Thursday, January 17, 2013

ISU IC DAN RCI : TUN M PULANG PAKU BUAH KERAS !



Tun Dr Mahathir Mohamad nampak relaks sahaja berdepan dengan gembar gembur pembangkang yang melabel beliau adalah pengkhianat kerana meluluskan kerakyatan kepada pendatang asing di Sabah semasa era pentabirannya dulu.
Bekas Perdana Menteri itu tanpa apologetik mengakui peranan kerajaan pimpinannya dulu tetapi menegaskan semua kelulusan berhubung pemberian kerakyatan tersebut dibuat berdasarkan peruntukan undang-undang.
Dalam sidang media selepas wacana di Karang Kraf Shah Alam pada petang Khamis, Dr Mahathir berkata pembangkang boleh tuduh beliau apa saja termasuk pengkhianat tetapi semua yang dilakukan berdasarkan undang-undang.
"itu tak jadi masalah kerana dituduh (pengkhianat) oleh ramai orang. Tapi ada juga yang puji,"ujar beliau.
Beliau berkata demikian ketika mengulas mengenai dakwaan bekas Pengarah Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) Sabah, Ramli Kamarudin bahawa kerajaan pada ketika itu terlibat memberikan kad pengenalan kepada pendatang asing (beragama Islam) di Sabah.
Ramli ketika menjadi saksi kepada Suruhanjaya Diraja (RCI) berkenaan pendatang asing di Sabah mendakwa menerima arahan daripada bekas Timbalan Menteri Dalam Negeri, Tan Sri Megat Junid Megat Ayub agar mengeluarkan resit bagi membenarkan pendatang asing di Sabah mengundi pada pilihan raya negeri itu pada 1994.
Menurut Dr Mahathir, Malaysia sentiasa menerima orang asing untuk menjadi warga negara sekiranya mereka memenuhi syarat-syarat tertentu.
"Ramai yang ada di Sabah, mereka berada di situ bukan satu dua hari, satu dua tahun... ada 20, 30 tahun. Mereka ini bercakap dalam bahasa Melayu. Mereka berhak untuk menjadi rakyat. Yang menjadi masalah ialah ialah ada orang yang tidak senang kalau mereka jadi rakyat."
"Orang ini sebelum kita merdeka pun, mereka berulang alik daripada selatan Filipina ke Sabah kerana mereka tidak terima sempadan yang digaris oleh penjajah.
"Seperti juga di Sumatera dan Semenanjung. Kita terima sesiapa yang ada di sini sebagai rakyat, kenapa kita nak tolak mereka?
Kalau mereka lakukan jenayah, mereka terdedah kepada undang-undang kita juga. Tetapi mereka diperlukan oleh Sabah."
Walau diasak bertalu-talu oleh wartawan, Dr Mahathir relaks jawab satu persatu persoalan yang dilontarkan.
Bahkan di satu peringkat, beliau memulangkan 'paku buah keras' kepada soalan seorang wartawan pro pembangkang yang mempersoalkan kenapa beliau beri kerakyatan kepada pendatang Islam warga asing di Sabah.
"Tunku Abdul Rahman lebih teruk dari saya, dia bagi kerakyatan kepada satu juta orang dahulu tanpa pemeriksaan teliti. Saya tidak nafikan pembabitan saya (di Sabah) tapi Tunku beri satu juta kerakyatan di Semenanjung selepas merdeka tiada siapa pertikai..."katanya.
Ditanya mengenai dakwaan bahawa kerajaan pimpinannya sengaja memberikan status kerakyatan kepada pendatang asing sebelum pilihan raya Sabah pada 1994 agar kumpulan berkenaan mengundi menyokong kerajaan, Dr Mahathir berkata ia mungkin berlaku secara kebetulan.
"Ia mungkin dilakukan sebelum pilihan raya negeri, tapi ia sama ada secara tak sengaja atau dirancang...saya tak pasti.
"Tapi ia dibuat berdasarkan peruntukan undang-undang. Jika ia berlaku sebelum pilihan raya (negeri), ia tak bermakna bertentangan dengan undang-undang," katanya.
Berhubung sama pemberian status warga negara kepada pendatang asing di Sabah merupakan alasan politik agar UMNO dan Barisan Nasional (BN) terus berkuasa di negeri itu, Dr Mahathir berkata: "Tidak...ini adalah hak mereka (mendapat kerakyatan bagi yang layak).
"Bila mereka menjadi warga negara, sama ada mereka sokong Umno, BN atau siapa sahaja, itu hak mereka.
"Ia adalah fakta bahawa bukan semua mereka menjadi penyokong BN," katanya.
Beliau bahkan turut mengatakan kesediaannya untuk menjadi saksi kepada Suruhanjaya Diraja tersebut jika keterangan beliau diperlukan.
"Jika mereka minta saya hadir, saya akan pergi"ujarnya.
Sebelum itu, Dr Mahathir yang berucap di dalam program Bicara Minda Tun Dr Mahathir Mohamad anjuran akhbar Sinar Harian berkata masyarakat Islam perlu beranimenegakkan pendirian mengenai penggunaan kalimah Allah mengikut hujah dan pengetahuan yang luas, bukan hanya bersandarkan emosi dan kepentingan politik semata-mata.
Walaupun menerima pandangan penggunaan kalimah Allah yang digunakan dalam kitab Bible oleh penduduk Sabah dan Sarawak, namun beliau bertegas ia tidak boleh digunakan sewenangnya.
"Kalaua ada pihak lain nak gunakan nama itu apa tujuan mereka selain daripada untuk menipu pemikiran supaya orang itu anggap agama ini (Islam) sama dengan agama lain.
"Unsur penipuan itu tetap ada sebab tu tak boleh terima penggunaan nama Allah...tapi yg kita tahu kita tak bersetuju," katanya.
Menurutnya kerajaan kini dilihat agak bimbang kalau bertindak salah dalam menentukan isu demokrasi, mereka mungkin akan kalah lebih teruk dan hilang kuasa.
"Ini soal kuat dan lemah...Bila kita kuat orang tak berani cabar kita,bila kita kuat kita ada autoriti (dan) majoriti sokong kita .
"Tapi kerana kurang bijak mungkin kita sengaja melemahkan diri kita (dan) terpengaruh dengan pendapat orang nak liberal nak supaya dipuji baik," katanya.
Katanya, situasi ini jelas dilihat semasa PRU tahun 2008 apabila ramai penyokong BN yang kecewa kerana berasa kurang yakin dengan kepimpinan yang ada.
"Kita membuka secara luas peluang untuk orang hentam kita dan kita bertindak menyambut hentaman dan kecaman orang dengan kita undur diri.
"Oleh itu penyokong kita berasa kecewa (tahun) 2008 mereka tak sokong lagi kerana kurang yakin dengan kepimpinan yg ada...ianya menjadi lemah," katanya.
Bekas Ketua Pengarang Kumpulan NSTP Tan Sri Abdullah Ahmad menjadi moderator majlis tersebut yang dihadiri lebih 500 tetamu jemputan.-17/1/2013- OLEH HELME HANAFI AGENDADAILY

453 comments:

«Oldest   ‹Older   201 – 400 of 453   Newer›   Newest»
Anonymous said...



PUKIMAK-PUKIMAK UMNO SEKALIAN, APA EXCUSE BODOH KORANG PASAL BERITA THE STAR HARI NIE???

UMNO MEMANG SIAL...SANGGUP JUAL NEGARA DEMI UNTUK TERUS BERKUASA...

KORANG PENYOKONG UMNO SEMUA MEMANG DASAR KETURUNAN ANAK HARAM...

UMNO PUKIMAK...UMNO SIAL...UMNO CELAKA...UMNO CIBAI...UMNO LANCAU...

January 18, 2013 at 6:27 AM
_______________________________
Wow BRAVO mulut longkang, n najis dah keluar hahahahaha...inilah sarapan pagi ko rupanya...baru aku tahu..mulut babi dah bersuara AWAS hahahaha teruskan perjuanganmu melalui mencarut, nampak sangatlah ko ni UNGRATEFUL BASTARD, Anank haram yang teak reti nak bersyukur.

komandomelayu said...

halo kepala butoh PR 627

kau yg lebih bodoh dan celaka tak faham politik dan tindakan strategi untuk stabilkan polarisasi kaum sesebuah bangsa!

AKU SOKONG TUN M BERI KERAKYATAN KEPADA ORG ISLAM DARI PEMIMPIN PUKIMAK KAU YANG BAGI KERAKYATAN KEPADA KAUM CINA KAPIR DAN KRISTIAN !

KAU INGAT SINGAPURA,AUSTRALIA,CHINA DAN NEGARA2 LAIN TAKDE BUAT TINDAKAN SERUPA UNTUK DEMI KESELAMATAN DAN KESTABILAN SOSIO POLITIK NEGARA MEREKA?

CINA SINGAPURA DAN YAHUDI ISRAEL TU BOLEH BERKUASA KAU INGAT DENGAN HANYA BERDOA DAN BUAT PERHIMPUNAN BERSIH?

KAU,KELUARGA KAU TU YG BODOH BANGANG YG DAPAT NIKMAT KESENANGAN DARI TINDAKAN BIJAK PEMIMPIN TU NAK TUNJUK JUJUR?

KAU JUJUR DENGAN DIRI KAU DULU!

TAK PUAS HATI KAU BAGI NO HP @ ALAMAT KAU!

Anonymous said...



PUKIMAK-PUKIMAK UMNO SEKALIAN, APA EXCUSE BODOH KORANG PASAL BERITA THE STAR HARI NIE???

UMNO MEMANG SIAL...SANGGUP JUAL NEGARA DEMI UNTUK TERUS BERKUASA...

KORANG PENYOKONG UMNO SEMUA MEMANG DASAR KETURUNAN ANAK HARAM...

UMNO PUKIMAK...UMNO SIAL...UMNO CELAKA...UMNO CIBAI...UMNO LANCAU...
_________________________________

Wow dengar ini semua, inilah takbir terbaru PR. Sarapan pagi jak dah sebut UMNO...Thank You..Samalah macam Tidur UMNO makan UMNO. Jangan lupa masa nak tido nanti ko sebut UMNO ye..Oppsss lupa lak, tu tak yah nak ajar mulut longkang memang dah sebati dalam diri hal2 camni. Nak berdoa pun ada sebut UMNO. UMNO memang HEBAT.

Ni nak taruk sket U ARE UNGRATEFULL BASTARD= Anak Haram yang tak reti nak bersyukur..

rakab said...

hahahaha.....anon 6.27 tu meroyan serupa orang hilang akal !

Kenapa bro ? Agenda kristianisasi di Sabah gagal dek strategi Mahathir ??
...atau usaha membawa keluar Sabah dari Malaysia lumpuh kerana kebijaksanaan Tun M selaku PM ketika itu ??

Kau ingat Mahathir mudah digertak ??
Nasib baik pemimpin PBS sertai BN, kalau tidak semuanya Mahathir tanam hidup-hidup !

Kau ni budak lagi, ubun-ubun lembik..

Anonymous said...

BODOH PUNYA PEMANGKANG PAKATAN HARAM!!

MEMBEI KERAKYATAN BUKAN SATU JAMINAN MEREKA AKAN MENGUNDI UMNO/BN!!

UNDI ADALAH RAHSIA DAN HAK PERIBADI.

LAGIPUN MEREKA DAH BERTHUN2 LAMA2 MENETAP DINEGERI ITU.

BAK KATA TUN DULU CIBA KOMINIS MUSIBAT DAN KELING PARIAH DI BERI KERAKYATAN PEMABNGKANG TAK PERSOALKAN PON!!

Anonymous said...

NI mesti masa nak buat seks ngan CHINA DOLL or segala SAMDOLL mesti ko nak sebut UMNO ahh ahhh ahhhh UMNO gak kan hahahahaha...agaknya orang macam ni tak hidup kalu tak maki UMNO. Bila tak sebut UMNO terus nak mampus...teruskan memaki ye...

Anonymous said...

zaman TUnku lagi teruk....pemberian JUS SOLI kepada puak puak pendatang tongsan dan kuli kuli dari selatan kerala....dah la kapir, cakap melayu tergagap gagap sampaisekarang ni masih lagi tak fasih...tu korang tak pertikaikan????
puak puak ni la yg melahirkan golongan pembangkang tegar di negara ni sekarang....tak hormat sultan, rasis, perlekehkan agama islam korang tak komen ker???

Anonymous said...

INI MUNUNJUKKAN YANG UMNO/BN/TUNM/NAJIB&TEAM TERBAIK SEBAB ITU PAKATAN HARAM MINORITY SAKIT HATI LANTAS TAK HENTI2 MENFITNAH.

HIDOP UMNO!!

HIDOP BN!!

Anonymous said...

"Tunku Abdul Rahman lebih teruk dari saya, dia bagi kerakyatan kepada satu juta orang dahulu tanpa pemeriksaan teliti. Saya tidak nafikan pembabitan saya (di Sabah) tapi Tunku beri satu juta kerakyatan di Semenanjung selepas merdeka tiada siapa pertikai..." Kalau boleh diundurkan masa mahu je aku buat 'demontrasi ala solat lima waktu seperti kata nik najiz' supaya cina dan india tidak diberikan kerakyatan! ada juga di kalangan mereka hingga sekarang tidak tahu berbahasa Melayu.

Anonymous said...

6:27,

Cuba chek ic ko punya bapak,mungkin ko juga keturunan pendatang yng di beri kerakyatan Malaysia hahahaha.





Anonymous said...

Cer tanya Lim Kit Siang bila keturunan dia dapat kerakyatan Mslaysia?

Anonymous said...

terima ksaih TUN yg telah berusaha membantu umat islam

SABAHAN

Anonymous said...

Tau tak yg paling tidak suka org islam adalah DAP dan kami d sabah sudah tahu niat jahat kaum cina ni

Kami akan pastikan islam dan UMNO menjadi peneraju sabah

Tunggulah balasan kami d Sabah

Hidup islam hidup Tun hidup Dato Najib hidup Umno

Anonymous said...

Ambalniak harapan PR

MUSLIM SABAHAN

Anonymous said...

Nape tak tanya KOMUNIS pun dah jadi warganegara...cuba cer..

Anonymous said...

