Wednesday, September 26, 2012

ANWAR ATTATURK !



Anwar Sindir Umat Islam Emosi Bantah Filem Hina Nabi Muhamad SAW

AIDCNews – 26/09/12 – Ketika majoriti umat Islam di seluruh dunia membantah filem Innocence of Muslimsyang menghina Nabi Muhamad SAW, Datuk Seri Anwar Ibrahim pula bertindak sebaliknya dengan menempelak tindakan bantahan itu sebagai beremosi dan cepat melenting.
“Tindak balas ganas terhadap filem yang menghina Islam, dia (Anwar) bersetuju bahawa terdapat satu ‘masalah dalam jiwa umat Islam..mudah marah dan emosi,” lapor Eddie Barnes, wartawan The Scotsman, media terbitan British, ketika menemu bual Anwar semasa Ketua Pembangkang itu melakukan lawatan ke United Kingdom baru-baru ini.
Wartawan The Scotsman melaporkan kata-kata Anwar itu dalam artikel yang bertajuk, “Eddie Barnes: Tough challenge to heal the divides in Malaysia“.
Wawancara itu turut dimuat turun di laman peribadi Anwar, anwaribrahimblog.com.
Ketika disoal tentang bantahan pemerintah Malaysia terhadap filem itu, Anwar berkata, “mereka berpura-pura bercakap membela Islam apabila mereka terang-terangan korup dan tidak adil. Itulah sikap kumpulan yang sedang memegang kuasa”
Eddie Barnes juga turut melaporkan cemuhan Anwar terhadap langkah kementerian pendidikan Malaysia yang menerbitkan satu garis panduan mengenal pasti kecenderungan homoseksual di kalangan pelajar, sebagai langkah ‘gila’.

18 comments:

Anonymous said...

TALAM 2 MUKA

Anonymous said...

Beginikah pemimpin yang disanjung oleh PR. Mereka yang bersubahat dengan kejahatan akan mendapat dosa sama dengan orang yang melakukan kejahatan tersebut. Insaflah dan kembalilah ke pangkal jalan sebelum terlambat.

Anonymous said...

Ya Allah, Jauhkanlah Malaysia dari mendapat pemimpin yang hipokrik. Rakyat patut tahu supaya tidak tersalah memilih pemimpin. Jika salah memilih pemimpin tunggulah kehancuran sesebuah negara.

Servant of God said...

Haa.. korang tengok, adakah lepas ni PAS akan kata, "Eh, betul laa apa dia kata tuh. Kita tak boleh marah-marah. Sabar itu sebahagian daripada iman."

Kalau gitu yang disebutnya, aku tak tau laa apa punya tahap munafik parti tuh.

Servant of God said...

Sebelum ada yang tanya, yang aku maksudkan ialah kita perlu marah kepada orang melanggar hak Allah.

Anonymous said...

Salam..
Salah satu daripada rukun Iman adlah percaya kepada Rasul..Percaya dengan maksud menyayangi, mencontohi seterusnya melindungi dari segala unsur yang mnejatuhkan maruah dan martabatnya..Adakah Anuar Ibrahim telah terkluar dari beriman kepada Rasul...Perlukah kita bersubahat dengannnya..Ini orang uncle PAS KENA JAWAB

budak tadika

Anonymous said...

Anon 8.16 am

Amin

Anonymous said...

Anwar Ibrahim secara langsung atau tidak, secara sedar atau sebaliknya telah mengiktiraf filem tersebut.

Nik Aziz secara jelas menyokong tindakan demonstrasi yang dianjurkan bersama oleh Pemuda PAS dan Pemuda UMNO.

Kenyataan Anwar Ibrahim secara jelas memperlekeh bantahan umat Islam di Malaysia khasnya dan diseluruh dunia umumnya. Ini juga bermakna Anwar Ibrahim memperlekeh Nik Aziz. Wallahualam.

mtk

Anonymous said...

Inilah Anwar Ibrahim...

hangkedee said...

BABI...Brother Anuar Bin Ibrahim.

Anonymous said...

'problem with the Muslim psyche... people are easily enraged and emotional'."

------------------

Setuju dgn DR ANUwar AL JUBURI...quote itu mmg tepat utk penganut Pakatan HaramJADAH esp PAS ..

contoh trbaik tgk saje semasa BERSHIT...brtindak di luar kawalan seolah2 'binatang' sehingga ketahap nak mmbunoh anggota keselamatan yg di tugaskn mengawal demonstrasi BANGANG itu..

Tu belum campur dgn caci maki, penghinaan dan fitnah rekayasa utk mnjatuhkn maruah pemimpin BN/UMNO trtamanya..

Anonymous said...

Nak tau gak bila Pork Sheikh AL JUBURI mndapat title DR???

Media barat kemain angkat melangit Pornstar tu ye...

usin said...

talam bnyk muka. kt m'sia muka lain. kt amerika muka lain, kt tanah arab muka lain. kt mekah pulak langsung takde muka, sbb itu gambar kt masjidil haram cilok gambar saiful bukhari. paling hensem muka kt israel....

Anonymous said...

point yg jadi bola tanggung ialah anwar kata kerja gila melakukan kempen anti LGBT, kerja gila??

pro lgbt itu kerja waras ker? mana dan dimana pejuang islam di alam maya?

sudah terang lg bersuluh makhluk allah ini punya pendirian, walaupun akan dinafinya bila berada di msia, tapi kena ingat amalan kebebasan bercakap di barat ini tak menjadi titik bengik bg mereka sesapa yg kutuk ata sokong LGBT, oleh itu takkan dia org nak bermain propaganda dlm bab LGBT, sbb bg mereka nonsense kalu kait dgn hal dlm seluar.

Oleh itu marilah kita sama2 berdoa agar dijauhkan bala kppd negara dn rakyat msia dgn makhluk allah ini agar dihindarkan dia menjadi ketua negara kita, jelas dan jelas tak pernah membenci amalan yg dilarang oleh ugama.

Anonymous said...

statement dari BABI yg mengidap penyakit gila babi.

Anonymous said...

puak2 pas mana faham apa dia kata tu..

Anonymous said...

Kite semua sepakat boikot anuwar al jub2






Rakyat malaysia bukan umno

Anonymous said...

PIJAK BENDERA AMERIKA DAN ISRAEL...SERTA CADANGANGAN BOYCOT BARANG2 YAHUDI SALUTE NIK AZIZ.NAK TANYA POKNIK BILA NAK PIJAK AGENT ZIONIS DAN SOROS NO SATU ANWAR IBRAHIM, JANGAN BUAT2 TAK NAMPAK GAJAH DEPAN MATA.