Friday, May 4, 2012

SEGERAKAN PENDAKWAAN TERHADAP LAHABAU BERSIH !



BERSIH 3.0:  3A Perlu DiDakwa 

Sehingga ke hari ini, rakyat masih belum puas bercakap mengenai Perhimpunan BERSIH 3.0 yang paling kotor walaupun Kuala Lumpur telah dibersihkan dari sisa-sisa najis peserta dan pemimpinnya.   Rata-rata meluahkan rasa geram yang amat sangat terhadap BERSIH 3.0 yang dilihat sebagai satu perhimpunan yang tidak perlu sama sekali serta berniat jahat atau khianat terhadap negara sendiri.  

Tindakan peserta-peserta BERSIH 3.0 yang cedera dan ingin memohon simpati juga dipandang sinis oleh majoriti rakyat.   Menurut mereka, bukan peserta-peserta tersebut tidak diberi amaran mengenai risiko berdemonstrasi malah mereka juga telah ditawarkan tempat yang selamat untuk berdemonstrasi.    Kenapa mereka dengan sengaja ingin mencederakan diri?

Kini, walaupun terbukti BERSIH 3.0 gagal sehingga memaksa pihak penganjur dan penyokong memalsukan gambar-gambar bagi menutup malu, mereka sudah pun berangan-angan untuk mengadakan BERSIH 4.0.  

Kita tidak pasti berapa ramai pula lembu-lembu yang sedia dikorbankan dalam siri menghuru-harakan negara oleh BERSIH seterusnya.  Tetapi yang pastinya, penganjur BERSIH langsung tidak prihatin dengan nasib lembu-lembu penyokong mereka.  Sahlah bahawa penyokong-penyokong mereka sememangnya tidak bernilai di mata mereka dan boleh dikorbankan bila-bila masa.  

Pendirian mereka jelas iaitu: sekiranya penyokong mereka tertangkap kerana bertindak ganas, penganjur tidak bertanggungjawab.   Begitu juga sekiranya cedera atau kehilangan nyawa.  

Bagi menangani kedegilan mereka ini, kerajaan ada pilihan iaitu membiarkan mereka mengadakan BERSIH 4.0 bagi menambahkan lagi rasa benci rakyat terhadap pembangkang dan Ambiga.  

Atau kerajaan boleh menangkap Ambiga, Anwar dan Azmin yang menjadi peneraju keganasan BERSIH 3.0 sekali gus menguburkan impian mereka untuk mengadakan BERSIH 4.0 dan seterusnya.  

Mana-mana pilihan pun, ia akan tetap memberi kelebihan kepada kerajaan.  

Namun, jika diikut sentimen rakyat hari ini, majoritinya inginkan agar Ambiga, Anwar dan Azmin diambil tindakan tegas, begitu juga dengan semua peserta yang terlibat.  

Ini perlu sebagai memberi pengajaran kepada mereka agar tidak sewenang-wenangnya membuat kerosakan dan menyusahkan hidup orang lain kononnya atas alasan memperjuangkan 8 tuntutan yang mana 7 daripadanya telah pun diluluskan.  Hanya satu sahaja iaitu tempoh berkempen 21 hari yang tidak diterima memandangkan ianya akan membawa lebih banyak keburukan iaitu menjadi antara faktor terjadinya tragedi 13 Mei 1969. 

Tindakan tegas terhadap 3-A ini juga dilihat penting sebagai menyatakan bahawa negara ini adalah negara yang mempunyai undang-undang.  Sesiapa yang melanggar undang-undang wajib ditangkap.  Telah begitu jelas bahawa ketiga-tiga mereka telah mengenepikan undang-undang sejak dari mula lagi, iaitu dengan menolak untuk mengadakan perhimpunan di dalam Stadium Merdeka.  

Mereka juga mempermainkan undang-undang apabila mendapat kelulusan untuk membuat protes ‘Duduk Bantah’ tetapi kemudiannya langsung tidak ‘duduk’ tetapi berarak dan membuat kecoh di jalanan.  

Tidak cukup dengan itu, kemuncak pelanggaran undang-undang oleh pihak BERSIH 3.0 ialah apabila peserta cuba menceroboh Dataran Merdeka yang dari awal lagi diisytiharkan sebagai kawasan larangan oleh polis.   Penganjur boleh menafikan yang pencerobohan itu dilakukan atas arahan mereka, tetapi itu bukan soalnya.  Soalnya, perhimpunan tersebut tidak harus dilakukan di sana tetapi di dalam Stadium di mana mereka kelulusan diberikan.  

