Monday, January 23, 2012

SURAT HASAN ALI YANG 'MENARIK'.



Berhubung dengan perlantikan YB Dr. Ahmad Yunus sebagai EXCO Kerajaan Negeri Selangor yang baru menggantikan tempat saya bagi mewakili PAS, saya ingin memberi sedikit ulasan seperti berikut :

Pertamanya saya ingin mengucap tahniah kepada YB Dr Yunus di atas perlantikan tersebut. Bagi saya beliau adalah calon yang terbaik di kalangan adun-adun Pas di Selangor. Sifatnya yang kurang bercakap tapi kuat bekerja ditambah dengan akhlak yang terpuji menjadikan beliau calon yang paling layak untuk mengisi kekosongan yang ada. Tetapi yang lebih penting dari itu, Dr Yunus adalah seorang pimpinan PAS yang komited dengan asas-asas perjuangan PAS yang sebenarnya dan tidak mudah diresapi oleh pengaruh golongan parasit di dalam parti.

Syabas dan tahniah kepada Ke Bawah Duli Yang Maha Mulia Tuanku Sultan Selangor dan Dato Menteri Besar di atas pilihan yang tepat walaupun PAS Selangor diberitakan hanya menghantar satu nama untuk diberi pertimbangan.

Adapun mengenai rombakan portfolio Exco, saya berpandangan ianya agak ganjil dan pelik. YB Dr Yunus hanya diberikan portfolio Adat-adat Melayu, Belia dan Sukan. Manakala portfolio Hal Ehwal Agama Islam, Infrastruktur dan Kemudahan Awam yang saya sandang sebelum ini telah di serahkan kepada YAB Menteri Besar.

 Bagi saya rombakan ini telah memberi satu tamparan yang hebat kepada imej dan kedudukan PAS di dalam kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Selangor. 

Rombakan tersebut menggambarkan yang Adun PAS yang ada dilihat tidak layak dan tidak berkemampuan untuk memikul portfolio penting yang telah saya pikul sebelum ini. Lebih menyedihkan apabila portfolio agama yang selama ini menjadi kebanggaan PAS sebagai sebuah parti Islam telah terlepas ke tangan parti komponen yang lain. Saya khuatir apabila memikirkan sebuah hadis Nabi yang menggambarkan saat kehancuran akan tiba apabila sesuatu jawatan diserah kepada bukan ahlinya akan menjadi kenyataan.

Saya masih ingat pesanan dan amanat Tuan Guru Presiden sewaktu penubuhan kerajaan Negeri Pakatan Rakyat di Selangor pada tahun 2008 yang lalu, telah meminta saya dan kempimpinan PAS Selangor pada waktu itu memastikan portfolio agama di pegang oleh PAS dan PAS mesti mempertahankannya. 

Sayangnya dengan rombakan yang terbaru ini, maruah PAS sebagai sebuah parti Islam telah di pijak.

 Lebih menyedihkan apabila kepimpinan PAS Selangor sekarang ini dilihat redha dengan rombakan tersebut malah menyanjung tinggi keputusan tersebut tanpa sebarang bantahan. 

Sekali lagi masyarakat melihat PAS terpaksa menjadi pakturut kepada parti komponen Pakatan Rakyat yang lain.

Hari ini saya dimaklumkan bahawaYAB Menteri Besar telah melantik dua orang pagawai khas untuk membantu tugas beliau dalam portfolio infrastruktur dan kemudahan awam iaitu Adun Rawang, Gan Pei Nei dan Ahli Lembaga Pengarah Kumpulan Semesta Sdn Bhd V. Ganabatirau. Saya tidak nampak kewajaran tindakan YAB Menteri Besar tersebut. 

(GAP..ganabatirau penggerak hindraf )

Saya khuatir apabila memikirkan masa depan kontraktor-kontraktor bumiputera terutamanya kelas F yang terkial-kial mencari rezki di bumi Selangor. 

Lebih-lebih lagi YB Xavier pernah mengatakan bawah kerajaan negeri telah memutuskan untuk membuka luas penyertaan projek-projek yang dimajukan oleh kontraktor kelas F dibuka kepada semua kaum. Walhal kelas F sejak dari awal penubuhannya adalah dikhususkan untuk bumiputera.

Akhirnya secara peribadi saya tidak nampak selain daripada pilihan yang tepat terhadap YB Dr Yunus. Yang lainnya tidak memberi khabar gembira kepada ahli-ahli dan penyokong PAS. Bagi saya portfolio Hal Ehwal Islam khususnya adalah di antara portfolio penentu berhubung dengan kesejahteran rakyat di negeri ini. Hanya Islam sahaja yang dapat menjamin kehidupan yang akan memacu kejayaan di dunia dan kejayaan di akhirat.

YB DATO' DR. HASAN ALI
ADUN Gombak Setia
Pinggiran Taman Tun Dr Ismail
19 Januari, 2012.

61 comments:

Anonymous said...

