Wednesday, January 11, 2012

PAKATAN SELANGOR TUMBANG: SEK AGAMA DITOLAK, PAWAGAM DIBINA !


hebat pakatan selangor.
hebat kalid gereja.
hebat kalid gagap.

rancangan pembinaan sebuah sekolah agama di setia alam (kawasan shah alam) DIBATALKAN.


Pada asalnya pemaju meyediakan tapak pembinaan sekolah agama di Jalan Setia Prima, Setia Alam.


Disebabkan nisbah bilangan penduduk yang tidak mencukupi, tapak itu disewa kepada peniaga perabot oleh Majlis Bandaraya Shah Alam.Kini, penduduk bandar Setia Alam mendesak sekolah agama dibina untuk keperluan mereka.


Menurut pengadu, mesyuarat perwakilan penduduk Mei lalu mendedahkan tapak yang dikenal pasti untuk sekolah agama itu disewa kepada peniaga


Mohd Noah Maideen,  "Kalau tempat ini dah diambil, tempat lain juga boleh diambil. Tanah masjid juga boleh diambil. Ini adalah merupakan satu pencerobohan, sedikit demi sedikit ke atas tanah-tanah orang islam di malaysia sendiri."


Azmi Ahmad, "Masa kita beli rumah itu, kita ikut plan pemaju kita tengok ada sekolah agama, masjid, ada sekolah, so kita beli memang untuk sesuai untuk kehidupan berkeluarga dan ada macam-macam fasilitis. Kita mengharapkan sekolah ini disiapkan oleh pihak yang berkenaan, eventually dia jadi pusat perabot."


manakala sebuah pawagam pertama di shah alam telah beroperasi secara senyap ! TAK PERCAYA KLIK SINI.

20 comments:

Anonymous said...

PUKIMAK PUNYA MENTERI BESAR SELANGOR!



KENAPA HASAN ALI DI PECAT?????
SEBAB DIA TAK SENONOH MENURUT N.AJIS!

MENENTANG MURTAD DI KALANGAN ORNG2 ISLAM DIKATAKAN TAK SENONOH LU ORNG FIKIR SENDIRILAH MAU PANGKAH PARTI APA!



anakselangor

Anonymous said...

Kalau tumbang nanti jangan salahkan UMNO/BN pulak.

Ada penasihat pun pakatan tak pakai.
MB pakatan pun tahu penasihat pakatan mmg tak leh pakai.

Marilahlah kita mohon maaf pada pakatan kerana kita tidak akan UNDI pakatan pada PRU13 nanti.

Dengan ingatan tulus ikhlas
maaf zahir batin.

ainssmanjer

Jeepers Creepers said...

Kerajaan UMNO BN dulu mengikut amanah Almarhum Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah. Ini kerana Almarhum mahukan Shah Alam sebagai kota ilmu, kota pendidikan khusus untuk orang melayu. Sebab tu pembangunan dan hiburan tak buat gila gila.

Tapi datang je parti cauvinis cina DAP, semua dia langgar.

Hebatnya orang melayu sekarang. Tumbang ditangan cauvinis cina dengan hanya berbekalkan undi sahaja.

Servant of God said...

Lah...

Apa sebenarnya paksi pembangunan yang dipraktikkan oleh kerajaan Selangor sekarang?

Hiburan mendahuli ilmu dan akidah anak2 kita?

Anonymous said...

rakyat akan menjadi hakim yang akan menumbangkan pakatan selangor, pakatan kedah, pakatan kelantan dan pakatan pp nanti.

Tunggu!!!

ainssmanjer

Anonymous said...

Salah Hassan Ali juga penyokong kuat pas dulu, semua Umno buat tak betul sampai rakyat tak sokong BN lagi. Konon nak memperjuangkan Islam melalui pas. Pas bukan nak perjuangkan Islam, dia orang semua cari makan melalui politik dan jadikan ugama modal mendapatkan sokongan. Sekarang terimalah balasan dari allah kerana dato mengutuk UMNO sangat, dato sendiri yang diaibkan oleh parti yang dato sanjung melangit dulu kerana Islam. Tapi tak apa Dato boleh join perkasa dan jadi calun bebas, rakyat Selangor masih sokong dato asalkan perjuangan Islam, melayu, dan Raja Melayu.

Anonymous said...

YB Raz,

ye saya masih ingat dan akan ingat sampai bila2 almarhum sultan selangor dulu pernah bertitah yg baginda tidak mahu daerah shah alam ini ada sebarang pawagam krn di sini ramai pelajar. baginda tidak mahu para pelajar leka dgn hiburan. kalau k tgk sgt bolh pergi bukit raja, blh pergi summit, blh pergi midvalley tp bukan di shah alam. kenapa PR tidak amanah dalam memegang amanat dan wasiat almarhum. amanah dan wasiat tersebut bukannya buruk tetapi demi kebaikan. shah alam ini adalah satu2nya daerah tanpa pawagam kerana di sini blh dikatakan adalah rata2 merupakan kawasan perumaham, bukan kawasan metro or industri... ada baiknya bukan hassan ali yg ltk jawatan. lbh baik si khalid gagap ni yg ltk jawatan!