Bial anuar ibrahim bawa isu rci d sabah sebenarnya dia telah d anggap pengkhianat agam oleh org islam d sabah

Tunggu kau anuar nanti kau taulah nasibmu. Kami bah org islam d sabah bukan mcm orang pas yg suka d jadikan anjing suruhan cina

Hidup Tun

Anonymous said...

Si anuar ni bah dtg Sabah kempen kata org sabah ni miskin tp dia ndak sedar yg org sabah lebih mewah dr yg dia katakan


Politik murahan pkr yg menjijikan@ pengkhianat bangsa

Anonymous said...

MEMANG MELAYU PR NI PENJILAT JUBOR CINA DAP-
1)PAS YG BAGI PERATURAN SAMBUTAN CNY KAT KEDAH SEJKARANG NI DAH TARIK BALIK,KECUT TELOQ PASAL KENA HERDIK NGAN CINA2 DAP.NAK BUAT NEGARA ISLAM CAMNI...SORRY LAH...BARU BAGI SATU ARAHAN., KENE TARIK BALIK...MELAYU PR TAKDE MARUAH, HARGA DIRI..TAKUT KAT CINA LAGI DARI TAKUT KAT ALLAH.....NAK CONTROL KAFIR HARBI DARI PENYEBARKAN KRISTIAN..TAKPAYAH LAH, TERANG2 DEPA BUAT PUN, PAS TAK LEH NAK LARANG....KAH..KAH..KAH..

2)AZMIN BERKERAS JUGA NAK PAKAI JUGAK KALIMAH ALLAH UNTUK KRISTIAN M'SIA..PKR TOLAK KEPUTUSAN MAJLIS SYURA...HAH! AMBIK KAU...PASAI APA? DEPA TAKUT CINA / KELING LARI , PASAL TAK SOKONG DEPA DAH...LEPAS ISU KALIMAH ALLAH NI, RATA2 KAFIR HARBI NI DOK KUTOK PAS..KATA PAS TAKLEH PAKAI SEBAB TAK IKUT CAKAP DIORANG....MEMANG LE KAFIR HARBI NI SOKONG LEMBU MELAYU PR SEBAB LEMBU MELAYU PR IKUT CAKAP DEPA.TU YG AZMIN TAKUT...DIA NAK SGT GI PUTRAJAYA TU...BAGI DIA KUASA RAKYAT TU DAH CUKUP BESAR...TAK SEDAR KUASA ALLAH TU LAGI BESAR!!!!
JGN DOK PERMAINKAN AGAMA ALLAH...TURUN LAKNAT DARI NYA TAK TERTANGGUNG ENGKAU JUAK PR!!

3)BOB LOKMAN , PUNYA LAH BODOH -- CINA KAFIR DOK HINA ISLAM PUN DEPA BELA, PERTAHANKAN --KONON TAK TAU ISLAM , BODOH PUNYA MANUSIA...MANUSIA PALING HIPOKRIT--JUAL AGAMA DEMI DUNIA...ORG CAMNI DEPA DOK SANJUNG...MEMANG PENJILAT JUBOQ DAP BETUL!!!

KITA TENGOK CAMNA JUAK2 PR NI NAK SPIN ISU2 NI...DASAR PENJILAT JUBO DAP!

Anonymous said...

Anuar akan sentiasa memuaskan nafsu politiknya walaupun dia tau apa yg di buat tu adalah untuk kepentingan islam


Kami ni bah d sabah sudah benci sama peliwat agama mcm si juburi ni

Kerjanya asik sokong cina nah pigila kau jadi hamba cina d cina saja

AKINABALU K.K SABAH said...

PUKIMAK-PUKIMAK UMNO SEKALIAN, APA EXCUSE BODOH KORANG PASAL BERITA THE STAR HARI NIE???

UMNO MEMANG SIAL...SANGGUP JUAL NEGARA DEMI UNTUK TERUS BERKUASA...

KORANG PENYOKONG UMNO SEMUA MEMANG DASAR KETURUNAN ANAK HARAM...

UMNO PUKIMAK...UMNO SIAL...UMNO CELAKA...UMNO CIBAI...UMNO LANCAU...

======

JUAL KEPADA SIAPA ? KAU BUTA KE HINGGA HARI INI MALAYSIA MASIH MILIK RAKYAT MALAYSIA. SEBENARNYA RAKYAT ASING YANG MENDAPAT IC LAH YANG TELAH MENYELAMATKAN SABAH DARI DOMINASI KRISTIAN, ANWAR ALJUBURI TAHU HAL INI. ANWAR JUGA PUKIMAK KERANA MENYOKONG RAKYAT ASING DIBERIKAN IC. KALAU TIDAK KENAPA DIA MENYOKONG HAL INI PADA TAHUN 1995. PADA TAHUN 1995 ANWAR KETIKA ITU TPM MENGETUAI KEMPEN PILIHAN RAYA BN DI SABAH UNTUK MENUMBANGKAN PBS YANG DIDOMINASI KRSTIAN.

MENURUT KAWAN KAWAN, ANWAR ALJUBURI ALPENIPU WAL ALPEMBOHONG TURUT TERLIBAT MEMBERIKAN IC KEPADA RAKYAT ASING DI SABAH KETIKA ITU. APAPUN PEMBERIAN IC KEPADA RAKYAT ASING DI SABAH TELAH MENYELAMATKAN SABAH DARI DOMINASI KRISTIAN. KALAU KAU BERADA DI SABAH SEKITAR 90an KAU PASTI MERASAI BETAPA TERTEKAN NYA HIDUP DIBAWAH DOMINASI KRISTIAN. APA RASANYA ORANG MELAYU DI PULAU PINANG DI BAWAH DAP HARI INI ???? HIDUP TUN M HIDUP UMNO HIDUP BN...

Anonymous said...

Parti si anur ni sepatutnya dibuat di negara cina

Anonymous said...

Insyallah kami kami yg beragama islam d sabah akan menyokong umno

Tunggula tanggal mainnya pok

komandomelayu said...

727

kau tu otak cetek dah tu akal pulak pendek pastu telor kecik!!

kau nak gostan ke belakang sangat baik kau salahkan kote bapak kau yg lahirkan kau!
tu pasal melayu bodoh mcm kau lah yg sokong sangat pas pkr menyebabkan kuasa melayu lemah!

cina dan keling pembangkang tak kuat kalu takde pembelot agama dan bangsa spt babi - babi mcm kau dan nuar jubo!!

Anonymous said...

Betapa angkuhnya org2 cina d sabah mencerca org islam tengok saja surat kabar mereka terpampang isu2 rci tp kamimyg muslum d sabah akan memastikan hajat mereka nimtdk akan kesampaian

Umno sabahan

Anonymous said...

Kami org islam d sabah akan memastikan umno terus memerintah sebab d bawah pemerintahan inilah org islam mendapat pembelaan yg sewajarnya


Pada idik Tawau

Anonymous said...

Kami menyokong perjuangan umno dan islam d sabah

Pasir putih Tawau

Anonymous said...

Hei Pakatan, Badrulamin tukang kaunseling 3 pagi dengan bini orang di sebuah hotel. Orang Sabah bah dia tu. Dia juga anak pendatang asing di Sabah tapi kenapa kamu terima dia sebagai pemimpin parti kamu. Di Sabah ramai juga anak pendatang asing yang sudah mendapat IC sekitar 90an jadi ahli PKR malah menjadi ketua cawangan PKR. PKR hipokrit no 1.

Anonymous said...

Belum lagi memerintah org islam suda mau d tindas apalagi kalo suda jadi pemerintah mesti nasib muslim sabah akan terpinggir

Jadi ndak perlu fikir lagi undi bn sajalah bah

Kampung air semporna

Anonymous said...

Sebenarnya kamimsgt berterima ksih pada Tun kerana dengan usahanya umat islam d sabah semakin berkembang

Terima kasih Allah kerna mendatangkan seorang pemimpin islam yg berjiwa besar seperi Tun


Ya Allah panjangkan umur dan lindungilah pemimpin2 kami dari musuh islam

Lahad Datu

Anonymous said...

Bila islam d cabar maka tunggulah kami akan bangkit menentang


Umno pantai timur Sabah

Anonymous said...

Jangan risau Tun semua org bajau dan suluk akan menyokong umno

Anonymous said...

Let the process of the investigation under the RCI flows steadily, things are getting better and better let us listen to every quarters what they have to say fair and square. Finally the answer will emerge. What ever the outcome would be I still say no to Pakatan because by far I don't see any stout long term constructive resolution in dealing with local or international affairs. The loser Anwar Ibrahim only talks, he doesn't implement, until now the stability that we have in this region is the most valuable thing that we share. Every Malaysian, Indonesian, Filipino, Singaporean, and our other neighbouring countries know this. In honour to all the people who treasure harmony and solidarity in this region I will vote BN in this coming 13th Election.

Anonymous said...

Jangan d hancurkan kekuatan isalm d sabah hanya kerana mahu kentungan dunia yg tidak seberapa bah.

Servant of God said...

PUKIMAK-PUKIMAK UMNO SEKALIAN, APA EXCUSE BODOH KORANG PASAL BERITA THE STAR HARI NIE???

UMNO MEMANG SIAL...SANGGUP JUAL NEGARA DEMI UNTUK TERUS BERKUASA...

KORANG PENYOKONG UMNO SEMUA MEMANG DASAR KETURUNAN ANAK HARAM...

UMNO PUKIMAK...UMNO SIAL...UMNO CELAKA...UMNO CIBAI...UMNO LANCAU...

January 18, 2013 at 6:27 AM

---------------------------

Pertama sekali, seperti yang dah disebut orang lain sebelum aku, apa maksud kamu yang negara ni dah kena jual?

Tak nampak ke masih orang Malaysia yang perintah? Kita mentadbir ikut acu sendiri, tak nampak ke?

Yang hebat jual menjual nih korang. Jual tanah untuk dapat Ketua Menteri. Jual nama Tuhan untuk dapat undi. Jangan kau lupa benda2 nih.

Kedua. Dalam tahun 1993, Anwar jadi TPM. 1994 di Sabah, Anwar cukup bersemangat untuk mengembangkan pengaruhnya.

Macam mana kamu tau yang beri arahan untuk keluarkan IC nih bukan si Anwar? Betul kamu ada bukti Tun yang suruh Megat Junid? Kalau ada, tunjuk laa bukti tu sini.

Tunjuk laaaaaa. Kau kan bijak bistari.

Anonymous said...

Let the process of the investigation under the RCI flows steadily, things are getting better and better let us listen to every quarters what they have to say fair and square. Finally the answer will emerge. What ever the outcome would be I still say no to Pakatan because by far I don't see any stout long term constructive resolution in dealing with local or international affairs. The loser Anwar Ibrahim only talks, he doesn't implement, until now the stability that we have in this region is the most valuable thing that we share. Every Malaysian, Indonesian, Filipino, Singaporean, and our other neighbouring countries know this. In honour to all the people who treasure harmony and solidarity in this region I will vote BN in this coming 13th Election.

Anonymous said...

hari ini semua org islam d pantai timur sabahbakan mngisytiharkan perang terhadap Pakatan Haram

Anonymous said...

Org islam Sabah akan mengusir pkr dr Sabah


Anonymous said...

Kami ni di sabah sudah boring sama penjual agama mam pkr

Sakap mcm champion tp pambohong

Anonymous said...

Bangkit kita pok menentang gay


Sama kau lah undi ku bn

Anonymous said...

Nah jangan risau Tun semua org Islam d sabah akan sokong BN

Anonymous said...

Umno berkuasa tolong org melayu pembangkang berkuasa tlg cina kapig macm kelantan bri tanh 10 rbu ekar pd 2 ekor cina mlyu PKR bodon tongong bangang

Anonymous said...

Ndak ada org sabah yg ambil peduli pasal himpunan shamsidar tp bila sebut pasal tun semua org islam sabah akan berdiri bangkit mempertahankan Tun

Anonymous said...

tengok si badrol amin saja laa bah..

ada dia sokong BN?

palui punya pencacai PR!

Anonymous said...

Tun pada majoriti org islam d sabah adalh wira


Terima kasih negarawan terulung

Anonymous said...

Bahkan di satu peringkat, beliau memulangkan 'paku buah keras' kepada soalan seorang wartawan pro pembangkang yang mempersoalkan kenapa beliau beri kerakyatan kepada pendatang Islam warga asing di Sabah.
"Tunku Abdul Rahman lebih teruk dari saya, dia bagi kerakyatan kepada satu juta orang dahulu tanpa pemeriksaan teliti. Saya tidak nafikan pembabitan saya (di Sabah) tapi Tunku beri satu juta kerakyatan di Semenanjung selepas merdeka tiada siapa pertikai..."katanya.
-----------------------------------
Cantik ulasan Tun. that's Tun adalah idola saya kini dan selamanya.

Anonymous said...

Sebusuk2 Tun M, dia meramaikan umat Islam di Sabah. Jiwa Islamnya jelas betapa beliau mahu org Islam berkuasa.
Tp yang bahlol dan jahatnya ialah PAS.. apa sahaja yg UMNO buat untuk org Islam akan ditentang, Patrick Teoh sungguh happy sbb PAS LEMBU bodoh PR yg sentiasa sedia jd LEMBU..
Org kafir tk rasa gerun malah menghina Islam berterusan lantaran percah belahnya org Islam hanya krn Amanat Hadi Syaiton.. PAS Lahanat

Anonymous said...

Kpd anjing2 n babi2 PR...
Aku setuju ngn statement komandomelayu..
mcm ni la.. anjing2 n babi2 ni mmg x tau apa pun.. dok suka menganga n telan ape juga info yg dia dpt dr kepala2 anjing dorg...
Motif utama gomen bg kerakyatan pd org2 luar di Sabah sbb utamanya utk balancekan populasi Islam n Kristian d Sabah.. bendia ni dijlnkan secara sulit oleh kepimpinan tertinggi negara waktu tu.. Sbb politik adalah point kedua..sbb tu gomen just amik hanya org2 luar yg beragama Islam je dpt kerakyatan.. Ini adalah strategi mengembangkan Islam di Sabah oleh our country leadership dr dulu lagi.. mengembangkan syiar Islam di sana.. n membantu org2 Islam Filipina berbangsa sulu (bukan Tagalogue kristian)yg tertindas di Filipina utk survive hidup dorg..utk org2 Islam Indonesia berbangsa Jawa, Bugis n etc. yg beragama Islam utk survive.. So apa masalahnya utk kita bantu dorg2 ni n sebagai contra dorg mesti la taat setia kpd pemerintah kerajaan pd waktu tu.. n x semestinya dorg2 ni support BN pun...ramai jer dorg yg x support pun.. Klau x sbb arragement gomen ni, hmm..mmg jgn harap la ada PAS supporters kt Sabah tu..
Ni pengalaman n hasil observation aku yg penah dok sana, n finally bini aku pun org sana...hehe
Pada anjing2 n babi2 PR, my opinion, benda ni ditimbulkan oleh segelintir non-muslim Sabah yg support PKR n DAP.. n kepala2 anjing PKR n DAP yg liberal.. of course la teramat2 happy bila ada isu ni.. nk tarik vote non-muslim yg mostly majoriti sabahan... So pd anjing2 PR yg dok menyalak secara membabi-anjing, renung-renungkan la...

