Wednesday, August 29, 2012

PAS MENUJU KEHANCORAN..DARI DALAM !


Perang mulut antara PAS, DAP dan PKR berhubung isu hukum hudud masih belum reda malah terus membara.

Keadaan semakin genting bagi pakatan politik tiga parti tersebut yang sudah tentunya akan mengugat keutuhan Pakatan Rakyat menjelang Pilihan Raya Umum ke 13 nanti.

Walaupun isu pelaksanaan hukum hudud yang diperjuangkan oleh PAS bukanlah sesuatu yang baru namun ia kembali menjadi panas dan bahan polemik sejak kebelakangan ini akibat sikap parti Islam itu yang kini dilihat berdolak dalik dan tidak teguh dalam pendiriannya.

Pada satu pihak, DAP dilihat konsisten dengan penentangan tegasnya terhadap sebarang usaha oleh PAS untuk melaksanakan undang-undang syariah jika Pakatan Rakyat berkuasa.

Ini berlainan pula dengan pihak PAS yang terpaksa menukar warna politik dan mengorbankan prinsip perjuangannya daripada 'Negara Islam' kepada 'Negara Kebajikan' semata-mata kerana hendak menyesuaikan dengan kehendak dan agenda politik DAP, sebuah parti politik perkauman Cina yang amat rasis dan secara terangan menonjolkan sikap anti-Melayu.

PAS sanggup mengorbankan pemimpinnya seperti Hasan Ali yang menyuarakan ketidak puasan hatinya terhadap sikap angkuh dan pro-Kristian DAP dalam kerajaan negeri Selangor namun untuk menyanggah parti rasis itu jauh panggang dari api.

Kini nasib yang sama menimpa Hasan akan bakal diterima oleh Nasharudin Mat Isa, bekas Timbalan Presiden PAS yang mengkritik sikap Pengerusi Kebangsaan DAP, Karpal Singh yang katanya bukan setakat menolak hukum hudud malah secara langsung menentang Islam sekali gus.

Dua kali malang bagi Nasharudin kerana bukan sahaja Karpal menyatakan akan menyaman beliau, malah Presiden PAS, Abdul Hadi Awang yang menjadi sekutu kuat dan pelindungnya satu ketika dahulu pun sudah memisahkan diri daripadanya dan memihak kepada DAP.

Abdul Hadi membayangkan Nasharudin sebagai individu yang sudah tidak penting dalam parti dan boleh dinyahkan dari parti bila-bila masa sahaja dari sekarang.

Begitulah nasib yang terpaksa ditanggung oleh tokoh-tokoh PAS yang hanya bercakap selari dengan prinsip perjuangan parti tetapi tidak secocok dengan selera DAP.

PAS yang pernah mendabik dada sebagai parti terkuat dalam Pakatan Rakyat dan mahu bertanding kerusi terbanyak dalam PRU kelak, juga semakin tertekan kerana PKR mengambil pendirian menyokong DAP dalam isu hukum hudud.

Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim menyatakan bahawa pelaksanaan hukum hudud masih belum sesuai dan ia bukanlah merupakan dasar yang telah dipersetujui bersama oleh ketiga-ketiga pemimpin pembangkang tersebut pada tahun 2009.

PAS kini benar-benar tersepit dan tidak dapat membersihkan imejnya yang kian kotor dan merosot di mata rakyat akibat dilabel sebagai keldai tunggangan DAP dan tukang angguk PKR.

Tidak cukup kemelut yang membelit PAS dan DAP, kini tercetus pula pertelingkahan antara PKR dan DAP di Pulau Pinang apabila Timbalan Ketua Menteri I, Mansor Othman menganggap Ketua Menteri, Kim Guan Eng sebagai angkuh, bongkak dan sombong.

Tindakan nafi menafi dari pihak PKR sudah tentu menjadi perkara biasa dalam blok pembangkang tetapi kata-kata Mansor sebenarnya telah membuka satu lagi jurang antara kedua-dua parti yang pasti akan menjadi semakin lebar dalam hari-hari mendatang.

