aku akan kupas sehabis mungkin mengenai isu ini.
apa pula pandangan anda ?
sahabat pembaca sekalian, aku akan kupas sejujur mungkin. yang pasti akan ada kritikan dan bidasan dari aku.
aku lepaskan komen untuk korang ulas sepuas hati keputusan najib ni. bukan sekadar hapus ISA, malah beberapa akta yang penting jugak diberi telah dibuang.
390 comments:
1 – 200 of 390 Newer› Newest»isa hapus aku akan guna sebaik mungkin utk menjadi ganas dalam arena politik sebab aku takkan kena tahan.kerajaan aku hentam,pembangkang aku pijak...
yahooo!!!!
pejuang hamas...
Memang sah Najib tidak inginkan undi saya di PRU 13.
Well done PM, again you have made me look like a fool. All this while I defended this act, YOUR governments initiative to prevent pre-emptive threats towards our nation, and tonight, in a swift of your befuddle teleprompter reading eyes, you have made me eat all my words back.
1. How could a member of the opposition have an inkling to what you had to say before any pro government media outlet or otherwise have any idea what was to be announced??? Refer; http://mynewshub.my/2011/09/15/kejutan-pm-apakah-jangkaan-sivarasa-tepat/
2. Replace the ISA with 2 new acts?? Why not just modify the current Internal Security Act?
3. What is with the grin on the face of “Menteri Amaran”? No other time I felt so strongly to slap his face than right then.
4. Where was the TPM? Most of the senior ministers was in attendance except the TPM??
5. So now he (PM) expect us/me to trust him and his government, to move nation forward along with THEM (the opposition buffoons)???, tell me Mr. PM, how far backward shall I bend to accommodate THEIR every whim and fancy while they will do nothing but SPEW LIES AFTER LIES, HATRED AFTER HATRED, mine through the constitution until they get everything that they want from us, the gullible, eager “PRO Government” Supporters? Well what about them then, Mr PM? What have they done, to show to us, the slightest of sincerity towards co-operation???
Am I over-reacting? Perhaps.
Do you hear that? Now I know what the sound of my spine breaking.
ssh la mcm ni..tetibe berat nak undi bn..huhu
DEAR ALBERTO ... AGREED WITH YOUR OPINION.
THANKS GAP ... LU BAGI LALUAN UNTUK RAKYAT BERI PANDANGAN!
Salam saudara-saudari sekelian.
Sekali pandang memang bahaya dan kurang menguntungkan. Tapi kalau kita fahami sekali lagi dan yang mengetahui undang2 ianya satu advantage buat kerajaaan yang memerintah terutamanya untuk pihak UMNO.
Dari ucapan DS najib apa yang berlaku ialah sesiapa yang buat kacau di negara ini akan juga ditangkap tetapi dalam tempoh 60 hari sahaja. Selepas itu pihak MAHKAMAH yang akan memutuskan dia bersalah atau tidak berdasar UNDANG2 negara.
Dari sini kita lihat pihak executive/KERAJAAN telah memindahkan bebanan ini kepada bidang KEHAKIMAN, yang mana bidang KEHAKIMAN selama ini hanya melihat pesalah-pesalah ISA dilepaskan begitu sahaja tanpa dibicarakan dan kembali menganggu gugat keharmonian negara tanpa diadili. Tetapi untuk kali ini sesiapa yang menjadi onak dan duri negara akan ditentukan makamah dan makamahlah @ bidan KEHAKIMAN negara yang akan menanggung beban kali ini.
Maka kalau sesiapa yang menuduh UMNO atau kerajaan kali ini untuk hukuman terhadap pesalah tersebut maka dia akan terpaksa berhadapan dengan badan kehakiman. Dan segala kesalahan betul atau salah sesorang itu HAKIM lah yang memikul tanggug-jawap tersebut bukan KERAJAAN.
Kita ambil contoh kes sodomi sekarang ini, pihak pembangkang adalah amat susah menyalah bidang kehakiman, tetapi dari sudut kerajaan yang memerintah di hentam bertubi2 diatas peristiwa tersebut. Jadi kata pemutus kali ini ditangan bidang KEHAKIMAN, maka mereka lah yang rakyat patut lihat bukan perdana menteri
Bloger pro ISA akan cuci tangan, malas lagi nak cuci bontot kerajaan, sehingga satu akta baru di perkenalkan menggantikan ISA yang lebih baik dan menjamin keselamatan negara.
Ini bermakna, Najib bukan ambil pendirian blogger sahaja. mesti beliau agenda lain, Najib bukan macam pembangkang yang tergopoh gapah..
bkn sekadar hapus isa....HAPUSKAN UMNO SEKALI
Sampai masa PERKASA pikul tanggungjawab pulak. Melayu memang kena tindas sejak dari zaman Melaka sampai hari ini kena tindas pula dengan Melayu yng lupa diri.
Lain kali aku undi untuk yang memperjuangkan Melayu aja.
Undi hak rakyat tunggu dan lihat aja kesudannya nanti............
anon 12:16 AM
DIA TU CINA TAK BASUH TAIK..HEHEHEHE
Salam GAP.
Lepas mansuh boleh ke buat 2 undang undang baru tu?
Ada ke BN majoriti 2/3 nak lulus undang undang baru tu?
Ini tahun 2004 ke 2011?
Takkan tido macam Dollah gak..
Rilek dulu tunggu 2 undang-undang baru yang Najib katakan tadi.
Kalau ok lagi mantap dari ISA.Aku sokong Najib..kalau tak ok...aku hantar undi protes macam PRU yang lepas...
Pembangkang pun bukan boleh diharap sangat silap-silap negara ni di jualnya.Pembangkang bodoh piang!
Tahu reti nak bangkang jer..kesejahteraan rakyat & Negara ada dia fikir? Nak hancurkan negara adalah..cakap tak serupa bikin.
Kepada penyokong BN..jangan cepat melatah.Walaupun tak puas hati.Aku rilek dulu..mungkin ada hikmah tersembunyi dari tindakan Najib ni yang kita tidak tahu dan sedari.
Ada Pro & Con...tengok dia berat kat mana.
Apa yang aku perasan semua issue besar pembangkang Najib dah berjaya nutralkan sampai pembangkang tak ada issue lagi.
Mungkin lepas pembentangan undang-undang baru tu nanti. Pembangkang akan jadi tak tentu arah, hancur camtu jer hingga tak bersisa.
Boleh jadi jugak disebabkan pembangkang tak ada issue langsung untuk diperjuangkan. Bolehlah diorang memperjuangkan issue kambing atau lembu terbiar berkeliaran bebas di jalan raya menggangu lalu lintas pengguna jalan raya. Memang tahap itu pemikiran mereka..Bodoh macam lembu. Ada pun menambah tak ada pun tak mengurang. Hampasssssssss!
dear mr.alberto...
what the government does to abolish the ISA is a blessing in disguise..
the ISA has been implemented since 1960 to thwart would be subversives to undermine the security of the nation...
this act inculcates the detention of suspects without having court warrant and without remand...
it is said that this act is ancient in nature and has to be replenished...
the new act which will take the burden of the executives to the judiciary....
and of course any detention without warrant is the judiciaries responsibility...
of lately it has made the government unpopular through its political manouvre to detain political detainees who are doing subversive elements...
surely by abolishing the ISA the burden of responsibility on detaining suspects lies in the judiciary...
Bawak bertenang !!
Sabar dulu !!
Jangan terburu-buru !!
Tak usah mengulas dalam kemarahan!!
Walaupun akta-akta itu dimansuhkan tapi digantikan dengan undang-undang baru!
Tetap berkesan serta relevan dengan zaman!
Kita tunggu perinciannya dahulu1.
mampusla mcm ni..aku x sokong ISA dimansuhkan
xde maknenye sokong bangse sendiri.apa yang ade bangse melayu
umno plak suke maiN sentimen kaum.BUSOK
smp mampus melayu xkn maju
dah sampai masa umno tidak memilih jln selamat utk berjaya, menahan seseorg atas dasar politik adalah satu2nya kelemahan kerajaan yg sering dipandang serong masyarakat malaysia dan luar bagaimanapun terima kasih kerana mengantikannya dgn satu undang2 yg lebih mengutamakan keselamatan negara drpd politik. tahniah BN anda makin berani ketiadaan isa akan membuatkan BN perlu kerja kuat kalau mahu berkuasa bukan semata mgharapkan kuasa ajaib bernama isa! sy bersyukur kehadrat Illahi.. standing ovation buat PM.. selamat tinggal pkr yg bergelut dgn masalah sendiri.
memang terasa kecewa bila ISA akan dihapuskan..tapi selepas ni badan kehakiman akan dipertanggungjawbkan berkenaan isu keselamatan dlm negeri.
mungkin keadaan akan bertambah baik atau mungkin juga akan bertambah banyak setan-setan yg akan menari-nari di jalan raya lepas ni.
ISA mansuh...akta baru blom gubal...pru 13 klo akta baru lbh dinamik tip top haku p ngundi...idak dok umah tido...beees...
hada depa keeesahhh....
GAP,
Aku setuju dengan pengomen2 yang agak skeptikal sekarang ni. Nak abolish ISA, ok, mungkin takda masalah. Tapi nak luluskan akta baru? Boleh ke?
Sedangkan bila kita masih ada ISA pun hukuman pengkhianat2 dalam TM ni hanyalah "AMARAN", paling kejam pun "AMARAN KERAS"; inikan pulak tanpa ISA.
Memang, beban pergi ke badan kehakiman, adakah ianya pejabat peguam negara? Ishhh.. payah. Dengan penangguhan kes profil tinggi terbanyak di dunia, aku tengok badan kehakiman ni pun berat sebelah jugak.
Tengok dan lihat la akta baru nanti. Jangan orang kapir kutuk2 islam masih lagi terbela dek undang2.
Alang2 tu mansuhkan la sekali menteri kdn tu. Bagi akta apa pun selagi dia dok kat situ, yang buat kecoh akan tetap terbela.
babi sial haramjadah,apa Najib buat ni?????????????????????Hang nak hilang undi Melayu ke?Tunggu pilihanraya nantt
Salam Bro...
Najib nak jadi Tun Dollah No.2 agaknya...Kasi mansuh semua..lepas tu terbarai sampai tak boleh cover...
Kalau betul la apa Anon 12:01 katakan bagus la cam tu. DSN bukannya menghapuskan ISA tu nak menggalakkan kejadian seperti BERSIH2.0 berulang lagi. Undang2 baru yg akan dibentangkan tidak perlu persetujuan 2/3 parlimen kan.
Anon September 16, 2011 12:28 AM:
Kelakar aku tengok ko ni. Ko terperangkap dalam fantasi "menahan atas dasar politik". Boleh ko bagi list orang kena tahan atas dasar politik sahaja? Jangan jadi bebal, kalau si politikus buat onar, kalau kena tahan ISA, jangan ko spin pulak dia ditahan kerana idea politik berlainan. Kalau itulah kebenarannya, ko ingat ada ke parti lain selain BN kat Malaysia ni? Toksah retorik lebih, yang baca blog ni suma dah akil baligh.
Kita tunggu dan lihat bagaimana keadaan negara tanpa ISA.
Kalau menggugat keadaan keselamatan negara, tak mustahil ISA akan diguna pakai dgn peraturan yg terkini.
Mengapa nak bising2 dgn pemansuhannya, kalau masih ada ISA Menteri tak guna pakai lebih baik dihapuskan.
Keharmonian negara bukan kerana ISA tetapi disiplin rakyat dan toleransi yg paling penting.
Tahniah DS Najib kerana berani mencuba sesuatu yg mengatasi keberanian pemimpin negara jiran!
Kalau tanpa ISA nanti, ada kekecohan kaum balik, tak payah la pakai apa2 akta lagi dah. Biar la kita selesaikan tugas yang belum selesai dulu tu...
Anonymous said...
Salam saudara-saudari sekelian.
Sekali pandang memang bahaya dan kurang menguntungkan. Tapi kalau kita fahami sekali lagi dan yang mengetahui undang2 ianya satu advantage buat kerajaaan yang memerintah terutamanya untuk pihak UMNO.
