Monday, May 28, 2012

PEMBERITAAN MEMALUKAN WARTAWAN MALAYSIAKINI.

akibat terlalu obses dengan number.
akibat terlalu teruja dengan program.

wartawan malaysiakini mengesahkan HANYA 1,000 orang sahaja yang masyarakat india yang memberikan sokongan kepada pakatan.

berdasarkan statistik kependudukan terbaru jabatan perangkaan, terdapat hampir 1.9 juta masyarakat india yang hidup di malaysia.

daripada 1.9 juta masyarakat india itu, kata malaysiakini HANYA 1000 orang sahaja yang sokong pakatan.

kalau aku steven gan atau prem chand, aku dah peti sejukkan kan dah wartawan bebal makrop ni. tajuk dan bahan cerita artikel langsung tak memberikan mesej baik kepada pembaca.

MIV aka malaysian indian voice adalah kumpulan pecahan daripada badan induk bernama hindraf.

MIV ditubuhkan dek kerana terjahan keras pimpinan hindraf terhadap kredibiliti pakatan yang sering menipu masyarakat india sejak 2008.

beberapa pimpinan pakatan ( contoh xavier jayakumar adun sr andalas) sudah rasa panas buntut apabila pemimpin hindraf iaitu uthayakumar mengumumkan akan bertanding di dun sri andalas dan parlimen kota raja.

segala cerita di atas adalah kemelut dalaman pakatan sendiri dan ianya memberikan kabar baik buat BN selangor dalam usaha merampas semula kerusi parlimen kota raja dan 2 dun iaitu sri andalas/sri muda.


14 comments:

Anonymous said...

1000 over 1,900,000.. 0.06%.

Ini fail tahap giler vavi ni... What a looser..hehe

HATI BESI said...

HADI AWANG TULIS DALAM HARAKAH "MENGAPA PAS SERTAI BERSIH 1,2,3 " DENGAN PANJANG LEBAR.
DI PETIK HADIS DAN AYAT AL QURAN.
TETAPI HADIS YANG DIGUNAKAN ADALAH YANG ELEVAN PADA KACAMATA PAS SAHAJA.
HADIS TENTANG KEPENTINGAN UMUM TIDAK DISEBUT.
HADIS TENTANG KEPINCANAN PAS TAK DISEBUT.
JELAS VERY SELECTIVE.
SATU SOALAN MUDAH UNTUK HADI TV BESI.
MENGAPA PAS BOLIH MENANG DAN PERINTAH KELANTAN 22 TAHUN.
ADAKAH PILIHANRAYA TIDAK BERSIH.
MENGAPA BN BOLIH TEWAS DI KEDAH, SELANGOR DAN PENANG.
ADAKAH PILIHANRAYA TIDAK BERSIH.
ATAU ADAKAH PILIANRAYA HANYA BERSIH KALAU PAKATAN MENANG SEMUA KERUSI 100 %.
ADAKAH SELAGI PR TAK KE PUTRAJAYA MAKA PRU TIDAK BERSIH !
JELAS........OTAK HADI ADALAH OTAK BESI, TAK MAMPU BERFIKIR.
OTAK ANUGERAH TUHAN TIDAK DI GUNAKAN DENGAN CERDIK, ATAU HADI MEMANG TIDAK CERDIK !

Anonymous said...

which pakatan?

pakatan haram

or

pakatan halal

if 1000 supports go to pakatan haram and the rest of them go to pakatan halal...why is it a good news for pakatan haram?

kwang kwang kwang

Anonymous said...

When karpala pusing issued personal opinions...no action taken by the party.

When the others gave personal views, it wont take long before dapig showed them the exit door.

This is double standard

Anonymous said...

Sampai hari ini Hj Hadi tak pernah minta maaf di atas fatwanya yng telah mengelirukan umat islam khususnya penyokong2 pas,bilamana mereka telah mengkafirkn penyokong2umno yng beragama islam kesan dari fatwa tersebut.

Sedangkan menurut Seikh Dr Sulaiman Soloomi profesor jurusan AkidahMazhab dan Firaq Universiti Ummul Qura Mekah menegaskan,fatwa propaganda yng mengatakan seseorang itu akan masuk syurga jka mengundi parti tertentu adalah suatu kejahilan,kebodohan dan kesesatan!

Adusssss....malangnya sesiapa yng tergolong di dalam kenyataan prof Dr Sulaiman.

Anonymous said...

1000? gilerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ramaiiiiiiiii

Anonymous said...

patut di kalikan dgn jumlah batu2 dijalanraya tu barulah dpt jumlah yg diharapkan. ekekeke

otai
subang

Anonymous said...

