Wednesday, August 3, 2011

KANTOI OF THE YEAR ! MKINI SAHKAN AZMIN ALI RUPANYA PENDATANG ASING TANPA IZIN !

hahahahahahahahahahahaha
malaysiakini semakin terok kantoi !

semalam dia cuba gegar politik malaysia.
kononnya ada pemegang ic merah bernama mismah
dapat status warganegara dalam masa 4 jam.
bukan setakat itu je.
malaysiakini kata pemegang ic merah tu dah jadi pengundi.

hari ini semuanya terbarai.
malaysiakini sudah malu besar.
malaysiakini sudah kantoi besar.
INI KATEGORI KANTOI OF THE YEAR !


hakikatnya...





Ketua pengarah JPN, Datin Jariah Mohd Said bersuara iaitu katanya rekod JPN menunjukkan dalam kes Mismah, individu itu sebenarnya telah mendapat taraf penduduk tetap pada 17 Julai 1982. 

“Beliau telah diluluskan taraf kewarganegaraan Malaysia pada 31 Januari 2011 di bawah Perkara 19 Perlembagaan Persekutuan selepas 29 tahun memegang taraf penduduk tetap Malaysia,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Semalam, portal pembangkang Malaysiakini mendakwa bahawa nama Mismah adalah berstatus PR yang telah mengambil kad MyPRnya (No 640704715238).


blogers pro umno mula dedahkan penipuan mkini.
bukan setakat dedah.
malah semuanya terus dibogelkan.

terbaru.
azmin ali, saifudin nasution dan zuraidah mak lampir jugak
merupakan pemegang IC nombor '71'.
71 bermaksud pendatang asing tanpa izin.
hahahahahahahahaahahahahahahaha


IC 71 DITAKRIFKAN OLEH MKINI SEBAGAI
PENDATANG ASING TANPA IZIN
ooi bukan tu je
lagi sekali dilondehkan oleh blogers pro umno
ketua wanita pkr perak
jugak merupakan pemegang ic '71'
haaaa.. PATI jugak !


Ini termasuk Ketua Wanita PKR yang sebelum ini berstatus PATI telah diberi taraf kerakyatan dengan syarat tidak membuat sesuatu yang menggugat keselamatan negara seperti menyertai Bersih.

hahahahahahaha
terimakasih malaysiakini yang bodoh dan bangang
asal nak buat psywar
last last azmin dan pkr jugak terkena
hahahaha

lepas ni
kita gelarkan azmin ali pendatang asing tanpa izin
kita gelarkan saifudin pendatang asing tanpa izin
kita gelarkan zuraidah pendatang asing tanpa izin
hahahahahaha

kudos malaysiakini
website anda layak mendapat anugerah
KANTOI OF THE YEAR ,AWARD !
hahahahahahahaha

106 comments:

Adam Azra said...

lol kantoi sudah !!

Anonymous said...

memang dasar pakatan kulit muka tebal macam kulit babi. diaorang mana ada perasaan malu. lepas ni diaorang buat la cerita lain pulak. KANTAOI LAGI!!! MUAHAAAAHAHAH

Sahabat Pemuda said...

Salam Perjuangan,

Inilah yang dikatakan kantoi bodoh. Kerana mengeluarkan artikel tanpa menyelidik terlebih dahulu.

Sudahlah bodoh, tambah bengong pula tu. Mohon dilinkkan blog tuan ke blog Sahabat Pemuda. Terima kasih.

Tarik Balik !!! said...

kah kah kah ... Azmin nasution zuraida...

DIAORANG NI patut la takda kesetiaan pd raja dan negara depa ni patut KITA bg kad kuning PR JA

DUDUK BOLEH UNDI XBOLEH BELI HARTA SEMUA XBOLEH

NAK UNDI BALIK SINGPORKKKKK

INI DAH KIRA PENGUNDI SINGPORK HANTU POCONG MELOMPAT2 (hantu LKY)

.SPR..JPN KDN... APALAGI ..TARIK BALIK kewarnegaraan ..buat satu example untuk HINDRAF..DONG XI MO TU..PKM PSM DAP gerakan dsbnya..

dah bagi CITIZENSHIP KASI DEMI HARAM KAT AGONG LAGI....TINDAKAN PLEASE..

TQ GAP HISAPUTING DAH RESPOND MACHO said...

