Friday, November 16, 2012

KONGRES PAS : TANTAWI KENA BALUN !



KOTA BHARU 15 Nov. - Pemuda Pas Johor mengkritik ucapan dasar Ketua Pemuda Pas, Nasruddin Hassan yang disifatkannya sebagai ucapan tidak membina tanpa memberi sebarang idea baru seperti mana yang diharapkan golongan muda.

Selain itu perwakilan berkenaan turut membidas Nasruddin kerana tidak berani mengkritik kerajaan negeri di bawah pakatan pembangkang seolah-olah pemimpin negeri itu maksum.

Perwakilan Pemuda Pas Johor, Mohd. Faizul Mohd. Salleh berkata, ucapan Nasruddin hanya mengimbau kembali sejarah silam perjuangan parti itu dan tahap ekonomi negara.

Beliau berkata, Pemuda sewajarnya memainkan peranan mereka sebagai ejen pendesak dan berani menegur pemimpin pembangkang terutama di negeri-negeri yang dikuasai mereka.

laa baru tau ka otak ketua pemuda pas tu slow.

91 comments:

Anonymous said...

Rupa nya pemimpin Pas miskin miskin belaka ye! selepas istihar harta...Allah mahu umat nya kaya bukan nya miskin...kerana kemiskinan itu membawa kekufuran.

malayoo mudah lupa said...

Siapa sokong PAS kelak akan terhemPAS...

Anonymous said...


gelaran saje glomur, ketua pemuda tapi ucapan boleh disangkal oleh ahli sendiri. jelas otak hamPAS, macam mana nak desak pemerintah yg diperintah pembangkang, belum karpal kurap batuk pon dah tak berani nak bersuara, lagilah kalau nurul aljuburit menungging mau deman sampai habis kongeres, bolih makan tidur kat pantai cahaya bulan tu.

Anonymous said...

DARI SEGI APA DAN DARI SUDUT MANA NAK DIKATAKAN PAS TU LEBIH ISLAMIK DARI UMNO.
PAS SELALU PERLEKEH UMNO SEBAGAI KURANG ISLAMIK. AKU TENGOK SAMA SAJA. NO DIFFERENCE.
UMNO DITUDUH RASUAH. AKU TENGOK PAS SAMA JUGA. DIA TAK KATA RASUAH, TETAPI HADIAH.
PAS HAMYA PANDAI BERCAKAP, TETAPI DELIVERY ZERO. HADI AWANG CAKAP BERKOBAR KOBAR SUPAYA BN DIGANTI PR YANG LEBIH BERWIBAWA.
TETAPI KELANTAN DAN KEDAH SUDAH GAGAL ATAU FAILED. PERAKLEBIH JAKUN, MESYUARAT BAWAH POKOK.
APA DAH JADI. DAN SUDAH PASTI PAS AKAN JADI
PAK TURUT KPD DAP.
PERAK JADI BEGITU DULU.

mohd. natar said...

...perhatikan juga lakaran tulisan jawi dikain pemidang dibelakang barisan kepimpinan pemuda tersebut.

Apakah yang anehnya?.

Memang tak salah untuk menulisnya didalam bahasa jawi. Khatnya pun boleh dipelbagaikan. Tak salah.

Tetapi mengapa perlu menyerupai tulisan khat Iran?.

Saya mungkin silap.

Tapi itu hanyalah pandangan saya...

Anonymous said...

YANG PASTI PAS TAK MAMPU TADBIR NEGARA.
SIAPA YANG ADA PM MATERIAL DALAM PAS ?
DAP AKAN KONTROL SEMUA, DAN PAS JADI PAK ANGGUK SAHAJA.
SUDAH BANYAK BUKTI............PERANAN PAS HANYA UNTUK HANCURKAN MELAYU, ITU SAHAJA.

mohd. natar said...

... meluat dan meloyakan bila melihat gambar muka pemimpin pemimpin PAS seperti yang tertera dikain pemidang yang digantung dibelakang barisan kepimpinan pemuda PAS di muktamar tersebut.

Semakin lama melihat gambar wajah wajah yang tertera dikain pemidang itu semakin meloyakan dan mahu muntah jadinya. Kenapa ye?.

Anda semua cubalah sendiri.

Pandang dan lihat wajah wajah yang tertera di kain pemidang tersebut lama lama dan ceritakan bagaimana rasanya.

Nak termuntah tak?...

Anonymous said...

HADI KATA GULING KERAJAAN SYATANI MAKNUSIA.
BETUL KE ?
YANG AKU TAHU KERAJAAN SYAITAN TU KAT KELANTAN. MB DIA KAWAN SYAITAN.
HADI NI PERLI NIK AZIZ KE ?
TAKKAN KAWAN JADI LAWAN..ALANGKAN LIM KIT SIANG DI PELUK SAYANG........HA A HA NAJIB DI TUDUH MACAM MACAM.
OH MY ISLAM....OOOPS OH MY ENGLISH.

Anonymous said...

kalau nak dibandingkan ketua Pemuda UmNGOk dulu lagi auuwwww, pondan....ketua pemuda UmNGok sekarang pun sama tak guna.... cakap besar pun tak pernah betul....mana perginya janji nak bina Hospital kat Rembau tuh...penipu...munafik..lidah bercabang...janji pun tak pernah tepati...

sama mcm Presiden UmNGOk gak termasuk kuncu2nya...sendiri luluskan pembinaan kondo kat Batu Caves, sendiri cakap mau pertahankan Batu Caves...cakap belit2..mcm ular....

LiwatOmega said...

