Monday, August 26, 2013

BOIKOT CINABENG..MELAYU WAJIB BERALIH KE TEMPAT INI.



55 comments:

Anonymous said...

memang boleh nak boikot barangan cina, tapi kedai2 milik melayu pun kena buka banyak cawangan, tidak tertumpu di bandaraya sahaja. Macam senarai barangan di atas, contohnya di Temerloh, Pahang, dari senarai yang ada, hanya ada KFC, Pizza Hut, Otai, ayamas dan Tutti Fruiti sahaja. Kalau ada burger king, a&w, manhattan fish, dah tentu kami orang melayu takkan ke mcD lagi. Kalau ada Rasamas, takkan ke TCRS lagi. semua kopitiam yang tersenarai tiada di sini. Yang ada di sini hanyalah Old Town dan Kemaman Kopitiam. Sebab itu melayu sahaja kelihatan pelanggan utamanya. Perbanyakkan cawangan kedai melayu terutama di bandar yang pesat membangun seperti di Temerloh-Mentakab ini.

Terima kasih.

Anonymous said...

Kita juga harus BOIKOT mana-mana PERNIAGAAN CINA yg sungguh KURANG AJAQ, yg. PIJAK/HINA Bahasa Kebangsaan/Melayu kita! KDN kena ambil tindakan - di Barat sekalipun, jgn. harap bangsa PENDATANG berani PIJAK/HINA bahasa Kebangsaan mereka, contohnya bahasa Jerman, Peranchis dsbnya!

Lihat di http://www.bharian.com.my/bharian/articles/GerakanlicikagungkanbahasaMandarin/Article/, Gerakan licik agungkan bahasa Mandarin, Rejal Arbee, 2013/08/24:

Menjelang perayaan ulang tahun kemerdekaan ke-56 pada 31 Ogos ini banyak sudah diperkatakan mengenai sikap patriotisme rakyat terhadap negara mereka.

Salah satu simbol yang dikaitkan dengan perasaan itu ialah sikap terhadap lambang negara iaitu Jalur Gemilang yang harus disanjung dan dihargai sebagaimana juga lagu Negaraku.

Selain dua lambang itu, satu lagi petunjuk sentimen kepada negara ialah penggunaan bahasanya. Bagi rakyat negara ini tentunya bahasa Melayu yang sudah pun diiktiraf sebagai bahasa kebangsaan dan bahasa rasmi negara.

Malangnya....ada rakyat....lebih mengagungkan bahasa Mandarin. ...... beberapa syarikat pemaju perumahan hanya menggunakan bahasa Inggeris dan bahasa Mandarin dalam risalah..........Hal ini juga berlaku di Cameron Highlands.

Sekurang-kurangnya dua tempat Ee Feng Gu Bee Farm dan Strawberry Park di Kea Farm, Brinchang yang tidak langsung menggunakan bahasa Melayu di premis mereka atau pada label produk.

.....mungkin kini sudah ada gerakan licik untuk mengagungkan Mandarin dan memperlekehkan bahasa Melayu?

Ketika ini pun di Pulau Pinang sudah kelihatan tulisan Cina diberi keutamaan pada papan tanda kedai tertentu yang sudah pun mengurangkan penggunaan bahasa Melayu.

........Tentu keadaan begini tidak boleh berlaku di Perancis, Jerman mahu pun di Jepun atau Korea......Kita sudah pun mengadakan Akta Bahasa Kebangsaan yang mempunyai peruntukan membolehkan pendakwaan terhadap mereka yang tidak menggunakan bahasa Melayu pada acara rasmi.

Apakah peruntukan itu tidak boleh diperluaskan kepada syarikat yang sengaja mengabaikan penggunaan bahasa Melayu sebaliknya mengagungkan bahasa picisan supaya boleh didakwa dan dikenakan hukuman setimpal. Tindakan inilah saja yang mungkin difahami anasir berkenaan.

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

Yang tak hormat BM ni bukan cinabeng saja. Malah kementerian kerajaan pun.

Contoh: 'RESPEK Wanita'. Tak ada ke perkataan yang sama maknanya dalam BM? Tandus sangat kah BM kita ni? Kalau Mak Menteri kita ni nak buat lawak, memang ia satu lawak yang diketawakan oleh cinabeng-cinabeng(joke of the year). Tak boleh ke guna 'HORMATI Wanita'?

Memang jatidiri Mak Menteri tu dan merudum. Ni lah akibatnya kalau pilih menteri tangkap muat sahaja.

Macam mana cinabeng tak ketawakan kita? Kita tak ada jatidiri... Sebelum buat slogan-slogan macam tu, tanyalah pendapat orang-orang lama. Mak Menteri ni baru pegang kementerian dah macam kaduk naik junjung...

Cuba-cubalah dengar bagaimana dia berucap secara spontan. Memang rojak habis. Dah tu bangga pulak dengan rojak-rojak tu. Kembang-kempis hidung dia kebanggaan.

Anonymous said...

Anon 7:am, siapa Mak Menteri yg. gina bahasa rojak tu! Bala betul ni!

Anonymous said...

Anon 7:am, siapa Mak Menteri yg. GUNA bahasa rojak tu?! Bala betul ni!

Anonymous said...

Apa guna boikot barang Cinabeng lebih baik boikot kenapa dua ekor Batman bunuh Altantuya tak bersalah?

Anonymous said...

Anon 7:00 AM

Saya pun tak setuju dengan perkataan "RESPEK". Sah-sah ada perkataan Melayu, kenapa perlu menggunakan sedutan daripada perkataan Mat Salleh. Dewan Bahasa dan Pustaka/pejuang-pejuang bahasa takkan tak ada yang nak membantah? Boring betullah.

Anonymous said...

Ada Red Bean Kurap nak mengalih perhatian psl Altantuya pula!

Yg. penting kita juga TUMPU utk. BOIKOT mana-mana PERNIAGAAN CINA yg sungguh KURANG AJAQ, yg. PIJAK/HINA Bahasa Kebangsaan/Melayu kita! KDN kena ambil tindakan - di Barat sekalipun, jgn. harap bangsa PENDATANG berani PIJAK/HINA bahasa Kebangsaan mereka, contohnya bahasa Jerman, Peranchis dsbnya!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Tipah tertipu, bang!!!....di P.Pinang ada dua perniagaan Melayu yang laris tapi rupa-rupanya milik taukeh cina. Nama kedai tu *** Borong dan Minimarket ***WAN di T.Kumbar. Wahai kawan-kawan semua, berhati-hatilah, bukan semua premis Melayu milik Melayu.

Anonymous said...

Tipah tertipu, bang!!!....di P.Pinang ada dua perniagaan Melayu yang laris tapi rupa-rupanya milik taukeh cina. Nama kedai tu *** Borong dan Minimarket ***WAN di T.Kumbar. Wahai kawan-kawan semua, berhati-hatilah, bukan semua premis Melayu milik Melayu.

