Sunday, January 8, 2012

FAKTA KES LIWAT : TEMUBUAL ANWAR YANG PALING KANTOI !


Tertarik dengan laporan polis seorang pemuda mendakwa dirinya diliwat, dan reaksi Anwar pula melarikan diri ke kedutaan asing, Mark Davis dari Australia datang ke Malaysia menemui Anwar untuk mengetahui secara lebih terperinci berkenaan kes tersebut.


Mark Davis bertanya kepada Anwar, apabila beliau dituduh sekali lagi melakukan aktiviti seks luar tabie, bagaimanakah perasaan isteri dan anak-anaknya.
Anwar menjawab, sebaik sahaja beliau menerima SMS yang memberitahu Mohd Saiful telah membuat laporan polis, isterinya, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail berkata “Oh, Tidak (sekali) lagi “, anak-anak pula berkata “Lihat papa, semua ini tidak munasabah”.
“Mereka tidak pernah meminta penjelasan daripada saya berkenaan perkara (tuduhan liwat) itu”, kata Anwar.
Namun, YB Zulkifli Noordin yang turut berada di Quality Hotel, pada 28 Jun 2008, ketika Anwar menerima sms itu memberitahu dalam versi lain.
“Saya duduk sebelah dia (Anwar)..tiba-tiba handphone (Anwar) berbunyi..dia suruh saya ambil baca..saya baca mesej yang ada..apa ni mesej ni..’the boy has lodged the report’.
“Bila saya baca saja mesej tu, saya nampak serta merta muka Anwar berubah…pucat..terus diambil telefon..kelam-kabut panggil Wan Azizah..terus pergi ke lif….naik..saya ikut.
“Apa berlaku dalam lif ? Rahsia…nanti ada masa kita dedahkan..kalau dia (Anwar) cakap banyak lah..”, katanya.
“Saya ni lawyer dia (Anwar)..memang lawyer ni ada batasan..ada benda kita tak boleh cakap..tapi kalau kurang ajar sangat, saya akan cakap, saya peduli apa..saya tau apa yang berlaku dalam lif..saya tau apa yang berlaku dalam bilik..” katanya lagi. Klik di sini

Mark Davis berkata ada kemungkinan dengan kes liwat II ini, Anwar akan dipenjarakan sekali lagi.

Anwar menjawab tidak mungkin. Beliau dengan penuh yakin berkata pihak polis tidak mempunyai sebarang bukti kecuali hanya keterangan daripada pengadu, Mohd Saiful.
“Tidak, saya tidak percaya mereka akan ada mana-mana forensik yang boleh dipercayai atau apa-apa jenis alibi” kata Anwar.
Malah Anwar sudah meletakkan tuduhan jahat dan prejudis awal, dengan berkata jika pihak polis mempunyai bukti sekalipun, semua bukti itu adalah palsu dan rekaan semata-mata.
“Kita akan mencabar dan lawan mereka pada setiap langkah”, katanya yang begitu yakin dan optimis.
Ketika kes itu dibicarakan di mahkamah, pihak pembela mengemukakan bukti penemuan air mani, ‘Lelaki Y’, kemudiannya dikenal pasti milik Anwar Ibrahim di dalam lubang dubur pengadu, Mohd Saiful.


Sampai ke akhir pembelaan, pihak Anwar gagal menafikan kekuatan bukti air mani itu, akhirnya, Anwar terpaksa memalukan diri sendiri dengan memanggil doktor peribadi dari Munich untuk membuktikan beliau seorang yang kurang upaya yang sekaligus membuka pekung di dadanya, mengurangkan kredit calon sesuai untuk Perdana Menteri Malaysia.
Pihak Anwar juga gagal menafikan bukti-bukti tersebut adalah direka-reka seperti dakwaannya sebelum ini.

Mark Davis tidak bersetuju sikap Anwar yang meletakkan prejudis awal, meletakkan asas konspirasi kerajaan pada peringkat awal lagi.