Ada sampai seribu ke geng HINDRAF haramjadah ni buat berhimpun? Nampak dua tiga ekor saja beruk-beruk HINDRAF ke hulu ke hilir, yang di belakg mereka tu mungkin orang yang sedang bersiar-siar atau untuk membeli belah, nampak sangat yang Penipu Rakyat sekarang ini dalam keadaan yang sangat nazak, rakyat sudah benci sama Penipu Rakyat, sekarang ini Penipu Rakyat hanya berharap kepada orang Cina sajalah, lantaklah kalau Cina nak sokong Penipu Rakyat kerana orang bumiputera dan orang India berganding bahu menyokong kerajaan, Penipu Rakyat boleh berkira-kira untuk ucap selamat tinggal di negeri-negeri tadbiran mereka pada PRU 13 kelak.

Kepada Chua Soi Lek, aku nak ko kotakan janji ko yang ko cakap bahawa MCA tidak akan ambil bahagian dalam pentadbiran kerajaan samada di peringkat pusat, negeri atau daerah, ko jangan jadi lidah biawak macam PAS pula yang sekejap begini, sekejap begitu, ko jangan letakkan pun walau seorang wakil MCA dalam pentadbiran kerajaan di semua peringkat kalau MCA kalah teruk lagi berbanding PRU 13 kerana pada hemat aku, PRU 13 MCA akan kalah lebih teruk lagi, dan sangat jelas bahawa selepas ini, tiada wakil dalam MCA dalam kerajaan di semua peringkat. Harapnya PERKASA letak calon di kawasan majoriti bumiputera yang ditandingi oleh MCA seperti di Simpang Renggam, Ayer Hitam di Johor, di Cheka, Kuantan, Damak, Raub di Pahang, Alor Setar, Gurun, Derga di Kedah, di Kuala Terengganu di Terengganu, di Kota Lama di Kelantan, dan lain-lain tempat lagi di negeri-negeri lain. Tapi di Pandan kita biarkan Ong Tee Kiat bertanding dengan aman dan kita menangkan dia kerana Ong Tee Kiat adalah pimpinan MCA yang boleh dipercayai, bukannya macam Chua Soi Lek, macam cibai. Amaran kepada MCA, orang bumiputera akan memberikan bantuan sokongan kepada MCA sekiranya Chua Soi Lek cibai dan kuncu-kuncunya disingkirkan dari kepimpinan MCA dan pimpinan seperti Datuk Seri Ong Tee Kiat dilantik memimpin MCA kembali, kalau bukan Ong Tee Kiat pun, tapi orang yang berfikiran harmoni nasional seperti beliau perlu dilantik jadi Presiden MCA supaya MCA dapat sokongan orang bumiputera kembali, dan adalah lebih elok Chua Soi Lek letak jawatan sebelum PRU 13 supaya calon-calon MCA (bukannya kuncu-kuncu Chua Soi Lek) memperolehi sokongan dari ahli parti komponen yang lain.

Anonymous said...

Ada sampai seribu ke geng HINDRAF haramjadah ni buat berhimpun? Nampak dua tiga ekor saja beruk-beruk HINDRAF ke hulu ke hilir, yang di belakang mereka tu mungkin orang yang sedang bersiar-siar atau untuk membeli belah, nampak sangat yang Penipu Rakyat sekarang ini dalam keadaan yang sangat nazak, rakyat sudah benci sama Penipu Rakyat, sekarang ini Penipu Rakyat hanya berharap kepada orang Cina sajalah, lantaklah kalau Cina nak sokong Penipu Rakyat kerana orang bumiputera dan orang India berganding bahu menyokong kerajaan, Penipu Rakyat boleh berkira-kira untuk ucap selamat tinggal di negeri-negeri tadbiran mereka pada PRU 13 kelak.