Dari ucapan DS najib apa yang berlaku ialah sesiapa yang buat kacau di negara ini akan juga ditangkap tetapi dalam tempoh 60 hari sahaja. Selepas itu pihak MAHKAMAH yang akan memutuskan dia bersalah atau tidak berdasar UNDANG2 negara.
Dari sini kita lihat pihak executive/KERAJAAN telah memindahkan bebanan ini kepada bidang KEHAKIMAN, yang mana bidang KEHAKIMAN selama ini hanya melihat pesalah-pesalah ISA dilepaskan begitu sahaja tanpa dibicarakan dan kembali menganggu gugat keharmonian negara tanpa diadili. Tetapi untuk kali ini sesiapa yang menjadi onak dan duri negara akan ditentukan makamah dan makamahlah @ bidan KEHAKIMAN negara yang akan menanggung beban kali ini.
Maka kalau sesiapa yang menuduh UMNO atau kerajaan kali ini untuk hukuman terhadap pesalah tersebut maka dia akan terpaksa berhadapan dengan badan kehakiman. Dan segala kesalahan betul atau salah sesorang itu HAKIM lah yang memikul tanggug-jawap tersebut bukan KERAJAAN.
Kita ambil contoh kes sodomi sekarang ini, pihak pembangkang adalah amat susah menyalah bidang kehakiman, tetapi dari sudut kerajaan yang memerintah di hentam bertubi2 diatas peristiwa tersebut. Jadi kata pemutus kali ini ditangan bidang KEHAKIMAN, maka mereka lah yang rakyat patut lihat bukan perdana menteri
September 16, 2011 12:01 AM
<- FINALLY ADA GAK ORANG YANG KOMEN KAT CNI GUNA AKAL DAN FIKIR DULU SEBELUM KOMEN SESUATU ISU.... Syabas anon 12.01AM ...komen dgn pandangan yg bagus....foreward thinking !!! mcm ni lah baru melayu boleh MAJU & BERJAYA....UNDANG2 KAN ADA, PERLU TAKUT DGN ANuGAY, MAT SYABU, NICKY NAJIS dan cina2 anak KOMUNIS yg masih tak sedar (yg baik oklah), DGN INI SAYA RASA BADAN KEHAKIMAN AKAN LEBIH EFFECTIVE DAN TEGAS....FITNAH BODOH PIHAK PEMBANGKANG JUGA BOLEH DIELAKAN...SIAPA KATA TANPA ISA KERAJAAN, POLIS, KDN TIDAK BOLEH TEGAS, WITH THE RIGHT APPROACH & LAW, LAGI EFFECTIVE...SILAP2 KERISMUDDIN PUN BOLEH TUMBUH TELUR BALIK !!!
Sebenarnya GAP, tak perlu risau, kebenaran akan mengalahkan kebatilan, zaman ini, zaman di mana kebenaran akan unggul. Penipuan Brader Anwar dan PR tidak akan menjadi walaupun dibantu dari Illuminati jika masih ada puak Islam yang kukuh. Aku percaya, orang Melayu Islam boleh mengalahkan puak Dajjal Illuminati dari memasuki tanah Melayu tanpa ISA. Kita mesti percaya dengan kebenaran, puak khawarij PAS hanya membawa penipuan dan perpecahan, aku yakin, orang ramai boleh menilai
jgn melatah ....pandang jauh2...tiada apa yg untungnya ISA ini ...aku suka dgn komen anon 12.01
MUNGKIN DAP AKAN JOIN BN...
DALAM POLITIK TIADA YG MUSTAHIL...
KALAU DAP JOIN BN PAS JADI BEROK MATYEH!
Aku nampak terlalu banyak melatah dalam tindakan.... Setiap pemimpin mesti ada visi n misi...
Org yg cerdik, berhemah akan mengkaji rasional pemansuhan ISA. Belum tahu hujung pangkal dah nak melatah. Korang politik berdasarkan emosi ke berdasarkan matlamat???? Kaji betul2 ucapan pemimpin anda.
Betullah pepatah... Marahkan nyamuk.. Kelambu dibakar... Belum tahu hujung pangkal dah sanggup nak tinggalkan perjuangan. Nak tergelak kit siang melihat tindak tanduk anda semua...
Aku hanya akan komen selepas undang2 baru diluluskan... Ini bukan pindaan perlembangaan yang memerlukan 2/3 majoriti sokongan... Penggubalan undang2 hanya memerlukan sokongan majoriti mudah.... Sabar2 dan bijaksana lah dalam berpolitik... Survival agama, bangsa dan negara mesti diutamakan.....
- afd-
sepatutnya hapuskan portfolio KDN sekali ..
tadi aku tngok menteri berkenaan tersengih sengih je...
sengih pasal apa tak pasti la pulak :)
lantak..
tiada masalah pada aku sama ada ISA wujud atau tidak jika kerajaan mampu menangani masalah yang berkaitan dengan ISA bersandarkan undang2 yang ada
penghapusan isa tu satu tindakan yang bijak pemimpin utk mengatasi kelemahaan dlm kerajaan.selame ni umno hanye bergantung kepada isa utk menahan pengacau jalanan.
Anonymous said...
MUNGKIN DAP AKAN JOIN BN...
DALAM POLITIK TIADA YG MUSTAHIL...
KALAU DAP JOIN BN PAS JADI BEROK MATYEH!
September 16, 2011 12:44 AM
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
pelik tol ahli2 umno..
sebelum ni kate kalo kawan ngan kafir ...jadi kafir sekali...
ni pula mx...xpelik nanti dap join umno....
nila kalo org ckp kalo mulut penuh ngan taik
busok tol org2 umno ni
kingnek said...
Sebenarnya GAP, tak perlu risau, kebenaran akan mengalahkan kebatilan, zaman ini, zaman di mana kebenaran akan unggul. Penipuan Brader Anwar dan PR tidak akan menjadi walaupun dibantu dari Illuminati jika masih ada puak Islam yang kukuh. Aku percaya, orang Melayu Islam boleh mengalahkan puak Dajjal Illuminati dari memasuki tanah Melayu tanpa ISA. Kita mesti percaya dengan kebenaran, puak khawarij PAS hanya membawa penipuan dan perpecahan, aku yakin, orang ramai boleh menilai
September 16, 2011 12:43 AM
< SETUJU !!!! ZAMAN SKRG KALAU BERANI KELENTONG LAH, TAK SAMPAI LIMA MINIT DAH KENA BONGKAR.....IT HAPPENS HERE...GAP...LAGI BAGUS, SENANG NAK TAHU PENIPU2 BESAR...AND GAP BLOG KAU DAH BONGKAR FAKTA BERAPA BANYAK KAN, APA NAK TAKUT SAMA ANUGAY DAN RAKAN2 PENIPU? ALL WE NEED IS THE TRUTH, KITA ADA SENJATA LEBIH HEBAT SKRG DARI ISA, APA TAKUT !!!!
hapuskan part ikorup umno ni dulu!!!
Salam,apa2 undang2 yg PM akan gubal nanti yg penting jaga Ugama Islam,Bangsa Melayu dan Negara M'sia...Jangan gubal undang2 yg menguntungkan selain tiga perkara itu.Wslm.
ya ada senjata yang lebih hebat dari ISA.....iaitu duit utk merasuahla...........umno kan bijak berkaitan dengan tu
DIMANE ADE UMNO DISITU ADE RASUAH
kita patut bersabar,jangan cepat melatah tunggu akta baru nie....tengok macamana....kalau lagi mantap dari isa..undi tetap ker bn
pelik tol ahli2 umno..
sebelum ni kate kalo kawan ngan kafir ...jadi kafir sekali...
ni pula mx...xpelik nanti dap join umno....
nila kalo org ckp kalo mulut penuh ngan taik
busok tol org2 umno ni
< tu satu org dgn komen BODOH yg belum tentu orang UMNO, BODOH punya komen !!! satu org tak sama org2 umno ...BODOH
SUDAHLA2 UMNO...KELUARLA DARI KEPOMPONG BANGSE SENDIRI
aku kecewa dgn najib...amat kecewa///wahai najib, dalam otak pembangkang sarat dgn taik yg dah karat..ko buat apa sekalipun, depabukan peduli..bodoh...
Karl said...
Kalau tanpa ISA nanti, ada kekecohan kaum balik, tak payah la pakai apa2 akta lagi dah. Biar la kita selesaikan tugas yang belum selesai dulu tu...
September 16, 2011 12:40 AM
<- tak kena lah komen ni, kalau dah jadi rusuhan kaum boleh istihar darurat kan....bukan guna akta !!!, kena betul lah konsep tu sebelum komen bang.....hehehehe
perang, perang jugak....tp pru13 pastikan pangkah BN...jgn terpangkah pakatan rabak tu pulak.....jgn sbb isu ni kita pulak terkeliru nak pndg ruang pangkah belah sana....hehe
mungkin sbb PM bwk isu ni tiba2...habis terperanjat rakyat dibuatnya. ada yg risau, buat2 risau, x kisah, buat2 kisah, mmg ambil kisah etc.
tp kan ke bagus bila kuasa menahan pembuat onar skrg diberi pd mahkamah, rakyat dpt tgk mahkamah ni JUJUR ke x?....BERSIH ke x?
lagipun PRiot dah ilang satu lg isu yg diorang buat2 rungsing sgt sbb ISA ni dikatakan suka benar mengekor belakang pemimpin mrk ni...takut dgn bayang2 sendiri la katakan...hehe
cuma yg rakyat x suka mungkin sbb tindakan PM mcm mengiyakan kehendak PRngok sbb penghapusan ISA ada dlm buku TAIK warna jingga tu.
mungkin juga rakyat risau dgn keselamattan negara...maklumlah pembangang..ehhh bukan...pembangkang Mas ni majoritinya suka RIOT, buat onar, huru hara, etc. pantang kerajaan lepa sikit, mcm2 onar dibuatnya.
kita cuma harap kerajaan diberi mandat lebih 2/3 dlm PRU13 ni utk gubal akta baru n kita juga harap akta baru tu lebih mantap utk menyengat mrk2 yg suka buat onar di Mas. kalau x undi BN mana BN nak jd kerajaan kuat....ye tak??
tp..waima apapun, jgn lupa perjuangan kita.....salah memilih buruk padahnya.....sooo humban la PRngok dlm jamban n flush byk kali k...hehe
Salam,.sy sokong penghapusan ISA..namun undang2 baru yg bakal digubal hendaklah menjamin kedaulatan Bangsa Melayu,Ugama Islam dan Negara Malaysia...kalau tiada kedaulatan atau semakin terhakis kedaulatan tersebut..maka kami dgn seluruh jiwaraga kami akan menentang keras undang2 tersebut!!
anon 12.51
yg suka mengkafirkan orang ialah puak2 mu (PAS).
macam lah alim sangat,
kuat hidu bur_t.
sebab tu bodoh, muka asyik menenggek apom!
pelik tol ahli2 umno..
sebelum ni kate kalo kawan ngan kafir ...jadi kafir sekali...
ni pula mx...xpelik nanti dap join umno....
nila kalo org ckp kalo mulut penuh ngan taik
busok tol org2 umno ni
----------------------------------------------------
ni makhluk dr alam mana pulak dtg komen ni.....hahahaha
pi la kau tanya dulu Tok Garu sesat kau sapa punya fatwa kalau kawan kkapir jd kapir....hahahaha
buat lawak pulak dia tgh pg ni...hehe
saya sokong isa sblum ni sbb inilah satu2 cara kjaan BN boleh mengekalkan kuasa dan mengelak serangan pembangkang yg keterlaluan tp kita kena sedar takkan selamanya nak guna isa bila lg kita nak tunjuk kekuatan sebenar kita, tiba mada kita lupakan kerusi empuk Menteri/YB/ketua bahagian kita turun ramai2 bersama rakyat mungkin ada yg tak faham tp PM kadang2 sering dilihat mjadi sasaran ttp keupayaan Umno menangkis semuanya membuktikan Umno sebenarnya mampu melakukan.. yg penting Umno kena rasional kejutkan semua ahli supaya bkerja keras utk bekerja. PM juga kini mungkin boleh menumpukan perhatian sepenuh kpd negara bukannya menangkap, mengurung pesalah politik sbg tambahan bagaimana jika ditakdirkan pembangkang menguasai politik negara mahukah semua pemimpin BN ditahan hanya kerana fahaman politik? fikirkan
Anonymous said...
ya ada senjata yang lebih hebat dari ISA.....iaitu duit utk merasuahla...........umno kan bijak berkaitan dengan tu
DIMANE ADE UMNO DISITU ADE RASUAH
September 16, 2011 12:51 AM
<- ABE SILAP, DIMANE ADE PENCACAI ALBONTOTI DISITU ADA BAU JUBO JANTAN YANG KUAT....muhahahhahahaha
ISA perlu di kaji cara pelaksanaannya bukan di mansuhkan...
inilah bila kita pengecut...buat keje kerana nak undi...bukan demi keamanan negara...
najib...hisham...KPN...persamaan terlalu lembek!