Kenapa tidak anda mengambil tuduhan itu sebagai dakwaan yang perlu ditangani berdasarkan merit?, soalnya.
Jawab Anwar, beliau mempunyai bukti cukup untuk menyokong pertuduhan itu adalah konspirasi kerajaan.
“Saya ada bukti. Orang ini (Mohd Saiful) telah dikenal pasti bermesyuarat dengan Timbalan Perdana Menteri di pejabat dan di rumahnya dengan isterinya dan seorang pegawai khas telah ditugaskan kepadanya. Ini saya fikir – buktinya, yang kita akan dedah”, kata Anwar.
Namun, dalam mahkamah, lain pula terjadi. Peguam pembela gagal mengemukakan hujah-hujah relevan untuk memanggil Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Abdul Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor sebagai saksi pembelaan Anwar.
Peguam pasangan suami isteri itu berhujah atas alasan apa anak guam mereka dipanggil sebagai saksi pembelaan Anwar, kerana tidak termasuk dalam skop pertuduhan.

Skop pertuduhan pada 26 Jun 2008, di Unit 11-5-1 Kondominium Desa Damansara, No 99, Jalan Setiakasih Bukit Damansara, Kuala Lumpur, antara jam 3.01 petang hingga 4.30 petang, sedangkan pertemuan pengadu dengan Najib dan Rosmah pada 24 Jun 2008.
“Anak guam kami bukan saksi penting dan bukan alibi Anwar seperti dalam skop pertuduhan”, rumus peguam Najib dan Rosmah.
Hujahnya lagi, “Terdapat bukti transkrip dalam nota prosiding perbicaraan terdahulu bahawa peguambela Anwar sendiri pernah memohon kepada mahkamah untuk mengetepikan sebarang keterangan atau bukti yang menunjukkan sebarang kejadian liwat yang dikatakan berlaku sebelum tarikh kejadian iaitu pada 26 Jun 2008″.
Pada peringkat ini terdapat percanggahan besar di kalangan pembela dalam menyatakan motif memanggil Najib dan Rosmah itu.
Anwar berkata untuk ‘membuktikan konspirasi’, tetapi disanggah oleh peguam-peguamnya, ‘bukan untuk membuktikan konspirasi’, sebaliknya hanya untuk mengetahui apa kejadian sebenar pada 24 Jun 2008 tersebut.
Peguam Najib dan Rosmah menafikan anak guam mereka terlibat dalam bentuk konspirasi untuk mereka-reka atau mengada-adakan pertuduhan liwat tersebut bagi menyebabkan sebarang kemudaratan terhadap Anwar.
“Tujuan tertuduh (Anwar) mensapina anak guam kami tidak dibuat dengan hati yang suci serta merupakan satu proses penyalahgunaan mahkamah untuk ekspedisi memancing maklumat”, hujahnya.
Malah, hujahnya lagi, Muhamad Rahimi Osman, individu yang dikatakan terlibat dalam pertemuan itu tidak pernah dipanggil sebagai saksi oleh pihak pendakwaan mahupun oleh pihak pembela.
Pihak Anwar juga tidak memanggil Datuk Mumtaz Jaafar dan Khairil Anaz Jusof, dua individu yang dikaitkan dengan pertemuan itu, meskipun telah ditemuduganya sebelum ini.
Mark Davis cuba memancing Anwar. “Dalam kes ini, pada petang Khamis itu (pada 26 Jun 2008), anda bersama lelaki muda itu (Mohd Saiful) ? Apakah anda bekerja bersama-samanya ? Soalnya.

