Wednesday, August 28, 2013

IDRIS HARON TERUS MENGGANAS ! INILAH CALON KETUA PEMUDA UMNO YANG MELAYU NAK !


idris haron, calon kapabel yang berkualitikan otak melayu terus menusuk jiwa para pencinabeng.

sebelum ini idris haron kuatkuasakan undang-undang mengenai penjualan babi secara terbuka oleh peniaga cinabeng.. undang-undang ini cukup kasi pencinabeng bengang.

semalam , bersama menteri pertanian idris haron meluluskan lagi kawasan untuk PARA NELAYAN,PETANI DAN PENTERNAK BANGSA MELAYU untuk berniaga direct tanpa orang tengah.

orang tengah dalam kamus melayu, adalah cinabeng yang mengambil untung hasil kederat lelah melayu.

dah 100 hari dah lepas pru 13.

tak payah apologetik dan ketagih dengan undi cinabeng lagi.

masanya kita ganyang.
kuatkan islam , kuatkan melayu !

IDRIS HARON SOSOK UNTUK KETUA PEMUDA UMNO MALAYSIA !

90 comments:

Melayu Perak said...

jangan pulak idris haron nih dah naik keatas.....ada pulak suara sumbang yang nak jatuhkan dia....

memang lazim perangai manusia....

ada aje yang tak kena...

dulu tak suka pak lah le....suruh naikkan najib...tup..tup...tak suka pulak pada najib...????

Anonymous said...

tak suka bersebab..kita cuba naikkan pemimpin yang mengikut aspirasi rakyat..tetapi kalau pemimpin yang kita naikkan lebih bnayak merugikan bangsa tidak salah kalau kita turunkan semula.

Anonymous said...

TAK HABIS HABIS NAJIB GHOR NAK AMIK HATI CINA BENG .DALAM UTUSAN KATA DIA NAK BAGI TANGLONG SEORANG DUA BIJIK,SEDARLAH NAJIG WOI

Anonymous said...

12:44,
12:56,

KEBANYAKAN nakhoda mempunyai bakat semula jadi tetapi bakat saja tidak cukup kalau tidak ada program untuk menambahbaikkan bakat semula jadi itu.

Melayu Perak said...

kita memberi undi bukan berasaskan kebaikkan jangka pendek...

kita hendaklah memberi undi untuk kepercayaan pemimpin itu boleh memimpin sekurang-kurangnya 10 tahun atau dua penggal....

Anonymous said...

4 khalifah tersohor bukan saja memiliki bakat semula jadi tetapi sudah semetinya diterapkan dengan pelbagai ilmu dan kemahiran.

namun, khalifah berkenaan masih tidak disenangi oleh segelintir pihak/puak...

justeru jangan hairan kalau "khalifah selepas itu lebih banyak tidak disenangi. resmi dunia meme cam gegitu lar!

Anonymous said...

1:06,

10 tahun itu berpatutan tetapi kalau untuk 20 tahun dan lebih ia seolah-olah menongkat langit atau tidak mahu melihat orang lain mendapat laluan.

Melayu Perak said...

apa salahnya kalau kepimpinan nya seperti Tun Mahathir....selama 22 tahun....

Anonymous said...

MP 1:14,

yang penting bukan saja 22 tahun berada di puncak tetapi apa tindakan proaktif semasa dalam jawatan untuk memastikan selepas berundur, generasi pelapis telah bersedia mengisi kekosongan untuk sekurang-kurang 22 tahun selepas itu?

Anonymous said...

Suka! Suka! Suka! rasakan cinabeng!! selama ni depa ingat depa dah kuat dgn sokongan melayu tolol dalam PAS dan PKR!!

Anonymous said...

sokong!!xkn nk sokong ketua pemuda yg lahir luar negara,xpernah hidup di malaysia dan bersekolah di malaysia!!!

Anonymous said...