Anonymous said...

.

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah.

.

Anonymous said...

KITA KENA TANYA, NIK AZIZ NI BETUL KE PERJUANGKAN ISLAM ? KOR MING SEBUT SEPATAH ALQURAN DIKATANYA BERJAYA DAKWAH ! SEBUTAN PUN SALAH ! TETAPI HASSAN ALI YANG PERJUANGKAN ISLAM, MELAYU DAN KESULTANAN MELAYU DIKATAKAN TAK SENONOH. PADANLAH ANUAR KATA DIA ULAMA TEROMPAH, PUN SOKONG ANUAR JUGA ! MANA ULAMA ULAMA GENUINE YANG LAIN. SENYAP JE. ATAU INIKAH ULAMA ULAMA PANGKAT DUNIA SEBENARNYA. WALLAHUALAM.

Anonymous said...

To Whom,

Boleh saya tahu... kenapa kamu semua tersangat taksub utk membela parti kamu (UMNO-BN)?.. Apakah faktor2 anda bersikap demikan?

Saya golongan pemerhati saja.. Pro Gov tidak Pro Pembangkang pun tidak.. malah atas pagar pun tidak.. saya ada matlamat saya sendiri... Harap kamu dapat kongsikan bersama...

Bukan apa.. saya suka jengguk blog2 pro Gov dan pro Pembangkang.. masing2 membawa agenda masing... tetapi saya tak berapa berminat utk membaca artikal yg disiarkan.. saya gemar membaca komen2 penyokong2 seperti kamu semua.. apa yg dapat saya lihat.. PRO GOV lebih byk menggunakan bahasa2 kurang sopan.. walhal kamu semua beragama Islam... ye memang benar blog pembangkang ada guna bahasa kesat.. tetapi seperti saya katakan.. ruangan komennya jauh berbeza... harap jangan salah anggap.. saya sekadar ingin tahu punca gejala ini berlaku sahaja..

harap kamu bersabar utk memberi penjelasan kepada saya..

sekian Terima Kasih.

Sheikh Ahmad Bin Sheikh Ismail

Anonymous said...

Kutip sampah kat rumah aku di seksyen 18 cepat2, dah seminggu ni. Apa punye bandaraya, MBSA baru hantar bil cukai pintu, tak malu ke nak kutip cukai tapi sampah tak upaya dikutip. Lu orang MB gagap dan Datuk Bandar tak ape lah sampah rumah kamu dikutip hari2, tapi rakyat menderita. Jom ramai2 kita buang sampah depan rumah MB dan Datuk Bandar.

Anonymous said...

Anon 4:01 PM

Apalah bebal kamu ni.. pasal sampah pon nak kecoh kat sini... sendiri buat sampah sendirilah settlekan... buat sampah tahu.. bila org collect late not on time complain... cube bersyukur.. aku nak tanye ko...setiap kali org yg datang kutip sampah tu.. pernah ko jumpa mereka dan ucap terima kasih kerana kutip sampah yg saya buang ini... ingatla..jangan terlalu taksub berpolitik.. hal remeh mcm sampah ko nk salahkan MB selangor.. kalo ko nak cerita pasal sampah tak kutip... kat JOHOR kubu kuat UMNO BN lagi bersepah smpi 1 minggu tak angkut hingga berulat serta anjing gembur2kan lagi... ada kecoh2...belajar bersyukur dan berterima kasih la wahai sahabat...

Anonymous said...

tulah over sgt berpolitik issue sampah pon nak jadikan bahan.. jadi bahan gelak aje la ko...hahaha

wei ko mogoklah dan tanye kenapa tak payah bayor BIL AIR...

Anonymous said...

sudah2 la GAP hari2 pagi ptg siang mlm tak habis2 serang kerajaan selangor dgn cerita paling bodoh.igt rakyat sel baca ke tulisan kamu.mereka pun ada otak nak berfikir,bukan senang nak percaya kamu.kalau awak rasa selangor tak bagus kenapa susah payah awk hari2 burukan pemeritahan selangor.tak pyhlah awk promosi sel tak bagus.biar rakyat sendiri nampak.awk tak rasa ke perbuatan kamu ni bodoh.senang je kalau MB tak bagus pru13 hancur,tak payah awk promosi sel buruk.rakyat bolih nampak.ni yg awk sibuk sbb mmg tau sel bagus MB perintah.sudah2la.tup2 allah tarik nyawa kamu sdg kamu buat kerja fitnah.tobatla.kalau PR tak bagus jadi awk jgn lah risau2 nk promot awk lbh baik.bongok betul org umno ni

Anonymous said...