Pak Dee said...

mahdey undang2 apa yg kau ikut...kalu Tunku dah buat makna sapa2 buat lepas tu kira ok lah ye...cakap sderupa orang nyanyuk...

jadi skrang dah nyata...UMNO adalah sebuah parti yg sanggup 'menjual' kerakyatan kpd orang asing asal mereka boleh terus berkuasa...adakah ini parti yg anda mau sokong...pikir2 kan lah...bende2 mcm ni yg mereka buat yg membawa masalah murtad, penggunaan kalimah Allah dll...

Pak Dee said...

9:50

sejak bila kita boleh senang2 nak bagi kerakyatan sbb nak balance kan Islam...nak balance kan Islam byk cara lain lah...so org2 yg Mahdey amik tu ada contribute ke agama Islam...silap2 yg byk murtad tu dia org ni la..

buka mata tgk terang2...kerakyatan diberi kpd org luar utk mendpt kan undi...org2 mcm ni pun kau nak defend lagi ke? masya'allah...

Anonymous said...

Anonymous said...

Bersih Cekap Amanah Hanyalah topeng era mahathir,...Baru Kami tahu Pemimpin UMNO Menggunakan Undang-Undang untuk menjual Ugama, Bangsa Dan Negara untuk Berkuasa dan Mengumpul kekayaan.

January 17, 2013 at 11:26 PM
----------------------------
PAKATAN HARAM BR 4 TAHUN PERINTAH 4 NGR, YB2 DAN KRONI MRK SEKELIP MATA BERTUKAR...DARI 1 - 2 BUAH KETER, SKRN PLBAGAI KETER MEWAH MRK MILIKI CH ..MAK LAMPIR, ASSMAIN...

RUMAH/HARTANAH PON DAH BRTUKAR MNJADI ISTANA...N AJIS YG KORNG KATA MAKSUB TAHAP BABI PON MENYAKAU TANAH BKN SAJE UTK DIRI SENDIRI TAPI UTK BINI DIA SEKLI..TU BELUM MASOK 10 RIBU EKAR UTK CINA DAPIG SBG RASUAH UTK NGOK NIZAR JADI MB PERAK...

WOOII..TGK PUAK SENDRI KAT PAKATAN HARAM jadah TUH LAGI MAHA SYAITAN SBLM NAK MENUDUH ORG LEN

Anonymous said...

Pak Dee said...
9:50

sejak bila kita boleh senang2 nak bagi kerakyatan sbb nak balance kan Islam...nak balance kan Islam byk cara lain lah...so org2 yg Mahdey amik tu ada contribute ke agama Islam...silap2 yg byk murtad tu dia org ni la..

buka mata tgk terang2...kerakyatan diberi kpd org luar utk mendpt kan undi...org2 mcm ni pun kau nak defend lagi ke? masya'allah...

January 18, 2013 at 10:07 AM
-------------------------
PAK DEE...

KALO DAH BEBAL TAHAP BABI MMG XLEH WAT APA PON...TGK OSTAT BAHALOL AMIN, MAK LAMPIR ANTARA CONTOH DPT KERAKYATAN MALAYSIA TAPI XUNDI BN PON...MALAH JADI YB PAKATAN HARAM LAGI....SUNGGUH HARAMJADAH.....

Yg buat isu ini ialah CIna DAPig sbb mrk takot bilangan umat Islam kian brtambah di Malaysia...cer Tun bagi kerakyatan yg byk pada kaum sepet mst SIAL kutok tu diam sbb xlama lagi Malaysia akan di penohi dgn kaum sepet mcm Spork buat dulu.......

Anonymous said...

Let the process of the investigation under the RCI flows steadily, things are getting better and better let us listen to every quarters what they have to say fair and square. Finally the answer will emerge. What ever the outcome would be I still say no to Pakatan because by far I don't see any stout long term constructive resolution in dealing with local or international affairs. The loser Anwar Ibrahim only talks, he doesn't implement, until now the stability that we have in this region is the most valuable thing that we share. Every Malaysian, Indonesian, Filipino, Singaporean, and our other neighbouring countries know this. In honour to all the people who treasure harmony and solidarity in this region I will vote BN in this coming 13th Election.

Anonymous said...

Pok Dee punya cara nak balancekan islam ialah dgn PAS/PKR jual kalimah ALLAH pada yg kafir supaya kafir laknat boleh kembangkan agama mereka...tambah lagi Hadi kafirkan melayu islam yg tak sokong PAS...biar bertambah kafir kat bumi mesia...puas hati lah Pokdee kononnya Islam dah bertambah....hoi...cermin diri dulu sebelum nak ngata orang....apasal kristian kat amerika tak pakai nama Allah dlm bible boleh pulak practice kristian kat sana? apasal kristian m'sia yg beria2 nak masukkan Allah dlm bible kalau tak bertujuan nak mengelirukan dan mengkristiankan org islam melayu...benak benar ko ni...spin lah kalau boleh!!

Anonymous said...

Lucu lah 10.26 nih... Ha ha ha... Ust Fadzil Noor jd rujukan...

Anonymous said...

Sebenarnya PAP dekat singapork sudah lama buat mcm tu utk memajoritikan bangsa dia.Walau apapun tindakan Tun adalah terbaik.

Anonymous said...

Pak Dee said...
9:50

sejak bila kita boleh senang2 nak bagi kerakyatan sbb nak balance kan Islam...nak balance kan Islam byk cara lain lah...so org2 yg Mahdey amik tu ada contribute ke agama Islam...silap2 yg byk murtad tu dia org ni la..

buka mata tgk terang2...kerakyatan diberi kpd org luar utk mendpt kan undi...org2 mcm ni pun kau nak defend lagi ke? masya'allah...

January 18, 2013 at 10:07 AM
_______________________________
Orang2 PR camnilah cakap tak serupa bikin...setakat ni apa PR dah buat untuk membalancekan Islam? Untuk pengetahuan ko, orang Cina n India tu datang dari mana? Ko pernah dengar HINDRAF x, diorang tak puas hati kat kerajaan British sebab bawa diorang kesini. Dan keturunan itulah juga yang menjadi pengundi di Malaysia..OO Lupa lak tu orang Cina Komunis juga yang ko nak sanjung rupanya..kesian samalah ko ni macam Mat Sabu.

Anonymous said...

Ha ha ha.. Citer je lebih... Fakta x de... Tarikh x ingat... Kumpulan misteri... Kenderaan tdak bertanda... Ha ha ha... Mengarut

Anonymous said...

Anda mmg serba tahu... Tentu anda byk mmbaca...kah kah kah

Anonymous said...

Kerakyatan utk undi? Ko ingat tun m sebodo ko ke yg xde sumbgn langsung kpd agame bgse & negare. Mkn minum ko pun umno yg suapkan..cina dap yg diberikan kerakyatan dulu pun sume sokong bn ke?

Anonymous said...

Setuju sangat dgn saudara...

- X nk jiran mcm badrul nnti kena tazkirah pukul 3 pg di hotel

Anonymous said...

Singapork pun import rakyat Negeri China untuk meramaikan rakyat cina dia. Apa salahnya Negara kita tiru cara dia.

komandomelayu said...

pakdee

baik kau bela puki bini kau diam2 suda bah !
jangan sebok nak bela babi hutan!!

kau pegi la israel tanya mcmana yahudi boleh beranak banyak dengan cepat mcm babi hutan !!

Anonymous said...

Aku tak tahulah kalu PR memerintah negara, mahunya Import orang Cina direct dari China masuk Malaysia. Tu tengok Singapore tu negara kecik tapi ramai gileerr import orang dari China. Ni kalu Malaysia ditangan mereka, fikir-2kan lah ye.

Langsi said...

BANGSAT punye melayu...!!!

Dok teriak sana-sini Hidup Melayu... tapi jual negara pada pendatang asing, bagi IC kat Mat Indon, Bangla, Nepal, Kemboja, Filipina dll...

Seperti biasa juga puak2 LEMBU KakIjat UMNgOk Be-eNd mengiyakan dan menyokong terutamanya Amanat dari Dewa MahaFIRAUN ni... punye la TOTOK, main angguk dan ENGGEH je!

Lembu pun pandai mengeleng-geleng kalo terkena rumput yg tak sedap TAPI puak2 UMNgOk be-eNd ni lebih BAGHAL dari LEMBU!!!

ABU - Asalkan Bukan UMNgOk...Be-eNd!

Jangan terkejut... satni dlm askar Melayu ade juga Komando Nepal, Komando Bangla, Komando Indon bukan takat KoMandul Melayu je....

Muahahahahahahahaha... Hidup Melayu!

Anonymous said...

Langsi-langsi .....bile lah ko nak cerdik!! bodoh sombong!!! PKR/PAS yg jilat jubo cina tu lagi bangsat!!jual agama pun boleh ....takde..idea lain BE...END...ABU...itu aje lah yg ko boleh buat!!!!

Anonymous said...

Langsi ...hang pi try jilat jubo Cina DAP tu dok sayang sgt DAP tu...tgk sedap ke tidak....hang kan penjilat juboq...

komandomelayu said...

1104

langsialcelakapukimakharamjadah!!!

kau datang kem aku tengok dulu komando boleh buat apa kat kau!

KEPALA OTAK KAU TU DAH BODOH NAK KENA SERVIS SIKIT

Anonymous said...

Langsi said...

BANGSAT punye melayu...!!!

Dok teriak sana-sini Hidup Melayu... tapi jual negara pada pendatang asing, bagi IC kat Mat Indon, Bangla, Nepal, Kemboja, Filipina dll...

Seperti biasa juga puak2 LEMBU KakIjat UMNgOk Be-eNd mengiyakan dan menyokong terutamanya Amanat dari Dewa MahaFIRAUN ni... punye la TOTOK, main angguk dan ENGGEH je!

Lembu pun pandai mengeleng-geleng kalo terkena rumput yg tak sedap TAPI puak2 UMNgOk be-eNd ni lebih BAGHAL dari LEMBU!!!

ABU - Asalkan Bukan UMNgOk...Be-eNd!

Jangan terkejut... satni dlm askar Melayu ade juga Komando Nepal, Komando Bangla, Komando Indon bukan takat KoMandul Melayu je....

Muahahahahahahahaha... Hidup Melayu!

January 18, 2013 at 11:04 AM
______________
Orang macam ko nilah yang tak tahu malu, asyik2 rujukan LEMBU. Masa kecik2 tak tahu malu, dikasi minum susu lembu tak nak susu ibu hahahahahaha padan muka ko ni kan dah kena...
Ko cakaplah apa-pun pasal dalam komando ada komando bangla, nepal n macam2 lai. Sekurang-kurangnya ada gak orang yang sanggup mempertahankan negara, bukan orang macam ko ni, kecik2 dah menyusahkan orang, bila besar dah menyusahkan orang lain siap menyalahkan orang lain.

Selalulah laung-laungkan BE END tu, BE END= Tak pernah END pun hahahahahaha....BAHALOL dipersilakan BE END ko tu. Tapi satu aku nak cakap je END je kat PR ni, TAMAT.

Anonymous said...

Langsi....bermati- matian lah ko menegakkan agama kristian...sokonglah PAS , PKR yg dok jual kalimah Allah......atau ko ni memang dah kafir...???kafir ke ko??????

Anonymous said...

TUN baru baru ini datang ke Kota Kinabalu berpusu pusu orang datang mendengar ucapan beliau. Tapi Anwar si pembohong besar terpaksa import orang dari Tawau, Sandakan untuk meramaikan orang dia di Kota Kinabalu. Himpunan Hantu Bangkit Rakyat anjuran PKR yang diadakan di Kota Kinabalu pada 12/1 hanya dihadiri oleh lebih kurang 200 org saja muahaaaaaa. Nanti kau Anwar kami hantar keranda PKR balik permatang pauh dalam PRU nanti....

Anonymous said...

Dulu aku hormat Tun M sebagai satu-satunya pemimpin yang berjasa kepada negara, tapi lepas skandal pemberian IC ini terbongkar, sangat kecewa aku terhadap Tun M.

Dulu kerajaan tuduh pembangkang buat fitnah je, aku pun percaya. Tapi selepas peristiwa IC ini, apa yang dorang cakap mungkin ade kebenarannya. Pikirlah sendiri.

Anonymous said...

Ape sal ade komen2 yg nak salahkan kaum cine pulak dlm isu IC ini? x masuk akal langsung.

Anonymous said...

Trimakasih orang Sabah kerana bagi listen..listen..listen. orang bodoh dari semenanjung mcm Pak Dee dan Langsi puaka.

Rasanya mereka berdua pun pendatang yng mendapat kerakyatan Malaysia mcm MP Ampang Zuraidah Mak Lampir dari parti PKR ekekekeke!

Anonymous said...

ABU - Asalkan Bukan UMNgOk...Be-eNd!Terima kasih bebanyak atas pernyataan ini, dan ternyata UMNO ni tetap dulu kini selamanya BE END tak pernah nak ENDnya..Suka benar aku ni bila ada orang cakap BE END seolah-olah mengiktiraf BN tak pernah END. Keep up the good work..

Anonymous said...

Anonymous said...

Ape sal ade komen2 yg nak salahkan kaum cine pulak dlm isu IC ini? x masuk akal langsung.

January 18, 2013 at 11:19 AM

Cuba ko tanya Lim Kit Siang dalam ROKETKINI...mungkin disitu ada jawapan.

Anonymous said...

Aku ahli MCA minta penyokong BN jangan keluarkan komen komen yang racist. Ini bukan isu perkauman. Kalau hendak BN menang PRU nanti, berhenti daripada tulis komen yang sakit hati kaum lain.