1057
Setuju, Dan aku tak nampak MUKA yang berkebolihan untuk menjadi PERDANA MENTERI MALAYSIA.
Mr Bean kata.........no eligible candidate.

Anonymous said...

Siapa kata pemimpin Pas miskin miskin belaka....
Ada ahli parlimen PAS pakai Audi Q7,plate KJ99...yelah dia tabung dr kecik lagi

Anonymous said...

UNDI PAS MASUK SYURGA...........BETUL KAH .
HABIS dia kata WAJIB. UNDI DAP PUN WAJIB. ?
ITU DIA KATA, BELAJAR KAT MANA TAK TAHU LAH.
AWAS AWAS JANGAN TERSILAP BERGURU.

Anonymous said...

Mana bolih, anwarinas DALAM Pas semua kaya RAYA.
Cuba tanya Kamaruddin JAAFAR. MUNGKIN dia Ada simpan senarai orang kaya pas.

Anonymous said...

Awalx lagi dia istihar harta takut tak terpilih menjadi calun PRU13 nanti. Budak tadika pun cerdik sikit.

Anonymous said...

Pada July 2007, Pak Lah yang merupakan Perdana Menteri Malaysia dan juga Presiden UMNO pada ketika itu dilaporkan telah berkata "Allow Muslims to convert if they choose to"..

Dalam Bahasa Malaysia ianya bermaksud benarkan orang-orang Islam murtad jika itu pilihan mereka..

Tidakkah tindakan Pak Lah itu akan mengalakkan orang-orang Islam untuk murtad sebagaimana dakwa kebanyakkan pencacai UMNO bila Utusan melaporkan Nurul Izzah buka peluang murtad?

Kenyataan Pak Lah ini tidak disiarkan oleh media-media yang ditunggan oleh UMNO/BN tetapi beberapa media cetak dan on-line luar negara

sumber EDGE-july 2007 page16

Anonymous said...

ANDA PANDANG MUKA2 PEMIMPIN PAS MELOYAKAN. SAYA PULA LANGSUNG TAK NAK PANDANG ....MUKA2 PENGHIANAT AGAMA , BANGSA DAN NEGARA. MOGA ALLAH LINDUNGILAH MALAYSIA DARI MEREKA YANG TAK HABIS2 NAK MENGULINGKAN KERAJAAN...COME PRU13 KITA TENGOK SIAPA NANTI YANG TERGULING.BUKANKAH PAS DAH SELALU BERLATIH BERGULING DI ATAS JALAN RAYA.KUASA ALLAH AKAN MENENTUKANNYA.

Anonymous said...

Ko ni bkn org rembau kan, bodo.. Patutla ko sokong pasngok. Dh kene la ko ngan mahfus bean..

Anonymous said...

Anon 11:10pm...

Kira konpom la tu...kalo nabung dari kecik boleh beli Audi Q7 plate KJ99? So menghalalkan dan mengIYAkan isu cincin PERMATA RM24juta la ya!

bomo melayu said...

Ketua pemuda pas pusat memang bodoh penipu,kan baru ni semasa berdebat dgn ustaz bari,dia kelentong hidup2...dia kata Karpal dah faham Hudud,,,,last! sekali Karpas ulang balik,dia tetap dgn pendirian menentang hukum Hudud,,,,apa ceta kawan????..cukuplah nak kelentong pun..

Anonymous said...

Pas ni siang malam main politik, asyik!! macam main judi.. berhentilah oiii pegi mandi.. pegi keja cari rezki halal.

Tukang Komen said...

Harapkan seban berat 10 kilo je. Ucapan dasar low class. Dikalangan pemimpin pas mana ada kualiti yg rakyat konfiden boleh jadi PM? Kalau orang pas jadi PM habis pemimpin dunia kena maki hamun. Tabiat buruk mesti terbawak2. Yg tak kena maki PM israel sbb .... anwar!

Anonymous said...

SEBENAR NYA PAS NI IBARAT TONG KOSONG, GENDANG RAYA BUNYI KUAT SEBALIKNYA DI DALAM KOSONG BELAKA

Anonymous said...

TERBARU DARI KARPAL MENGENAI HUDUD
KUALA LUMPUR - Pengerusi Kebangsaan DAP, Karpal Singh melahirkan rasa kesal dengan sikap Pas yang masih mahu melaksanakan hudud.

Beliau berkata, Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali telah menyebut hudud mungkin tidak menjadi sebahagian Buku Jingga pakatan pembangkang tetapi tidak bermakna Pas akan menggugurkan idea tersebut.

"Hudud hanya boleh diguna pakai dalam negara Islam. Ia tidak boleh dilaksana di negara sekular seperti Malaysia. Negara sekular seperti Malaysia mesti mempunyai undang-undang sekular.

"Ini diputuskan pada 1988 apabila bekas Ketua Hakim Mahkamah Persekutuan (kemudiannya Mahkamah Agung) Tun Salleh Abas membuat keputusan negara ini ditadbir melalui undang-undang sekular yang bermakna Malaysia merupakan negara sekular," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Karpal Singh berkata, Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang sendiri tahun lepas berkata bahawa al-Quran tidak memperuntuk sebuah negara Islam tetapi negara kebajikan.

"Kenyataan ini perlu menghentikan objektif jangka panjang Pas untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara Islam," katanya.

Unknown said...

Scumbags gallery or the enemies of the true Islam.

And...

Anwar did it in the shitta hole..., shitta hole..., shitta hole...
Anwar did it in the shitta hole..., in Saifuls pretty buttock.

(Song: The three little pigs, check youtube)

Pig 1: Anwar Ibrahim
Pig 2: Lim Guan Eng
Pig 3: Hadi Awang

Anonymous said...