TQ GAP HISAPUTING DAH RESPOND MACHO
~~~~~~~~~~~~~~~~:-

Kami insaf dan menyesal -Bekas tahanan ISA TAIPING 2 Ogos -Tiga bekas pegawai Jabatan Imigresen yang dibebaskan daripada tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) hari ini melahirkan rasa kesal dan insaf di atas tindakan mereka sebelum ini yang mengancam keselamatan negara.

Dalam satu sesi temuramah yang diatur oleh Kementerian Dalam Negeri (KDN) di Kem Tahanan Perlindungan Kamunting (Kemta) dekat sini, hari ini, ketiga-tiga mereka turut berterima kasih kepada kerajaan Malaysia, khususnya Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein kerana memberikan mereka peluang kedua.

"Saya telah insaf dan sedar kesalahan yang saya lakukan. Terima kasih sebab beri peluang kepada saya untuk kembali kepada keluarga dan memulakan hidup baru," kata seorang tahanan lelaki berusia lingkungan 20-an yang namanya tidak disiarkan atas faktor keselamatan. Menurut lelaki tersebut, apa yang berlaku ke atasnya perlu dijadikan iktibar dan pengajaran oleh pegawai imigresen lain supaya menjadi lebih berintegriti dalam menjalankan tugas dan amanah terhadap negara.

Ketika ditanya apa yang mendorongnya untuk melakukan perbuatan terkutuk itu, lelaki itu seperti terpinga-pinga dan kemudian menjawab; "Kalau boleh saya tidak mahu ungkit. Saya tidak mahu ingat apa-apa lagi." Semalam, Hishammuddin mengumumkan pembebasan lapan pegawai imigresen yang ditahan mengikut ISA pada tahun lalu kerana disyaki terlibat dengan sindiket penyeludupan manusia.

Tiga daripadanya dibebaskan hari ini manakala lima lagi dibebaskan Jumaat ini. Kesemua mereka ditahan ketika bertugas di kaunter hadapan pintu masuk negara di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) dan Terminal Penerbangan Tambang Murah (LCCT), Sepang. Sementara itu, seorang pegawai wanita berusia awal 30-an yang turut dibebaskan hari ini dalam nada sedih memberitahu, dia tidak tahu perbuatannya selama ini boleh mengancam keselamatan negara.

"Saya berazam untuk tidak mengulangi perbuatan sama. Berada di kem tahanan benar-benar menginsafkan saya. "Pengisian program pemulihan banyak sedarkan saya bahawa saya telah buat kesilapan. Kesilapan yang saya buat itu tidak disengajakan," katanya sambil menangis teresak-esak.

Seorang lagi bekas pegawai imigresen yang akan dibebaskan pada Jumaat ini pula memberitahu, dia dan tahanan-tahanan lain mendapat layanan yang baik sepanjang lapan bulan berada dalam tahanan ISA di Kemta. Katanya, ia jauh bertentangan dengan apa digembar-gemburkan oleh parti politik tertentu kononnya tahanan ISA akan berada dalam sel gelap, tidak cukup makan dan layanan tidak bagus. "Saya berada di sini bukan kerana saya dianiaya, tetapi memang salah saya.

Terima kasih kepada kerajaan kerana mengenakan ISA kepada saya, bukannya undang-undang," ujarnya. Menurut lelaki berusia 30-an itu, ISA amat bagus untuk pencegahan sebelum sesuatu berlaku dan patut dikekalkan. "Modul yang digunakan adalah berasaskan pemulihan, bukannya hukuman. Model ini banyak beri kesan kepada kami untuk mulakan hidup baru dan berhadapan dengan masyarakat," katanya.

Turut serta dalam sesi tersebut, Pegawai Khas Menteri Dalam Negeri, Datuk Firdaus Ismail yang menyerahkan dokumen pembebasan tahanan tersebut pada pukul 12.30 tengah hari ini dan Setiausaha Sulit Kanan Menteri Dalam Negeri, Armizan Mohd. Ali.

Melayu Perak said...

MAGARAN : Suruhanjaya Mengenal Pasti Lelaki Video Seks
AIDCNews – 03/08/11 – Satu memorandum akan dihantar esok, Khamis, 4 Ogos, jam 11 pagi di Pintu Masuk Utama Istana Negara bagi memohon perkenan Yang Dipertuan Agong menubuhkan Suruhanjaya Mengenalpasti Lelaki Dalam Video Seks yang dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Memorandum itu akan dihantar oleh sebuah NGO yang dinamakan Majlis Gabungan NGO Pembela Negara (MAGARAN).
“Akta 1950 perkara D membenarkan penubuhan Suruhajaya Diraja sepertimana penubuhan Suruhanjaya Diraja Mengenalpasti indentiti wanita dalam Ketuk Ketampi sebelum ini”, kata Mohd Khairul Azam Abdul Aziz, Penasihat Undang-undang MAGARAN.
Menurut Khairul Azam yang juga peguam peribadi Ummi Hafilda kes video seks perlu diselesaikan segera terutama mengenal pasti identiti lelaki yang melakukan hubungan seks dengan seorang pelacur wanita.
“Orang awam perlu tahu kerana kes ini melibatkan seorang tokoh Ketua Pembangkang yang bakal menjadi Perdana Menteri Malaysia”, katanya dalam SMS kepada AIDCNews.

Anonymous said...

tertembak kaki sendiri!

Nik Ajis Anjing DAPig said...

Dasar Cina DAPig BABI Penipu. Lebai PAS tukang jilat lubang bontot cina DAPig racist nih.

Zahari al-Kelantani said...

Mismah telah memegang status Permaustatin Tetap (PR) pada 17 Julai 1982. Manakala isu yang paling mustahak di sini adalah Mismah telah mendapat taraf kewarganegaraan pada 31 Januari 2011


Soalnya berapa banyak pula pembaca blog dan Malaysiakini diperbodohkan oleh pena-pena fitnah Pakatan Rakyat dan sanggup jadi bangsat dengan memberi propoganda dalam komen-komen lahanat yang tak berakal

Anonymous said...