Tanpa koponen parti lain dlalm BN, UMNO tak mampu jadi kerajaan.

Anonymous said...

Anon 11:16 - aku tengok tujuan - kalau meramaikan islam aku sokong....tak macam melayu PR...agama pun depa nak jual...tu aku bangkang!! tengok parti PKR - masih nak bagi kalimah Allah pd kristian...apa dia peduli perasaan penyokong melayu islam PR, sbb melayu PR bodoh2 ...dia kena hati cina DAP yg cerdik2 tu...

Anonymous said...

DI HARI JUMAAAT YG MULIA INI marilah kita sama sama bertenang..

coll down brother...

Tapi yg penting HASIL DARI TINDALAN TUN.. BERTAMBAH RAMAI UMAT ISLAM di Malaysia nie..

Bukan membanyakkan CINA DAPIG...

TUN.. kau mendapat penghormatan tertinggi dari aku sEbagai PEJUANG NEGARA DAN PEJUANG ISLAM YG TULIN..

buat PR...

LISTEN
LISTEN
LISTEN

DEBU DI TEPI JALAN..

LEBIH BERGUNA .. DARI KAMU...

-JIMMY PALAIKAT-

komandomelayu said...

tak sepatut kau kecewa sepatutnya kau bersyukur umat islam diberi kerakyataan demi memakmurkan bumi sabah!

kita bagi makan kpd kucing pun dapat pahala apalagi memberi perlindungan kepada umat islam dari teraniaya spt di mindanao,patani,bosnia dan palestin!!

korang kutuk tun M bukan dapat pahala tapi dapat bala kerana apa yg dibuat tun bukan haram disisi Allah!!

Anonymous said...

Asalamualaikum....
kecoh naper...nyor ler nak bg kerakyatan pun..salah meh!!!?muslim tuuu....tp patut yg kahaq batu fire stone benam lam laut ye...xpueh ati!!!?...hah...la ni seme yg bukan org asli p kuar dr m'sia.....pi pi pi.....haku x kompelen...so....haku buleh duk m;sia.....ada bran..!!!?
semuga baba tun m panjang umo...di rahmati di berkati di redhai sepanjang hayat dunia akhirat....
kowang ader....!

Anonymous said...

Langsi

Istidraj yang Anwar bawak untuk ko semakin hari semakin memamah kesedaran kerohanian ko. Bagi mengubati jangkitan Anwar ini hendaklah ko sentiasa mengingati mati beserta dengan seksaan kubur sekali supaya dapat dilembutkan hati ko yang semakin keras dan hitam. Bertaubatlah kau sementara nyawa ko masih dikandung badan.

Anonymous said...

Kepada pembaca kaum cina dan india, dari blog ini, lu orang boleh nampak golongan yang pro-UMNO BN adalah sangat racist. Dorang hanya akan menyalahkan orang lain apabila dorang tak dapat tuduhan yang dilemparkan kepada mereka. Aku rasa ini mereka belajar daripada Mahathir kot yg salahkan Tunku dalam isu IC ini.

Jadi, jika lu orang rasa sakit hati atau benci UMNO, lu orang boleh share kat blog ini atau print komen-komen racist dorang kepada kawan-kawan atau keluarga lu orang.

Terima kasih....

komandomelayu said...

1124

kalau tak suka komen racist baik kau suruh parti MCA kau sokong apa yg umno buat demi perkongsian kuasa sejak merdeka supaya tak terurai!

jangan mulut sokong bn tapi undi dap!

Anonymous said...

bukan sahaja badrulamin,

itu ketua pemuda pas sabah jugak.

dorang tu orang BN atau orang PR? aduhai..

Anonymous said...

Anon 11:32 -- kita membela ugama Islam dari dihina , dicerca...sapa2 yg cuba berbuat demikian akan ditentang...tak kira melayu ke cina ke...dari mana2 parti pun!!

Anonymous said...

Anon 11;32-- hanya orang Islam yg bodoh aje yg menyokong juak PR...ko kafir ke???

Anonymous said...

Kepada pengundi cina dan india, tunjuk la komen komen racist dalam blog UMNO ini kepada kawan-kawan korang. Sharekan kepada orang ramai terutama cjina dan india.

Ingat, jangan undi UMNO lagi kalau ahli UMNO tanding di kawasan korang.

Undilah PAS atau PKR yg x racist. Bagi tu NGOK mampos.

Anonymous said...

bukan sahaja badrulamin,

itu ketua pemuda pas sabah jugak.

dorang tu orang BN atau orang PR? aduhai..

Pak Dee said...

11:00 AM

itu andaian...yg dok buat keje impot skrang ialah UMNO/BN...

Anonymous said...



Jadi, jika lu orang rasa sakit hati atau benci UMNO, lu orang boleh share kat blog ini atau print komen-komen racist dorang kepada kawan-kawan atau keluarga lu orang.

Terima kasih....

January 18, 2013 at 11:32 AM

Belum apa-apa dah jadi Si Kitul hahahaha aku nak heran apa, ko pi buka geng2 DAP tu lagi gila babi kutuk orang Melayu n Islam. Cayalah BRO ko memang terbaik jadi si Pembelot. Samalah taraf ko ngan si Penjubur..Aku nak pesan kat ko ni, baik ko bubuh apa yang Patrick TEOH cakap kat twitternya tu..RACIST konon...tak sedar kalu nak dapat keje kat syarikat CINA antara kriteria yang diperlukan pandai Berbahasa Mandarin..TU KO Tak highlights kat pihak PR kepala otak ko tu.

Anonymous said...

Anon 11:32

cantekkk...!!

Anonymous said...

Anon 11:46-- ko ingat kaum kafir harbi tu tak kutuk melayu / islam ke?? DAP tak kutuk islam/ melayu ke...bodoh..apasal tak marah...ke ko ni bukan islam??DAP tak racist? boleh jalan dah...

Anonymous said...

11.32

Kalau ikutkan kita semua tanpa mengira kaum mengalami inferiority complex berdasarkan perkembangan dan keadaan semasa. Dalam konteks politik blog2 pro pakatan pun lagi teruk diorang tibai melayu dalam bahasa Inggeris sama lah dalam blog ni kita faham yg tidak disukai ialah ideologi cina DAP dan yg menyokong pembangkang.
Sepatutnya ko membuat teguran yg membina tidak kira parti politik mana pun, ini tidak makin lagi ko suruh sebarkan kepada orang lain. Apa tujuan ko? Ko tak sedar yg ko pun racist juga. Kenapa ko jadi macam ni? sebabnya ko dah sebati dgn dakyah Anwar dan DAP. Itulah maksud aku puak Pakatan Racun ni bukannya nak menjadikan keadaan lebih baik, tapi makin lagi nak dijahanamkannya. Aku akan undi BN dalam PRU 13 ni. No wasting time!

Anonymous said...

Kih kih kih!!!!! Lagi undi cine india semua lari ke PR......Teruskan kerja ngok dari umngok..Kih kih kih!!!!

Servant of God said...

Alhamdulillah,

Semakin ramai orang Melayu yang bersuara di sini menentang kefasikan Anwar dan PR.

Terubat jugak laa hati tengok ada orang2 Melayu yang sanggup jual agama dan bangsa.

Anonymous said...

Anonymous said...



Jadi, jika lu orang rasa sakit hati atau benci UMNO, lu orang boleh share kat blog ini atau print komen-komen racist dorang kepada kawan-kawan atau keluarga lu orang.

Terima kasih....

January 18, 2013 at 11:32 AM

Eleh share kat bloglah,...woii bongok hampir setiap hari orang Melayu n Islam kena hina ngan bangsa lain dalam Facebook, Twitter, n etc, takde nak herannya pun kalu ko posting semua ni. Dan aku ucapkan ribuan terima kasih lagi kalu ko sendiri post kat media, ko nak tahu kenapa? selama ni ramai Melayu yang jenis tak ambil peduli (walaupun dah sepakat menghina agama Islam walaupun dah terang2 menghina Al-Quran) nak harapkan Menteri AMARAN yang takut hilang undi tu, dah start sedar ni semua permainan politik CHAUVINIS DAP Cina. DAPig nak bagi tunjuk kat kita orang Melayu senang sahaja dijual beli, diperkotak-katikkan malah dihina-sehina-hinanya takde satu pun yang berani ambil tindakan. Yang ada AMARAN. Aku pun malu gak ngan Menteri Amaran ni, takde tindakan langsung. Walau tak berjuang diatas landasan politik, namun aku punya hak untuk membela nasib bangsa, agama dan negara tercinta dari dibiarkan dihancurkan oleh puak2 cauvinis DAP, PKR dan PAS, walaupun hanya sekadar tulisan sekurang-kurangnya dapat juga aku menyedarkan orang Melayu. Again DIPERSILAKAN untuk memposting..

Anonymous said...

11:16

Aku cadangkn ko prgi gugusan pulau2 Sakarandandai.Salah satu pulau di beri nama Sibuan.Ko tinggal di sana dan bercampur dngn mereka sehari dua.Kenalilah dunia yng tidak mengenali apa itu politik ttp terkesan krn politik!

Mereka adalah suku bajau laut.Mereka adalah nomad yng berpindah randah ada sebahagianya tinggal di dalm perahu.Asalnya mereka adalah orang Philiphina yng bebas bergerak antara perairan Malaysia dan Philipina.

Apabila persempadanan negara diwartakn dan di iktiraf oleh dunia, pada hari itu mereka berada di dalam perairan Malaysia.Dan mereka tidak tahupun kebebasan mereka bergerak di laut telah tersekat kerana persempadanan ini.

Atas inisiatif kerajaan Malaysia memang ada usaha untuk menghantar mereka pulang ke Philiphina sebelum ini.Masaalah terbesar mereka ialah mereka tiada surat beranak atau I.C sebagai bukti yng mereka adalah rakyat Philiphina.Kelahiran mereka tidak pernah di daftarkn kerana cara survival hidup!

Untuk pengetahuan kerajaan Philiphina tidak mengaku mereka ini adalah rakyatnya kerana ketiadaan bukti.

Apa yng saya lihat di Sibuan kerajaan Malaysia dlm terpaksa kena terima hakikat "invisible people" ini perlu diuruskan.

Saya pernah tinggal dan berbual dgn ketua mereka.Mereka pun tidak sangka beratus tahun mereka bebas tiba2 mereka menjadi perlarian di daerah yng sama.Mereka ingin maju ttp mereka tiada hak untuk bersama seperti rakyat bernegara.

Saya percaya tak kira BN atau Pembangkang yng memrintah jalan yng terbaik adalah memberi kerakyatan kpd "invisible people" ini.

Kepada anon2 yng pandai menyumpah seranah bolehkah anda bagi cadangan terbaik apa yng patut kerajaan lakukn kepada orang2 ini?

Saya harap anda tidak membuat cadangan bodoh dgn meracun mereka supaya mati!

Perlu di ingat sejarah bajau laut tidak sama dgn sejarah orang indonesia,india,bangladesh dan China yng bekerja di sini dan akhirnya memohon kerakyatan Malaysia!


Survival man.

Anonymous said...

Kepada pejuang2 BN yang cintakan negara, teruskan luahkan apa sahaja yng terbuku dihati. Mata pena lebih tajam dari pedang. Jangan biarkan diri anda melihat ketaksuban dan kefanatikan orang taksub yang ingin melihat negara ini hancur setelah 56 tahun merdeka.

Orang2 Melayu yang dah bersekongkol dengan DAPig ku tanyakan, apakah Perjuangan kamu yang sebenar, mahukah kamu menggadai segalanya demi kerana kuasa n putrajaya?

Anonymous said...

sejak bila kita boleh senang2 nak bagi kerakyatan sbb nak balance kan Islam..
..........................................................

Siapa yg kata proses memberi kerakyatan itu senang? Ada prosedurnya. Ada syarat-syaratnya.

Anonymous said...

Listen...Listen...Listen

Kepada pengundi cina dan india, tunjuk la komen komen racist dalam blog UMNO ini kepada kawan-kawan korang. Sharekan kepada orang ramai terutama cjina dan india.

Ingat, jangan undi UMNO lagi kalau ahli UMNO tanding di kawasan korang.

Undilah PAS atau PKR yg x racist. Bagi tu NGOK mampos.

Anonymous said...

12.09

Aku akan undi BN!

Anonymous said...

Anon 12.09...DAP racist lm PR takpe pulak......atau DAP tu sebelah engkau? hanya melayu PR yg bodoh yg tak dpt tengok DAP tu racist!!! aku sokong BN!
Juak2 PR jgn cuba nak tukar isu... betulkan racist DAP tu dulu sebelum mengata org!




Anonymous said...

Survival man
.........................................................

Sy sgt bersetuju dgn ulasan tuan. Dan setelah 'invisible people' ini mendapat kewarganegaraan menjadi tanggungjawab mereka utk mengundi. Dan undi mereka itu adalah hak mereka. Tiada siapa memaksa mereka mengundi BN.

Tetapi penyokong PR yg dikasihi sekalian, cubalah tuan-tuan fikir mereka yg tidak pernah diiktiraf akan kewarganegaraannya ini, bila mendapat kad pengenalan sudah tentu mereka akan berterima kasih kpd kerajaan yg membantu mereka.

Kpd pemimpin pembangkang yg dihormati, kenapa dahulu pembangkang tidak turun padang dan melihat bagaimana kehidupan mereka yg tiada warganegara ini. Hulurkan bantuan, berikan khidmat nasihat kpd mereka. Bantu mereka mendapatkan taraf warganegara yg sah melalui proses yg sah. Maka dgn itu sudah tentu mereka ini akan lebih dekat utk mengundi PR.

Tetapi para penyokong pembangkang sekalian, kebanyakan masa pembangkang di Malaysia ini lebih kpd mengadakan road show, ceramah, pendedahan dan perhimpunan. Sedangkan jika digunakan masa itu utk membantu kumpulan yg tiada warganegara ini, sy pasti undi mereka akan memihak kpd pembangkang. Dan dlm masa yg sama pembangkang membantu kerajaan menguruskan kumpulan-kumpulan bermasalah ic ini.

Win-win situation

Jadi nasihat sy berhenti mencari kesalahan dan mula bekerja utk membantu org yg memerlukan.

Anonymous said...

Ni sah pengikut ayah pin...