Aku sarankan Hasan Ali buka Parti Baru yang mesra Kerajaan.

Tegar dan baiki mana2 yg kurang baik.

Jauhi Pskatan Rakyat yang HANCUR DAN HAPRAK!!

legsorbreast said...

count me in

mohamed said...

apa? EXCO PAS layak di beri portfolio "Adat-adat Melayu, Belia dan Sukan" aja? dan portfolio Hal Ehwal Agama Islam, Infrastruktur dan Kemudahan Awam " diberi pada wakil PKR. Dan PAS terima? Tak mampu membantah?

Memang PAS sekadar ditugas untuk memecah belah orang Melayu. Yang peliknya mereka sangup buat dengan sekadar janji untuk kesyurga ..itu aja..tak payah beri pengiktirapan.

Anonymous said...

usah buang masa Dato tubuhkan segera party baru yg mesra kerajaan mesra rakyat dan mesra agama

sokongan rakyat terhadap dato akan dijelmakan dlm party baru tu nanti

usah terlalu banyak rhetorik biar puak2 yg menentang dato tau siapa dato sebenarnya

dan yg penting juga biar seberapa ramai orang PAS dan PKR akan sama2 berjuang dengan dato' ertinya biar mereka tu tinggalkan party masing2.

Anonymous said...

Sudahlah ahsan akidah oii. Awak bukan ahli PAS lagi. Aku tengok Ahsan akidah jadi meroyan setelah beliau tidak dipilih semula menjadi PJ PAS Selangor. Sifat beliau sama mcm Brahim Katak , yang berpaling tadah dari umno setelah digugurkan dari jawatan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan.Hasan akidah yang hati banyak busuk. syukur alhamdulillah , parasit yang sebenarnya dalam PAS selangor telah dibuang dari jemaah. Syukur alhamdulillah.

Anonymous said...

Terserlah Dato Hasan.
Pengganti Almarhum Dato Harun Idris.
kau lah Khalifah Melayu terkini.
Saya pasti bersama Dato.
Alhamdulilah.

Anonymous said...

Parti PAS hanya layak untuk di buat PENGALAS KAKI DI DEPAN PINTU.

Anonymous said...

PAS saperti Anjing Betina "BITCH" di mana Anjing2 Jantan Sontot sesuka hati mereka.

Anjing Jantan iti ialah PKR & DAP.

Anonymous said...

Ini sungguh interesting. Bermakna, Dr Rani dicalonkan, tapi Sultan memilih calon yang disenangi Dr Hassan Ali, hmmmm

kingnek said...

Hari tu masa geng ABU Jahal dan ABU lahab dikacau oleh sekumpulan orang Melayu, aku lihat, alahai, yang datang, beberapa kerat sahaja datang di 'ceramah' tersebut. Di ceramah Dr Hassan Ali di Meru, lebih seribu datang, macam mana ni?

Anonymous said...

menang sorak kampong tergadai.Kononnya mahu negara islam tapi takut semuanya xdapatttt.Kelas F boleh pindah ke singapore PAP.

Yeih Brown said...

Saya sokong Dato bergerak atas landasan yang betul dan Allah sentiasa di pihak yang benar. Tubuhlah parti Islam yang sebenar jauhilah dari PR

Anonymous said...

balasungkawa utk pas selangor...

Anonymous said...

BAGUS2 HASAN ALI..BOLEH LAH DUDUK SEMEJA DGN PAPAGOMO..PARPUKARI..GAP..NOK..SERVANT OF GOD..MS PEARL..DLL..TU..DIA ORG TU SEMUA KAN BAIK2 PUNYER ORG..DAN PERKATAAN MAKI HAMUN DLM BLOG NI DAH JADI RENCAH KEHIDUPAN NYA..TAHNIAH2 HASAN ALI...CAYUKKK LAA

Anonymous said...

Apakah ini konsep Wasatiyyah atau kesederhanaan yang dicanang-canang.
Apakah hanya penafian itu boleh membuatkan rakyat Malaysia terpedaya.
Apakah belanja melebihi itu bukan berbelanja mewah?

Ramai rakyat Malaysia yang semakin sempit kehidupan dan sengsara..namun masih ada segelintir pimpinan negara berbelanja boros...

Ingat itu semua wang rakyat dan amanah..di Akhirat bakal ditanya di hadapan Allah...

Anonymous said...

Kesian kat Kak Mah selalu difitnah, tapi bukan susah kak mah nak bersehkan nama kak mah, saman aja mat salleh dn akhbar yg buat fitnah ni, dapat duit baru betul2 boleh shoping sakan, kalau takat nafi saja katak pun susah nak percaya

Anonymous said...

SAMAN la dakwaan itu.
Jom game "KITA JIMAT".

Hari ini Lu boleh bangga.Belanja wang rakyat sesuka hati. Esok lusa belum tentu. Lu ingat, BN TIDAK perintah Malaysia selama lamanya.

