Tuesday, December 20, 2011

NGA KOR MING MENGAKU BINI DIA REMBAT PROJEK !



While admitting that his wife Wong Seow Ching's company had won a tailoring contract for lounge suits for Ipoh City councillors in 2008, Nga insisted that everything was above board.


“The firm got the tailoring job after an open tender exercise conducted by the Ipoh City Council."(Then Menteri Besar Mohamed) Nizar (Jamaluddin) and I were never on the tender board, and we did not interfere in the decision-making (either),” he said when contacted.“I challenge them (the bloggers) to lodge a report with the MACC.”Nga said the firm, Ethan & Elton Sdn Bhd, which had entered the bid at RM650 per lounge suit, is managed by Wong's business partner.“My wife is only a sleeping partner,” said Nga, who was state exco member in charge of Education, Local Government, Housing and Public Transport


33 comments:

Anonymous said...

hahahaha...... terbalik tender ni... yang paling mahal boleh menang.... hahahaha...

Anonymous said...

SPRM perlu siasat kes ini dengan segala professionalisma yang ada.

Macamana tawaran tender yang paling mahal dipilih ???

Unknown said...

Hahaha... Best DAP ni.... Tender mahal menang !!! Cissss... Mmg kuda kayu menteri besar waktu tu.......

This is totally a sway from good coporate governence...

Anonymous said...

Cina celaka!!! berkokok kuat, ekor bergelumang taik!

Anonymous said...

Woi!!!!rasuah woi!!!!rasuah woi!!!!

Anonymous said...

SI NIZAR BANGANG TU IKUT SAJA. BODOH PUNYA AH CHONG...........

pego said...

Bodoh punya dapig ni...dah kalau isteri dia masuk tender tentu le dapat.

Memang menyalak kuat tapi makan taik

Melayu Perak said...

PANAS : HADI AWANG MARAH BILA KETUA DEWAN PEMUDA PAS TEGURNYA DALAM BLOG...


Dewan Pemuda Pas Pusat mengingatkan kepada semua pemimpin serta ahli bahawa perjuangan parti itu adalah kerana Allah.

Ketuanya, Nasrudin Hassan berkata, matlamat penubuhan Pas adalah untuk mendaulatkan Islam dan mendidik ummah supaya bersatu pada tali Allah dan ingatan itu terkandung di dalam wahyu-Nya.

Justeru, beliau berkata, adalah amat diharapkan supaya polemik yang melibatkan beberapa pemimpin Pas ketika ini dihentikan segera dengan semua pihak ikhlas bekerjasama ke arahnya.

‘‘Untuk itu, pihak Pemuda meminta supaya satu majlis mahabbah diadakan bagi menghentikan ‘krisis’ tersebut dengan mempertemukan pemimpin-pemimpin terbabit.

‘‘Mereka ialah Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang; Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali; bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa dan bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali,’’ katanya.

Beliau berkata demikian di dalam blognya di http:// www.eperjuangan. com/ hari ini.

Nasrudin berkata, sewajarnya ‘perang mulut’ dan ‘perang media’ di kalangan pemimpin parti itu dihentikan segera kerana ia langsung tidak memberi manfaat kepada parti.

Sebaliknya, beliau menegaskan bahawa perkembangan yang berlaku itu hanya mengundang persepsi negatif terhadap Pas di saat parti itu menuju kejayaan selain membuatkan ahli-ahli menjadi resah.

‘‘Sesungguhnya tiada perkara yang tidak boleh diselesaikan. Sebaliknya apa yang penting, kesemua pihak mestilah ikhlas, berlapang dada, sedia berbincang, bersemuka dan berterus- terang.

‘‘Realitinya, ini bukanlah masanya lagi untuk kepimpinan parti saling bertelagah antara satu sama lain,’’ katanya.
Nasrudin berkata, langkah itu juga bertujuan untuk menjaga mood ahli parti yang gigih bekerja dan berjuang untuk mencari kemenangan.

Sedangkan, beliau berkata, pertelagahan seumpama itu hanya akan mendedah dan membongkarkan kelemahan serta kekurangan parti.