“Saya mempunyai semua bukti, semua alibi atau apa yang saya lakukan (pada masa itu)..Saya tidak pernah bersamanya dalam keadaan berdua, di mana-mana tempat (sekalipun)”, tegas Anwar.
“Selain itu, peguam nasihatkan saya – tunggu, biarkan mereka buktikan kes mereka. Tetapi adalah cukup untuk saya mengatakan bahawa saya tidak pernah bersendirian dengannya”, katanya.
Wartawan itu kurang berpuas hati dengan jawapan Anwar terus mengasak lagi soalan berkenaan kejadian kondominium tersebut.
Kelihatan Anwar seperti kurang senang untuk menjawab kejadian sebenar di kondominium itu. Akhirnya beliau meletakkan benteng nasihat dari peguamnya yang menasihatinya agar tidak menyentuh berkenaan perkara tersebut dengan alasan tidak mahu mengganggu penyiasatan dan pembelaan.
“Cukup saya katakan bahawa saya tidak pernah bersamanya secara bersendirian. Saya mempunyai alibi untuk seluruh hari tersebut”, ulanginya.
Jawapan Anwar itu masih membuka ruang keraguan kepada wartawan itu.
Wartawan itu mahu mendengar Anwar menjawab dengan tegas, bahawa beliau tidak berada di kondominium itu pada tarikh dan masa yang dituduh, sebaliknya Anwar tidak berbuat demikian, beliau kelihatan takut-takut menjawabnya dengan memberi alasan nasihat peguamnya dan berulang kali berkata mempunyai alibi yang bermaksud beliau berada di tempat kejadian seperti didakwa itu.
Tiada Alibi – Mengaku Bersama Saiful
Apa yang berlaku di dalam mahkamah sungguh kontradik. Selain Anwar gagal menampilkan saksi-saksi alibiyang didakwa beliau miliki sebelum ini, malah pasangan suami isteri yang menjadi pemilik kondominium itu yang diwar-warkan sebagai alibi Anwar juga tidak ditampilkan dan dalam maksud mudah Ketua Umum PKR itu tidak mempunyai alibi untuk membantunya.
Akhirnya, Anwar terpaksa membuat pengakuan terbuka dalam mahkamah bahawa beliau bersama Mohd Saiful di Unit 1151 kondominium itu pada masa dan tarikh yang didakwa, namun berhujah aktiviti seks itu berlaku atas dasar suka sama suka.

44 comments:

Anonymous said...

ini adalah komen2 dari rakyat m'sia..lebih bnyk lagi bacalah malaysiakini
Najib yg terpalit dgn kes pembunuhan Altantuya, songlap komisyen Shukoi dan Scorpene, manis ke cerita tu? Khir Toyo yg disahkan perasuh oleh mahkamah, manis ke tokoh itu? Kasitah Gadam songlap wang koperasi beratus juta, manis ke tokoh tu? Osu Sukam kalah judi berjuta2 d London beberapa tahun lalu, manis ke cerita tu? Shahrizat n famiily seleweng dana NFC RM250 juta (wang dana cukai rakyat), manis ke cerita tu? Rahim Thamby Chik bekas KM Melaka merogol budak sekolah 18 thn lalu, manis ke cerita tu? Isa Samad dan Ali Rustam disahkan perasuah tegar dlm perhimpunan agung umno, manis ke tokoh tu? Bro, jangan jadi pencacai BEBAL DAN DUNGU!!! UMNO kini ciptaan Mahathir akan hancur binasa, hanya tunggu bulan dan hari sahaj!

Anonymous said...

Bekas ADUN, penulis blog Umno sertai DAP
Nigel Aw
2:35PM Jan 8, 2012

Dua penulis blog terkemuka yang juga ahli Umno hari ini, mengakhiri spekulasi beberapa minggu masa depan politik mereka dengan menyertai DAP.

Mohd Ariff Sabri Abdul Aziz (kanan) bekas ADUN Pulau Manis dan pemimpin veteran Umno Negri Sembilan Aspan Alias, berkata bahawa penyertaan mereka bersama DAP adalah tanpa sebarang syarat dan mereka tidak dijanjikan mana-mana jawatan.

Mengenai sama ada mereka telah keluar Umno secara rasmi, Mohd Ariff berkata bahawa dengan penyerahan borang keahlian dirinya dan Aspan kepada Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng hari ini bermakna keahlian Umno mereka secara automatik terbatal.

Tindakan itu dianggap satu tamparan kepada Umno yang sebelum ini mendakwa DAP adalah parti yang anti-Melayu.

Mohd Ariff pernah menjadi ketua penerangan bahagian Umno Pekan yang masih diketuai oleh Presiden Umno Datuk Seri Najib Abdul Razak.

Beliau menulis di blog dedngan nama pena Sakmongkol46 dan berjaya menarik perhatian pembaca yang agak ramai kerana artikelnya yang kritikal.

