Tuesday, December 20, 2011

BETUL KE NAJIB BAGI ROCKY BRU RM10 JUTA UNTUK PSYWAR MEDIA BARU ????


KUALA LUMPUR 19 Dis: Umno didedahkan membayar RM10 juta kepada sekumpulan blogger sebagai kempen perang saraf menjelang Pilihan Raya Umum akan datang, kata Pengarah Komunikasi KEADILAN, Nik Nazmi Nik Ahmad.
Beliau berkata, pentadbiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang juga presiden Umno, turut mengarahkan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) ‘tidak menggangu’ blogger berkenaan.
Berdasarkan maklumat diperolehnya, kata Nik Nazmi, kumpulan itu ditugaskan untuk menarik undi kaum Cina bagi menyokong Barisan Nasional, meskipun dengan cara memainkan sentimen perkauman.
“Datuk Najib kian terdesak untuk meraih undi kaum Cina dan ini terbukti apabila beliau memperuntuk sekurang-kurangnya RM10 juta kepada sekumpulan wartawan dari media arus perdana untuk menyerang pemimpin Pakatan Rakyat menjelang Pilihan Raya Umum akan datang,”

“Malah, SKMM juga sudah diberi amaran agar jangan mengganggu blogger upahan ini walaupun tulisan mereka menimbulkan api perkauman dan agama,” katanya kepada Keadilandaily.com.
Beliau difahamkan, kumpulan blogger itu diketuai Setiausaha Media Najib, Tengku Sarifuddin dan bekas wartawan kanan The New Straits Times, Ahiruddin Atan atau lebih dikenali sebagai Rockybru.
Menurutnya, peruntukan itu juga akan ditambah dari semasa ke semasa dengan bloggers upahan ini akan mengeluarkan artikel bertujuan menaikkan imej Najib sebagai tokoh yang patut diundi bukan Melayu terutamanya kaum Cina.


bloger MPP pun nak bahagian dia :)
ooi rocky aku pun nak gakk...
KLIK SINI

40 comments:

Anonymous said...

Untung jadi blogger!
rugi jadi penderma tabung jihad, kena kencing lar komer

Anonymous said...

Tengok lubang hidung pun dah tau kaki kencing macam Anuwar. Bak datang buktilah oiii mangkuk tingkat...

Road show fitnah dan pembohongan Anuwar sudah bermula... Mari kita lihat siapa yang kena...!!!!

Anonymous said...

Hish....apa pulak kata 10 juta....up la jadi 10 billion sodap gak bunyik......

Anonymous said...

kimak nik nazmi ni...mcm muka hisap dadah pun ada...

Normah said...

Nik Nazmi adalah saudara kepada nabi junjungan besar kita iaitu Nabi Nik Ajis Nik Mat. Berdosa mughalazah apabila kita mengata beliau!

Anonymous said...

WOI MANGKUK!!!

KITORANG NAK BUKTI LAA. SETAKAT CAKAP CAMTU JE. BAIK KO CAKAP DALAM JAMBAN SORANG2..

rezqeen hill said...

nak jugak la skit.. seribu dua pun jadi dah haha.. bodoh punya PR

Anonymous said...

APA PUNYA BUTA PERUT KENYATAAN NIK NAZMI NI..KALAU UMNO BAGI 100 JUTA PUN KAT BLOGGER, APA MASALAH PKR?...DUIT UMNO...PKR TAKDA BLOGGER KA YG JUGA MENERIMA UPAH UNTUK PROMOSIKAN PKR...POLITIC IS A NATURE OF ART..SO NIK NAZMI NI KENA TAU APA ITU ART OF POLITIC...LAWAN TETAP LAWAN...MAKA LAWAN JA LA..BAK KATA PEPATAH " ALANG-ALANG MENYELUK PEKASAM, BIAR SAMPAI KE SUNGAI BULOH "...

Anonymous said...

kah kah kah

bloger omno dapat durian runtuh!

kah kah kah

Juak PKR dapat apa?

kah kah kah

'ayaq money'!!!???

kah kah kah

bloger PR dapat?

kah kah kah

runtuhan kota silam!!!

kah kah kah

pengkritik bebas dapat?

kah kah kah

kik...kik...kik...

kah kah kah

headbomb said...

wah kalao boto mai la sikit keh keh...apapunya tur da main tuduh2 ceh

Neilkie69 said...

