadap kekecewaan Tun Dr. Mahathir mengenai bangsanya yang kini berpecah-belah.
PEMINAT TUN M

SOKONG saranan Tun Mahathir. Nasib orang Melayu akan tergugat jika membuat silap percaturan dalam PRU-13 nanti. Nasib bangsa Melayu lebih penting daripada seorang individu yang bercita-cita mahu jadi Perdana Menteri.
MIMPI JADI MANDOR

SEJAK akhir-akhir ini bangsa Melayu dan agama mereka selalu diperlekehkan orang lain. Tun Mahathir pun selalu memberi pesan akan nasib malang akan menimpa mereka jika berpecah-belah. Apa nak jadi wahai orang Melayu?
MELAYU TOTOK

BANGSA Melayu jangan mudah diperalatkan untuk kepentingan seorang individu yang bercita-cita besar. Seperti kata Dr.Mahathir, Melayu masih tidak mahu mengambil iktibar mengenai nasib menimpa kaum sebangsa yang kini tinggal di wilayah dikuasai orang lain.
NASI BUBUR


Melayu Tua Yang Insaf

Anonymous said...

SMS ANDA DI UM

KEPADA semua bangsaku Melayu. Tatap dan renunglah suara hati Dr. Mahathir dalam Mingguan Malaysia pada 23 September 2012. Suara yang menjentik sudut hati orang Melayu yang ada kesedaran kesan buruk perpecahan Melayu.
013-986XXXX

MENITIS air mata dan sebak hati saya membaca suara hati Dr. Mahathir. Tepat sekali apa yang dikatakan. Apa yang boleh kita buat untuk menyedarkan bangsa kita?
012-398XXXX

SAYA menangis apabila keluhan hati negarawan Tun Dr. Mahathir. Semua yang bernama Melayu wajib membacanya sebelum nasi menjadi bubur, sebelum kaduk naik junjung.
012-437XXXX

Melayu Tua Yang Insaf

Anonymous said...

merintih penuh sentimental dah tak guna lagi...

apa plan tindakan awak untuk bantu melayu?

kita kena kongsi bersama dan buat
percambahkan fikiran ..
luahkannya..

Anonymous said...

Jasa TDM untuk orang Islam di seluruh dunia:

1. Waktu berlaku penghapusan kaum di negara Bosnia, TDM telah memberi bantuan senjata kepada pejuang-pejuang Islam dinegara tersebut untuk mempertahankan diri dan membawa sebilangan besar warga negara tersebut ke Malaysia. Maka tidak hairan nama TDM harum dan dikenang di Bosnia. Hingga sekarang.

2. TDM telah menghantar bantuan kemanusiaan ke Bosnia dengan kapalterbang dengan mempertaruhkan nyawa isterinya. Kapal terbang mulanya tidak dibenar mendarat tapi akhirnya dibenarkan mendarat setelah rayuannya didengar oleh Pres Bush. Maka bantuan dapat disalurkan.

3. TDM telah pergi ke Palestin untuk meninjau sendiri keadaan negara tersebut. Pemimpin mana yang berani melakukannya?

4. Apabila pembunuhan orang Islam berlaku di selatan Thai dalam bulan ramadzan oleh kerajaan Taksin, TDM
telah menghubungi sendiri Taksin supaya memberhentikan kerja zalim itu. Taksin segan pada TDM dan berhenti dari melakukan kekejaman resebut.

5. TDM telah memberi suaka politik kepada ratusan ulama dari negara Thai bagi menyelamatkan umat Islam yang tertindas di Selatan Thai.

6. Di Filipino Pres Aroyo telah meminta bantuan TDM untuk menyelesaikan krisis pemberotak Islam. TDM telah menemui dengan pemberontak tersebut dan akhirnya gencatan senjata telah dipersejui.