Kita rakyat dari pelbagai peringkat tidak kira dari golongan atasan,pertengahan mahupun bawahan yg penting semuanya tahu akan pentingnya untuk memartabatkan org Melayu utk kembali berkuasa dan memiliki segala kelebihan yg dari dulu kita perolehi.
Kita lihat suasana sekarang, seorang Perdana Menteri terdiri dari orang Melayu dari Golongan atasan yang mana kemenangannya dlm PRU semuanya hasil sokongan org Melayu.Tetapi apa sumbangannya kepada org Melayu yg telah memberinya kemenangan??
BR1M?KR1M? ataupun juga konsep 1M??
Inikah sumbangan beliau?? Ini bukan sumbangan uatu apa2 pun.
Sedarlah wahai Melayu, Sedarlah wahai PM Melayu ini, siapa yg memberikan anda kuasa pimpinan?Kuasa memerintah?
Majoritinya org Melayu yg mahukan kehidupan mereka ini senang dan dijaga hak dan kepentingan mereka dalam semua perkara.

Sedarlah! kenapa kaum yg tidak memberikan kamu kemenangan itu yg kamu kejarkan,yg kamu jagakan yg kamu bersungguh sungguh utk membantu!
Kaum kamu sendiri ini yg patut kamu kejar,yg patut kamu ambil berat yg patut kamu jaga segala hal dalam meniti dunia maju pada masa depan yg kamu janjikan.
Takkan kamu mahu melihat Melayu terdiri dari org Miskin,Gejala Sosial,Murtad,Ketidakmampuan dr pendidikan,perniagaan dan adakah patut kaum kamu itu sendiri merempat dibumi kelahiran tumpah tanah mereka.
Sedarlah...Org Melayu menilai segala tindak tanduk kamu, mereka yg berikan kamu kemenangan mereka juga yg kamu pinggirkan.
Sedarlah Melayu..pilihlah PM yg betul2 menjaga & memahami segala susah senang org Melayu, yg memahami segala permasalahan yg org Melayu alami.Sedarlah....

Anonymous said...

Kalau Tok Deris betul bertanding dan menang ... bagus ler

Dulu tahun 70'an Ketua Pemuda UMNO ialah Haron Idris

Sekarang ni ada potensi Idris Haron pula jadi Ketua Pemuda UMNO

Anonymous said...

1:28,

sokongan yg ko berikan adalah adil tetapi alasan yg ko berikan terhadap sokongan berkenaan adalah tidak betul. merujuk kepada situasi lebih besar, apakah kerana Oh Bama mendapat didikan di Indon tidak melayakkannya duduk di kerusi presiden Kuasa Besar?

Anonymous said...

Untung jadi cina kat Malaysia kerana sentiasa mendapat layanan istimewa dari ah jib gor. Untuk perayaan kuih bulan tahun ni, wa kasi tanglung 2 bijik free.

James H said...

Idris haron pun ok..cuma belum cukup 'kick' untuk cabar kj...

Anonymous said...

Ko ni xhabis2 nk jilat Najib pd hal yg xbetul apesal Melayu Perak??

Kebaikan jangka panjang jenis apa klu AhJib Gor letak kepala dia kasi Cina LUDAH!!!
ko paham tak melayu Ngok??!! Ko BUTA KAYU ke apa situasi skrg lepas PRU13?

Bape byk WANG penasihat Najib kasi ko utk sweep cyber troop war haa???

Anonymous said...

Melayu Perak....kalo Najib sudah ke tahap mngkhianati bangsanya sendiri bgmana ye? secara xsedar Najib tlh melakukan pelbagai kerosakan yg selama ini elok termaktub dlm pelbagai akta n agensi utk mmbela org Melayu..

Hny krn mengejar populariti Naib sgp mmbelakangkan penyokong yg menaikkn dia selama ini...terlalu nak mengambil hati cina walhal cina sikit pon xterusik nak menyokong Najib / BN..

krn liberaliti Najib makhlok sepet ini kian mmbiak dlm hal ehwal pentadbiran negara ...Makhlok sepet neh kalo dah masok dlm mana2 agensi mrk akan mmbiak spt 'babi'...dan kalo dah puak mrk pegang JANGAN HARAP ORG MELAYU akan dpt balik apa yg dlm genggaman mrk...

Cukup sudah satu penggal utk Najib n trnyata dia pon macam pak tiDOLah...

Anonymous said...

Bongok le anak Si Kitol Melayu Perak KAKI AMPU nih.. PTUIHHH la!! kita nk selamatkan prisip Bangsa dan Agama...die sibok nk jilat kaki Najib!! puihhhh !!

