Sunday, April 17, 2011

TIBA MASANYA VIDEO DIDEDAHKAN ??



maaf sahabat lambat update artikel. aku baru balik dari sarawak.

ada banyak perdebatan akan isu video seks anwar. aku tak berminat mengenai isu teknikal dan siapa yang mendedahkan.

persoalan penting disini adalah rakyat perlu diperlihatkan akan aksi penuh (22 minit) kandungan video tersebut.

biar rakyat menilai . jika terbukti benar si pelaku tersebut adalah anwar, maka gerakan anti pkr menyokonh penuh usul rahim tamby chik agar anwar berundur/berambos segera dari dunia politik tanahair !

apa pandangan anda ?


43 comments:

Anonymous said...

setuju 100% takkan orang macam ni nak diangkat jadi PM... buat malu jeeeee....

Anonymous said...

PIHAK3:

bro, aku setuju....lagi satu gap aku cadangkan kau buat satu analisis tentang perlunya PM menyemak balik calun bukan melayu khasnya MCA dan Gerakan di kawasan majoriti melayu, kerana MCA dan Gerakan lawan DAP, kalau kalah maka tidak ada wakil cina dalam kementerian, dengan cara ini dapat pecahkan undi kaum cina dan biar mereka berfikir sikit...kalau perlu kita desak PM semak semula....aku belakang kau GAP...tapi aku bukan aljuburi..hehe

Anonymous said...

Anon 10:48

Kita sahaja yang rasa malu tapi Anwar tak rasa malu pun.Siap-siap dimartabatkan Anugerah Tuhan pulak tu.

Anonymous said...

Dengan beban yang dipikulnya dia sepatutnya sudah awal awal lagi angkat kaki dan cabut dari gelanggang yang dia perjudikan diri ini.

Kita heran, dibelakangnya benteng bolih tahan kuat. Dengan pengikut yang tidak mengikuti cerita dan para ulamak juga ada maka bertambah lah kedegilan dia untuk akur.

Anonymous said...

dia dah lalok, tak perasan lagi

Anonymous said...

setuju sangat2 kalau dipaparkan segera ,, agar terlerai segala keresahan ...

Anonymous said...

aku tak fahamlah ... kes video anwar zina dgn cina doll . Kata polis kesalahan menayangkan . Habis yang jantan dlm video tu tak salah ke .. Peter Pan senang2 aje di dakwa akhirnya masuk penjara. Bila si pelaku nak disabitkan ... Ada sape2 report tentang kesalahan si pelaku

Anonymous said...

Hishhh.. Didlm Malaya ni berapa kerat individu yg kita kenal sama spt Abang anuar (he...) yg mempunyai kulit muka setebal kulit badak, yg mempunyai daya juang yg tinggi (lwn tetap lwn), yg mempunyai kawan yahudi yg ramai, yg mempunyai kawan cina/paria yg ramai..?? TAK DAK kan?
oleh itu kita harus berbangga dgn anugerah tuhan ni (hikhik..)

ehh.. lupa pula.. YG ADA DUIT BANYAK!! boleh tanggung kos calon PKR dlm pilihanraya dan boleh keluar negara sesuka hati!! elehhh ko org dengki nih (wakakaka...)

FULUS TAMBAH MASYUKKK LAGI BILA VCD/DVD DAH MASUK PASARAN DAN JADI "DUTA" JAM OMEGA.. tambah dengki le ko orang...(ish..ish...)

cepatkanlah PRU 13..ADA BERANI??

otaistillkick said...

ehmmm dedah ... bolih saja ...

http://relaxkedaikopi.blogspot.com/2011/04/apa-peranan-najib-dalam-pembunuhan.html

Anonymous said...

Cuba tengok pelan2...

Dari gambar kepala Anwar yg berbaju batik, cuba tempelkan pada gambar kepala orang yg pakai tuala...logik tak?...

Tapi...badan kecik...kepala besar...Pelik!!!

Ini semua kes teknologi lah bang...ngang...

Orang dah buat macam2 video, filem yg pelik2...apa nak heran...

Ini pun nak kena ajar ke...video tulin konon...

He he

Anonymous said...

No Cina No Problem ....sokong mejoriti pengundi melayu bagi calon dari kaum melayu...

Anonymous said...

