Thursday, November 27, 2008

MB KHALID IBRAHIM BAKAL DISINGKIRKAN ?


SEKALI LAGI TAJUK INI DIMASUKKAN KE FORUM TRANUNGKITE. TK ZEMI
inilah berita yang paling kuat berlegar sekitar pimpinan tertinggi PKR dan segelintir pemimpin pakatan rakyat. kabarnya kalid ibrahim telah di minta oleh anwar untuk melepaskan jawatannya sebagai menteri besar selangor.

cerita dari mulut ke mulut dan gosip panas ini jugak sedang laju berkeliaran di pejabat SUK selangor. mengikut maklumat anwar dalam bulan ini telah menghamburkan kata2 marahnya kepada khalid kerana kegagalan mentadbir kerajaan negeri PKR. khalid seperti yang diberitahu oleh sumber mempunyai satu kekurangan yang cukup besar yang boleh menyebabkan negeri selangor boleh tumbang ke tangan BN dalam pilihanraya akan datang kiranya khalid tidak di turunkan dengan seberapa segera.


khalid ibrahim 'TIADA KREDIBILITI MEMIMPIN' itulah kata2 anwar dalam mesyuarat tetutup PKR bulan ini. dalam masa 8 bulan PKR memerintah telah berlaku pelbagai peristiwa dan isu hangat yang telah memberikan 'political damage' yang cukup teruk kepada PKR untuk membetulkannya semula.


isu babi,theresa kok,azan,penghinaan exco kanan dr xavier terhadap dasar islam dalam pendidikan,perluasan kawasan rumah ibadah melebihi 10ribu kaki persegi,syarat menetapkan kawasan perumahan baru hendaklah disertai dengan pembinaan kuil/tokong/gereja/surau, penghinaan berterusan khalid terhadap melayu dalam isu kuota 10% uitm,perlantikan seorang cina ke dalam PKNS, bertambahnya pusat hiburan,penutupan segala ruang untuk pas menguasai portfolio2 penting negeri,menghina mangsa ribut di kapar dll merupakan satu bentuk masalah runcing yang sukar dimaafkan oleh melayu selangor tehadap pemerintahan khalid ibrahim.


ini adalah isunya yang sedang rancak kedengaran. namun kita kena memerhatikan isu2 yang lebih penting 'disebalik' kabar pengunduran kalid.


DENGAR CERITA

azmin ali bakal bergelar dato tahun depan. gelaran ini diberikan keutamaan kepada azmin ali kerana akur pada kehendak anwar untuk melantik kalid menduduki kerusi panas mb selangor.pada asalnya azmin ali lah orang yang disebut untuk menjadi menteri besar selangor bukannya kalid ibrahim. dek kerana kemenangan besar dalam pilihanraya mac lepas azmin ali telah dijanjikan kerusi MENTERI KEWANGAN kiranya anwar berjaya menubuhkan persekutuan.


16 september telah berlalu dan kini bayangan untuk azmin ali menjadi menteri kewangan sudah hancur. kalid ibrahim dalam 8 bulan pemerintahannya menimbulkan pelbagai masalah berat. azmin melihat ruang menduduki kerusi mb selangor kini terbuka luas. seperti yang pernah dilakukan sewaktu menjawat s/u politik anwar dulu, azmin mulai buat hal.
MERAJUK merupakan salah satu sikap azmin yang tidak boleh hilang. kalau dulu azmin ali lari merajuk masuk ke bilik hotel pada persidangan menteri2 kewangan di maldives yang memaksa anwar terpaksa lari memujuk.. kini anwar terpaksa fulfill/memenuhi sekali lagi segala kehendak teman kesayangannya itu untuk menjawat kerusi mb selangor.


TETAPI LAYAKKAH AZMIN MENJADI MB ?

sama sekali tidak. azmin ali tidak BERSIH ! untuk mengenal peribadi azmin ali cukup senang. LIHAT TOL PLUS MAKA ITULAH AZMIN ALI. sewaktu menjawat jawatan s/u sulit TPM azmin ali cukup dikenali sebagai tukang kutip tol. tanya mana sahaja pemimpin maka sama sahaja lah jawapannya, dek kerana anwar pada ketika itu TPM maka ikut budaya umno kita diamkan sahaja. berkuasanya azmin ali di bawah pengaruh anwar waktu TPM adalah dalam kategori melampau. azmin hanya bertugas sebagai s/u sulit tetapi taraf dan kelakuannya mengalahkan pak2 menteri. egonya tinggi.pergaulannya hanya belegar di kalangan menteri dan korporat besar sahaja.