Anonymous said...

matematik apa yg si Kitol dan Najib ni pakai.. bila 89 kerusi dr UMNO ialah Melayu punya undi.. tiba2 kerusi Cina yg zero tu najib pulun nk tolong? setan apa yg masuk dlm badan Najib?

Jika Najib tu berakal dan akil baligh sbg org Islam.. wktu inilah dia akan tolak ugutan Cina. Tumpukan pembinaan bangsa Melayu dan jg India.

Anonymous said...

huh...tak habis lagi ke...sambung kat sini pulak? GAP kena tiup wisel ni........preetttt..

Anonymous said...

Waktu ini lah masa terbaik Najib utk hapuskan sekolah perosak SRJK Cina!! melawan suara Donkey Zhong!!

Waktu inilah Najib mau bercakap sbg PM yg dpt mandat. mandat dr siapa? dari MELAYU!!!

tapi skrg apa nanib buat?
Apa rentak Najib??
Hari Raya dia sambut macam biasa.. tp tiba2 Chinese Moon cake dia sibuk nk kasi Tanglung FREE?

wei Setan apa yg masuk dlm badan najib smpai xreti pikir Melayu kecik hati..dan cian dh benci dgn pencacaian najib!!

Najin pergi sembah kaki SAMI CINA pun Cina takkan beri UNDI pd BN lg sbb CINA sudah ada kesatuan mereka-DAP MCA GERAKAN utk target pemerintahan campuran dgn PAS dan PKR!!

Najib sepatutnya pikir mcm mana nk yakinkan Melayu..supaya Melayu2 bodoh PAS dan PKR lihat kehebatan MEMPERKASAKAN Melayu dan Islam akan menyebabkan mereka MENYEBERANGI sempadan dan join/ sokong UMNO supaya PRU14 solid Melayu bersatu dlm BN!!


Melayu Perak kaki Ampu.. ko asyik pikir EKONOMI ala YAHUDI.. kenyang sekor dua tp bangsa melayu akan terus jatuh merempat, hilang kuasa.. ekonomi xpyh ckplah najib tipu shj.. melayu xdpt apa2pun dr nya yg jd PM!!

Anonymous said...

anon 3.11

ini bukan soal habis tk habis.. klu sampai kiamat pun ada si kitol selagi itu kita kena perangi.

Ko rase main2 ke soal ini? klu ko rase main2.. oklah tunggu PRU14 kita nk tgk apa nk jd dengan Malaysia.

Aku ckp ikhls sbg rakyat biasa yg xde apa2 hubungan dgn org2 AhJib Gor atau mana2 kabel politik.


Alvin hina Islam tp skrg bebas main tweeter semula..itu kah hebatnya najib jd PM??

hina Islam dn bulan kita sedang PUASA.. Najib ade perasaan tk?? dia ada kuasa tp dia DAYUS!!! dia akan disoal org Allah krn biarkan kita meronta2 dihina Agama dan Bangsa.

Soal PAS lain mereka mmg sudah sesat dn mereka tk pegang kuasa negara. Jika PAS pegang kuasa negara tp biarkan bangsa dipijak2, Agama dihina ..aku akn turun lbh awal ke jalanan tanda protes. ini sbb hormat lg pd Najib!!

just bg pndgn kt blog supaya yg BUTA KAYU mcm Melayu Perak KAKI AMPU tu sedar diri skit!!

Tp hormat ada BATAS!

Anonymous said...

kita mesti konsisten dan sustain perjuangan kita se lama lama nya

Anonymous said...

Sokong Idris Haron atau mana mana pemuda yg JANTAN -Objektif kita nak buang KJ dan Regina Lee dari Pemuda UMNO. Kita tak nak spy Yahudi merosakkan umat Islam di Malaysia

Anonymous said...

Kalo Najib berjaya sbg pemimpin kenapa bangsa dia Melayu semakin di hina, di cerca n di tarik pelbagai keistimewaan...kalo Najib benar2 perjuangkan bangsa, agama n negara ..dia seharusnya bangkit bertegas n berkeras thdp sesiapa yg mmprlekehkan sgl2 yg berkaitan dgn Melayu n Islam...

Ini di era pemerintahan Najib Melayu semakin layu di pijak,,, Islam makin di lekehkan selekeh-lekehnya...