Ahah ada dalam TV3 Aduan Rakyat, bangunan dah naik pun sial betul Puak Haram ni, penduduk cakap sewa tapak ke apa ke duit tu nak salur kat mana? kocek sapa? tempat asal Sek Agama dgn surau semua? jawap jgn tak jawap

Anonymous said...

3;57

Pernahkah tuan menghadiri kuliah2 yng di kendalikan lebai2 PAS di surau dan di masjid??? ATAU Biasakah tuan menghadiri ceramah2 POLITIK yng di kendalikan puak2 extrem di dalam PR?

Saya mengambil contoh video terbaru
kumpulan POM POM muslimah PAS yng menyanyi sejurus hakim membebaskn Anwar adakah tuan telah melihatnya?

Klu tuan pernah mendengar dan melihat apa yng saya maksudkan diatas mungkin tuan faham kenapa ada PRO GOV bersikap celupar!

Pembetulan! Konotasi perkataan"Taksub" tuan boleh gunakan didalam kes penyokong PAS berguling2 diatas jalan di perak.Mungkin juga tuan boleh merujuk kepada mantan MB Perak Nizar yng hukum haram syarie
mengundi umno semasa di PRK Tenang.
Konotasi 'taksub' juga tuan boleh
gunakan merujuk MB Kelantan, pangkah PAS akan masuk syurga!
Adalah satu kesilapan disengajakan sekiranya tuan melebelkan PENYOKONG UMNO "TAKSUB"!

Kami tidak ada pilihan bila merujuk kepada PAS yng tidak kosisten di dalm memperjuangkan islam.Soal menjatuhkan hukum pun mereka lakukan mengikut keadaan.Cth PAS pernah mengeluarkn fatwa suara wanita adalah aurat tp lihatlah video POM POM muslimat PAS menyanyi lagu yng di sadur dari lagu"When The Saint Go Maching In"Klu tua nak tau lagu apa ini rajin2 lah buat reserch.Yng menyanyikan itu mengaku muslimah yng mempunyai budi pekerti dan mengaku tahu hukum agama !Klu ditanya bukankah hukumnya haram berdasarkn fatwa mereka tp hari ini semestinya tidak lagi.

Adakah tuan bersetuju fatwa hj Hadi 1982 telah mengakibatkn orn PAS mengharamkan sebahyng beimamkan orng umno.Dan fenomena sembahyng dua imam yng berlaku sebenarnya diatas ketaksupan penokong2 PAS.

Tiada didalam kitab atau hadis atau pendapat ulamak muktabar dan yng mengaku ahlul sunnahwaljamaah percaya kepada 6 rukun iman dan 5 rukun islam , menerangkan pangkah PAS masuk syurga.Fahaman pelampau begini hanya ada pada puak Khawarij.

Puak PKR SAMA taksub berdasarkan kelakuan2 mereka semasa demonstrasi!Lihatlah apa yng berlaku semasa di mahkamah dan demo bersih.Rajin2lah mencari video anwar berucap semasa di luar negara antaranya temuramah di siaran BBC khususnya didalam kes Lina Joy.
Mungkin tuan akan bertambah "suka" denganya!!!!!!

UMNO bukan parti yng perfec ttp
kami tidak ada pilihan berdasarkan senario hari ini.Kami bukan taksub!

Harap tua boleh mendapat bayangan kepada persoalan, KENAPA????

Tuan bukan pro gov ,bukan pro oposi juga bukn atas pagar.So siapatuan??
Sebenarnya "lalang"lebih merbahaya dari ketiga2 diatas.

HARAMJADAH PUNYA MENTERI BESAR SELANGOR!

anakselangor.

pSTT/ jengok2lah komen budak2 china
dan perkataan yng diaorng gunakan di dalam facebook dan blog dia orng.

Anonymous said...

kau org ni x fahamlah....nak bina sekolah kena ada peruntukkan dan buat masa ini bajet blum ada lg jadi dari di biarkan kosong buat apalah yg patut dapat juga hasilnya...sikit sikit komplen....bantai... fikirkanlah yg positif....

Servant of God said...

Sheikh Ahmad Bin Sheikh Ismail

January 11, 2012 3:57 PM,

Assalamualaikum,

Saya hanya boleh bercakap untuk pihak saya sendiri. Untuk commentor lain, saya pasti mereka ada pandangan dan sebab musabab mereka tersendiri.

Pertama sekali, setelah saya bandingkan commentor pro-UMNO dengan commentor pro-PR, secara umum blog pro-UMNO mencarutnya kurang sedikit. Tetapi, mungkin ada yang tak setuju.

Poin kedua pula, commentor di blog GAP ini sebenarnya lebih dpd mampu untuk cakap bersahaja tanpa perlu menggunakan bahasa yang boleh dianggap kasar.

