Friday, August 26, 2011

LIVE LIWAT.

anda boleh KLIK SINI.

24 comments:

Melayu Perak said...
This comment has been removed by the author.
Melayu Perak said...
This comment has been removed by the author.
Melayu Perak said...
This comment has been removed by the author.
Melayu Perak said...
This comment has been removed by the author.
Melayu Perak said...

TERKINI ! Kes Liwat AI - Peguambela Anwar Ibrahim Terlupa Satu Perkara Yang Paling Penting!


Kes liwat Anwar Ibrahim hari ini menjadi sangat technical dengan perincian mengenai pengasingan dan pengenalan DNA. MiM tertarik dengan satu kenyataan Dr Brian McDonald seperti di bawah :-
1012 - Ketika diminta mengulas laporan kimia yang disediakan oleh Dr Seah, Brian berpendapat Dr. Seah tidak mencapai objektifnya secara saintifik dalam kajian kerana beliau tidak menjalankan proses pengasingan sel sperma dan bukan sel sperma dalam sampel air dengan betul.


Ini menyebabkan Dr Seah hanya membuat tekaan dalam laporannya berhubung sel yang tidak dikenali dengan dibantu keterangan seterusnya
MiM tidak pasti sama ada peguambela Anwar telah menerangkan dengan teliti tentang prosiding mahkamah sebelum ini.

Ianya kerana Dr Brian McDonald sekali lagi telah 'terperangkap' dek kelemahan peguambela Anwar sendiri.

Kenapa MiM berkata demikian?

Jika merujuk kepada kenyataan Dr Brian di atas, beliau tidak diberitahu bahawa penganalisaan data bukan 'hanya tekaan' seperti yang beliau dakwa tetapi telah di 'cross-check' oleh Dr Nor Aidora, Ketua Unit Paterniti DNA, Divisyen Forensik, Jabatan Kimia Malaysia.

Dan kita perlu tahu, proses 'cross-check' di antara pakar adalah mandatori sebelum memutuskan sebarang diagnosis atau keputusan makmal yang sangat penting dan rumit. Contohnya ialah keputusan data DNA.

Selain daripada itu, 'cross-check' di antara pakar-pakar perubatan juga digunapakai di dalam pengenalan jenis dan staging sesuatu jenis kanser.

Ianya sangat perlu diperiksa dan dipersetujui oleh lebih daripada 1 pakar kerana untuk memastikan diagnosis akhir tepat.

Jika kita rujuk kembali sessi perbicaraan kes Anwar Ibrahim pada 21 Februari 2011, Dr Nor Aidora telah menyatakan dengan jelas bahawa beliau telah mengesahkan penemuan yang dilakukan oleh Dr Seah.
Nor Aidora Saidon berkata empat contoh diserahkan kepada beliau oleh pegawai penyiasat DSP Jude Pereira pada 17 Julai 2008 dan beliau membuat calitan daripada barang kes itu dan membuat rumusan secara positif kemudiannya yang mengesahkan DNA yang ditemui pada calitan itu menyerupai profil “lelaki Y” seperti yang dinyatakan dalam laporan kimia oleh Dr Seah Lay Hong, seorang lagi saksi dalam kes itu.

MalaysiaKini putar belit cerita Dr Aidora
BERNAMA turut melaporkan :-
Ketika ditanya oleh Noorin sama ada beliau membandingkan analisis ulangan seiring ringkas daripada graf tiga barang berkenaan dengan graf contoh oleh Dr Seah, Nor Aidora berkata analisis beliau daripada graf menyerupai hasil yang ditemui oleh Dr Seah dan ini mengesahkan ia berkongsi profil DNA, dan dating daripada punca yang sama iaitu “lelaki Y" seterusnya
Maka, keputusan makmal yang dihujah oleh Dr Brian McDonald itu sebenarnya bukan 'hanya tekaan' tetapi berdasarkan kepada 'cross-check' di antara Pakar Kimia, Dr Seah Lay Hong dan Dr Nor Aidora, Ketua Unit Paterni DNA, Divisyen Forensik, Jabatan Kimia Malaysia.

Kesimpulannya,

"Dua pakar bersetuju mengenai satu data analisis vs satu pakar yang tidak di brief dengan tepat oleh peguambela Anwar Ibrahim sehinggakan analisis beliau juga tidak tepat!"