Malah suara pembangkang lbh Najib dengar dari suara penyokong2 BN...ISA & EO di hapuskan demi memuaskan nafsu pembangkang semata2 Najib nak meraih populariti...woooii..kalo nak popular masok AF la..gi nyanyi gedik2 sure popular...

Krn kelemahan Najib la semangat jati diri ngr kian luntur..kepercayaan org Melayu thdp pemimpin yg mrk julang selama ini pudar krn mmbiarkan Islam n bangsa juga ngr di hina semau2nya...

Apa Najib ingt dgn menabur BR1M org Melayu akan ttp setia dgn dia/BN?..skrg neh Najib tgh kemarok mengejar n menjilat jubor cina...sudah2lah...sok yg di kejar xdpt ...yg di kendong berciciran...

Jgn sok nnt krn Najib UMNO/BN akan mnjadi pembangkang...kalo ngr huruhara pon Najib yg kayo rayo bole terbang kemana saja bawa anak bini yg kuat mmbazir tuh utk selamatkan diri...tapi kite rakyat yg malang inila yg akan mghadapi tekanan n saat getir di tindas oleh kafir...

Saya sayangkan UMNO...

Anonymous said...

ok...chup sat...iklan tak berbayar:-
Semua saudara2 sebangsaku Melayu yang dikasihi, SILA TONTON TANDA PUTRA dan pakai songkok ye...yang saudari pakai le yang bersesuaian. Sekian, terima kasih.

Anonymous said...

3:43,

HINA SESUATU BANGSA ITU tidak semestinya terletak atas pundak seorang individu saje. Adakalanya sikap bangsa itu sendiri mendedahkan bangsanya terhadap perlekehan dsbnya.

Contohnya, Oh bama...setinggi mana dia dipandang tetapi warga kulit hitam tetap dipandang rendah dan dalam soal ini tak adillah semua jari dituding pada Oh Bama. Ini kerana tidak ada individu/Kuasa Besar yang akan mengubah nasib sesuatu bangsa melainkan bangsa itu sendiri melakukannya.

Bukit Gelugor Online said...

ramai sungguh yng gagah mempertahankan bangsa..hehe...

Anonymous said...

Najib tak serik-serik dgn cina. Nak try ambil hati kaum ni lagi. Dulu dia main gendang cina. Pastu tweet kpd rakyat dalam tulisan bahasa Mandrin. Terkini najib semakin gila meroyan nak beli jiwa cina, dia nak bagi tanglung & kuih bulan (x tentu halal) kpd kaum cina.

Piraaahhh ah jib ngok. Hang ni memang bebal bin bahlol. Dah comfirm puak ni tak sokong & tikam belakang. Hang dok terhegih-hegih nak bagi semua benda. Apa hal... ah jib ngok dah hila isim kot...

Anonymous said...

Jasa Najib yg paling besar buat org Melayu ialah mngiktiraf sekolah tempat pembiakan rasis, biadap n kurang ajar...sekolah vernakular...

Paling aq benci saat Najib dgn bangganya mengumumkn bhw dialah pm yg mnghapuskn kuasa Menteri pelajaran utk menutup sekolah vernakular...manyak cibai itu olang...najib pakar jilat jubor cina...

Fikir Tajam said...

Syabas Idris Haron.

Tapi tolong AWAS sikit tindakan rakus + Ganas + Buas Cinabeng (baca di bawah)

Master Plan + Grand Design Cinabeng mahu halau Melayu di Melaka.

1. Negeri Melaka semakin kehilangan kampung tradisional (semakin lenyap) atas alasan menzahirkan 'City State' yg sebok dipekikkan oleh Ali Rustam dulu.

2. Kesannya perkampungan tradisi Melayu yg merupakan kubu kuat UMNO/BN semakin terhakis.

3. Pemaju perumahan yg dikuasai Cinabeng sepenuhnya atas dasar ekonomi terbuka dan beri muka oleh Ali Rustam dulu hanya membangunkan projek rumah mewah/sederhana mewah yg rata-ratanya tidak mampu dimiliki oleh masyarakat Melayu.

4. Projek perumahan mewah/separa mewah seperti di Vista Kirana, Ozana, Orna, Melaka Perdana, Paya Rumput Perdana, Belimbing Setia, Taman Belia Antarabangsa, dan banyak lagi hampir keseluruhannya dibeli oleh Cinabeng.

