Tuesday, May 10, 2011

ISU PM KRISTUS : HISHAMUDIN MENTERI KDN PALING LEMAH !

 sudahlah hisham menteri amaran. 

aku sudah jangka jawapan play safe beliau bila mengulas isu perdana menteri kristus yang heboh diperkatakan sejak kebelakangan ini.

hisham amaran punyai autoriti untuk mendesak 2 player utama kes ini untuk mengemukakan bukti dan hujah.

dek kerana kelemahan hisham untuk segera pantas mencantas polemik, isu ini nampaknya makin meleret-leret. 

jeff oi dan bloger bigdog harus tampil ke depan memberikan bukti dan dakwaan/hujah masing-masing.

kalau bigdog salah hukum je dia.

kalau jeff oi salah sumbat dia masuk ISA pasal cuba mengancam ketenteraman awam.

simple je..mudah je. benda ni involve 2 orang sahaja.

apasal hisham takut sangat nak implemen kuasa KDN dia. kalau macam ni punya penakut, baik bagi aku jadi menteri KDN la .

kalau aku jadi menteri KDN, konpem orang yang pro BN/pakatan salah atau betul tetap aku jalankan penghukuman. takde rasa takut hilang undi pasal orang macam aku takde kepentingan.

serius la sahabat, pasal kelemahan hisham ni lah banyak penyangak politik cuba nak gugat maruah kita.pasal kelembikan hisham ni lah banyak pihak  dah berani hina dina maruah kita. pasal longlai si menteri amaran ni lah, orang lain berani usik perkara sensitif.

JOM UBAH HISHAM.. TAK BOLEH TAHAN  !

38 comments:

Anak Jawa said...

dia ni terlalu baik hingga baik dia tak bertempat. lembut dia tak kene tempat. tak tegas. pemimpin yang baik, memang perlu baik hati tapi bukan lemah dan tak tegas. haishhh

TAMING said...

Yang salah tetap salah tak kira pro BN atau PRO pembangkang.Kita bukan sokong membuta tuli.

usin said...

entah hape2 la dia ni. nk luah, sepupu. nk telan menyusahkan. kulum je la sudahnya.

Anonymous said...

Semua orang tahu bahawa permainan isu sensitif demi mengaut kepentingan politik adalah rekayasa Umno-BN. Daripada isu perkauman melayu dan kini isu agama. Seolah-olah ada usaha untuk meletakkan agama kristian sebagai agama rasmi negara. Utusan melayu kekal berperanan membawa isu fitnahnya.


Tidak ketinggalan di Besut. Di sempena kehadiran Naib Presiden Umno selaku Menteri Dalam Negeri lalu diadakan bantahan kononnya menentang isu kristian sebagai agama rasmi. Kekallah Umno sebagai juara dalam memperbodohkan orang melayu sendiri. Kalau dulu dok cerca pembangkang kerana berdemo. Mengganggu orang ramai dan menghalang jalanraya yang dianggap oleh Khairy selaku Ketua Pemuda Umno sebagai ‘beruk-beruk di jalanan’. Sekarang Umno pulak nak jadi juara berdemo. Nak jadi beruk-beruk ditengah jalan pulak ke?

Sekarang kuasa ada dalam tangan Umno dan pemimpin mereka. Datuk Seri Hisyamuddin sendiri sebagai Menteri Keselamatan. Bubuhlah paderi-paderi yang bersidang itu dalam ISA atau penjarakan sahaja. Dah kuasa ditangan kamu. Buktikan kehebatan kamu dalam mempertahankan Islam. Tak perlulah bertempik melolong ditepi jalan. Umno bukan pembangkang tetapi pemerintah. Undang-undang dalam tangan Umno kecuali kalau dah rasa nak jadi pembangkang.

Anonymous said...

Salam semua....