Ini bukan kali pertama 3A ini membuat ancaman anarki sebegini.   Selagi tiada tindakan diambil terhadap mereka, rakyat akan meragui kesungguhan pihak berkuasa dan kerajaan dalam menguatkuasakan undang-undang.   Selain itu, ia juga akan memberi semacam ilham dan keberanian kepada lebih ramai pengkhianat seperti mereka untuk berbuat yang sama di masa hadapan.  

Selepas BERSIH 3.0 tumbuh berbagai kumpulan laman sosial yang bertujuan menunjukkan tentangan terhadap penganjurnya.   Dari forum-forum dan komen-komen dalam kumpulan tersebut, tampak jelas yang majoriti rakyat menunggu dalam keresahan saat di mana pengkhianat 3A ini akan ditangkap.   Rakyat mendambakan ketegasan dan inginkan kesudahan atau penutup bagi siri drama BERSIH yang memualkan.  

Justeru, 3A perlu dikenakan tindakan yang tegas bukannya sekadar kritikan dan kecaman yang tidak berkesudahan di dalam akhbar.   

Jangan biar keresahan rakyat berpanjangan kerana ia akan bertukar menjadi keraguan di mana akhirnya pasti bertukar lagi menjadi bosan terhadap kerajaan.    

  

25 comments:

Anonymous said...

tak habis2 puak babi kuning ckp yg cetuskan huru hara ni SB..lain kali klu dok berdemo lg gua harap klu ada yg buat kacau..geng2 babi kuning balun je bebudak tu..SB tu...jgn kasi muka.....

Anonymous said...

Aku dah meluat dengar cerita tentang BERSIH 3.0 baru-baru ini. Dan jika berlaku BERSIH 4.0 seperti yang diwar-warkan oleh Anak-Anak Haram Anuar, Azmi dan Ambiga ni...orang yang pertama bertanggungjawab untuk disarankan meletak jawatan ialah Menteri Keselamatan Dalam Negeri. Jika tidak jangan harap aku nak beri undi kepada mana-mana calun BN di PRU 13 nanti. Lebih baik duduk rumah goyang kaki habis cerita.

Anonymous said...

http://tauke-ikan.blogspot.com/2012/05/video-pendemo-terbalikkan-kereta-polis.html

-----------------------------------

antara analisis menarik untuk d teliti dri link d atas..

Anonymous said...

Anwar dan ambiga manusia yang x bertanggungjawab , x jujur dan x amanah...anwar munafik, ambiga kafir laknatullah..

Anonymous said...

bertindak segra keatas pelaku2 jenayah semacam makan goreng pisang. kalau dah dah sejuk tak ada ooomphnya. tertuduh apabila kena tangkap lazimnya meminta-minta maaf untuk melas diri. kalau lama baru diadapkan ka makhamah mereka tak mengaku bersalah, dan apabila mempunyai peguam macam karpal, mungkin tuduh polis sengaja mengananyai mereka. Kerajaan perlu mengarah hakim2 siap sedia untuk membicarakan kes sabelum sesuatu masaala dijangkakan, bersih 3.0 umpamanya.Juga pastikan mana hakim yg dikhuatiriri pro-sentimen pembangkang dikecualikan.

Anonymous said...

Mahkamah muat ke untuk membicarakan hampir 200,000 peserta?

Bodoh punya spin.

Anonymous said...

biarkan bersih 4,5,6,7,8,9,0...melayu,cina,india,iban,dusun... dah puas hidup aman...tunggu masa nya akan tiba...
it2 agenda yahudi.

Anonymous said...

Sudah terlalu banyak perbuatan Anwar yang menggugat keamanan, keselamatan, keharmonian, maruah dan ekonomi negara. Dia tak layak lagi bernafas di Malaysia. Wellcome to hell.

tarmizi zamani said...

Saya sangat bersetuju dengan pandangan penulis..Sikap kerajaan yang begitu berlembut seolah2 takut dengan anjing2 tersebut boleh membuatkan rakyat bosan dan hilang percaya terhadap kerajaan..Dan sy berpendapat kerajaan harus mengubal undang2 supaya semua jenis perhimpunan diadakan di tempat tertutup..ini ada lah lebih baik untuk memastikan hak rakyat yang inginkan keamaananan terjamin..

UMNO PARTI PENJARA said...

Utusan Malaysia Wajib Tubuhkan segmen... sex - gay dan lesbian jika mahu tingkatkan jualan ( Lihat sendiri bukti Transformasi 1 Malaysia Berjaya )
1~BUKTI 1
2~BUKTI 2
3~BUKTI 3
4~BUKTI 4
5~BUKTI 5
6~BUKTI 6

Jangan segan2... Utusan Malaysia Pasti Boleh Buat!!