Tak dapat money pun tak apa asalkan dapat air money pun dah lebih mencukupi...

Anonymous said...

10 JUTA! BOLEH TABAH LAGI!! Kalau betul komfem sebelum subuh lagi milosuam dgn tukartiub beratur ambik borang keahlian Umno hohoho

Melayu Perak said...

Bukan Dr Mahathir, Tetapi Anwar Pohon Pinjam Bank Dunia
Published by AIDC on December 20, 2011 | 1 Comment
AIDCNews -20/12/11 – Pihak Datuk Seri Anwar Ibrahim gagal memberikan bukti yang diminta oleh Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad iaitu surat rasmi yang membuktikan beliau memohon dengan Bank Dunia/IMF, sebaliknya hanya memberikan link dari laman Bank Dunia tersebut.

Dalam link tersebut hanya dinyatakan dana itu berpunca dari Bank Dunia dan bukannya IMF sepertimana yang didakwa oleh para penyokong Ketua Umum PKR itu.

Jika mahu diambil kira 3 jenis pinjaman Bank Dunia pada Mac 1999, bagaimana pula dengan lebih kurang 10 jenis pinjaman yang dilakukan oleh Malaysia pada tahun 1991 -1998 ketika Anwar Ibrahim menjadi Menteri Kewangan ?

Anwar Pohon Pinjaman


Link yang diberikan oleh penyokong PKR menyebut tiga jenis pinjaman pada tahun 1999, bagaimana pula dengan pinjaman keempat pada 18 Jun 1998 ketika Anwar masih Menteri Kewangan ?

Pinjaman pada 18 Jun 1998 adalah untuk ‘Malaysia Economic Recovery and Social Sector Loan‘ berjumlah US$300 million berbanding dengan US$404 million untuk tiga jenis pinjaman; Malaysia: Education Sector Support Project, Malaysia: Social Sector Support Project dan Malaysia: Year 2000 Technical Assistance Project pada tahun 1999.

Seperti yang dijelaskan oleh laman web Bank Dunia, pinjaman pada 18 Jun 1998 diluluskan bertujuan untuk menyelesai masalah krisis ekonomi Asia yang turut melanda negara Malaysia.

“Malaysia adalah salah satu daripada negara-negara yang paling teruk dilanda krisis kewangan Asia. Pada bulan Jun 1998, Bank Dunia meluluskan pinjaman pantas (approved a fast-disbursing) berjumlah AS $ 300 juta single-tranche Economic Recovery and Social Sector Loan (ERSL) untuk melindungi kumpulan-kumpulan yang lemah dalam masyarakat dan menyokong pembaharuan struktur dalam perbankan dan sektor korporat.

“Walau bagaimanapun, seperti krisis ini semakin meruncing, sokongan tambahan perlu. Oleh yang demikian, untuk mengelakkan hakisan program sektor tertentu di Malaysia Bank Dunia menyediakan satu set pinjaman untuk membantu kerajaan”, lapor bank itu.

Krisis ekonomi Asia bermula pada Julai 1997, namun Bank Dunia mengambil masa hampir setahun (12 bulan) untuk meluluskan pinjaman tersebut kepada Malaysia iaitu diluluskan pada Jun 1998.

Pinjaman 30 Mac 1999

Untuk tiga jenis pinjaman pada tahun 1999 hanya dinyatakan tarikh diluluskan pinjaman itu iaitu pada 30 Mac 1999 tetapi tidak dinyatakan tarikh permohonan pinjaman tersebut ?

Jika pinjaman yang dikatogerikan sebagai ‘pinjaman segera/pantas’(approved a fast-disbursing) mengambil masa lebih kurang setahun, bagaimana pula 3 jenis pinjaman yang diluluskan Mac 1999 yang dianggap bukan keperluan segera ?

Melayu Perak said...

Adakah tidak boleh diandaikan 3 jenis pinjaman yang bukan berbentuk segera itu memerlukan masa sekurang-kurang dua hingga enam tahun untuk diluluskan ?

Jika memerlukan masa 2 hingga 6 tahun bermakna pemohon itu adalah Anwar Ibrahim yang menjadi Menteri Kewangan dari tahun 1991 hingga ke tarikh beliau dipecat pada 2 September 1998.