Masalahnya, blog GAP nih selalu didatangi oleh commentor2 pro-PR yang bagaikan diupah untuk provoke kami tak kira waktu. Bila dah kena provoke, dah berbulan-bulan masuk ke bertahun, mana laa commentor kat sini tidak terlepas menggunakan bahasa yang tajam sehingga boleh mengguris perasaan.

Kita ambil contoh. Kalau En. Ahmad pegi ke beberapa artikel yang dikeluarkan dalam minggu ni, En. Ahmad akan mendapati beberapa commentor pro-Anwar yang mengatakan Saiful diliwat oleh bapanya sendiri, dengan implikasi sebenarnya Anwar tidak bersalah.

Saya tidak pernah jumpa Saiful. Tak baca sangat pun salasilah dia, belajar kat mana, pass ke tidak, apa dia buat sekarang. Tetapi bila saya baca komen2 tu, menyirap darah saya.

Bayangkan En. Ahmad telah dianiaya. Bayangkan lagi sudah laa amat sukar untuk mendapat keadilan, tapi lepas tuh muncul pulak pengecut yang mengatakan En. Ahmad sebenarnya kena liwat oleh bapa sendiri. Boleh En. Ahmad terima?

Tiada asas yang membolehkan sesiapa membuat tuduhan yang begitu liar. Takde bukti pulak tuh. Perlu diingat, peguam Anwar sendiri telah mengatakan Anwar telah meliwat, atas dasar Suka Sama Suka.

Jadi kalau sudah termaktub fakta sebegitu rupa, tetapi ada yang masih cuba memutarbelitkan kebenaran, En. Ahmad tidak marah kah?

Is your intelligence not insulted that someone is giving you a bare-faced lie?

Are you not the least bit upset that someone is trying to clear their dirtied name by accusing someone close and dear to you?

Kalau jadi kat anak En. Ahmad sendiri camne?

Secara kesimpulan, commentor pro-GAP sudah sangat benci dengan cubaan menipu kami dengan helah bodoh macam ni. Tambahan, terlalu banyak dah isu yang puak PR cuba mainkan. Siap boleh buat pengakuan bersumpah. Rupanya tipu gak.

So, mana laa kami tak hangin satu badan.

p/s: Kami tidak taksub. Kami sokong UMNO kerana walaupun ia tidak sempurna, hala tuju UMNO membolehkan kami mendukung syariat Islam di Malaysia. Kalau ada ketua kami yang patut ditukar, kami akan tukar. Lihat saja Khir Toyo.

Pakatan Rakyat bagaimana? En. Syeikh Ahmad mahu seorang Perdana Menteri yang tidak hormat undang2, yang meliwat, yang menyekutukan Allah SWT, yang sangat kuat menipu, dan mempunyai banyak sangat lagi sifat2 yang tidak baik?

Kesimpulan 2: Kami tidak taksub. Tapi, jangan harap laa kami nak bagi PR memimpin negara ni.

Anonymous said...

Ya betul tu. Cuba selak-selak sejarah lalu. Shah Alam dibangunkan setelah `dijualkan Kuala Lumpur' kepada kerajaan Persekutuan.

Salah satu daripadanya adalah untuk meletakkan orang Melayu tinggal di bandar. Sebab itulah Shah Alam yang dikenali sebagai Bandar Anggerik tidak ada sebarang premis judi, arak dan hiburan termasuklah pawagam.

So orang-orang Melayu elit yang ramai-ramai di Shah Alam jangan gadaikan lagi undi anda kepada pakatan haram. Dengar-dengarnya melalui bancian yang dibuat ke atas setiap lima orang - 4 orang menyokong pakatan dan hanya seorang menyebelahi BN. Fikir-fikirkanlah.

Jangan nanti kita semua menang sorak kampung tergadai. Juaranya dah ada dan sibuk mencanangkan diri nak jadi next coming piem.

Anonymous said...

yang aku tau peruntukan buat sekolah tu belum ada lagi, jadi JAIS bagilah sewa..banyak lagi tanah2 JAIS yang tak buat pembangunan sebab tak ada peruntukan yang disewakan..sewa ja pun, bukannya pajak..esok bila nak buat sekolah, JAIS ambik la balik..term dia pun 'sementara'..

tak tau la pulak aku kaitan khalid dalam hal ni.

orang2 dekat setia alam tu yang kecoh2..masa baru nak naik bangunan, langsung tak nak panjat JAIS, bila dah tegak berdiri baru nak bantah..yang duduk setia alam tu bukan ke educatedddd..

yang betul aku cakap betul, yang salah aku cakap salah. Pada aku tak salah pun usaha JAIS nak manfaatkan tanah tu buat sementara.

apapun PRU13, BN ambik balik selangor.