Karpal memperlekehkan Tantawi
Sekarang kita sudah maklum yang Karpal Singh TIDAK akan terima NEGARA ISLAM apatah lagi HUDUD. Jadi, semua UPDATE maklumat masing² dan BERTINDAKLAH..!!

Jika dulu alasan mereka tinggalkan UMNO kerana tolak NEGARA ISLAM & HUDUD (padahal bukan sebegitu pun), sekarang bagaimana..? Bukankah sudah sampai masa mereka patut tinggalkan DAP...??

Jika dilihat artile NST yang baru jelas Karpal memperlekehkan Tantawi. Kita tidak boleh terima jika orang bukan Islam seperti Karpal memperlekehkan umat Islam seperti Tantawi. Biarpun kita tidak bersependapat dengan Tantawi dalam beberapa hal tetapi orang bukan Islam seperti Karpal tidak layak untuk memperlekehkan Tantawi.

Kita umat Islam mesti bersatu menentang dan menjatuhkan orang kafir seperti Karpal yang ANTI-ISLAM. Harga maruah seorang Islam adalah lebih tinggi dari permusuhan yang kita sedang hadapi. Jangan terkeliru antara politik dan agama yang mana kita tau ramai org PAS keliru dalam bab ni. Tak tahulah bila PAS nak sedar.. Apa yang kita oleh buat, teruskan memberi keterangan dengan sabar. Dan berdoalah..

Anonymous said...

apahal kerajaan BN ada kena mengena dengan Batu Caves punya kondo..bukan PBT report kat KERAjaan PR ka...bongok ke apa

Anonymous said...

Ketu pemuda Pas pun harap elaun dengan duit bini, macam mana nak buat pelan tindakan untuk generasi muda. Asyik dok cerita kisah2 lama.

Anonymous said...

Orang pas sendiri kata bodoh. Orang luar kata bodoh@bebal@bengap@bongok.yang mengikut pum sama bebal

Anonymous said...

Terus terang cakap dia ni mmg tak layak jadi ketua langsung, mmg buduh gile haritu ingat cerita dia kantoi menipu isu persetujuan PR hal negara islam. Siap kena sergah dengan Kapal Sink lagi HAHAHA mmg sengal!!!

Tapi nak buat mcm mana dia kaki bodek terunggul, kononnya dialah pemuda harapan bangsa. Gile ke hape angin takde, ribut takde tiba2 isytihar harta tengah2 muktamar ape cer? Nak promosi diri jadi calon PRU13 ke? Pergilah dulu isytihar kat SPRM ke KHDN ke dulu baru boleh umum. Setakat cakap merapu macam ni tanpa bukti semua boleh buat beb. Mana tak jatuh maruah dirinya dimata ahli...

Apapun sbg peringatan adakah kita sedar apa maksud sebenar 'golongan profesional' dlm pas? jelas bukan kerana profesyen mereka doktor/jurutera/dll. Ia adalah kerana mereka bekerja sepenuh masa untuk parti dan dibayar gaji dan elaun khas utk memaki hamun UMNO/BN. Tengok Mat Sebu dgn Mahmfuz sudah, ade SPM dgn SRP je dah cukup digelar golongan professional. Jadi fahamilah PAS ni bukan parti utk anak melayu yg cerdik! Pilihlah BN yg selama ini bnyk melahirkan bijak pandai melayu.

Pengundi Segambut.

Anonymous said...

UmnGOk ti parti dpd mana yer...aku rasa parti serpihan pas ni...kerana ahli ahlinye byk yg bongok bongok tahap tertinggi. . Hidung kebanyakkan dpd mereka di cucuk DAP dan PKR..

Anonymous said...

Terus terang cakap dia ni mmg tak layak jadi ketua langsung, mmg buduh gile haritu ingat cerita dia kantoi menipu isu persetujuan PR hal negara islam. Siap kena sergah dengan Kapal Sink lagi HAHAHA mmg sengal!!!

Tapi nak buat mcm mana dia kaki bodek terunggul, kononnya dialah pemuda harapan bangsa. Gile ke hape angin takde, ribut takde tiba2 isytihar harta tengah2 muktamar ape cer? Nak promosi diri jadi calon PRU13 ke? Pergilah dulu isytihar kat SPRM ke KHDN ke dulu baru boleh umum. Setakat cakap merapu macam ni tanpa bukti semua boleh buat beb. Mana tak jatuh maruah dirinya dimata ahli...

Apapun sbg peringatan adakah kita sedar apa maksud sebenar 'golongan profesional' dlm pas? jelas bukan kerana profesyen mereka doktor/jurutera/dll. Ia adalah kerana mereka bekerja sepenuh masa untuk parti dan dibayar gaji dan elaun khas utk memaki hamun UMNO/BN. Tengok Mat Sebu dgn Mahmfuz sudah, ade SPM dgn SRP je dah cukup digelar golongan professional. Jadi fahamilah PAS ni bukan parti utk anak melayu yg cerdik! Pilihlah BN yg selama ini bnyk melahirkan bijak pandai melayu.

Pengundi Segambut.

Anonymous said...

Memang bodoh tahap gaban anon 11:03 tu la org suruh pegi sekolah, ini pegu dengar ceramah maki-hamun ulamak pasberg...bodohhh

Anonymous said...

Tu sebab Pak Lah telah di singkirkan.. Nurul izza pulak bila ko org nk singkirkan.. Tk kan ko org nk jilat apa yg dia cakap tu..
Pk lah tu org semangat 46..biasa lah.. Kuat tido lak tu..

Anonymous said...