Anonymous said...

sudah ada bisness nama MELAYU tapi cina milikinya

contoh PAU AHMAD ....
PAU YIKMUN di Tg Malim Perak CINA punya,,, jgn makan lagi PAU YIKMUN

ALI CAFE fahrin tukang IKLAN TV3...
TAPI CINABENG RED BEAN ARMY PUNYA tuuuu

ada info kata KICAP KIPAS UDANG sudah dijual kpd CINABENG tuu

Anonymous said...

Rantaian ekonomi sebenarnya nampak mudah saja kenapa selama ini kaum cina menguasai ekonomi negara. Bermula pengeluaran barangan dari kilang cina kepada pemborong cina dan kemudian dihantar kepada peniaga cina dan akhirnya kepada pembeli melayu. Kita boleh lihat secara tak langsung, duit orang melayu yang menyumbang kekayaan kepada peniaga cina, pemborong cina dan kepada tokey kilang cina. Mereka boleh terus hidup mewah selamanya hasil duit orang melayu selama mana orang melayu masih terus membeli barangan mereka. Untuk lingkupkan bisnes mereka, orang melayu hanya perlu membeli dan menyokong produk melayu, dan rantaian duit orang melayu kepada kaum cina akan terputus. Bila sudah terputus, peniaga cina akan jatuh muflis, pemborong cina akan tembak menembak sesama sendiri dan tokey kilang cina akan bunuh diri. Nampak mudah saja kan? Hanya kita membeli dan menyokong barangan melayu selamanya. Ekonomi cinabeng akan hancur.

Anonymous said...

Kempen Beli Barangan Bumiputra (3B)
Bersemangat Dengan Slogan Abc Dan Bcl, Terpanggil Untuk Mengutarakan Langkah-Langkah Mudah Untuk Letusan Yang Lebih Dahsyat…
Langkah Mudah 1 (Kenderaan)
1. Isi Minyak Petrol Di Stesen Minyak Melayu.(Tanya Dulu Baru Isi). Berapa Banyak Duit Kita Habis Dengan Petrol Sebulan??? Contohnya Rm200 Dan Jumlah Kenderaan Melayu 5 Juta Adalah Bersamaan Dengan Rm 1billlion!!
2. Gunakan Pusat Servis Melayu. (Taukenya Senang Dikenal Pasti).Jika Dalam Sebulan 1 Juta Pelanggan Melayu Menggunakan Khidmat Ini Dengan Kos Rm 200,Maka Jumlah Pusingan Modal Pengusaha Melayu Adalah Rm 200 Juta.
3. Pergi Ke Pusat Tayar Melayu .(Tak Pernah Lagi Tengok Pekerja Melayu Di Kedai Tayar Cina). Setiap Daerah Paling Kurang Satu Pusat Servis Tayar Melayu Telah Beropersi Berbanding Dengan Puluhan Pesaingnya. Jika Jumlah Kenderaan Melayu Sebanyak 300 Ribu Sebulan Dan Kita Berbelanja Rm 400, Jumlahnya Adalah Rm 120 Juta.
4. Gunakan Pusat Eksesori Kereta Melayu. (Taukenya Senang Dikenalpasti) Sudah Bercambah Kedai Melayu Sebegini Memberi Pesaing Kepada Cina. Jika 100 Ribu Kenderaan Melayu Dan Berbelanja Rm 500 Adalah Bersamaan Dengan Rm 50 Juta.
5. Gunakan Pusat Insuran Dan Insurankan Kenderaan Anda Kepada Melayu. Jika Kenderaan Melayu Sebanyak 400 Ribu Tamat Jangka Hayat Insuran Purata Sebanyak Rm 500, Jumlahnya Adalah Sebanyak Rm 200 Juta.
6. Pergi Ke Bengkel Motosikal Melayu.Jika Jumlah Motosikal Melayu Sebanyak 2 Juta Mengeluarkan Wang Sebulan Sebanyak Rm 50, Jumlahnya Adalah Rm 100 Juta.
7. Beli Kenderaan Di Pusat Jualan Melayu. Jika Tidak Wujud Ditempat Anda Beli Kepada Salesman Melayu.
8. Beli Kenderaan Tempatan Seperti Proton,Perodua, Naza Dan Inokom.
9. Beli Motosikal Secara Tunai.Elakkan Berhutang Kerana Jika Membeli Secara Tunai Harga Termasuk Roadtax Dan Insuran Adalah Rm 4100 Tetapi Jika Hutang Selama 3 Tahun Menjadi Rm 6000 Lebih. Jangan Tertipu Dengan Duit Muka Yang Rendah. Banyak Jumlah Tersembunyi Yang Perlu Anda Bayar.

Anonymous said...

sokong GAP 100%! artikel2 sebegini memantapkan lagi perjuangan kita memartabatkan ekonomi umat melayu islam!!

kesedaran timbul dgn banyaknya pendedahan demi pendedahan yg dibuat! mana2 syarikat yg cinabeng berselindung disebalik nama dan pekerja melayu kita londehkan!!!

alternatif kita dalam memilih terlalu banyak sekarang! kita bebas memilih produk2 muslim dan meminggirkan produk2 bukan muslim dgn mudah jika kita peka!!

melayu kearah zaman kegelapan! bilamana perpecahan dalam politik melemahkan susur galur kekuatan kaum ini!! melayu sedang menuruni tangga kehancuran!!

kini kesedaran baru mulai berputik..melayu baru tidak sanggup menjadi pengemis dinegara sendiri..melayu baru punyai wawasan yg amat besar dari jiwa yg kental dan berani!!

momentum ini perlu digandakan!!! kita jgn menoleh kebelakang lagi!! kita berada dilandasan yg betul!!!

langkah memboikot cinabeng 100% ini adalah satu jihad yg amat suci!!! ubahlah sikap kita..kita angkat peniaga2 melayu berada diaras paling tinggi dalam ekonomi tanah melayu walau seribu tahunpun perjuangan kita!!

inikalilah kita ubah!!!!

Anonymous said...