Anonymous said...

itulah yg buat aku kecewa dgn team anwar nih..

dulu bukan main ada saksi alibi spjg hari..tup tup dlm mahkamah, takde sorang pun yg tampil..

jadi apa maksudnye tu?? bohong lagi ke???

Anonymous said...

Tengok. Baca. Fikir.

Anwar tidak pernah menafikan kejadian liwat tersebut tidak berlaku.

Balik balik ulang saya tidak pernah bersendirian bersama saiful. Tapi kemudian...mengaku. Apa kes ni?

Tak pelik ke?

Anonymous said...

pencacai2 pakatan kat atas tu nak spin cerita la pulak...

tak mampu dah hujah pasal alibi anwar tuuuu..kesian

Anonymous said...

oi anon 4.40,

Aku nak ceita byk pun malas.

Yang si lebai berserban berjubah diangkat sebagai nabi ilang kan duit RM600 juta utk memperbaiki prasarana kemudahan bekalan air kat kelate tu mana?

Duit tabung memali mana? Ini melibatkan org terbunuh yg sesuka ati diangkat mati syahid.

Lagi satu..org UMNO masuk mahkamah, ada ke kau nampk org UMNO demo sana demo sini?

UMNO pernah kena haram dulu, ada kau nmpak org UMNO mcm org pakatan taik? Hu sana..hu sini...

Kau tu jgn jadi keldai kafirun..

Anonymous said...

sesuai juga dia masuk DAP, baru dia tau busuk DAP nanti sekurang-kurangnya. apa nak hairan, masuk lah apa pun, asal dia masih sedar dia melayu dan Islam. walau apa apa pun DAP memang rasis, tak payah dok putaq lagi

Anonymous said...

najib terpalit kes bunuh warganegara asing tu yg korang kecoh. Nama pun terpalit. Itu pun RPK yg byk tolong menyumbangkan dana fitnahnya. Itu pun lepas tu larik. Itu pun lepas tu cakap ini semua rekaan anwar....

Ai....pelik la korang ni. Yang 3 org melayu mati dibunuh dibulan ramadhan oleh ahli majlis peguam aka ahli seumur hidup DAP tak plak kecoh ye?

Maklum..keldai kafirun...yg org Islam mati dibunuh..diam menyepi...

Anonymous said...

setuju ngan anon 455. orang UMNO kepala sejuk, bertamadun, bukan panas baran kerja nak bedal saja macam PAS dan PKR. aku nampak hanya orang yang sejuk otak saja yang sokong UMNO.

Anonymous said...

Sesedap rasa nmpak cakap kes songlap duit sukhoi and scorpene...

Cakap pakai modal air liur..pandai le...

tobeng said...

Penjilat aljuburi tetap akan nafikan walau sejuta fakta keluar di mahkamah.Fitnah katanya,konspirasi,semua kena bayar.Hakim kena bayar,polis,pendakwaraya,peguam negara,doktor forensik,pakar dna,jaga kondosemua semua kena beli.Tuduh diorang semua kena beli mana berdosa walau takde bukti,lainlah kalau tuduh anuwar(imamul mahdi)barulah dosa besar walau dengan bukti dna laporan doktor pakar,rakaman cctv dan saksi.

Mana mungkin imam mahdi meliwat.Bukti2 tu semua diada2kan,rakaman cctv tu semua edited,besi tak boleh jadi saksi.

Kalau kes najib-altantuya barulah sahih,benar,nyata,hakiki.Buktinya gambar photoshop najib minum bersama razak baginda dan altantuya(gambar arwah artis taiwan katanya).Gambar photosop tu barulah bukti nyata, barulah bukan fitnah setaraf wahyu dr alquran.

Tak gitu pencacai?

Servant of God said...

Skrip pencacai Anwar sudah boleh diagak.

Bila timbul saja story kukuh yang membalun Anwar, dorang terus timbulkan isu lain sebagai spin dan untuk melarikan perhatian daripada cerita asal.

Yang sedihnya, kalau kita sergah dengan fakta sikit, tak pernah nak sambung citer dorang. Terus sepi seribu bahasa.

Tak payah nak sangkal laa wahai peneguk kencing Anwar. Dah terlalu kerap berlaku.