Buah yg busuk akan gugur juga akhirnya. Yakin lah...

Cop Mohor said...

PAS setelah disemak semula keputusan UPSR sebenarnya FAIL.

Ketua Lembaga Peperiksaan
Mahpus Al Katoon

Anonymous said...

Datin, boleh saman malu bah tu Sydney Morning Herald. Kalau buat penapian di suratkabar Malaysia.. org dah tak percaya. Saman dia di Mahkamah Australia.. baru org percaya. Pembangkan pun akan terbungkam isu kalau Datin menang saman.

Anonymous said...

dah reconfirm ke berita tu? toksah main tuduh je. tak takut dosa fitnah ke?

tu berita pasal khalifah sekeluarga pegi itali tu tak nak komen ke?

Anonymous said...

Rakyat Malaysia kena mencontohi sikap jimat cermat dan menabung yg diamalkan oleh Rosmah sejak dari lahir hingga berumur 60 thn. 60 thn x 365 hari x RM3k = RM65.7 juta wang Rosmah terkumpul. Err...rakyat jelata cemburu ke? Jom bang Jib...shoping!!!

Anonymous said...

Apa yang diperkatakan oleh Hassan Ali ada kebenaranya, jika PAS yang memperjuangkan Islam walaupun bukan untuk Melayu sekurang kurangnya mereka memprotes apabila jawatan tersebut diberi pada Menteri Besar.

- Pengundi Atas Pagar -

kurrr said...

6.26...ko pun parasit kot...parasit kat pokok pun cerdik... pasasit pas..mcm koni xguna satu sen pun...

aku harap lebih ramai pure2 akidah akan insap...

bagi muka kat Dap laknatulah buat apa ???

xcukup brita obbersea sbg teladan??..mampuh org islam kena dimana2 pun.. geliga sgt anwar??? duit imf nk sebat? atau sbg alat utk piuh telinga dan trik idung.. pengkianat agama pngkianat bangsa

Anonymous said...

NAH, LAGI BUKTI TAKDE PENCACAI PAKATAN PUN KUAT FITNAH.

muaaahhhaa said...

baguh

Apa yang diperkatakan oleh Hassan Ali ada kebenaranya, jika PAS yang memperjuangkan Islam walaupun bukan untuk Melayu sekurang kurangnya mereka memprotes apabila jawatan tersebut diberi pada Menteri Besar. -Pengundi Atas Pagar -January 23, 2012 8:40 PM

ha aku oulak bekas penyokong pas,pkr..
hasssan tu org kuat islam terakhir PAS...

NAK CHALENGE ORG ISLAM TERAKHIR PKR..ZULKFLY NODIN..

INILAH JATI DIRI SEBENAR,,,,

PEREMPAAT2 Melayu dlm pas..sudah2lah jadi penyangak bangsa sendiri..

3 budak belajar ambik pmr

2 lulus... sorang corot nak mampus(pas la tu)
..pastu ada hati nak ganti umno???!!!

dei... ukur baju badan sendiri... ganti mca boleh lah...

KORANG2 KATA LAH= Kami berazam AKAN BERJUANG BERSUNGGUH2...menggantikan MIC...INILAH istiqamah.. KAMI

Tukang Komen said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

1) Pada 23 Disember 2011, Mahkamah menjatuhkan hukuman 12 bulan penjara kerana kesalahan rasuah berkuatkuasa serta merta dan memerintahkan

2) Skandal komisen Kapal Selam membabitkan Menteri Pertahanan dengan Abdul Razak Baginda - komisen scorpene ini berjumlah RM500 juta

3) Skandal PKFZ membabitkan bekas Menteri Pengangkutan, Dr Ling Liong Sik yang juga bekas Presiden MCA.

4) Skandal melibatkan Ketua Menteri Sarawak, yang didakwa memiliki harta sebanyak RM3 trillion.

5) Skandal NFC membabitkan Ketua Wanita Umno, berjumlah RM250 juta

6) Skandal bekas Menteri Besar Selangor. Dalam perbicaraan kes Mohamad Muhd Taib diberitahu bahawa harta Mat Taib bernilai RM30,811,306 melebihi kemampuan beliau sebagai Menteri Besar dan Menteri Kabinet.

7) Menteri Besar Negeri Sembilan, Dato Seri Mohamad Hassan didakwa mengirimkan wang secara haram ke luar negeri membabitkan RM10 juta ke London pada tahun 2008

8) Skandal penggunaan wang zakat membabitkan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri untuk kos guaman.

9) Skandal melibatkan Setiausaha Politik bekas Menteri Kewangan II, Hasbie Satar ditahan SPRM berikutan penemuan wang tunai berjumlah RM2juta di Pangsapurinya.

10) Kes rasuah membabitkan Ketua Menteri Melaka dan Bekas Ketua Menteri Negeri Sembilan yang dijatuhkan lembaga disiplin Umno.