Apa yang di perkatakan oleh tuan punya blog memang ada kebenarannya.Hingga sekarang saya sebagai rakyat Malaysia merasakan Hisammudin ni langsung tak mengambil apa apa tindakan tegas terhadap isu isu sentisif mahupun isu isu yg di pertengahkan.Langsung senyap dan hanya memberi amaran sahaja.Elok pun beliau di beri nama jolokan MENTERI AMARAN.
Bangunlah Hishammudin..!..kami sebagai rakyat biasa dpt menilai mana yang buruk dan mana yang baik,jika kamu mengambil tindakan.Jangan di sebabkan kamu nak jaga undi kamu,kamu terpaksa playsafe dalam soal soal yang boleh mengugat kestabilan negara kita.Saya lagi khuatir jika beliau senyap,byk lagi anasir anasir yg akan masuk menyelinap di pelusuk tanah air.
Saya sgt menghormati arwah Tan Sri Megat Junid semasa beliau menjadi Menteri Dlm Negeri.Di mana beliau seorang yang tegas dan sentiasa menghidu setiap perkara yang akan berlaku.Tapi Hishammudin..?Buatkan saya mula hilang hormat terhadap beliau.
Lihatlah sekarang,kemasukkan pendatang tanpa izin yang berduyun duyun masuk,Warga china yang masuk ke malaysia menjadi pelacur,Bangsa Negro sudah pandai menubuhkan kumpulan samseng.Bab politik pula lagilah teruk dan makin panas..byk isu isu sensitif di mainkan.Hishammuddin...tolonglah bangun.Saya nak kamu seperti Onn Jaafar..!
Buat pengetahuan pembaca komen blog,Di tempat saya Bangi,Iaitu di KG SUNGAI RAMAL DALAM.terlalu byk warga asing yang duduk dan membuat onar..Dengan kegiatan dadah dan mencuri.Sebahagian besar dari mereka langsung tiada permit dan pasport masuk ke Malaysia.Bilakah agaknya Hishammudin hendak buat pemutihan seperti yang telah di buat dahulu.
Bangunlah Hishammudin,Saya sebagai rakyat biasa mengharapkan agar anda berfungsi dengan lebih tegas serta cepat menghidu.Jangan kamu risau pasal karier politik kamu.Berani,saksama dan tegas.Insyallah karier politik kamu pasti di lindungi Allah sepanjang masa.

Anonymous said...

Ada bukti gambar itu menunjukkan apa apa?ada bukti?kalau x de jangan komen

Anonymous said...

aku pro krajaan,tapi aku x suka serombong kapal ni jd kdn cz kerana dia maruah melayu trcemar,pembangkang pula ambik kesempatan..

tlg sangat2 la pihak kerajaan ataupun PM sndiri membuat satu suntikan baru trhadap kdn..

hisyam harus di tukarkan..!!!!

Anonymous said...

SHAH ALAM 9 MEI : Suara tidak sampai 20 peratus ahli DAP yang beragama Kristian dan sekitar 60 kerusi parlimen yang ditandingi parti itu pada Pilihan Raya Umum di negara ini, ia jauh sekali untuk membentuk majoriti dua pertiga apatah lagi meminda Perlembagaan negara.

Menjelaskan hal itu, ahli parlimen Shah Alam, Khalid Samad berkata, hujah bahawa DAP berhajat menukar agama Islam yang menjadi agama rasmi Persekutuan kepada agama Kristian adalah suatu hujah yang begitu dangkal dan fitnah terdesak pihak berkepentingan kerana ia suatu yang mustahil berlaku di negara ini.

Malah ia juga jelas Khalid adalah usaha bagi mengelirukan rakyat oleh Umno-Barisan Nasional demi mengekalkan kuasa dan cengkaman mereka ke atas masyarakat Melayu di negara ini.

“Saya haraplah umat Islam dan masyarakat Melayu tidak mudah tertipu, orang (ahli) DAP seperti mana saya sebut tak sampai 20 peratus daripada mereka adalah orang Kristian tak mungkin mereka boleh tukarkan perlembagaan negara.

“Kalau DAP menang semua kerusi yang mereka tandingi pun paling maksimum hanya boleh dapat 60 kerusi daripada 222.

"Kalau nak tukar perlembagaan dan sebagainya, nak jadikan negara Kristian dan sebagainya, DAP kena menang paling kurang 140 kerusi untuk menjadikan dua pertiga dan ianya satu perkara yang mustahil dan ini tak diberitahu pada orang Melayu. Orang Melayu di kampung-kampung ditakut-takutkan,” katanya ketika ditemui Tv Selangor pada sambutan Hari Pekerja dan Wacana Kebangsaan, semalam.

Jelas Khalid, sikap terdesak Umno-BN ini hakikatnya "memaksa" masyarakat Melayu untuk terus hidup dalam keadaan bimbang, takut dan kecurigaan yang berpanjangan terhadap kaum lain di negara ini.

Ia sekaligus digunakan untuk melemah dan memburukkan Pakatan Rakyat yang terdiri daripada parti pelbagai kaum yang memperjuangkan hak sama rata rakyat di negara ini.