Anonymous said...

anon 12;33...melalut kemana ko...dah kering idea..

Anonymous said...

Sokong Malaga ramai juga guru guru kini diberi macam macam oleh KERAJAAN msalah Ada beberapa guru masih menentang KERAJAAN malah sentiasa membawa faham an politik sempit mereka kesekolah sekolah, heran juga aku kenapa puak p uak ini TIDAK mahu GUNA otak mereka supaya berfikir secara
matang, seolah olah

Anonymous said...

Pok Nik dan Tun M 2x5, mahataik akhir zaman, tua kutuk tak sedar diri.

Anonymous said...

kesian ada yang pro dan ada kon....tapi walau camana sekali pun melayu perlu bersatu...jangan nasi dah jadi bubur baru nak tengadah dah tak guna lagi...bangkit la jangan sampai jadi bangsa moro di filipina sehingga sekarang masih lagi merempat di negara sendiri....bukan kerana bodoh tetapi kelalaian yang melampau. Tak kan tak belajar lagi dari pengalaman yang selangor, penang, kelantan dan kedah ajarkan kepada kita....celik celik la mata kamu wahai melayu yang masih tah sedar diri...

Anonymous said...

Pesanan buat saudara-saudari,..

Kalau ada orang2 PR yang melaungkan BE END, maka sedarilah sesunggunhya ia bermaksud nak tamat tapi belum tamat. Cakap kat diorang teruskan cakap Be END coz it never END. Siap cakap kat diorang TERIMA KASIH kerana sanggup tunggu hingga END yang tak pernah END.

Hidup BE END.....

Anonymous said...

Anonymous said...

Pok Nik dan Tun M 2x5, mahataik akhir zaman, tua kutuk tak sedar diri.

January 18, 2013 at 1:17 PM
_________________________

sebab tua kutuk tu jugaler yang ko boleh guna internet kutuk diorang. Jangan sampai dari muda ko sampai tua ko, yang jadi hidup dalam kutuk nanti. Tulah orang cakap bila orang tua nasihat, please listen. Nilah akibatnya kalu tadah telinga kat si Peliwat tu..nape ko tak cakap dia "tua kutuk"? Dasar mulut kutuk hahahahahahaha

Anonymous said...

bagi saja kerakyatan kat orang mindanao dan bugis di sabah, kerana dengan adanya mereka senang sikit nak makan sebab hanya mereka yang menjual makanan halal.

Anonymous said...

Anonymous said...
Listen...Listen...Listen

Kepada pengundi cina dan india, tunjuk la komen komen racist dalam blog UMNO ini kepada kawan-kawan korang. Sharekan kepada orang ramai terutama cjina dan india.

Ingat, jangan undi UMNO lagi kalau ahli UMNO tanding di kawasan korang.

Undilah PAS atau PKR yg x racist. Bagi tu NGOK mampos.

January 18, 2013 at 12:09 PM
---------------------------------
KPD PENGUNDI INDIA....INGAT KG BUAH PALA ..INGT ANUwar N PAKATAN....

JANJI KG BUAH PALA BERTUKAR MNJADI BUAH PELIR ANUwar..

MASIH NAK SOKONG PAKATAN KE?

"MANIFESTO BUKAN JANJI" PAKATAN HARAM SELANGOR....SELANGOR YG DULU INDAH KINI MUSNAH DITGN PAKATAN HARAM...

MASIH NAK SOKONG PAKATAN KE?
...

Anonymous said...

Terbaru....

http://mymassa.blogspot.com/2013/01/rci-siasat-siapa-dalang-bawa-pendatang.html

Anonymous said...

I.C PERCUMA TAHUN 1994? SELEPAS SETAHUN ANWAR DILANTIK SBG T.P.M? MAKIN MENARIK CERITA INI KITA TENGOK APA PENCACAI SPIN.

Servant of God said...

Survival man.

January 18, 2013 at 12:01 PM,

Terima kasih di atas kesudian anda berkongsi pengetahuan.

Allah SWT sajalah yang dapat membalas jasa anda.

Anonymous said...

WE LOVE MAHATHIR.SENANG BAH ITU!

Anonymous said...

SEEETUJUUUUUUUU SANGAT2....Wow BRAVO mulut longkang, n najis dah keluar hahahahaha...inilah sarapan pagi ko rupanya...baru aku tahu..mulut babi dah bersuara AWAS hahahaha teruskan perjuanganmu melalui mencarut, nampak sangatlah ko ni UNGRATEFUL BASTARD, Anank haram yang teak reti nak bersyukur!

Anonymous said...

zaman TUnku lagi teruk....pemberian JUS SOLI kepada puak puak pendatang tongsan dan kuli kuli dari selatan kerala....dah la kapir, cakap melayu tergagap gagap sampaisekarang ni masih lagi tak fasih...tu korang tak pertikaikan????
puak puak ni la yg melahirkan golongan pembangkang tegar di negara ni sekarang....tak hormat sultan, rasis, perlekehkan agama islam korang tak komen ker???

Anonymous said...

Suruhanjaya RCI Sabah telah lari dari tujuan dan skop mereka apabila memberi tekanan hanya kepada orang-orang Islam sahaja, walhal di sebalik semua ini pelampau-pelampau Kristian di Sabah, Gereja-Geraja di Sabah, NGO-NGO Kristian di Sabah, IDS dengan dibantu NDI, KF, Pertubuhan Kristian Asia Tenggara membawa masuk orang-orang Papua New Guniea, Kepulauan Solomon dan orang-orang Toraja dari Sulawesi Utara untuk meramaikan orang Kristian di Sabah!

RCI , jika kamu mendiamkan diri akan hal ini, kami boleh beri kamu nama-nama mereka yang mendapat IC melalui gerakan Kristian dan IDS semasa Datuk Jeffrey Kitingan!

Anonymous said...

Memberi penerangan kepada pecacai Pakatan Rakyat ini adalah seperti berbual dengan tunggul atau kambing jamnapari, mereka tidak memahami apa pun yang diterangkan kerana mereka memang bebal dan tidak pernah mahu belajar tetapi lebih sibuk membiarkan diri mereka ditipu oleh para tok guru dan pimpinan kaki kelentong itu sajalah, otak puak Pakatan Rakyat ini telah berkara dengan segala penipuan dan hasutan pimpinan busuk hati mereka, mungkin lembu dan kambing jamnapari pun lebih memahami jika kita suruh sesuatu, tetapi puak Pakatan Rakyat bebal, dungu, tongong yang tak berkesudahan.

Kepada puak DAP, sedarlah bahawa datuk nenek kamu pun mendapat ihsan dari orang-orang Melayu dan bumiputera di negara ini untuk jadi warganegara, sedarlah diri sama, kalau tidak sekarang kamu semua jadi pengemis merempat di Beijing dan New Delhi sajalah, sedarlah diri sama.

Kepada Ramli Kamaruddin, kalau betul apa yang dia tuduhkan kepada kerajaan, pasal apa dia tak laporkan kepada pihak polis atau BPR masa itu? Malahan adalah lebih baik dia berhenti kerja sajalah. Mengapakah sekarang ini baru dibangkitkan? Saya mencadangkan supaya pegawai-pegawai di JPN Sabah semasa si Ramli ini jadi Pengarahnya untuk disiasat, silap-silap yang tuduh itu sebenarnya kaki songlap dan kaki peras pendatang haram.

Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian, Pakatan Rakyat ini sanggup buat apa untuk kepentingan diri mereka. Sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Tukang Komen said...

Umno the best!
Umno tak tunduk pada Dap seperti Pkr dan Pas pis pus.
Umno tak jual kalimah Allah seperti Pkr dan Pas pis pus.

Yg paling best,dalam Umno takde orang macam N.Ajis,Hadi,Mat Sabut dan Anwar peliwat.

I LOVE UMNO.

Anonymous said...

BETOL KATA KO.

Anonymous said...


Survival man.

January 18, 2013 at 12:01 PM
----------------------
Makasih ..dulu dlm tv sy lupe program apa ada citer pasal kes bajau laut dan permaslhannya...dan beginila juga statement yg di suarakn dlm program itu...

Kirenya kjaan Malaysia menolong mrk yg 'ststeless' mndapt kerakyatan..tapi mslhnya pembangkang di Malaysia umpama SYAITAN yg sentiasa menidakkn usaha kjaan...

Tapi kalo salah mrk..'gag order' utk ahli...ITULA KEBEBASAN BERSUARA ALA PUCKATOON HARAMjadah...

Anonymous said...

ISU LAMA DI MAINKAN OLEH POLITIK PEMBANGKANG. YANG BODOHNYA ADALAH KALANGAN PEMBANGKANG YANG BERAGAMA ISLAM.

JIKA DI SIASATAN LATAR BELAKANG PEMBANGKANG SABAHAN YANG BERAGAMA ISLAM DI SABAH BAIK BAJAU/BUGIS/SULUK DAN LAIAN2 PECAHAN (KECUALI SUKU BRUNEI/KEDAYANG/BISAYA/DUSUN MUSLIM) SEBENARNYA JIKA DI AMATI MEREKA INILAH YANG BANYAK DIKATAKAN TERLIBAT DALAM PROJEK KAD PENGENALAN INI.

Anonymous said...

Sifat pembangkang di Msia lain sikit, semua bangkang mereka sahaja yang betul, maksum. Ini yang melarat sampai jual nama Allah, dah hilang kewarasan. Bayangkan berpusu pusu minta biasiswa, minta tanah, hantar anak2 ke MRSM, SBP, itu polisi kerajaan mana bukan kah kerajaan BN. Pada masa yang sama mereka setuju dengan extremist yang ingin hancurkan institusi Melayu. Tak masuk akal.

omong said...

HAK MENGUNDI ITU RAHSIA. TIADA SESIAPA BOLEH PAKSA.

CONTOHNYA BADROLAMIN, BUKANNYA ORANG UMNO PUN. SEDANGKAN DIA ASAL MANA? BEGITU JUGA DENGAN KETUA PEMUDA PAS SABAH..ADAKAH MEREKA PILIH UMNO?

Anonymous said...

MEREKA AGAK TERKEJUT DENGAN PENINGKATKAN MENDADAK ORG2 ISLAM DI SABAH... KENAPA TIDAK PERTIKAIKAN KAUM CINA DI SABAH.

BANYAK PUNCA PERKARA INI DITIMBULKAN ANTRANYA TENTANG PERASAAN TIDAK PUAS HATI ORG2 TERTENTU BERKENAAN PEMAKAIAN " 20 PERARA" ITU SENDIRI..
20 PERKARA SABAH ANTARA LAIN MENYATAKAN MEMBAWA MAKSUD PEMAKAIAN AGAMA ISLAM SEBAGAI AGAMA PERSEKUTUAN BOLEH TIDAK TERPAKAI DI SABAH. APA KAH MAKNANYA ITU.

DAN TENTANG PERIHAL KETUA NEGARA SERTA PENGGUNAAN BAHASA KEBANGSAAN DI SABAH.

DAN KENAPA SEHINGGA KE HARI INI STATUS KAUM BUGIS DI SABAH TIDAK DIANGKAT SEBAGAI BUMIPUTERA SABAH.SEDANGAN KERBEDAAN BUGIS DI SEMENAJUNNG SEBAGAI SALAH SATU BANGSA MELAYU TIDAK DIPERTIKAI.

DAN KENAPA SEBELUM INI, APABILA KAUM BAJAU SELESA UNTUK "MENJADI KELOMPOK MELAYU" TELAH DIPANDANG SINIS? BUGIS/BAJAU/SULUK ITU MAJORITINYA BERAGAMA ISLAM.BERBUDAYA MELAYU. DAN MENGIKUT PERLEMBAGAAN MEREKA INI JUGAK ORANG MELAYU.

DAN PERKARA INI MENJADI DURI DALAM DAGING APABILA ADA KAUM TERTENTU YANG MENDABIK DADA MENYATAKAN BAHAWA MEREKA SAHAJALAH YANG LAYAK DIGELAR PENDUDUK ASAL SABAH.

KENAPA KEBERADAAN KAUM DARI TANAH BESAR TIDAK PERNAH DIPERTIKAI SEDANGKAN RUMPUN NUSANTARA INI ADALAH DIHUNI OLEH2 KAUM2 YANG TELAH LAMA MENDUDUKI KEPULAUAN BORNEO INI.

BUGIS/BAJAU/SULUK ITU MAJORITINYA BERAGAMA ISLAM.INI JUGAKLAH YANG RAMAI YANG MENJADI AHLI PAS DAN PKR DI SABAH.

Anonymous said...

ISU INI BAKAL MENJADI VIRUS DALAM HUBUNGAN KAUM DAN AGAMA DI NEGERI SABAH SEKIRANYA TIDAK DITANGANI DENGAN BERHEMAH.

SEMPADAN LAUT SABAH TERUTAMANYA DI PANTAI TIMUR ( FILIPINA DAN INDONESIA) DAN UTARA KUDAT DENGAN FILIPINA) INI TELAH MENJADI SATU ANCAMAN PADA ERA DI AWAL PEMBENTUKAN SABAH DALAM MALAYSIA. BUGIS//BAJAU/SULUK/BUTON/TIDONG/BANJAR..MAJORITINYANYA BERAGAMA ISLAM..

PENDAFTARAN AKIBAT KECICIRAN, LEWAT DAFTAR, HUBUNGAN JALAN DARAT DAN SEBAGAINYA SEBELUM INI MENJADI CABARAN KERAJAAN TEMPATAN SABAH SEBELUM INI.


DAN BUKAN HENDAK BERSETUJU MEMBERI KERAKYATAN SECARA TERUS. JIKA PEMBERIAN KERAYKATAN ITU MENGIKUTI SALURAN DAN PERATURAN DAN PERUNTUKAN UNDANG2 MAKA TIADA SALAH PEMBERIAN KERAKYATAN ITU.

MOGA2 ISU INI CEPAT BERAKHIR DENGAN HARMONI. KIHKIHKIH..

Pak Dee said...

BUGIS/BAJAU/SULUK ITU MAJORITINYA BERAGAMA ISLAM.INI JUGAKLAH YANG RAMAI YANG MENJADI AHLI PAS DAN PKR DI SABAH.
===================================

sbb tu agaknye kena impot melayu/Islam dari negara luar...yg kat sabah sokong pembangkang..:-)

Langsi said...

Anon 2:17...