5. Kesannya pada PRU13 yg lalu untuk DUN Durian Tunggal sahaja UMNO banyak kehilangan undi di merata PDM. Misalnya PDM Gangsa dan pekan Durian Tunggal jatuh ke tangan pembangkang. Ini adalah impak pembangunan projek perumahan tanpa perancangan strategi yg akhirnya dikuasai oleh pembeli Cinabeng.

6. Jika tidak dikawal fenomena ini akan menjadi lebih tragis yg mana Cinabeng telahpun menerobos kampung tradisional seperti di Kerubung Jaya, Cheng, Beringin yg mana kini terlihat Cinabeng di mana-mana.

7. PRU14 amat kritikal sekali di mana pusat pembangunan baharu ini akan menjadi medan dan sarang DAPigs sebagaimana yg telah mereka lakukan di Kota Melaka, Kota Laksamana, Durian Daun, Duyong, Bukit Katil, Bacang, Ayer Keruh, Malim, Macap dan Taman Merdeka.

8. Idris Haron mesti buka mata buka minda dan matahati. Kita MESTI hentikan niat jahat Cinabeng bagi memecahkan undi Melayu di kampung-kampung tradisi.

9. Percayalah Cinabeng tidak akan sama sekali berpuas hati setakat kejayaan di PRU12 dan PRU13 lalu. Mereka akan GANYANG HABIS-HABISAN sisa sokongan dan kubu kuat UMNO/BN yg tinggal di kampung-kampung tradisional.

10. Sebelum mereka laksanakan niat jahat penuh kesumat itu kita mesti BERTINDAK dengan SABOTAJ BISNES mereka.

BOIKOT Old Town White Coffee (ada DNA BABI)

BOIKOT Secret Recipe

BOIKOT Econsave

BOIKOT Tong Hup

BOIKOT Family Store

BOIKOT Giant

BOIKOT 7 Eleven

BOIKOT 99 Speedmart

BOIKOT KK Mart

BOIKOT Pasaraya COWBOY

BOIKOT Pasar Mini Foo Lai

BOIKOT McD Cheng (Cinabeng punya)

BOIKOT kedai tayar, workshop, farmasi, kedai hphone, kedai jam, dan semua kedai runcit Cinabeng

BOIKOT Ban Zen motor

Biar LINGKUP bisnes mereka!

Anonymous said...

Saudara/i,
Anon 3:43,

Dalam konteks bangsa yang berani keluar dari kelaziman dan pandangan lama lalu memasukan pandangan baru/penghayatan baru ialah pekerja Bangladesh:

1. Mereka ini sambil bekerja takut curi tulang... berdoser tuh

2. Meskipun sakit urat badan tak adalah ketidakhadiran bersijil bertimbun-timbun.

3. Meskipun lama diperantauan tidak pulak masuk saje hari Jumaat akan ternostalgiakan kampung halaman.

4. Cuti hujung minggu/umum bukanlah hari yang tidak sabar-sabar dinanti-nantikan dan pasca cuti hujung minggu/umum pula bukanlah peluang untuk melanjutkan waktu bersantai.

Justeru, jangan hairan kalau sesama PATI dan waima si tuan rumah dibandingkan... Bangla akan lebih mampu dan cepat berganjak dari kehinaan kepada kepujian dan dari dipandang negatif kepada pandangan lebih positif.

Renung-Renungkan

Anonymous said...

teruskan ganyang bisnes cinabeng....

ps. dah kibar Jalur Gemilang ke? Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan ke 56, MALAYSIAKU BERDAULAT, TANAHNYA TUMPAH DARAHKU...

Anonymous said...

Tak apa bagi 2 bijik tanglung sama tapau makan rumah terbuka pak-pak menteri, janji ekonomi Melayu makin dikukuhkan lebih dari 30% sungguhpun cara tersirat. Idris Haron buat di Melaka, Mukhriz Tun Mahathir buat di Kedah. Hidup UMNO!

Anonymous said...

5:09,

jangan bimbang kerana kalau kau perhatikan baik-baik, kedai pilihan Pati Bangla (setakat inilah) tetap kedai Ali!

kalau lain-lain Pati, hmm...

Anonymous said...