Sumpah Aku Akan Lingkupkan Putrajaya Jika Generasi Muda Terengganu Tidak Jadi Perdana Menteri Ke-7 Tanpa Perlu Berdolak-dalik!!
(Bukti kukuh)
1 ~ http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=32381
2 ~ http://www.sabahforum.com/forum/sabah-malaysia-international-politics/topic28065.html
3 ~ http://www.utaraonline.net/v4/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22146
4 ~ http://www.selatanonline.net/v1/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3155

Anonymous said...

JANGAN IKUT CARA BARAT DALAM ASPEK MENAHANI SESEORANG YANG DISYAKI ANTI NWO DAN DITEMPATKAN DI MANA-MANA PULAU.

NAMUN, CARA BARAT MENANGANI DEMONSTRASI YANG BERTUKAR JADI HURU-HARA PERLU DIKUTI, yakni tiada demonstran yang terlepas kalau melakukan kerosakan.

UMNO PARTI PENJARA said...

Jangan serang mereka!!




Utusan Malaysia Wajib Tubuhkan segmen... sex - gay dan lesbian jika mahu tingkatkan jualan ( Lihat sendiri bukti Transformasi 1 Malaysia Berjaya )
1~BUKTI 1
2~BUKTI 2
3~BUKTI 3
4~BUKTI 4 (new)
5~BUKTI 5 (new)
6~BUKTI 6 (hot)

Jangan segan2... Utusan Malaysia Pasti Boleh Buat!!



Sumpah Aku Akan Lingkupkan Putrajaya Jika Generasi Muda Terengganu Tidak Jadi Perdana Menteri Ke-7 Tanpa Perlu Berdolak-dalik!!
(Bukti kukuh)
1 ~ http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=32381
2 ~ http://www.sabahforum.com/forum/sabah-malaysia-international-politics/topic28065.html
3 ~ http://www.utaraonline.net/v4/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22146
4 ~ http://www.selatanonline.net/v1/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3155

Anonymous said...

Kawanpun pelik..Menteri Dalam Negeri sekarang ni nampak lembut sangat..cakap aje pandai kita akan ambil tindakan, kita akan ambil tindakan..tapi sampai ke sudah tak nampak apa tindakan yang dah di ambil pada 3A ini..?? kalau zaman Mahathir dulu, jangan harap perkara macam ni boleh berlaku...sebelum apa-apa, Ops Lalang atau Ops Catas akan di lakukan dulu.

Anonymous said...

DS Najib perlu lebih tegas dalam dlm mejalankan tugas2nya sebagai PM Malaysia. Dan beliu tudak perlu kelam-kabut (gabra) kerana 70% atau lebih dp Orang-Orang Melayu akan bersama2nya dlm menyokong dan melaksanan apa2 tindakan yang kira perlu buat masa ini.

Anti semit @
anti penyokong Israel

melayu tak lupa said...

Mungkin PM ada strateginya tersendiri menangani perangai biol anwar ni. Tapi Harap najib dpt pantau sikit Hishamudin tu...lebih cakap dari buat. Tapi yang paling aku kecewa adalah sikap N ajis dalam banyak hal yg melibatkan Anwar... Lain mcm je sokong, macam dah termakan budi? Takkan pas pun nak berharap bantuan kewangan dari Yahudi kot !!!

eXception said...

Nak segera cmner... Menteri Dalam Negeri pun lembab...

Panas!! Fax Najib Minta 1 Billion Didedahkan!!?

Anonymous said...

Bershit...BOSAN la sangat2....bukti dah brlambak...saksi dah berlambak..tapi penganjur Bershit SIAL ngan pemimpin2 yg trlibat dok senang lenang ngutok kjaan lagi....

Babi betina karat, babi jantan peliwat n de gang , babi yg sebok mnjual agama , seolah2 kjaan xbrani sentoh langsong...BOSAN BOSAN...

Anonymous said...

Jangan di biarkan puak puak ni bermaharajalela lagi.Bersih dah jadi acara tahunan.Harap pihak pemerintah bertindak dengan lebih tegas lagi.Tak ada guna nya lagi berlembut dengan puak puak ni.Apa guna yang kena tindakan hanyalah keldai keldai yang telah di beli dengan sedikit imbuhan.Sepatunya bapa-bapa keldai yang duduk atas kerusi empuk dan bilik berhawa dingin tu.

Anonymous said...

Puak baju kuning ni panggil POLIS ANJING.....Saya cadangkan lain kali kalau mereka berani DEMO lagi bawa anjing dan lepaskan pada mereka....yang berperangai macam ANJING GILA.