Langkah Mudah 2 (Perumahan)
1. Beli Kepada Pemaju Melayu.Jumlah Pemaju Melayu Kian Bertambah Dan Utamakan Melayu.
2. Gunakan Kontraktor Melayu Untuk Ubahsuai Rumah. Sebutharga Melayu 20 % Lebih Rendah Daripada Cina. Jika Ambil Cina , Pekerjanya Pun Indonesia Dan Melayu Juga. Jika Sebutharga Melayu Rm50 Ribu, Cina Rm 60-70 Ribu. Ingat Kualiti Lebih Baik Dengan Ambil Kontaktor Cina?? Auta Yang Lebih..Pasang Tile Ok Tapi Lepas 2 Tahun Nak Lekang Sebab Simen Di Lantai Kurang..Penuh Dengan Pasir..Penggunaan Besi Pun Dia Tak Ikut..Beli Yang Kecil Dan Murah..
3. Beli Di Kedai Hardware Melayu. Jumlahnya Kini Masih Kurang Tapi Telah Wujud Kedai –Kedai Kecil Yang Menjual Kayu, Simen, Pasir,Bata, Batu Dan Perkakas Pembinaan Lain. Sokong Mereka Sebab Mereka Berani Dan Berjiwa Kental!!!
4. Gunakan Kedai Cermin Tingkap Melayu. Kedai-Kedai Begini Telah Bercambah, Hanya Kita Yang Wajib Menyokongnya.
5. Pergi Ke Kedai Besi Melayu. Nak Buat Awning,Buat Pagar, Buat Grill Tingkap Dan Lain-Lain, Begitu Banyak Kedai Besi Melayu.(Hasil Produk Dari Mara Dan Bekas Pekerja Cina). Harganya Lebih Rendah Dari Cina. Sokonglah Mereka!
6. Gunakan Perkhidmatan Servis Aircond Dan Pemasangan Aircond Baru Melayu. Bercambah-Cambah Perkhidmatan Aircond Ini Memberi Persaingan Yang Hebat Kepada Cina. Contoh Upah Servis Aircond Melayu Rm 120,Cina Pulak Rm 200. Upah Pemasangan Baru Melayu Rm 150, Cina Rm 200. Begitu Juga Harga Aircond Baru Sama Jenis 1.5 Hp, Harga Melayu Rm 1100 Dan Upah Pasang Rm 200 Sebab Jarak Hose Dan Pipe.Cina Rm 1500 Dan Dia Beri Diskaun Pemasangan Menjadi Rm100 Atau Percuma Sekalipun. Total Harga Melayu Rm 1300 Dan Cina Rm Rm 1500-Rm 1600. Kalau Anda Jenis Atau Golongan ‘Tak Pe’ Akan Jadi Rm 1700!!
7. Gunakan Khidmat Pendawaian Melayu. Telah Banyak Perkhidmatan Bertauliah Melayu…Sokong Mereka!
8. Gunakan Perkhimatan Lanskap Melayu.
9. Meriahkan Kedai Lampu Melayu. Kedai-Kedai Sebegini Telah Banyak Wujud Di Pekan Dan Bandar Di Malaysia. Dulu Jarang Kita Tengok. Bantu Mereka!
10. Beli Di Kedai Perabot Melayu. Sudah Banyak Dan Anda Berhak Memilih Tentunya Dikedai Melayu.

Anonymous said...

Langkah Mudah 3(Pertanian)
1. Beli Racun , Baja Dan Kelengkapan Pertanian Lain Di Premis Melayu. Banyak Keluaran Racun Dan Baja Dimana Milik Pnb Dan Lembaga Tabung Haji Seperti Ccm(Cap Kepala Ayam)Dan Baja-Baja Syarikat Melayu Yang Semakin Bercambah. Lihat Dalam Mudah.Com Dan Lawan Web.
2. Jual Hasil Pertanian Kepada Melayu. Contohnya Pusat Pembelian Kelapa Sawit. Ada 10 Pusat Pembelian Sawit Cina Dan Hanya 3 Milik Melayu (2 Koperasi Dan 1 Persendirian) Di Kawasan 99.99 % Melayu. Hasil Ladang Terus Ke Kilang. Pekebun Kecil Jual Kepada Pusat-Pusat Ini. Hairan Bin Ajaib…Bagaimana Sikap Melayu Boleh Memilih Pusat Pengumpulan Cina Sedangkan Mereka Sering Berbicara Tentang Penipuan Dan Ubahsuai Mesin Penimbang???
3. Jual Hasil Getah Kepada Melayu. Ubah Sikap Suka Berhutang Yang Mengikat Mereka Dan Terpaksa Menjual Kepada Cina. Dengan Berbekal Duit Dan Kedai Buruk, Semua Hasil Getah Habis Melayu Dikumpul…Menampilkan Ciri-Ciri Orang Susah..Tapi Rumahnya Di Pekan Tersergam Indah Dengan Kereta Alphard Di Depan Rumah .. Dengan Keuntungan Jualan Getah Itu, Bisnes Lain Berkembang Seperti Hardware Dan Jualan Racun Dan Baja Di Pekan..
4. Jangan Tertipu Dengan Penampilan. Peniaga-Peniaga Cina Di Kampung-Kampung Melayu Pandai Bermuka-Muka. Jika Ada Kenduri ,Mereka Pergi. Jika Ada Kematian Mereka Sedekah. Sungguh Manis Di Depan…Tapi Mereka Inilah Yang Mengikat Mangsa-Mangsa Orang Kampung Dengan Hutang Dan Terpaksa Menjual Hasil Sawit Dan Getah Kepada Mereka Tanpa Mempertikaikan Berapa Harga. Bila Dibandingkan Dengan Harga Pemborong Melayu, Mereka Telah Tertipu…Mungkin Bunga Yang Dikenakan Dengan Menurunkan Harga . Peniaga-Peniaga Cina Ini Mempunyai Barisan Broker-Broker Melayu Untuk Membeli Tanah-Tanah Orang Melayu. Sungguh Banyak Tanah Orang Kampung Sudah Dijual Dan Ditanam Sawit! Nampak Macam Susah-Dan Itulah Yang Sering Diutarakan, Tapi Dah Setaraf Jutawan Dengan Aset-Aset Yang Dimiliki..Begitu Juga Pekedai Runcit Cina Di Kampung Melayu-Seluar Pendek Dan Bersinglet, Kadang-Kadang Tak Berbaju Dan Berkasut. Tunjuk Muka Kesian Bila Kita Tawar Menawar Sebab Tak Untung. Cuba Kita Ikut Ke Bank Setiap Malam, Dia Akan Cash Deposit Dengan Jumlah Gaji Sebulan Gurubesar. Semuanya Duit Melayu `Tak Pe’. Jangan Tertipu Dengan Penampilan..

Anonymous said...

Cina pengotor , boikot kedai cina !

Anonymous said...

Langkah Mudah 4 (Perikanan)

1. Para Nelayan Perlu Jual Sendiri Dari Hasil Titik Peluh Mereka. Pemborong Cina Di Jeti-Jeti Nelayan Melayu Memang Kaki Sembelih. Contohnya Ikan Kembung Rm 2.50 Dia Beli Kat Nelayan Melayu…Kita Beli Depan Mata Nelayan Melayu Rm 4.00. Tanpa Kepanasan Dan Kesejukan, Cina Tu Dapat Rm 1.50 Sekilo Bersih….Nak Beli Kat Melayu Tak Boleh Sebab Hasil Tangkapan Dia, Cina Tu Borong Habis Tiap-Tiap Hari.. Dia Berhutang Petrol Dan Pembelian Pukat.. Perlu Buat Persatuan Dan Jangan Bagi Cina Buat Menyibuk Dalam Persatuan..