Anonymous said...

Khir toyo disahkan bersalah oleh mahkamah mana?
Ada tak ko dgr mana mana org UMNO ckp mahkamah tidak adil?

Itu masalah peribadi dia. So what? Yang sebelah pakatan taik tu baik sgt ke? Tak ke pelik cemana azmin boleh kaya raya beli rumah juta juta, beli ferari? Baru 2-3 thn jadik yb.

Anonymous said...

anon 440pm
tuduhan anda disertakan bukti ke???
kalau ada bukti mencukupi...sila kemukakan...menuduh cukup senang semudah saya menuduh anda adalah anak haram....bukan benih dr bapa anda sekarang...hehehehe sy tak perlu bukti...cuma saja2 tuduh...mudahkan???

Anonymous said...

komen kat malaysiakini?

Ceh! Komen yg bantai pembangkang tak nak keluarkan.

Namakan aku satu blog pembangkang yg komen boleh keluar serta merta mcm blog GAP ni..

Anonymous said...

agaknya mentaliti orang pembangkang ni kalau anak kecil dia jatuh basikal pun tuduh UMNO...
kalau bini depa nak beli cincin baru pun salahkan rosmah..
kalau atuk depa sakit perut makan nasi mentah salahkan najib..
cerita pasal pendakwaan anuwar yang babit hal-hal orang lain naper yerk? agaknya mereka ni dah takut peringkat gaban kot..
pada pandangan saya memang hanya orang UMNO yang cool... dan bertemadun!.

Anonymous said...

apa punya melayu bangga sangat ke kau dapat masuk DAP.Kau dah lupa ke siapa saudara kamu yang sebenarnya..itu soalan kubur faham tak...apa nanti boleh jawab ke orang DAP saudara ku.taubat laa DAP musuh islam

tobeng said...

Heboh anuwar kata ada ramai alibi,tiba masa sekor pun tak muncul.Penipu besar macam ni pun penjilat boleh percaya?Heran aku manusia taksub ni.

Tun Teja said...

Aku harap Saiful tidak akan mengaku yang kejadian homoseksual di tempat yang tercatit itu bukan disebabkan suka sama suka.

Anonymous said...

Pd 9-Jan-2012 @ 12:00 tgh, Anwar ke Penjara kerana meliwat/merogol lelaki. Hukuman 20 thn.

Pd 8-Jan-2032 @ 11:59 pg, kalau Anwar belum lagi mati, Anwar dibebaskan.

Pd 8-Jan-2032 @ 12:30 tgh, hari Anwar dibebaskan kira2 setengah jam kemudian, tentu Jijah menerima SMS yang memberitahu seorang Lelaki telah membuat laporan polis. Pasti Jijah akan berkata “Oh, Tidak (sekali) lagi “.

Peliwat strikes again.





Anwar menjawab, sebaik sahaja beliau menerima SMS yang memberitahu Mohd Saiful telah membuat laporan polis, isterinya, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail berkata “Oh, Tidak (sekali) lagi “, anak-anak pula berkata “Lihat papa, semua ini tidak munasabah”

Anonymous said...

geng PAS N PKR cam cibai...
kalo pilihanraya diorg menang satu2 tmpat xdak plak timbol isu undi hantu la..undi tipu la...2pun kalo diorg menang..tapi KALO diorg kalah pulak..mcm2 fitnah kluar...undi hantu la..bangla pegi undi la..walhal bangla yg join demo BERSEH bodo diorg...cam cibai...negara dah aman elok2...lancau2 bodoh buat negara kucarkacur..sikit2 demo..demo...student plak bodoh...nk tdo atas jalan la ape..baik tdo atas rel ketapi..lg best!

Anonymous said...

Ko ingatlah Nuar, peribahasa 'kerbau runcing tanduk atau kerbau membawa lumpur'....
Kalau tak kerana kebiasaan takkan org akan menuduh sipencari burung lemas tersangkut jaring ikan; takkan pemain golf tiba2 tercedera kerana terlibas bola takraw.....
Sekilas ikan di air sudah nampak jantan betinanya....