‘‘Ini tidak baik untuk ahli-ahli yang berjuang di bawah, di samping boleh menghakis keyakinan rakyat kepada Pas serta boleh merosakkan reputasi parti di hadapan khalayak.

‘‘Selesaikanlah dengan baik dan berbincanglah dengan penuh hikmah dan sabar. Dalam perkara ini, tiada siapa yang perlu menang sebagaimana tiada siapa pula yang perlu kalah. Tautkanlah kembali al-ukhuwwah Fillah.,’’ katanya lagi.
Dalam pada itu, beliau percaya semua pemimpin serta ahli cintakan Islam dan sayangkan parti.

‘‘Kami turut percaya bahawa polemik ini boleh diselesaikan dengan baik dan harmoni tanpa perlu siapa pun rasa rendah diri lalu meminggirkan dirinya daripada parti. Begitu juga tanpa perlu siapa pun rasa tersinggung lalu keluar meninggalkan Pas.

‘‘Kami turut percaya bahawa tiada siapa yang perlu merasa dirinya hebat dan jaguh lalu menghalau dan mengherdik pihak lain. Kita semua adalah insan yang diamanahkan oleh Allah untuk memperjuangkan agamanya. Bersatulah! Semoga kemenangan berpihak kepada kita,’’ katanya.

**Sekarang ni mana ada dah PAS berjuang kerana Allah, PAS berjuang kerana dendam dan dan kuasa. Nik Aziz kan pernah berkata, bukan saja DAP..dengan syaitan pun mereka sanggup menerima pertolongan...

usin said...

sprm tak payah siasat. buang masa je. cuma jadikan bahan bukti bahawa sikomeng yg kuat mengangnga ni "cakap tarak serupa bikin". tender paling mahal boleh menang... hahaha mcm sial je komeng ni. lebih kurang gampang haramjadah mcm tu...

Anonymous said...

kah kah kah

hanya para penyokong yang fanatik saja akan kata tidak ada penyelewengan dalam hal sebegini jelas.

kah kah kah

hanya pemimpin ummah yang ada integriti yang akan menolak tawaran penender tertinggi dalam tender terbuka.

kah kah kah

namun, bagi rakyat yang masih celik dan tak mahu diperbodohkan oleh pembangkang mereka hanya sekadar boleh menggelengkan kepala.

kah kah kah

marhaen hanya boleh melihat wang mereka dihabiskan untuk mengembungkan poket ahli keluarga dan kroni para politikawan PR yang "cakap talak selupa mikin".

kah kah kah

inilah 'hadiah berharga' buat marhaen apabila memberikan kepercayaan buta tuli pada "devil" yang tidak dikenali.

kah kah kah

Anonymous said...

Melayu Perak,

"Sebaliknya, beliau menegaskan bahawa perkembangan yang berlaku itu hanya mengundang persepsi negatif terhadap Pas di saat parti itu menuju kejayaan selain membuatkan ahli-ahli menjadi resah."

KOMEN:

pas menuju kejayaan?

kejayaan duniawi? nop!

kejayaan ukhrawi? nop!

Anonymous said...

GAP,
Saudar/ri,
Chikgu/gi,

Inilah tender terbuka paling lawak di dunia. Lawak dalam erti kata penender yang menawarkan sebut harga tertinggi muncul sebagai pemenang.

Makanya kepada jurusan ekonomi, ingatlah bahawa tender terbuka bukan bermakna:

1. Amalan kronisme pupus

2. Penender paling murah akan diberikan kontrak.

3. Rompakan wang rakyat berhenti.

Sesungguhnya tender terbuka bawah pentadbiran PR, telah mengubah kefahaman dunia terhadap subjek ekonomi itu sendiri.

'Syabas' PR!

kik kik kik

Anonymous said...

aku juga berurusan dgn supplier juga... bila aku nk quotation aku akan nilai berdasarkan quality kerje... harga mahal tapi puas hati... kalo harga murah buat kita sakit hati buat ape....

Anonymous said...

bila bini dia buat, OKEY semuanya... bila laki sharizat dpt project... satu negara dia org berarak protest dan kata mcmcm.... pokemon punya Pakatan Haram....yg kalah tender patut buat laporan kat SPRM...