Langkah Mudah 5 (Keperluan Makanan)
1. Inilah Langkah Yang Paling Berkesan, Cepat Dan Yang Amat Dahsyat Untuk Melihat Hasilnya. Purata Perbelanjaan Dapur Orang Melayu Seisi Rumah Adalah Rm 500 Sebulan Dan Anggaran Mudah Kuasa Beli Melayu Adalah 5 Juta Sahaja. Jumlahnya Adalah Rm 2.5 Billion..
2. Apa Yang Anda Makan Hari Ni?? Nasi…Pastikan Beras Faiza..Ada Banyak Beras Melayu Lagi…Tak Menonjol Lagi..Lepas Ni Kita Boleh Nampak..Goreng Ikan Pakai Minyak Apa??? Pastikan Saji (Felda) Dan Aliff (Sime Darby)..
3. Minum Kopi Hang Tuah Dan Banyak Lagi Kopi Melayu…Gunakan Susu Pekat Manis Saji…Ini Adalah Sebahagian Kecil Dari Keperluan Kita…Jadikan Dari Hujung Rambut Kehujung Kaki Dan Perut Kita, Guna Dan Makan Produk Muslim..
4. Banyaknya Produk Muslim Kat Pasaran Tapi Cina Dah Boikot Untuk Memasarkannya..Rujuk Blog Ppim, Produk Muslim,Gap, Produk Mukmin Dan Banyak Lagi….Mencari Dan Terus Mencari..Kalau Anda Mempunyai Kedai Terus Hubungi Kilang Atau Pengedarnya….Jutaan Melayu Sedang Menanti Produk Muslim Di Pasaran!!!
5. Buat Konsortium Pemborong Melayu. Buat Agen Disetiap Negeri Dan Lantik Pemborong… Gunakan Persatuan Peniaga Melayu Yang Selama Ini Tak Menguntungkan Sangat Bangsa Melayu…Masih Dok Cover Cina Bila Berlaku Diluah Melayu Nazak, Ditelan Mati Cina….Asyik Dok Luah Walaupun Sayang…

Anonymous said...

Langkah Mudah 6 ( Perang Saraf)
1. Gerak Gempur Kepada Keluarga Dan Saudara Terdekat..Nyatakan Pendirian Bukan Berdasarkan Parti…Inilah Jihad Ekonomi!! Katakan `No’ Pada Kedai Cina…Tanamkan Penyesalan Jika Terpaksa Juga Membeli Satu Barang Yang Sangat Perlu Dikedai Cina… Walaupun Harganya 20 Sen!!!!!Sedar! Anda Dan Saya Perlu Sedar..Setiap Sen Yang Dibelanjakan Akan Menghancurkan Bisnes Melayu!!
2. Gunakan Konsep Mlm. Setiap Seorang Tarbiah 5 Orang….Tidak Kira Dari Tidak Tahu Abc Atau Aliff Baa Taa..Itu Dah Di Kira Seorang!!
3. Gunakan Kuasa Beli Anda Dikedai Cina…Tanya Produk Melayu Yang Tiada Dan Tidak Berkompromi. Tiada Produk Melayu Jangan Beli. Akhirnya Jika Sudah 10 Orang Sehari Bertanya Tentang Benda Sama, Tauke Cina Terpaksa Mengambil Juga Produk Melayu Dari Pemborong Cina Atau Melayu..Mereka Takut Dan Tertekan Jika Pelaburan Ratusan Ribu Hancur Dek Produk Melayu Yang Seribu Dua Tu…Itulah Kejayaan Pertama Kempen Ini!!!!
4. Gunakan Kuasa Beli Anda Di Kedai Melayu Atau India….Di Kedai Melayu Yang Perlu Ditekankan..Sebab Di Sinilah Semuanya Akan Bermula… Disinilah Semua Produk Melayu Akan Di Pasarkan….Apa Guna Kedai Melayu Laris Dan Laku Dari Produk Bukan Melayu..Melayu Hanya Dapat Untung Runcit Sahaja…Amaran Dan Teguran Perlu Dibuat Setiap Kali Kekedai Tersebut. Ubah Corak Pesanan Kepada Pemborong…Produk Melayu Diutamakan…Tiada Alternatif Baru Bawa Masuk Kedai…Jangan Tipu Pembeli Melayu…Ramai Lebih Tahu Dari Anda!!!!
5. Kempen Kena Bermula Dari Janin Dalam Kandungan Lagi…Beri Ibu Makanan Dari Produk Melayu..Dalam Buaian Lagi Catatkan Dalam Minda Mereka Yang Masih Merah Ini Hanya Ada Produk Melayu Yang Boleh Digunapakai!!!Jika Didapati Budak-Budak Terbeli Dikedai Cina Walau Rm1, Teguran Keras Amat Diperlukan.. Jika Tidak Dewasa Kelak Mereka Akan Berbelanja Rm 100 Pulak Dan Seterusnya Sebahagian Besar Gaji Mereka Di Laburkan Kekedai Cina..Pelaburan Yang Sia-Sia Dan Memudaratkan!
6. Semai,Tanam Dan Baja Sikap Pentingkan Produk Melayu Bagi Anak-Anak Sekolah. Walaupun Kantin Melayu,Tegur Dan Pulau Jika Masih Menjual Produk Cina. Contohnya Tidak Menggunakan Miinyak Masak Aliff/Saji Dan Susu Pekat Saji. Bangkitkan Isu Yang Paling Mudah Untuk Cari Kesalahan..Dan Tidak Membebankan. Hanya Ucapan/Teguran/Saranan Selama 5 Saat….Sambil Senyum Ada Makna!!!Akan Sedar Makcik Kantin Ni Bila Selalu Di Soal…
7.. Bila Anda Membeli Pisang Goreng..Sambil Menunggu Tanya Minyak Jenama Apa Yang Digunakan?? Jika Bukan Saji/Aliff Tetap Beli Rm 3.00 Tetapi Buat Lawak Jika Makcik Guna Minyak Aliff/Saji Saya Beli Rm 3.00 Lagi Sebab Makcik Menyokong Produk Melayu!!
8. Iklan! Iklan!Iklan! Peniaga Melayu Jangan Kedekut Membayar Untuk Iklan… ! Kami Sedang Menanti..Masukkan Label Produk Muslim….Jangan Takut…Kami Sedang Menunggu…!!!!
9. Perang Saraf Tahap 3 Adalah Rangkaian Penggunaan Semua Saluran Mediacetak Dan Elektronik, Semua Laman Sosial, Pengedaran Risalah Di Rumah, Premis Melayu Dan Masjid Tentang Jihad Ekonomi Islam Dan Sokongan Padu Yang Telah Terbukti Dan Kini Ke Fasa Seterusnya Untuk Menjadikan Ia Satu Gaya Hidup Baru Umat Melayu Islam Dibumi Malaysia!!!