Anonymous said...

kelantan dari dulu xmaju...
air kelantan da btaun2 xdak dtmpat aku....dkatakan xdak duit...
hasil balak bhari2 dipunggah keluar..
tanah2 dipajak pada org asing...
tanah rakyat dirampas dijadikan ladang rakyat bodoh...
baik lahhh tu sangat PAS..
time nk ngundi baru wat kluar isu hukum hudud..sblum ni bile menang pru12 xdak pon bunyi..hahhahah...
pastu bila DAP xnak join lg PAS kalo kluarkan isu hukum hudud ni..pas2 terusss snyp isu ne..bukan nk menolak hukum islam...tp menolak golongan yg memPERMAINKAN hukum islam...

Anonymous said...

Alhamdulillah,Allah telah tunjukkan wajah sebenar PAS di sebalik topeng Islamnya. Inilah berkat solat hajat yang pernah dianjurkan oleh PAS sendiri suatu masa dulu.

Anonymous said...

Kenyataan dari Raja Kencing Malaysia... langsung tarak kredibel. Masuk mahkamah langsung menikus di meja tertuduh bersama peguam. Nak bersumpah beri keterangan pun kecut telur takut kene soal dengan pendakwaraya...

Kah kah kah kah kah kah... INIKAH PEMIMPIN AGUNG PUAK FUCKATAN YANG HEBATTTTT SANGAT TUUU....?????!!!!!!

Anonymous said...

suka sama suka
anu war sudah kantoi
padan muka ♂ ☺ ☻ ♂

Anonymous said...

si durjana itu akan menghabiskan sisa2 tuanya dlm penjara.. Malaysia kembali aman.. amin!!

Anonymous said...

ke PENJARA la nampaknya bro nuar kita ni yer..

sob..sob..sob..

Anonymous said...

I wonder what wan azizah would think of her husband when she knows that he had screwed Saiful's shithole and then on returning home anwar wants to eat in her makan hole.

Anonymous said...

anon 5:40

perangai kau sebijik kaum jahiliyah yang dizaman nabi Muhammad SAW dulu..sudah memfitnah..dengan angkuh sombong dan bangganya mengejek2..Masyallah rupa nya kau org ni tak takut langsung pembalasan Allah nanti..

Anonymous said...

Mampos kau anwar,esok van yang bawa kandang babi akan tunggu di luar dewan mahkamah tinggi untuk memerok kau ke dalam dan terus kau akan dibawa ke sungai buluh.

Anonymous said...

anon 8:52

perangai kau sebijik kaum jahiliyah yang dizaman nabi Muhammad SAW dulu..sudah memfitnah..dengan angkuh sombong dan bangganya mengejek2..Masyallah rupa nya kau org ni tak takut langsung pembalasan Allah nanti

Anonymous said...

alhamdulillah, esok aku amik cuti semata2 nak ucapkan selamat jalan romeo anwar ke penjara sg buloh...hehehe

aku nak join group masjid jln duta dgn geng2 pekida, mana tau kalau kaki2 pekida ni decide nak bertempor dgn group totey esok...

org lain aku tak berkenan, aku cukop berkenan dgn samsol ketot, gerem btol aku dgn bdak kemetot tu, kalu dptt..

emmmm mau2 melambung bdak kecik tu makan penampo aku...hehehe

Tun Teja said...

Harap ingat bahwa ada beberapa penentuan yang menyebabkan keguguran iman keislaman seseorang.
- memotong tangan si pencuri,
-melontar batu kepada sipenzina,
-hukuman pancung kepada kedua pasangan homoseksual
Sesiapa yang mempercayai bahwa hukuman yang di firmankan oleh Allah seperti di atas tidak sesuai di jalankan zaman sekarang sudah tentu manusia itu bertanggung jawab.
Ini termasuk hakim juga. Jika si peliwat yang dimaksudkan diberi hukuman yang ringan atau dibebaskan begitu sahaja, hakim juga akan menjadi musyrik atau kafir.
Ini aku sudah baca dari buku yang diluluskan oleh S M S b Saleh Al-Uthaimin edaran Ministry of Islamic Affairs Endowment, King of Saudi Arabia.

Anonymous said...