GAP!
NAJIB MULA TUNJUK BELANG!!!
Apa2pun, syabas pd PMNajib atas penambahbaikan terulung ini. TunM pun tak mampu buat camni.
Tapi jgn keliru! Ini bukan kemenangan pd pembangkang! Ini senjata ampuh Umno/BN berdepan GE13 nanti. Jika sistem SPR & daftar undi pun PMNajib baiki, pembangkang hampir kepupusan modal!!!
Abg Mat Sabu! Apa modai kita lagi nie?????
mmg tindakan yg bijak GAP, kau tengok komen pencacai aljuburi kat sini, bersepah, hancing...tak adafakta, mati kutu, syabas DS najib...mampos lah kau albontoti dan nicky najis yg nyanyok...ambik kau....
musangka said...
GAP!
NAJIB MULA TUNJUK BELANG!!!
Apa2pun, syabas pd PMNajib atas penambahbaikan terulung ini. TunM pun tak mampu buat camni.
Tapi jgn keliru! Ini bukan kemenangan pd pembangkang! Ini senjata ampuh Umno/BN berdepan GE13 nanti. Jika sistem SPR & daftar undi pun PMNajib baiki, pembangkang hampir kepupusan modal!!!
Abg Mat Sabu! Apa modai kita lagi nie?????
SETUJU SGT !!!! SERAMPANG LAPAN MATA, MATI KAU KAUM NABI LUT DAN PENYOKONG2 TEGAR.....bagi kuasa kat badan kehakiman, buat kecoh dakwa kat mahkamah cepat2, kasi jail, tak payah citer pjg...lagi effective....kalau jahat sgt nak merusuh lagi senang, polis boleh tembak je...
To Anonymous September 16, 2011 12:49 AM
hapuskan part ikorup umno ni dulu!!!
----------------------------------------------------
sian kat Anon ni....jeles dgn UMNO...marah sgt dia...
aku cuma nak cadangkan benda sama kat kau......HAPUSKAN PARTI MUNAFIK PEMECAH BELAH UMAT ISLAM PAS....hehe
dah pi main jauh2...syuhh!!!...syuh!!
ISA yg telah dimansuhkan, tidak akan dapat di samakan lagi dgn mana2 akta sekalipun.
Hangpa rasa Hishamudin ada peranan tak pasai ni?
Selepas ini, setiap penahanan lanjutan perlu melalui mahkamah! Ini bertahun2 dijuangkan oleh Bar council. Mereka berjaya jugak akhirnya.
malaysia ada undang2, kasi dakwa je...so what tak ada ISA, berani buat kecoh lah, kasi hakim2 kat malaysia plak taruk diaorang ni....yg penting implimentation of the law and due process....syabas ds najib...
salam semua...
Selamat Hari Merdeka dan Selamat Hari Malaysia.
semoga Malaysia semakin aman , damai, dan sejahtera. terlepas dari sebarang anasir luar yang cuba memporak-perandakan negara.
***********************************
tadi tengok ucapan YAB DS Najib, rasa semacam juga bila DS umumkan menghapuskan ISA. terlintas juga apa akan jadi kalau tiada ISA. tapi semestinya DS Najib dan barisan penasihat-penasihat (diharap bukan punahsihat) lebih mengetahui baik buruknya tindakan tersebut. mungkin ada akta lain yang lebih efektif dan bersifat proaktif boleh digubal dalam menghadapi cabaran-cabaran alaf baru.
"akta dinasour", meminjam kata bijak pandai dalam televisyen. mungkin sebab itulah juga beberapa akta lama dan tidak lagi relevan dihapuskan. namun, jauh di sudut hati saya, masih ada rasa terkilan terhadap penghapusan ISA secara total. pencegahan sememangnya lebih baik dari mengubat. diharap akan ada akta yang lebih baik dapat menggatikan ISA. dan amat diharap akta tersebut akan di gubal dan dikuatkuasakan secepat mungkin.
di hari-hari mendatang , akan ada pelbagai pandangan dan pendapat yang akan dilontarkan tentang pemansuhan ISA ini. di harap, kita, penyokong kerajaan dapat berfikir dengan rasional, dan tidak secara emosional dalam menghadapi serangan serta tomahan pihak sebelah sana. diwaktu-waktu seperti ini, kita sewajarnya mengukuhkan barisan kita sepadu mungkin, dan jangan sesekali kita membuka ruang kepada anasir-anasir jahat untuk meresap masuk, melemahkan barisan kita.
semoga Malaysia kita kekal aman damai. amin...
p/s : tadi ingat DS nak umum rancangan untuk buat jambatan menghubungkan semenanjung dengan sabah/sarawak... sekali tengok google map, huisssssshh, punya la jauh.. beribu-ribu km tu kot kalo nak buat.. hehehe...
Lepas ni, ahli2 politik pembangkang takkan dapat disentuh lagi oleh ISA!!
Mungkin Najib dah prepare utk jadik pembangkang!!!
Mmuuaahhhahahaha!!!
Mati2 aku ingat najib nak umumkan buang hisham rupanya buang isa.
Najib..najib
anon 12:44...
saya akan kecewa jika BN menerima DAP.
minta di jauh kan demikian.. dulu, kini, dan selamnya.
Selepas ini, setiap penahanan lanjutan perlu melalui mahkamah! <- so what? lagi bagus, kasi mantap badan kehakiman, proses pendakwaan, tambah hakim, etc...cepat dan effective, kasi cepat selesai, lepas ni tak boleh kata apa2 lagi kan, balik kat muka gay council ....cayalah ds najib !!!
hahahaha jangan cepat sangat baii..korang ingat ISA dihapus terus ke?
puak pembangkang minta ISA dihapuskan so najib batalkan ISA..tapi dia gantikan pulak dengan nama baru.
Nak tak nak puak pembangkang kenalah berkempen guna nama baru ISA lepas ni hahahaha.
tak percaya korang tunggu ler nanti. lagipun akta ISA tu dah lama. Sampaikan pengganas komunis keling dari sg siput pun boleh batalkan penahanan dia kat mahkamah.
so najib gantikan dengan akta yang lebih power.korang tunggu jelah nanti.kita tengok siapa yang bakal menjadi calon pertama untuk ISA baru lepas ni hehehehe.
kalo diganti ngan akta yg lebih berat aku munki setuju..tapi kalo tidak..siap ko najib..bukan setakat penyokong akan balun..pembangkang akan pijak kepala ko sekali..
psstt...nampak sangat najib ikut telunjuk/takut pembangkang...
ape2 pon tun m lebih berani dan bijak
tanpa ISA bukan bermakna boleh buat kesalahan2 ISA sesuka hati, just implement proses kehsakiman yg sesuai dan laksanakan dgn cepat dan tegas, ISA ni pun dah lama, kena di improvelah, cara lain, cara yg sesuia, apa yg nak emo sgt dgn ISA, itu je ke cara nak prevent rusuhan kaum, etc...bnayak lagi cara kan, sokong ds najib 100%
Mgkn kah najib terlalu terdesak utk mendapatkn undi bkn melayu?
Patotla selama ini menteri amaran x btindak,namawee dbiarkn,byk isu tergantung.
Najib tahu hayat politiknya x lama.apa blh buat bl org x suka rosmah?
Patotla selama ni mcm menjaga hati sgt kaum lain..patotla..patotla..selama ni byk org hina melayu,islam kerajaan x btindak.
Isa bkn hanya utk ancaman komunis.teroris,pencetus ketegangan kaum skrang pon da byk.isa patot dpinda serba sedikit shj.
Kerajaan patot beri byk penerangan
Harus diingat perjanjian kerajaan malaysia dgn
Komunis adelah perletakan senjata shj....
BUkan menyerah kalah...sekarang pon sudah ada komunis sympathiser..kerajaan jd kebelakang.
ISA ni undang dari quran, sunah ke? apa yg kecewa sgt? kalau ada cara lain yg lebih bagus nak atasi masaalah2 ISA, apa salah nya, rileks lah bro2, apa lah orang melayu ni...be strategic lah sikit....berpanfangan jauh lah sikit...
Aku rasa ada hikmahnya bila Najib mansuhkannya. Kita berperang di alaf baru iaitu dunia siber. Dgn kebebasan bersuara ini, baik kerajaan, mahupun pembangkang rakyat boleh melanyak mereka kalau tak buat kerja. Pandangan peribadi aku, ini merupakan senjata terbaik utk rakyat.
Kalau macam ni, lagi senang la mat2 lawyer tu lepaskan client2 mereka! proses mahkamah ni buang masa je apa lagi kalau kes2 yang melibatkan ketenteraman awam......
CIA/MI6/Mossad/KGB etc sudah tersenyum lebar dengan perkembangan ni...makin senang mereka nak buat kerja2 false flag dan mengawal badut2 tajaan mereka...Menteri KDN tu dah tak payah fikir2 lagi tentang ISA dan etc, senang sikit kerja, biar mahkamah yang uruskan semua!gaji buta!
Nampaknya generasi hari ni mungkin melihat keadaan darurat sekali lagi di masa depan(masa terdekat???)...let's see how they dealt with that without ISA!! jangan di dijolok sarang tebuan...
so najib gantikan dengan akta yang lebih power.korang tunggu jelah nanti.kita tengok siapa yang bakal menjadi calon pertama untuk ISA baru lepas ni hehehehe. <- setuju !!!
Insya Allah harap2 akta baru ganti ISA lebih kemas, efisien dan keras buat penjenayah negara.
Rasanya Najib ada plan yg lebih baik, kita sabar dan tunggu dlu penerangan susulan selepas ini. Jangan ikutkan nafsu marah terlalu cepat..gopoh dan marah itu dtgnya dari syaitan.
CIA/MI6/Mossad/KGB etc sudah tersenyum lebar dengan perkembangan ni. <- ok james bond, terima kasih dgn info dalaman puak2 ni, tak sangka ejen 007 MI6 tersohor seperti anda berpihak pada org2 melayu, thanks mr. bond. !!!! hehehehe
gopoh dan marah itu dtgnya dari syaitan. <- dan syaitan adalah rakan baik albontoti dan nicky najis....syabas ds najib kerana berani berhadapan dgn syaitan2 dan rakan2 seperjuangannya !!!!
Sia2 betol aku backup kerajaan selama ini.nmpk sgt najib da menjurus utk secure undi sape.
Lepasni seme org bole ckp pape.kt xkn sm mcm singapore krn kerajaan takot ambil tindakn undang2.berbanding negara jiran yg lebih tegas.
Apa beza tanpa isa?
Cer tgk sekeliling...tgk indonesia teroris berleluasa krn polis xkn mampu tangkap tanpa bukti benar2 kukuh melainkn bom da meletup br ade bukti kukuh...
Singapore pon ade isa masakan mas selamat pnah tlepas dan ditahan isa malaysia sblm diberi semula kpd singapore...
Amerika jg ada isa..cegah sblm parah.
Aku tenguk ISA ada je kat Batang Pinang,Port Dickson.