Anonymous said...

pas bukan nya sabuah parti ugama itu telah di jelaskan dalam perlantikan exco baru baru ini kenapa pas masih tidak faham apa istilah mb selangor buat begitu kerana mb selangor khalid gagap tidak mahu pas menganggu gugat apa arahan arahan mb khalid gagap selepas ini rakyat selangor khas nya ugama islam faham apa khalid gagap akan buat kita lihat saja di selangor akan jadi macam di thailand rumah pelacur,rumah urut,tempat tempat mak nyah akan tumbuh macam cendawan sebelum mereka akan tewas dalam pru 13 akan datang mereka akan buat apa sja supaya kerajaan yg baru akan susah untuk hapuskan ini semua dan senang mereka kata kerajaan bn pun sama itu otak khlid gagap dan anuar kaki jubor.

Tukang Komen said...

Portfolio agama tidak diberi kpd Pas sebab PKR(Khalid MB) lebih islamik berbanding Pas. Selama ini pimpinan Pas sering memberi fatwa sesat lagi mengeliru. Untuk menyelamatkan ummah portfolio agama tidak diserahkan kepada parti ajaran sesat. Bab agama Khalid apa kurangnya...banyak kurang dari lebih. Heran ye kenapa pencacai Pas senyap sunyi tentang keputusan ini. Nape ye? Mungkin sebab keputusan ini atas arahan abang DAP.Kesian nasib parti agama.

Anonymous said...

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Sabda Nabi Muhammad S.A.W(antara Isi Khutbah terakhir Rasulullah SAW)
"Wahai manusia, tidak ada lagi Nabi atau Rasul yang akan datang selepasku dan tidak akan lahir agama baru. Oleh itu wahai manusia, nilailah dengan betul dan fahamilah kata-kataku yang telah aku sampaikan kepada kamu. Sesungguhnya aku tinggalkan kepada kamu dua perkara, yang sekiranya kamu berpegang teguh dan mengikuti kedua-duanya, nescaya kamu tidak akan tersesat selama-lamanya. Itulah Al-Quran
dan Sunnahku .

PUAK2 UMNO...SEDAR LAH..TAUBAT LAH..CUKUP2 LAH MEMFITNAH DAN MENCACI MAKI..

Anonymous said...

sape yang memfitnah? tu kutuk2 rosmah tu dah confirmkan ke belum? kalau belum? dan terbukti cerita tu tak benar camne? tak serik2 lagi ke isu sebelum ni?

tu cerita pegi itali tu takde pulak penyokong pakatan nak komen ye?

FLOS-Gila Babi said...

Rosmah digelar "First Lady of Shopping" dalam akhbar Australia
Kongsi165
GAYA berbelanja boros Rosmah Mansor, sekali lagi menjadi tumpuan antarabangsa apabila beliau mendapat gelaran "First Lady of Shopping" dalam akhbar berpengaruh Australia, The Sydney Morning Herald.

Pereka fashion di Sydney, Carl Kapp memberikan gelaran "First Lady of Shopping" kepada isteri Perdana Menteri sambil mendedahkan bahawa Rosmah berbelanja besar sehingga $100,000 (RM322,794.87) di butiknya baru-baru ini.

Carl Kapp turut membayangkan bahawa Rosmah tidak gemar untuk tawar menawar di dalam berbelanja apabila menyifatkan Rosmah sebagai pemurah dan rundingan harga dengan wanita boros itu begitu mudah dijalankan.


source: http://milosuam.blogspot.com/2012/01/rosmah-digelar-first-lady-of-shopping.

Anonymous said...

Anon 9:11......memang tujuan puak kau diciptakan hanya untuk dicaci dan dimaki....terimalah dengan redho....

Anonymous said...

PAS - PENJILAT ANUWAR SYAITAN.

TAK SANGGUP MELIHAT MUKA DATO HARUN DIN BERSAMA KEPIMPINAN PAS


TOKGURU 1KOTE PAS UCAPKAN TERIMAKASIH PADA PENDERMA PASIR DAN BATU UNTUK BINA 2 MASJID DIKELANTAN SEMPENA TBC.

JIKA NMUSLIM TAK BERI BATU DAN PASIR KERAJAAN KELANTAN TAK MAMPU BINA MASJID WALAUPUN DAN MENJUAL AGAMA.


.....ULAMA PAS TELAH MENGKAFIRKAN ORANG KERANA BERBAIK DENGAN BANGSA NMUSLIN ,SI BANGSAT MUNAFIK NI MUDAH LUPA.....

Anonymous said...

laaa..dapat info dari milobasi ke? milobasi tu dah berapa kali kantoi tapi korang masih nak caye bulat2? memang baghal la korang kalau camtu.

dulu masa chogm korang dah tak henti2 fitnah, bila dah ada bukti. korang tak reti pulak mintak maaf ye?

aku fikir kali ni pun sama la ni..kita tunggu je respon pihak yg terlibat ok. sebab aku pun tak nak tuduh2 sebarangan kalau takde bukti. tak baik tau..lainla kalau ada video ke..