Kepada Chua Soi Lek, aku nak ko kotakan janji ko yang ko cakap bahawa MCA tidak akan ambil bahagian dalam pentadbiran kerajaan samada di peringkat pusat, negeri atau daerah, ko jangan jadi lidah biawak macam PAS pula yang sekejap begini, sekejap begitu, ko jangan letakkan pun walau seorang wakil MCA dalam pentadbiran kerajaan di semua peringkat kalau MCA kalah teruk lagi berbanding PRU 12 kerana pada hemat aku, PRU 13 MCA akan kalah lebih teruk lagi, dan sangat jelas bahawa selepas ini, tiada wakil dalam MCA dalam kerajaan di semua peringkat. Harapnya PERKASA letak calon di kawasan majoriti bumiputera yang ditandingi oleh MCA seperti di Simpang Renggam, Ayer Hitam di Johor, di Cheka, Kuantan, Damak, Raub di Pahang, Alor Setar, Gurun, Derga di Kedah, di Kuala Terengganu di Terengganu, di Kota Lama di Kelantan, dan lain-lain tempat lagi di negeri-negeri lain. Tapi di Pandan kita biarkan Ong Tee Kiat bertanding dengan aman dan kita menangkan dia kerana Ong Tee Kiat adalah pimpinan MCA yang boleh dipercayai, bukannya macam Chua Soi Lek, macam cibai. Amaran kepada MCA, orang bumiputera akan memberikan bantuan sokongan kepada MCA sekiranya Chua Soi Lek cibai dan kuncu-kuncunya disingkirkan dari kepimpinan MCA dan pimpinan seperti Datuk Seri Ong Tee Kiat dilantik memimpin MCA kembali, kalau bukan Ong Tee Kiat pun, tapi orang yang berfikiran harmoni nasional seperti beliau perlu dilantik jadi Presiden MCA supaya MCA dapat sokongan orang bumiputera kembali, dan adalah lebih elok Chua Soi Lek letak jawatan sebelum PRU 13 supaya calon-calon MCA (bukannya kuncu-kuncu Chua Soi Lek) memperolehi sokongan dari ahli parti komponen yang lain.

Anonymous said...

Kepada geng-geng keling HINDRAF yang tak sedar dek untung kononnya korang ditindas di Malaysia, adalah lebih baik korang gugurkan kerakyatan korang dan cuba mohon balik ke negara India, entah-entah negara India pun tak sanggup nak terima golongan pengkhianat dan golongan perosak seperti korang ni. Itulah dasar bodoh dan bebal memangnya puak HINDRAF, walapun tukar nama kononnya Malaysian Indian Voice (MIV), tapi korang adalah Malaysian Indian Villain (MIV), bodoh tak sedar diri, korang ni negara India pun tak nak terima korang, negara lain apatah lagi, itulah masih bodoh lagi, bebal punya HINDRAF bodoh. Dey HINDRAF, podah cit, bebal punya worang, ini negara banyak baik, korang cakap tidak baik, bodoh punya HINDRAF, kasi malu sama orang India saja.

Anonymous said...

copy paste pendapat rakyat dlm malaysiakini.

renung2kan lah


Jawapan penuh tanggungjawab ala UMNO dari Menteri Belia & Sukan - "Kes kemalangan boleh berlaku di mana-mana. Kalau tak berlaku di sini, tiada jaminan ia tak berlaku di tempat lain".


inilah balasan Allah kpd org yg hadir ke majlis2 maksiat anjuran UMNO, jd lepas ni beringat2lah, UMNO penganjur maksiat kpd muda mudi, so drp pegi ke majlis begitu, baik ramai2 pegi majlis ilmu di masjid2 utk tambahkan ilmu agama, kerna UMNO sgt takut jika REMAJA DAN ORG MUDA berilmu agama yg tinggi, sukar utk UMNO LEMBUkan mereka.... tahniah kpd USTAZ AZHAR IDRUS yg berjaya menarik golongan muda utk minat kpd ilmu agama manakala UMNO berasa gelisah jika godaannya utk anjurkan maksiat x mendapat sambutan..... UMNO umpama tentera2 IBLIS yg tugasnya menggoda manusia ke arah kelalaian...

Anonymous said...

Kajian terbaru Merdeka Center menunjukkan lebih 92% rakyat Malaysia mahukan daftar pemilih dibersihkan. Kajian ini membuktikan bahawa MAJORITI RAKYAT MALAYSIA tidak percaya kepada SPR.


Ia juga membuktikan MAJORITI rakyat Malaysia tidak percaya SPR menjalankan kerja dengan bersih dan benar. Yang lebih malang adalah Timbalan Pengerusi SPR, seorang ahli UMNO, menyatakan rakyat Malaysia rata-ratanya bodoh.


Atas sebab itulah mereka tidak mempercayai SPR. kajian MERDEKA CENTER ini membuktikan bahawa Ambiga berada di pihak yang benar manakala UMNO serta juak2 mereka berada di pihak yang salah.


Tak kesah berapa banyak gerai mereka nak buka di hadapan rumah Ambiga, hakikatnya rakyat Malaysia bersama dengan Ambiga dan bukannya UMNO.


Tulang Besi
ShareRead more!(Selanjutnya)

Anonymous said...

Lagi satu tanda-tanda kejatuhan Pakatan:
bila penyokong tegar cuma mampu cut and paste artikel kat komen-komen blog.

Cut and paste terpaksa ulang beberapa kali pulak tu, sebab tak laku-laku. Kha kha kha. Kesian betul aku tengok.

Anonymous said...

HINDAF PI MINTAK TUNTUTAN KAT Queen Elizabeth di Englands.. Tak pasal2 nak suruh kerajaan malaysia bayaq ganti rugi... bodoh serupa lembu...