buat lah apa saja...selagi kamu ada kuasa...tetapi ingat segala kemungkaran belum tentu selamat...insya ALLAH pada pihak yg benar suatu masa kamu akan berjaya menentang kebtilan...sekarang mereka berkuasa apa saja bolih diputar belit.apa yg tak bolih..semua bolih..tetapi sampai bila..tunggu lah masanya rakyat lebih berkuasa.tiada yg mustahil.contoh semua bolih dibuat..ALTANTUYA MATI DI MALAYSIA,YG ANIH TIADA MAKLUMAT PERJALANAN DI MALAYSIA.semua bolih buat jika mahu.kuasa ditangan mereka.apa yg tak bolih buat,tetapi jgn igt kemungkaran akan kekal selamanya.tunggu kuasa rakyat

Anonymous said...

patutlah....three stooges tu tak berapa hebat kat bersih2.0..takut
beb...kena tarik status PR dia..ehehhe

Anonymous said...

Anon 10:53

Allah benci manusia DUNGU seperti kamu. Dan aku malu berkongsi ALLAH dengan manusia yang kononnya mendapat penuh redha daripada NYA, dengan manusia seperti kamu.

Kamu tahu tak apa yang kamu tulis, dan dihidang dengan nama ugama yang suci ni menghina ISLAM, dan ianya fitnah. Sila datangkan bukti yang nyata dan bukannya daripada berita yang didatangkan oleh golongan munafiqoon.

Anonymous said...

Anon PENDOKONG MUTLAK PEBANGKANG.

sama arr tak sabar nak Kebangkitan rakyat dalam PRU nnti.. nak lunyaikan bajingan yang sanggup bersekongkol dengan DAP.

iSU Altantuya tu tak habis2 lagi ker?
ada bukti ker ?? aduhai tu arr layan lagi berita sebelah sana bulat2..


buat apa nak heran mati tak de maklumat perjalanan.. ingat PM yang jaga dia ker? kalau ada bukti dah lama ANWAR tunjukan kat mata dunia..

tak yah dia susah2 nak turun naik mahkamah.. senang je dia nak Jadi PM tumbangkan kerajaan..

chestt pandai betul kononnya puak dia mewakili suara Rakyat.. tak sedar diri lagi tu..

kalau ORG CINA yang bercakap tentang RAKYAT tu iye lah.. sbb cina kesetiaan dorg pada kuasa DAP.. heheh..

aku akan percaya ANWATR andai dia buktikan kes Altantuya.. tak yah dia nak ke hulu hilir berkempen..

aku akan sokong PAS andai dia tidak bersekongkol dengan DAP..

maka anda tahu Undi ku pada siapa nanti..

:p

Anonymous said...

PATI.Pndatang Asing Tnpa Izin bro.mna ada PATI blh dpt pr bro.klau nk brckp pkai akl lh bro.jgn nk bdoh kn org.klau tk tau mksud akronim,bwa2 lh mmbaca

Anonymous said...

anon 10:53 PM

ko tunggu anaconda kasi carut sama lu

Anonymous said...

Sekarang terbukti pembangkang dan alat2 sulit media mereka mmg KAKI FITNAH,tapi setiap fitnah mereka ALLAH tunjukkan kebenaran,Rasanya kerajaan patut mengambil tindakan kepada malaysiakini kerana mengelirukan rakyat,membuat rakyat membenci kerajaan dan boleh mendatang permusuhan antara rakyat mahupun kaum bila sesuatu fitnah dikeluarkan oleh media pembangkang

AZMIN ALI PENDATANG ASING TANPA IZIN said...

PATI.Pndatang Asing Tnpa Izin bro.mna ada PATI blh dpt pr bro.klau nk brckp pkai akl lh bro.jgn nk bdoh kn org.klau tk tau mksud akronim,bwa2 lh mmbaca

August 3, 2011 11:30 PM

budak azmin PATI dah masuk bro.

MKINI JUGAK YANG QUOTE 71 TU PENDATANG, YG KO PANAS SANGAT GAP GELAR AZMIN ALI PATI APASAL.


lain kali suruh malaysiakini pi belajaq psywar dgn blogers pro umnoo laa..

AZMIN ALI PATI
AZMIN ALI PATI
AZMIN ALI PATI

AZMIN ALI PENDATANG ASING TANPA IZIN said...

PATI.Pndatang Asing Tnpa Izin bro.mna ada PATI blh dpt pr bro.klau nk brckp pkai akl lh bro.jgn nk bdoh kn org.klau tk tau mksud akronim,bwa2 lh mmbaca

August 3, 2011 11:30 PM

budak azmin PATI dah masuk bro.

MKINI JUGAK YANG QUOTE 71 TU PENDATANG, YG KO PANAS SANGAT GAP GELAR AZMIN ALI PATI APASAL.


lain kali suruh malaysiakini pi belajaq psywar dgn blogers pro umnoo laa..

AZMIN ALI PATI
AZMIN ALI PATI
AZMIN ALI PATI

Anonymous said...

Sebenarnya " 71" bukannya pendatang tanpa izin..Padan muka kau Azmin

"71" bermakna org tersebut lahir diluar Malaysia samada di singapura, brunei, UK, US, Australia, Indonesia dan byk negara lagi...

Tuan Tanah said...

hahahaha i like!!!azmin ngan saifudin pn pendatang ke

rakab said...

Sehari suntuk penyangak-penyangak pakatan menyalak macam anjing kurap tak bertuan.

Rupa-rupanya mereka berada dipihak yang salah. Tidakkah kamu berasa malu bermati-matian memaki dan mengutuk Umno/BN, sedangkan berita yang kamu gembar-gemburkan itu tidak pasti kesahihannya.

Bila lagi kamu nak sedar yang kamu semua diperalatkan saja oleh DAP/PKR.

Anonymous said...

Post yang memalukan apabila membuat tulisan tanpa ilmu dan penyelidikan. IC 71 bukan bermaksud pendatang tanpa izin atau PATI. Kalu PATI dah tentu tak de IC. IC 71 lazimnya warganegara yang lahir di luar Malaysia atau 'orang luar' tak kira dari Indonesia, Brunei, Eropah dsb yang diberi status Penduduk Tetap. macam mn saya tau..sebab isteri saya memegang IC 71 yang lahir di Singapura begitu juga kawan2 yang lahir di England dsb.

Anonymous said...

ic kawan aku 90 sebab lahir kat us. den jugak yang 05 = anak nogori

Anonymous said...

Anon 12:10am
Inilah masalah bila otak dah benak dgn malaysiakini.lain kali suruh media korang tu selidik dulu fakta .bila dah kantoi mcm2 lah kisah sedih ko keluar.

So pathetic
LOSER

Melayu Perak said...

kesian VC unisel terpaksa letak jawatan kerana tidak mahu bersekongkol dengan memecat 3 pensyarah dan kakitangannya.....

hanya kerana gara-gara kalid gagap tak mahu 3 orang tersebut dalam unisel....

BERANI KERANA BENAR....banyak lagi U yang boleh ambil Dr.Rosdi ni jadi VC...pergi mampus lah kalid gagap...

komandomelayu said...

MANA PEGI CAW BANGLA YG HEBAT SGT SIANG TADI !!

DAH LARI BALIK DHAKA?

OTAK KECIK PASTU SHONAR PENDEK!!

Dot said...