Jika penyokong Anwar memberi link tiga projek itu dengan hanya andaian (tanpa bukti surat rasmi) bahawa Dr Mahathir yang membuat pinjaman tersebut dengan andaian bekas Perdana Menteri menjadi Menteri Kewangan pada masa itu, bagaimana pula jika didakwa bahawa 3 pinjaman itu dibuat oleh Anwar semasa beliau menjawat Menteri Kewangan dan diluluskan ketika beliau dipecat daripada kerajaan ?

Maklumat dari laman web Bank Dunia menyebut; “(Sebanyak) AS $ 244 juta untuk Education Sector Support Project adalah untuk membantu persiapan Rancangan Malaysia Ketujuh (1996-2000) dalam sektor pendidikan yang objektif adalah untuk meluaskan akses dan ekuiti dalam pendidikan; menggalakkan kualiti dan kecemerlangan serta meningkatkan kecekapan sektor pengurusan”.

Jika kelulusan pinjaman itu menyokong Rancangan Malaysia Ketujuh (1996-2000), bilakah tahun yang ideal untuk membuat permohonan pinjaman tersebut ?

Bolehkah diandaikan tarikh permohonan pinjaman itu pada tahun sebelum 1996 dan diluluskan pada tahun 1999 ?

Surat Bank Dunia Kepada Anwar

Dalam worldbank.org mengandungi satu dokumen berbentuk PDF iaitu sepucuk surat dari Bank Dunia kepada Y.B. En. Anwar Ibrahim, Minister of Finance, The Treasury, Jalan Duta, 50592 Kuala Kumpur, Malaysia.

Untuk melihat surat tersebut, sila klik di bahagian Downloads, Complete Report, PDF, 2 pages Official Version.

Surat bertarikh 28 Oktober 1992 itu ditujukan kepada Anwar sebagai Menteri Kewangan dan bukannya kepada Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri Malaysia.

rakab said...

Kalau bagi pun memang patut..
jumlahnya lebih tak apa, tapi kurang jangan...

bloggers pro umno ni rajin, cekap buat kerja...

kalau dia orang ni tak ada,..aku tak tahu ler apa jadi pada Umno/BN hari ni..

tentu lebih teruk kerajaan
kena belasah !!

Dot said...

GAP,

takkan rocky bru sj yg dapat? blogger tak berDato mcm kami pun nak jugak, kan? kan?!!

ari tu husam bayar ka kickdefella sorang dia sj RM4juta! kena paham kick sorang sj dapat! sekurang2nya rocky akan share dgn blogger2 yg lain, InsyaAllah...

dah lama dengaq duit sana duit sini..tapi blogger nyamuk pro-BN tetap tak kisah. Alhamdulillah, sokongan kpd BN bukan krn DUIT semata tetapi kami mahu kamanan ini berkekalan... kalu dah kacau-bilau, kelam-kabut hari2, nak berblog, bertwit, bertagged, ber-buku muka, beryoutube macam mana? patut2la kalau nak bangkang pun. jgn sampai hilang semua keadaan yg aman ni!

di negara lain yg sedang bergolak, talian internet dgn smua sistem komunikasi dah dihentikan..padan muka, sibuk nak kacau-bilau sgt!!!

BegCD said...

gua yang komen panas panas ni
takkan takde hulur kot.

apa lah sangat blogger tanpa tukang komen bagi curah minyak lagi

ni yang gua nak merajuk ni

hahaha

Anonymous said...

Walaopun rupakmu tidak ku kenal,

Tatapi lobang idongmu tatap tak jadi puhjaan hathiku....

Kekekekeke

Anonymous said...

Cakap pakai lobang idung boleh la...

Sama la mcm bapak anwar bin ibrahim.

Berkotak-kotak bukti.. Haram takde..
Nik aziz wali terompah..aa, yg ni betul..

Ekekekekekeke

Anonymous said...