Perpindahan asas ideologi adalah dibenar dalam sistem demokrasi tetapi tidak bagi UMNO. Saya telah meninggalkan UMNO sejak 1988 lagi kerana tidak percaya kepada cara pengendalian kes Team A dan Team B, krisis kehakiman dan anugerah PLUS kepada UEM yang sepatutnya dimenangi oleh Hasbuddin Contraction. Dari situ saya mula mengesyaki UMNO akan menjadi seperti Golkar di bawah pimpinan Suharto.Mereka menguasai bidang ekonomi melalui proksi yang dipilih.Tidak menjadi rahsia lagi dasar Mahathir seperti penswastaan dan Malaysia Incorprated adalah terowong kekayaan yang mengenyangkan kroni UMNO. Saya yakin UMNO suatu hari nanti akan mengalami nasib yang sama seperti Parti Golkar kerana UMNO seperti menjadi pusaka dinasti bangsawan.

Anonymous said...

Menyertai mana-mana parti adalah perkara biasa yang berlaku dalam sistem demokrasi. Menyertai DAP yang begitu telus itu bukannya pengkhianat seperti yang dilabelkan kepada saya dan Ariff. Untuk pengetahuan mereka yang masih lembut ubun-ubun ini, menggunakan wang rakyat yang berbillion ringgit untuk menyelamatkan perniagaan anak itu adalah pengkhianat negara. Menyalahgunakan wang pinjaman mudah untuk memelihara lembu untuk negara itu adalah pengkhianat. Wang yang mudah didapati kerana pengaruh menteri itu telah di gunakan untuk membeli kondo mewah di Kuala Lumpur dan Singapura adalah kerja khianat kepada negara.

Pemimpin-pemimpin yang telah diberi gaji oleh rakyat tetapi masih mencari wang tambahan melalui rasuah itu adalah pengkhianat negara Sesiapa yang menyokong pengkhianat ini adalah dua kali ganda pengkhianatannya kepada negara.

Menggunakan wang zakat jika tidak termasuk dalam asnaf yang lapan itu adalah pengkhianat. Membawa wang ke luar negara yang berjumlah 1 trillion ringgit itu adalah pengkhianat negara. Membeli kelengkapan pertahanan dengan menambah harga belian untuk rasuah itu adalah pengkhianat yang tidak ada tolok bandingnya.

Memecah belahkan rakyat itu juga pengkhianat. Rakyat sekarang mahukan perpaduan tetapi berpadu di luar UMNO dan kalau ada usaha untuk memecah belahkan rakyat yang mahukan perpaduan itu adalah pengkhianat.

Anonymous said...

SUNGAI BULUH HERE I COME!!!!!

JIJAH, NURUL IJAH DON'T FORGET TO VISIT ME!!

SIDAR, CHINADOLL, PRETTY BOYS DON'T FORGET TO VISIT ME TOOOOOOOOO!!!

Anonymous said...

butuhlah sapa yg tulis kenyataan ini.itu hujah kamu,tetapi hujah pembelaan kamu suruk.butuhla lu babi

Anonymous said...

Suka atau tidak, Anwar masih dikira watak paling dominan dalam percaturan siasah tanahair. Najib tentunya mahu mengurangkan risiko dalam menghadapi PRU13, yang disifatkannya sendiri sebagai "ibu segala pilihan raya". Soalnya, apakah dengan memenjarakan Anwar boleh memudahkan laluannya untuk mempertahankan Putrajaya atau tambah menyukarkan beliau, segalanya masih menjadi perdebatan.

Najib mungkin dilihat tidak "seganas" mentornya, Dr Mahathir -- dengan rekod terburuk menyerang para hakim yang tidak memihak kepadanya, juga melumpuhkan kebebasan kehakiman secara sistematik melalui siri pindaan Perlembagaan, dan mengetatkan undang-undang yang sedia zalim -- tetapi situasi sulit yang terpaksa dilaluinya memaksa orang ramai menaruh sangkaan buruk terhadap Perdana Menteri keenam itu.

Kes Fitnah II Anwar diselubungi dengan pelbagai keanehan. Fakta kes yang dibentangkan di mahkamah sarat dengan bermacam-macam persoalan yang gagal terjawab.