Dia kata dia dipilh rakyat PRK haritu mana boleh mansuh...he he he
Anon September 16, 2011 12:54 AM:
Darurat pun akta kan? Ke darurat boleh saja2 nak darurat? Ada akta, ada la prosedurnya. kalau akta pun takda, prosedur hentam kromo la camtu. Ke aku ni salah konsep?
inilah masa untuk melihat ke depan.. Masa tidak bergerak ke belakang tp ia bergerak ke depan.. Pm Najib berani mengambil risiko demi masa depan megara. Tahniah perdana menteri. Anda lakukan tindakan yg betul walaupun tidak popular di kalangan penyokong bn.. Kepada pendokong isa sebelum ni, sahutlah seruan perdana menteri dgn melihat masa depan.. Mungkin inilah yg dikatakan Blue Ocean Strategy
Terkenang kawan aku Allahyarham ISA Bakar..
Aku harap akta baru nanti lagi efisien dan betul2 bantai tukang buat kacau yang buat kacau. Kalau tak, ntah la. Pandai2 la.
Karl said...Ke aku ni salah konsep?
tidak karl anda hanya bingung sementara terhidu bau bontot aljuburi ....short circuit jap....
Lepas ni mungkin TOL Lebuhraya dihapuskan,
atau setidak2nya diturunkan,
Bagus...ISA dihapuskan biak puak-puak Piti Ambik Sokmo dan sekutunya lena tidok malam. Tapi malangnya... undang2 penggantinya lebih hebat lagi... DS Najib bukannya orang yang bodoh ... Tengok dan lihat.
PEJUANG HAMAS 1153 PM...
MCM BEST JE IDEA KAU NI...
AKU PUN TERUJA GAK...
1. Ada juga baik ISA dimansuh supaya ia tidak lagi boleh menjadi modal Pakatan untuk hentam Kerajaan M'sia, skrg dengan kejutan PM, memang memberikan satu tamparan kepada pakatan sekaligus mematikan impian Pakatan untuk memerintah m'sia, ada baik mesti ada buruknya kan ?, namun lebih afdhal kita berlapang dada dalam perkara ini, DS najib pun mesti sudah fikir semasaknya untuk mengumumkan perkara ini, untuk lebih baik dan lebih fikir bagaimana nak pastikan UMNO dan BN menang dalam PRU ke-13 nanti.
2. Walaupun pengumuman nie ibarat menyerah tengkuk BN untuk PR sembelih hakikatnya ia adalah manifestasi keazaman DS najib untuk menggunakan kuasa yg ada pada beliau dengan bijaksana, ibarat menarik sehelai rambut dari tepung...fahamilah keadaan DS najib, jika kita ditempatnya, apakah kita akan berfikir jugak seperti beliau ?..
3. Nak salahkan PM 100% pun x boleh jugak, sebab pertimbangan pemansuhan ISA nie mesti melibatkan byk prosedur dan sangat kompleks untuk diterangkan, by the way, mungkin kata2 Blogger Kickdefelia nie dapat memberikan jawapan : http://kickdefella.wordpress.com/2011/09/16/terima-kasih-najib-razak/ (baca dan fahami maksud tersirat).
ANON TONGONG 1216 AM...
PANTAT MAK KAU ANJING...
BODOH GAMPANG KAU NI LA...
Aku cuma harap orang2 mcm Namawee, Mat Sabu, Jeff Ooi, Tony Pua dan segala keparat anak haram jadah dalam DAP itu tidak bertambah kurang ajar dgn pemansuhan ISA ini.Di sini mereke minta ISA dihapuskan, buat kempen anti ISA konon, tapi di Singapura, tempat bapak segala cina keparat tak pulak diorang bising pasal ISA, malah lagi ketat dari kita.
Singapore ada ISA, USA ada Patriot Act, Britain pun ada...
Najib nak ambik hati siapa sebenarnya?...
Bodoh, ingat batal ISA, semua Cina undi BN ka?...
Kalau PR ambik teraju pemerintahan, mereka akan buat balik ISA cara Lee Kuan Yew... tak percaya biar masa yg menentukan, mcm RBF dah keluar parang, aku pun terpaksa asah balik parang...
WAK JENGKOL 1233 AM...
KAU RETI BERSABAR TAK...
KALAU RETI, BERI PELUANG KPD DS NAJIB PERJELASKAN 2 AKTA YG BARU TU...
SDGKAN NUARPORNO BOLEH TANGGUHKAN KESNYA BERPULUH2 X BOLEH SABAR, APALAH SGT KITA SEMUA NAK DGR AKTA YG BARU TU...
Tahniah DSN , terbuka dan berani, transparens, free mind and free will , rase bebas dan tenang.fikirkan lah.
ISA ni...ada pun tak guna.
-Jadi modal plak pada pembangkang kalau ada sampah sarap yg nak disumbatkan ke dalam melalui ISA. Berapa hari kena sumbat..dah dibebaskan..buang karan je..
-Jadi modal utk jadi hero hak asasi manusia. Padahal hak asasi beberapa kerat manusia yg anti kerajaan saje. Mahkamah boleh buat suka ati mak bapak dia. Hak golongan marhain, macam aku dan kau, selagi takde kepentingan politik pembangkang..di buang ke longkang. Sbb tu ada beza TBH mampos dgn Sharbani mati.
Ada menteri KDN pun, macam ?*&^%.
Dah jadi mcm perhiasan dah ISA ni. Perhiasan yg menguntungkan pembangkang. Konon la pejuang kebebasan itu ini. Makin suka musuh negara menempel.
Pendek kata..frankly speaking, lebih baik takde..
biar pnjang akal sikit. pemikiran mcm budak tadika berfikir sesetengah daripada pengomen ni...mesti xlulus upsr ni...
AKU PEDULI APA @ APA...
SUDAH2LAH KAU BALUN TUN ABDULLAH TU...
MANUSIA BUKANNYA MAKSUM...
YG DAH LEPAS TU SUDAHLAH...
2004 MENANG DGN GEMILANG, SEHINGGAKAN ADA PEMIMPIN ULUNG YG KELUAR DARI UMNO SB JELES DGN KEBOLEHAN PAK LAH...
ADA SEORG MB SIAP BAGI PENYAPU PD PEGAWAI KANAN KERAJAAN...
BNYK PENYAKIT SELEPAS MENANG DGN HEBAT 2004...
SI NUAR PUKIMAK BEBAS 2005 PUN AKU TAK SETUJU...
SO, MEMELAH...
JGN TAKSUB PD PEMIMPIN...
APA YG RAKYAT LIHAT PAK LAH TAK KACAU NAJIB...
AKU HORMATI PNDGN KAU...
KAU PUN HORMATI JUGA ORG LAIN...
SEKALI LAGI AKU SEBUT, MANUSIA NI BUKANNYA MAKSUM, SERIBU SATU MCM KELEMAHANNYA...
KARL 1232 AM...
SAHABATKU DULU, KINI & SELAMANYA...
AKU SETUJU PASAL MAMAT SEMBRONG TU...
TUNGGU MASA PILIHAN RAYA DLM UMNO NANTI K...
Kerajaan BN tak der majoriti 2/3 tapi nak mansuh ISA. Ini keputusan kurang cerdik dari Najib. Sepatutnya buat pilihanraya dulu, menang kerusi lebih 2/3, barulah gubal/mansuh ISA. Jelas Najib dah masuk perangkap Pakatan Kencing Rakyat.
dah bertikaman lidah sesama sendiri ke...dah nasib badannnnnn...
ANON KIMAK 1251 AM...
KAU SEBUT D MANA ADA UMNO D SITU ADA RASUAH KAN...
PANTAT MAK KAULAH CIBAI...
KAU PUNYA AYAT SERUPA NIK AZIZ PELACOR AGAMA ISLAM LA...
BODOH !!!...
Anonymous said...
"xde maknenye sokong bangse sendiri.apa yang ade bangse melayu
umno plak suke maiN sentimen kaum.BUSOK
smp mampus melayu xkn maju"
September 16, 2011 12:25 AM
Komen:
Mana ko nak pilih pemain sentimen kaum atau sentimen agama? Ko mesti ingat Barat tolak sentimen kaum tetapi main sentimen agama dan begitu juga komunis yang terime ko sebagai satu kaum tetapi tolak ko kerana agama ko. pilih jangan tak pilih, Yoep.
DAH TIBA MASA
BIAR GENERAL TENTERA JADI PM saperti di MYANMAR!
tanpa Isa lebih ramai pembangkang akan kena saman kalau masih bersikap seperti dulu -- mulut celupar dan lempar fitnah. Kini pembangkang mesti kecut nak lempar batu sembunyi tangan, kah kah kah
kalu dah hanyut dek keduniaan..nilah akibatnya..xsuka gadoh2 sesama bangsa.
Anonymous said...
dah bertikaman lidah sesama sendiri ke...dah nasib badannnnnn...
September 16, 2011 2:00 AM
Komen:
Biarkan depa bertikam lidah asalkan jangan bertikan jubo macam pakatan haprak dah cukup baik, kah kah kah
syabas kpd penyokong PR..atas desakan & berkat doa anda akhirnya Najib terpaksa akur..ISA dimansuhkan..ini pentingnya mempunyai pakatan pembangkang yg kuat..aku juga sokong kenyataan Najib utk tidak menghukum perbezaan politik...
kpd penyokong PR tlg jgn cepat berpuas hati...byk lg yg perlu ditekankan...isu2 Bersih masih belum selesai lagi...kita harus terus memperbaiki SPR & sistem demokrasi kita..
Anonymous said...
Biarkan depa bertikam lidah asalkan jangan bertikan jubo macam pakatan haprak dah cukup baik, kah kah kah
September 16, 2011 2:14 AM
Komen:
kalu mcm nilah komen korang..(huduh)..xde nafsu nak sokong ko. I'm sorry.
Isa tak diperlukan apabila puak toliban berjanggoat terakhir di tanah Melayu telah dapat dihapuskan oleh Karpal Sinki "langkah mayat saya".
aku sokong zat.
Komen:
kalu mcm nilah komen korang..(huduh)..xde nafsu nak sokong ko. I'm sorry.
September 16, 2011 2:18 AM
Komen:
Good, at least we can confirm that you are their supporter! huhu!
Untuk akta yang baru.. aku cadangkan supaya PR dan BN duduk sama2 bincang. Masing2 terikat dengan akta tersebut. Biar sama2 xleh salahkan antara satu sama lain. Baru adil.
Komen:
Good, at least we can confirm that you are their supporter! huhu!
September 16, 2011 2:23 AM
Komen:
Tidak semestinya...i'm open minded. free to think and free to choose. Jauhi daripada prasangka ya bang.
den ingat kalau PR berkuasa penuh nak juga bubuh sekor dua dalam sangkar Isa. kalo dah Isa hapus nampaknya tak dapatlah den suruh pemimpin 916 den penuhkan impian den. melopaslah den.
Aku sebagai rakyat Msia memang tak setuju dengan pemasuhan ISA.
Time PM umumkan tadi, memang hati aku terasa laju semcm je, bukan suka, bukan takut tapi rasa mcm sesuatu, seolah - olah, Harimau dah hilang taring dengan kuku.
Tambah lagi cameraman fokus kt muka si Menteri KDN yang lembab, tiba - tiba rasa nak naik baran, dengan senyuman seolah - olah segala beban dah terlepas, segala tanggungjawab dah ringan, mau je aku pecahkan tv tu.
Aku cuba tenangkan hati aku, fikir balik apa yang PM umumkan, dan diselitkan faktor - faktor yang kemungkinan besar nak tak nak, ISA harus dihapuskan, aku kembali tenang.
First benda yang terlintas kt kepala aku, PRU. Yeah, PRU dah makin dekat, SB dah lari sana sini, malah kian rancak, keputusan sikit - sikit sampaikan meja PM, belum perfect tapi masih positif.
Aku cuba lihat dari sudut yang berbeza, Cuba untuk memahami game Kerajaan dibawah PM najib kali ni, aku rasa aku dapat tenangkan hati aku.
Kemungkinan kesan dari pengumunan PM ni dapat pulangan yang menguntungkan dalam jangka masa yang panjang.