Awat tertinggal bas ka???
Al-maklumlah berita dah diGELAPkan dek UMNgOk Be-eNd! pantang ade cerita kebaikan dan kebajikan PR atau yg berpihak kpd PR... habis semua diGELAPkan.

Penduduk Kg. Buah Pala dah terima sebuah rumah sederhana mewah kat Penang... awat Utusex Meloya, berita Haitan dan TV3Suku tal buat coverage???

Utusex kalah saman dgn Khalid Samad... makin bangkrap la! Ramai blogger pro UMNgOk yg ngaku atau lari dari fitnah yg dibuat, GAP je tunggu masa!

Pisau.net - dah ngaku fitnah kes pertukaran tanah ladang rakyat dgn jawatan MB Perak... ngaku fitnah dan tarik balik fitnah.

Dr.MiM(novandri.blogspot) pun ngaku dan tarik balik fitnah

Papagomo - dlm mak-kak-mah tak ngaku blog sendiri bile kene soal. Dlm blog bukan makin bertelor2 beraninya...masuk mak-kak-mah terus hilang teloq mcm TokNajisNazak!

Utusex meloya - KOMPOM PAPER FITNAH sebab asik kalah saman je....

UMNgOk Be-eNd...kalo bukan RASUAH, sure FITNAH berpisah tiada!

Langsi said...

Anon 2:17...

Awat tertinggal bas ka???
Al-maklumlah berita dah diGELAPkan dek UMNgOk Be-eNd! pantang ade cerita kebaikan dan kebajikan PR atau yg berpihak kpd PR... habis semua diGELAPkan.

Penduduk Kg. Buah Pala dah terima sebuah rumah sederhana mewah kat Penang... awat Utusex Meloya, berita Haitan dan TV3Suku tal buat coverage???

Utusex kalah saman dgn Khalid Samad... makin bangkrap la! Ramai blogger pro UMNgOk yg ngaku atau lari dari fitnah yg dibuat, GAP je tunggu masa!

Pisau.net - dah ngaku fitnah kes pertukaran tanah ladang rakyat dgn jawatan MB Perak... ngaku fitnah dan tarik balik fitnah.

Dr.MiM(novandri.blogspot) pun ngaku dan tarik balik fitnah

Papagomo - dlm mak-kak-mah tak ngaku blog sendiri bile kene soal. Dlm blog bukan makin bertelor2 beraninya...masuk mak-kak-mah terus hilang teloq mcm TokNajisNazak!

Utusex meloya - KOMPOM PAPER FITNAH sebab asik kalah saman je....

UMNgOk Be-eNd...kalo bukan RASUAH, sure FITNAH berpisah tiada!

Anonymous said...

kalu tak cukup org Islam di Filipina mungkin lepas ni kita boleh offer plak kerakyatan kpd org2 Islam dari Somalia ke Ethopia ke..dan jgn lupa saudara2 kita di Gaza...

syarat penerimaan undi BN...

Anonymous said...

anon2 kat atas dah bagi contoh daaaah..

ostat badrol amin dan ketua pemuda pas.

sampai sekarang, sorang pun pencacai pr tak balas.

hah..lansi, padee..what say you?

Matt said...

Ketika orang melayu umno dan melayu pr bertaki, kaum pendatang sedap je mengaut untung satu persatu..

Nama Tuhan orang melayu umno dan pas pun dah dapat dikebasnya..

Ya Allah, lindungilah orang Islam Malaysia daripada malapetaka dan bencana, dan kuatkan dan bijakkanlah orang Islam Malaysia..

Anonymous said...

Anonymous said...
kalu tak cukup org Islam di Filipina mungkin lepas ni kita boleh offer plak kerakyatan kpd org2 Islam dari Somalia ke Ethopia ke..dan jgn lupa saudara2 kita di Gaza...

syarat penerimaan undi BN...

January 18, 2013 at 4:29 PM
-----------------------------------

SYARAT RUMPUN MELAYU/ NUSANTARA.

DAN TIDAK DINAFIKAN ADANYA KETIRISAN PEGAWAI JPN DAERAH TERUTAMANYA DI PANTAI TIMUR SABAH.

Anonymous said...

Saya cadangkan RCI di buat di Semenajung dan membicarakan kesilapan Tunku Abdulrahman memberikan kerayaatan kepada Pendatang asing di malaysia..

Matt said...

Anon 5:23

Saya setuju, ramai sangat pendatang yang diberi kerakyatan oleh Tunku, menyemak je..

Anonymous said...

UMNgOk Be-eNd...kalo bukan RASUAH, sure FITNAH berpisah tiada!
_______________
UmNgok teringat lak kat Si Nizar Ngok, Ngeh n Ngah... Kalu takde Ngeh n Ngah dapat tanah Kelantan, jangan harap si Ngok Nizar jadi MB Perak>> BE END tak sudah2 cerita fitnah tak habis2, nak END cite tapi masih nak spin, U-Turn n Gostan asal cite tak END. Baguslah selalulah sebut Be-End tu. Terima kasih, kerana ko mengingatkan Si Ngok Nizar tu. Ingat Ngok ingat Nizar laknat tu...Puiihhhh

p/s: SiNgeh n NGah nak bikin Putrajaya2 kat KELANTAN tu, tapi malangnya hanya untuk Cina DAP sahaja. Lain2 tu bagi punggung jak kat Anwar kalu nak FREE Tanah...

Anonymous said...

Langsi said...
Anon 2:17...

Awat tertinggal bas ka???
Al-maklumlah berita dah diGELAPkan dek UMNgOk Be-eNd! pantang ade cerita kebaikan dan kebajikan PR atau yg berpihak kpd PR... habis semua diGELAPkan.

Penduduk Kg. Buah Pala dah terima sebuah rumah sederhana mewah kat Penang... awat Utusex Meloya, berita Haitan dan TV3Suku tal buat coverage???

Utusex kalah saman dgn Khalid Samad... makin bangkrap la! Ramai blogger pro UMNgOk yg ngaku atau lari dari fitnah yg dibuat, GAP je tunggu masa!

Pisau.net - dah ngaku fitnah kes pertukaran tanah ladang rakyat dgn jawatan MB Perak... ngaku fitnah dan tarik balik fitnah.

Dr.MiM(novandri.blogspot) pun ngaku dan tarik balik fitnah

Papagomo - dlm mak-kak-mah tak ngaku blog sendiri bile kene soal. Dlm blog bukan makin bertelor2 beraninya...masuk mak-kak-mah terus hilang teloq mcm TokNajisNazak!

Utusex meloya - KOMPOM PAPER FITNAH sebab asik kalah saman je....

UMNgOk Be-eNd...kalo bukan RASUAH, sure FITNAH berpisah tiada!

January 18, 2013 at 4:23 PM

----------------------------------------------

Langsi, lagi lebih dari 20 keluarga yang belum terima rumah macam mana pula? Malahan janji Anwar sebelum PRU 12 kata nak pulangkan tanah Kampung Buah Pala kepada pemiliknya. Lagi satu, di rumah mewah yang kononnya itu, ada kandang lembu dan kambing ke untuk para penternak di kampung berkenaan kerana sebelum ini mereka ramai juga yang menternak lembu dan kambing untuk mencari rezeki.

Jangan nak putarlah Langsi, kau tu yang tertinggal basikal, sampai basikal pun tak sempat kau nak kejar, sibuk mengata orang pula, sedarlah diri tu sama kerana kamu puak Pakatan Rakyat memang pandir semua yang disuap ke mulut kamu semua, semuanya ditelan termasuklah taik dan air kencing pimpinan lahanat kamu semua tu, sebab itu jadi pandir macam ini, aku tak terkejut sangat dengan kepandiran juak-juak Pakatan Rakyat, kerana dah tahulah apa puncanya, mereka saja yang masih tenggelam punca tak tahu nak menilai sampai jadi buta perut, bodoh dan pandir jadi busuk hati tak tentu pasal. Sedarlah diri. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Ingat UMNGok= Ingat Ngok Nizar, the three NGEH, NGAH, NGOK..penting tanah aku yang punya hahahaha...

BE End= Sepanjang cite asyik dok Fitnah n spin jak, tapi tak pernah End pun. Cerita gebang sini-sana, suruh tunjuk bukti dokumen, tak pernah pun nak kuar. Sebab tulah tak pernah END pun cerita FITNAH N Spin. Teruskanlah ayat2 BE END tu, jadi ko pun terus sokong BE END coz tak pernah nak END pun. The story that never END, BE END forever...

Anonymous said...

Langsi, segala usaha kerajaan untuk membantu rakyat dengan berbagai pembangunan pasal apa Harakah yang haram jadah itu tak laporkan, semua laporan dalam Harakah yang haram jadah itu semuanya pembohong, putar belit, aku ingat lagi berita Harakah yang haram jadah itu yang pembohong hingga menyebabkan aku memang meluat dengan pembangkang hingga sekarang ini iaitu pada tahun 1997, aku membaca Harakah, ada laporan kononnya Menara Kuala Lumpur nak runtuh, orang ramai dihasut jangan pergi ke Menara Kuala Lumpur, tetapi hingga kini Menara Kuala Lumpur masih elok, sangat jelas Harakah memang haram jadah penyebar pembohongan dan kesesatan dasar keji. Sedaralah diri. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

BE END Rules forever...cayalah teruskan menggunakan slogan BE END tu..
BE END= Perjuanganku Belum Selesai.

Again Thanks BE END, never surrender until END.

Anonymous said...

kalu tak cukup org Islam di Filipina mungkin lepas ni kita boleh offer plak kerakyatan kpd org2 Islam dari Somalia ke Ethopia ke..dan jgn lupa saudara2 kita di Gaza...

syarat penerimaan undi BN...

January 18, 2013 at 4:29 PM
---------------------------
KOMEN BANGANG MCMNEH KALO KAT MEDIA FUCKATAN HARAM MMG DPT SMBUTAN SBB AKAI DEPA DAH FROZEN ....

KALO GITU NAPE OSETAT BAHALOL, MAK LAMPIR TUH SOKONG PAKATAN HARAMjadah....ITU CONTOH PENDATANG DPT IC...

YG BERLAMBAK DLM DAPig TUH BKN KE KETURUNAN PENDATANG? NAPE XSOKONG BN.....

LAGI PON UNDI ADALAH RAHSIA....BONGOKSSSSSSSSSSSS...ORG KOMEN DEPA PON NAK KOMEN TAPI BG IDEA YG MENGONG...

Anonymous said...

Anonymous said...
Ingat UMNGok= Ingat Ngok Nizar, the three NGEH, NGAH, NGOK..penting tanah aku yang punya hahahaha...

BE End= Sepanjang cite asyik dok Fitnah n spin jak, tapi tak pernah End pun. Cerita gebang sini-sana, suruh tunjuk bukti dokumen, tak pernah pun nak kuar. Sebab tulah tak pernah END pun cerita FITNAH N Spin. Teruskanlah ayat2 BE END tu, jadi ko pun terus sokong BE END coz tak pernah nak END pun. The story that never END, BE END forever...

January 18, 2013 at 5:53 PM

---------------------------------------------------

Pakatan Rakyat adalah parasit yang memberhaya yang lebih hina dari sampah sarap, paling kurang sampah sarap boleh kitar semula jadi bahan lain, tapi parasit macam Pakatan Rakyat ini hanya menjangkiti pemikiran rakyat dengan berbagai virus pembohongan, bakteria kesesatan, dan racun-racun demontrasi liar.

Pakatan Rakyat adalah golongan jahanam yang tak peduli dosa pahala, tak peduli halal haram, semuanya dirembat sesuka hati kerana politik kedengkian terhadap UMNO.

Suratkhabar haramjadah Pakatan Rakyat seperti Harakah, Roket, Suara Keadilan ibarat najis babi yang mencemarkan alam sekitar, daripada membaca Harakah, Roket dan Suara Keadilan dan lain-lain surat khabar haram jadah Pakatan Rakyat, lebih baik baca komik Doraemon, itu lebih berfaedah, kerana komik itu banyak nilai-nilai murni sedangkan Harakah, Suara Keadilan dan Roket hanyalah agen perosak, penipu, penghasut untuk memecahbelahkan rakyat, semuanya cerita politik dan iklan ubat kuat seks, itulah saja modal mereka, dasar Pakatan Rakyat jahanam.

Biru tetap Biru! Dacing tetap Dacing! Barisan Nasional adalah pilihanku dalam PRU 13 nanti. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Dr.MiM(novandri.blogspot) pun ngaku dan tarik balik fitnah
-Bukti CCTV pun Si Annuaarr pun tak ngaku arrr...Tu ko tak baca ke Si Annuuarr tu dah tarik balik saman kat KJ. Ko punya kepala pemimpin tu takde maruah diri punya orang arrr..

Anonymous said...

Anonymous said...

Dr.MiM(novandri.blogspot) pun ngaku dan tarik balik fitnah
-Bukti CCTV pun Si Annuaarr pun tak ngaku arrr...Tu ko tak baca ke Si Annuuarr tu dah tarik balik saman kat KJ. Ko punya kepala pemimpin tu takde maruah diri punya orang arrr..

January 18, 2013 at 6:02 PM
____________________________

Tu tak masuk lai gambar ASSmin dalam jamban bagi ais krim. Nape ko x nak ke Aiskrim si ASSmin tu?

Anonymous said...

Anonymous said...
kalu tak cukup org Islam di Filipina mungkin lepas ni kita boleh offer plak kerakyatan kpd org2 Islam dari Somalia ke Ethopia ke..dan jgn lupa saudara2 kita di Gaza...

syarat penerimaan undi BN...

January 18, 2013 at 4:29 PM
---------------------------
KOMEN BANGANG MCMNEH KALO KAT MEDIA FUCKATAN HARAM MMG DPT SMBUTAN SBB AKAI DEPA DAH FROZEN ....

KALO GITU NAPE OSETAT BAHALOL, MAK LAMPIR TUH SOKONG PAKATAN HARAMjadah....ITU CONTOH PENDATANG DPT IC...

YG BERLAMBAK DLM DAPig TUH BKN KE KETURUNAN PENDATANG? NAPE XSOKONG BN.....

LAGI PON UNDI ADALAH RAHSIA....BONGOKSSSSSSSSSSSS...ORG KOMEN DEPA PON NAK KOMEN TAPI BG IDEA YG MENGONG...