Masalah sebenar dalam Pakatan Rakyat bukanlah Barisan Nasional sebagai musuh utamanya tetapi PAS, DAP dan PKR yang menjadi musuh paling besar mereka sendiri.

Setiap parti bersikap angkuh kerana memikirkan merekalah yang paling berpengaruh dan menyumbang paling banyak dalam PRU pada 2008.

Dengan kedudukan kerusi dalam Dewan Rakyat pasca PRU ke-12 yang hampir sama, ketiga-tiga parti berfikir merekalah yang paling hebat serta kuat dan justeru tidak mahu mengalah.

PAS setakat ini kekal dengan 31 kerusi, diikuti 28 dalam genggaman DAP sementara PKR menjadi paling corot daripada 31 kepada 26 apabila lima wakilnya melompat menjadi ahli bebas.

Anwar pula terpaksa menyokong DAP kerana peranan licik parti perkauman Cina itu yang terus mempertahankan kedudukan beliau sebagai Ketua Pembangkang walaupun PKR yang menjadi parti minoriti tidak layak lagi mengetuai barisan pembangkang dalam Parlimen.

Apatah lagi DAP seringkali menyatakan sokongannya kepada Anwar sebagai bakal Perdana Menteri sekiranya Pakatan Rakyat berkuasa kelak, sesuatu yang sehingga kini tidak pernah disuarakan oleh PAS.

Persekongkolan PKR-DAP dalam isu-isu penting seperti calon Perdana Menteri serta hukum hudud sepatutnya sudah cukup memberi kesedaran kepada pemimpin PAS bahawa mereka sudah ditipu hidup-hidup.

Namun untuk menutup malu atas kegagalan PAS menerajui Pakatan Rakyat, parti itu sanggup menjadi hamba kepada PKR dan DAP demi tamakkan kuasa, pangkat dan kedudukan.

Jika Karpal terus dengan niatnya untuk menyaman Nasharudin maka terbuktilah PAS telah menjadi parti paling bacul di negara ini kerana tidak mampu mempertahankan dasarnya mengenai Islam.

Jika PAS sudah hilang naluri kejantanannya mempertahankan Islam, elok sangatlah parti itu tutup kedai, gugurkan nama suci Islam dan serahkan semua kerusinya kepada PKR dan DAP

Barulah itu dilihat sebagai tanda hamba yang taat dan setia.

27 comments:

Anonymous said...

Bangang sial PAS Laknat nih asyik ckp pasal HUDUD, soal Allah pun xlepas, boleh flip flop Allah tu kafir pakai, tiba2 melalak mcm anjing kurap soal HUDUD.Bab mengenal Tuhan pun PAS FAILED mcm mana tetiba sakan melalak bab HUDUD..suatu yg janggal dan pelik. Penipu BESAR!!

PAS akan diazab Allah sekeras2 Azab! Segala kerja sesat dan penyelewengan salah faham pencacai2 PAS akan ditanggung jwblah oleh pemimpin2 PAS lakantullah ini!! Ya Allah turunkan azab kehancuran pd PAS. Parti sesat lagi jahat!!

Hancurkan PAS ya Allah. Tegakkan kebangkitan ISLAM dr kalangan UMNO dan org2 yg BENAR!!

HANCURKAN PAS YA ALLAH! AMIN AMIN AMIN!

Anonymous said...

Bro GAP!! lu jangan kasi chance langsung pd puak PAS SIAL ni. Kita ganyang habis2an puak SIAL PAS Laknat ini. Cukup lama mereka beraksi menipu umat Islam dgn HUDUD lah Isle lah kepala hotak depa!!

Sedangkan satu menatang hal Islam pun mereka tk buat. Dahtu bersekutu dgn kafir laknat DAP dan PKR sekular, utk tlg jahanamkan Melayu dan Islam secara TOTAL!