Anonymous said...

Setuju bro, tapi yg tak ada kat Kuantan tu pun di lembah kelang tak banyak pun. Ala kata kalau nak makan beef burger beli local punya mcm burger bakar yg mesti banyak kat pasar malam dsb.

Anonymous said...

Kesan-Kesan
1. Pusingan Modal Perniagaan Melayu Amat Besar….Diulangi…Amat Besar!!!
Anggaran Rm 4-5 Billlion Sebulan. Setahun Jadi Lebih Kurang Rm 50 Billion. Itulah Kuasa Beli Kita!!! Nisbah Peniaga Melayu Berbanding Jumlah Keseluruhan Melayu/Bumiputrata Adalah Kecil…Berapa Ribu Bangsa Melayu Akan Jadi Jutawan Setiap Tahun????
2. Bisnes-Bisnes Baru Wujud…Peniaga-Peniaga Baru Akan Tumbuh Seperti Cendawan Lepas Hujan…Fenomena Ini Pasti Dapat Dilihat Setahun Sahaja Selepas Gerak Gempa Ini Melanda Melayu…Sokongan 100%...Kami Nak Peniaga Sediakan Perkhidmatan/ Barangan Sahaja…Anda Buat ..Kami Sokong..
3. Bisnes-Bisnes Cina Akan Dipenuhi Lubang Yang Ditutup Selama Ini…Ekonomi Mereka Sudah Goyang.Pusingan Modal Makin Berkurangan…Kos Tetap Masih Sama Dan Makin Bertambah Dengan Menambahkan Iklan-Iklan. Keuntungan Makin Susut.Yang Ada Modal Banyak Dapat Bertahan..Berapa Lama Mereka Dapat Bertahan Jika Graf Keuntungan Makin Jatuh.. Peniaga Melayu Yang Dah Kaya Mula Menyusup Masuk Kedalam Bisnes Yang Bermodal Tinggi Dengan Mendirikan Kilang Baru Atau Membeli Kilang –Kilang Cina Yang Sudah Muflis. Pemilik Kilang Bertukar Tangan…Kini Pekerja Islam Tidak Risau Lagi Kerana Di Larang Bersembahyang Jumaat…
4. Menawarkan Peluang Pekerjaan Kepada Muda Mudi Melayu Dari Jawatan Atasan Hingga Bawahan..Guna Tenaga Penuh Kaum Melayu Dapat Diicapai..
5. Orang Cina Tidak Berani Membuka Kedai-Kedai Dikawasan Melayu Lagi..Yang Sedia Ada Sudah Nyawa-Nyawa Ikan…Sudah Berkira-Kira Untuk Berpindah.. Mereka Kini Tertumpu Dikawasan Sebangsa Mereka Sahaja. Dengan Penawaran Bisnes Yang Bertambah Dan Kuasa Beli Yang Sama, Keuntungan Mula Menurun Hingga Ramai Yang Sekadar Cukup Makan..Pada Masa Itu Mereka Sudah Goyah Dan Bercakaran Sesama Mereka Untuk Berebut Tempat Berniaga Di Kawasan Yang Padat..Ramai Orang Kaya Mereka Berpindah Ke Singapura, Australia, New Zealand. Kanada Dan Usa Kerana Malaysia Bukan Syurga Dunia Mereka Lagi….
6. Bertambahnya Jumlah Jutawan Dan Dermawan Melayu… Puz Juga Makin Makmur!! Wujud Banyak Yayasan –Yayasan Baru…Semuanya Untuk Memakmurkan Islam Dan Melayu…Pusat-Pusat Tahfiz Dan Asrama-Asrama Sekolah Pondok Amat Selesa Dengan Sumbangan Ramai Dermawan..
Penutup
Anda Dan Saya Perlu Ubah Sikap. Diulangi…Ubahsikap…Kuasabeli Kita Tetap Sama….Ubahsikap!!! Buang Sikap `Tak Pe’. Gantikan `No’ Pada Bisnes Cina. Apakah Kita Tidak Akan Disoal Diakhirat Kelak? Kemana Kita Belanjakan Rezeki Yang Allah Kurniakan Kepada Kita..Kepada Siapa ??? Dan `Siapa’ Itu Pulak Membelanjakan Ke Jalan Mana??? Adakah Jalan Yang Lurus Atau Bengkang Bengkuk Yang Seterusnya Menjadi Senjata Untuk Memusnahkan Islam Di Bumi Malaysia.
Jangan Dengar Apa Cina Cakap, Ekonomii Akan Jatuh!! Memang Betul!!! Ekonomi Cina Akan Jatuh…Perbelanjaan Domestik Tetap Sama…Hanya Bertukar Kemana Duit Melayu Disalurkan…Kita Tak Perlu Risau Apa-Apa…Sebenarnya Cina Yang Amat Risau…Kesilapan Yang Akan Dikenang Sepanjang Zaman Oleh Bangsa Mereka Kerana Menyedarkan Melayu Yang Tidur 60 Tahun Lamanya.. Bangsa Melayu/Islam Yang Paling Berlemah Lembut Di Dunia…..Tiada Maaf Bagimu Bila Melayu/Islam Mula Dipijak……Buah Silat Tidak Dibuka Jika Tidak Musuh Menyerang..Sauh Kapal Tidak Tidak Dinaik Jika Kapal Belum Belayar….
P/S. Tuan Admin Tolong Edit. Perihal Penulis-Hanyalah Seorang Buruh Bergaji Rm 60 Sehari. Hari Ini Tak Bergaji Sebab Tulis Artikel Yang Ikhlas Dan Bersahaja Tanpa Merujuk Mana-Mana Sumber. Atas Pengalaman Dan Perhatian. Semoga Pengorbanan Rm 60 Akan Menjadi Keuntungan Rm 600 Juta Untuk Peniaga-Peniaga Melayu Islam. Allahu Akbar!!!
Jika Tuan Admin Nak Tahu Serba Sikit Tentang Pegangan Politik Penulis….Bukan Semua Dalam Pas Malaikat…Dan Bukan Semua Dalam Umno Itu Syaitan..Menyokong Umno Adalah Mudarat..Tetapi Menyokong Pas Adalah Lebih Mudarat…Sebabnya Tuan Lebih Maklum…Lepas Pilihanraya Masuk Umno Bersama Isteri Secara Sukarela Dan Berselindung…Belum Dapat Kad Ahli Umno Lagi… Terima Kasih Tuan Admin!!!

Anonymous said...

