Friday, February 3, 2012

AIYAK MALAYSIAKINI..LANCIAU LU LAAA !

nampaknya  kanina malaysiakini marah pasal ibrahim ali bagi ang pow putih masa CNY.
aiyak itu suwey katanya..
ptuih.. hari hari LU terima surat dari posmen warna putih apahal tak bising ?


wah kanina sudah rasis la..ang pow putih pun jadi modal politik.
aiyak kanina sudah habis modal ka ?
aiyak kanina..warna pun lu mau rasis aa...


aiyak manyak cilaka maa.. sekarang bagitau gua la lu sensitip warna apa ?
hitam ka putih ka..
aiyak manyak cilaka..
lepas ni gua tak boleh sebut 4 ka ?
aiyak manyak cilaka...
suma olang sensitip laa...


aiyak kanina..itu babi namewee pernah kasi hina azan suboh..
apasat lu tarak bising maa..
aiyak manyak cilaka..manyak cilaka...
lu tengok ini gambar...siapa lagi kurang ajar ?!



69 comments:

Anonymous said...

bukan sensitip looo.....ini modal politik selupa lanciau anuwar maaaaaa.....boloo....busuk punya olang....

Anonymous said...

kita hantar kat dia kain putih..

Anonymous said...

Lu ingat lu punya sentitif saja mesti jaga ka???

L....u lah lu..

Sudah berapa kali lu punya org sudah kasi sakit hati sama org melayu...Lu tak ada minta maaf pun maaa...

Anonymous said...

aiyarkkk itu anjing menyalak lg ka?? puikkk !

Anonymous said...

byk cilaka ini olang...

Anonymous said...

444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444

hilbert said...

itu dia olang suka sama itu walna putih sama hijau...walna PAS he he...

kalu putih saja meleka tak suka punya maaaa... he he

misti mau kasi campur itu putih sama hijau he he

Anonymous said...

13... 13... 13...

Lan chau lu cina kapir harbi. Mata sepet berak tak basuh. Busuk luar dalam.

Anonymous said...

melayu pukimak umno......

Anonymous said...

melayu umno kaki rogol anak, puiiiiiiiiiii.....lagi teruk daripada binatang

Anonymous said...

memang babi sial dan pukimak melayu UMNO nie...

Anonymous said...

melayu umno hisap lancau....lu na bu cau cibai

Anonymous said...

Cina - satu bangsa yang terkenal dgn kepura puraan dan penyembah duitan.

Demi duit org Cina sanggup menggadaikan puki anak bini.

Anonymous said...

lain kali jika cina pakai tangan kiri bersalam, jangan korang nie bising pasal pon tangan saje...bolehkeh???

penyokongketuanan said...

Mereka memang cauvinis, Janganlah Melayu ditipu oleh mereka yang sangat perkauman. Ibrahim Ali dah buat kenyataan terbuka memohon maaf.

Lim Kit Siang bila lagi?

Masyarakat Cina jauh lebih perkauman dari masyarakat Melayu dan India.
Inilah contoh yang kita dapat kalau menyokong DAP. Tapi ada Melayu yang tak sedar lagi.

Ya Allah, lindungilah kami dari kejahatan mereka yang zalim.

Anonymous said...

Lu punya olang pijak gambar olang melayu tak sensetif ka? Sebenarnya lu sudah pijak olang Melayu lo.

Harap Ibrahim Ali jangan sesekali minta maaf dalam kes tersebut. Dah banyak kes mereka menyakitkan hati kita tanpa sedikit pon merasa bersalah dan tidak pon memohon maag kepada kita.

Kalau lah 6:49, 6:51,6:54 (orang yang sama ni) orang Melayu, sudah pasti merasa sedih melihat gambar orang Melayu dipijak, sebenarnya gambar itu adalah satu simbolik bagi menunjukkan mereka memang benci orang melayu. Masuk rumah orang melayu dengan memakai kasut juga satu penghinaan terhadap adat orang-orang melayu.

Kalau buang kepala babi di surau dan masjid pon hanya dianggap satu gimik maka tak tau lah nak cakap lagi.