kerana apa ? kerana belakangnya adalah anwar ibrahim . BAPA SEGALA DEB ! BAPA SEGALA KONTRAK RUNDING TERUS ! YA BAPAK SEGALA KRONISME ! TANYA SAHAJA KAMARUDIN JAAFAR PERNAHKAH BELIAU MENERIMA KONTRAK BERJUMLAH 1 BILLION DPD ANWAR SECARA RUNDING TERUS ? JAWAPAN YA. KAMARUDIN JAFAR KINI SUDAH KAYA RAYA HASIL DEB. 14 ORANG KRONI YANG LAIN AKAN DIDEDAHKAN NANTI !SEMUANYA KAYA RAYA HASIL PUNGGAHAN HARTA OLEH ANWAR. DEB DIPUNGGAH UMTUK MENGAYAKAN KRONI2 ANWAR.


INILAH MANUSIA KEPALA MUNAFIK TAHAP TERTINGGI ! kini kepala penggadai mahu DEB dihapuskan ! kerana apa ? kerana mahu undi cina, mahu undi india..MAHU JADI BAPAK PERDANA MENTERI !!!! meh kita ramai2 ...HHHHAAAAAAKKK PTUIIHHH !

BERANIKAN AZMIN ALI MENAFIKAN PADA SATU PAGI DI PEJABAT TPM ANWAR IBRAHIM , BELIAU TELAH DISERBU OLEH BADAN PENCEGAH RASUAH ?
BERANIKAH AZMIN ALI MENAFIKAN BAHAWA ANWAR IBRAHIM TELAH MENUTUP KES RASUAH BELIAU SEWAKTU ANWAR MENJADI TPM ?MANA HILANGNYA DOKUMEN RASUAH AZMIN YANG ANWAR PEGANG ?

AZMIN ALI ANAK JANTAN ATAU DAYUS ?


sekali lagi dato nallakarupan mendedahkan ada pegawai pejabat anwar membenarkan isterinya di gunakan oleh anwar.pendedahan ini dilakukan oleh dato nalla sewaktu berkempen di permatang pauh tempoh hari. dato nalla mendedahkan 2 isu penting :-
1) mendakwa anwar menggunakan wang magnum sebanyak RM60juta sewaktu menjawat jawatan tpm
2) mendakwa anwar melakukan hubungan seks dengan pelbagai gender dan status termasuk shamsidar taharin, isteri azmin ali.
TETAPI KENAPA HINGGA KINI ANWAR HANYA MENYAMAN DATO NALLA DALAM KES RM60JUTA TETAPI TIDAK KEPADA TUDUHAN ZINA DENGAN SHAMSIDAR ?ini adalah persoalan yang perlu difahami oleh kita.

KENAPA AZMIN ALI SEBAGAI SUAMI YANG BERAGAMA ISLAM TIDAK MEMPERTAHANKAN MARUAH ISTERINYA ?KENAPA AZMIN ALI TIDAK MENYAMAN TUDUHAN DATO NALLA ?

samada dayus atau azmin/anwar takut ? mungkinkah segala rahsia sulit ini akan terbongkar kiranya azmin menyaman dato nalla.mungkin itu perkiraan mereka. kalau saman maka habis segala rahsia terbongkar dan oleh itu lebih baik diam.

dan layakkah orang seperti azmin ali menjadi menteri besar selangor ? hmm yang pasti makin ramai sudah menggelengkan kepala.

23 comments:

.@blogger.com said...

TERIMA KASIH. BLOG INI BANYAK MEMBERIKAN MAKLUMAT. BENYTAK JUGA MEMBERIKAN MAKLUMAT BAGAIMANA MEMBUAT KETUPAT.
http://pahangblogger.blogspot.com

add said...

Ni la bila kita bagi tahu kata buat ketupat.Yang PR dok buat ketupat masa ceramah umum.ceramah isu semasa (cis) tu, apa? bukan ketupat ke, sekarang ni orang PR kalau buat ketupat dah ada rendang dah iaitu kari babi..

MELAYUSEPANG said...

tengok artikel ni ade dlm tranungkite.walaubagaimnpun syabas GAP.GAP x join sidang parlimen BPN ke.bantulah kami yg masih merangkak ni.jemput la GAP sembang di BPN.