tu laa..makbapak suh mengaji pandai2, biar reti guna kepala otak! bukannya guna kepala lutut bila berbicara! ni semua puak2 celako yg suka nak huru-harakan negara tanpa sebab..as usual..a rebel without a cause!!!
ic aku biru, bukannya hijau!! hidup BN!! sapa2 yg tak suka BN tu tukar ic jadi hijau atau warna lubang tandas pGayr!! atau tukar jadi merah saja..har har har!

Anonymous said...

bro gap,mana hilang rbf online? dah lama x update blog.saya e mel dia x jwb,komen pun x reply.dia sakit atau ada apa2 masalah security.

rizal said...

Apalah bodoh sgt puak pakatan lahanat ni bikin malu je....klu korang nak tengok ic aku....bleh contact aku kod aku 71....aku dilahirkan djakarta...kerana pada masa itu org tua aku berkhidmat dlm kerajaan malaysia sebagai tentera di jakarta...org tua aku berasal dari kedah....org tua aku berkhidmat selama 5 tahun sblm pencen ...sblm balik malaysia ayah aku dah pasang niat nak dpt anak sorang lahir dijakarta.......aku lah orgnya....dsebabkan aku lahir djakarta......bila balik malaysia aku dpt form W ....automatik aku jadi warganegara malaysia....puak pakatan ni dh tkde modal.......lagi...sbb masa dh suntuk...diorg dh tahu.....akan kekalahan mereka....demi allah apa yg aku ceritakan ini adalah benar...tk caya nleh jumpa aku.....

Anonymous said...

GAP yang berotak babi...

setahu sy azmin tu lahir kat singapore.. bodoh ape ngkau...

GAP baik kau selidik sikit suku sakat kau dan dari mana asal engkau...

ntah ntah dari pukimak.. pendatang haram batak anjing sial keturunan srivijaya...

bodoh kau GAP....

Anonymous said...

ala komando. lu lagi mau tanya. dah resmi pakatan berak tengah jalan tuduh orang lain yang berak. dah kantoi tu taik dia lari la....

Anonymous said...

anon 1:08 AM

kalau ko tak faham cerita tak yah banyak cakap. orang cakap a ko cakap b.

Anonymous said...

Bolih sesiapa kasi tau apa makna MAK LAMPIR? Lampin aku tau la, kain lampin baby..

Anonymous said...

I/C kawan 07 - James Bond

Anonymous said...

Mana ada Melayu asal disemenanjung ni, termasuk aku.. Atok aku sebelah bapa berasal dari Indon, nenek aku pun sama.. Sebelah ibu aku kedua2nya dari Thailand... Aku dilahirkan di Malaysia dan aku berbangga jadi rakyat Malaysia tetapi tetap selalu melawat sedara mara aku di Indon dan Thailand.. Mereka semua memuji kerajaan kita, kerajaan BN yg mereka kagumi..! Aku merasa bangga bila pemimpin2 kita dikenali dan dihormati rakyat2 negara lain..Hanya rakyat2 yg tak reti bersyukur asyik mengutuk pemimpin2 yg tidurnya pun tak menentu demi utk kebahgiaan semua rakyat..

Anonymous said...

Hahaha!!! tu la org da pesan jgn buat fitnah, kita skrg dlm bulan yg mulia patut lebihkan ibadah, ni terang2 niat menipu last2 kantoi.
porah! bukti konon org tu punya la lama kat sini, bayangkanlah 1982 dah pegang PR dekat 20 baru dpt jd warga. wey pakatan, lain kali pakai otak skit kalau ada keraguan rujuk dulu pd pihak yg berkenaan jgn guna media. skrg dah terang2 kantoi 1Malaysia eeii malulah... hohoho

Nan To said...

agak agak la.. jangan jadi bodoh.. ada 2 syarat, satu lahir di luar malaysia.. 2 mak bapak bukan warganegara..

azmin, saifudin, zuraidah semua anak warganegara..

tak macam mamat indon tu..

jgn la bagi nampak umno ni bodoh sangat kalao ye pun..

MALUUUUUUU....

Anonymous said...

@Nan To.. jgn melalut..
org cakap hal 'MalaysiaKini' yang dakwa kod 71 utk PATI. majoriti pembaca sini sekadar follow je dakwaan MK.. hihihi apela mamat PKR ni bodoh sombong sgt.

MALUUU

ANACONDA said...

SYUKUR ALHAMDULILAH...

KEBENARAN BAHKAN SINAR KEMENANGAN UMNO/BN MAKIN TERBUKA LUAS...

AYUH RAKYAT MALAYSIA, KETEPIKAN PAS, PKR APATAH LAGI DAP TERMASUK LIDAH2 JAHAT MEREKA...

AYUH PERTAHANKAN MALAYSIA...

SELAMATKAN SELANGOR, KEDAH, PP & KELANTAN...

KONSISTENKAN UNDI ANDA SEMUA PD UMNO/BN...

MUDAH2AN HATI RAKYAT MALAYSIA TELAH D SINARI DGN CAHAYA KEBENARAN & KEADILAN...

SELAMAT BERSAHUR...

ANA said...

ANON 1053 PM...

YG PERTAMA AKU MENGUCAP PANJANG...

YG KEDUA AKU URUT DADAKU SAMBIL MENYEBUT ASTAGFIRULLAH BERULANG X...

AKU DOAKAN KAU D BERKATI DLM BULAN RAMADAN INI...

AKU JUGA MENDOAKAN AGAR ALLAH TAALA TUNJUKAN AKAN KEBESARANNYA PD DIRIMU...

TK & TAHNIAH DGN CERCAAN DARI DIRIMU YG TERUS MENERUS TERHADAP PENIPUAN SKANDAL KEMATIAN ATLANTUYA YG DIRIMU WUJUDKAN...

INSYA'ALLAH, RAKYAT MMG BERKUASA...

DGN KUASA RAKYAT INILAH YG AKAN MENGAJAR DIRIMU DLM PRU KE 13 INI...

SELAMAT BERSAHUR WAHAI ANON 1053 PM...

SEBELUM BERSAHUR NANTI, RENUNGKANLAH NASI YG KAMU MAKAN ITU ADALAH PERJUANGAN KEBAJIKAN PEMIMPIN UMNO/BN SELAMA INI...

ANACONDA said...

ANON 1133 PM...

ASYHADU'ALLA'HILLAH'HAQ'IL'LALLAH...
WA'ASH'HADUANA'ILAHAIL'LALLAH...

BULAN YG PENUH KEBERKATAN...

SELAMAT BERSAHUR SAHABAT...

ANACONDA said...

ANON 108 AM...

TERIMA KASIH WAHAI INSAN YG BUDIMAN...

INI BULAN RAMADAN...

CUKUPLAH DIRIMU D SELUBUNGI SELAMA 11 BULAN DGN PEMIMPIN2 PUJAAN JANTUNG HATIMU YG D LAKNATI ALLAH TAALA...

KEMBALILAH KE PANGKAL JALAN...

KEMBALILAH KE PANGKUAN UMNO/BN...

Anonymous said...

1.08 ko dah terailap..kalau mkini kantul 2kali ...hangpa 3x kantul..nak explain pun malu

Anonymous said...

Disyakki Anaconda adalah PATI.. Mungkin dari Monggolia agaknya!

aduya said...

6.12 baru trsedar' what the hell' nak menyumpah orang...sumpah la WARTWAN2 Xsenonoh MalysiaKini (dap dan hidraf kat situ...dengar nya sorang dtg dari penyokong tamil gak mesti PR ..pun menyebuk politik ngeri org )

