Sunday, November 14, 2010

KENYATAAN HADI BUAT RAKYAT KETAWA !

 semalam hj hadi berucap depan perwakilan pas.

beberapa saranan telah dikemukan baik untuk parti lawan dan parti pas itu sendiri. 

kenyataan hadi kelihatan sungguh lucu bilamana dia mengarahkan umno agar melepas baton putrajaya secara terhormat selepas pru ke 13 nanti. katanya tak perlu ada insiden kasar sekiranya mereka berjaya menakluk putrajaya.

dia bagi contoh akan insiden rampasan kuasa di perak..katanya umno yang gila kuasa.

kasihan sungguh dinasor tua dari marang ni. siapa sebenarnya dia nak tipu dalam kes perak ? perlukah daya intelektual tinggi dari rakyat perlu diletakkan sebaris dengan IQ taraf buku lali hj hadi.

anwar boleh auta seluruh dunia akan ide 30 MP akan lompat, tapi sayang tak jadi manakala 3 adun pakatan lompat jadi bebas, ini betul-betul menjadi..

cuma yang ironiknya,16 september tidak berlaku sebaliknya 3 adun pakatan di perak yang swing menjadi bebas hingga kini.

lebih menarik apa yang dikatakan oleh hj hadi semalam dalam isu 'umno tidak berkasar' sekiranya tumpas pada pru ke 13 nanti.ia  seolah-olah menempelak muka ahli parlimen marang itu sendiri.

umno telah tewas 5 negeri pasca 2008. takde sorang pun menteri atau ahli parlimen umno yang baring atas jalan raya.takde pun yang menjerit suruh buban parlimen atau dun ! nizar dan pas je yang meroyan.

apa hadi dah lupa ke tragedi paling biadap pas di istana perak dulu ?

sudahlah hadi. pengundi lebih analitikal dalam menghurai isu. zaman pas main kaset bolehlah hang bohong. tapi tidak sekarang hj hadi.

isu selanjutnya lebih lelucon apabila hj hadi suruh orang pas memperkuatkan persoalan akidah..kah kah kah. kenapa buat lawak meloyakan wahai tuan presiden ?

takke konpius orang pas apabila presiden suruh ahlinya kuatkan akhlak dan akidah.. TUHAN YANG MANA SATU PERLU AHLI PAS IKUT WAHAI HADI ?
 
"Berlawan dengan Umno ni lebih teruk berlawan dengan orang gila dan bodoh. "Orang gila dan bodoh tak boleh buat undang-undang, tapi Umno boleh buat apa sahaja untuk menangkan mereka. Sebab itu kita kena kuat," kata haji hadi.

 ya lah umno bodoh, tapi sebodoh-bodoh umno pun tak gadai kalimah ALLAH untuk dapat undi.

ya lah umno bodoh, tapi sebodoh-bodoh umno pun takkan gadai dasar perjuangan demi tunduk kepada kafir harbi.

mana pergi hudud pas dan negara islam wahai marang ?
mana janji dokumen berlori-lori rasuah umno selepas pas rampas trengganu ?

30 comments:

Patek said...

Hehehehe.... Biasalah tu bila dah terdesak. almaklumlah bila dah gila kuasa, macam macam boleh autar. Tak kan masih belum sedar yang ingin menjahanamkan PAS adalah DAPig dan Keadilan (entah apa yg adil sangat)
Muhasabah lah diri dahulu.

Anti PAS said...

Apa lu cakap ni Hadi Awang??? Sebenarnya yang gila kuasa adalah Hadi Awang. Sejarah menentukan semasa PAS dapat menawan Terengganu..Hadi Awang dan pengikut-pengikutnya tak sabar-sabar sehingga kepung DARULIMAN..sehingga pelajar-pelajar nak ke PLKN disangka PENGUNDI HANTU. Orang tua kalau dah lali (nyanyok) macam tu..lah
Dia lupa apa yang dia buat dan apa yang diucapkan.
Yang Hadi Awang tau masa memerintah Terengganu satu aja..tambah Bini.

Esperalzi said...

GAP: Betul cakap kau. UMNO kalah 5 negeri, termasuk 3 buah negeri terkaya di Malaysia ya itu Selangor, Perak dan Pulau Pinang. Dah tu hilang 2/3 di Parlimen. Tak pun org2 UMNO merusuh, demontrasi dan berguling macam babi atas jalan.

Tp jemuan2 PR lah yg macam babi hutan dan celaka sial tak dapat terima dia hilang kuasa di Perak.