Dan rasanya Pembangkang pula harus difokuskan, Mereka kian panas punggung, percaya lah. Bukan apa, Kemungkinan besar, mereka pembangkang akan mula komplen mcm2, tapi apa yang PM umumkan tadi adalah sesuatu yang konkrit, rakyat secara umum lihat dan cuba untuk fikir dengan posifif, soal umpan pilihanraya tak relevan kerana isu ISA adalah isu negara, rakyat dan keamananan.
Dan 2 undang - undang diwujudkan atas jenayah terancang dan keganasan adalah sesuatu yang dapat memberikan nafas kembali.
Kemungkinan besar, cara PM najib main kali bertaraf di luar jangkaan, taktik dan skill berbeda mengikut kesesuaian masa.
Fullstop, Pembangkang boleh lingkup, DAP akan tunjuk warna, PKR umpama kapal karam, PAS pula akan hancur oleh keangkuhan dan ketamakan mereka.
Akhirkata,
Aku cuba menerima dengan hati yang terbuka.
Aku masih terbayang - bayang muka dan senyuman menteri KDN tu.
Bak kata PM najib tadi diakhir ucapan beliau, segala - galanya kita serahkan pada Allah s.w.t
Kprang percaya najib ada telor nak umum akta baru yg lebih ketat dan berkesan dari ISA? Mimpilah!
Kalau nak mansuh pun, hint la dulu awal2.. Takda lah blogger, pakcik kat kg, makcik dkt pasar duk berkempen pertahan ISA selama ini untuk memastikan UMNO terus menang dan Najib jadi PM. Rosmah boleh masuk TV banyak2. Tiba2 kata ISA sudah tidak lagi relevan, agak2 berapa ramai la pakcik yg selalu berkempen dkt kedai kopi untuk UMNO tak berkempen esok kerana tak tahu nak letak muka dkt mana.
Ptuihhh, najib dan rosmah SILA BERUNDUR.. Lebih lembik dari pak lah.
inilah tahap pemikiran bangsa ku melayu.bila ada saja sesuatu perubahan/pembaharuan oleh pemimpin semua melatah kebanyakannya.cuba kita lihat dari sudut kebaikan pada rakyat dan negara.sampai bila melayu nak jadi bacul berdepan dgn musuh x ada senjata.dulu kita kata ISA senjata melayu tapi sebenarnya pd pndangan pembangkang ketidakadilan berlaku disitu.saya yakin segalanya mahkamah yg akan ambil alih.kita tahukan pembangkang yg paling ramai buat salah. ORANG UMNO SANGAT PROFESSIONAL DAN SENTIASA RELIVEN LAGI RASIONAL. KITA LIHATT NANTI SIAPA RAMAI KEMAHKAMAH.
inilah tahap pemikiran bangsa ku melayu.bila ada saja sesuatu perubahan/pembaharuan oleh pemimpin semua melatah kebanyakannya.cuba kita lihat dari sudut kebaikan pada rakyat dan negara.sampai bila melayu nak jadi bacul berdepan dgn musuh x ada senjata.dulu kita kata ISA senjata melayu tapi sebenarnya pd pndangan pembangkang ketidakadilan berlaku disitu.saya yakin segalanya mahkamah yg akan ambil alih.kita tahukan pembangkang yg paling ramai buat salah. ORANG UMNO SANGAT PROFESSIONAL DAN SENTIASA RELIVEN LAGI RASIONAL. KITA LIHATT NANTI SIAPA RAMAI KEMAHKAMAH.
September 16, 2011 2:31 AM
komen:
Sebab dia ada kuasa...Siapa yang memerintah pasti ia berkuasa..
Salam bro Anaconda.
Selagi ada hayat dibadan gua tak lepas balun Pak Lah.Tunggu sampai habis pendedahan baru bro tau apa dia dah buat.
Yang Najib duk kalut ini pun sebab anasir anasir dia yang duk duk kacau.Ingat dia tak dendam ke kena turun tahta?
Apa pun tksh tak belasah gua kau kau.Kita bersetuju untuk berpendapat.Gua pun tak block komen komen yg belasah gua kat blog gua pun..kecuali yg duk maki hamun orang lain.
Selamat hariraya
Tapi mahu ingat.. ALLAH MAHA BERKUASA ATAS SEGALA SESUATU'....
BEETLE said...
Kerajaan BN tak der majoriti 2/3 tapi nak mansuh ISA. Ini keputusan kurang cerdik dari Najib. Sepatutnya buat pilihanraya dulu, menang kerusi lebih 2/3, barulah gubal/mansuh ISA. Jelas Najib dah masuk perangkap Pakatan Kencing Rakyat.
September 16, 2011 1:59 AM
Komen:
pada sudut yang lain, mungkin ini satu cara untuk lihat sama ada PR serius atau manin-main. kitapun nak lihat berapa % dari kalangan PR yang angkat tangan sebagai tanda sokongan terhadap pemansuhan isa ini. dari situ dapat lihat sama ada PR benar-benar benci atau sayang pada Isa. kalu ikutkan lojik akal, berat untuk PR angkat tangan. sebabnya? haha agaklah kenapa Yoep.
To kak Zat
hek eleh....bangga la pulak puak regim komunis ni....perasan PM mansuh ISA sbb PR???.....geli otak aku pk benda tu kak....hehe
maafla kak.....ISA akan digantikan dgn DUA lg akta, bukan SATU...tp DUA AKTA baru.....jgn pulak lepas ni kata TIADA KEADILAN, PENCABULAN HAK ASASI etc...biasa la kan.....ye tak??
nak baiki SPR???...muahahaha....pi baiki SPR (sistem pilihan raya) dlm Parti Kencing Rakyat tu....loya aku dgr cadangan akak ni....ada pulak yg sokong...hehe
udah2 la perasan diri tu bagus n layak utk betulkan org lain.....akak beli cermin byk2 n bg pemimpin PR tu sorang satu....byk sgt tahi melekap kat muka n kulum dlm mulut....kasi BERSIH itu dulu la...heh
APA,
Obama pun tak belasah Bush apabila era Bush telah over. yang ko over pula kenapa?
nama je otak geliga..tp berfikiran jumud..not open minded..xleh bawa berbincang. berilah pandangan yang bernas...bukan mengutuk atau menghina org...ya bang oi.
yg pro pembangkang komen kat sini langsung tak puji PM pasal mansuh...cakap merapu jugak lagi...dasar pembangkang...kerajaan buat salah tak buat pun salah...
yg pro BN sebelum ni..melatah lah pulak!!
nasib pro BN masih ramai yg rasional dan berlapang minda!!!
bukan xsokong PM..tp kena buat kajian dulu..bukan pakai sokong buta je. almaklumlah sering kali kena tipu. dah banyak kali asyik kena je...
To Anon 2.30 AM
agak2 la dgn hipotesis merapu kau tu bro....bukan apa...melampau sgt cara kau buat perbandingan tu.
x kan la UMNO menang atas dasar ISA???...Najib jd PM, Rosmah masuk TV hari2 sbb ISA???...agak2 la bro...hehe
ISA ni popularpun sbb ada yg menghina n mempersoalkan....n blogger/penyokong ISA terpaksa la pertahankan ISA....kalau x da kecoh2 pasal ISA ni, satu isupun x timbul, x popular pun ISA ni.
tp kalau marah sgt PM mansuhkan ISA ni agak2 la ye lain kali.....bukan apa x nak la kita ni tahap pemikiran mcm org "BELAH SANA"....siannn kalau kita tgk cara diorang berpikir....ye tak??
ANON 2:40AM.
KO TAK FOLLOW CITE DOLLAH DARI AWAL SBB TU KOMEN MACM TU.APAKATA KAU BACA DULU PASTU KOMEN...
To Anon 2.41 AM
ye la cik adik...abang di sini terima saranan cik adik yg bernas tu....hehe
tp mengutuk amalan istiqamah ULAMAK POLITIK PAS....x bernas ke cara cik abang ni????...atau cik adik nak kata ULAMAK POLITIK yg cik adik sokong tu "BERNAS"....heh
kenapa MP pembangkang tak angkat tangan setuju ISA mansuh?...
sebab diorang taknak hilang satu modal besar hentam kerajaan!!!
lain sebab...takut akta baru yg takleh dorang nak elak, spin salahkan kerajaan lagi.
kalau semua MP setuju...satu kemenangan mutlak buat BN!!!
sendiri pikioq bro...macamana tu?
Najib seorg yg bijak,dia mansuhkan ISA merupakan satu perangkap kepada PR.Tuan2 kena faham.utk mansuhkan sesuatu akta ia akan dibawa ke parlimen utk dibahaskan.pada ketika itu ahli parlimen pr akan check mate.ma tak mau dorg kena sokong usul BN utk hapuskan ISA dan menggubalkan 2 akta baru walaupun BN x cukp 2/3 lg..so sekarang pembangkang dah mati kutu kerana mereka masuk jerat mereka sendiri.tuan tgk twitter lateefa kooya,dia dah perasan taktik najib dan sekarang mereka gelabah.jika mereka tidak sokong najib diparlimen nanti,mereka akan kena getah.tuan2 percayalah stategik najib ini amat bagus.pikir yg positif.najib bukan bodoh
otak geliga..
kan adik ni open minded..xkutuk ,mana2 pihak. mungkin PRU 13 adik gi mengundi pun. Tu saja jalan selamat.
APA,
kalo letak jawatan iaitu satu pengorbanan yang paling besar dalam bidang politik tak boleh buat para blogger 'tutup buku' dan buka buku baru makanya apa yang ko harap? ko nak TDM ganti pak jibby ke?
mr safuan,
bab ni xde pemenang dan xde yang kalah. Win-win situation. terserah pada yang layak mengundi di PRU ke 13 kelak. Ni baru baru satu isu selesai...yang lain2 banyak lagi..pandai2lah menilai.
To Anon 2.54AM
betul jugak...ci adik mmg x da mengutuk org dlm tulisan sblm ni, ye tak???....hehe
dia pm..dia tau la wat keja dia...wlaupun mansuh..tp da unndang2 baru yg menyokong akta yg trlibat..
alhamdulillah cik abang setuju dgn cik adik. bagi cik adik dgn gaya penulisan yang baik (tanpa mengutuk) melambangkan peribadi seseorang. Tp bukan bermakna adik ni perfect. ekurang-kurang dapat memberi sinar kebajikan kepada sekalian pembaca/pengomen. maaf dipinta jika tersinggung buat semua sahabat, abang2 dan adik2 semua. nak tido dah. salam buat semua. SHR.
sebelum nie beria-ia sokong ISA...tetiba senyap bisu bila PM umum mansuh!!!
ini tandanya besar nikmatnya kepada BN....akta baru wujud kelak!!
tapi senyap menikus puak anti ISA sebelum ni..ape hal?
pelik tapi benar...
To Anon 3.04AM
selamat tidor ye cik adik....oyasuminasai...lain kali chat lg.
selamat malam....:)
tukang murtadkan orang itu mana takut pada Isa. pandang pun tidak.
selama ini mukmin telah tersilap langkah kerana mengharapkan Isa tangani tukang pemurtadan ini.
kini, mukmin kena ubah taktik. paling berkesan ialah menggunakan kuasa dihujung jari untuk mengekang kebobrokan mereka.
apa macam, Bro, setuju tak berkarya di laman maya bagi menyekat pihak yang sengaja selewengkan akidah ummah?
sesiapa yg kena tangkap dgn akta baru nti mesti masuk sejarah...org pertama didakwa dgn akta baru ganti ISA
tak sabar rasanya nak dengar dan baca apa statement pemimpin pembangkang pasal mansuh ISA ni..hhehehee
sokong setengah masak ker..suku masak ker atau mengkal
atau spin jugak konon inilah perjuangan pembangkang selama nie..
atau cara playsafe nak sedapkan hati jer...
atau dalam hati kata 'adushhh cilakak"....
selama ni seriau jugak nak kutuk kerasisan komunis terhadap agama kerana ada isa. sekarang isa dah tak da, makanya bolehlah kutuk ideologi rasis komunis sepuas-puasnya. huh! lega,..
ahli BN sokong ISA mansuh ganti akta baru yg lebih segar dan hebat....
ahli PR...tengah mencongak dulu apa kata pemimpin mereka...
kalau pemimpin mereka dolah dalih cakap...goodbye ler jawapnyer kepada PR....
kalau dulu pembangkang saja dapat keistimewaan bermain dalam gelanggang "no hold barr" kerana golongan majoriti terlalu hormat pada Isa, kini semua pihak boleh bermain atas padang sama rata. baru betul.