GAP, niatkan semua ini sbg JIHAD menentang kezaliman pd agama. UMNO dan BN tidk pernah janji atau usung HUDUD sbg alat undi. Tp perlaksanaan Islam berkembang dan HUDUD tkperlu dijaja, sampai masa Insya Allah kita akan buat. xperlu fitnah bohong mcm PAS!

Bro GAP, aku harap sgt bloggers2 anti-PR gandakan usaha untuk sebarkan berterusan kejahatan PAS dan Pakatan Sial mereka DAP PKR!

Jangan kasi chance. Jika mereka sanggup terbalikkan keta Polis satu masa dulu awsalah, balasan atas mereka akan sampai juga. Tunggulah. rakyat biasa bersabar lama dh.

Kita pasti mereka tumbang PRU13, tangkap sekor2 dan hukum mereka!!

hangkedee said...

Virus BOMOH Sial Apa macam GAP !

Anonymous said...

peneroka2 felda bukan dpt durian runtuh tetapi pokok durian runtuh kt kepala,padan muka,igt saham 800 unit dpt free rupanya surat bank dah mula sampai kene bayar L/k 36**.kat bank dlm tempoh tertentu.padan....mana ada benda free....tetapi ini saham naik utk PR.peneroka dah mula rasa tertipu,bagus najib gali lobang lagi.

Anonymous said...

.
"PAS yang pernah mendabik dada sebagai parti terkuat dalam Pakatan Rakyat dan mahu bertanding kerusi terbanyak dalam PRU kelak, juga semakin tertekan kerana PKR mengambil pendirian menyokong DAP dalam isu hukum hudud."

komen:

Bertanding dibanyak kerusi bukan jaminan untuk dapat kesemuanya. Ini kerana kemenangan dipihak pakatun akan ditentukan oleh faktor ketaksuban ahli.

Dalam konteks ketaksuban, satu dunia tahu bahawa pengikut Dapster (klik kurt angel) adalah golongan paling taksub pada Dapster.

Ini bermakna, Dapster mampu bawa pulang berbakul-bakul kerusi yakni melebihi lain-lain parti dalam pakatun haramun.

HARON ONG said...

HARON DIN TAK FAHAM BAHASA KIASAN.
DIA SURUH TUN MAHATHIR TAUBAT, FASAL THE "devil"
TUN GUNA KAN.
YANG ANEH NYA BILA NIK AZIZ KATA BAERKAWAN DGN SYAITAN DIA SENYAP, WAL HAL AL QURAN KATA SYAITAN TU MUSUH YANG NYATA.

KOMEN KEUNTUNGAN POLITIK KE TU !
MINTAK haron din JELASKAN........

Anonymous said...

4:12,

saham akhirat Piss bolehlah percuma.

Anonymous said...

Yezzzaaaa...Amin 1000x

Anonymous said...

Amin...1000000000 x

Tukang Komen said...

Nama je parti agama islam,tengok perangai pimpinan langsung takde kualiti. Bila ceramah penuh maki hamun. Kalau ada ulamak lain komen yg tak disenangi terus beri gelaran tak senonoh. Haramkah je dah berapa kali mohon maaf sebab fitnah sesuka hati. Lepas PRU nanti NYESAL TAK SUDAH korang.

Anonymous said...

Saya rasa PAS tak akan pecat Ustaz Nasha. Sekiranya Ustaz Nasha dipecat dia boleh bertanding sebagai calon BEBAS yang mesra BN seperti YB Zulkiflee, YB Zahrain, YB Ibrahim Ali pada PRU13. Satu kerugian kepada PAS sekiranya berlaku senario ini. Dengan mengambil kira faktor Dato' Dr. Hasan Ali yang saya kira hampir pasti dia akan bertanding sebagai calon BEBAS mesra BN di Parlimen Gombak menentang Assmin Ali. PAS jangan pandang rendah penyokong kedua-dua tokoh ini. Advantage buat BN.

Anonymous said...

Pas menuju kehancuran...btul3x...lepas tu Pas menuju kegelapan...PAS= Parti Ajaran Sesat, sesat dalam kegelapan...Lost in Darkness.

malayoo mudah lupa said...