Betul la bro, tempat aku dulu dr.mamat jd. adun sepenggal saja kat kuala brang. Kau tahu sekarang klinik baru dia mcm specialist.Gilalah bro

Anonymous said...

JANGAN LAYAN Je PAS PUSS PISS Ni, LANTAKlah nak berkogress APA pun...........

Anonymous said...

Memamg bongok betul...tp itu lah fakta yg akan mereka jaja semasa ceramah mereka kpd pengikut mereka yg lg bongok lat luar tu.. Pengikut pas n pkr ni sama sahaja tahap keintelektualan mereka ni..

JawaJohor said...

PAS BODOH SAKAN. !!!!
GABUNG DENGAN PESAKA, UMNO, ABIM, JATI, DAN SEMUA NGO ISLAM DALAM MALYSIA. ISLAM AKAN JADI KUKUH DAN TAKDE ORANG BERANI PERMAINKAN AYAT QURAN....MELAINKAN PAS SENDIRI YANG MERELAKAN NYA.
HARI INI MENANG ESOK, BOLIH JADI NEGAEA HUDUD.
APA SUSAH.
CAMPUR DGN DAP, ALJUBURRI, LEPAS TU NAK TUBUHKAN ISLAM. TAK FAHAM MENTALITI PIMPINAN PAS.......MEMANG TERLALU BODOHHHHHH.
TAK MAMPU BERFIKIR.
MELAINKAN MEREKA TIDAK JUJUR....KUASA YANG DI CARI, BUKAN NEGARA ISLAM.
HIDUP MELAYU, MELAYU BERSATU, ISLAM TEGUH.
ALLAHUAKBAR ALLAHUAKBAR ALLAHUAKBAR
SIAPA SETUJU.......MUKTAMAR PAS SETUJU. ?

Detmat said...

Yang pastinya parti perosak ISLAM akan hancur dengan izin ALLAH...sedarlah wahai org2 MELAYU. Jangan tersalah pilih atau sengaja nak memilih yang akan menghancur kita.Ingat masa depan bangsa dan ugama. Jangan terlalu taksub kelak memakan diri. MELUKUT DITEPI GANTANG

Anonymous said...

AL USTAZ HARON TAIB PULA BOHONG.
KARPAL NAFI, SENG GIAW NAFI.
PAS NI KELUARGA PEMBOHONG KE.
ATAU PEMBOHONG NI SIKAP ORANGSLAM PAS KE .
SEBAB ITU DARI DULU AKU TAK PERCAYA KAT PAS, UMNO JUGA YANG LEBIH ELOK DARI PAS.

Otak geliga said...

kepada semua org Islam....mari sama2 kita dgr sendiri cara ANEH PAS berdoa pd malam semalam.....parah mereka2 ni....parah sgt2....hehehe

http://gelombangkick.blogspot.com/2012/11/doa-politik-bn-ko-doa-menjerkah.html

Otak geliga said...

walaupun UMNO ada menipu....BOHONG la kalau kata takda.....tapi yg BERANI menipu menggunakan Hukum Islam, ayat Quran, hadis Nabi ni hanyalah org2 PAS....ilmu agama yg ditimba diseleweng sehabis baaik demi kepentingan diri & kroni..dahsyat depa ni semua, dari pucuk pimpinan sampai akar umbi...adakah MENIPU tu sudah menjadi darah daging depa?

Anonymous said...

Pas macam parti budak-budak, suka sindir suka kelahi.

Anonymous said...

GELAK TENGOK DOA NIK AZIZ DI SOLAT HAJAT.
HANCUR KAN UMNO, DAN PELIHARA NEGARA DARI KES CURI ROGOL. ETC ETC ETC.
TETAPI MACAMANA TUANG GURU SENDIRI NAK ANGKAT PELIWAT, PENZINA AL JUBURRU UNTUK JADI PERDANA MENTERI.
MACAMANA PULA TUAN GURU NAK AMGKAT ORANG AMALKAN UGAMA BEBAS, PLURALISMA UNTUK JADI PERDANA MENTERI ?
SAYA CUKUP SANGSI, DAN APA KAH TUAN GURU HANYA BERLAKUN.
SAYA BIMBANG DOA SEPERTI INI AKAN MAKAN DIRI SENDIRI....WALLAHUALAM

Anonymous said...

OTAK GELIGA
ADAB BERDOA ORANG ISLAM BEGITU KE ?
BUKAN KAH DGN SUARA YANG RENDAH, BUKAN TERPEKIK TERLOLONG SEPERTI TIDAK SIUMAN.
BEHGITUKAH CARA HAMBA MOHON SESUATU DARI ALLAH.
MOHONLAH AGAR UMAT ISLAM BERSATU, ISLAM SENANTIASA SUBUR DAN SEMUA ISLAM TU BERSAUDARA.
SESAT SESAT SESAT ............CARILAH JALAN YANG LURUS........(fatihah)
OH MY ISLAM...OOOOOPS. OH MY ENGLISH.

Anonymous said...

Kononnya nanti bila dah menang PRU, Pas akan jadi parti dominan, masalahnya bertanding pun tak sampai 1/3 drp kerusi parlimen, mcm mana nak jadi ketua dlm kerajaan. Bodohnyaa aih..

Anonymous said...

Gambar dalam banner tu semuanya muka ahli neraka diketuai oleh Najis.. sbb depa dah murtad kerana menyokong seruan murtad.

Anonymous said...

CARTOON CARTOON CARTOON....HE HE HE
KESIAN TENGOK PENGIKUT PAS.

Anonymous said...