Masalah pembangkang sial ni ialah baru menang 5 negeri dan 82 kerusi Parlimen, dia dah berlagak macam dia dah menang semua negeri dan menang semua Malaysia. Sebenarnya PEMBANGKANG MASIH KALAH DI PRU 12 2008. Ini fakta. Cuma prestasi mereka di PRU 12 tu adalah yg terbaik sejak negara merdeka.

Tapi sial2 dlm pembangkang ini berlagak sombong seolah2 mereka menang. Mereka lupa darat. Lantas mereka heboh sana heboh sini nak tubuh kerajaan pusat pd 16 September melalui pintu belakang.Memang pembangkang ni suka main belakang, mereka tak suka main depan. Tuahn bagi lubang depan, tp lubang belakang juga mereka nak jolok.

Maka fFatwa" pun dikeluarkan oleh Ketua Anjing Pembangkang bernama Nik NAJIS yg menyalak bhw lompat dari BN ke PR adalah hijrah ke jalan Allah. Implikasi "fatwa" anak haram jadah ni ialah kalau Muslim lompat ke parti kafir DAP pun jakan Allah juga. Betapa sesat punya pukimak punya "fatwa".

Pukimak2 pembangkang ni kemaruk sangat nak rampas Kerajaan Pusat melalui lubang belakang melalui lompatan MP BN ke PR sehingga "fatwa" pukimak lancau burit taik palat pun dikeluarkan oleh Ketua Anjing mereka..

Alih2 pukimak2 mereka yg lompat ke BN..and the rest is history. Mereka hilang Perak, dan skrg PKR dah jadi Parti Kucar Rosak..

Si Hadi berangan macam Mat Jenin nak menang PRU 13. Cakap macam kentut. Aku tak nak pangil dia anjing sbb aku masih hormat dia. Tp Hadi jgn berangan lah. Kalau semua pengundi Melayu mcm aku, dan aku yakin ramai Melayu dah macam aku, maka PAS akan kalah di SEMUA negeri di Malaysia di PRU 13 nanti..termasuk di Kelantan.

Aku penyokong tegar PAS era 1998-2008. Tp aku dah reject PAS hari ini, bahkan setiap aku maki hamun PAS dan aku berdoa agar dia mampos. Semua ni krn PAS parti pengkhianat terhadap Islam dan Melayu. Org Melau macam aku dah lari dari PAS. SEMUA Melayu dah nampak bhw PAS adalah parti ANAK HARAM JADAH PUKIMAK LANCAU SIAL PENGKHIANAT. Lihat sj di Galas.

PAS adalah musuh Islam, musuh Allah, musuh Rasulullah. Tak akan org2 Islam yg akan undi PAS, Hadi toksah berangan. Semoga Allah mamposkan PAS secepat mungkin dari bumi Malaysia.

matjeng said...

ingat masa PAS menawan Terengganu dulu..BN kalah rilek jer terima kekalahan. PAS yang menang pulak main kasar, tak penyabar..macam beruk boleh bunga...

Ingat: rampas kereta kerajaan negeri tengah jalan, tengah malam..kunci terus balai raya, tadika kemas, jaga pejabat SUK Terengganu taku org UMNO tak bagi/larikan dokumen sulit...lepas tu bohong ada berlori2 dokumen penyelewngan kerajaan BN(sampai sekarang sehelai pun takleh dedahkan), ahli JSR sombong nak mampus berlagak warak padahal abuk pun tarak! Ceramah berdegar2 jer kerja, lepas tu kalau ada masalah, salahkan kerajaan terdahulu(penyakit ni sampai sekarang puak pembangkang tak boleh ubati dan tak akan berubat: label diorang)

Salah sendiri tak pernah nak lihat atau muhasabah diri.. banyak dah tuhan tunjuk apa yang PAS cakap/PAS buat berbalik atas kepala sendiri.. tak faham-faham. Tulah akibat berkawan dengan kafir DAP dan Munafik PKR.. asal cakap mesti bohong..bohong..bohong.. yang dia orang cakap sendiri pun nak bohong! dengan puak sendiri pun bohong! dengan ahli dalam PR pun bohong! tak peliklah kalau bohong dengan UMNO/BN/rakyat! Lepas tu nuar berahhim bohng, Kit Sial bohong, Guang Eng bohong pun PAS percaya idup2! Hudup taksah cerita ah..haji hadi sendiri buat-buat lupa sebab nak jaga hati DAP! lepas tu Pemimpin PAS sendiri banyak dah gila B...T! jawatan dah ada, harta dah ada, cari B...T la pulak! mesti kahwin lagi atau ada skandal!