“Ini cara bagaimana orang Melayu kita ini diperbodohkan dan ditakut-takutkan demi kepentingan Umno- Barisan Nasional,” katanya.

“Mereka (Umno-BN) dalam keadaan kelam kabut dan mereka main apa saja isu yang mereka rasa boleh menyebabkan orang Melayu takut pada Pakatan..

Anonymous said...

anon 12:44

kau jgn nk salahkan umno! isu skrg ni hisyam patut ditukar,bebal bwt karangan pnjg2 sapa mau baca,kau sndiri la baca..

Anonymous said...

anon 12:48

ni lagi satu bebal,kau tau copy paste je,kau sendiri la yg baca..

Uda said...

Betul tu GAP, menteri lembek ini perlu ditukar jika tidak huru hara negara dibuatnya.

Lagi satu setiausaha politiknya juga perlu ditukar yg bernama Nik tu mungkin penyokong pembangkang dlm diam kerana mungkin tak pernah inform BOS dia mengenai kritikan2 pedas yg para2 bloger lebelkan bosnya kalau tak setiausaha politik yg informkanya.

HAMBA ALLAH said...

Betul betul menteri menteri yang tak berfungsi mestilah di keluarkan dari barisan kabinet.Kalau setakat nak habis kan beras saja tak payah la.

Anonymous said...

Dap boleh jadikan Malaysia beragama Kristian dgn pertolongan orang spr Khalid Samad yg meletakkan politik lebih , menggadaikan islam demi politiktinggi dari islam, yg meletakkan kebencian terhadap umno lebih tinggi dari kasih sayang sesama Islam. Dap bboleh buat begitu dgn adanya orang yg sanggup berbai'ah jatuh talak tiga kepada isteri jika dia keluar pas seperti dia keluar Islam tetapi tak mahu berbai'ah perkara yg sama jika dia memfitnah, berbohong, menipu, mengihna orang Islam lain dan lain-lain ajaran islam. malaysia boleh jadi negara bukan Islam dengan adanya orang spr khalid samad yg menentang perpaduan dan kerjasama ummah demi kepentingan politik dankebencian diri sendiri!!

pak jabit kg pisang said...

menteri KDN ni sekadar hiasan kabinet dapur je

hanizam said...

alahai hisham...sebab tak tegas, hancur malaysia ni kelak....ada kuasa, tak gunakan sepenuhnya & ditempat sepatutnya...

kalau kalah dalam PRU kelak, tu sebab kelemahan dia sendiri...

tolonglah bangkit...jangan tidur...jangan jadi MENTERI DALAM NEGERI paaaaaling "LOW CLASS" dalam sejarah...


belajar-belajarlah dengan TUN M, macam maner nak jaga negara...tengok je dulu bila TUN M pegang, ada ke benda-benda mengarut ni berlaku...

takda pihak-pihak lain mintak macam-macam benda...

zsk69 said...

AKU PANTANG BETUL DENGAR/BACA PASAL SHAM NIE. BYK DAH COMPLAIN TAPI MACAM PEKAK DAN BISU. SENYAPPPPP MEMANJANG. BANGSAT PUNYA MENTERI.

JANGAN SAMPAI WE ALL BOIKOT UMNO/BN PRU NANTI. SUKAN TAK SAYANG BN/UMNO, TAPI PEMIMPIN YANG MACAM CABAR KAMI.

Anonymous said...

Sila piley Menteri KDN yang baru :

A.MUKHRIZ TUN MAHATHIR.
B.NOH OMAR.
C.BEKAS KPN MUSA HASSAN.
D.GAP.

Jom piley..GAP pun ada..

Anonymous said...

menteri gagapa lagi pondan...lawak la org melayu mcm nie....bole jadi menteri dlm negeri pulak tu...........nape sgt la melayu sekor ni bodoh sgt.mana org melayu nak tunjuk muka.anak beng hock luar nikah cepat je dia selesaikan isunya...ni pun ketegori ikut ckp cina jugak nie..

Neuro6 said...

Memang dasar pondan...tukarlah menteri KDN ni, sia2 duit tax kita untuk membayar gaji menteri macam ni! Kalau asyik amaran!amaran! macam ni, tak lama lagi huru-hara seluruh negara! Tan Sri Musa pun banyak terganggu kerja nya dulu gara2 decision making dari KDN yang flip-flop...

Anonymous said...

Tanah Rezab (Simpanan) Melayu dari 3 juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermula 44% TRM yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun.