Yang bela Islam dan umat Islam di sisih dan di singkir tapi yang hina Islam di sanjung dan di agung2 kan.....fikir2 kan lah wahai penykong PR....sindri mau ingat

Anonymous said...

Harun Din sebnrnya SYAITAN BISU. Dalm Islam org yg tahu sesuatu kemungkaran tapi diamkan diri digelar syaitan BISU.
Pork Nik berulang kali sebut berkawan dgn Syaitan, xusahlah cuba putihkan keceluparab Pork Nik itu kononnya kiasan sedangkan dlm Al-Quran : Syaitan adalah MUSUH KAMU YANG NYATA!!

Tapi kenapa Harun Din bisu? diam? tk tegur? Pork Nik HINA NABI MUHAMMAD Harun Din bisu jg.. itulah katanya, PAS ni penuh dgn ularmak penipu SU'uk (jahat)

Hanya buka mulut bila bg untung politik dan undi. Celakalah mereka2 ini disisi Tuhan!

Anonymous said...

ada sekor anon (4.12) merangkap BANGKAI pencacai PR posting kt sini cuba pusing fitnah pasal FGV pulak dh.. u isu cubodoh bebal cuba nk kalih isu pulak. bila dh xblh jawab mulalah meroyan fitnah benda lain.. mmg dasar bangkai Pakatan HARAM!

Anonymous said...

Doakan dibukakan hati2 mereka utk balik kepada perjuangan Islam sebenar..cintakan perpaduan Islam.. Tak baik utk mendoakan kehancuran kpd mereka sepertimana mereka doakan kpd kita.. Npknya apa yg didoakan kpd kita telah berbalik kpd mereka dgn izin Allah..

Anonymous said...

Kita doakan kehancuran pd mereka jika mereka terus degil dan jadi musuh pd Islam. Kehancuran pd mereka supaya jd pengajaran bahawa Allah Maha Berkuasa dan ia buka main2 atau olok2.
Bangsa PAS ini sama dgn Bani Israel, selagi Allah tk turunkan azab mereka langsung tidak heran dan takut, malah meloyar buruk dan terus jahat macam Pork Nik, Nizar Berok tu. Wpun Allah tunjukkan kehebatan-NYA melalui Mukjizat Nabi, tp bangsa Bani ISrael yg dipakai oelh PAS ini tetap loyar buruk- MAKA AZAB PEDIHLAH DAN KEHANCURANLAH BUAT MEREKA.. apa yg pelik sgt nk protect musuh2 ALLAH PAS ni? apa jasa mereka pd ISlam? jgn cuba nk tnjuk kasihan.. mereka dh rosak dh perosak!

Anonymous said...

Janji2 penipu Pakatan HARAM ibarat sejarah yang berulang semasa zaman penjajah Jepun

Tanyalah org tua2 dulu mcm mana kebodohan sebahagian org Melayu dulu mendoakan JEPUN dtg jajah Tanah Melayu atas alasan nk hidup lebih sennag-wpun mereka sbnrya telah hidup lebih senang dr zaman JEPUN. Talibarut2 JEPUN mcm bangkai2 Pakatan Haram skrg ini jadi talibarut kafir mencucuk rakyat supaya terima JEPUN jajah. Nah akhirnya JEPUN datang penuh kesengsaraan, dirogol anak dara Melayu, bunuh laki2, zalim, peras ugut, musnah harta dan rampas sana sini.

Sejarah pastikan berulang krn Melayu itu manusia yg penuh lupa diri dan sombong angkuh. Sejarah itu sbg pedoman dan ujian Allah pd hamba NYA yg mahu beringat.
Lihatlah sikap loyar buruk balaci2 Pakatan HARAM..Kesenangan skrg langsung tidak disyukuri. Asyik xcukup dan kritik dgn fitnah!

Anonymous said...

Bro GAP, lu kena banyak bukak topik londeh PAS sbb londeh PKR org xkesh sgt sbb PKR mmg corrupted dr atas smpai bawah.