January 18, 2013 at 5:58 PM

-------------------------------------------------

Saya mencadangkan supaya para penyamun, perompak, penyangak, tukang putar belit, kaki huru hara, kaki sontot, kaki balun bini kawan, kaki kelentong dalam Pakatan Rakyat pergi ke Somalia atau ke Mali dan pohonlah kerakyatan di sana, kamu ada di sini pun memang tak ada gunanya, tak tahu bersyukur, tak sedar diri, bodoh, bangang dan dungu serta pandir sepandir-pandirnya. Dasar tak sedar dek untung, dibantu dengan dasar-dasar kerajaan, menjadi bebal tak pasal-pasal jadah apa? Kerajaan yang kamu kata zalim itu, ada pernah pergi terajang ibu bapa kamu sesuka hati? Ada pernah kerajaan pergi tampar muka kamu dan sumbat tahi lembu dalam mulut kamu disebabkan kamu golongan pembangkang? Selama ini kamu sekolah di sekolah kerajaan dan diberikan bermacam-macam subsidi, pasal apa masih tak sedar diri? Dasar bebal yang tak sedar diri memang golongan tak sedar dek untung dalam Pakatan Rakyat!

Kepada pecacai Pakatan Rakyat, mana dia janji RM 50.00 untuk kanak-kanak tadika dan pra sekolah? Bila nak bagi? Itu dalam menifesto PRU 12, pasal apa hingga kini tak bagi lagi? Bantuan untuk ibu tunggal, mana perginya? Malahan bantuan untuk pelajar sebanyak RM 1000.00 bagi pelajar yang dapat melanjutkan pelajaran di universiti dan kolej, bila mau beri? Mana dia janji manismu wahai Pakatan Rakyat yang kononnya nak turunkan cukai pintu, nak turunkan sewa rumah kerajaan, haram tak dibuat, cukai pintu dinaikkan hingga 10 kali ganda, sewa rumah kerajaan yang disewa oleh golongan berpendapatan rendah dinaikkan hingga 100%, malahan penyelengaraan dibiarkan tunggang langgang, apa cerita? Memang Pakatan Rakyat jenis haram jadah, pembohong, penipu, jenis kaki putar belit. Sedarlah diri, bertaubatlah dan insaflah. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Anonymous said...
BE END Rules forever...cayalah teruskan menggunakan slogan BE END tu..
BE END= Perjuanganku Belum Selesai.

Again Thanks BE END, never surrender until END.

January 18, 2013 at 5:56 PM

------------------------------------------

Bukan Be End, tapi BN, ingat sama. Macam PAS dah jadi HamPAS yang dah nak MamPUS. PKR pula dah Parti Kian Runtuh. DAP pula makin BiaDAP, dasar DAPigs jenis rasis, bebal dan pandir yang tak sedar diri.

Pakatan Rakyat menuju kehancur, episod drama pakatan pura-pura seperti Angkatan Perpaduan Ummah yang hancur berkubur pada pertengahan dekad 1990an dan punah ranahnya dan berkuburnya Barisan Alternatif pada tahun 2001 akan berlaku kembali, itulah dasar berpakat secara jahat, malahan siap tikam sesama sendiri untuk terus berkuasa tanpa mempedulikan sekutu, akhirnya mampus berkubur macam itu sajalah Pakatan Rakyat ini, sedarlah diri, bertaubatlah. Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru! Dacing Tetap Dacing! Barisan Nasional Pilihanku Dalam PRU 13. Roket telah bocor kena tikam dengan keris, kemudian langgar bulan sampi terbelah dua, Pakatan Rakyat menunggu masa untuk hanyut bak sampah yang tak dipedulikan oleh orang ramai. Sedarlah diri. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

CIFUT said...

Ada sorang KETUA UMUM tu klu wartawan tanya mcm2, dia akan kata wartawan tu dibyr, pastu marah2 utk elak jwb soalan.
Apa punya turrr ketua umum tuh. Hehehehe.

Anonymous said...

MELAYU BELUM SELAMAT....MASIH RAMAI YG BELUM BANGUN DARI TIDOR!

Anonymous said...

Langsi, kutipan derma untuk Lebuhraya Rakyat apa dah jadi? Berapa banyak dah dapat? berapa banyak dah guna? untuk tujuan apa digunakan? Apakah status kemajuan Lebuhraya Rakyat yang dibina hasil derma orang ramai sedangkan kerajaan PAS goyang kaki saja? Harta-harta negeri selama ini pergi mana hinggakan segala pembangunan semuanya kena mintak sedekah sebagaimana nak buat projek Lebuhraya Rakyat itu? Jangan sampai jadi macam Tabung Memali sudahlah, orang yang berhak dapat hidup melarat tak dapat sesen pun, yang tak layak pula sibuk melantak hingga kembung perut jadi gemuk gedempol. Sedarlah, bertaubatlah. Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru! Dacing Tetap Dacing! Barisan Nasional Pilihanku Dalam PRU 13.

Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

PKR pula dah Parti Kian Runtuh.
Takde Anuaar maka runtuhlah PKR hahahaha...

Anonymous said...

Anonymous said...
MELAYU BELUM SELAMAT....MASIH RAMAI YG BELUM BANGUN DARI TIDOR!

January 18, 2013 at 6:23 PM

---------------------------------------------------

Sebab ada golongan pimpinan yang dasar pengkhianat yang sibuk jamu 'ubat tidur' kepada orang Melayu sendiri sampai orang Melayu kena tendang kepala dan kena picit kepala butoh pun tak dapat nak pertahankan diri, inilah angkara pimpinan jahanam Pakatan Rakyat, dasar pengkhianat bangsa! Sedarlah diri, bertaubatlah, dan insaflah. Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru! Dacing Tetap Dacing! Barisan Nasional Pilihanku Dalam PRU 13 Nanti.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Tak hidup PAS kalu takde derma lepas ceramah...

Anonymous said...

Jgn merepeklah brother..haa ni anak jati lbn..org kg pohon batu..mostly org lbn ckp melayu kedayan or melayu brunei.."Semua tempat org ckp philiphine kta kau??"Ko g area mana tue?Setahu aku yg ramai ckp philiphine adalah perkerja pusat2 hiburan dan pelacur2 pinoy. Ada melanggan ke bro??

Anonymous said...

TAK TAHU AKU BAK CAKAP... MACAM INI AKU DAN KELUARGA KELUARGA AKU DI KAMPONGBJUGA RAKAN TAULAN AKU DULU RAMAI YG SOKONG PEMBABGKAN KALAU DIKIRA ANGKA LEBIH SERATUS ORG, KINI SETALAH KAMI PERJUANGAN PARTI YG KAMI ANUTI DULU MENYIMPANG DARI LANDASAN PERJUANGAN, HINGGA MEROSAKAN AGAMA ISLAM ITU SENDIRI, JUGA SETELAH KAMI CUBA FIKIR DENGAN MATANG SERTA SECARA LUAR KOTAK POSITIFKAN OTAK YG ALLAH TAALA BAGI, SERTA SETELAH MELIHAT KERAJAAN YANG ADA KINI MEMBUAT PERUBAHAN YANG BEGITU KETARA DIMANA DAPAT MERASAI DENYUT NADI RAKYAT, RATA RATA BERPUAS HATI, KITA KITA LIHAT DISEBELAH SATU LAGI NAMPAK BERTAMBAH CELARU LAGI KUSUT........

Anonymous said...

Langsi said...
Anon 2:17...

Awat tertinggal bas ka???
Al-maklumlah berita dah diGELAPkan dek UMNgOk Be-eNd! pantang ade cerita kebaikan dan kebajikan PR atau yg berpihak kpd PR... habis semua diGELAPkan.

Penduduk Kg. Buah Pala dah terima sebuah rumah sederhana mewah kat Penang... awat Utusex Meloya, berita Haitan dan TV3Suku tal buat coverage???

Utusex kalah saman dgn Khalid Samad... makin bangkrap la! Ramai blogger pro UMNgOk yg ngaku atau lari dari fitnah yg dibuat, GAP je tunggu masa!

Pisau.net - dah ngaku fitnah kes pertukaran tanah ladang rakyat dgn jawatan MB Perak... ngaku fitnah dan tarik balik fitnah.

Dr.MiM(novandri.blogspot) pun ngaku dan tarik balik fitnah

Papagomo - dlm mak-kak-mah tak ngaku blog sendiri bile kene soal. Dlm blog bukan makin bertelor2 beraninya...masuk mak-kak-mah terus hilang teloq mcm TokNajisNazak!

Utusex meloya - KOMPOM PAPER FITNAH sebab asik kalah saman je....

UMNgOk Be-eNd...kalo bukan RASUAH, sure FITNAH berpisah tiada!

January 18, 2013 at 4:23 PM
-------------------------------
XABIS2 FITNAH...BLOGGER PISAU CUME MMBUAT BBRAPA PEMBETULAN FAKTA,BILA PULAK DIA NGAKU MMFITNAH - ITU KENYATAAN....

DR.MIM .MEMOHON MAAF ATAS KETRLANJURANNYA...BIASALA MANUSIA SSKALI BISA MELAKUKN KESILAPAN..ITU CERMINAN PENYOKONG UMNO/BN ,BKN MCM PAKATAN..WLPON TERANG2 ADA BUKTI KESALAHAN ATAU MMFITNAH ...PERNAHKN PUAK SANA TUH BERMUHASABAH DAN MEMOHON KEMAAFAN...XTAKOT AZAB KAT 'SANA' KE NNT?

YG JELAS DAN SEMUA ORG TAHU IALAH HAPRAKAH LA YG PLG LEKEH SKL ..PENOH DGN FITNAH DR MULA HINGGA AKHIR 99.9% KECUALI INFO SOLAT...INI DIAKUI OLEH PERWAKILAN SMS MUKTAMAR PAS YG BARU2 NEH


muahahahahhahahahhahahahahhah

Anonymous said...

bekas Pengarah Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) Sabah, Ramli Kamarudin bahawa kerajaan pada ketika itu terlibat memberikan kad pengenalan kepada pendatang asing (beragama Islam) di Sabah.
Ramli ketika menjadi saksi kepada Suruhanjaya Diraja (RCI) berkenaan pendatang asing di Sabah mendakwa menerima arahan daripada bekas Timbalan Menteri Dalam Negeri, Tan Sri Megat Junid Megat Ayub agar mengeluarkan resit bagi membenarkan pendatang asing di Sabah mengundi pada pilihan raya negeri itu pada 1994.
............>>>>>>>><<<<<<>>>>
UNTUK BANG RAMLI, APASAL MASATU KO TAK BANTAH,KAN KO ADA KUASA, ELEH MASATU PUN KO MAKAN KELILING KOT??????
DAH TOBATKE??/

Anonymous said...

Di mana kesatuan kita org islam di sabah sebelum ini. ? Mujur selepas adanya umno di sabah maka hak2 kita terbela Smpaikan pernah 1 tahap di dlm majlis daerah pun hampir semua kaum kerabatnya di ambil bekerja. Namun skrg tidak lagi...smua kaum jika layak buli lh bekerja d majlis2. 1 ingatan murni yg ada tanah di darat jgn bila habis di jual dgn cina baru pulak kamu ckp hak2 kamu di rampas. Anwar ibrahim pun dulu org bn n umno jugak kn. Hihihi..

Anonymous said...

Aku paling tidak puas hati kalau lepak di kk. Senang2 jak dorg main cop org itu pilipin org itu indon...mcm dorang saja lah konon nya peribumi di sana. Dorang jenis nie yg tidak pernah mengambil tahu siapa kaum2 peribumi di nusantara ni. Kumpau betul dorang.

Anonymous said...

Aku paling tidak puas hati kalau lepak di kk. Senang2 jak dorg main cop org itu pilipin org itu indon...mcm dorang saja lah konon nya peribumi di sana. Dorang jenis nie yg tidak pernah mengambil tahu siapa kaum2 peribumi di nusantara ni. Kumpau betul dorang.

Anonymous said...

Memang Tun Dr Mahathir seorang negarawan ulung kerana berani mengakui parti beliau UMNO Baru merupakan parti syaitan.
Tahniah Tun!

Anonymous said...

Kalau biarkan UMNOgok memerintah habis negara akan terggadai!

Anonymous said...

Memang sah BERSIH perlu ujud dan diberi sokongan padu untuk bersihkan senarai pengundi.

Anonymous said...

akhirnya terbukti benar ape yg dikatakan oleh Pembangkang, UmNGOK melalui bekas Presiden mereka ,mamak menyamar melayu, memberi I/C percuma pd pendatang asing, yg selama ini sentiasa dinafikan semasa zaman pemerintahannya.

kalau zaman TUNKU abd Rahman,ada sebab diberi kewarganegaraan pd pendatang nusantantara,antara sebabnya untuk membantu menentang penjajah Malayan Union w/pon hakikatnya UmNGOK mendukung undang2 peninggalan penjajah....tp si Mahathir kutty bagi I/C segera pd pendatang Filiphina adalah untuk meneruskan survival hayat UmNGOK di Sabah....dua situasi yg amat berbeza.....tp bagaimana pendokong UmNGOK boleh menghalalkan tindakan khianat seorang mamak terhadap bangsa Malaysia...sanggup membela pengkhianat dgn menyokong ape yg dibuat Mahathir kutty tanpa melihat akibatnya pd keseluruhan rakyat Malaysia.....

dan pembangkang percaya perbuatan memberi I/C segera pd Bangla, Vietnam,Indon,Myanmar,Nepal masih berterusan demi survival hayat UmNGOK.....buka mata,buka hati, jgn ditupu lagi oleh UmNGOK dan pemimpin mereka....

Anonymous said...

UmNO lama sudah dilupuskan oleh Tun Mahathir Kutty, yg ada sekarang nie UmNO baru-Parti Syaitan dikenali,,,

Anonymous said...

Biarkan PR memerentah habis agama tergadai !!! bodoh punya juak PR!!bodoh tak boleh diajar!! namanya islam...bila islam nak digadaikan semua senyap..spin isu lain....juak PR , bagi lah juhah sket!!!

Anonymous said...

UMNO baru parti syaitan.?...UMNO tak pernah perlekeh agama macam juak PR., jual kalimah Allah...mana ada juak PR berani berhujah pasal agama, semua spin isu lain.

Anonymous said...

