Saturday, June 12, 2010

DESAKAN ROMBAK UMNO SELANGOR SEMAKIN KUAT !

kabar terbaru, sudah ada gerakan-gerakan di sebahagian kawasan umno selangor yang akan mendesak agar pimpinan umno selangor dirombak dengan segera.

kita mahu memang pru ke 13. sudah setahun bloger memerhati gerak kerja kepimpinan utama umno selangor. jelas, mereka GAGAL.

adakah suhaimi ghazali ketua pemuda umno selangor,shukor ketua penerangan dan satim sanggup menanggung risiko dipersalahkan jika umno gagal merampas selangor pada pru ke 13 nanti ?

KLIK SINI dan KLIK SINI

16 comments:

tamingsari said...

Rombak pun itu juga muka-muka yg hanya bertukar jawatan. Yg penting pemimpin hendaklah mendekati rakyat. Turun pada juga bermaksud singgah di kampong2,diwarong2,bermesra dengan belia dan kakitangan kerajaan. Ini perlu dibuat berterusan bukan sekadar melepaskan batok ditangga.

Rakyat hendak melihat ini semua dan terasa Umno itu wujud dan relevan. Polis,kastam,bomba dan lain jabatan wajib diberi perhatian. Majlis mesra rakyat sering diadakan tetapi sesama sendiri apa ada kesan. Follow up zero langsung.

Anonymous said...

TOLONGLAHHHHHHHH...YAB DS NAJIB...ROMBAK JUGA UMNO PENANG...KAMI TAK MAU ZAHID...

Anonymous said...

YANG PENTING DALAM PARTI APA PUN PEMIMPIN MESTI ADA CIRI CIRI 10B
1 - BERILMU
2 - BERANI
3 - BERUBAH
4 - BERAMANAH
5 - BERDISIPLIN
6 - BEKERJA BERKHIDMAT
7 - BERSATU
8 - BERSETIA
9 - BERTINDAK
10- BERJAYA
HARAP YB YB UMNO DAN BN JUGA PR DISELANGOR/MALAYSIA MEMILIKI LEBIH DARI 3/4 CIRI CIRI DIATAS. INSYAALLAH ALLAH AKAN MEMBANTU BANGSA DAN AGAMA KITA. - AUL -

Anonymous said...

gap... lepas ni terjah umno pahang pulak ... umno pahang lagi la tido aku rasa .. sebelum pr merapas pahang baik kejutkan segera...

Anonymous said...

Rombak juga umno sabah..musa tu makan sendiri saja...rakyat susah susah DS Najib. Jalan tuaran berlubang2. Ada lubang di tampal sahaja,bukan di turap. rasanya sama juga melalui jalan tanah merah.Ganti Muasa sebagai ketua menteri. Kami mahu Rahim

Anonymous said...

kata nak perubahan , perubahan peringkat tinggi dah buat , peringkat negeri kenapa tak nak berubah ? seharusnya perubahan kena buat pada segenap peringkat , tukar dan rombak mana2 yg tak betul , apa istimewanya negeri selangor ketua pemuda dan penerangan tak boleh plak ?

ketua pemuda dan penerangan selangor harus kena rombak , tukar !! dah berkarat dan berkeladak , bau busuk ,
ahli2 Umno selangor kena bertindak , harus berani melakukan perubahan demi kebaikan bangsa dan negara , jgn fikirkan cuma tembolok sendiri ,

Anonymous said...

tolonglah juga lihat keadaan di kelantan..... nampaknya pas terus selesa... pru 13 dalam tangan pas... pengerusi perhubungan kelantan tak bolih buat apa2, banyak bahagian dalam kelantan berkecamuk, huru hara dan tunggu pru nanti nak cas keting. Percayalah ada sesetengah bahagian ketua bahagian dah jadi macam dia saja yang betul.... umno kelantan lebih banyak pengampu kerana bos suka diampu.... ketua pemuda kelantan... gua rasa dok sibuk nak jadi kaya....

mat spring said...

Umno Selangor hancussss. Persidangan cawangan pun dua tida kerat yg hadir. Melayu tak minat sebab Umno tak kelihatan aktif.

agbr47 said...

tamingsari, dalam satu perhimpunan UMNO ada wakil Pemuda merasa kesal kerana peruntukan tidak di salurkan untuk program pemuda.