Aku tak tau laa tentang nasib DAP dan PKR ... tapi dalam pilihanraya umum akan datang ni , aku rasa PAS akan kalah terok . Kalah terok bukan kerana rakyat tidak mengundi mereka tapi aku rasa ramai ahli akar umbi PAS akan buat protes senyap . Ini hanya ramalan aku saja .

.

Anonymous said...

BELUM BERKUASA GALAK ORANG MURTAD...
BIMBANG NANTI DAH BERKUASA, PAKSA ORANG MURTAD.
WAJARKAH ORANG ISLAM SOKONG PLURALISMA DAN LIBERALISMA. AGONGKAN ALJUBURRI SEBAGAI PERDANA MENTERI.

Anonymous said...

'Kekuatan' yang ada PAS terletak keatas sokongan akar umbi. Hari ini akar umbi PAS sudah mula menyuarakan kebimbanagan mereka dalam banyak isu bukan sahaja didalam muktamar PAS kali ini tetapi juga diluar muktamar. Beberapa hari sebelum muktamar berlansung, ahli2 akar umbi PAS Selangor telah mengadakan wacana yang bermatlamatkan 'membawa PAS ke perjuagan asal. Ini bermakna PAS hari ini sudah menyimpang dari dasar perjuagan asal mereka sehingga membuatkan ahli akar umbi keluh kesah dan serba salah.

Malangnya, pemimpin2 PAS memandang sepi kerisauan ahli akar umbi yang menjadi tunjang 'kekuatan' parti tersebut. Pemimpin2 PAS melakukan kesilapan paling besar kerana memandang remaeh suara akar umbi sebaliknya mengguna pakai pendekatan 'syok sendiri' dengan cuba memperlihatkan 'kehebatan' mereka, sedangkan pada hakikatnya pemimpin2 PAS hari ini termasuk 'ulamak2' mereka adalah mat lemah dari banyak aspek sehingga mereka hanya dijadikan kuda tungggangan oleh 'rakan' pakatan mereka sehingga ketahap 'melacurkan' aqidah Islam dengan memberi pelbagai alasan untuk terus 'menyelamatkan' kerjasama politik dunia.

Saya bersetuju dengan ANON 10.47. Ahli2 akar umbi PAS sendiri akan menghukum PAS pada PRU13 nanti kerana sikap pemimpin2 PAS yang sombong, bongkak dan tidak sadar diri.
Wallahualam.


mtk

Anonymous said...

Kita berasa syukur kerana makin lama kita dapati bahawa orangramai sudah tidak boleh ditipu dengan parti munafik=UMNO yang menjadikan Dato Chua Soi Lek sebagai idola mereka. 50 tahun dizalimi oleh parti setan ini cukuplah!

Otak geliga said...

oit...org ramai tu org CINA je sbb depa ramai yg dah termakan hasutan biaDAPigs & Anwar.

kalau yg Islam semakin bertambah jumlahnya yg kembali menyokong UMNO/BN. Malah ada yg terpaksa menyokong UMNO/BN kerana mudarat pd agama, bangsa & negara adalah lebih sedikit dr mudarat jika TERpilih pembangkang......itu realiti sebenarnya

bye..bye PAS
bye..bye biaDAPigs
bye..bye PKR.....hahaha

Anonymous said...

Anon 11:41, ko adalah antara setan setan kecil yg di-rejam dan di=laknat kerana bertuankan setan besar...hahaha.

Otak geliga said...

menyentuh bab MUNAFIK....jika kita teliti gambar2 mereka yang terpampang di baner...hehehe

seorang MENIPU kata Karpal dah ok dgn Hudud

seorang kafirkan UMNO sbb guna perlembagaan Kafir yg dia sendiri akan pertahankan jugak nnt....hehe

seorang lagi KING FATWA mengarut....menipu dgn mengeluarkan fatwa utk kepentingan sendiri

seorang lagi menipu dgn mengatakan KOMUNIS pejuang kemerdekaan negara...walhal komunis2 ini membunuh ramai rakyat biasa & ada yg kata dia Syiah....betul ke?...nak tipu ASWJ ek?

seorang lagi kata Allah swt suruh depa pi Putrajaya?...walaweiii bapak borek anakpun rintik2nya makin lebat

&.."Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram" – Hukum Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1963"....haaaa....yg ni lagi menunjukkan betapa besarnya keMUNAFIKan pemimpin kamu wahai penganut PAS

dah JELAS siapa yg MUNAFIK?

Anonymous said...

Pok Nik pembohong, Pak Adi penipu.. Ketua Pemuda PAD (Parti Angguk DAP) tak amanah....

Otak geliga said...

menyentuh bab kezaliman kerajaan UMNO/BN....bagi butir/hujah biarlah jelas...zalim dr segi apa, bagaimana, bila, siapa?....pilih ja yg mana satu

tapi kalau bab Memali...org PAS sendiri kata

kalu UMNO zalim SATU pada peristiwa Memali....tapi PAS zalim DUA....hahaha....lawak la korang ni

Otak geliga said...

menyentuh pulak isu CSL jadi idola pemimpin/penyokong UMNO.....idola yg bagaimana?....perjelaskan sedikit....sikitpun x pe

jika berkaitan dgn isu Hudud...hehehe..CSL pada mulanya menolak Hudud versi PAS kerana dilihat ada perkara2 yg menzalimi rakyat & sudah tentulah disebabkan CSL tak berapa faham dgn Hudud sedangkan org Islam sendiripun masih ramai yg x faham Hudud termasuklah penganut2 PAS yg MEGAH dgn laungan Hudud.

tapi atas usaha UFB & izin Allah, CSL akhirnya menerima Hudud Allah dgn hati yg terbuka

jika dibuat perbandingan antara CSL/MCA dgn Karpal,Lim empire/biaDAPigs....jauhhhh beza tuh

& jika dibuat perbandingan antara usaha ulama' UMNO & PAS dlm memperjelaskan Hudud....jauuuuhhhhh tu

kau tanya ulama' dlm PAS apa usaha mereka memberi kefahaman tentang Hudud Allah pada biaDAPigs..pi la tanya...kalau ada hati nak tau & betul2 perjuangkan Hudud la.