7. Bantuan kemanusiaan terus dilakukan TDM melalui NGO dibawah pimpinannya iaitu Global Peace.

8. Beberapa buah negara Islam telah meminta TDm jadi penasihat ekonomi negara mereka kerana kagum dengan cara TDM menyelesaikan krisis ekonomi yang berlaku pada 1997 dan 1998 dengan petunjuk Allah jua. Sebab nawaitu TDM ikhlas untuk Agama Bangsa bangsa maka ALLAH beri dia jalan mengatasinya.

9. Berkunjunglah ke mana-mana negara Arab dan sebut nama Malaysia dan TDM Insya Allah akan diberi layanan
yang baik.

10. Sejak merdeka negara ini telah menganjurkan musabaqah dan dapat mengenalkan negara kepada seluruh negara Islam dan bukan Islam. Maka tidak hairanlah negara kita dikenali di seluruh dunia.

Tapi malang ada orang dinegara sendiri tidak menghormati pemimpinnya sendiri termakan hasutan pemimpin yang mempunya agenda sendiri. Semoga ALLAH memberi petunjuk dan hidayah kepada golongan ini seperti yang berlaku kepada ramai yang telah sedar. Alhamdulillah.

Melayu Sedar

anti bohmau said...

pendek kata dari ambo,

tolakla anwar ibrahim & pemimpin2 pas yg bagaikan 'dewa' sekarang ini krn mrk anggap diri mrk amat betul & semua pemimpin kerajaan salah walaupun anwar terbukti bekas menteri keewangan cap kepala penyamun!! semua kroni anwar sekarang kaya raya..rahim ghouse bersama wan hasni menubuhkan abrar yg mendapat tabungan langsung dari anwar. anak2 rahim dpt tajaan belajar 200-300 ribu tiap seorang!! mrk kaya raya hingga sekarang....https://ifilesjs.wordpress.com/ chapter 5

anti bohmau said...

semuanya ada di sini:

https://ifilesjs.wordpress.com/

tak tahula kalu orang2 pas nak kata apa bila bascs buku ni? org pas anggap anwar bersimpati dgn perjuangan pas...mrk silap besar. anwar kata pas 'very ignorant' sejak dulu sampai bila2 dlm bab perjuangan politik mrk...

tak tahula kalu dap anggap anwar ikhlas bersama mrk tp rasanya dap yg perkudakan anwar utk kuasa kristian yg semakin berani menghina kita umat Islam sekarang ni..ngeh dah buktikan!!

anwar hanya gunakan pas semata2...

bacalah buku ini:

https://ifilesjs.wordpress.com/

"HE (ANWAR) IS VERY DANGEROUS!"

Anonymous said...

Like

Anonymous said...

lepas jugak ke bomosial tu kat sini?

Anonymous said...

Hei geng spesis penakut apa geng bangsat punya statment..tun penakut ke...yahudi takut dengan tun...lu geng cakap guna otak.minta maaf geng mak bapak lu gagal jadi kan lu orang bersyukur...kalau lu dah tua. Lu tua tak sedar diri kalau lu muda. .muda tak sedar diuntung...

Anonymous said...

NAIKLAH JET..KITA SAFE DUIT RAKYAT..

Anonymous said...

Ketahuilah sekiranya Allah Azza wa Jalla berkehendak kebajikan dan hikmah bagi hambaNya, nescaya diperlihatkanNya kekurangan- kekurangan, kecelaan diri hamba itu. Siapa yg penglihatan hatinya tembus, nescaya tidak tersembunyi
kepadanya akan kekurangan dan kecelaan dirinya itu.
Maka apabila dia sudah mengetahui akan kekurangan dan kecelaan dirinya itu,
nescaya akan memungkinkan dirinya mengubati dan membersihkannya.
Malangnya kebanyakan hamba tidak mengetahui akan kekurangan dirinya,
malah mereka lebih mudah lagi melihat habuk pada mata saudaranya
daripada melihat kecacatan matanya pada dirinya sendiri.

Anonymous said...