Jika inilah sikap dan ketidakseriusan peguambela Anwar Ibrahim, beliau lebih baik mula memikirkan kewujudan konspirasi dalaman yang sengaja melemahkan hujah dan seterusnya memastikan beliau dihantar kembali ke Sungai Buluh !

kila pari said...

kalau di lihat dari gambar gap ternyata rupa Anuar dah teruk sangat....kesiaaaan dia....apa nak kata dah nasib badan.

Anonymous said...

pakar ni bgtau kita betapa kita perlu canggih cam depa...

tekno dna dah jauh kedepan...tulang2 ko ada dna..haiwan tumbuhan..semua ada..dr well pun kata 55jam pun ok..dan adalah normal lambat amik sample..

bg aku mcdonald hujahnya xmencacatkan point penting dna y. dan tambahannya dia kata tiada degradation pun...

tp malang sungguh dlm anwar memilih hak utk berdebat dengan pendakwa 'DINAFIKAN'. sapa suruh pilih cara 2..sedang BOLEH PILIH CARA 1....

MALU BAI...JATUH STANDART !!

Anonymous said...

ni la padah bila slalu dok langgar store kunyit org.yg haram ttp haram.sbb tu muka jadi macam haram jadah...

hanizam said...

biarlah dia begitu...nak cakaop ape pun, dia tetap spin...

ape pun GAP, selamat hari raya pada semua blogger BPN...berhati-hati dijalan raya semamsa pulang ke kampung...

SEROJA HOMESTAY KANGAR NO. 10 LORONG 2, TAMAN BUNGA SEROJA KANGAR PERLIS said...

SEMOGA RAMADHAN DAN RAYA AIDIL FITRI TAHUN INI ADALAH TAHUN TERAKHIR NURJUBURI HIDUP DALAM DUNIA BEBAS, SEMOGA LEPAS INI DIA TINGGAL KEKAL DI DALAM PENJARA SG. BULOH

ANAK HARAM JADAH PUNYA MANUSIA, KERANA TAMAK KEPADA KUASA MENYUSAHKAN SEMUA ORANG. ANAK HARAM JADAH.

Anonymous said...

Muka mamat ni macam muka peliwat je.. entah kat mana dia belajar tusuk lubang taik ni....tuiiii

Melayu Perak said...

sejak dia pandai bersosial main tenis dan banyak girlfriend....

Anonymous said...

fitnah .. ini finah ..
anwar mana ada totey , kalau tak de totey camne nak liwat

korang pandai fitnah je kerja

Anonymous said...

Aku yakin DSAI akan dilepas dan dibebaskan .

Padan muka penjilat2 UMNO yg ramai nak jadi HAKIM dan menyabitkan DSAI bersalah.

Mana nak taruk muka baby2 UMNO?

Suka sangat tengok DSAI masuk penjara?

Mengapa yg marah sangat?

Beliau pun banyak berjasa pada Melayu dan Negara semasa jadi TPM. jangan mudah lupa!

Melayu Perak said...

LGE BERBULU SYARIKAT BUMIPUTRA SEMAKIN MAJU BERSAMA BN..!!!



Apabila kita dengarkan perkembangan berita yang berlaku di Penang semakin merundum kepada syarikat-syarikat Bumiputra apabila kebanyakkannya telah dihadkan dan ditambah dengan pelbagai undang-undang yang ditokok tambah bagi menyukarkan lagi syarikat-syarikat Bumiputra untuk berkembang maju.

Sehinggakan jika kita lihat kenderaan yang diguna pakai untuk urusan kerajaan Penang sendiri semakin susah untuk menukar tayar yang semakin botak, semakin sukar untuk berbuat demikian oleh kerana banyak sangat prosedur yang telah ditambah oleh kerajaan Lim Guen Eng berbanding kerajaan BN terdahulu yang mementingkan keselamatan dijalanraya.

Rakyat Penang diminta buka mata dan lihat agar tidak tertipu oleh kroni DAP yang semakin ampuh menekan rakyat Penang. Banyak juga bernamakan syarikat bumiputra tetapi bertaukekan bangsa lain, Melayu ni sekadar pakai nama saja. Telah di "Ali Baba" kan oleh kroni DAP yang semakin sombong di Penang sekarang.