Anonymous said...

PUAK2 UMNO...SEDAR LAH..TAUBAT LAH..CUKUP2 LAH MEMFITNAH DAN MENCACI MAKI..

January 23, 2012 9:11 PM

Betul ke ni.

Sewel ke apa?

Sekarang ni yang banyak buat Fitnah dan menjaja fitnah kat setiap malam diceramah ceramah bukanya puak PR.

Pihak PR buat fitnah dikatakan ceramah agama ye.

Dalam 1 jam hanya sepuluh minit cerita agama yang selebihnya memfitnah kerajaan aje.

Cubalah pergi dengar ceramah PR setiap malam dan baru tahu ceramah agama atau ceramah memfitnah.

man on da street said...

Baru mau sedar daripada tidur yang lama. Macam alkisah dongeng Rip Van Winkle! Kenapa dulu ahli exco daripada parti gabungan PKR di exposedkan dalam internet menunjukkan puki dan burit beliau yang berkarat , posing sewaktu beliau tidur, Parti Pas bermati matian backing beliau, terutama sekali, ahli kaum wanita Pas bolih pulak menanggis dan terlalu emotional, tak lupa juga betina tu gi jupa mur"SHIT"dul terus kau tim? Ada beri sondol free kah wei? Isle' ke Islam? Sudah sudah la ! Orang sendiri yang memperjuangkan Islam di buang dalam tongsampah. Sehingga kini betina tu masih jadi exco, so, Pas has lost your integrity, orang kampung lu bolih tipu, orang bandar dah lama lu tipu, tinggal lagi orang UMNO susah sikit lah bro, sebab kita orang ada sekolah lah ! Ada otak bolih pikir lah, tak senang mau kena tipu dik ugama ciplak parti ajaran syaitan. Footnote, apa kata kerajaan serambi mekah beri percuma water filter kepada setiap households di Kelantan. Mungkin tidak sebab mereka tidak mahu rakyak Kelantan ada otak yang bersih untuk memikir. Tu sebab mereka, para pentadbir di negeri cik siti wan kembang membiarkan rakyat mereka meminum air yang yang berkarat supaya otak mereka tidak berfungsi. Dengan duit balak dan sumbangan daripada kerajaan persekutuan, mana mungkin tak bolih? Jalanraya tak maintain, air yang bersih tak maintain, masjid yang baru tak di bina, infrastructure di negeri tak nampak , mana pergi duit, "FULUS"? Lu jawab sama gua lah? Sehingga duit zakat yang sepatutnya menolong golongan yang bermasaalah pun tidak kelihatan. Berapa kali golongan ini keluar di TV nasional? Tak malu kah wei?

Anonymous said...

Rosmah digelar "First Lady of Shopping" dalam akhbar Australia
Kongsi165
GAYA berbelanja boros Rosmah Mansor, sekali lagi menjadi tumpuan antarabangsa apabila beliau mendapat gelaran "First Lady of Shopping" dalam akhbar berpengaruh Australia, The Sydney Morning Herald.

Pereka fashion di Sydney, Carl Kapp memberikan gelaran "First Lady of Shopping" kepada isteri Perdana Menteri sambil mendedahkan bahawa Rosmah berbelanja besar sehingga $100,000 (RM322,794.87) di butiknya baru-baru ini.

Carl Kapp turut membayangkan bahawa Rosmah tidak gemar untuk tawar menawar di dalam berbelanja apabila menyifatkan Rosmah sebagai pemurah dan rundingan harga dengan wanita boros itu begitu mudah dijalankan.


source: http://milosuam.blogspot.com/2012/01/rosmah-digelar-first-lady-of-shopping.

January 23, 2012 9:17 PM

Bukan ke akhbar di atas tu Anwar yang punya?

tu lah padahnya asyik baca blog milosuam dah memang kerjanya memfitnah kerajaan. Kerjannya setiap minit memang untuk memikirkan apa fitnah yang akan dimuatkan ke dalam blognya.

Nasib baik 9.17 ini terbuka hati nak baca GAP punya blog dapat juga berfikir tetapi belum cukup lagi. Bacalah blog GAP agar dapat kebenaran dan keluar dpd kegelapan.

Anonymous said...

anon 8:35 PM,

kalau kamu anggap satira kamu hebat, mari tengok berapa kali anwar ke luar negara dlm masa 3 tahun pr memerintah selangor? berapa? raja petra kata lebih 60 kali beb!!!! kirala berapa banyak belanja kapalterbang? penginapan? makan minum? hebatkan idola kamu...

AHSAN BUDAK JAGA LEMBU said...

AH..Hasan ALI ni BUKAN betul sangat pun....!!!

Anak dia pernah lari rumah...!!
Pakar Motivasi apa???

Dan dia pun dikata ada PUKUL BINI punya...(kata jiran2..)

INI orang tarak betul..mah..!!

ah san tarak butut

Dot said...