22,000 ekar tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru, Kampar untuk Univeristi Tuanku Abdul Rahman (UTAR).

200 ekar tanah rizab Melayu, tapak kilang simen Perak Hanjoong di jual kepada YTL.
9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu.

Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.

Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2.

26,000 hektar tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Piai Johor diambil untuk New Town Ship.

300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Terengganu kepada Vicent Tan.

Pada tahan 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) diambil untuk projek kolam udang.

Tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor.
Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun oleh orang tempatan telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera.

Pulau Batu Putih terlepas pada Singapura.

Seluas 273 ekar rezab Melayu Kg. Chu Badak Sentul K.Lumpur yang diduduki oleh 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan.

Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Penchala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.

Sebanyak 840 hektar tanah rezab Melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai Timur)

Tanah seluas 2500 ekar ladang kelapa sawit di Jalong Tinggi Sungai Siput Perak telah dijual kepada Cina Singapura.


UMNO PENGKHIANAT AGAMA, BANGSA & NEGARA

Neoro6 said...

Bukan dalam DAP je yang ada extremist christian, dalam PKR tu pun banyak.....

Anonymous said...

mcm mn hisyam nk amik tindakan tegas utk pertahankan negara n bangsa mlayu? sedangkan menteri pertahanan beli kapal perang pon nk bising2 n nk dipolitikkan. padahal utk ape? utk pertahankan kuarge diorg je ke? utk negare jugak...tp yg kelam kabut sgt nye ialah org2 yg xtau nk lindungi negare n bangse...mcm tu jugak la jd nye si hisham ni. jd bacol nk bertindak tegas. takot2 org pertikaikan plak tindakan die.

Anonymous said...

Apa kata kita propose kat najib kalau masih nak simpan sepupu dia ni, tukar la ke portfolio yg ala ala 'sejuk' sikit macam menteri pembangunan luar bandar ke, menteri di jpm ke. Sorry la tapi mmg mamat ni dari dulu ada nampak sikit slow la. Harap ke nama dan rupa je. Hehehe

HH

anti dap said...

selagi menteri kdn lembik, selagi tu isu2 sensitif camni akan berulang...takkan habis2 punya..
lagi satu, khalid sama d kata dap tak smp 20% kristian..jadi susah nak ubah perlembagaan..itu kata dia la. tp yg dia tak masukkan golongan pengkhianat bangsa, pelacur agama mcm dia tu dlm perkiraan apehal? jika betul kristian dap hanya 20%, tp tambah lagi golongan2 lain termasuk si khalid tu..ramai beb..jgn nak bodohkan org la khalid..

komandomelayu said...

anon 2;34

TU LAH PASAL SURUH PAS DAN UMNO BERSATU SUPAYA MELAYU TAK LAGI PERLU TUNDUK TEKANAN PARTI CINA BABI DAN KELING PARIA BILA NAK AMBIL TANAH ATAS ALASAN PEMBANGUNAN!

JANGAN PULAK KAU NAMPAK SALAH UMNO SAJA !
ITULAH AKIBAT PERKONGSIAN DALAM BN!

SALAH PARTI PAS DAN PKR MCM
BERI CINA TANAH GUA MUSANG BERIBU EKAR,
BERIBU EKAR DI LOJING ,
BERIBU EKAR BALAK DI PERAK KEDAH,
BERI PAJAK SAMPAI 999 TAHUN KG BARU CINA DI PERAK,BERI TANAH SEKOLAH CINA 999 TAHUN,
BERI TANAH UNTUK GEREJA TERBESAR,
PASIR DI SELANGOR,
PUSAT JUDI DAN URUT,
MELAYU DI HALAU DARI BERNIAGA DI PPINANG
JUAL NAMA ALLAH PADA KAFIR HARBI

TAPI ASYIK TOLAK DAN SANGGUP KONGSI KUASA DENGAN DAP YG TERANG2 TOLAK ISLAM DAN ANTI MELAYU!

KERAJAAN DIDUNIA TAK ADA YANG SEMPURNA SEPERTI KERAJAAN ALLAH

TAPI JANGAN KUFUR PADA NIKMAT DAN JASA YANG UMNO BERI DARI MERDEKA SAMPAI HARI NI HANYA PASAL AL JUBURI YG GILA JUBUR DAN PUKI!

DULU SI JUBOR NI ASAL DARI MANA?
UMNO !

Anonymous said...