whiteorange said...

Walaupun dengan izin, 71 tetap PATI kalau menurut Malaysia kini

Nan To!!!!

Kenapa mendidih??????

whiteorange said...

anon 11:30

angka 71 adalah angka KERAMAT untuk PATI menurut Malaysia kini

Bukankah anda percayakan Malaysia kini?

Dah menggelegak ke?

Anonymous said...

Paling senang kalau nak menangkap pencuri, jadilah pencuri

Paling senang nak layan sibodoh
Bodohkan je mereka !!!

Anonymous said...

Kena siasat kat JPN tu. Ada musuh dalam selimut sebab memang kemungkinan yang sistem lambat update walaupun taraf warganegara pada Januari lepas. Tapi ada orang yang snap screen shoot 4 jam sebelum & selepas mesti orang dalam. Mungkin juga si pegawai yang update tu kena siasat dan buat siasatan dalaman. Kalau nak jadi dalang pembangkang pun dapat upah lain lah jugak. Kalau free2 aje nak tolong pembangkang naya periok nasik nanti.

Anonymous said...

Tak cukup dengan menjawap sahaja, perluu ada tindakan..kena gerakkan kuasa rakyat untuk hapuskan malaysiakini... siape yang sanggup untuk memimpin.....

Anonymous said...

tak mungkin pengikut cerdik kalau pemimpinnya bodoh

Anonymous said...

bro kaum pembangkang yang komen kat sini memang takde otak..maaflah cakap dibulan puasa ni..
kita ulas apa yang MK buat statement. Mereka ni kata kod 71 adalah pendatang. Aku ulang P.E.N.D.A.T.A.N.G! bila kita ulang balik apa yang diorang kata, apasal korang kaum pembangkang maki bro Gap?? korang semua dah gila apa? korang maki ajelah MK, berita junjungan korang tu. Aku kata korang BODOH macam LEMBU karang, gan aku skali dapat dosa..
Bukalah sikit minda ko wahai kaum pembangkang..kalau taknak dikutuk, alihkan sedikit kepercayaan korang semua jangan terlalu jumud macam katak dibawah tempurung. Sekurang-kurangnya jadilah katak moden,katak dibawah cawan..

gerakan anto pembangkang said...

aduiii....tak tahan aku menahan nak senyum dan gelak...tapi kontrol bulan puasa...

RAMBO said...

PATUTLA FUCKATAN MENANG BESAR DLM PRU12.............RUPA2NYA DAPAT UNDI DARI KAUM PENDATANG HARAM..!!!
BETUL2 ANAK HARAM JADAH LA PUAK2 FUCKATAN NI......DAH LA BUAT KERJA HARAM....ZINA , ARAK , JUDI....MENGUNDI PUN CARA HARAM JUGAK.....!!

Anonymous said...

Alahai bercakap pasal srivijaya
seolah2 org2 kerajaan srivijaya tu pendatang.. dorg nie lah yang menjadi rumpun melayu dengan gelaran sebagai NUSANTARA.
Hanya selepas diJAJAH dan Merdeka dari PENJAJAHAN barulah adanya sistem NEGARA BANGSA.

Kecuali Kaum dari TANAH BESAR CHINA dengan TANAH INDIA mereka ini bukan dari kalangan keluarga Nusantara. MALAYSIAKINI yang mainkan sentimen pasal PENDATANG (KOD 71) tgk sape dia nye penulis. isu nie timbul Mismah tu seorang yang beragam islam, dari rumpun nusantara ini

Sedeyyyy...

Anonymous said...

Ekekekeke....... Badak2 pembangkag yg copy paste dlm FB tajuk naimah ni pun dah malu besar , bila dah kene counter balik dgn gap...

Tahniah gap....

Kalau aku jadi bdak2 pas, malu beso, mau tak keluo rumah seminggu..

Tahniah semua, tahniah...

Otai GLC

Anonymous said...

jijik aku tgk korang ni sumer..hahaha..bp sgt je puak korang ni..demo patriot pun tak sampai 1000..hahaha...byk benda da aku nmpk..malas nak ckp..yg penting aku duduk di selangor dpt faedahnyer..dari dulu pemerintahan khir toyol?..rasuah je manjang..haram jadah..sudah lah GAP..tak yah lah nk menhasut umat islam bertekak diblog ini..buang masa je...baik buat amalan lg bgs..

whiteorange said...

Ikutkan setan, aku nak maki je mak lampir tu!!!!

Tapi tak pe, bulan puasa ni kena kontrol macho!!!!

Anonymous said...

kan aku dah kata awal2 lagi...toksah percaya dgn mkini tu, depa saja je nak sensasikan isu. tp tak siasat betul2.

jadi skrg sape nampak bodoh? yg percaya memBABI buta kan? sape yg percaya? puak2 PR laaa..

kantoi!!!

woi, mana puak2 pembangkang bodoh yg tuduh umno dan kerajaan tanpa usul periksa kelmarin? apasal senyap? terbukti kan korang memang bodoh??? kah kah kah

Aliffnajmi said...

Kesian pulak aku baca komen anon 1:08 AM tu. Marah betul dia kt Malaysiakini. Itu lah malaysiakini... sapa suruh korang claim azmin tu PATI, kan dah kena sembur dgn penyokong sndri.
Wakakaka....

kah kah kah said...

Anonymous said... jijik aku tgk korang ni sumer..hahaha..bp sgt je puak korang ni..demo patriot pun tak sampai 1000..hahaha...byk benda da aku nmpk..malas nak ckp..yg penting aku duduk di selangor dpt faedahnyer..dari dulu pemerintahan khir toyol?..rasuah je manjang..haram jadah..sudah lah GAP..tak yah lah nk menhasut umat islam bertekak diblog ini..buang masa je...baik buat amalan lg bgs.. August 4, 2011 9:07 AM

.....
Mat Pembangkang penyokong Ambiga ProMur
dah mula tangkap what is the isu...MUKA DAH MERAH PADAM...dia dah mula meroyan...K

KAH KAH LAH

studio jalan amPAS said...

( BEERSHIT EPISOD 3 )

ALJUBURI :

AMACAM MAT SYABU…..AKU PUNYA LAKONAN….?! ADA CLASS TAK?!


MAT SYABU:

FUUHHYOOOO……HEBAT LA …DATUK SRI…..!! FIRST CLASS…!! HANG NI BETUL-BETUL KAKI TEMBERANG……! OTAK PENIPU NOMBOR SATU…!
SATU DUNIA DAPAT TENGOK….CAMANA HANG DALAM KEADAAN NAZAK….NAK MAMPUS…!!!


ALJUBURI:

ALA…..HANG PUN TEMBERANG JUGAK….!!! SAMPAI BERBUNGKUS KAKI…NAIK KERUSI RODA LAK TU…..!! NI…SAPA PUNYA IDEA NI…..?!
MANA HANG PINJAM KERUSI RODA TU…..?!!


MAT SYABU :