Tuan 8.02-8.09, jika mahu berhujah gunakanlah fakta. Dan seperkara lagi, taipkan shj komen tuan dlm 1 perenggan supaya lebih mudah dibaca. Bukan apa pembaziran ruangan komen akan berlaku. Membazir itu saudara syaitan. Sekian, terima kasih.

Anonymous said...

nak mengutuk mahathir mamak kutty...tak pernah pun dia sesatkan akidah korang...DAP kafir harbi yg dok nak sesatkan umat islam tu kau puji2...islam kau letak kat mana...bontot?? bangang !!

Anonymous said...

Suka hati kerajaan sape nak diberi taraf penduduk tetap atau warga negara. Bila korang menang pru 13 korang bawa masuklah dari Hong Kong,Taiwan dan China. Apa susah sangat. Itu pun kalau boleh menang.

AKU SOKONG KERAJAAN.

Anonymous said...

Anonymous said...

Kalau biarkan UMNOgok memerintah habis negara akan terggadai!

January 18, 2013 at 8:03 PM

-Tak payah ko nak tgk jauh2, tu HamPAS bagi tanah kat kelantan bagi kat cina DAP ada ko cerita. Tu baru memerintah negeri, kalau memerintah negara lagi mudah diorang nak gadai kat CHINA.

Anonymous said...

Anonymous said...

Aku paling tidak puas hati kalau lepak di kk. Senang2 jak dorg main cop org itu pilipin org itu indon...mcm dorang saja lah konon nya peribumi di sana. Dorang jenis nie yg tidak pernah mengambil tahu siapa kaum2 peribumi di nusantara ni. Kumpau betul dorang.

January 18, 2013 at 7:42 PM
_______________________
Tu wira Sabah Mat Salleh datang dari mana? Masa lawan penjajah dimana peribumi yang lain?

Anonymous said...


kalau zaman TUNKU abd Rahman,ada sebab diberi kewarganegaraan pd pendatang nusantantara,antara sebabnya untuk membantu menentang penjajah Malayan Union w/pon hakikatnya UmNGOK mendukung undang2 peninggalan penjajah....tp si Mahathir kutty bagi I/C segera pd pendatang Filiphina adalah untuk meneruskan survival hayat UmNGOK di Sabah....dua situasi yg amat berbeza.....tp bagaimana pendokong UmNGOK boleh menghalalkan tindakan khianat seorang mamak terhadap bangsa Malaysia...sanggup membela pengkhianat dgn menyokong ape yg dibuat Mahathir kutty tanpa melihat akibatnya pd keseluruhan rakyat Malaysia.....
________________

Ni lagi satu orang buat statement buta sejarah, Malayan Union dah takde lepas MERDEKA. Nilah kata orang masa cikgu mengajar tak nak dengar. Senang jer ko nak cakap orang Filipin ni pendatang, masa dulu ada surat beranak ke? Tulah bodoh sangat nak diajar.
Sebab Mahathir yang ko kutuk tu ler Malaysia maju dan terkenal. Nak harap orang2 macam ko ni, kuat komplen, keje takde. Bila dah takde keje, asyik nak menuding jari.

Anonymous said...

Pengikut pas lagi lah bodoh. Adkah sokong paa sbb terpedaya sbb cincin 24juta.. kes aktantuya. Dia mmber aku belajar smpi degreee tp tidak pandai berfikir secara logik n kritis...itu belum lg isu lynas..

Berbalik kpd mat salleh.. itulah dia berkerturunan suluk bajau..telah berada di sabah sblm merdeka lagi.. heheh nampak kan..

Di pulau borneo ini bnyk catatan sejarah tntg kerajaan beraja ..siap ada catatan tntg kaum2 di bawah naungan nya kecuali cina dan ehem ehem hehhe..

Anonymous said...

Aku nak tambah lagi, sebab Mahathir juga ler orang2 macam ko ni boleh guna kemudahan Internet ni, pastu ko guna balik Internet tuk kutuk dia balik. Muka tak tahu malu puiiihhhh...
Berapa sangatlah orang peribumi kat Sabah tu, sekali PR memerintah Sabah, dia nak import orang CHINA dari CINA time tu baru ko tahu, dimana kedudukan ko tu. NI KALILAH>>> Puiiihhh sorry Lain Kali Lah ye..

Anonymous said...

Orang2 kat Sabah ni main tutup mata jak pasal orang CINA kat Sabah..tak pernah tanya pun diorang asal mana? Nak cakap orang filipin rampas kerja n rezeki, hooiiii bahalol cuba ko check sape paling kaya kat Sabah ni.

Anonymous said...

bangga sungguh korang ngan pengkhianat bernama Mahathir.....tahniah...mata & hati korang dibuta oleh kemajuan yg banyak menyusahkan org2 melayu....kaorang dah mendewakan si kutty nie seperti Tuhan, sampai sanggup menyatakan hanya mamak nie saja yg kununnya boleh bawak kemajuan, kalau tak, habiss....tahniah sekali lagi...

Anonymous said...

time mat salleh dulu..mana orang2 cina?

Anonymous said...

Nak kutuk2 Mahathir konon, baik ko potong jari ko tu pasal guna internet, coz Mahathir yg perkenalkan Internet ni kat rakyat Malaysia. Duduk depan komputer, tapi tak sedar "komputer" itulah antara kemajuan yang Mahathir bawa pada rakyat Malaysia. Ko patut malu kat komputer tu hahahahaha...bodoh sial, ni bukan aku yang cakap tapi komputer depan ko tu yang "cakap".

Anonymous said...

Anonymous said...

bangga sungguh korang ngan pengkhianat bernama Mahathir.....tahniah...mata & hati korang dibuta oleh kemajuan yg banyak menyusahkan org2 melayu....kaorang dah mendewakan si kutty nie seperti Tuhan, sampai sanggup menyatakan hanya mamak nie saja yg kununnya boleh bawak kemajuan, kalau tak, habiss....tahniah sekali lagi...

January 18, 2013 at 9:15 PM
_________________

Sebab nak harapkan orang2 macam ko ni bawa kemajuan puiihhhh habuk tarak, baca ayat bodoh ko tu "si kutty ni seperti Tuhan" hanya ko saja yg anggap macam tu.

komandomelayu said...

terima kasih atas ucapan tahniah!

akhirnya sibodoh dah sedar pemimpin umno lah yg majukan negara ni dan takde sekor pun pemimpin pakatan yg majukan negara ini!

kalau tak suka anda sila pindah ke brazil boleh menari samba sambil makan babi hutan sepuas hati!!

Anonymous said...

bukan pakai duit Mahahir kutty ataupun UmNGOK.....buat hapa nak berterimakasih....

wahai komando Yg BOdoh..

pemimpin PR belum pun memerintah Malaysia pon.....so, takyah buat ayat bodoh...tp laporan audit negara boleh dijadikan contoh , siapa yg mentadbir lebih baik dari UmnoNGOK......

Anonymous said...

Pengkhianat sebenar adalah ANWAR BERAHI!!!

orang yg sanggup mintak tolong negara lain semata-mata nak jadi PM.

orang yg mintak tolong IMF pastu malaysia jadi kerbau kena cucuk hidung. Maknanya dia ni tak kreatif, takde wawasan, takde survival, takde daya kepimpinan.

Anwar kemaruk nak jadi PM bukan untuk bagi Malysia jadi lebih baik. Dia hanya nak balas dendam pada Tun M aje. Korang puak PAS kena tipu hidup2 dengan Anwar.

Anonymous said...

ape2 aje lah

Anon January 18, 2013 at 9:21 PM a.k.a GAP....

dah terang2 Mahathir kutty tuh Pengkhianat Rakyat Malaysia...masih nak konar baring bela dia yeee.......tak tipu bukan UmNo namanyaa......

Anonymous said...

Selangor memangla boleh simpan duit banyak, kalau tak dibelanja!!!

Jalan berlobang-lobang macam jerawat awek kat opis aku!

Sampah kurang kerap kutip, aku tutup hidung aje, Lalat makin banyak tah mana datangnya.

Apa PKR Selangor buat? projek yg ada semua projek Kerajaan Pusat. Duit dia banyak-banyak buat apa??

Kalau kau nak simpan duit sampai bilion trilion, tapi anak kat rumah kurang makan, baju compang camping, apa ke bodoh strategi kau tu..

Anonymous said...

bangga sungguh korang ngan pengkhianat bernama Mahathir.....tahniah...mata & hati korang dibuta oleh kemajuan yg banyak menyusahkan org2 melayu....kaorang dah mendewakan si kutty nie seperti Tuhan
......................................................

Tidak pernah pun Tun itu didewakan spt tuhan. Tetapi sy masih ingat seorg ustz muda yg menyamakan nabi dgn xxx...

komandomelayu said...

926

kenapa? pemimpin pr kau pakai duit sapa konon majukan negeri ?

pemimpin pr spt yg ada skrg takkan mimpi boleh perintah negara ni kerana aku bersumpah dengan nama Allah akan aku sembelih sekor sekor kalau pemimpin kau sentuh agama dan bangsa melayu!!!

cakap banyak tak guna apakata kau bagi no hp kau?
kita jumpa boleh tengok sapa bodoh! kau atau aku

Anonymous said...

jawablah ooooi..

apa cerita dgn ostat badrulamin dan ketua pemuda pas tuuuuuu..depa orang PR la wei..

Anonymous said...

Sebab nak harapkan orang2 macam ko ni bawa kemajuan puiihhhh habuk tarak, baca ayat bodoh ko tu "si kutty ni seperti Tuhan" hanya ko saja yg anggap macam tu
...........................................................

Benarlah kata tuan. Krn sy ingat lagi dlm isu pelaksanaan hudud di Kelantan yg didkawa dihalang oleh kerajaan pusat, TG Nik Aziz dikatakan lebih takutkan Tun dr tuhan.

Anonymous said...

pemimpin PR belum pun memerintah Malaysia pon.....so, takyah buat ayat bodoh...tp laporan audit negara boleh dijadikan contoh , siapa yg mentadbir lebih baik dari UmnoNGOK......
...........................................................

Betulkah tuan sudah habis mengkaji laporan audit negara? Krn setahu sy byk juga teguran dibuat kpd kerajaan negeri yg ditadbir PR.

Anonymous said...

Kepada saudara Nadine, sedar tak apa yang saudara cakapkan ni. Siapa tuding kepada siapa ni dalam hal kalimah Allah. Siapa yang memerintah Malaysia/Tanah Melayu selama ini. Adakah PAS, PKR dan DAP. Kabinetnya mesti UMNO-BN/Perikatan yang mempunyai Kementerian Dalam Negeri. KDN inilah yanh meluluskan penggunaan kalimah Allah dalam Bible di Sarawak dan Sabah walaupun ianya diimport dari Indonesia. Kalau KDN tak luluskan macamana ianya boleh beredar di negeri-negeri itu. Kan Sabah/Sarawak tu dalam Persekutuan Malaysia juga selepas Perjanjian Malaysia 16 September 1963. Tidak timbul soal PR menuding jari kepada BN. Ini fakta dan bukannya putar belit pembangkang. Yang benar tetap benar dan yang salah tu tetaplah salah. Kalau nak komen dalam blog ni pun gunalah akal yang waras serta profesional. Jangan beremosi tak tentu hala. Sebab emosi itu tandanya pemikiran kita sendiri. Menulislah dengan penuh tanggungjawab agar orang yang membaca tulisan anda tidak akan keliru dengan penulisan yang emosi ini. Jangan hang ingat rakyat Malaysia ni tak berpelajaran. Hentikalah politik adu domba demi kedaulatan Islam dan bangsa Malaysia yang kita cintai ini.

Pak Dee said...

8:58

Tunku beri kerakyatan utk membina negara..tp Mahadey beri boleh hancur negara...lihat perbezaan...jd tlg lah tak layak Mahadey nk bandingkan diri nya dgn Tunku...

Anonymous said...

dah terang2 Mahathir kutty tuh Pengkhianat Rakyat Malaysia...masih nak konar baring bela dia yeee.......
___________________________________________________________

Dah terang-terang jugak video china doll yg disahkan 99% benar... masih nak konar baring bela dia yeee.......

Pak Dee said...


kalu dh buat keje senyap2 kat rumah org...masa dkt2 nk p/raya plak tu..lupa kan lah cerita sejarah kau atau cerita2 nk tegakkan Islam konon...

Anonymous said...

Komando Melayu yang bodoh lagi banggang. Kau ni memanag otak sekular..sikit pembangunan. Apa nak diherankan yang BN majukan Malaysia selama ini. Memang betullah kerana BN lah yang memerintah Malaysia ni selama 55 tahu. Yang kau nak bandingkan PR kerana tak bangunkan negara apa hal pulak. Sampai bila orang yang bodoh saja BN baik. Tapi adakah PR pernah memerintah Malaysia. Jangan nak bandingkan pisang dengan durian pula. Namanya pun lain, apatah lagi isinya lagilah tak serupa. Ini lah kalau belajar setakat darjah 3 zaman dulu inilah otaknya.

Anonymous said...

Tunku beri kerakyatan utk membina negara..tp Mahadey beri boleh hancur negara...lihat perbezaan...jd tlg lah tak layak Mahadey nk bandingkan diri nya dgn Tunku..
........................................................

Membantu org yg tidak diiktiraf oleh mana-mana negara sbg warganegaranya dikatakan menghancurkan negara. Sementelaah lagi jika mereka memang telah menetap di kawasan itu dr lahir. Lihat kaum Rohingya yg tidak diiktiraf oleh sbg warganegara Myanmar. Apa akan jadi kpd mereka?

Anonymous said...

yang pasti..kat penang dah ada kes edar bible kepada pelajar2 melayu.

korang tak kisah pulak ye?

dah tobat ke belum dari kekufuran nih?

Anonymous said...

dan kes ostat dan pemuda pas masih belum mampu dijawab sehingga kini..

komen berdegar2 jual negara la, pengkhianat la, nak pmenang pilihanraya laa.. tapi...tup tup yang dapat ic tu jadi pemimpin pas dan pkr. itu blm masuk pendatang kristian dan cina tu..hmmmmmmmmm?

Melayu Perak said...

anon 9.49 pm....

ko yang bangang pr dah memerintah di 4 buah negeri....

apa yang mau sangat tuh.....semuanya tunggang langgang...ko nak kata apa..???

macam nih nak perintah negara...????

«Oldest ‹Older   201 – 400 of 453   Newer› Newest»