Hisham... baik ko cite aper masaalah ko nih... citer, citer... biler lagi nak jalankan tugas nih? kan SB bawah ko? jangan bila agama rasmi jadi kristian, PR jadi kerajaan diputrajaya, baru nak menggelabah... bukan senang nak ambik balik, ko boleh lar lompat parti jadi menteri kebudayaan, berlakon sebagai pondan...

izz said...

pd saya yg benar tetap benar dan salah tetap salah... kebenaran Allah sahaja yg tahu... namun, jika benar beliau tidak tegas dan menjejaskan keharmonian dalam negara kita.. patut juga beliau undur diri dan org yg paling layak dilantik. jgn kerana isu ini rakyat hilang keyakinan kpd kerajaan... rakyat pula jgnlah mempertaruhkan negara dan tanahair dgn isu yg boleh diselesaikan ini... semua perkara boleh dirunding jika Pelan Integriti Negara dipraktikkan dan dilaksanakan InsyaAllah.. telus adalah penting...

komandomelayu said...

AKU SOKONG IZZ!

JOM KELUAR MINUM...BOLEH?

HEHEHE

Anonymous said...

Hai komando,

Pasang booby trap ke? Hehe jangan mara bro... gua gurau je

komandomelayu said...

ASYIK TRAP MONYET BEBAL DENGAN BABI HUTAN JE BORING GAK!

NAK GAK BELAI KUCING MANJA!!MEEEOW

komandomelayu said...

ASYIK TRAP MONYET BEBAL DENGAN BABI HUTAN JE BORING GAK!

NAK GAK BELAI KUCING MANJA!!MEEEOW

Anonymous said...

izz, bley knlan? hihihihihii...kawan2 blog, jgn marah ea...saje je...wat iklan lifebouay jap kt cni...hihihihi

komandomelayu said...

ANON 5;23

ENGKO JGN LA POTONG TRIP AKU!

HAHAHA

Anonymous said...

ok la komando...nak knal ngn abg komando skali la...hihihii

Anonymous said...

Masa dia jd menteri pelajaran pun sama..ding dong ding dong sampai berapa tahun bab matematik & sains..habuk pun tarak..dia tak bolih & tak berani buat keputusan..

Tengok bila Mahyudin ambik menteri pendidikan..tak sampai 3-4 bulan setel..ni la yang kita mau..mampu membuat keputusan dan bertanggung jawab dengan apa jua keputusan..

kalau dok lembik macam ne jadi pulak menteri KDN..dia konon nak tunjuk HERO bila ambil KDN pi la dok bebaskan cilanat HINDRAF..habis apa jadi yang tak mau tanda tangan dokumen masa nak bebas pun dia tak bolih nak buat keputusan..sepatutnya LEMPAQ balik kedalam..tp dia tak berani..bagi bebas jugak..last sekali dia saman pulak kerajaan..BUAT ORANG KETAWA CIK MUDIN Oooi..

Anonymous said...

elok sgt la klu ko jadi menteri pembangunan masyarakat ganti tempat sharizat. jadi menteri KDN pun tarak guna. penakut! bebal nk mampus. cakap aje lebih,tp satu pun x boleh pakai.. PM najib.. lantik Noh omar jd menteri KDN lg bagus. tegas dan berani,tp sayang kerna tun Samdollah.. Dato Noh kena tukar portfolio.

Anonymous said...

utusan keluarkan artikel diakhiri dengan tanda soal ? bermakna utusan bukan kata 100% betul cuma sesuatu yang perlu diambil perhatian..berlainan dengan artikel pembangkang..kalau tulis takde tanda soalnya..contoh "najib bunuh altantunya" n "kerajaan amalkan rasuan" n "najib porno gila seks" dan banyak lagi..langsung tak bertanggungjawab n menteri KDN tak keluarkan apa2 kenyataan pun!! tapi bila kes kristian nak ganti Islam ni selelu betul dia keluar kenyataan..siap bagi amaran akan kenakan utusan tu..sedangkan utusan la yang setiap hari bermati-matian keseorangan mempertahankan UMNO, Bn n kerajaan..aku tak kira kalau utusan kena sumpah aku tak akan undi BN!!pembangkang jauh sekali!!pergi mampus la apa nak jadi dengan UMNO n BN..!!!

Anonymous said...

hisham ni mana layak jadi menteri KDN..bila hunus keris dulupun lepas tu mintak maaf sama cina ..harap muka je ganas..hati kiut..

lain kali pilihlah dari kalangan ketua polis negara atau panglima tentera duk situ..mereka ada banyak pengalaman ..