Warga Sebelum Merdeka

Anonymous said...

kalau cina perkauaman, takkan cina boleh taruh undi untok pas.......umngok je yg tak dapat undi cina terus tudoh orang cina racist.....sial la umngok

Anonymous said...

melayu yg korup dan zalim kene pijak ape salahnya.....baik kasi bakar je muka rejim tu

Anonymous said...

ade ke cino cakap pasal ketuanan cina? talak........hang yg duk sebok nak ketuanan melayu kononya...melayu apo???melayu babak ko la

Anonymous said...

umno nak wujudksn rusuhan kaum.....sial najib

Anonymous said...

Orang2 Melayu perlu sedar dan terima hakikat bahawa keujudan orang Cina telah memberi impak kepada Malaysia...

Orang Cina kaya raya tetapi memang MISKIN ...

miskin budi, miskin akhlak, miskin budaya, miskin moral.

pelacur- orang cina,

rasuah - orang cina,

cd haram/lucah - orang cina,

rompak bersenjata - orang cina



lepas tu balik cerita kat bangsa bangsat mereka keburukan Melayu UMNO;

orang cina gak, kes dera pembantu rumah (amah), lepas tu orang Indon marah kat Melayu; orang cina, kes tak berkawan dengan orang asyik memerap kat sekolah bahasa planet mana tah, orang cina, kes bunuh diri; orang cina, kes apek sembah kubur cina mintak nombor, orang cina, dan last sekali...

dan last of the last kes makan babi, orang Cina mmg macam BABI!!!!

Anonymous said...

Kaninabo caucibai. putih tu suci bodoh, aku ingat Cina ni dah morden tapi masih kuno & sial.

Anonymous said...

Cina Pukimak.

Anonymous said...

perogol - melayu umno
perompak - melayu umno
penagih dadah - melayu umno
mat rempit - melayu umno
pencuri - melayu umno
penzina - melayu umno

ishhhhhh........umno parti sial

Anonymous said...

Cina Pukimak, tak tau berterima kasih.

Anonymous said...

perogol - melayu umno, PAS & PKR
perompak - melayu umno, PAS & PKR
penagih dadah - melayu umno, PAS & PKR.
mat rempit - melayu umno, PAS & PKR
pencuri - melayu umno, PAS & PKR
penzina - melayu PKR.

Anonymous said...

bagi kalian sahabat kaum tiong hua, jangan sesekali tersinggung dengan komen komen di sini.....blog ini blog bangsat umno....kebanyakkan melayu di malaysia tidaklah bersikap perkauman...hanyalah puak puak umno-perkasa-pekida aje yg racist...bagi kaum tiong hua, tolong lah undi parti pembangkang bagi tumbangkan puak puak racist ini....ingat PAS FOR ALL.....UMNO for melayu bangsat racist

Anonymous said...

YANG DALAM ANGPOW AMIK...YG KULIT KECOH..............BODO!

Anonymous said...

yg komen kutuk umno tu sebanarnya sorang je org sama tp komen byk2 kali kasi nmpk byk sgtlah penyokong cina dr org melayu. aku tak rasa melayu pun si pengkomen tu. marah lain mcm je padahal jika fikir blk lebih baik bg angpau putih dari kau pijak gambar org dan masuk rumah org tak buka kasut. if org cina nk salam hulur tgn kiri apa susah... jgn sambutlah salam tu be firm... we muslim salam dgn tgn kanan. bukan melayu salam dgn tgn kanan... islam ye. bodoh punya pengkomen. nasib baiklah org bg angpau putih, patut bagi angpau color hitam je ltk no 4... mcm siot je. ni aku nak tanya dgn cina yg dapat angpau tu...satu soalan je... tukang pencacai pr blh tlg sampaikan:

LU CINA KATA ANGPAU PUTIH TU TARAK ONG KAN? SKRG GUA MAU TANYA LU BALIKLAH... ISI DALAM ANGPAU PUTIH TU ONG KA TIDAK ONG? LU SIBUK PASAI SAMPUL PUTIH... APA PASAL LU TAK SIBUK CERITA SAMA PASAL ISI SAMPUL PUTIH? JIKA LU OLANG YG MASIH SUKA KARUT MARUT CKP ITU SAMPUL PUTIH TIDAK ONG... KASI PULANGLAH ITU ISI SAMPUL PUTIH, JGN PAKAI MAAAAAAAA NANTI TARAK ONG!