PKM BINTANG 3 ...TELAH MENJARAH TANAH MELAYU HINGGA 1989

PERISTIWA 13 MEI 1969 PKM DISEBALIKNYA

PRU-13 ---- SEMUA CINA SOKONG DAP KOMUNIS ....


CINA BERUSAHA UNTUK MENAWAN TANAH MELAYU SEJAK DAUHULU LAGI ...

MELAYU PEMAKAN BELACAN DAN PEMAKAN BUDU PERLU SEDAR LA WEIII


JANGAN DOK MEREMPIT DAN DOK HISAP ROKOK JE ...TANAH YANG ADA JUAL kAT CHINA .....habis tinggal kotel je nanti ...

kotel tak akan menjadi HOTEL tuuu

Anonymous said...

tolak business lahabau penipu ni

Anonymous said...

Minta jangan masukkan 7 Eleven dalam senarai kedai perlu diboikot walaupun dipunyai taikun Cina. Aku tengok 7 Eleven ini sentiasa memberi keutamaan kepada anak-anak Melayu. Kalau dah takde orang baru dia ambil bangsa lain.

Anonymous said...

Dengar cerita KFC buakan lagi JCORP punya...cina dah beli...rasa haram makan KFC skarang,saya slalu bagi tau dengan anak2 cina bukan rakyat Malaysia...mereka pendatang haram..

Anonymous said...

Mana2 Syarikat yg dipunyai cina kafir wajib kita semua umat islam jauhi....Rezeki itu datang dr Allah Swt bkn dr syarikat2 milik cina kafir...Boikot tetap boikot..Sampai kita umat islam berjaya memperkasakan ekonomi islam Malaysia pada tahap maksimum....Jihad Ekonomi Islam selamanya.... Kfc jual kpd cina kafir....RBA...Jgn buat propaganda....Buktikan... Buy Muslim 1st...

Anonymous said...

Kalau nak boikot buat lah sungguh2. Jangan hangat2 tahi ayam. Peniaga melayu pun kena ubah sikap. Jangan sombong.

Anonymous said...

Setuju kat restoran2 melayu, indon-indon pembantu kedai terutama yg muda2 perasan lawa n nak tunjuk lawa tu bukan main lagi kurang sopan, ambik order n hantar order macam kedai tu bagi makanan free. Aku sokong mana2 pendapat yg pekerja asing jgn bagi muka sangat walau pin dia tu orang islam.

Anonymous said...

tidak ada bezanya antara burger Melayu atau burger berjenama antarabangsa.

hanya mereka yang berkehendakan aspek ini, yang akan berfikir burger berjenama antarabangsa lebih baik dari burger tempatan:

1. standard-mandard mengatasi nilai pemakanan seimbang

2. biar pape asalkan bergaya

Anonymous said...

Sejak kempen ABCD bermula (iaitu pasca PRU 13), kesannya amatlah menggalakkan buat peniaga runcit Melayu.

Dari sudut pemerhatian rambang saja, sudah banyak kedai runcit Melayu yang meningkat maju dan stoknya pula terus meningkat.

Bukan itu saja, malah kedai runcit Melayu yang menyokong PR tetap mendapat limpahan keuntungan dari kempen ABCD.

Anonymous said...

BOIKOT jer la... kalo u boleh tahan, jangan minum chatime.. jangan makan mcdonald's..jangan minum starbucks.. coffee bean jangan minum..

pergi jer makan teh ais ataupon nasi lemak kat rumah mak u... jangan keluar dating yeh.. dating pon makan kfc ataupun ramly burger jer okay?

tengok lah awek u suka ke tak. kalo suka, okay la.. steady.. tapi jangan nak gaya pergi mana mana kedai cina ok?

bai, gsc pon milik cina jugak. asal u pergi tonton wayang?? jangan lah pergi... TGV pon cina jugak. pergi LOTUS, tengok wayang keling.

berani ke tak, macai UMNO???? bodoh.

Anonymous said...

CINA BABI HARAM JADAH.. kita ajar puak2 BABI CINA sampai melutut pd bangsa Melayu. Bukan main kurang hajor CINA BABI skrg.

Bile Melayu masuk kedai, mereka buat bodoh, xlayan, haga mahal2, xpe skrg full boycott CINA BABI!!

Anonymous said...

anon 5.44 pm lu SIAL BABI lah lu.. lu macai DAP haram jadah.. lu ingt org Melayu boleh mati ke xmakan itu CINA BABI punya kedai?

Old Town sudah mau mampos.. mau lg buat iklan pakai Melayu punya muka.. tdk malu punya CINA!!

Ali Cafe mau mampos punya kopi.. taruh chemical mau kasi Melayu mati cepat.. tkdk malu pakai Melayu punya Hero mau iklan..

pegi mampos lah lu anon 5.44, lu punya peruts sama busuk mcm itu perut bangkai BABI!!

Anonymous said...

Cina skrg sudah mau langsi.. kedai xtakd laku.. sikit hari lagi hari2 Cina Babi bunuh diri.. tktahan along mau cari, kacau anak bini cina babi.

Cina Babi punya bngsa cukup zalim jahat. Anak sndiri pun mau bunuh, duit punya pasal.. ini babi pun tdk buat mcm tu. Anak perempuan sndiri 5 tahun dera sampai mati.. sial punye cina.. lu Cina bangsa tdk selamat.bangsa banyak KOTOR!!

Anonymous said...

Sdr GAP.

Kita perlu "target" untuk memperbanyakkan pembekal /supplier bumiputera/melayu...sekarang ni saya rasa mereka nak membalas balik dgn menyekat supply barangan , baik yg runcit dll kepada peniaga2 melayu atau GLC...saya tengok TESCO kat tempat saya macam dah tak banyak barang...nak cari air mineral pun susah, shelves banyak kosong.....

Anonymous said...

Sekarang ini umat Islam Malaysia wajar bersatu padu menjayakan kempen "Buy Muslim 1st"...Sejujurnya kesan ini mmg mula dirasai byk pihak....bagi mereka yg terlibat dlm lapangan perniagaan pasti tahu fenomena ini telah mula mendatangkan kesan...Yang untungnya kini adalah umat Islam....Buat pengetahuan semua....berdasarkan maklumat byk pengusaha terutama dlm pasaraya2 mega atau hyper mahupun supermarket mula mengeluh kerana jualan mereka kini turun mendadak setelah PRU13....Ini adalah kejayaan bagi kita....Maka sedarilah kita semua....dgn adanya kesatuan kita umat Islam Malaysia mampu melakar kejayaan dlm melakar kejayaan bagi tujuan memperkasakan ekonomi umat Islam Malaysia...

Sahabat amat mengharapkan akan wujudnya Gedung2 Perniagaan Khusus menjual brg2 Umat Islam diwujudkan dgn kadar segera....Harga mahal sedikit dari non muslim tidak mengapa.....krn itulah harga perjuangan Jihad Ekonomi Islam...