Jemputan kepada semua:

moh turun ramai2 kat Stadium Sultan Azlan Shah Ipoh jumaat ni, beri sokongan team Malaysia menentang India peringkat separuh akhir, hoki piala asia....

Anonymous said...

Anon 5:15 PM

Pati Bangla?.....nape ko xpernah prasan ke kemain ramai lagi kaum cibai tuh masa mengundi...ntah2 pengundi impot dari tongsan sbb cakap melayu sepatah haram pon xtau...

Tang Bangla tuh mana buktinyer???? sampai la neh xdak sekoq bangla pon korg bole buktikan...

Anonymous said...

5:15,

Bangla tu bukan setakat penyokong perniagaan mukmin, malah lebih dari itu mereka mungkin pihak terakhir yang mangaku sedara mukmin ASWJ, dunia dan akhirat, setelah Pas dan PKR menolak untuk mengaku ujud kesedaraan itu.

Anonymous said...

modal Bangla itulah puak2 BODO PAS sama2 main gendang itu plingkup Melayu. Cina import byk2 Chinadoll masuk AhJib Gor boleh tau ke?

Bkn main besar teresa kok punye majoriti.. apakah org Melayu kaji? Cinabeng smpai skrg xputus asa utk tumbangkn Lynas, iktiraf komunis,

Anonymous said...

PAS tu parti ajaran sesat...
mana nak mengaku orang islam itu bersaudara...sebab tu ada doa KO..
PAS tu bawah sikit dari syiah je ..

Anonymous said...

Di Kedah PAS cuba tutup najis yg mereka tinggalkan dgn putar belit dan bohong pd rakyat serta fitnah MB Dato Mukriz.

Bg aku Mukriz dan Idris Haron dua pemimpin ini ada masa depan besar untuk memimpin negara. Dato Jamil Khir juga mempunyai bakat serta kebolehan yang ramai xnampak.

TV Al-Hijrah, Akta Halal 2012 yg menyaksikan CinaBeng mengamuk pd JAKIM dn BN, penguatkuasaan HALAL secara ketat, kebolehan Jamil Khir menghubungkan Malaysia dgn dunia2 Arab luar.

org UMNO byk yg xkenal.. org UMNO byk kenal pemimpin yg pandai tabur duit, tp peribadi HAMPEH..

so pastikan PAU 2013 jgn perosak2 ini naik dlm UMNO.

Anonymous said...

TANDA PUTERA baru diHARAMKan ditayang di P. Pinang! Ya Allah, ya Tuhanku, si CINA DAPBANGKAI-BANGSAT-BOLEH MAMPOS ingat P. Pinang dah jadi NEGARA mereka (bersam sekutu kuat mereka , PAP-Barat-Israell), mcm. S'pura! Dahlah kpg--kpg PUSAKA nelayan dan sawah padi umat Islam/Melayu kat. P. Pinang, makin nak diJAHNANAMkan dgn. sisa babi dan mungkin penternakan udang besaran spt. dilapurkan Pers. Pengguna Islam P. Pinang, kini, PEJUANG KEMERDEKAAN Islam/Melayu kita mahu pun diPIJAK si CINA guan eng guan eng CELAKA mcm. bapak lim kit SIALnya! Awat TAK MAMPOS-MAMPOS si CINA CELAKA dua ekoq beranak ni!

Inilah akibat ada pemimpin Islam/Melayu asyik TUNDUK kpd. bangsa PENDATANG Cina DAPBINATANG-BUAS ini!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.



Anonymous said...

PEMBETULAN:

TANDA PUTERA baru diHARAMKan ditayang di P. Pinang! Ya Allah, ya Tuhanku, si CINA DAPBANGKAI-BANGSAT-BOLEH MAMPOS ingat P. Pinang dah jadi NEGARA mereka (bersama sekutu kuat mereka , PAP-Barat-Israel; tak payah tunggu TPPA lagi), mcm. S'pura! Dahlah kpg-kpg PUSAKA nelayan dan sawah padi umat Islam/Melayu kat. P. Pinang, makin nak diJAHANAMkan dgn. sisa babi dan mungkin penternakan udang besaran spt. dilapurkan Pers. Pengguna Islam P. Pinang, kini, PEJUANG KEMERDEKAAN Islam/Melayu kita mahu pun diPIJAK si CINA guan eng-CELAKA mcm. bapak lim kit-SIALnya! Awat TAK MAMPOS-MAMPOS si CINA CELAKA dua ekoq beranak ni!