Anonymous said...

Penganut PAS...

xabis2 dgn CSL..bila CSL dah bole mnrima hudud & meminta di masukkn hudud dlm manifesto pakatan utk PRU13 nape diam?

Sister Norule & papa hebat & N Ajis yg terang2 bole menggelincirkn akidah umat Islam nape xdi tegur..adakah krn mrk ANUgerah tuhan ke?...

Anonymous said...

Saya tak mau cakap BN tu tak baik . Saya juga tak mau cakap parti pembangkang tu tak baik . Tapi cuba kita lihat Malaysia ni . Rakyat negara asing seperti Indonesia , Bangladesh , Nepal , Thailand , Myanmar , Vietnam , berebut rebut datang ke negara ni untuk cari rezeki . Kalau kerajaan Malaysia sekarang zalim , rasa nya tak kan ada sorang pun rakyat asing yang nak bekerja di negara ni . Kalau kamu cakap kerajaan Malaysia ni zalim , mengapa kamu tak pindah saja ke Indonesia ke , ke Thailand ke , atau ke mana mana negara lain yang kamu fikir kerajaan mereka cukup bagus .


.

Anonymous said...

Khabarnya UMNO akan diberi nama baru yang lebeh sesuai iaitu United Munafik National Organization!HaHaHa 1 Munafik!

Anonymous said...

bersambung ... kalau saya fikir kerajaan Malaysia ini zalim , dah lama dah saya dan keluarga berpindah kenegara lian . Saya bukan macam orang orang yang suka kutuk kerajaan tapi masih juga tak malu nak tinggal di negara ini .


.

Anonymous said...

Seburuk buruk Umno...buruk lagi Pas kuah kuah kuah kuah!!

Anonymous said...

PAS = PArti Anutan SYAITON....

Sbb tuh skrg Malaysia aman sikit sbb gerombolan syaiton , iblis & sekutu2 mrk sedang berkumpul di Serambi Tokong....

Anonymous said...

UMNO = untuk melayu no otak

PAS = parti angkatan syaitan

PKR = parti kencing rakyat

DAP = dogs and pigs

empat-empat lebih kurang sama laa tu ...parti politik tahap sampah .....hahaha

.

Anonymous said...

Anon 12:51PM bengong kalau tak ada parti politik tak ada la kerajaan kalau parti tu no otak rakyat tentu miskin tak ada pelajaran hurur hara. Tak ada apa-apa pembangunan pun. Anon sendiri perlu berhijrah cari kerja dinegara orang. Hanya orang tak ada otak saja cakap sampah macam anon di atas.

Anonymous said...

12:42

hehe tertelan air kote ker?

Anonymous said...

12:51

Teruskan berada di sini kerana anda boleh di jadikan bahan untk mengenali orang yng mempunyai tahap IQ yng rendah.

Terimakasih kerana memberi kerjasama.

Otak geliga said...

Anon 12.51

maaf cakaplah ye.....mungkin sedara terlalu kecewa dgn senario politik tanah air....dgn ragam pemimpin politik yg caca marba skrg...tapi, sebelum taip lagu tu sedara pasti...ibu bapa, adik beradik, atuk nenek sedara adalah TAK BERPARTI....sbb kalau termasuk salah satu yg sedara tulis...HARU sedara..haru....hehehe

mcm anon atas kata, kalau tak berparti maka x berkerajaan la kita....buat masa ini terpaksa la kita sabar ikut cara politik kepartian....jika ikut cara Islam sebenar mmg tak perlu parti2 ni....pemimpin dipilih atas dasar TERBAIK & sedia utk ditegur

cumanya cara kita berpolitik skrg ni mengaku atau tak mmg KOTOR & menJIJIKkan...sikit2...pelan2 kita sama2 ubah...biar kerajaan jd kerajaan terbaik...pembangkang pulak jadi pembangkang yg dihormati.....bukan MUSTAHIL, tapi jalannya SEMACAM MUSTAHIL.

utk org mcm sedara yg mungkin TAK BERPARTI...sedara sanggup ke duduk di bwh pemerintahan BUKAN ISLAM/ bertopengkan Islam ttp jd robot kawalan jauh bukan Islam biaDAPigs?

kalau sedara sanggup teruskanlah gaya berpolitik sedara.....kalau tak sanggup, silalah pilih parti yg kurang mudaratnya...nak tak nak itu je pilihan yg kita ada buat masa ini.

berputus asa tu bukannya sbb TERPAKSA tapi PILIHAN kita sendiri.

Otak geliga said...

Anon 12.42

"United Munafik National Organization!"....hahaha apasal gelaran tu rendah sgt?

ada blogger kau dah bg gelaran United Musyrikin National Organization...& gekaran ni katanya ada sejak zaman Rasulullah nak ambil Kota Makkah....nampak tak kemntapan blogger kau??...haha..pemimpin kaupun dah KAPIRkan UMNO....takkan guna perkataan MUNAFIK je...alang2..ye tak?

Anonymous said...

Saya ucapkan tahniah kepada otak geliga kerana boleh baca apa yang ada dalam pemikiran saya .

Dari anon 12:51

.

Otak geliga said...