JELES LER TU!

ape nak sebok pun kalau betul UMNO nak bg duit kat blogers pro UMNO? bukan duit PKR pun duit UMNO... yg sebok tu kenapa? ikut suka org UMNO la nk bagi duit depa kat sapa. nama pun parti org UMNO... takkan UMNO nak bagi kat pencacai PKR pulak... BANGANG SUNGGUH STATEMENT! lubang hidung je besar, otak cifut!

kalau betul UMNO bg 10juta takde la blogers pro UMNO guna duit sendiri selama ni. nk bli camera pun guna duit sendiri... yg kami ni ha hari2 bg komen sure letrik rumah kami dibayar free... AKAL LETAK KAT BONTOT PUNYA ORG!

korang je yg GILA DUIT, JANJI BAGI DUIT BONTOT KORANG PUN KORANG SERAH KAT NUAR. PTUIH!

Anonymous said...

bloger dapat collapse money

mahasuwe sukarela yang responsif terhadap signal SOS dari politiking dapat water money?

Bior Betoi?

Anonymous said...

Samdol ni ckp serupa Anwar Ibrahim.

Pakai Kotek Bengkok main sondol jer Depan, Belakang, Halal atu Haram. JALAN TEROS!!!

Ular Menyusur Akar said...

Huhu, UMA hanya dapat fresh orange dari GAP.

Servant of God said...

Hushhh... tukang2 komen tak dapat habuan ke? Kita nyumbang gak! Terutama sekali orang2 yang komen panjang2 cam Melayu Perak, lagi.. err.. aku.. hahahahahaha

Anonymous said...

siapa yg terdesak sebenarnya?

Anonymous said...

December 20, 2011 10:00 PM

aku pun nk bro... hari2 dok komen nih walaupun tak panjang hahaha

yahuuuu kaya ler kite hahaha

Anonymous said...

HARI2 AKU BACA BLOG ANAK SUNGAI DERHAKA..MILO SUAM..MALAYSIAKINI..DETIK DAILY..TRANUNGKITE..KARATIJAU..BIAQPILA..TUKAR TIUB..SERONOK BACA..TULISAN DAN KOMEN BERHEMAH..BERBEZA SANGAT DENGAN BLOG ENGKAU NI APA NAMA..GERAKAN ANTI PKR..PAPAGOMO..GELOMBANG RAKYAT..PENOH DENGAN CACI MAKI..LUCAH..BLOG UMNO NIE MMG TAK CERDIK LANGSONG..LOW CLASS..AKU CUMA LALU JER KAT BLOG LUCAH UMNO..MMG ROSAK DAN TAK BERMORAL..

Anonymous said...

ambil katax2 abg Gay.,

so what?!so what?!so what?!so what?!
so what?!so what?!so what?!

kalau betul pun ...bagus le.. so what?!

kalau letak 1 billion pun kan lagi gempak ..so what?!

Anonymous said...

December 20, 2011 10:08 PM

yg komen berhemah tu puak hang je... hang bg tak puak yg nyampah kat hang komen... tak lepas pun!! hang sekat awal2... berhemah apanya kalau dah dalam tu byk yg menipu fakta putar alam je...

hang nak nafi buat apa... nik aziz pun kata nabi pun mencarut, allah pun mencarut... bukan kami yg kata tu... nik aziz yg kata. baru skrg la hang nk ckp pasal makna BERHEMAH... selama ni yg hang dgn puak hang dok mencacai dlm blog pro UMNO, apa hang kira ka? skrg baru hang nak ckp pasal berhemah, masa hang dgn puak hang dok mencarut, menfitnah, mencacai dlm blog pro UMNO ada kami halang hang semua, kami bagi semua baca. bukan mcm puak hang!

WHEN OTHER PEOPLE RETALIATE TO YOUR OWN BEHAVIOUR, NOW YOU WANT TO TALK ABOUT 'BERHEMAH'? LOOK WHO'S TALKING! WALK THE TALK FIRST! Org lain tak akan berbahasa kasar dgn kamu jika kamu tak mula berbahasa kasar dgn org lain. ingat tu!

Anonymous said...

HARI2 AKU BACA BLOG ANAK SUNGAI DERHAKA..MILO SUAM..MALAYSIAKINI..DETIK DAILY..TRANUNGKITE..KARATIJAU..BIAQPILA..TUKAR TIUB..SERONOK BACA..TULISAN DAN KOMEN BERHEMAH..BERBEZA SANGAT DENGAN BLOG ENGKAU NI APA NAMA..GERAKAN ANTI PKR..PAPAGOMO..GELOMBANG RAKYAT..PENOH DENGAN CACI MAKI..LUCAH..BLOG UMNO NIE MMG TAK CERDIK LANGSONG..LOW CLASS..AKU CUMA LALU JER KAT BLOG LUCAH UMNO..MMG ROSAK DAN TAK BERMORAL..