HAIYA! ANGPAU PUTIH LU BISING2 ISI ANGPAU PUTIH LU SUDAH BELI BABI KASI MAKAN KENYANG2... CKP TARAK SERUPA MARUAH! PTUIH!

lu bising pasal melayu bg angpau konon hina kaum lu... kaum lu pernah lontar cat, ltk babi dlm masjid kami!!! sapa lagi LANCAU!?

Anonymous said...

Hoi Kaum Tiong Hua lu makan babi jangan lupa agak Melayu PKR & PAS. Dia orang sama cam lu jugak cam Babi sama tu muka Teresa Konek.

Anonymous said...

tak ajak melayu umngok keh pasal mca cina makan babi jugak

Anonymous said...

cina kaninama bo lan, tak sensitip pada adat org melayu tak pa...

cina kaninama bo chi, tak sensitip pada masjid tak pa, masuk bagi ceramah...

duit angpow lu amik, tapi maki kat sampul...hahahaha...

kalau suwey jgn le amik duit tu.... hahaha

boddo punya punyembang tokong...

Anonymous said...

cina pijak muka org melayu boleh plak. jahat punya cina dap nihh.

Anonymous said...

Haiyaaa, don't make racial generalizations like that laaahh..

There are also a lot of lazy Chinese these days. There are a lot of unreported cases Chinese fathers/grandpas fcuk their own children/grand children also what.

There are many rich hard-working successful Melayu, while there are many poor Chinese too who even accept ang pow in white envelop.

peace!

Anonymous said...

AKU AHLI MCA DAN AKU HAIRAN MACAM MANA BN NAK MENANG DALAM PRU NANTI DENGAN ARTIKEL DAN KOMEN KOMEN MACAM INI

aloya said...

Cina memang terkenal dengan karut marut sejak dari dulu.

Cuba bagitau, berapa ramai dari penerima ang pow sampul putih hari tu yang dah mati? kecelakaan?

Isi lu ambik, sampul lu kutuk.


PASngok lagi celaka, sampai ke gerai babi lu sanggup semata2 nak undi! Munafikun!!!

aloya said...

anon 8.45am,

halo kawan, ini baru satu artikel yang ada komen agak racist..


Cuba u cari komen2 dalam Malaysiakini, The Malaysian Insider. Cuba baca macam mana komen2 dalam tu lagi teruk punya perkauman. Siapa hina azan? tulisan jawi? Raja2 Melayu? Siapa?

Anonymous said...

susah nak cakap jugak beb... nak ikutkan hati aku mmg benci dgn org cina kat malaysia ni... sbb dorang suka tipu gila babeng... tapi apa nak buat... dah mmg keje dorang menipu dan hipokrat...cume kite kene la alert...

Anonymous said...

AKU HENSEM

BN bole menang
dgn syarat prkara2 yg mlibatkan sensitiviti kaum di selesaikan dgn segera.

Buat satu resolusi yg brkaitn prkara2 sensitiviti. bende2 mcm ni kene highlight bru public faham

Anonymous said...

mmg anak gampang!!

Anonymous said...

Kelakar betul cina kat sini. Miskin merempat macam tikus pun masih terhehgeh hegeh berlagak cam bagus. Yang menyamar sebagai melayu kat blog ni pun ada. Hihih. Kenapa agaknya.
Malu atau takut mengaku cina?

Anonymous said...

malaysia kini cibai busuk lo lu olang lagi celaka punya olang lo malaysiakini sulah tak ala molal mau cari pasai ma lo olang malaysiakini manyak mikin org melayu malar sama lu org malaysiakini wa tara kasi maaf ini malaysiakini serupa jamban lama lu tau ka jamban lama lulu punya jamabn ada org kasi angkat ma.

Servant of God said...

Hmmm..

Harap semua orang bersabar.

Kita kat Malaysia ni cukup Muhibbah.

Jangan izinkan DAP dan mkini tuh rosakkan keharmonian nih.

Orang2 Malaysia yang suka harmoni, mari kita rapat2, tolak DAP PKR yang cukup cibai tuh.

Otak geliga said...

geng2 UMNO/BN cuma kena ingat yg lahanat racist ni cuma CINA biaDAPigs/PAS/PKR n segelintir CINA MCA/GERAKAN.......jgn lah disamakan semua CINA berperangai gampang & biaDAP spt mereka

Anonymous said...

Cina ni dah la sial.. abis orang gaji indonesia mereka rogol. dah la dirogolnya dideranya lagi, pukul.. memang Cina ni bangsa binatang babi..