DLM BULITEN UTAMA TADI AKU TAK PASTI LE PULAK TONTON SEPARUH AJE..DATUK T MUNGKIN DI DAKWA ATAS TAYANGAN VIDEO LUCAH KEPADA UMUM .KERANA NUAR BUAT REPORT TAYANGAN VIDEO LUCAH KEPADA UMUM...JADI KALAU TAK BUAT REPORT ORG.DLM VIDEO TU.LAKUKAN SEX SELAMAT LE DIA GAMAKNYA...BETULKAN KALAU AKU SALAH TONTON...

Anonymous said...

DLM BULITEN UTAMA TADI AKU TAK PASTI LE PULAK TONTON SEPARUH AJE..DATUK T MUNGKIN DI DAKWA ATAS TAYANGAN VIDEO LUCAH KEPADA UMUM .KERANA NUAR BUAT REPORT TAYANGAN VIDEO LUCAH KEPADA UMUM...JADI KALAU TAK BUAT REPORT ORG.DLM VIDEO TU.LAKUKAN SEX SELAMAT LE DIA GAMAKNYA...BETULKAN KALAU AKU SALAH TONTON...

Anonymous said...

skrg JAWI tgh siasat pulak org yg duk buat seks dgn ah moi cina tuh...patut lah anu war lari gi london

aku je said...

aku setuju jika disebarkan pada rakyat. biar lah rakyat sendiri yang menilainya.

kalau pi kat polis..masuk mahkamah..peguam dia si keparat singh anak beranak..tangguh kes..berapa tahun lagi nak selesai??

Anonymous said...

Polis sebenarnya pandai . Tadi dalam TV3 ada mengatakan kesalahan video klip itu ada lah kesalahan di segi jenayah kerana menayangkan bahan lucah . Itu makna nya kalau nak tahu siapa perlaku nya maka satu siasatan suruhanjaya di raja hendak lah di tubuhkan . Kalau polis kata si perlaku nya si polan si polan, maka ramai laaa yang mempertikaikan polis lebih lebih lagi parti pembangkang . Maka si polan tuu boleh laa tuduh ini semua konspirasi polis . Jadi polis lepas tangan tentang si perlaku nya ...kalau nak tahu siapa perlaku nya , kena laa tubuh satu suruhanjaya diraja supaya tiada siapa yang pertikai kan nya . Memang bijak polis ni ...

.

kasim said...

Kalau tak dideahkan anuwar masih meletakkan kesalahan itu kepada orang lain, balaci2 dia memang takkan percaya pun, walau di dedahkan semuanya, tetapi sekurangnya rakyat malaysia tahu siapa dia dan sememangnya pasti yang atas pagar tu dah boleh buat keputusan utk berpihak kepada siapa. Aku ada sorang kawan penentang kerajaan, mati-matian dia kata konpirasi... aku jawab kalau konsirasipun buat apa dia pi balun amoi tu.... ini bermakna dia ni memang kaki balun..... jadi mereka ni balaci2 anuwar ni tetap menyokong dia... yang penting orang yang atas pagar.... hilang kan keliru rakyat Malaysia......

Tokek Man said...

Tanpa isu video pun....Anwar patut berambus....perosak agama, bangsa dan negara

rumi said...

Aku rasa polis cuba sedaya upaya mengikut apa yg termaktub dalam undang2 supaya tak dipertikaikan oleh pembangkang.Ini kes takut pembangkang tuduh polis jadi anjing kerajaanlah kot.

Dalam undang2 civil Malaysia aku tak pasti ada peruntukan undang2 untuk mendakwa penzina tapi yg pastinya ada peruntukan undang2 untuk penyebar video lucah.Yang ini zul nordin kena clarify.

Tapi masalahnya setakat ini tiada satu pun video lucah tentang lelaki Y yg tersebar ke khalayak umum,jadi aku tak pasti peruntukan undang2 yg mana boleh dikenakan pada dato' T bertiga atas kesalahan menyebar video lucah?

Kalau setakat 'trailer' video 1:47 saat tu tang mana yg lucahnya?Macamana nak dakwa atas penyebaran video 1:47 yg tak lucah?Polis ce citer sikit?

Polis dah sahkan video tu tulen.Yang ni settle,cuma ada lah 2 ke 3 kerat pentaksub bangang yg tak boleh terima kenyataan.Itu biasalah.

Tapi agak pelik apabila polis seolah2 'takut' untuk mendedahkan kebenaran tentang siapakah pelaku sebenar dalam video itu demi kepentingan umum.Apakah polis takut disaman?