TUNGGU!!!!!
PEMBANGKANG IKHLAS KER MEREKA SOKONG NAJIB MANSUH ISA???
HHUHUHU......
dapat tidokan cik adik, otak geliga terus hilang? kah kah kah
nak tengok juga sama ada tangan pak toy, mafuzah, dan ayam sabu-ng Pas terketar-ketar atau tidak semasa angkat tangan atau tangan bersilang jari bawah meja.
MP pembangkang kalau sokong ISA mansuh dan tak pula sokong akta baru nanti..sahlah mereka selamanya nak bermaharaja lela...selagi tak rampas putrajaya...
biar betul!! isa mansuh...tak perlu akta baru/undang2 penganti..
isshh-isshh...bangkang jerlah kalau dah nama pembangkang nie...
tapi jangan risau mansuh tetap mansuh...undang2 baru tetap terlaksana...
Aku tak undi BN, tak jugak undi PR, aku undi BEBAS... Cakap jer apa nak cakap, hasut jadi militan, komunis pun tak pe.. ISA dah dimansuhkan... Satu lagi kesilapan besar Najib...
Cik adik tu sepupu sepapat milo suam atau cipap suam ori? biar betul! kan lebih baik hati-hati di laman maya supaya tak terpedaya, Yoep!
tanpa Isa siaplah ko namawee...ko tengok sendirilah filem ko tu. kalau ko nak kita orang tengok, kau bubuh aje dalam Youtube -- free for all.
Kita tengok ketika Najib berucap dan melafazkan kata2 dia mengenai pemansuhan ISA..dia agak tenang, yakin dan sedikit pun tak ada rasa bersalah atau tersilap perhitungan,itu maknanya dia telah buat kajian dan telah mengambil kira dr perbagai pehak mengenai undang2. Aku yakin dia tahu apa yg dia lakukan. Mungkin cara demikian kurang popular tp demi Ugama Bangsa dan Maruah Najib telah bertekad memansuhkan. Bagi Najib yg bersalah tetap salah dan tetap akan mendapat hukuman, cuma cara dan gaya hukuman yg mengkin sedikit berlainan akan menanti. Aku tahu dia sentiasa mengunakan otak (dikepala dan bukan dilutut) sebelum membuat sesuatu dan bukan membabi buta memansuhkan sesuatu. Mana yg pahit ditelan itulah penawar dan manis ditelan belum tentu ianya racun
mat sabun jer yg cakap tak guna kepala otak..tapi pakai kepala lutut...
najib the best!!!
jangan jadi tabu akan ISA ni lah...
Jangan kerana nak membeli budi,
Kandang dipecah singa dilepas;
Jika disangka singa 'kan berbakti,
Haiwan buas tetap ganas - tiada budi mungkin dibalas.
Jika dirobohnya jeriji, kezaliman dicantas,
Bolehkah banduan memakbulkan do'a?
Walau berkeliaran haiwan yang ganas,
Roh keadilan, insya-Allah melindungi Negara.
...ana hanya Ali Baba
hapuskan umno!!!!!!!!!!
Sdr/i anonSeptember 16, 2011 12:01 AM
Cantik apa yang ditulis...selepas 60 hari perkara ni di serah kepada pihak kehakiman.
Jika hakim mendapati orang yang ditahan tidak ada kes, tidak bersalah pun, boleh kah orang ni "sue" kerajaan balek? (Ramai pundek2 nak buat duit ni...)
Kalau boleh risky be..
Tengok sekarang ni, Pak Menteri KDN, takut hilang undi, tak berani ambil tindakan.
Lain kali, kalau dirinya sendiri kemungkinan di"sue", pasti dia akan diam seribu bahasa...
Ini bermana ISA lenyap lah
Pendatang akan hina kita lebih dari sekarang dan kita akan hina mereka sepuas2nya.
Ini detik permulaan.
Namawee you want to be funny ah...
Aku dengar cina banyak menyimpan senjata api secara sah, shooting- clublah, untuk huntinglah, untuk jaga hartalah ....
Kita Melayu macam mana? Takkan parang je kot? Takkan tak nak adakan shooting club bumiputra, hunting club bumiputra, jaga harta club bumiputra kot?
Kita mesti ada undang2 untuk menjaga kepentingan kita, yang terkini, yang digubal oleh kita, bukan pusaka dari orang terdahulu sahaja. Kita buat undangan2 baru untuk keadaan semasa..apa macam?
Untuk ini, Melayu/Bumi Putra mesti bersatu..lantangkan suara di Parliment, mempertahankan Ugama Islam,hak Bangsa Melayu, hak Bumi Putra dan Ugama Mereka dan kedaulatan perlembagaan dan Raja2 Melayu.
Daulat Tuanku, Daulat Tuanku, Daulat Tuanku
Aku amat setuju dengan comment yang pertama dari "pejuang hamas". Kita akan gunakan peluang ini sebaik2nya
Dato Najib kesayang kita, telah memberi peluang untuk kita menjadi matang dan iklas dan jujur bersuara demi untuk Negara tercinta.
Negara kita tanggung jawab kita.
ISA membuat kita selesa dan lalai. Semua terserah kepada pihak yang berkuasa untuk menjaga kedaulatan Negara.
Kalu ISA ini jatuh kepda pihak pembangkan, susah kita..
aku percaya PM da amik pusing sumer 'back-up' plan sebelum putuskan pengumuman ni.....
sbb aku juga percaya....PM bukan sahaja berjiwa dan bersemangat patriotik....malah bijak dalam menyusun dan menterjemahkan kepada bentuk tindakan.....InsyaAllah....
kdg2 kita tak dapat 'baca' sesuatu tu....sampailah segalanya menjadi lebih jelas....baik daripada sudut undang2 mahupun secara 'teknikal' dan 'etika' nya....
wallahu'alam...
jangan cepat melatah. berilah peluang pada najib. dulu masa pak lah dulu kita boleh bagi peluang 2 tahun untuk repair masalah yang dia cipta. takkan la kita ni baru satu hari punya cerita dah buat macam-macam andaian?
sabar itu ada hikmahnya.
Solat istikharah dulu la Najib.
Saya rasa pada mulanya Pak Lah telah membuat satu kesilapan besar dengan membebaskan Anwar.... tetapi anggapan saya salah....sebenarnya Pak Lah telah membuat DUA kesilapan besar dan yang kedua ialah melantik Najib sebagai PM.
Kepada org melayu, berfikirlah kedepan...Jgn asyik nak berfikir di takuk lama aje...
ISA dimansuh tapi nanti ada akta yg baru yg lebih adil. Kita tunggu dan lihatlah...Krrajaan bukannya bodoh macam pembangkang...
Kenapa ISA dimansuh sbb namanya telah dirosakkan oleh putar belit pembangkang. So, kalau kita nak ubah atau buat penambahbaikan, elok tukar nama lain...
Lepas ni mampuslah kau pembangkang, dah tak ada modal.
Tahniah Najib yg very proaktif dan yg sememangnnya sentiasa cuba menangani semua isu yg dibangkitkan oleh pembangkang sehinggakan pembangkang sekarang resah sbb tak ada isu lagi...
Byk komen yg agak dangkal tentang Najib dan pemansuhan ISA...
Mereka mungkin kurang pandai dan kurang bijak...agaknya sebab tu mereka tak jadi PM...
Pemikiran dan Tindakan Najib jauh kehadapan sehingga rakyat tak nampak...macam zaman Dr Mahathir dulu..
Tapi percayalah...kalau kita tanya pembangkang, mereka semakin resah sebab semua isu ditangani oleh Najib dgn baik...tak macam zaman Pak Lah dulu..
Najib sepatutnya mansuhkan KAJ seksyen 117 yang diamalkan sekarang kerana ia seperti ISA jugak yang memberi kuasa kepada Polis menganiaya rakyat yang belum tentu bersalah.....
Dulu aku ingat lagi ada pihak2 dari badan kehakiman mengutuk Akta ISA ni sebagai 'Draconian' dsb.....Skrg kita letakkan perlaksanaan undang2 tu sepenuhnya kepada diorang, nak tgk larat tak nak jalankan.....Bercakap memang mudah mcm Mat Sabu tu tapi bila suruh buat banyak cengelatnya.....
Abis pakatan rakyat dh tkde isu...lagi ISA.....dh hapus......dulu dlm janji pakatan nk hapuskan ISA.....klu jadi kerajaan ...skrg ISA.....dh dihapuskan.......kpd penyokong bn......jgn melatah.......relax...ini adalah strategi politik..........
anon 12:48am
yang kata tak leh kawan ngan kapir tu PAS bukan UMNO
Yang kata UMNO itu kapir adalah PAS
Yang menjilat ludah adalah PAS
Yang jilat bontot DAP adalah PAS
memang lingkup BN kali ni dalam PRU 13.
Penghapusan ISA secara umum menunjukkan perjuangan pembangkang telah berjaya dan ini akan menjadi modal kepada pembangkang untuk memberitahu kepada rakyat bahawa cara penyusupan gerila mereka dalam kerajaan telah berjaya dan sebenarnya kerajaan tidak berwibawa dan mudah tunduk kepada tekanan.
Selepas ini jangan terkejut RAMD mungkin tiada lagi dan perlembagaan yang menjaga bumi melayu ini akan berubah.
Sememangnya ada yang tak kena dengan BN sekarang ini. Yang minta ISA dihapuskan adalah orang-orang yang anti melayu dan yang jenis perkauman. Kalau korang tak percaya aku gerenti, kat penang dan selangor akan ada upacara sambutan simbolik yaitu panggang babi sekor saja, sama seperti mereka panggang lima ekor babi untuk lima negeri yang mereka tawan.
Ada mereka nak hormat pribumi. Pakai tak dak la. Pantang kena bodek sikit, habis semua londeh bagi kat orang. Sama sebijik macam Pak lah- pelingkup bangsa. Ni lah padah nya kalau penasihat peribadi diambil dari bangsa bukan peribumi. Sama lingkup dengan semua GLC-GLC sekali.
Aku setuju dengan alberto. Buat pindaan pada ISA bukan memansuhkannya.
ATAU barangkali ada tekanan dari luar. Aku dah mula suspicious dengan lawatannya keChina baru-baru ini.
ISA tak perlu di mansohkan...apa perlu buat Menteri KDN di tolak..tidak ada satu tindakkan yg di ambil bermula dari budak cina tu sampai lah isu terkini hanya mampu beri amaran....jika BN kalah saya akan persalahkan 100% menteri KDN. Wasallam.
Nak batal ISA tak payah majoriti 2/3 di Parlimen. Cukuplah dengan tidak melaksanakannya.
Nak buat undang-undang baru bolehkah dapat sokongan majoriti 2/3 ? PR nak sokong ke ? Mesti diorang banyak cikadaknya.