HAAA…..DATUK SRI INGAT …DATUK SORANG JER KE YG PANDAI TEMBERANG…? !! SAYA PUN PANDAI JUGAK DATUK….!!


ALJUBURI :


TAPI…..HANG SATU JER…KASI KITORANG KANTOI….!! AWAT LA HANG DUK CERITA …SAT KATA KENA LANGGAR LORI SAMPAH…..SAT CERITA KENA LANGGAR LORI TAIK…..MANA SATU YG BETUL NI……?!!


MAT SYABU:

SEBENARNYA…..DUA-DUA TEMBERANG……!!! YANG BETULNYA…AKU SENDIRI TERJUN LONGKANG…..!! PALING MALANG PULAK…AKU TERCAMPAK TERUS MUKA AKU KENA TAIK BABI LGE…..!! DATUK SRI JANGAN BAGI TAU ORANG….NI RAHSIA ANTARA KITA NI…!!!

Anonymous said...

errr.. ic sy ade 71 tapi sy di lahir kan di singapura.. ibu bapa sy org malaysia.. dorng dulu bekerja di SIngapura dan lahir kan saya di sane.. bila dah pence ibu bapa sy balik ke malaysia mase tu umur sy baru 10 tahun. jadi bila buat ic sy dapat laa 71 tuu.. kod utk lahir luar dari malaysia. rase2nye warga indon yg dapat ic pun akan guna 71. aiseymann.. jgn laa kate sy pendatang.. sedih tau hehehe

Anonymous said...

KAN + TOI = KANTOI!!!!!!!!!!

Anonymous said...

minta malaysiakini memohon maaf kepada mismah dan seluruh rakyat malaysia kerana menyiarkan suatu artikel yg sah berbohong dan menipu. kalau tak, mismah dan rakyat malaysia boleh saman malaysiakini.

Anonymous said...

semalam bukan main lagi mahfuz menyalak dlm harakah. nak minta YDP Agong jgn bubarkan parlimen selagi senarai pengundi tak di bersihkan bila dia baca isu pembohongan ini. dah memang kerja mahfuz nak sensasikan cerita walau pun cerita itu tak benar. putar alam punya orang.

13KFC said...

x paham aku dgn artikel ni..apa point dier ni?..azmin pun ic 71?..ranjau sepanjang jalan btol JPN dan SPR nii..

Anonymous said...

malaysiakini lg ok dari utusan meloya dan berita harian..menipu je..sal kartun hina islam tu pun tak hbs2 lg..ni nk suh malaysiakini mintak maaf..sudah lah puak2 pencacai najis..PRU13 kiter tggu ok..aku nk negara ni bebas kan rasuah..jgn jd mcm Libya nnt suatu hari..peace..

Anonymous said...

teruk betul perangai dgn bahasa korang..low class punya minda

Anonymous said...

Mkini x ckp pn semua kp yg bernombor 71 tu pendatang..korang melatah x pakai otak la..melayu ke semua kt sini ni..buat malu bangsa je

Anonymous said...

Satu je komen saya, "FIRST CLASS LA BRO". Macam ni la cara kita lawan Lembu Pakatan. Gunakan fakta yang konkrit tak macam diorang yang fakta dapat dari orang sewel. Keep up the good work bro.

rakab said...

Malaysiakini dilihat seolah-olah menjadi sumber maklumat palsu dan bijak memutar belit.

Amat malang bagi Malaysiakini kerana penipuan yang berkali-kli itu, akhirnya menjadi senjata makan tuan.

Ia hilang kredibiliti dan tidak lagi dipercayai termasuk di kalangan penyokong pakatan sendiri.

Anonymous said...

tolong sertakan keratan dr malaysiakini yg kata semua kp yg ada nombor 71 pendatang atau pati..sembrono je korang nih sama je mcm menteri2 BN..semua hati dh gelap dek bnyak sgt mkn dr sumber haram..kesian aku tgok..komen mcm org x beragama

Anonymous said...

hahaha..kalau malaysiakini pembohong atau pembelit atau seangkatannya..hbs tu aku nk percaya ngan media atau akhbar mana..??utusan..??GAP..??berita harian..??..wei.tolong lah..jgn bg aku nk muntah kat sini ok..korang yg mangkuk2 ni asyik suke maki memaki je erk...hanye isu 71 je..e2 je bukti yg korang mampu menyalak.?sal video seks tu mcm mn..??peguam william bourdon tu kene hantar perancis apa mcm ..??takut ke..??korang dpt duit ke hah..??hahha..sudah lah...

RAMBO said...

ENGKO PUAK2 FUCKATAN SAMALAH CAM KETURUNAN YAHUDI ISRAEL....TAK PERNAH PERCAYA PADA KEBENARAN....PEGANGAN ENGKO HANYA PADA KITAB HARAMKAH....AGAMA ANUTAN ENGKO AGAMA PASesat...SUNAH RUJUKAN ENGKO NIK AJIS KIAMAT....ITU PASAL LA ENGKO BOLEH KETAWA TERKEKEK-KEKEK BILA DAPig MEMPERSENDA ISLAM...MALAH PEPIMPIN AGAMA ENGKO BOLEH JOIN SEKAKI MERELAKAN ISLAM DIHINA DAN DILACURKAN....TAK PAYAH LA NAK TUNJUK BUKTI PASAL MATA HATI KORANG DAH LAMA DIBUTAKAN OLEH ULAMAK2 PALSU KORANG TU....

Anonymous said...

haha..e2 die org umno dah mengamuk..hahaha...org giler je kata sebegitu rupa..baik ko mintak maaf pada tuhan..tarik balik apa yg ko kata tu..dibulan puasa ini kiter bykkan amalan..bkn byk kan dosa...sabar lah yer..hehehe...

RAMBO said...

malaysiakini lg ok dari utusan meloya dan berita harian..menipu je..sal kartun hina islam tu pun tak hbs2 lg..ni nk suh malaysiakini mintak maaf..sudah lah puak2 pencacai najis..PRU13 kiter tggu ok..aku nk negara ni bebas kan rasuah..jgn jd mcm Libya nnt suatu hari..peace..

August 4, 2011 11:55 AM

------------------------------


KAH! KAH! KAH! LAWAK LA ENGKO NI...MKINI KAN ENGKO PUNYA KITAB MAYA YG SAMA TARAF DGN KITAB HARAMAKAH KORANG TU....MANA ADA SEBESAR ZARAHPUN PEMBOHONGANNYA...SEMUANYA BETUL...CAM HARAMKAH....LAAA..YG ENGKO MARAHKAN SANGAT KAT KARTUN TU APAHAL??? YG TOK LEBAI PALSU KORANG HINA ISLAM TU BOLEH LAK?!!
ENGKO NI BETUL2 OTAK SEWEL LA....TU LA BANYAK SANGAT TELAN KAHAK NIK AJIS KIAMAT...! AKU NAK BAGI TAU KORANG...KALU ENGKO NAK MSIA NI BERSIH DARI RASUAH...ENGKO BERSIHKAN DULU ALJUBURI PUJAAN ENGKO TU...PASAL DIA LA BAPAK SEGALA PERASUAH DI MSIA....TETAPI SEKARANG DAH JADI ORG KESAYANGAN ENGKO...PEMIMPIM FUCKATAN ENGKO...!

RAMBO said...

KAH! KAH! KAH!....PERASAN LA TU KONONYA FUCKATAN MENANG DLM PRU13...TAK PAYAH TUNGGU PRU13 LA WEI NGOK...ENGKO TENGOK JE PR KAT SARAWAK....hamPAS DAPAT TELOR JER...PKeRa PLAK DAPAT DUA BIJI BATU KOTEI NUAR ALJUBURI....KAH! KAH! KAH!....