Apa yg boleh kita lakukan adalah menuntut suruhanjaya diraja atau video ini mungkin boleh dibawa ke mahkamah syariah untuk pertuduhan kes zina dengan video sebagai barang bukti?

Anonymous said...

kalau betul Anwar biar dia berambos, kalau tak betul kau GAP dengan seluruh yang sebarkan video yang kononnya Anwar ni, korang tuduh dia...standby, neraka ada untuk org yang tabur fitnah...ops, ko bukan takut neraka pun, kau bertuhankan UMNO.lupe keh keh keh....

Anonymous said...

Saya setuju dengan pendapat Kasim di atas . Kita patut meyakinkan pengundi pemgundi atas pagar tentang sikap anuar sebenarnya . Yang penyokong penyokong anuar yang tegar tuu lantak dia orang laa .

.

Anonymous said...

Proceed bro. Biar kebenaran terang lagi bersuluh

labu labi said...

cepat edarkan,kami setuju

zero tu hero said...

Yeah, syabas Sarawak!!! Bumiputra Malaysia mesti bersatu!!! Sudah jelas skang ni yg btul2 rasis dan chauvinist dtg dr kaum yg mane satu. Kita masih lg boleh membentuk kerajaan tanpa sokongan drp mereka ni. Tp perlu diingatkan, bukan SEMUA mereka begitu. Saya yakin masih ada lg segelintir drp mereka yg mengundi BN. Seeloknya KURANGKAN KONTROVERSI, TINGKATKAN PRESTASI.

Pasal ANUwar ni bagus jugak kalo video tu disebarkan. Tp seeloknya ikutlah undang2 atau refer kpd pihak yg lebih berpengetahuan. Bimbang nanti niat nak sebarkan kebenaran, tp diputarbelitkan plak oleh juak2 Pakatan Rakus nanti jd bende lain lak yg boleh menguntungkan dorang.

Pape pon, Sarawak BOLEH, Malaysia BOLEH!!!

Loan Baru Kakitangan Kerajaan?

Azahira said...

Anon 1.21
Aku nak nasihat sikit..baik hang minta ampun dekat GAP..kalau dia tak bertuhankan UMNO...dosa TU PATAH BALIK KAT HANG........

izad12 said...

kanun keseksaan 574 seksyen 372b menyatakan seseorang yang cuba memperolehi khidmat pelacur boleh didakwa mengikut akta tersebut.saya mungkin silap tetapi tafsiran yang saya buat adalah berdasarkan apa yang tertulis.

Anonymous said...

betul atau tak video tu, mamat nie perlu blah terus ..buat malu agama aku aje

Jack Brisbane said...

200% setuju,seorang ahli politik yang penakut, dengan soalan cepu mas tok batin hahaha

Anonymous said...

Celaka! Aku kena tipu dgn satu cina yang kata dia jual video AlJub! Dgn semangat berkobar aku beli! Hampeh! Video lain daa...
Agak2 lah kalau betul2 video AlJub ada kat market, mesti byk giler AlJub dapat duit royalti... heheheehe

Anonymous said...

setuju sangat dengan apa yang diutarakan oleh saudara.Allah SWT telah berikan kita pertunjuk terutama orang-orang yang sembayang hajat maka biarkan mereka melihat atau menonton semua sekali perjalanan video itu.sekira selepas itu orang tak boleh terima juga,terpulang pada mereka.kemungkinan bila muka telah ditampal dengan kulit babi maka manusia yang dalam gambar itu tak akan merasa malu lagi.harapan kami biarlah video itu dipertuntonkan semua sekali dengan itu dapatlah kita membuat rumusan.terima kaseh.

Anonymous said...

salam....

wahhhh penyokong nuar ni byk sgt buat andaian..

aku pun ada andaian.... cam ni...

kalau dia bukan pelaku didalam vedeo tu...

kenapa....

1-dia yang buat press statement selepas beberapa jam jer isu ni keluar.....

2- kenapa dia dok kalut jelas pasal bentuk badan pelaku tu... buncit....

3- kenapa bila tanya jam omega dia naik angin?????

4-tak jawap..... cabut keluar terus masa kat Sarawak..pun pasal omega gak...

lagi satu..... kalau kita tak salah buat apa kita yang dok kalut.... relaks aje.... apa takut????

BERANI KERANA BENAR......

Anonymous said...

aaahhh!......aku rasa nak beraklah lepas baca komen2 tak pegi sekolah nih

Mae said...