Perjuangan kita ini adalah Jihad yg dituntut di Akhir Zaman...
1)Jihad Kesatuan Islamiah
2)Jihad Ekonomi Islam dlm slogan "Buy Muslim 1st" bagi memperkasakan ekonomi Islam....


Andai kata kamu diluar sana sangat dahagakan JIHAD.......
Bermulalah....Jihad ini merupakam permulaan kpd Pemangkin Pembanggunan Khalifah Fasa 1....

Kita perlukan perancangan yg rapi untuk tujuan ini....Percayalah....kita kini dilandasan yg tepat....Kita sedang bermula dan tidak akan berhenti sehingga matlamat impian kita semua tercapai....

Kita...Satu Kalimah....Satu Akidah...dan menariknya kita ini adalah Satu bangsa yg sinonim dgn Islam....

Dlm dunia ini hanya dua bangsa sinonim dgn agama....1-Yahudi....2-Melayu....

Segerak Selangkah Bersatu Teguh Di bawah Panji2 Syahadah....
Tidak kira kita Pas Pkr atau Umno...
Ini kali lah kita Bersatu....
Biar pun ada yg menolak....
Percayalah ramai juga yg mahu bersatu....


In sha Allah....Kejayaan Milik Kita....
Janji Allah Swt Itu pasti....
Islam Pastikan Bersinar Kembali...
Takbir....Allah Hu Akbar...!!

Anonymous said...

Aku xpergi pun lakhanat,xmati pun!
Skarang blueray,tv 3d,apa barang pi gsc tgv.aku xpenah hadap pun.
Aku keluar dating pi seafood melayu la,xhadap aku dating kt mcd.
Orang2 bodoh mcm kau aje pikir dating kt mcd,hahahaa,mane pegi otak kau ni pencacai,dunia selamanya nk mentekdarah khinzir n arak,xlama kau mati jugak..

Anonymous said...

Burger bakar lg sedap drp burgur mc dee

Anonymous said...

INI LAH MASANYA !!!!

beri cadangan dan idea anda dalam bajet 2014 nanti..Sila klik:

http://1malaysia.us5.list-manage2.com/track/click?u=efbcc1bed00fccc2ec655f87b&id=d932b39e09&e=17b70e79b1

gen2felda

Anonymous said...

hey anon 2:19pm, Melayu kerja kat 7-11 tu, selalunya sbg. hamba abdi, dan nak tipu orang Islam/Melayu supaya terus beli kat situ!

Anonymous said...

apa barang pergi GSC TGV??..berpusu-pusu..kena paksa tengok iklan sampai 30 minit.wayang ada ke cerita macam walking dead, game of thrones, breaking bad? rumah tengok kat tv 3D fhd puluh2 inci dgn bluray beli dari melayu..sewa disc dari melayu..semua tajuk ada..tak ada beli dari amazon setengah harga dari beli kat kedai cina.. sambil tengok tv order kfc atau pizza hut..nak tengok kat pawagam pun kalau filem melayu..

Anonymous said...

Anon 4.13pm, lu ini PENYAMAQ Red Bean Kurap aahhh, menyamar jadi Melayu, asyik KEMPEN nak hentam pekerja asing Islam?!

Nampak sgt lu mahu MENGHASUT org. Melayu benci sesama umat Islam, terhadap pekerja Islam dari Bangladesh, lepas tu semua kaum Sulu Islam (seolah semua pengganas sedgkan ramai dari kaum Sulu adalah Bumiputera Islam Sabah, kerana Filipina termasuk Kepulauan Melayu sebelum PENJAJAHAN British/Sepanyol), dan skrg. pekerja Indonesia Islam pula! Pergi mampus lu!

Dan apahal lu asyik TAK hentam si PELACUR-PELACUR CINADOLL yg. dibawa masuk GENG KONGSI GELAP CINA?! BERAMBUS LU!

Anonymous said...

PEMBETULKAN:

Anon 4:31pm (bukan anon 4: 13pm), lu ini PENYAMAQ Red Bean Kurap aahhh, menyamar jadi Melayu, asyik KEMPEN nak hentam pekerja asing Islam?!

Nampak sgt lu mahu MENGHASUT org. Melayu benci sesama umat Islam, terhadap pekerja Islam dari Bangladesh, lepas tu semua kaum Sulu Islam (seolah semua pengganas sedgkan ramai dari kaum Sulu adalah Bumiputera Islam Sabah, kerana Filipina termasuk Kepulauan Melayu sebelum PENJAJAHAN British/Sepanyol), dan skrg. pekerja Indonesia Islam pula! Pergi mampus lu!

Dan apahal lu asyik TAK hentam si PELACUR-PELACUR CINADOLL yg. dibawa masuk GENG KONGSI GELAP CINA?! BERAMBUS LU!

Anonymous said...

hey anon 5:44pm, lu ni mcm si CINABANGKAI gila PORNO SEKS 2 ekoq dan pee wee BANGKAI tu aahhh! Pi lu KANGKANG BABI!

Anonymous said...

MR GEN2FELDA!!

GUA MALAS NAK CADANG KAT BAJET 2014 TU..

SAPA2 YG RAJIN TLG MASUKKAN CADANGAN AKU..

1. TAMBAHKAN LAGI KR1M.

2. TAMBAHKAN LAGI RUMAH PPRT BAGI MASYARAKAT MISKIN TEGAR.

3. TAMBAH BANTUAN KEPADA RUKUN TETANGGA.

TQ.

Anonymous said...

Aku tgk Cina skrg mcm ada plan sesuatu nk lingkupkan kita. setiap kali aku pegi kedai Cina selepas Raya ( brg yg trpaksa aku cari kt kedai CinaBabi sbb melayu xde jual area aku), bukan 1 kedai tp 5-6 kedai, cara mereka layan skrg amat pelik, smpai nk bungkus brg pun xmau lg.

Aku pegi satu kedai kayu nk beli kayu yg telah diketam potong, apek sial tu paksa aku byr dlu, lepas tu sendiri angkat itu kayu byk2. Mintk tali utk ikat dia ckp xpayah laa.. lu angkat satu2.. dlm hati mcm nk terajang je Apek Cina Pendatang tu..

kedai lain plak aku pegi, (sbb brg hardware tmpat aku xde Melayu lg, area Perak Utara) nk beli brg, sudahle harga kapak.. org ptama dtg ckp ini Rm7, dtg Cina kedua ckp Rm6, dtg takukeh ckp Rm5, lepas tu bila byr duit, diorng jeling dgn muka yg puas hati.. xde bungkus2..

ade satu kedai lain aku byr duit, Cina Babi tu hempas duit change kt aku smbil tk tgk muka.. terima kasih ke TQ ke lngsung xd dh mcm dlu.. pdhal aku pelanggan selalu jg di kedai tu.