Aku tengok...ada puak pencacai2 yg brlakon buat provoke...dlm ni.tknk undi bn...pru13 nanti...disebabkan ...najib mansuhkan ISA......hehehe poorah.....taktik bodoh pencacai pakatan......bleh baca .....sgt perangai diorg ni....mmg dasar pencacai
alhamdulillah , kejayaan kepada pakatan rakyat yang selama ini atif dalam Gagasan Mansuhkan ISA. BN & UMNO semakin tertekan. Insyaallah BN & UMNO akan tumbang dalam PRU 13
adi
Gua bergaduh dan berbalah dengan ramai orang mengenai mengapa kerajaan Malaysia perlu ISA, walaupun ramai kutuk gua..Gua pertahan tindakan kerajaan waktu pembangkang kata kerajaan zalim guna ISA. Hari Ini gua terkena ! Celaka Najib !
syabas PM!!
mula2 memang aku terkedu!! selama ini ISA dilihat mampu membendung kegiatan yg mengancam keselamatan negara. bila ISA dihapuskan, bgmn nak bendung mrk2 yg dajal tu?
tp lepas PM bagitahu satu undang2 lain akan digubal utk menggantikan ISA, aku rasa ianya akan menjadi lbh kemas & berkesan memandangkan kuasa legislative & kehakiman akan bertanggungjawab terhadap mrk yg cuba menggugat keamanan negara & melanggar undang2 yg termaktub di bawah perlembagaan negara. ini akan dapat menutup mulut mrk yg selalu menuduh kerajaan yg membuat keputusan hukuman...
undang2 yg ada pada hari ini pun boleh membantu membendung jenayah bila dilaksanakan dgn baik. mana ada manusia yg bebas berbuat sesuka hati krn tiap perbuatan ada hadnya. tidak ada istilah 'kebebasan mutlak' dlm hidup ini!..
sedang barat sendiri mempunyai peraturan yg ketat dlm menangani apa yg mrk namakan sebagai keganasan & langkah 'pre-emptive strike' yg mrk lakukan selalu dianggap sbg justifikasi kpd akibat yg akan mrk tanggung sekiranya tidak diambil. itu barat yg kononnya kuat menegakkan hak asasi manusia!
hak asasi manusia yg dimomok2kan barat tidak semestinya sesuai dgn masyarakat kita krn kita dilindungi undang2 negara kita sendiri serta yg lebih penting hak sebagai orang Islam & kejiranannya tu yg lebih penting...
risau jugak tp aku menunggu dgn penuh harapan, InsyaAllah...
Aku dah tak peduli apa kerajaan nak buat !!!!
Yang penting aku bersiap sedia untuk apa juga kemungkinan, nak kuatkan ekonomi aku supaya aku boleh survive dalam dunia yang serba serbi duit ...
Buatlah berjuta undang undang , tapi kalau pelaksanaan tak ada, penguatkuasaan tak di jalankan, undang undang akan tinggal undang undang, harap harap undang undang rimba tidak akan dilaksanakan.
Kes namewee sahaja kerajaan telah gagal
Aku suka cara China, baik d PP mahupun Singapura. Mereka bertindak ikut apa yang mereka fikir menguntungkan mereka dan tegas dengan tindakan.
Waima penyokong, kalau perlu d buldozzkan merreka akan lakukan, contohnya kg buah pala yg menyokong mereka.
Bagi pemimpin Chauvanist China, yang penting orang China menyokong tindakan yang menguntungkan mereka ...
Berbeza dengan Melayu .......
Sekarang aku bersikap terbuka ..
siapa yang aku lihat bertanggung jawab, dialah aku undi, waima DAP, PAS, PKR mahupun UMNO
Tapi hati kecil aku berkata, UMNO sudah jauh dari kerinduan ku ...
PERABUTKLASIK
aku rasa bukan sdr seorang sahaja yang merasa apa yg sdr rasa, malah blogger2 sendiri yang bermati matian mempertahankan ISA berasa hati, begitu juga dengan penyokong2 BN
bagi aku , tindakan Najib ini tak lebih daripada satu penghinaan buat penyokong penyokong BN
Yang nak mengundi kita , yang nak memimpin Najib .. lu pikir sendirilah Jib ...
Dah sampai masa orang Malaysia memikirkan sistem 2 parti
Aku rasa mindset rakyat terhadap ISA dah terlalu negatif. Tambahan lagi ia di bawah bidang kuasa menteri. Jadi dengan pengumuman camni,aku rasa PM mencari jalan yg terbaik dalam rebranding balik akta ini.N lagi telus sebab proses akta ini akan melalui badan kehakiman..aku rasa pengumuman ini lebih banyak kebaikkan daripada keburukan.
Sepatutnya adakan pungutan suara dahulu. Rakyat mahu ISA diteruskan sedangkan bekas bekas tahanan ISA pun setuju dengan ISA dikekalkan.
Slogan patut ditukar kepada " Pembangkan didahulukan ,rakyat dikemudian kan"
hehehe......pandangan aku plak....
ni la masalahnya kalau aku dpt PM yg macho dan terlalu gentleman...
kita tak lupa abg najib buang semua tongkat dia yg membolehkan dia jadi presiden UMNO sampai mati...
masalahnya ... abg najib ni terlalu gentleman....
aku personally susah hati dgn kegentleman abg najib ni...
ok aku bagi satu contoh...
undang2 apa yg nak diambil pada pairin ketingan masa dia nak bawa sabah keluar dari msia dulu....??
ada sapa2 boleh bgitau...
aku bukan apa, aku concern pada internal security, tu sajaa...
lagi satu pada rangkaian al-qaeda, kita tau sipolan ni slalu jumpa gerila di mindanau, tau link dia dgn al-gaeda indon, kita tau dia berfahaman extremis wahabi yg kafirkan umat islam yg tak sealiran dgn dia...
kita tau dia dpt latihan peperangan , hasil maklumat risikan dia well train dan boleh pasang bom dlm 1 jam...
tapi dia masuk msia jadi citizen yg baik , ajar agama dan rekrut bdak2 universiti dgn fahaman dan ajaran wahabi...
takbir tak bunyi ussali, fatihah tiada bismillah, tahiyat jari gerak2, tiada doa berjemaah, tiada talkin, tiada kenduri arwah, dll...
akhirnya masuk soal akidah, tuhan bersemayam di arasy...
siapa yg tak terima maka org itu kafir, .....siapa yg kata tuhan tak tetap maka org itu kafir, jemaah itu kafir dan negara itu negara kafir...
kalau doktrin ini dah meresap, seorg budak universiti belajar estate management boleh letup KLCC suria dgn 1000 terkorban...
masa tu siapa nak btanggungjawab...
najib? hakim? polis? parti politik? mat sabu? nik aziz?...
benda dah berlaku akan jadi titik hitam dan akan dikenang 100thn lagi....
sapa nak btjawab....??
aku cuma concern benda2 yg mcm ni bila abg najib dgn gentel dan machonya tarik ISA dan nak digantikan dgn apa??
satu lagi contoh aku nak beri macam kes mat sabu yg angkat komunis jadi pejuang negara...
akta apa yg boleh lawan org mcm ni bila dah 1500 polis report yg dah dibuat..
kita tau makhluk perosak ni merosakkan negara, merosakkan sejarah, huru harakan negara...
tapi apa yg kjaan boleh buat utk halang lelaki gemok ni dari merosakkan pemikiran rakyat..???
cuba abg najib terangkan sikit....
takkan kita nak jadi gentleman dgn berhadapan org yg mcm ni dgn politik...
sbb kita tau masyarakat kita tak sama dgn org amerika, tak sama dgn masyarakat europe, yg jadikan knowledge sebagai base...
org europe dan amerika byk membca buku dan mereka dah terdidik dgn sifat intelektual dari kecil...
tak sama dgn masyarakat kita yg dah tengok video anwar zina amoi pun masih ikut kata presiden mereka kata video besi bukan saksi...
masyarakat kita lain abg najib kita tak sama dgn masyarakat europe dan amerika untuk menjadi lebih gentle dari mereka ...
abg najib juga ada kata kita merdeka ikut acuan kita sendiri, kita pertahankan msia ikut acuan kita sendiri , nahhh adakah kita jaga keselamatan negara kita ikut acuan kita sendiri??
2-3 bukti dan persoalan diatas pun undang2 yg ada tak boleh nak atasi...
inikan pula dgn tiada ISA maka kita boleh kata kita lebih aman dari negara lain...
pre-empative, preventive... adalah jalan lebih baik utk deal dgn isu keselamatan negara...
pokok pangkalnya aku susah hati dpt PM yg budiman dan gentleman...
sekian
geospatial analyst
KLIA, Sepang
aku suka ISA SAMAD... dia natural & open minded!
Pandangan aku najib telah menari rentak anwar. Najib lihat anwar disukai ramai cina bila anwar bercakap nak hapus isa, cina suka bila anwar cakap nak hapus deb. Najib nampak anwar disokong ramai cina bila berjanji mahu hapus isa & deb bila berkuasa.
Najib teruja dgn anwar. Krn kepentingan politiknya, najib sanggup belakangkan melayu. Krn melayu mudah digula2. Mudah dipujuk. Najib teruja dgn prk lalu spt tenang, galas dlln, sokongan melayu meningkat. Najib percaya melayu mudah lupa, lebih2 lagi bila dpt gula2.
Melayu terguris lg. Melayu bersedih lg. melayu berkorban lg utk kaum lain.
Jgn heran lepas ni pr akan pohon hapuskan kuasa sultan dan jgn heran najib akan buat!
Melayu sedih lagi.
Jumpa aku di....
Http://selamatkan-bumi-malaysia.blogspot.com
setiap pemimpin ada visi dan misi masing-masing. semua kita ada pandangan masing-masing. perbezaan pandangan adalah lumrah dalam mana-mana tempat pun didunia ini. perbezaan pandangan tidak salah tetapi yang salah adalah menggunakan perbezaan untuk merosakkan. seharusnya kita semua sedar kalau kita sendiripun jadi pemimpin apakah semua orang suka apa yang kita buat. sepatutnya kita belajar menghormati perbezaan pandangan dan menerima hakikat jika ada orang tidak setuju dengan kita. saya percaya PM ada sebabnya tersendiri membuat apa saja dasar demi kebaikan negara. janganlah kita terlalu tegar dengan pandangan kita sahaja kerana orang lain juga ada pandangan yang harus kita hormati. kalau kita sendiri mahu orang menghormati pandangan kita, apa salahnya kita menghormati juga pandangan dan keputusan orang lain. pada saya sedar atau tidak sedar menghapuskan ISA suatau tamparan kepada pembangkang sebenarnya kerana selama ini mereka berfikir kerajaan tidan akan berani menghapuskan ISA kerana kononnya ISAlah penyelamat kerajaan. Semoga segala keputusan PM ini baik untuk agama, bangsa dan negara. sekarang kita cuma akan menunggu apa lagi komen pembangkang di negara ini.
salam GAP,
akan ada suara-suara dari pihak subversif yang mahu sarawak keluar dari malaysia selepas ini. ISA yang selama ini mempertahankan ibu pertiwiku untuk bersama malaysia akhirnya terpaksa akur apabila akta yang menakutkan puak subversif ini dimansuhkan.
apabila akta yang menakutkan pihak berniat jahat ini dimansuhkan maka puak tersebut akan memulakan semula hajat yang terpendam selama ini.
Tidak mustahil apabila ia akan dilakukan secara terbuka selepas ini.
no prolem. isa hapus tapi ujud akta lain yng lebih releven pd masa kini. semua ini utk keselamatan dan kesejahteraan negara
Jangan cepat buat kritikan melulu.Kita tunggu lihat apakah akta baru yg akan digubal utk menjaga keamanan negara . Sebagai seorg yg berpandangan jauh,sudah tentu DS Najib mempunyai idea lain bagaimana utk menjaga keamanan dan kententeraman. Ingatlah bukan mudah utk mengambil alih pemerintahan negara dari PM sebelumnya dan bukan mudah utk memulihkan kepercayaan rakyat... Kita tunggu dan lihat dulu apakah percaturannya selepas ini.
Aku dah hilang keyakinan . Malas nak mengundi PRU 13 nanti. Bini aku, anak aku , sedara mara aku pun sama jugak. Bravo... BN.. Bravo. Selamat Berjaya.
apasal mansuhkan isa sebelum dua akta baru dipinda? ada ke pasti akta itu akan berjaya digubal secepat mungkin? tak makan masa bertahun2? bukan ke ini kerja bodoh?
jika ye pun, pastikan dulu undang2 baru diluluskan barulah mansuhkan isa.
percayalah, isu ini akan jadi seperti isu ppsmi dulu. tengok apa hasilnya skrg? semakin ramai rakyat yg menyuarakan kepentingan ppsmi bukan? ramai yg minta ppsmi diadakan semula.
ramai akan menyesal kelak sebab isa dimansuhkan. tunggu dan lihat..