Otak geliga said...

MK mmg sengaja nak MENGHANCURKAN saki baki CINA yg masih berfikiran waras di Mas.....dah ada peluang, apa lagi lanyak & spin sbyk mungkin la.....semuanya utk UNDI gak....demi anugerah tuhan yg bermimpi nak jadi PM Mas yg pertama menyokong ISRAEL

Anonymous said...

aiya..yahudi asia mmg sensitip maaa..dalam hati ada taman maa..dia saja boleh buat maa..orang lain tak boleh buat maa...pui!

Anonymous said...

EH EH? SENSTIF PULAK DEPA NI YE?

DULU KEMAIN LAGI MAINKAN ISU SENSITIP ORG LAIN..TAK KECOH PUN..CINABENG BETOL!

rakyat malaysia said...

kepada umat muslimin, jangan dilayan comment rasis cina dap tu. entah2 yang komen kutuk2 cina tu bukan org umno pun. takkan korang tak kenal modus operandi puak2 pkr dan dap tu..mereka akan cuba buat havoc sini sana, lepas tu tuding jari kat kerajaan BN.

jiran aku cina, kitorang ok je. Hari Raya kami bagi kat mereka rendang dan lemang. CNY mereka beri kat kami limau mandarin. hidup kitorang ok je.

so janganlah sengaja nak cetuskan isu kaum dgn perkara remeh temeh.

Otak geliga said...

to Rakyat Malaysia

Betul tu......CINA pembangkang terutamnya biaDAPigs mmg biaDAP.....ramai lg CINA Mas yg ok.....hohoho

Otak geliga said...

kemeriahan disebabkan PENIPUAN pemimpin pembangkang......sokong lg, sapa suruh...kan dah kena tipu.....mana xavier..mana xavier...anne, mana mau cari...dia sudah cabut lari la.....hahahaha

meh tgk adegan lelucon di sini
http://medan-info-kita.blogspot.com/2012/02/tonton-video-klip-ini-dr-xavier-nyaris.html

Anonymous said...

Patut nya IBRAHIM ALI bagi angpau warna HITAM METALIK je kat depa. Kes HITAM METALIK tu ada ke depa mintak maaf. Spin lagi ada, kata itu warna kereta.MELAYU MEMANG MUDAH LUPA.

Anonymous said...

Putih melambangkan kesucian dan kebersihan hati nurani. Oleh itu sampul putih melambangkan keikhlasan Ibrahim Ali dari lubuk hati beliau.

Anonymous said...

7:48 AM

ini la melayu paling bodoh. cina hentam melayu kononnya hentam umno la ek. bodoh bodoh bodoh dan bodoh serta bodoh. pi la jilat juboq cina kapiaq..

cina kapiaq..toksah rasa diri tu bagus sgt? bagi angpau pun dah cukup bagus. lu pikir lu sapa semua org kena tau lu punya budaya? lu punya sial lu tanggung la apek..

Anonymous said...

isu ,isu Perkasa .yang pelik APA KENA MENGENA DENGAN UMNO,PAS DAN PKR? Ahli perkasa tak melenting pun.

Anonymous said...

INI MENUNJUKAN BERAPA BODOHH NYA ORANG2 MELAYU.CINA TAK SUKA BOLEH BALIK NEGERI CINA, INDIA TAK SUKA BOLEH BALIK INDIA,MELAYU TAK SUKA BOLEH TERJUN LAUT.

Anonymous said...

lu olang tuka jadi mengongkini atau lancau kini

Anonymous said...

Cina tak.jahat, cina dap AMAT jahat!

Anonymous said...

Cina paling lanchiow di abad ini ialah Cina DAP.....keturunan Komunis.....sbb tu mrk xpernah brterima kasih n xtau mnghargai dapt tinggal dgn aman di Msia....
Ingat...bukan semua cina di Msia keturunan Lanchiau.....
YG LANCAU2 ITU KALO LU BALIK LU PUNYA ASAL USUL NEGARA PON BELUM TNTU LU BOLE IDUP SENANG MACAM TINGGAL KAT MSIA....

penyokongketuanan said...