Justeru, persepsi umum bahawa Anwar teraniaya cukup tebal. Kes liwat membaitkan Saiful Bukhari Azlan tetap dianggap semata-mata kes politik dan bukannya kes jenayah, sepertimana kes Azizan Abu Bakar dahulu. Ditambah lagi dengan pembabitan, secara langsung mahupun tidak langsung, personaliti politik, termasuk Najib, dan pegawai polis tertentu, yang dikaitkan dengan kes Fitnah I dahulu, khususnya Musa Hassan dan Rodwan Yusof.

"Sikap doule-standard kerajaan Ummno jelas dalam kes Anwar. Dan jangan perbodohkan rakyat dengan mendakwa himpunan 901 adalah sokongan membuta-tuli kepada peribadi Anwar. Ini perjuangan panjang rakyat menuntut perubahan," SMS seorang pembaca Harakah kepada saya.

Penghakiman kes Anwar ini melanjutkan lagi dilema berpanjangan Najib. Walaupun beliau cuba melakukan pelbagai bentuk transformasi, namun belantara politik yang diredah semakin memerangkapnya. Kes Shahrizat Jalil, Jamil Khir Baharom, Awang Adek Hussin adalah contoh kecil yang tidak mudah ditanganinya.

Imej kelam-suram Umno-BN yang ditinggalkan Abdullah belum berjaya diceriakannya. Pelbagai bantuan one-off yang diumumkan dalam Belanjawan 2012 di tengah suasana ekonomi yang tidak menentu, dengan bebanan hutang negara yang begitu tinggi, tidak pula menarik simpati rakyat kepada Najib.

Sebaliknya ramai bertanya, mampukah kewangan negara bertahan lebih lama jika Najib meneruskan "keborosannya membeli undi" melalui bantuan one-off itu, sedangkan beliau sendiri curiga untuk menghadap Yang di-Pertuan Agong, bagi mencadangkan tarikh pembubaran Parlimen.

"Najib perlu adakan pilihan raya segera selepas segalanya dicurahkan untuk menarik sokongan pengundi. Kalau lambat, orang akan lupa jasa baiknya itu. Dari mana nak dikorek duit lagi untuk beli undi itu. Lagi pun rakyat semakin bijak memperhatikan gelagat BN menggunakan wang negara," kata seorang pensyarah sains politik.

Anonymous said...

Alas apa lah bangangnya anom 4.40 ni asyik2 sebut pasal tokoh umno yg bukan merupakan calon nak jadi PM lagi dakwaan itu hanya berdasarkan ckp2 kosong yg tak ada bukti langsung.Manakalaa dakwaan terhadap Najib yang bukan saja merupakan fitnah tapi dulang tayang dari masa kesemasa berdasarkan ckp2 pembangkang yang turut dinafikan sekeras2nya oleh RPK yg satu ketika dulu mengecam hebat pnglibatan Najib.Yang mnjadi isu pokok sekarang adalah calon yg konon mlantik diri sendiri mnjadi PM ni sorang yang tidak bermosral aserta rendah aklaknya.Jadi klau nak cadang calon carilah orang lain dlm pakatan yg menasabah sikit ini tidak balik2 Aljuburi yg diiktiraf serta mendpt gelaran dari Komusi Msia!

Melayu Perak said...

untuk anwar babi.....

la la la la....la la la la....

hey..hey..hey

Goodbye....

la la la la....la la la la....

hey..hey..hey

Goodbye....

Anonymous said...

SEBENARNYA PENYOKONG AL JUBURI NI ORANG YANG PALING BODOH SEKALI.

DI TIPU OLEH PONDAN TUA NI UNTUK KEPENTINGAN DIRINYA SAHAJA.

Anonymous said...

Normal action for normal person.
Bercerita tanpa kehadiran pihak ketiga amatlah mudah merekareka cerita, namun pembuktian kesahihan........kosong

Anonymous said...

umno bodoh terimalah keputusan hakim bahawa dsai bersih..tunggu undi akan datang hampa akan dihumban kedalam lembah yang paling hina....padan muka umno.