Kebanyakkan syarikat Melayu ataupun Bumiputra semakin ditindas oleh puak dan juak DAP yang memepergunakan Melayu sekadar Maskot ataupun boneka jadian mereka. Sebaliknya kerajaan BN memperuntukkan pakej bumiputera yang dianggarkan bernilai lebih RM8 bilion atau 43 peratus daripada keseluruhan Projek MRT Sg Buloh-Kajang. KLIK DISNI

Inilah kerajaan sebenar yang membantu rakyat dari dahulu lagi tanpa menyukarkan syarikat Bumiputra untuk berkembang pesat, walaupun digelar untuk kroni oleh puak dan juak DAP yang semakin sombong.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan pengwujudan satu Dana Mudah Cara berjumlah RM2 bilion untuk kegunaan syarikat-syarikat bumiputera yang berkelayakan melalui Unit Peneraju Agenda Bumiputera (Teraju).

Pengwujudan Dana Mudah Cara berjumlah RM2 bilion ini adalah hasil kerjasama Teraju dan unit Kerjasama Awam-Swasta yang bakal dilancarkan untuk kegunaan inisiatif Projek Permulaan bagi syarikat-syarikat bumiputera yang layak, mengikut syarat yang ditetapkan. KLIK DISINI

Melayu Perak said...

AMK Selangor tampar Khalid gagap
Petang tadi AMK Selangor menampar Khalid MB dalam isu JAIS/gereja DUMC.

Mereka menampar dan menumbuk khalid dalam bentuk memorandum kepada MB selangor yang diserahkan kpd faekah husin - setiausaha politik MB. Rombongan itu cuma terdiri seramai 3 orang.

Memorandum itu antara lain menyebut sokongan dan taat setia kpd sultan selangor berhubung isu pemeriksaan JAIS ke atas gereja.

Mereka juga minta institusi agama islam di bawah kerajaan sel perlu diperkasakan dgn menambahbaikan sistem pengagihan bantuan zakat kpd rakyat.

Mereka juga minta MB serius dlm isu ini dan tidak menjadi boneka kepada Exco Dap yang pro murtad.

Melayu Perak said...

Pengundi PR: DAP dakwa wujud 'konspirasi'
Walaupun kerajaan masih belum memberi penjelasan mengenai dakwaan bahawa penduduk tetap (PR) diberi hak mengundi, DAP memberi amaran bahawa BN didakwanya akan secara terang-terang menipu untuk menang, dan menjadikan pilihan raya umum ke-13 sebagai "pilihan raya paling kotor dalam sejarah Malaysia".

Setiausaha publisiti kebangsaan DAP Tony Pua (kanan) mendakwa,
laporan Malaysiakini hari ini membayangkan kemungkinan wujudnya 'konspirasi' antara BN, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) untuk menipu untuk menang dalam pilihan raya akan datang.

Tony mendakwa, khabar angin tersebar meluas bahawa sejak beberapa bulan lalu yang BN mendaftarkan pekerja asing dan penduduk tetap sebagai pengundi untuk pilihan raya umum akan datang "... bagaimanapun, laporan Malaysiakini semalam yang menyediakan bukti kukuh bahawa penduduk tetap asing telah diberi hak mengundi di Malaysia.

"Apa yang mungkin lebih mengejutkan ialah dalam tempoh empat jam sahaja, status pengundi baru yang diragui, telah dengan serta-merta berubah - daripada penduduk tetap kepada warganegara dalam pangkalan data JPN.

"Pada dasarnya, rakyat asing ini mula-mula mendapat (status) penduduk tetap, kemudiannya mereka menjadi pengundi dan seterusnya diberikan kewarganegaraan," dakwa Pua.

Dalam isu ini, DAP menuduh bahawa wujudnya konspirasi untuk memberikan taraf kewarganegaraan kepada PR untuk dijadikan sebagai pengundi. DAP turut menuduh bahawa tindakan ini adalah untuk memberikan keuntungan politik (political mileage) kepada BN.

Apabila isu ini dimainkan oleh DAP, mereka berharap agar rakyat bukan Melayu akan marah kerana taraf kewarganegaraan diberikan dengan mudah kepada pendatang asing. Di sebalik game play yang dimainkan oleh DAP, ada kecacatan di situ iaitu kata dulang, paku serpih.

Apakah kecacatan dalam tuduhan DAP? Pertama, taraf kewarganegaraan tidak diberikan sewenang-wenangnya kepada penduduk tetap. Sebaliknya mereka telah berusaha sedaya upaya mereka untuk mendapat taraf warganegara. Ada di antara mereka yang menetap di sini hampir 30 tahun baru mendapat taraf tersebut.