GAP,

hampir kesemua blog2 pembangkang terutamanya plogger pas memainkan isu ds rosmah bershopping sakan di australia ni!!

mcm sudah sepakat blogger2 pas menyerang peribadi isteri PM yg bagi kita, ini merupakan isu yg hanya menimbulkan kebencian sesama saudara semata!

perkara2 yg belum sahih beginilah yg sgt digemari oleh syaitan krn desas desus berita2 sensasi ini selalunya menimbulkan kegusaran kpd masyarakat.

ini juga strategi yg pas amalkan sejak dulu iaitu mensensasikan berita2 remeh supaya menjadi besar tetapi selalunya berakhir dgn KOSONG!!!! tiada siapapun yg mendapat faedah dari berita2 begini tp hanya menambahkan kebencian semata. yg mendapat dosa? mrk yg menabur fitnah & mencerca2 sesama saudara...Na'uzubillah...

kita tunggu penafian akhbar itu kembali...Insyaallah!

*jika benar, pereka fesyen tu patut disaman krn 'breach of agreement'. dia tak boleh mendedahkan tempahan pelanggannya apatah lagi jika melibatkan personaliti ternama!! patut batalkan sj tempahan tu biar dia belajar menghormati hak pelanggan!

ds rosmah berhak utk menempah pakaiannya dimana saja, berapa sj dia mahu asalkan tidak melebihi gaji suaminya. siapa suaminya? PM negara kita yg gajinya lebih dari cukup utk ds rosmah memesan tempahannya itu. ambo yakin satu saja puak2 pr ni ada : DENGKI!!

jgnlah dengar duit sebanyak tu kita bandingkan isteri PM dgn isteri dreba lori ka, pesawah ka, pencuci karpet ka, apa lagi kalau mrk isteri 4!!

*realitinya, kalau aku PM, tentu gaji aku aku bagi bini aku sama! pi lah nak shopping mana pun, belilah nak beli apapun. time aku susah dulu, ada sapa peduli???? aku kata KALAU AKU!!

KAMU ADOW????

sakitla encik2 tuan2 yg suka susahkan hati sendiri dgn isu2 ds rosmah ni sampai menyusahkan juga hati saudara2 seIslam sendiri!!

cubalah keluarkan berita2 ds rosmah buat amal bakti, menjamu anak2 yatim, menziarahi orang2 sakit, ibu2 tunggal & anak2 oku...kan ke lebih memberikan kebaikan & mendatangkan pahala krn menyebarikan kebaikan?

ooo...tak payah buat pahala ka? sbb ko orang dah dijaminkan syurga?!!

IYA LA TU....

Anonymous said...

Yang pelik dan menghairankn....
Parti PAS telah di tugaskn untk menjaga hal ehwal dan istiadat orng Melayu.. eh kan PAS kata perkatan melayu tu assobiah!

Binawe punya MB..tp walau pun begitu MB Khalid tetap di lihat bijak kerana dapat melihat kelebihan PAS di dalam sukan.Kebolehan PAS memanjat pokok di tempat yng sukar semasa memasang bendera PR serta keberanian mereka berbaring di laluan kereta dan mejerit2 sekuat hati semasa demo bersih telah mendapat perhatian.
Nampaknya bakat mereka tidak di sia2 begitu sahaja oleh MB Khalid!

BRAVO PAS!!!!

Anonymous said...

PAS PIS PUS....
Gelaran "Anwar AlJuburi" diberi oleh Timbalan Presiden PAS...
Takkan ahli2 PAS nak ber PMkan kaki jubor kot..n penzina?

Anonymous said...

Aku bekas orang PAS memang dah meluat dengan karenah lebih pentingkan Anwar dari kesucian Islam itu sendiri. Aku tobat tak mahu jadi pengikut Abu Jahal dan Abu Lahab. Aku minta ahli PAS yang lain tolong sedar akan perjuangan yang dah tersasar jauh dari matlamat sebenar. Aku sayangkan Islam dan aku sayangkan Selangor. Aku berharap juga orang Kelantan dapat membuat perubahan yang serupa.

Anonymous said...

Pencacai pakatan dah takde modal. Isteri PM nak jadi isu. Isteri Aljub yg banyak bohong tak kish pulak. Jaga bini sendiri beb!

Anonymous said...

sekarang semua boleh nampak apa yang pas perjuangkan. agama kah atau kuasa kah?

kepada juak2 pas yang masih berharap penubuhan hukum hudud oleh pas...kesian sgt kat korang.

kepada juak pasa mcm anon 6:26 PM...
ko mmg layak jd juak pas sejati. pas hr ni mmg harapkan juak2 mcm ko. tahniah2..

Anonymous said...

Semua org tau ini Angkara PAK WE KAVITA, full stop.

Chow Sing Chi said...