Anonymous said...

isteri ada "sleeping partners"?

bukankah suami sepatutnya jadi sleeping partner?

kalau orang lain jadi sleeping partner apa maksudnya?

gayus?

bisexus/lesbos?

atau

DAYUS?

BIOR BETOI, POPIA?

Anonymous said...

Inila ciri2 ketelusan n amanah yg di agong2kn oleh penganut2 pakatan...selama ini mrk mnyalak mnuduh UMNO/BN korupted ..penoh dgn rasuah...baru pegang Perak xsmp 42 ari dah tubuh syarikat atas nama bi
ni n boleh dpt tender wlpon sebutharganya yg trtinggi....
Sok kalo mrk yg dpt mmrintah..abisla segala projek semua sapu kat tembolok kaum kerabat mrk...org Melayu padan muke la....
Yg dok jilat bontot mrk dpt la jwtn tanpa kuasa...
INI BARU BETOL DI PANGGIL HARAMJADAH.....xgitu sikomeng....

Anonymous said...

Ini ke yang dimaksudkan 'BERSIH '.

Sleeping pun dapat tender,

semasa mata celek, apatah lagi.

kah kah kah...

Anonymous said...

Anon 2.04,

Mahal tapi berkualiti ye..untuk info ko..company bini koMeng tu br dibuat tak smpai 45 hari menang pilihanraya..kalu macam tu,pengalaman takde kualiti ada ke??

Anonymous said...

HIRUK-PIKUK IDEALISME

kalau keronik Dap dapat projek setelah diluluskan oleh Pas ADALAH MUKTAMAD. Yakni, sebanyak mana anda melihat ada yang 'tak berapa kena' dalam agihan projek namun anda kena ingat ia adalah masih dalam lingkungan "above board".

sama juga kalau Dap petik satu dua ayat suci lalu dibaca di depan khalayak Pas dan sebanyak mana anda berasa jelik, anda kena terima hakikat bahawa penggunaan ayat suci berkenaan adalah "above board".

kesimpulannya;

mahasiswa boleh berteriak itu dan ini dalam dunia politik kampus tetapi apabila memasuki realiti politik mahu tidak mahu semua idealisme itu akan ditinggalkan kerana hipokrasi pasti akan mengatasi idealisme pada satu peringkat sesudah kaki melangkah keluar dari kampus.

Anonymous said...

ingatkan tender tertutup takdak can lalu masuk tender terbuka. alih-alih tender terbuka pun pergi pada kroni jugak? odoyai!

makanya kalau anda KELAYAKAN tetapi bukan kroni PR, jangan angan lebih2 untuk dapat itu dan ini.

daripada anda buang tenaga, masa dan material bagi bersaing untuk mendapatkan itu dan ini, lebih berfaedah kalau anda pi MENOREH kerana hasilnya adalah segera dan hampir pasti.

PEMERHATI

Anonymous said...

kita dimomokkan oleh pembangang bahawa mereka akan tulus "across the board", rupa-rupanya agihan bawah par di diangkat sebagai "above board".

soalnya siapa kena balik sekolah? kita? atau pembangang?

kik kik kik

Melayu Perak said...

LIM KIT SIANG KATA NEGARA CHINA LEBIH BAIK DARI NEGARA MALAYSIA
Posted on Selasa, 20 Disember 2011by MymassaVoice in




Punasihat DAP Lim Kit Siang berkata, sebab itu selepas negara ini merdeka selama 54 tahun ini, Pakatan Rakyat akan tubuhkan sebuah kerajaan baru, supaya orang-orang asing kembali semula ke Malaysia, sama-sama boleh membina negara ini, supaya semua kaum dapat menikmati kerakyatan dan kedudukan yang sama rata.


Lim Kit Siang juga berkata : “masalah rasuah di negeri China kini semakin bertambah baik, sebaliknya negara kita semakin memburuk, wang haram yang mengalir keluar negara pada tahun 2000 hingga tahun 2009 lebih daripada 1 trillion ringgit.

Ada sesiapa di luar sana boleh bagi Punasihat DAP ne fakta berapa juta orang Cina darei Negara China yang menipu datang Malaysia jadi pelajar dan tukang urut, kemudian bertukar kerjaya jadi pelacur dan China Doll Anwar Al-Juburi?