Kes yg aku cite rni btul2 tjd, 6-8 kedai cina babi, seminggu slepas Raya (aku ade projek skit nk bikin).

So ble pikir2, Melayu skrg mcm diancam secara diam2 dan terang2. Klu ade yg masih bodoh nk tlg Cina, pdhal brg2 yg melayu boleh supply dh belambak, Melayu itu PENGKHIANAT dan PEROSAK AGAMA dan BANGSA!

Anonymous said...

Terima kasih dan Tahniah saudara...

Anonymous said...

satu lg berita aku dpt dr sorng peruncit Melayu, FGV dikatakan nk stop kejap SAJIMEE (mee segera keluaran FELDA) atas alasan xlaku? Betul ke tak laku? betul ke berita ini?

atau ada sabotaj dalaman oleh pencacai2 Cinababi dlm FGV/FELDA utk hapuskan rangkaian produk melayu!??

Harap GAP dan kawan2 yg ada maklumat tlg pastikan betul atau tidak hal ini. Klu betul amat MALANG lah cara org melayu berniaga.. baru sikit ujian dh mengalah.

Kita jgn takut dgn tak laku. sbaliknya kena tiru cara Cina lakukan produk. 'Dipaksanya' produk mereka kita beli dgn sogokan iklan dan tawaran2 hebat (penipu je lebih) supaya pembeli sntiada ingat, diulang2 iklan, akhirnya beli jgk kita nih. Xckup dgn itu dibuat peraduan2 menang keta lah, moto lah, melancong ke Eropah lah.. tp company Melayu usaha malas.. sikit2 nk give up.


Harap2 berita tu xbetul. klu betul mmg lemah lah org kita.. xheran lah knapa CinaBabi boleh beli org Melayu dgn harga paling HINA semurah daging BABI..

jika ini sikap org melayu.. silalah pelawa org2 pendatang ini JAJAH kita betul2..jajah semua sekali dr makan minum smpai ke pemerintahan.. puas hati.. xpyh selindung2 lagi..!!!

entiti besar spt FELDA pun mengalah dgn Cina.. so nk harap sape lg??????


Anonymous said...

Matlamat aku skrg sama dlm usaha:

Boikot Cinabeng
Menentang Syiah
Menghapuskan LGBT dan proMurtad (PKR)
Menggerakan Dakwah
Memulihkah Melayu lupa diri, xkenang asal usul..
Melawan dakyah sesat parti guna nama Islam (PAS)


PAS? jgn sebut lagi.. parti sesat. Kalau org lain sibuk pertahankan Kesucian Kalimah Allah pun mereka boleh senyap senyi.. manusia jenis apakah ini?? Islam jenis apakah yg ada dlm PAS jika Tuhan Yang Maha Esa dihina pun mereka tk peduli.

Mereka lebih peduli soal Blackout 505? Demo atas jalan?

ShameOnYouCinaPiggy said...

CinaPiggy >>> bangsa paling kejam dlm Malaysia..
bangsa yg suka dera manusia lain ambil jd amah/pembantu

bangsa yg sanggup bunuh anak bini dek krjn WANG dan HUTANG
bangsa yg menindas dan memperhambakan org bila ada sikit power dan kekayaan.
bangsa yg kotor pantang ada lendir semua mau jolok, makan, minum, kencing tak basuh, pancut merata2 di tandas awam.
bangsa yg tamak, pantang ada nampak untung semua mau bolot
bangsa yg kaki perasuah dan merosakkan undang2 dengan rasuah
bangsa penting diri, mau angkat bangsa sndiri tp masa yg sama mau matikan bangsa lain.

Inilah bangsa CELAKA Cinabeng (shame on you all Chinese over the world wide people hate u Cina!) yg Tuhan jadikan berada di bumi Melayu ini.. sbg petunjuk dan pengajaran..mereka bangsa PENDATANg yg TAK MALU, LAGAK SEPRTI TUAN dan MAHU MENGAMBIL ALIH TANAH NENK MOYANG KITA!!

sama seperti bangsa YAHUDI yg Tuhan jadikan sbg musuh di bumi Palestin

Apakah Melayu

Anonymous said...

Boikot fama..... Banyak brg brg cina yg meka pasarkan dari produk melayu.... Rasuah berleluasa dlm agendi ini

Anonymous said...

T'kasih anon 11:18pm; apahal Felda makin ditelangkupkan Cina yg. disyaki dari DAPBANGKAI/PKR?!

Tengok Matrade, apa dia buat utk. produk Islam/Melayu kat Barat? Kalau kat Barat ni, contohnya di Jerman, kedai Asia dimonopoli kaum Cina (walau dari Vietnam atau Filipina) - bukan main susah nak jumpa produk Islam/Melayu Malaysia; dan kalau kedai Islam pula dimonopoli produk Arab, Turki, India atau Pakistan. Rempah-rempah Melayu si CINA Singapura TAMAK, dah tiru dan bolot kat Barat! Oleh kerana Barat dan Cina kat Barat ni anti-Islam (selalunya dlm. diam), dipastikan produk Islam, termasuk produk Melayu, tak dpt. pasaran di kedai-kedai kecil Asia Bukan Islam, mahupun supermarket Jerman/Barat.

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Anon 8.24 a.m

Apa lu merepek ni?

Anonymous said...

sesungguhnya kempen ini telah meresap dalam sanubari ku......ayuh melayu kita kembalikan kekuatan kita!!!

Anonymous said...

Lg satu mintak check betul ke dlm FELDA FGV jgn ada setan belaan CINA yg jd parasit utk halang penghasilan produk Makanan Muslim- ADa berita mengatakan SAJIMEE akan dihentikan pengeluaran konon kurang laku? satu penipuan. SAJIMEE lak di pasaran, sellau out of stock di TESCO... apa ni? Takkan semudah itu pun Melayu xboleh settle? baru berniaga 3-4 bulan dh nk stop? apa ni? mana sustainability? mana JIHAD? susah payah?

Harap berita tu palsu. jika betul mintak GAP bantai korek siapa SETAN dlm FELDA tu!!

Jika betul ini satu bodoh.. Mee CINTAN boleh hidup berpuiluh tahun.. aviability dan scale tu pnting. org kita kerj ank close dan hilangkn dr pasaran.. tergelak2 Cina kutuk lg.



IKLAN : Jangan BELI SPRITZER/CACTUS/ MESRA PETRONAS/ CAP KELUARGA - Air BANGKAI CINA MAMPOS di SEDUT oleh Sin CHuan Sdn Bhd dr Jirat Cina MAMPOS AIr Kuning Taiping, PERAK!!

siapa minum air Spirtzer ibarat minum air bangkai. Bangkai ialah NAJIS. minum NAJIS boleh gelapkan HATI, DOA DITOLAK, JIWA jdi KOTOR dan JAHAT...

itu IMPLIKASINYA!!!