Anonymous said...

wei rambo....ko tak tgk berita ke..??satu malaysia dah tau..video tipu..trio dato T yg buat..shj mereka2 cerita..korang nak menafikan lg..mmg korang ni otak letak kat kepala lutut lah..hahahah....tak hbs2 nk sebarkan fitnah..puasa dibuatnyer.(e2 pun kalau puasa)..ckp lah apa yg ko nk ckp kan...assalammualikum

ANACONDA said...

KEPADA ANON 108 AM, 612 AM, 1155 AM, 1225 PM & 103 PM...

KALIAN INI SEMUA MMG PUKIMAK SUNDAL BELAKANG MATI...

PANTAT MAK KAU LA ANJING...

MALAYSIAKINI YG MENIPU & MEREKA CIPTA ISU YG AMAT GAMPANG...

GAP & KAMI ULAS DLM KOMENTAR INI BERDASARKAN ISU YG D REKA OLEH MALAYSIAKINI LAH PUKIMAK...

KAU & JUAK2 TOTOK DLM FUCKATAN HARAM INI DAH TERLEBIH MAKAN BABI SUMBANGAN DAP...

PUKIMAK KAU SIAL...

PERGI MAMPOS LAGI BAIK BABI...

Anonymous said...

hanya mencarut je yg ko mampu..carut lah puas2..puas kan hati ko tu..kami tetap dgn pendirian kami..takbirrrr..

ANACONDA said...

ANON 138 PM...

YA, ITU SHJLAH KEMAMPUAN KAU TAKEBEER...

TUJUH KETURUNAN KAU TOGOKLAH AIR KENCING SETAN NI SIAL...

SB ITULAH OTAK KAU SAKIT, AKAL KAU MERENG, HATI KAU D ROGOL, ROH KAU D LANCAPI...

MAK BAPAK KAU MENANGIS MENYESAL BUAT KAU TAU TAK...

ANJING PUNYA BARUA FUCKATAN...

Anonymous said...

ANON 1:38PM..
Ngko silap tu weii..bukan takbir laa..

PAS takebeer !!!!
PAS takebeer !!!!
PAS takebeer !!!!

Lawok laa mung nih...

Anonymous said...

ko ke aku yg takebeer tu..haha..tolong lah..jgn nak tabur fitnah..nak kata kami ni mcm2..puak2 ko yg byk teguk air setan tu..kata diri sendiri ke..?hahahadah meroyan ar tu..hahaha...

Anonymous said...

Jantan PKR , UMNO . PAS semua sama jer.. suka pu_i .. kecuali yg pucuk mati !

Anonymous said...

APA MAKNA MAK LAMPIR! SAYA Dah tanya dari semalam, tak siapa yg sudi menjawab!

Anonymous said...

aduh bodoh nyer ko ni..namapun jantan..mesti lah suke pu_i..bodoh nyer org.hbs tu ko tu 2 alam ar..tak pun pondan..hahaha

Anonymous said...

Anon 1:52PM dh sebal muka..
Abis2 bila dh xde modal nak kata apa mula la trgelak hahaha...

setakat nak taip gelak buruk ko yg hahaha tu kt sini baik x payah...

Ngaku jer la yg juak2 ko tu dh nak MAMPOS x lama lg..gadai nama Allah, gadai negara Islam, gadai hukum HUDUD...korg ni memang dh SASAU MEROYAN dh sebenarnya...

Elok la tuuu, TOK GARU pun dh sasau apa lg anak buah yer dak..??

Anonymous said...

Petikan :
Kami didoktrinkan utk menyokong PAS dan jika tiba masanya utk rela mati demi PAS. Pelajaran tidak penting, yg penting hanyalah perjuangan serta kemenangan Islam (read PAS). Ketaatan yg paling utama adalah kepada Presiden PAS (Amir Jamaah) dan bukan kepada Yang Dipertuan Agong malah ibubapa sekalipun. Malah kami masih ingat dgn jelas bagaimana seorang pemimpin utama PAS sekarang (nama saya rahsiakan, contact personal kalau nak tahu) dengan jelas telah mengatakan bahawa, "Islam ditegakkan dengan dua cara, dengan pedang atau demokrasi. Perjuangan PAS pada ketika ini adalah melalui demokrasi. Jika Pas gagal, maka PAS akan mengangkat senjata! Jika sekiranya saat itu (angkat senjata) tiba, adakah tuan2 semua bersama dengan kami?" Kami yg sedang mabuk dgn candu PAS bertakbir dan kata kami akan bersama angkat senjata!

Pada akhir sessi Tamrin tersebut, kami dipaksa berbaiah kepada pemimpin PAS dengan bersaksikan Allah, Rasul, Malaikat dan Alam Semesta dan bersumpah bahawa laknat Allah akan menimpa kami jika kami keluar dari ketaatan kpd jemaah iaitu PAS! Dalam keadaan tertawan, ramai antara kami yg terpaksa berbaiah dan akhirnya terikat dgn perjanjian bathil ini.

( Pengakuan ikhlas X_PAS )
-----------------------------------

Kpd pembaca GAP semua, pengakuan X-PAS di atas hanya sesuku shj dr pengalamannya bersama dlm PAS..

Lihat WAJAH SEBENAR PAS..Tu pun ada hati beberapa org juak2 LALAT HIJAU nak berkokok dlm blog ni...

Woiittt LALAT HIJAU !! Syohhhh, Syohhh..pegi main jauh2..berdakap la korg puas2 dgn Anu-GAY-rah tuhan dan puak2 DAPigs kt luar tu..diorgkn org yg akan membaca TALKIN utk korg bila korg MAMPOS nti...

Anonymous said...

sahaja je kami datang bloger korang ni..nk tgk hebat sgt ke..tp tak lain tak bukan..hanye isu2 71 je..yg lain tak de..sudah lah korang..isu memali dulu pun tak hbs2 lg.tak de kesudahan nyer..korang byk kan lah mengucap..kata main sedap mulut..dah la bulan puasa..ntah mn pg nyer puasa korang ni kan..ntah2 tgh hari td mencekik kot..haha..hbs tu mulut main lepas je..dasar haram jadah juak2 umNGOK ni..

Anonymous said...

Perghh LALAT HIJAU dh panas nampak..rilek la LALAT HIJAU aka PASangap..penjilat DAPigs, pengulom anuGAYrah tuhan..

Free jek kitorg dpt PAHALA krn diFITNAH oleh LALAT HIJAU krn mencekik..

JUARA FITNAH..HARAMKAH HARAMJADAH
JUARA FITNAH..TAK GARU hamPAS
JUARA FITNAH..LALAT (juak) HIJAU


Weii anon 3:14PM..Fitnah la lg, tuduh la lg...wahh dapat PAHALA FREE kita hari ni..

TQ LALAT HIJAU..hamPAS !!!

Anonymous said...

si anon 3:14PM

nak bawak isu memali jugak ker>
laaa isu tabung memali tu pun puak dia tak jawab..last2 cakap BN sogok n umpan waris tu ceritakan hal sebaliknya. paling gemilang tu begitu mudah mereka bagi kan mereka tu mati syahid..

apapun Al-Fatiah untuk mereka..

anti mengunyit said...