PAS kena tengok cermin, tengok jari telunjuk..hak berbalik ke diri sendiri berapa batang? Cakap tak serupa bikingggg!!!!

Anonymous said...

Cuba kita bandingkan ucapan DS Najib semasa perhimpunan UMNO dengan ucapan Hj Hadi...jauh macam langit dgn bumi. Ucapan DS Najib penuh dgn idea yg bernas dan wawasan untuk menguatkan parti dan BN tanpa perlu mengutuk dan mengata parti serta pemimpin parti lawan.

Inilah masalah pemimpin hamPas yang tidak mahu melihat kekurangan diri sendiri tetapi lebih suka mencari kesalahan orang lain........Pemimpin Syok Sendiri ( PSS ).

Biarkan lah pemimpin hamPas ini ibarat luncai terjun dgn labu-labunya....biarkan biarkan.

Melayu Pasir Gudang said...

Hj.Hadi baru sedar orang melayu penting untuk kemenangan PAS setelah "total destroy" di lakukan kepada perjuangan PAS. Ramai penyokong PAS veteran dah pakat tak keluar dengar ceramah lagi...kutipan ceramah dah merosot, undi PAS pun dah merosot, baru Hj.Hadi sedaq undi melayu penting untuk PAS...

Anonymous said...

biasalah presedent parti angkat sampah tetap berucap mengatakan mereka baik tetapi lupa yang mereka bergelomang dengan najis.bukan hendak ketawa tetapi sangat loya! untuk menerimanya.

arif omar said...

hadi ni bukan tahu apa. otak berkarat dia ni. tahu nak berbini tiga empat orang tahu le dianya.

sebab itu dsai pNGGIL DIA AWANG HADI.

Anonymous said...

InI Masalah Pas. Mereka ingat mereka islam lebih dari orang islam yang lain, ertikata lain, Islam adalah ciptaan mereka. Benci aku tgk betapa hipokritnya Pemimpin2 Pas nie - salah sendiri cover baik punya, tapi salah orang lain, fui, bukan main lagi. Tak hairan la Islam di mana2 pun sekali khususnya di Malaysia senang di perbodohkan oleh kafir laknat, semuanya disebabkan adanya Orang2 mcm Pas nie.

bangga digelar Tokguru/Ulamak padahal ajaran dan tanggungjawab Tokguru/Ulamak di letakkan dalam bawah jubah dan tanpa rasa takut, join sekali dgn kafir2 laknat tu untuk mengejar Duniawi.

Yang lebih menyedihkan, ramai orang masih buta untuk memahami tapi tidak buta untuk melihat. sampaikan ada yang taksub dengan Pemimpin2 Pas nie, laungun takbir bergema, tapi ia tidak mempunyai maksud apa2, cuma hanya kebebalan dan kebodohan dalam diri.

Buat apa anda digelar Ulamak/TOkguru malah Wali allah sekali pun, kalau anda tidak mampu menyatukan Umat Islam yang kian hancur di serang setiap penjuru oleh para musuh2 laknat dan memahami setiap perkara yang terjadi?

Yang tahu, hanya kuasa.. kuasa.. kuasa...

Allah s.w.t itu tidak buta wahai Pemimpin2 Pas.

Anonymous said...

dgn pengikut2 pas yg bangang bolehlah aji adi nk temberang! apa saja aji adi & pak nik cakap semua duk hanguk. pengikut2 pas nih kenapa la buta hati sgt...

Anonymous said...

... yang pelik ni.. apa pemimpin depa cakap semua betui... haprak sungguh

Anonymous said...

Bila dah terdesak macam tu le sekarang PAS mnonjolkan semula peranan Hadi sebab peranan Tok Nik dah tak boleh pakai lagi.....Siapa saja yang diberi peranan penting dalam PAS boleh pergi jahanam dengan PAS....PAS u re low class mentaliti orang muda dah tak perlu politik retorik...Kami mahu politik raliti...

anak melayu said...

sapa yang buat kecoh masa pas rampas terengganu dulu? bukan penyokong haji hadi ke yang pegi rampas wisma darul iman dulu? bukan penyokong pas ke yang pecahkan side mirror kereta exco masa exco tersebut nak bawa keluar barang peribadi? bangang punya haji hadi----anak terengganu.

Anonymous said...