December 20, 2011 10:08 PM

---------------------------------

KETUA UMUM KORANG MANA LETAK MORAL?!! JGN CKP PASAL MORAL TUAN PUNYA BLOG OR PARA PENGKOMEN KAT SINI. PERSOALKAN MANA PERGI MORAL VALUE KETUA UMUM KORANG DULU! BODOH!

Anonymous said...

Semua bloggers Melayu yang berjiwa rakyat mesti buat yang terbaik demi bangsa, agama dan negara. Pertahankanlah bangsa kamu!! Cari kebenaran dan hancurkan pengkianat yang menjual maruah bangsa dan agama.

tamingsari said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

jeles letew! kakakaka..takpo nik amik je borang umno buat blog leh jadi dpt duit tu

Anonymous said...

jeles letew! kakakaka..takpo nik amik je borang umno buat blog leh jadi dpt duit tu

Anonymous said...

KENA INGAT!!!!!!!!!YANG GELARKAN ANWAR IBRAHIM DENGAN ANWAR ALJUBURI IALAH MAT SABU TIMBALAN PRESIDEN PAS BUKAN ORANG-ORANG UMNO

Anonymous said...

BETOII TU .....

UMNO DAH BANYAK MENGAYAKAN AKU ..
UNTUNG JADI BLOGGER NI BRO ...

JOM LAAAA ....


BUDUSSS PUNYE STATEMENT ...!!!

ORANG UMNO JADI BLOGGER TAK MINTAK DUIT DARIPADA KEPIMPINAN ATAS ....!!!


KAMI BIKIN KERJE NIII...

IKHLAS ...!!!!
KERANA JIHAD ...!!!!

AWAT ...???
KORANG INGAT PERKATAAN JIHAD TU MEMANG UNTUK JUAK JUAK PAS AJE KE ...???

BERAPA JUTA PAS BAYO NAK BELI BRAND " JIHAD " TUU ...???

UMNO PON SEKARANG SUDAH PAKAI BRAND " TAKBIRRR "

SEBAB SEKARANG AHLI PAS .. BUKAN SEMUA ORANG ISLE ... ADA YANG BUKAN ISLE NAK BERTANDING GUNA LABEL PAS ...

JADI BILA AHLI PAS BERTAKBIR ....ORANGORANG NI BOLEH ...BERALLAHHUAKHBAR JUGAK KE ..??

PIKIR LAAAA .....

JANGAN KERANA DENGKI DAN SAKIT HATI ...

BANGSA SENDIRI NAK DI JUAL ... BANGSA SENDIRI NAK DI RUNTUHKAN ...

DENGKI PASAI APA ...????

SELAMA INI ...

APA YANG BN DAH BUAT KAT PAS ....???

MEMBANTU DAN MENOLONG LAGI ADA ...
CUBE LAA TINJAU KAT KELANTAN ....
PEGI LAAA INTAI KAT KEDAH ...

MALAS CAKAP ... ORANG BODOH AJE YANG TAK RETI MENILAI ...

Anonymous said...

Jambunya mamat ni... Memang taste anwar camni kot.. macam jual perfume kat sogo je... Rasanya dia saja bagi signal kat anwar and the gang dia pun nak habuan camtu gak... anwar takkan tak faham kot, sebelum g bercuti kat kat D' Sungai Buloh Resort tu tinggalkan le sikit nafkah tok mamat jambu ni...

Anonymous said...

Bukan setakat blogger pro UMNO/BN je yg dapat,,aku yg tiap hari baca & komen kat blog ni dapat juga... kerajaan BN bagi bonus setengah bulan gaji bulan Disember 2011 x 1.4 juta kaki tangan awam, berjuta juta beb ! kalau setakat 10 juta je...apa kaki!!! Walau camana pun BN bagi bonus ke atau tak bagi ke dari undi pertama aku masa umur 21 dulu sampai aKU dah umur setengah abad,,AKU TETAP UNDI BN !!!!

Anonymous said...

lobang hidung dia menjadi pujaan si anwar keparat.....

Anonymous said...

bengong punya nik nazmi, main tuduh2 jer. mana bukti?