GAP KEMBALI said...

pahang blogger
teruskan

add
antara pang5 anak muda yang semakin ganas akidah perjuangannya.demi islam demi melayu !

md isa melayu sepang
memang plan pihak kami akan sentiasa publish apa2 artikel di forum tranungkite bagi meneutralkan mereka.

masa bertahan sudah LAMA TAMAT. SEKARANG KITA MENYERANG !

gap sentiasa berada di luar mencari rezeki.sudah memohon maaf kepada pengerusi BPN pang5 perang cyber. namun segala bantuan lain tetap dan terus dilakukan.

satu lidi tak boleh menyapu tetapi seberkas lidi boleh kasi sapu ini PKR !!!

lawan terus lawan

Anonymous said...

bagus betul tgk bil air bulan2 ada diskaun ...sapa yang keje yek...?

jahanam betul tgk bil api bulan2 main tinggi tarif dia ...sapa punya keje yek....?

badigol punya UMNO sial

GAP KEMBALI said...

anon
bagus betul ada kandang BABI kat kawasan melayu yek ? sape punye kerja ekk ? melayu pkr nak buat sup ke

Anonymous said...

Bagus betul tgk bil api kurang rm20. x payah bayar ...sapa yang keje yek...?

jahanam betul tgk bil air bulan2 guna kurang rm15 pun kena bayar ...sapa punya keje yek....?

dah boleh jimat bil api..bil air plak wat slek..

samdol punya PKR..bnyk cilaka..


Ulat&Kulat
Penyokong BPN

Mohd Farid Bin Mohd Taufik said...

lawan tetap lawan

dah dah lah PKR

cukup lah mengguris hati org melayu

Anonymous said...

Boleh ker aku bangkitkan satu Isu dalam Parlimen BPN. Suruh UMNO bukakan keahlian kepada bangsa2 lain dgn syarat mereka mestilah Islam bg membuktikan UMNO bukan parti perkauman.

Anonymous said...

emm inilah agaknya pilihan rakyat selangor...

Anonymous said...

budak2 suruhan UMNO ni selagi dimewahkan dengan wang ringgit...apa saja sanggup buat, bukan sahaja menfitnah org..maruah sendiri pun sanggup digadai...

Anonymous said...

khabar angin ini sudah lama, orang di selangor semua tahu, khalid tidak mendengar arahan anwar dalam beberapa isu di Selangor...kemungkinan dipecat terlalu besar...kerana resam anwar membuang orang yang tak guna pada beliau...pertikaiannya?...ada juga khabar angin yang menyatakan Azmin Ali juga tidak disukai anwar ...
kita tunggu dan lihat..tapi yang pasti anwar akan menyingkirkan khalid...

isu-isu di Selangor sekarang menjadi makanan pada Khir Toyo dan Selangor adalah negeri paling teruk ditadbir di bawah PR... apa-apa pun tahniah khalid...anda sudah membuktikan anda seorang yang tak guna...kalau dah kena cantas nanti baru kau tahu perasaan ezam..
wassalam

Deejayeesa said...

Khalid BERAHI-m tu layak jaga kandang babi je... Azmin Ali lak tukang cuci berak Teresa COCK (anwar - sucker) ... si Jawa asan ali tu lagi best...tukang pegang tissu bagi kat azmin kekekeke

Anonymous said...

BAHASA MENUNJUKKAN BANGSA... RASANYA SEMUA MELAYU ISLAM.. MUNGKIN SUDAH TAK TERTAHAN MARAH.. KAN MARAH SIFAT SYAITAN..

mahasiswa_pemuda perak said...

SEDARLAH WAHAI ORANG MELAYU..
NILAILAH BERAPA BANYAK SOKONGAN ORANG MELAYU TERHADAP UNMO DI PERAK..
BEZAKAN SOKONGAN ORANG MELAYU YANG MENYOKONG PAS DAN PKR..
MANA PERGI KERUSI MELAYU PEMBANGKANG DALAM DUN PERAK?BERAPA?KNP?MNGAPA?
FIKIRKANLAH...
PERAK DIPERINTAH NIZAR KERANA LEBIHNYA SOKONGAN KERUSI BUKAN ISLAM...
MNGAPA? KENAPA RAMAI HINGGAKAN 27 KERUSI MILIK UMNO? APA YANG RAKYAT CUBA SUARAKAN?
SEDARLAH RAKYAT PERAK..
PILIHANRAYA AKAN DATANG XLAMA LG...
KEAMANAN YANG ADA KEKALKAN DI BAWAH UMNO...
DA APA YANG MALANGNYA KERANA TAMAK DAN TAKSUB POLITIK PAS SANGGUP BERSEKONGKOL DENGAN PARTI DAP YANG SUDAHNYA TERANG- TERANGAN KAFIR YANG MENOLAK ISLAM..
PKR YANG DI PERINTAH DAN DI JAJAH ANWAR MENUJU KEARAH NEGARA REPUBLIK.... DAN X LUPA YANG PALING PENTING SEGALA HAK DAN PERLEMBAGAAN SEPERTI HAK KEISTIMEWAAN ORANG MELAYU BAKAL HILANG SELAGI DAP BERJAYA MEMUKAU PENYOKONG PAS...