10.38
Hg memang lawak...sukan panjat pokok pasang bendera...hahahaha elok la bg portfolio tu kat pas,pru13 dah dekat,lgpun byk bendera depa nak pasang...hahaha

Anonymous said...

Bijak pun Dato Hasan.
Nak cakap pasal agama kena pakai kopiah puteh Bukan Songkok
mcm perogol masuk mahkamah tuuuu

Anonymous said...

ASSALAMUALAIKUM GAP dan DATO HASAN ALI,

Syabas Dato Hasan Ali, jiwa anda tuan tenang menghadapi UJIAN dan KEJAHATAN PARASIT2 ini.

Saya sarankan tuan fikirkan platform terbaik buat untuk menjadi pengimbang antara kerajaan pemerintah. DI kala kerajaan sekarang yang tidak zalim dan mampu mendengar suara rakyat, terutama yang berkaitan dengan perkembangan Islam, say arasa NGO2 yang mampan dan istiqamah dengan program2 dakwah dan penerapan ILMU Islam Insya Allah dapat menjadi penawar kepana umat Islam di Malaysia ini.

Pada pandangan saya..JANGAN SAMA SEKALI GUNAKAN PLATFORM POLITIK! Jangan tubuhkan parti baru yang hanya bersifat melepaskan MARAH, GERAM tapi akhirnya akan LESU atau MEMECAHKAN LAGI PARTITION umat Islam..

cukuplah..politik jijik dan sesat yang dibawak oleh Pakatan Rakyat amat2 meletihkan dan menggusarkan umat yang celik iman.

Saya menyokong tuan dan sahabat2 seperjuangan untuk meneruskan agenda umat Nabi Solallahu alaihiwasallam, mehnah dan tribulasi inilah yg dikatakan kemanisan dalam PERJUANGAN!

Teruskan usaha tuna seperti platform HIMPUN. Agenda umat yang ditinggalkan kerana mabuk politik oleh PAS ialah kerja dakwah yang menyeluruh dan penerapan ilmu Islam pada rakyat.

Saya yakin Insya Allah, jika gabungan NGO2 Islam ini membuat dasar perjuangan baru berteraskan wadah yang jelas ini, disamping menunjukkan contoh kebaikan ini kepada kerajaan pemerintah.. Islam akan bersinar dan terpancar dengan hebatnya.

Islam itu INDAH..ISLAM itu TINGGI..

Semoga Allah SUbhanahu wa ta'ala memberikan hidayah taufiq-NYA pada kita semua untuk meneruskan AGENDA Islam ini.AMINN..

Wallahualam.

Anonymous said...

tugas pas yang anda semua tak mau sebut, dah lama dah, ialah JAGA TEPI KAIN ROSMAH. MEREKA AKAN MEMASTIKAN TEPI KAIN ROSMAH SENTIASA BERSIH. SELAIN DARI ITU MEREKA JUGA AKAN MEMASTIKAH JUBOQ ROSMAH CUCI DENGAN CARA MENGGOSOK SETIAP HARI. DI MALAYSIA TAK ADA WANITA YANG PAS NAK AMBIK TAU, CUMA ROSMAH. mereka suka BN kalah sebab rosmah. mereka puak yang pobia dengan nama melayu. kalau sebut nama melayu, mereka jadi MEROYAN.Mereka suka malaysia ini DIDIAMI semua bangsa KECUALI MELAYU. KALAU PAS MEMERINTAH, NAMA BANGSA MELAYU AKAN DITUKAR KEPADA PERKATAAN LAIN. KAH KAH KAH

Anonymous said...

Selepas ini PAS boleh bagi idea utk
mewujudkan acara baru di dalam sukan
joghaton memasang bendera di atas pokok hehe

Anonymous said...

PAS....tolong tanya Kak Jijah mana jam Omega?...kata nak tunjuk kat rakyat..

Nok said...

parti pas lama hancur dah..tinggal nak mampos aje lagi.....anon yg ada kat laman ni hanya tinggal nyawa2 ikan...segala fakta fitnah semua meludah kat muka depa balik.....isu yg belaum ada bukti....apa lagi ada modal depa spin2 lah apa yg ada...kot kot ada bro GAP yg boleh percaya.....

dalam kiraan simple puak2 PR memang kalah teruk di PRU 13 nanti ...masa kempen selama 2 minggu nanti semua media perdana sama ada TV atau suratkhabar pro keluarkan info keburukan PR dgn buktinya sekali ...biar rakyat tahu...kesah benar apa yg di fitnah pembangkang, dan biar mereka terkangkang.....'selamatkan negara pemangkang' tungguuuuuu

Anonymous said...

FAKATAN MEMERINTAH MELAYU BUAT BISNESS AKAN HANCUR.

Anonymous said...

taubatla jangan ditambah lagi dosa yang sedia ada ngaku islam tapi perangai tak mencerminkan orang islam
sedara sedara semua tak bolehkah kita berbuat baik sesama insan ingatlah mungkin esok atau lusa kita mati bagaimana kalau tak sempat bertaubat

Anonymous said...