Bukankah ahli PAS manusia terpilih? bakal ahli syurga dan lurus semua sifat mereka.
Oleh itu jangan menyakitkan hati mereka.
Nik Aziz adalah pemerintah terbagus yang Malaysia pernah ada, oleh itu biar saja dia memerintah kerana kebagusannya. Kerana dialah umat Islam semakin beriman, bukan Islam ramai memeluk Islam, Malaysi menjadi negara Islam yang dihormati.
Oleh itu jangan mengutuk mereka.

Anonymous said...

Kenyataan HHA sudah ketinggalan zaman. Itu akidah zaman terompah kayu, kini zaman surung kepala kepada DAP, berdoa untuk DAP. Masya Allah. Rujuk balik kepada Al Quran dan Hadis, jangan fatwa ikut nafsu orang tua nak jadi muda. Tak muda dah. UMNO Terengganu rampas balik Marang, jangan bagi muka lagi kpda HHA. Di Kelantan, Kedah Pas tak pandai tadbir, Ustaz asyik marah-marah tak tentu fasal, panas barang. Kelantan rampas tanah orang kampong dan orang asli. Beritahu N Aziz berhentilah. Kita ulamak katakan, malu ke orang, sekali pilihanraya, Nik Aziz berdoa di tepi jalan, murahnya harga doa kepadanya. Insya Allah Kelantan, Kedah ditawan oleh BN. Amin. Al Amin.

Anonymous said...

Di Kelantan dapat memerintah selama 22 tahun pun tak dapat nak bina satu pun masjid masih bermegah nak perintah negara. Air bersih pun kena tunggu 17 tahun lagi..la do minum air lumpur je... gila ke apa. Rakyat muda kelantan ramai yang berhijrah keluar cari kerja,.. yang tinggal hanya yang tua. Bila raya, semua tiket bas dan kereta api kepantai timur habis, penunjuk indikator yang ramai rakyat berhijrah keluar cari kerja... Dan satu lagi yang aku tengok tak adil ialah bila raya tol lebuhraya kepantai timur mesti ada potongan yang boleh di soal.. Adakah bos tol pun orang kelantan...

Jangan berangan la...

akmy said...

Inilah masalah besar yang sedang dihadapi oleh orang Islam dalam parti PAS iaitu pemimpin yang bergelar tuan guru atau ustaz, tidak berani berkata benar apabila perkara itu pahit dan menimpa diri sendiri, lalu pemimpin mereka telah mengeluarkan tuduhan melulu atau fitnah. Nizar jadi MB dengan izin Allah dan berdasarkan kelebihan kerusi 31 berbanding BN, 28 kerusi. Maka Sultan pun menjalankan kuasanya dan peruntukan undang-undang. Tetapi apabila 3 ADUN Pakatan melompat menjadi bebas, malah menyatakan sokongan kepada BN, maka BN menjadi majoriti dan layak menubuhkan kerajaan negeri dan dengan izin Allah jualah segalanya berlaku. Seharusnya bagi mereka yang wara' sehingga bergelar tuan guru, sangat mudah untuk menerima perkara ini, kerana sangat faham dengan maksud Hadis "berkata benar walau pun pahit dan berkata benar walau pun menimpa diri sendiri."

KAPAKTAJAM said...

Tersirap darah KAPAK jika benar itu yg diucapkan oleh Hj Hadi.

Mmg lar benar bahawa Pemimpin PAS yg bergelar Tok Guru2 sumenya melacurkan Agama. Tgok dulu bila UMNO kwn dgn MCA,MIC, Gerakan dan lain2 dikatakan UMNO Kafir, TETAP sekarang apa yg mereka buat? Malu tgok realiti dan pendirian PAS.

Itu sebabnya, KAPAK menyeru semua Umat Mel;ayu Islam, agar duduk lar berpayung dibawah satu panji yg kuat seperti UMNO, dan UMNO juga sudah jelas terbukti kemampuannya menggalas kepimpinan tanah air.

Buat Pemimpin2 UMNO, ubah lar sikit perangai yg tak elok tu, agar kekawan yg baik2 dan molek tidak terpalit kerananya. Jgn sampai ada ruang utk pimpinan PAS & PKR mensensasikan cerita/fitnah yg bukan2.

Sekali lagi Umat Melayu Islam bersatulah dibawah satu panji yg kuat - UMNO.

Anonymous said...

hadi dia suka umno tu.. saja provok nak tunjukkan kat tuan guru dia garang kat umno.. dalam hati.. umno lah kekauatan islam dan melayu...