ANACONDA said...

MELAYU PERAK...

BUKAN LGE JE YG BERBULU...

CHUA SOI LEK & KOH SOO KOON AKAN MELENTING JUGA LEPAS NI...

TERMASUKLAH PALATNIVEL MIC...

PUKIMAK NI SEMUA ANTI MELAYU DGN ISLAM...

KAU BACA TAK ULASAN CHUA SOI LEK ISU JAKIM DLM HAL PRODUK HALAL HARAM, PUKIMAK NI METING DGN JAKIM TERMASUK DATO KHIR MENTERI YG HAL EHWAL ISLAM...

SI CHUA SOI LEK INI BERI AMARAN PD JAKIM JANGAN D KELUARKAN NAMA SYARIKAT YG LESEN HALALNYA D BATALKAN...

PANTAT SIAL PUNYA CINA, KLU JAKIM TAK UMUMKAN MCM MANA PULA DGN HAL ORG2 MELAYU & ISLAM...

AKU TAK TAHULAH PULA APA JWPN MENTERI AGAMA ISLAM TU...

TAK ADA PLAK KOMEN DARINYA...

MUNGKIN NAK JAGA TEMPAT ATAU NAK JAGA SLOGAN 1 MALAYSIA...

BY THE WAY UMNO HARUS KEMBALI BERKUASA DGN GEMILANG TERMASUKLAH MELETAKKAN PEMIMPIN2NYA YG BENAR2 JANTAN...

ANACONDA said...

TTG LIWAT SI PUAKA BABI NI...

AKU TAK PEDULI SAMA ADA DIA MELIWAT ATAU TIDAK...

BAGI AKU PUKIMAK BANGSA MELAYU BERNAMA ANWAR IBRAHIM NI HARUS MAMPUS DARI BUMI MALAYA KERANA BERPUNCA DARI SI PUKIMAK INILAH MARUAH BANGSA MELAYU D HINA & D CERCA...

BAGI AKU HAL LIWAT NI BONUS SHJ...

TUJUH KETURUNAN AKU AKAN AKU DENDAM SI NUAR INI DGN KLRGANYA...

AKU TAKKAN LUPA AYAT INI, """ANAK CINA ANAK SAYA, ANAK INDIA ANAK SAYA, ANAK IBAN ANAK SAYA, MALAYSIA INI BUKAN MELAYU YG PUNYA"""...

PANTAT MAK KAU NUAR...

AKU DOAKAN KAU MAMPOS CEPATLAH SIAL...

Melayu Perak said...

aku dah baca....

buat menyemak aja mca dalam bn nih...

bukan nak sokong nak bawa rebah pulak...

Melayu Perak said...

lepas raya nih....

kira-kira dekat tahun baru cina...

kita buatkan perhimpunan gerakan hapuskan cina...singkatan gerhana...

Anonymous said...

DSAI akan terlepas dari tuduhan liwat.

Mesti penjilat2 UMNO Berbulu2. mereka jahil tentang Undang2 . Mendahului YG ARIF HAKIM , menjatuhkan hukuman . Apa punya Turr lar penjilat2 ni, suka sangat tengok orang menanggung susah . Reti2lah Muhassabah diri dibulan Ramadhan yg mulia ini.

komandomelayu said...

ANON 254

APAHAL UMNO NAK BERBULU?

KAU NI CONTOH BERUK BODOH PEMALAS PR YANG NAK BERHUJAH TAPI OTAK BESAR TELOR KAU JE KE? TAK ABIS TEORI KONSPIRASI BODO TUDUH UMNO! TAK KENA BATANG HIDUNG KAU BOLEH LA..KE KAU PUN KAKI JUBOR?

KALU NUAR JUBOR TERLEPAS LANTAKLAH
TAPI DENGAN ALLAH DIA TAKKAN LEPAS PASAL TU TAK BERANI SUMPAH DENGAN NAMA ALLAH!

Anonymous said...

itulaaaa ... cabaran dan dugaan kepada dia sebagai hambaNya .... tapiiii .... ingat ayat Allah dalam Al Quran ....""" yang baik itu datang dari aku .... yang buruk itu datang dari kamu sendiri ...""".. maknanya apa tuuu ....?????

itu maknanya .... dia mungkin ada bikin itu kerjaaa...