Pada giliran aku, aku membidas ucapan itu kerana aku berpendapat apakah program hanya berjalan dengan peruntukan sahaja? Belia bukan hendakkan duit, mereka hendakkan pengelibatan bersama. Kalau pandai kompang, ajar kompang, kalau pandai musik, ajar musik, kalau pandai silat, ajar silat, kalau ada basikal berkayuh ke gunong bersama mereka. Kalau kita bermain secara langsung dengan mereka secara otomatik mereka menghormati kita.

Parti pembangkang tak mampu menabur duit kepada semua remaja yang berbakti kepada mereka. Mengapa mereka sanggup berguling di jalanraya? memanjat pokok memasang bendera! berarak kesana kemari! Semuanya di beri secara percuma. Itulah sifat biasa belia.

Bagi pendapat Pemuda, ada peruntukan baru membolehkan mereka bergiat. Semua kerja orang lain yang buat, bayar duit, ambil sikit duit dan beritahu itu adalah jasa dia.

Itulah kali pertama aku menghadiri perhimpunan UMNO bahagian, dengan di mulakan menerima salinan surat layang. Tak habis-habis lagi rupanya.

agbr47: Balik-balik bergerak dalam kotak sendiri.

Melayu Akan Bangkit! said...

DISAAT KITA MEMERLUKAN TENTERA. UMNO DAH JADI TAIK. KITA MEMERLUKAN 10 org mcm EZAM. 10 org mcm IBRAHIM ALI. 3 ORG Macam MAHATHIR. Tapi mana NAK CARI. JARINGAN MELAYU HARI TU MASIH GEAR SATU. HARAP KHAIRY. DIA BOLEH LEAD DEMO KE? BOLEH LEAD SOLAT JEMAAH? APA YG DIA BOLEH LEAD? LEAD PEMUDA KE GAZA? KE SELATAN THAI? KE GERAKAN PRIBUMI ISLAM FILIPINA? AKU CUBA INTAI2, KITA MASIH ADA SEORANG JE HARAPAN..YA.. MASIH ADA..

Pasrael said...

SLM,ANON 6:24,aku setuju ngan hang,Umno PP perlu dirombak,especially ketua penerangan dia Musa Kadiaq dan mana2 pemimpin lama yg mmg dah x mampu bawa peubahan dan membantu BN mng dlm banyak PRU cth BM,Bkt Gelugor dan Tanjung,tubuhkan skuad pemantau utk memantau pemimpin UMNO baik bhg atau pemuda (check tgk depa ni samada pjuang atau pengumpul kekayaan)-Klu ada respon saya akan dedah nama2 pemimpin2 yg diragui utk disiasat.

Unknown said...

keadaan memaksa kita wajib berubah dan mengubah pradigma , keaadan memerlukan kita punya ketua yang aktif , yang berani , yang kreatif , rajin ,tabah , tahan lasak , ..
bagaimana dengan ketua2 Umno selangor ? adakah punyai kriteria2 seperti ini ?

kita sudah tdk ada masa , segalanya mesti dilakukan dengan pantas , pembangkang terus bergerak dan bergerak , menyerang dan menyerang , sementara Umno masih alpa , tidur nyenyak dibuai mimpi2 palsu , bukti paling nyata ialah ketua2 UMno selangor ,

mereka inilah parasit paling haprak sebenarnya , perosak parti , manusia2 seperti ini agen kejatuhan dan penghilang kepercayaan masyarakat ,
cegah lebih baik dari mengubati , ibarat penyakit barah , baik potong sebelum dia makan satu badan , potong ...buang , ganti orang lain ,
kelantan , sabah , kedah , penyakit sama saja ..

orang waras said...

BN,nk duit skit nk beli pampers anak..klau ko xbg, xnak undi BN PRU ni...!! alaa, cina kt Hlu selangor dpt 3 juta, xkan melayu xdpt kot..

Esperalzi said...

orang waras:

Seronok juga baca posting kau! Sesekali bagus juga baca posting yang tak serius utk release tension!

Esperalzi said...

@Melayu Akan Bangkit:

DISAAT KITA MEMERLUKAN TENTERA. UMNO DAH JADI TAIK.

Aku setuju benar dengan ayat yang kau tulis di atas tu!

Anonymous said...

Bagus gak cadangan supaya UMNO selangor dirombak..Perdana Menteri pun sebagai pengerusi kena tukar pasal dia yg melantik Timb. Pengerusi, Setiausaha, Ketua Penerangan, dan Bendahari serta pengerisi biro2 UMNO selangor..barulah adil pada semua..