AiYoh slow down a bit with racism comments. We're all Malaysians and have to face one another in our everyday life. Nowhere to run or hide

Kalau tak suka DAP, hantamlah

Kalau tak suka M'siakini, hantamlah

Tapi jangan tak suka Malaysia sudahlah. Jangan tiupkan api rusuhan perkauman. Jangan bunuh Malaysia.

Ya Allah, lindungilah negara kami dari anasir jahat

Anonymous said...

Titik Renungan...

Keputusan PRU12 2008 KERUSI DUN
Negeri Selangor.

BN = 20

DAP = 13

PKR= 15

PAS = 8

Saya hanya nak mengejutkan penyokong2 PAS yng masih bermimpi.
Cuba buka mata seluas luasnya utk melihat angka diatas.

Kenapa PAS di hina sehingakan portfolio agama yng selayaknya di berikan kepada PAS sebaliknya di rampas oleh PKR.Bukakn mata anda dan lihat semula angka2 di atas!

Dengan mood yng berbeza hari ini apakah PAS masih relevan untk mengekalkn kerusi 8 yng ada di selangor?

Wahai penyokong2 pAS yng masih bermimpi dtnglah ke ceramah Hasan Ali anda akan tahu jawapanya.Atau anda berlapang dada untk melihat video2 siri ceramah Hasan Ali kenapa dirinya di tendang dari PARTI PAS.

Bukakan minda anda untuk melihat
apa yng telah berlaku di sekeliling kita.Insyaallah kekuatan hanya akan terbentuk apabila kita bersatu!



waulahuallam,
Selamat menunaikan solat fardhu jumaat kepada semua saudara seislam PAS dan UMNO.

Anonymous said...

lu manyak nasib baik,olang melayu manyak baik,gua ingat kalao cina pelintah ha...melayu habis.lu olang tarak puas hati lagi ka?lu olang mau apa?Mau tenguk ini Malaysia serupa gaduh saja ka.Kita punyai anak cucu hidup nanti macamana?SAMA-SAMA LUGI O.

Anonymous said...

Dah beratus-ratus tahun dah cina kat malaysia ni menipu kaum bumiputra cuma korang tak sedar-sedar lagi.

PRU 13 ni majoriti cina pangkah DAP apa sebab nya depa pangkah DAP? kenapa majoriti Cina tak pangkah MCA, gerakan,LDP,SUPP?

cuba tanya diri sendiri?kenapa?kenapa? tamak? nak kuasa politik?
macam mana pula gerakan kristian yang mereka gerak kan?teresa kok tunggu kedatangan beratus-ratus paderi dari filipina dan indon kat KLIA kenapa?

PAS dah dikaldaikan kenapa? PKR? itu parti TUNTAS kaum X nabi luth...nak sokong?

Anonymous said...

Sebab uyit amoi tu mau "Terasa Cock" paderi2 tu sumer maa...

Anonymous said...

lu lg lancau la GAP...!!!kanina lu....

Anonymous said...

Tips menternak babi.

Babi jantan kuat makan. Merugikan bisnes. Eloknya cepat disembelih.
Babi betina kita kasi makan bagus supaya kulit jadi bersih dan gebu.

Babi jantan pemalas dan pengotor. Eloknya selalu tendang terajang mana yg buat pemalas lepas tu sembelih.
Babi betina manja so kena jaga baik2, kalau boleh bela dalam rumah, kasi mandi hari2 taruk perfume lagi.

Babi jantan tak layak dikonsume oleh manusia. Lepas sembelih, campak je bangkai ke laut ataupun buat jadi makanan anjing.
Babi betina demand tinggi dipasar borong jalan alor, bukit bintang dan mid-valley mega mall.

Kalau ada mana2 babi yg mengada macam KIASU dan AHBENG, nal buat demand sana sini, cepat sembelih dan bangkai buang dalam laut.

Anonymous said...

kasi panas sikit...

http://novandri.blogspot.com/2011/02/happy-birthday-lim-kit-siang-dap-may-u.html

Anonymous said...

DAP sial..

Anonymous said...

CUBA KAU ORANG BUKA MPP ONLINE MACAMANA SORANG POMPUAN SOROKKAN SEKOR AYAM DALAM ANUNYA(PUKINYA) DARI SEBUAH SUPERMARKET, BIASANYA BURUNG AJA YANG BOLEH ANUNYA TELAN SEKARANGNI SEKOR AYAM PULAK,HIS DAHSYAT SUNGGUH