Anon 1.44

Akupun pernah mengalami benda yg sama....rasa kecewa dgn UMNO (bkn sebab termakan hasutan pembangkang, tp atas pengalaman sendiri)...of kos la dua2 aku x undi

tapi lepas UMNO/BN hampir kalah & melihat tingkah laku pembangkang...ini tak boleh jadi...walaupu aku org yg tak berparti tapi nak x nak aku kena pilih UMNO/BN sbb itu yg terbaik buat masa ini...maka jadilah aku sbg "PENCACAI" UMNO....kata pembangkang....hehehe

nnt kalau hati sedara dah ok, pilihlah mana yg terbaik utk agama, bangsa & negara....pilihan di tgn sedara.

Anonymous said...

Muka orang2 pas tu muka munafik. Langsung x nampak cerdik. Si Haron Taib tu cakap pun tergagap2. Mcm mane nak jadi pemimpin. Alamat le di ketawakan le aje. Cian

rakab said...

Kenapa Tantawi tak sebut berapa anggaran dia dapat setiap kali berceramah ??

takkan dua tiga puluh ringgit jer kot...

Anonymous said...

Itu baru penyokong sendiri yg pertikai bgi mana nanti Allah sendiri tanya apa yang dibuat oleh ularmak2 & org2 pas bila islam dihina oleh karpal keparat dan puak2 pluraralisne & LGBT. Mulut terkunci untuk nyatakan kebenaran demi untuk kuasa dan putrajaya.

Anonymous said...

guna beberapa ayat quran dan hadis utk memboleh kerjasama dgn kafir.

kenapa tak guna Banyak ayat quran dan hadis utk menyatukan sesama islam?

Sudah lah bergaduh. Mari bersatu.

Anonymous said...

LAKONAN NIK AZIZ SUNGGUH MENJIJIKKAN.
SAMBIL BERDOA SAMBIL MENANGIS. APA YANG DIDOAKAN...............SILA LAYAR YOUTUBE.
INI LAH TELATAH ULARMAK AKHIR ZAMAN. SOLAT HAJAT POLITIK YANG MENYEDIHKAN. DOA UNTUK HAPUSKAN MELAYU ELALUI UMNO. KATA ISLAM. TTETAPI TIDAK DOAKAN KESUSAHAN YANG KINI DIHADAPI UMAT ISLAM DI GAZA.
AHLI PAS TIDAKWAJAR DI BODOH KAN NIK AZIZ BEGINI RUPA.
DIA KATA DIA PEJUANG ISLAM, ALANG SEKALI AMALANNYA BERCANGAH DENGA SYARIAH ISLAM.
AKU TAK RELA BERSOLAT IMAMKAN ORANG SEPERTI NIA AZIZ.
NABI PUN DIA HINA, SYAITAN PUN KAWAN DIA.
PAS AKAN HANCUR, INSYAALLAH........

PERNAH TAK ORANG UMNO DOAKAN KEHANCURAN PAS DAN KEPIMPINAN NYA. .?
SIAPA LEBIH MULIA DARI SUDUT ISLAM.

KPD NIK AZIZ TOBAT LAH.....KAMU PUN SERING SAKIT.......................TAKUT TAKSEMPAT.

Anonymous said...

SAPE BOS DALAM PR?

Anonymous said...

Nik ajis ni le bapak asobiah, bapak sesat. Dah sesat lg menyesatkan org lain. Undi umno dosa undi dap syurga katanya. Quran mana diambil dalilnya.

Anonymous said...

Hari ini aq melihat N Ajis sehina2 makhlok ..

maafkn aq ajis, sia2 aq mngkagumi mu selama ini ..rupa2nya hati mu dan perjuanganmu penoh dgn kepalsuan, diseliputi dgn hasad dengki, dendam kesumat thdp saudara yg seagama dan sebangsa dgnmu...

Demi Allah...menitis airmataku mendengar betapa jauhnya ko tersasar hny krn mahu memenuhi tuntutan nafsu thdp dunia...

Bknkah sunnah Rasulullah mahukan kite berkasihsyg berlemahlembut dgn sesama Islam? tapi apa yg ko amalkn selama ini adalah sebaliknya...

Ya Allah...Ya Allah ...Ya Allah...

Anonymous said...

Anonymous said...
Kononnya nanti bila dah menang PRU, Pas akan jadi parti dominan, masalahnya bertanding pun tak sampai 1/3 drp kerusi parlimen, mcm mana nak jadi ketua dlm kerajaan. Bodohnyaa aih..

November 17, 2012 10:27 AM
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
BETULTU PAS KENALAH LETAK CALUN SEBANYAK 112 BUAH KERUSI PARLIMEN
MAJORITI MUDAH=112 BUAH
KERUSI PARLIMEN MALAYSIA=222 BUAH
KERUSI MAJORITI BUMI/MELAYU=176 BUAH
KERUSI MAJORITI CINA=46 BUAH

Anonymous said...

KIRA KERUSI TAK PANDAI CAM NA NAK PERINTAH.
BANGANGGGGGGGGGG........BENGANG..........

Anonymous said...

Betul tu bro dr diorg sibok jaja fitnah politik baik cari rezeki bg kehidupan tu selesa skit..ni x!!! Keja malas pastu susah salahkn org..yg pncacai2 keja krajaan tu pn sama keja tau mngULAR je. ....

Anonymous said...