Tahniah Ust. Khalid Brahim EXCO HEI Selangor yang baru. Malam Jumaat ni karaoke kat mana? Nak dendang lagu 'Bila Bulan (PAS) Bicara'. TGNA tentu senyum lebar.

Anonymous said...

Kolumnis Sydney Morning Herald Andrew Hornery mempertahankan dakwaannya bahawa isteri perdana menteri Rosmah Mansor membelanjakan lebih RM300,000 semasa lawatannya ke Australia.

"FLOM (wanita pertama Malaysia) dakwa saya membesar-besarkan secara liar lawatan sambil membeli-belahnya di Sydney?

"Saya tetap pertahankan setiap kata-kata saya. Sumber saya amat kukuh," kata Hornery dalam Twitternya kira-kira sejam lalu.

Isteri Datuk Seri Najib Razak semalam menyangkal dakwaan Hornery yang dibuat dalam seksyen 'Private Sydney' harian itu dengan menyifatkannya sebagai "karut, dibesar-besarkan secara liar dan tidak benar".

Selain perbelanjaan A$100,000 (RM325,000) di sebuah butik, Hornery juga mendakwa Rosmah dan suami menginap di emper (penthouse) bernilai A$20,000 (RM65,100) semalam, meminta "parkir valet untuk limousinnya" dan menerbangkan pereka fesyen ke Malaysia untuk mengenakan pakaian yang ditempahnya.

Anonymous said...

Anonymous Anonymous said...

Kolumnis Sydney Morning Herald Andrew Hornery mempertahankan dakwaannya bahawa isteri perdana menteri Rosmah Mansor membelanjakan lebih RM300,000 semasa lawatannya ke Australia.

"FLOM (wanita pertama Malaysia) dakwa saya membesar-besarkan secara liar lawatan sambil membeli-belahnya di Sydney?

"Saya tetap pertahankan setiap kata-kata saya. Sumber saya amat kukuh," kata Hornery dalam Twitternya kira-kira sejam lalu.

Isteri Datuk Seri Najib Razak semalam menyangkal dakwaan Hornery yang dibuat dalam seksyen 'Private Sydney' harian itu dengan menyifatkannya sebagai "karut, dibesar-besarkan secara liar dan tidak benar".

Selain perbelanjaan A$100,000 (RM325,000) di sebuah butik, Hornery juga mendakwa Rosmah dan suami menginap di emper (penthouse) bernilai A$20,000 (RM65,100) semalam, meminta "parkir valet untuk limousinnya" dan menerbangkan pereka fesyen ke Malaysia untuk mengenakan pakaian yang ditempahnya.

January 24, 2012 9:15 PM
...akhbar ni dah pun buat penafian...
kepada...anon...kalau betul hal ni...lu tak kan masuk syurga...tapi kalau tak betul hal yang ahng cakap ni...free ja dapat dosa...api neraka lu dapat tahan kot....

Anonymous said...

Rosmah mungkin xbyk mana amal badahnya.. tp dikala pencacai2 PR bertungkus lumus menginfaqkan PAHALA2 buat Rosmah..

teruskanlah kutuk-maki dan fitnah DS Rosmah.. amal kebajikannya pun banyak tp tidak diheboh2kan..

itulah resam dunia akhir zaman.. fitnah DAJJAL melanda..

Anonymous said...

PAS UMPAMA SAEKOR KALDAI TUA YANG DAH ANDROPAUSE MEMBAWA KITAB DI ATAS BELAKANG NYA, TUKANG PEGANG TALINYA ADALAH DAP DAN KALDAI TUA NI TAK MENGERTI APA YANG DIBAWA DAN DIGUNA UNTUK APA, DAP SURUH ANGGUK DIA ANGGUK DAP SURUH GELENG DIA GELENG DAP SURUH BARING DIA BARING TANPA MEMBANTAH...DEK KERANA TERLAMPAU TUA SI KELDAI TUA NI KELETIHAN DAN AKHIRNYA DITINGGALKAN OLEH DAP DITENGAH PADANG PASIR TANDUS DAN MENUNGGU MASA DIBAHAM OLEH SERIGALA YANG BERIMAN....AKU SUDAH TIADA APA LAGI BANDINGAN UNTUK DIGAMBARKAN DENGAN KETOLOLAN DAN KEBODOHAN PAS MESKI PUN DICARI DI SELURUH PELUSUK ALAM INI MAKHLUK YANG DICIPTA ALLAH YANG SEAKAN SAMA..TETAPI KEBODOHAN PAS TIADA BANDINGNYA...HATTA DENGAN KALDAI SEKALI PUN PAS LEBIH BODOH DAN TOLOL DARI ITU...KEPADA SESIAPA YANG ADA MAKHLUK LAIN YANG LEBIH BODOH DARI PAS TOLONG BERITAHU AKU.......yang ikhlas RAKYAT NIK AZIZ KOTA BHARU.