Barder GAP & Blogers PRO BN. Aku kecewa betul dgn Keputusan Najib. aku rasa dah mula hilang minat terhadap BN ni... aku rasa hari ini adalah hari terakhir aku masuk blog korang. Aku Frust brader... Frust, tau tak !
aku lebih susah hati dan concern kalau akta isa dan kuasa yg sewaktu dgnnya diletakkan dibawah legislative...
sudah tentu legislative lepas ni akan dipolitikkan dan akan diserang...
apa guarantee untuk pihak legislative tidak diserang oleh pemain2 politik mcm anwar dan mat sabu??
tiada....tiada jaminam mereka tak serang legislative...
adakah legislative boleh pertahankan diri mereka kalau diserang, ,....jawabnya mereka tak boleh, mereka bukan ahli politik.
kalau tiap2 hari diserang, 40thn akan dtg legislative akan jadi lemah juga...
kalau soal keselamatan negara diberikan pada legislative utk putuskan ....
umno yg boleh melawan kalau diserang setiap hari pun lemah juga.... inikan legislative yg bukan politik tak boleh melawan, pasti akan lemah juga...
apa akan jadi kalau legislative lemah dan tak dpt kepercayaan rakyat, ....sendiri mau ingat la...
legislative dan prinsip keadilan terletak pada bukti, kalau tiada bahan bukti yg konkrit susahlah utk dakwa...
jadi adakah kjaan pada masa tu adalah kjaan yg bjawab dlm menjaga keamanan negara...
maka kita boleh bayangkan apa akan berlaku pada msia yg akan dtg, alangkan perosak2 negara pada undang2 sekarang pun tak boleh nak selesai..
apakah jaminannya pada keselamatan negara pada anak cucu kita..??
adakah kita rasa selepas ini tiada lagi pemain politik seperti anwar dan mat sabu..., yg sangup menjual apa saja, akidah , keselamatan negara, sejarah, agama dll...
atau mungkin mereka ini sebagai guru yg akan melahirkan ribuan munafik seperti mereka di masa akan dtg...
kita tau akta ISA ini lah yg menakutkan komunis dari menunjukkan muka mereka yg sebenar, akta ISA ini lah yg menakutkan pemain2 politik munafik yg menjual negara...
nahhh skrg mereka sudah tak takut apa2 pada negara dan kjaan umno....
tidak ada apa yg boleh menghalang mereka dari spin dan rosakkan pemikiran rakyat msia, .....
alangkan kes video anwar sudah cukup membuktikan bahawa spin dan doktrin mereka begitu ampuh sehingga penjilat2 mereka sendiri tak percaya dgn mata sendiri...
mata mereka yg dah berkhidmat dgn diri mereka berpuluh tahun...
makna kata doktrin mereka sehingga membuatkan seseorg tak jujur pada diri sendiri...
kalau dgn diri sendiri tak jujur, mcmana nak jujur dgn jiran, adik bradik, rakan, bangsa dan negara...
byk implikasi yg kita boleh fikirkan bersama2 kalau kjaan hari ini letakkan soal keselamatan negara pada pihak legislative...
mungkin undang2 yg akan gantikan ISA jauh lebih baik dari ISA skrg dan mungkin ada persamaan...
tapi legislative tetap bukan kjaan yg perintah, kalau tiada bukti mereka tidak dakwa, prinsip keadilan legislative lain dari tanggungjawab kjaan yg memerintah..
aku cuma address my concern and worry, terpulang pada kjaan abg najib utk fikirkannya....
ok abg najib, slamat hari raya.... smlm pakai tie kaler lawoo...hahaha
sekian
geospatial analyst
KLIA, Sepang
anon 8.16 klia sepang....
panjang berjela ko punya komen...
dan pentanyaan...
jawpan aku pendek jer...pakai akta baru yg nak ujudkan tu...
lagi power lagi mengerunkan...
TUNGGU!!!
SEDANGKAN ADA ISA PUN, ANWAR TERANG2 KUTUK HAKIM SEWAKTU BELA DIRI DULU..
TAKKAN TAK SEDAR2 LAGI?
Satu2 tdkan yang aku memang rasa nak nangis n x stuju ngan najib,,nak mansuh patutnya gubal dulu yg baru,,yg baru lum ada,yg lama dah basuh,,,sgt kecewa sebb sblum nie kita beria2 menyokong ISA...tup2 mansuh macam tue aje...alahai najib...apa yang ko buat nie...sgt tersinggung,,,najib....jgn yang dikejar x dapat,,yg dikendong abis berterabur nanti...alahai...ish...
Kalau keris dah tumpul elok asah semula. Mcm ISA, bila lawan lik kat mahkamah, banyak yg terlepas. Buat sakit hati je. Sabar la, mungkin ada hikmah disebalik semua ini.
ada ISA pun pihak pembangkang masih tak takut buat onar...
tunggulah nanti akta baru dilaksanakan..
diorang berkokok atau membisu..
takut beb!!!!
mahkamah yg bebas akan tentukan
hukuman terhadap pesalah kategori ISA sebelum ni...
mahkamah rakyat ambil alih!!!
lepas ni potfolia kdnpun patut dimansuhkan. tak payah pakai polis apa bagai. biar negara ini bebas, paling bebas didunia. kalau dapat bertahan 20 haripun dh kira bagus. lepas tu semua rakyat mampos. tak paham aku....
Sabar, saya adalah penyokong kuat untuk mengekalkan ISA. Tapi kalau Kerajaan dah ambil keputusan untuk menghapuskannya untuk digantikan dengan undang undang baru kita tunggu dan lihat. Mungkin undang undang baru tersebut mampu menangani masaalah yang berkaitan dengan keselamatan negara. Kalau tidak takkan Kerajaan mengambil keputusan yg agak drastik. Apapun syabas di atas keberanian Kerajaan. Kita tunggu dan lihat.
Sabar, saya adalah penyokong kuat untuk mengekalkan ISA. Tapi kalau Kerajaan dah ambil keputusan untuk menghapuskannya untuk digantikan dengan undang undang baru kita tunggu dan lihat. Mungkin undang undang baru tersebut mampu menangani masaalah yang berkaitan dengan keselamatan negara. Kalau tidak takkan Kerajaan mengambil keputusan yg agak drastik. Apapun syabas di atas keberanian Kerajaan. Kita tunggu dan lihat.
alahai usin usin....
perli tu masuk akallah sikit...
polis ader, tentera ader mahkamah ader...akta baru ader...undang-undang baru ader...
apa takut..ISA mansuh!!
kita tenguk komen pemimpin pembangkang nanti...
apa2 undang undang yg diujudkan kalau tak menguntungkan mereka
pasti dipertikaikan...
bukan kita taktau memang perangai pembangkang macam tu...apa nak heran!!!
jadi kita jangan cepat melatah cepat sangat!!!
keputusan kurang bijak
Dollah tido Nuwar terlepas - baguzzz
JIBBB - tunduk banyak bende- baiknye sangat
tunggulah kesudahannya
LEPAS NI MAI KENA TGK SIS. KEHAKIMAN MCMANA???
HAKIM KENA TAMBAH 2x ganda
bagunanan mahkamah 2x ganda
hakim2 expert keselamatan 2x ganda
polis , peguatkuasa mahkamah msti ada
pernah tgk org jahat dlm jail????
ok dah kan...
pernah tgk org jahat dlm mahkamah????
Anuar lah bodohhhh..
APAKATA SELAMA NI KESALAHAN DIA 'ISA'
BUKAN LIWAT...BOLEH MAHKAMAH STOP DIA!!!!
ANWAR MESTI TUNJUK EXAMPLE DUNIA TANPA 'ISA' BOLEH KITA KONTROL 'JOKER'....
JIKA 'ISA' XDA KITA BIMBANG 'BATMAN' DIPERLUKAN.!!!!
Salam semua,
Rasanya PM kita tak bodoh macam Nuar BABI. Sabarlah, pasti ada yang kita tak nampak lagi. Kita duduk di bawah, mungkin kita tak nampak bird's view, macam burung nampak semua dari atas.
Mesti PM ada benda yang complement pemansuhan ISA. Saya juga sokong ISA, supaya Sabu celaka dan LGE boleh duduk dalam sana, tapi kena kita semua jadi realistik. Mungkin apa yang ada difikiran PM tidak ada dalam fikiran kita.
Kita sokong PM dulu, jangan sampai kita bagi undi kat Pakatan Haram Jadah, jangan gundah lagi GAP dan lainlain pro BN. Kita punya pemimpin bijak, insyallah, benda-benda ini akan menyempitkan ruang anwar babi dan konco2nya. Dia nak sangat, tak pe, tapi dia tak ke mana, sebab kita dapat melihat apa yang mereka perjuangkan.. satu sukat jubor, satu lagi suka burit. Sama je dasar isle yang diperjuangkan, semuanya untuk tembolok sendiri jugak, untuk konek masing-masing...
Kita tunggu dulu apa dia akta yang akan digantikan untuk ISA. Kalau tak relevant, baru kita hentam najib okay!
Jangan melatah kawan kawan, sebab kita bagi ruang pada pemimpin kita dulu. Jangan melatah lagi, sebab reaksi babi babi di sana kita tengok dulu...
Wassalam.
Rilek dulu tunggu 2 undang-undang baru yang Najib katakan tadi.
Kalau ok lagi mantap dari ISA.Aku sokong Najib..kalau tak ok...aku hantar undi protes macam PRU yang lepas...
Pembangkang pun bukan boleh diharap sangat silap-silap negara ni di jualnya.Pembangkang bodoh piang!
Tahu reti nak bangkang jer..kesejahteraan rakyat & Negara ada dia fikir? Nak hancurkan negara adalah..cakap tak serupa bikin.
Kepada penyokong BN..jangan cepat melatah.Walaupun tak puas hati.Aku rilek dulu..mungkin ada hikmah tersembunyi dari tindakan Najib ni yang kita tidak tahu dan sedari.
Ada Pro & Con...tengok dia berat kat mana.
Apa yang aku perasan semua issue besar pembangkang Najib dah berjaya nutralkan sampai pembangkang tak ada issue lagi.
Mungkin lepas pembentangan undang-undang baru tu nanti. Pembangkang akan jadi tak tentu arah, hancur camtu jer hingga tak bersisa.
Boleh jadi jugak disebabkan pembangkang tak ada issue langsung untuk diperjuangkan. Bolehlah diorang memperjuangkan issue kambing atau lembu terbiar berkeliaran bebas di jalan raya menggangu lalu lintas pengguna jalan raya. Memang tahap itu pemikiran mereka..Bodoh macam lembu. Ada pun menambah tak ada pun tak mengurang. Hampasssssssss!
-----------------------------------
kalo akta baru lebih baik dari ISA aku ras tak mungkin berlaku sebab dia tahu takan dapat sokongan majoriti 2/3 di parlimen. so besar kemungkinan apa yang berlaku ialah akta baru tu lebih lembik dari aygn sepatutnya.
yang aku nak tahu apakah langkah kerajaan untuk memastikan pihak2 yg sentiasa menyebar fitnah dan menghasut dan menimbulkan ketegangan awam dengan memberikan kenyataan yang tidak selesa dan sensitif dapat dibendung dan dicegah??
kenyataan bahawa ahli politik tidak akan ditangkap kerana ideologi politik,apakah itu bermaksud mereka boleh bercakap apa sahaja? menghasut dan memfitnah tanpa batasan??tanpa perlu takut. apakah ada undang2 yang akan melindungi rakyat daripada serangan fitnah ini.
aku rasa kalo tak mansuh isa pun kerajaan boleh menang pru, yang penting jaga kos sara hidup, bendung masalah sosial dan bendung masalah perkauman.itu sahaja. aku yakin sokongan terhadapkerajaan aku goyang.
dats all najib. u terlalu ghairah nak buat transformasi samapai lupakan anak sendiri. sama macam pak lah. never learn.rasa denyut nadi rakyat? betul ke? dah buat pungutan suara ke najib sebelum buat keputusan ni?
Post a Comment