KOTA BAHRU - DAP secara terang-terangan tidak mengormati rakan dalam pakatan mereka apabila menolak hukum hudud yang akan dilaksanakan PAS andai mereka menguasai Putrajaya, kata Setiausaha Politik kepada perdana menteri Datuk Mohd Fatmi Che Salleh.Beliau berkata ia terbukti selepas kenyataan Pengerusi DAP Karpal Singh yang menegaskan keputusan PAS mengenai isu Hudud tidak boleh dikait dengan sebarang kompromi dan ia adalah dasar kepada kewujudan parti itu.Isu pelaksanaan hukum hudud kembali 'panas' apabila Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Dr Harun Taib selepas merasmikan Muktamar Dewan Ulama PAS ke-51, dua hari lepas dilaporkan berkata PAS telah bersetuju untuk melaksanakan dasar Islam, termasuk syariat Islam dan hukum hudud sekiranya berjaya mentadbir negara.Harun berkata pakatan pembangkang secara umumnya bersetuju bahawa hukum hudud akan dilaksana sekiranya pembangkang berjaya membentuk kerajaan selepas pilihan raya umum ke-13.Bagaimanapun, kenyataan Harun itu disanggah Karpal dan Timbalan Pengerusi Kebangsaan DAP Dr Tan Seng Giaw yang dilapor berkata mereka tidak tahu bagaimana boleh timbul isu hukum hudud dipersetujui pakatan pembangkang, sambil menegaskan DAP hanya menerima kedudukan agama Islam seperti mana termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.
....................
AMBIK AKU PAS PIS PUS, PENCACAI PAS BOLEHLAH KAU TIPU, PENGUNDI MELAYU BUKAN SEMUANYA BODOH, BAHLOLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL

Anonymous said...

KARAPAL HANTAM PAS LAGI, AMBIK KAU PAS PIS PUS...
Pengerusi nasional DAP Karpal Singh hari ini dengan keras menafikan kenyataan Ketua Dewan Ulama PAS Datuk Harun Taib berhubung kesediaan Pakatan Rakyat untuk melaksanakan hudud.

MP Bukit Gelugor itu malah menyifatkan Harun "menyimpang jauh daripada kebenaran dan berniat jahat" apabila turut menyatakan bahawa beliau hanya kelihatan tidak bersetuju dengan hudud.

"DAP sejak sekian lama berulang kali menegaskan pendirian kami terhadap pengenalan hudud di negara ini.

"Hudud tidak boleh wujud dalam Malaysia yang merupakan negara sekular," tegas Karpal dalam satu kenyataan hari ini.

Tegasnya, DAP tidak akan bertolak ansur dalam perkara itu kerana ia penting kepada asas kewujudan parti itu.

Beliau merujuk keputusan Mahkamah Agung (kini dikenali sebagai Mahkamah Persekutan) pada 29 Februari 1988 yang menetapkan Malaysia ditadbir undang-undang sekular.

Anonymous said...

Muhammad Shahrir Zubir · Manager of Business Development di Ranhill Worley Parson
Tuan, kenapa tuan guru Harun Taib memulakan Isu ini sedangkan pilihanraya dah dekat, Bukankah kita patut bersatu TENAGA untuk memenangi pilihanraya untuk membersih system kehakiman dan polis kita
Balas · 1 · Suka· 11 jam yang lalu
;;;;;;;;;;;;;
CACAI PAS DAH PANIK DI MALAYSIAKINI

Anonymous said...

Ello MR karepal lu betol2 potong stim CACAI PAS la,

Anonymous said...

Lepas pru13 PAS dpt buah kote je. He hee heeeeeeee.

Anonymous said...

Aku dah tengak dah video puak PAS ni selepas solat hajat. Aku rasa memang Allah dah makbul kan doa puak PAS ni sebab dia berdoa mohon dipermudahkan perjalanan ke Putrajaya. Setakat yang aku tengok, memang mudah nak pergi ke Putrajaya sekarang ni.

Boleh ikut Highway Uara Selatan, dari Serdang pun boleh, dari Dengkel/Cyberjaya pun boleh. Memang Allah dah mempermudahkan perjalanan ke Putrajaya.

Mudah-mudahan dengan doa puak2 PAS ni, kelak Allah akan makin mempermudahkan perjalanan ke Putrajaya misalnya ada LRT, Bullet train, khidmat helikopter, hovercraft dan sebagainya.

Ustaz aku kata dulu, kalau kita berdoa minta tu biar jelas. Kalau minta A maka dapatnya A. Kalau minta B maka dapatnya pun B. Lagi satu ustaz aku cakap kalau kita doa untuk menjahanamkan saudara sesama Islam susah nak makbul doa tu.

Kah...kah..kah...

November 19, 2012 5:41 AM
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
TERGELAK AKU BACA KOMEN KAU TQ GELAKKAN AKU PAGI2NI

Anonymous said...

dlm UMNO..jika ada anak2 pemimpin yg duduk dlm barisan yg sama..pas kata kroni..tp tengok nik abduh dgn nik aziz ..nape pulak anak dia duduk dlm barisan pimpinan? ckp tak serupa bikin diaorang ni KAN?? lagi satu..Pas takut nak laksanakan hudud sebab jika laksanakan..nik aziz dgn hj hadi yg pertama akan kena soal dan balun..so dia takut..takut sbb agaknya..ada la tu yg dia sembunyi'kan dari pengetahuan rakyat kelantan dan pas...huuu lawok zaman tercanggih..

pastu dia pura2 kata Dap dan pkr tak sokong..haaaa..lawoook nyaaa.

Anonymous said...

Harapkan serban jer besar...idea tarak... sapu bawah carpet

Anonymous said...

Kita pkt doa mudahkan jalan ke kota baru plak.jln jem teruk. Byk kemalangan dikalangan manusia dan haiwan. Ular beruk ayam itek babi hutan biawak byk terkorban eksident.