UMNO ITU ISLAM DAN PAS PUN ISLAM....CUBA KITA RENUNG2KAN...SEJARAH MELAKA DULU KISAH HANG TUAH DAN HANG JEBAT...SIAPA YANG BENAR DAN SIAPA YANG SALAH???SIAPA YANG TAAT DAN SIAPA YANG DERHAKA?UMNO=HANG TUAH DAN PAS=HANG JEBAT...PIKIR2 KANLAH....SIAPA YANG BENAR DALAM SOAL NI....

Anonymous said...

teman cukup bersetuju dengan komen anon 8.52am "SEJAK WUJUD NYA PKR HABIS NEGARA JADI PORAK PERANDA...MEMANG ITULAH NIAT SEBENAR ANUWAR...TERLALU BANYAK DOSA2 ANUWAR DAN WAN AZIZAH PADA AGAMA BANGSA DAN TANAHAIR....BILA NAK INSAF ?"

Anonymous said...

org india pun tahu menghargai tun mahadir. mereka kata tun telah meninggalkan harta yg banyak untuk malaysia dan skrg rakyat boleh gunakan. org melayu pencacai pas dan pkr tak tahu nak bersyukurke?

Anonymous said...

Korang yang caci maki dan hina Tun ni Islam ke? kalau Islam , apa hukum mengumpat?
Tun bertambah pahal, korang yang tukang kumpul dosa..

Kalau korang dipihak pembangkang.. sah memang puak pembangkang dah sesat jauh,, hasad dengki, irti hati benci membenci dah jadi lauk harian...

Lebih baik buang je kopiah tu dalam longkang kalau macam nilah perangai korang..

Apa apa pun akun yakin PAS tetap Parti Ajaran Sesat.. buktinya dah jelas depan mata... mana yang hatiunya busuk itulah yang dah tersesat ...

Silakan terus mengutuk Tun... Tun tetap relax, steady dan sihat walafiat melebihi mak bapak korang yang baru setengah abad ...

Ling Live Tun ..

Anonymous said...

maaf
"Long Live Tun "

Anonymous said...

walaupun aku anak yg lahir lepas merdeka tapi aku tetap bersyukur... sebab tun m manusia yg dianugerahkan ALLAH untuk memelihara bumi MALAYSIA yg sejahtera ni dr serangan pihak2 yg x bertanggungjawab, ketika tun meletakkan jawatannya 10 tAHUN YG lepas, ak yg masih di sekolah menengah berasa sebak, kerana pemimpin yg sangat2 aku kagumi meletakkan jawatan kerana kecewa dgn bangsa MELAYU yg x mengenang budi, yg mudah lupa sejarah dan juga tamak mencari harta dunia... manusia x pernah sempurna, mesti ada sedikit sebanyak membuat dosa kerana kita bukan MUHAMMAD SAW yg maksum, sekalipun tun m penah membuat dosa selayaknya dia dimaafkan, dan aku kira dosa beliau sudah terampun dengan keaadaan beliau yang masih sihat untuk memberi idea2 yang bernas demi memajukan lagi MALAYSIA yng tercinta, kamu semua yg masih nak memaki hamun atas kesilapan lampau tun m,itu hak kamu, kerana manusia itu sendiri yg akan dipertanggungjawabkan dengan amalan yang dilakukan olehnya semasa dia hidup,pada aku, kalau kita nak berjaya kita sendiri kena usaha dan tawakal, tapi kalau kita x dapat lagi apa yang nak tu semua urusan ALLAH SWT,tun m dah buat apa yang beliau mampu untuk membangunkan negara, mungkin ada sedikit permasalahan di peringkat bawahan yg menyebabkan rasuah dan kroni itu yg menjadi barah dalam kementerian, tapi itu buka salah tun m seorang, setiap penjawat awam itu sendiri harus memikul kesalahan ini. tun m semoga ALLAH memberkati hidupmu sekeluarga amin ya rabbalalamin...