Difahamkan, wajah yang mirip anwar hanya agak ketara dalam video yang didedahkan itu. Dalam baki video, wajah anwar tak jelas langsung, sebab itu pihak berkenaan tidak mendedahkan baki video berkenaan.

atan said...

xyh la dedahkan...diaorg dh buat solat hajat...moga2 akan ditunjukkan kebenaran..

Anonymous said...

Tunjuk tak tunjuk dah tak relevan. Yang tentu cukup lar kita tak perlu dipimpin orang macam itu. Ramai orang yang sempurna akal & fikiran yang berpegang kepada akidah dan iman.

Jangan kita sama sama kufur.
Bila Anwar tiada DAP pun bungkus!

Azrin Hardy said...

Salam Sejahtera,

Anwar gi oversea sekarang..dia TEMPAH JAM OMEGA BARU KE?


Isu ni berkemungkinan akan terjadi..ada sesapa nak kupas?


Brother GAP..? Any IDEA..? Penting al-MUSTAHAK ni..Anwar duit ada banyak, apa² pon mustahil bagi dia..

Anonymous said...

Assalam..Aku gak setuju n ada 1 lagi yang penting lepas ni untuk PRU yang akan datang..GAP MESTI GEMBAR GEMBURKAN ISU PERKAUMAN YANG DAP BAWA DALAM PRU SARAWAK yang lepas supaya tidak di bawa ke semenanjung pada PRU13 akan datang yang boleh memecah belahkan isu perpaduan antara kaum cina dan bumiputera..Jikalau berlarutan ia boleh menyebabkan luka lama berdarah kembali seperti 13MEI!!!!

Anonymous said...

Nampaknya we play with times, tak tahu siapa yang sengaja bermain dengan masa ini, siasatan yang kononnya perlu dipercepatkan, maseh lagi terangkak-rangkak, dan baru nak serahkan kepada Peguam Negara, dan terserahlah kepada Peguam Negara apa yang dia maahu, samada hendak mendakwa mereka yang mendedahkan, siapa yang mengedarkan atau siapakah pelaku video sex tersebut. Apa sebenarnya semua INI?. Terlalu banyak wayang bermain dalam drama Anwar Ibrahim, jadi tidak hairan Kolonel Azmi dari Bahagian Risik, iaitu jabatan berpresteg di Mindaf boleh membantu Anwar. Jadi siapa sebenarnya dalang-dalang yang cuba melindungi Orang tua terkutuk ini. RAKYAT HENDAK TAHU SIAPAKAH PELAKU DALAM VIDEO SEX TERSEBUT, ADAKAH IANYA ANWAR IBRAHIM? ITU SAHAJA

Anonymous said...

Anwar dah buat deal

dia akan undur

dia minta jgn siasat siapa perlaku video seks

untuk selamatkan dari malu
(anih, ingat dia tak erti malu)

jd, jgn tayangkan full video

tak baik buat org malu
(nanti keluarga pun malu i.e kak
ijah, izah etc)

Anonymous said...

anwar mau masuk balik UMNO
baik utk kaum kita
dpt bersatu akhirnya
dan menentang dap habis2
harap anwar akan cincang lks,karpal
,lge dll

tp ada yg (dlm UMNO) bantah
takut dia masuk balik terus
beriya2 nak jd PM

Anonymous said...

BRADER GAP.. HARAP BESEDIA...

dia pergi us buat apa..utk tenangkan diri..ATAU PIKIR MCMANA NAK WAT LG.MINTAK NASIHAT KE. AKU RISAU LEPAS NI. KLUAR PULAK..

VIDEO NAJIB..SEBIJIK NAJIB... KO NAK BUAT CAMNE GAP SBG PERISAI ?!

Anonymous said...

kasik kuar la itu drama minggu ini edisi sijuburi tuh.
aku kalau dpt tengok cuma satu aje nak kompemkan..!!
samaada pelaku tu sijuburi tu atau tidak.nak rasa stim macam nengok blue tu tak de la.geli geleman mungkin la kot.
isshhh geli gua.!!

pssstttt...bila mau kasik kuar nihhh..lamo dah nunggu!!!

NOK said...

kita dok komen mcm2....yg penting sekarang adakah mahkamah mampu nak sabitkan dsai pada 24April ni nanti..dgn mengunakan DNA yg lama ?kalau tak kirim salam lah semua blogger GAP habis le kita kena hentam dek bloger pembangkang....bukan DSAI yg lari...kita pulak yg lari keh keh keh