HIDUP PDRM DULU KINI DAN SELAMANYA UMNO/BARISAN NASIONAL DEMI AGAMA,BANGSA DAN NEGARA.

BERSIH ....GOOD RIDDENS TO BAD RUBBISH.

azhann said...

Aku rasa kala bershit 4 nak dibuat jugk..aku cadangkan x perlu polis jaga kat mana diorg nak berdemo..biar la..kita tgk apa kata lahanat mat sabu komunis, babiga, al juburi & assmin ass cream.

Satu lagi..aku x setuju utusan jadi penyebar gambar separa lucah. Malu nak jawab dgn anak anak beb.

Walaubagaimana pun...pahit penyokong pas pkr dap nak telan bila utusan buat mcm tu..aku yg tgk utusan pun kata itu mmg sah assmin ass cream..

Anonymous said...

Hari khamis sewaktu aku pulang dari kerja kebetulan hujan mula turun di k.lumpur.
Seperti biasa aku akan melalui lebuhraya Akhleh dan menyusur ke jln Jelatek untuk balik Keramat.

Sesiapa yng melalui jln ini pasti perasan ada 3 trafik light bila kita menyusur keluar dari Akhleh.Trafik light pertama masuk ke pasar keramat.Trafik light ke 2 keluar dari pasar keramat dan trafik light ke3 ke kanan menghala ke kilang.

Apa yng aku ingin kongsikan kisah
abang polis yng sabar mengawal lalu lintas di ke3 trafik light tersebut.Untuk pengetahuan walau pun hujan lebat mereka tetap setia dngn tugasan ,biarpun basah mereka masih ingin tersenyum.

Tentunya abang polis ini sudah berkahwin dan tentu sekali isteri dan anak2nya berdoa supaya
abng polis balik dgn selamat.Aku dapat bayangkan klu abng polis tak bawa kuih bawa senyum pun sudah besar ertinya untk anak2 dan isteri.

Sementara menungu barisan aku bergerak ,aku memerhatikan dngn penuh kagum dedikasi yng ditunjukan a.polis.Sambil hati ku berbisik .. tak mungkin aku boleh melakukan kerja seperti mereka berdiri di dalm hujan.

Tiba2 hati aku menjadi terlalu kasihan kerana 2 hari yng lepas aku terlihat gambar a.polis jatuh dari motor dan di sepak oleh sekumpulan orng sambil mencercanya dgn perkataan yng tak sanggup aku tuliskn disini.Sedihnya a.polis masih berunifom putih ketika di tendang.Bagaimanalah perasaan anak2 a.polis klu melihat gambar ayahnya di perlakukn begitu.Aku percaya isterinya akn menangis teresak2.

Tiba2 aku dengar bunyi pretttttt...
abng polis menunjuk kearah aku.Rupanya barisan aku diarahkn bergerak.Spontan itu aku menurunkan cermin kereta sambil mengucapkan "ASSALAMUALAIKUM BANG ...TERIMAKASIH" dan a. polis membalasnya dgn senyum.

Perlahan kereta aku bergerak tanpa di sedari seperti ada air yng bergenang di kelopak mata .Aku menggosoknya dgn jari.
Ya..memang ada air mata.

Anonymous said...

Tak rasa Utusan sebar gambar lucah dan apa yang utusan paparkan tidak menepati definisi lucah -- potong dan kabur.

Pihak yang memenuhi definisi pengedar dan penyebar gambar lucah adalah Abe Saye. Beliau jelas pembangkang dan mungkin juga peminat totok Naib Presiden PKRiak.

Apapun biarlah pihak berwajib uruskan dai ini. Mereka ini licik dan mungkin beroperasi dari kepulauan tak pernah dengar namanya.

UMNO PARTI PENJARA said...

Lucah sikit. Lucah byk. Potong sikit. Potong byk. Tutup byk. Tutup sikit. Maksudnya tak lari.

Anonymous said...

jgn lupa segerakan dakwaan terhadap lahanat gangster berlesen sekali....betu tak GAP sial....???

Tun Teja said...

Straits Times Singapura mencatitkan hanya 25 ribu peserta Bershit diberitahu oleh polis, tetapi penganjur Bershit menggertak 250 ribu. Kemudian Sarawak Report menyalahkan Astro kerana tindakan Astro mensensor laporan untuk siaran BBC dan Al-Jazeera.

Lagi satu penghinaan terhadap kerajaan Malaysia.

Mana tindakan kedutaan Malaysia di Singapura ? Tidur ke? Asyik menghentam kerajaan Malaysia bertubi-tubi, jadi semua pembaca di Singapura di beri berita bohong.