Skrg ni RACUN bg org Melayu Islam terutama di kg2 totok berserban kuning tahi lalat (serban jrg basuh) ialah PAS. PArti Penyesat Islam. PAS inilah sbnry2 BALA BENCANA dn punca kerosakan dan perpecahan org Islam, DAP hanya tukang pakai apa yg PAS sudah siapkan.

So Bro GAP, lu kena korek citer2 PAS seleweng sana sini. Lu kena contct bloggers TMK (team Media Kedah) cmne diaorang robek isu2 Azizan Balak Bini DUA tu, penyelewengan SETPOL MB, Isu rebut kuasa dalaman PAS, weii sakan weii,, cilaka punya PAS selama ni duk bohong org kg dgn watak 'HUDUD'..

SASTRAWAN said...

APA DAH JADI DENGAN HARON DIN ?
APA DAH JADI DENGAN HARON DIN ?

SAY WHAT YOU LIKE, MAHATHIR IS A TRUE MUSLIM LEADER. A DEVOUT MUSLIM, SEMBAHYANG KAT MESJID EGARA DUDUK KAT BELAKANG,SO HUMBLE.

SESUNGGUHNYA NYA ALLAH ITU MAHA MENGETAHUI.
SELAKI TUN IKHLAS, KERANA ALLAH SWT, BUAT LAH KOMEN," YANG BENAR TU MEMANG PAHIT".

HARAP HARON DIN FAHAM KIASAN DALAM BAHASA MALAYSIA

Anonymous said...

pebalasan allah terhadap pas sudah mula datang secara perlahan pelahan sehingga kehari pru 13 nanti kalau kelantan tumbang dan lam kedah dan semua kerusi kalah teruk jangan kata undi tipu itu ada lah satu dari pembalasan dari allah jangan menghina ugama allah ingat pas jangan peralat ugama islam sebagai parti islam pas bukan parti islam tapi pas ada lah sabuah perti politik yg gila kuasa dan kedudukan aku katakan lagi pas bukan parti islam tapi pas ada lah parti politik macam parti dap yg tolak islam dan melayu.

Anonymous said...

Ulamak2 PAS yg berwatakan saperti orang alim sabenar spesis Anak Haram Bangsat.

Anonymous said...

PAS GANTI UMNO TAKBIRR...

Anonymous said...

PAS GANTI UMNO? IDIOM IN ENGLISH PUN TAK RETI.. KAH KAH KAH

Anonymous said...

Ularmak dlm PAS bukan lagi manusia tp syaitan2 bisu yg sengaja biarkan ahli mereka rosak dan sesat.

Insya Allah dgn kuasa Allah Ta'ala PAS akan ditumbangkan dengan hinanya pada PRU 13 nanti. Gelombang kerosakan PAS berlak di mana2 sahaja skrg ini. Mereka tinggalkan agama dan mencari penipuan dunia!

Mereka tinggalkan masjid dan solat jamaah tetapi mereka pentingkan ceramah2 fitnah. Adakah itu yg Islam mahu? adakah itu yg Allah Redho? setiap mlm mencaci UMNO dan PM di serata Malaysia, mereka LUPA bahawa ALLAH MAHA MELIHAT!

ALLAH MELIHAT. Melihat Allah bukan spt makhluk. Allah melihat kelakuan buruk mereka di ceramah2 di kamar2 yg sgt penuh dgn penipuan pd Islam. PAsti hukuman Allah sgt berat buat pemimpin2 dan org2 PAS. Mereka sesat lg mnyesatkan!

ALLAHU AKBARR!!

Anonymous said...

SELAGI NIK AZIZ TERAJUI PARTI AJARAN SESAT (PAS) SELAGI ITU PAS AKAN HANYUT.

Anonymous said...

mari kita tukar yb yb n kroni pasberg takebeer jd tukang kutip sampah mpkb n tukang jaga parking haram d wakaf che yeh pasni