damn u.. gua kantoi.. xgune.. gua kantoi lu tau.. sejibik mcm anwar lu org kasi bogel..gua punyer punai org dah tgk.. shit wakaka damn malaysiakini

Anonymous said...

mungkin ada ramai 71 dlm pkr...dedahkan lagi kalau ada...terutama yg tegar tu...[roy]

UmnoCawanganBangla said...

Tolong suruh UMNO jual satu negara kat saya punya PM. Dia tengah tunggu panggilan telefon dari Dhaka. Bila bila masa dia boleh hantar bot bot ke Malaysia. Macam Australia. Saya dengar Malaysia memang suka pendatang tanpa izin. Tolonglah kami wira wira Melayu Umno.

rakab said...

Cawangan bangla,

Kau ni macam lembu tak bertuan lah.
Sekejap myanmar, sekejap bangla.

Kau dah daftar biometrik ke belum?.

Yang kau menyibuk dekat sini buat apa ?. penduduk tetap bukan, warga negara pun bukan.

Anonymous said...

Jomm tunggu apa lagi ???? kita sebarkan besar besaran

Anonymous said...

mat nizar Perak dah cek lum Ic dia...jangan2 Cina Peking...ce ce check

Anonymous said...

azmin bangang.jantan dayus.jantan dayus xda tpt kat syurga ALLAH tapi ada tpt kat syurga kelantan under niki ajis

Anonymous said...

Agree with Nan To

http://www.malaysiakini.com/news/171905

Sementara itu, Khairuddin juga mendakwa menjumpai 'penemuan menarik' dalam semakannya apabila mendapati seorang berbangsa Indonesia berumur 27 tahun dikatakan memiliki kad pengenalan warganegara dengan kod 71 (penduduk tetap kelahiran luar negara).

"Jika sekiranya ia dilahirkan di Malaysia, maka sudah tentu kod yang dinyatakan pada kad penegenalan tersebut adalah kod negeri kelahiran.

"Jika benar ia diilahirkan di luar Malaysia, mengapa orang ini memiliki keistimewaan sehingga ia memiliki kad pengenalan biru di usia seawal 27 tahun?" soal Khairuddin lagi.

=========================

Yang dipersoalkan kenapa ada Bangsa Indon, tak lahir di Malaysia (IC -71-), umur baru 27 tapi dah dapat warganegara..

Yg korang spin satu part ajer.. IC 71 = PATI.. Kalau dah mak bapak warganegara, lahir kat bulan pun still taraf warganegara la.. Masalahnya mak bapak Indon ni bukan warganegara!!

Susah betul nak explain kat org UMNO yg Benak ni...

MALUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU........

Anonymous said...

ANON : 12:40 AM

Pehal lu merepek nie..
lain kali buat lah kajian sikit
klu malas rujuk Perlembagaan Persekutuan tu.
sila klik - http://www.jpn.gov.my/pengesahantarafwarganegara

sila rujuk bahagian PENGESAHAN TARAF KEWARGANEGARAAN - Bahagian B untuk kelahiran luar negara.

Dan/atau

sila rujuk bahagian WARGANEGARA - KEADAAN KHAS
(Permohonan Kewarganegaraan Perkara 15A - Pendaftaran Kewarganegaraan di dalam Keadaan Khas)

INSYAALLAH dapat menjawab persoalan anda.

Anonymous said...

Anon 8:12 AM

Jadi kat mana salah statement saya / malaysiakini?

Mamat mak bapak indon, lahir selepas 1963, lahir luar malaysia pulak tu..

Utk layak dapat warganegara kena jadik PR 12 tahun.. kalau pendatang tu umur 27 tahun, berapa tahun umur dia masa pohon jadi PR?

logik la dipersoalkan (note: dipersoalkan.. bukan terus tuduh sebagai PATI) taraf kewarganegaraan dia..

Yang korg persoalkan taraf warganegara azmin, saifudin n zuraida semata mata diorg lahir luar negara kenapa pulak??

Melayu UMNO selalu persoalkan status bangsa lain yg dah tiga empat generasi duduk di malaysia yg kebanyakannya berkerja sebagai profesional..

Tapi kenapa generasi pendatang2 yg baru ni tak pernah dipersoalkan?? layakkah mereka jadi warganegara walhal kebanyakan taraf buruh kasar (maaf).. Tolong beritahu bagaimana kebanjiran mereka dpt membantu pertumbuhan ekonomi, pendidikan dan struktur sosial masyarakat?

kenapa tak pernah ckp pendatang indon/philipine balik la indon/philipine?

Sbb mereka undi barisan?

Anonymous said...

anon 3:14

Ibrahim Libya dan korang kena tipu bulat bulat dengan Hj Hadi

Ibrahim Libya mati katak la wey !!!!!

PAS bukan perjuangkan Islam !!!

whiteorange said...

anon 5:05 dan lain lain anon yang pro pembangkang

Kalau aku undi pembangkang, agak agak nasib aku sama macam sekarang tak?

Anak anak aku terjamin tak?

Business aku terjamin tak?

Agama Islam aku terjamin tak?

Tanah ladang aku terjamin tak?

Semua kemudahan dan keistimewaan yang aku dapat sekarang terjamin tak?

Mak bapak aku terjamin tak?

Pencen yang mak bapak aku dapat terjamin tak?

ASB ASN dll yang aku simpan terjamin tak?

Anak bini aku terjamin tak daripada kena liwat?

Anonymous said...

kelakar lah...ni lah lawak jenaka minggu nie....kira nak baling tahi kat orang..tapi kene muka sendiri kah..kah..kah...coba korang cek reporter malaysia kini..entah2 ada yang ic 71...dah dapat duduk kat malaysia lagi nak berlagak...

atukaji said...

Nombor Kod Negeri Kelahiran Dalam Kad Pengenalan Malaysia
Kod Negeri (alpha order)

00 Tiada Maklumat
01 Johor
02 Kedah
03 Kelantan
04 Melaka
05 Negeri Sembilan
06 Pahang
07 Pulau Pinang
08 Perak
09 Perlis
10 Selangor
11 Terengganu
12 Sabah
13 Sarawak
14 Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur
15 Wilayah Persekutuan Labuan
16 Wilayah Persekutuan Putrajaya
71 Luar Negara
88 Polis
99 Tentera

Khairy Jamaludin pun ic 71. Born 10 January 1976 (age 35). Kuwait City, Kuwait.
Nak kata korang ni bodoh, pencacai-pencacai BN ni marah...tapi korang memang bodoh. Tembak kaki sendirilah, apalah, PATI dengan dilahirkan diluar negara lain BODOH!!
KJ PATI!
KJ PATI!
Korang jerit la lagi ekekekekek....