Anonymous said...

dah tak merintah banyak la ngko punya songeh..jual tempe la ngko orang cam khir boyo..ha a a..prmatang pasir jd saksi

Anonymous said...

blog ni jual tempe goreng lg bagus..khir toyo pembeli utama..prmatang pasir jd saksi..tu pn ngkorang tak sedo..rakyat yg nak bkannya UMNO ..muahaahaha.tak sedo diri

Anonymous said...

bil air banyak kurang bawah khalid, hal kuil negeri lain pun sama bn juga kena jaga cina dan india, lesen judi dan hasil judi genting lagi banyak dan guna untuk bayar gaji pegawai kerajaan. kandang babi di negaeri sembilan lagi teruk, malaysia pengeksport babi terbesar di rantau ini bawah bn. rumah khalid tk semahal rumah khir toyo.projek terbengkaelai rumah murah yang di bedal oleh kronin bn di siapkan oleh khalid. ramai orang miskin selangor dapat rumah murah bawah khalid. khalid tk sombongmacam khir toyo. zainal sekom pun sama tk amanah jaga harta ypm. tengoh rumah bos puncak alam ada padang golf. banyak lagi . lebh baik khalid jaga harta selangor

Anonymous said...

anwar tu memang hram jadahbesar..x berani nak saman ezam pun..kan raja sama juta2 di malaysia..y azmin sampai hari ni x nak saman nallakarupan atas tuduhan yang mengaibkan tu..ayuh masuklah gelanggang perundangan..x berani ..elok kahlid tu jaga kandang babi dengan xavier dan teresa kok...jaga betina yang suka tidur bogel..lagi satu elok dia p kat tokong aje nyalakn lampu pelita...buat kerap..lps tu tkar nama paria kahlid s/o setan iblis...

Anonymous said...

salam persahabatan

http://lagendakebayan.wordpress.com/

Anonymous said...

Thank You for being the member of this website. Please allow me to have the opportunity to express my satisfaction with HostGator web hosting. They have professional and fast support and they also offering some [url=http://tinyurl.com/gatorcoupon ]HostGator discount coupons[/url].

I love Hostgator hosting, you will too.

http://playhappy.com/member.php?123460-Matelibleqo

Anonymous said...

We accommodate all kinds of excessive property s that happen in a disparity of styles,[url=http://www.discountpartydress.com]discount party dresses[/url]
[url=http://www.safeandsoon.com/]cheap wedding dresses[/url]
[url=http://www.sexydress4prom.com]cheap prom dresses[/url]
[url=http://www.dresswomen.net]prom dresses[/url]
[url=http://www.weddinghow.net]cheap wedding dresses[/url]
colors and sizes at wholesale price.All are cheaply with trendy styles allying apparels including originator uniting dress, beach association dresses, conjugal gowns, bridesmaids dresses, prom outfits, flower gal dresses & nurse dresses.Even we can stock the services of free weight customization and free extra gauge Snitch on affordable astonishing joining dresses at this very moment!lift horn-mad shopping, put on one's sunday best clothes faultlessly looking for the whacking big wedding with the facilitate of G-marry bridal.


http://www.discountpartydress.com

Anonymous said...

Bears Brian Urlacher Jersey

If you cannot get as far as the love word, express your appreciation Of course, a bicycling jersey can also include vent panels which could moreover cool down the sweating biker Okay so we have competing theories and neither side has been able to prove convincingly either way one or the other is entirely correct3

Cheap Jerseys Paypal

Next time your pooch needs a bath, focus on giving him a massage while you're working the shampoo into his coat Take baby clips using a SHARP nail clipper (my preference is spring style or cat clippers for small dogs)

Bears Brandon Marshall Jersey