Dan, boleh beri Punasihat DAP angka berapa juta orang Cina dari negara China memohon Kerakyatan ke Malaysia, yang kahwin dengan rakyat Malaysia, yang Tak mahu kembali semula ke China, yang guna Kad Pengenalan orang mati, dan paling bagus beri dia fakta bahawa Rasuah Cina DAP yang paling banyak beri sumbangan menaikkan ranking rasuah Malaysia di dunia ini. Pembantu Timbalan Ketua Menteri Pualau Pinang kata Kerajaan DAP banyak rasuah...Hayya itu Penang sapa bapak dia??? Di sini
http://www.papagomo.com/2011/12/hangat-ramasamy-bongkar-penyelewengan.html

Anonymous said...

Nga Kor Ming!!!! how you feel. Sure marah, blow, benggang with the exposure. Just like any "criminals" they will defend themselves till the end. Who wants to "mengaku berak tengah jalan" ma? Understand Malay or not? (The translation: who wants to admit "pangsai" in the middle of the road" Just like your PM to be... he will never, never admit ma! that is the best defence. Am I correct?
What do you mean by saying your wife is only "a sleeping partner" to her associate. Now a day people are still active even though they are asleep. Jangan cari alasan mahu safe your punqok!

Anonymous said...

Kalu kes lembu ari tuh bukan main menyalak lagi puak2 PR...dh kuar citer cenggini senyap sunyikkkk... apa lagi?? suruh le Nga Kor Ming letak jawatan. Tu pun kalu dorg berani la nak usik dia...

JAVAS said...

Biasa pemilihan tender yang paling rendah yang dapat biasa berlaku di kerajaan negeri selangor atau yang paling tengah biasa berlaku di kerajaan BN. Kes NGA KOR MING paling mahal...MB NIZAR sudah hantar wahyu pd PBT punya....

JAVAS said...

Biasa pemilihan tender yang paling rendah yang dapat biasa berlaku di kerajaan negeri selangor atau yang paling tengah biasa berlaku di kerajaan BN. Kes NGA KOR MING paling mahal...MB NIZAR sudah hantar wahyu pd PBT punya....

Anonymous said...

Hmmm, patutlar Adunan PR bergaya sakan dengan suit mereka satu ketika dulu!

Rupa-rupanya "sleeping partner" si isteri (iaitu sepupu kepada biras kepada kawan kepada jiran si Ngah Kelapa Komeng) yang buat!

khik khik khik

Anonymous said...

OPEN TENDER? KALAU OPEN TENDER, APSAL YANG PALING MAHAL DIPILIH?

Anonymous said...

lagi lawak ada sorang mamat kat atas kata biar mahal asal berpengalaman.. tu company baru bukak tu bang ooooiii.. jgnlah tunjuk kebodohan ko sampai bgt sekali..otak kat bontot ke????
keh keh keh

Servant of God said...

Terima kasih para sahabat pro GAP,

Sekarang kita bertambah bukti yang DAP ni hanya canang je lebih, tapi lebih teruk dari BN.

Aku mengaku memang ada keadaan di mana tender termurah bukanlah pilihan yang terbaik. Tetapi, tidak pernah pulak aku dengar yang termahal dapat kontrak.

Selalunya kalaupun ada kes khas, yang dapat kontrak mungkin tender kedua termurah atau ketiga termurah, tetapi untuk tender yang paling mahal menang, ini sangat2 pelik.

Aku harap laporan segera dibuat dan SPRM siasat secara mendalam.

Lagi satu, aku harap rakan2 pro UMNO dan BN akan mengekang naluri untuk mencontohi keldai2 Pakatan Rakyat dengan mengajuk "Lounge suittttttt, Lounge suitttttt"

Hikhikhik

Anonymous said...

Tender tu kulit je, Si Nizar dapat berapa sen agaknya, aku rasa dia tu ada benih cina cuma bertopengkan islam je. Haramjadah.....

Anonymous said...

TAKDE PLAK PENCHACHAI PAKATAN KOMEN PASAL NI..

Anonymous said...

lounge suiiiit...
nga dah ternganga...amekaw!