Anonymous said...

aku pun tak tahu la apa puak2 pas ni fikir..cakap tak serupa bikin..dulu awal 90 an takut jugak dengar ceramah agama setiap jumaat kat rusila oleh hj hadi..tapi bila pas bergabung dengan DAPig..rasa macam kelakar je nak pg dengar ceramah hj hadi..cakap bab agama bergegar..tapi takut pada DAPig..
poooraaahhhhhh..!!!
tunggu pru 13..hj hadi akan lingkup dengan BN..aku akan sebar kan semua video2 hangat pas dan dapiq masa berkempen nnti...tunggu..!!!

anak jati trg d perantauan...

Anonymous said...

GAP... kempen kekalkan ketuanan MB Nik Ajis tuh masih on ke?

pemuda malaya said...

malukan Orang kampung je..aishh..
malu..wat malu aku je,ade org cam ni kt kmpung..brangan tk abis2..tok guru lu pgg kelantan pun tunggang tbalik..tk dpt ku bygkan nnt...
ni Hj Hadi,ak nk pesan siket..lau kat marang tu,tiap2 ari jumaat ada ceramahkan??jgnla biarkan puak2 lu parking atas jalan raye..menyusahkan org laen la lalula ..aisshh..

Anonymous said...

Seburuk-buruk UMNO pun takde bawa kafir yang tentu najis dan hadas besar masuk tempat solat. Musliamah PAS peluk wanita asing yang mendedahkan aibnya... loghat berul dah depa ni. Kerajaan patut isytihar PAS ni ajaran sesat seperti ajaran Ayah Pin.

Anonymous said...

HHA sudah tak relevan, memang wajarlah digelar dinasor politik..

Anonymous said...

korang perasan tak dlm ucapannya Hadi membezakan penyokong PAS dengan melayu? inilah bukti bahawa hadi ni masih tak iktiraf melayu islam tetapi hanya melayu PAS saja yang layak disebut islam (kot). Jika ustaz Rosdi mengatakan perbuatan bertakbir sekuat hati beramai-ramai didalam masjid untuk tujuan tertentu adalah dimulakan oleh golongan munafik zaman sahabat, memang betullah kerana dari dulu dok baca kisah para sahabat x jumpa pun upacara ini didalam sirah mereka. Kini puak-puak PAS ni mengulangi amalan puak munafik itu konon-konon mereka itulah islam dan islam itu mereka. Adapun perbuatan membaca yaasin untuk menjahanamkan orang islam lain dan berdoa untuk kehancuran orang islam lain juga adalah amalan kotor puak-puak kepala PAS juga.

Org Kg said...

Salam semua.saya bukan penyokong atau ahli mana2 parti politik dimalaysia.cuma saya mau komen sikit sungguh kesian pada pemimpin2 melayu pembangkang skrg kerana tidak tahu banyak dikalangan yg sebangsa&seagama yg pernah menyokong mereka dlm pru yg lalu,sungguh meluat dan benci dgn mereka skrg.apa yg lbh menarik byk yg diatas pagar pon mula membenci mereka.kesian pada mereka kerana masih memasang angan2.....

Anonymous said...

yg gila adalah pas piss puss,haram berpakat dgn pati kafir harbi dan pati sodomer.

Anonymous said...

Assalamualaikum.....Sudahlah wahai kaum peribumi jgnlah asyik memaki hamun sesama sendiri Allah swt maha tahu atas semua perkara atas segala sesuatu biarlah Allah menghukum mereka yg mempermainkan ugama yg melacurkan ugama yang menggadaikan ugama Islam yg maha suci. Nabi Muhammad (saw) tidak pernah membalas kejahatan dgn kejahatan apalagi memaki hamun mencaci tak henti dan akhirnya musuh yg nyata terus tersungkur dan mengakui akan kepimpinan baginda yang hebat . Memang benarlah bahawa Nabi Muhammad (saw) sebagai model pemimpin teragong yg patut dicontohi oleh para pemimpin hari ini hingga ke akhir zaman, marilah kita ajak mereka yang tersasar arah dgn lembut dan diplomasi balik ke pangkal jalan.Harap maaf, tma kasih Wassalam.

Anonymous said...

Nama pun dah Haji tapi nampak sangat tak dapat haji yang mabur.

Anonymous said...

ENTAH LE.. APA DAH JADI DENGAN DEPA SEMUA NI, KEJA TAK MACAMANA TP ANGAN2 LEBIH