Inilah akibat ada pemimpin Islam/Melayu asyik TUNDUK kpd. bangsa PENDATANG Cina DAPBINATANG-BUAS ini!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

KASI TUMBANG AH JIB GORBLOK
NI SI BACUL NI NAK BAGI TANGLUNG KAT CINA LAK

TAK HABIS HABIS KAU NI AH J8B GORBLOK
CELAKA LU PENJILAT JUBUR CINA
LU PEGI MAMPOS BOLEH TAK
MELAYU DAH JIJIK TENGOK LU LAKI BINI
BINI LU NI MUKA PUKIMAK MUKA BABI
SAKAU DUIT NEGARA NAK MAINTAIN RAMBUT TEBUAN

Anonymous said...

hey anon 5:15pm, lu ini red bean KURAP aahhh?! Nampak sgt geng KURAP ini mahu MENGHASUT org. Melayu benci sesama umat Islam, terhadap pekerja Islam dari Bangladesh, lepas itu semua kaum Sulu Islam, dan kemudian pekerja Islam Indonesia!

Apahal lu asyik TAK hentam si PELACUR-PELACUR CINADOLL yg. dibawa masuk GENG KONGSI GELAP CINA?! BANGSAT LU!

Anak Bukit Jelutong said...

Teringat dan terkenangkan Almarhum Datuk Harun Idris, salah seorang Ketua Pemuda hebat pada zamannya.

Semoga semangat perjuangannya kembali semula dalam zaman yang lebih mencabar ini.

Kalau betullah Datuk Idris Harun....

Maaflah kalau komenku agar tersasar sedikit...

Anak Bukit Jelutong said...

Teringat dan terkenangkan Almarhum Datuk Harun Idris, salah seorang Ketua Pemuda hebat pada zamannya.

Semoga semangat perjuangannya kembali semula dalam zaman yang lebih mencabar ini.

Kalau betullah Datuk Idris Harun....

Maaflah kalau komenku agak tersasar sedikit...

Anonymous said...

Tadbir saja Tanah Melayu ini secara Melayu. Tak usah dikira sangat kaum-kaum pendatang samada yang baru atau yang dah lama. Kalau tak suka cara di sini, bolehlah angkat kaki. Dia pun bukan menyokong Melayu. Dah sah dah, politik Melayu boleh berkuasa tanpa sokongan kaum pendatang. Hidup pemimpin Melayu, jangan teragak-agak. Orang Melayu di belakang tuan-tuan!

hangkedee said...

Orang melayu Penang di halau secara halus.1.cara yang pemimpin tak sedar pembinaan rumah rumah berstatus mewah 400k keatas.Adakah Wakil rakyat buta?

Anonymous said...

kalau TangaPutera haram tayangan di Pulau Mutiara, biarkan, biarkan belang mereka mereka lorekkan sendiri agar dapat Mata Melayu melihat belang itu.

alternatifnya, biarlah pihak TV swasta cepat menayangkannya agar warga marhaen di Pulau Mutiara dapat menontonnya. cumanya apakah Dapig akan menyekat siaran TV pulak? hik hik

Anonymous said...

Kita raya tak bg ketupat pon..

Anonymous said...

6:40,

kalau rumah mewah tak mampu, rumah ekspress pasang malam kena roboh...apa kata rumah terapung? kalau itupun tak buleh, biar mereka yang beri undi pada Dapig rasakan! he he

Anonymous said...

Dahlah TANDA PUTERA nak diharamkan, sekarang BENDERA tercinta kita diTERBALIKKAN!

Inilah akibat ada pemimpin Islam/Melayu asyik TUNDUK kpd. bangsa PENDATANG Cina DAPBINATANG-BUAS ini! Umat Melayu/Islam perlukan perlindungan PAHLAWAN ISLAM/MELAYU pusaka sejati, bukan yg. PENAKUT! Ambil balik P. Pinang PUSAKA Islam/Melayu dari PENGKHIANAT CINA-CINA BANGSAT ini (dan sekutu mereka dari PAP-Barat-Israel) dan tayangkan TANDA PUTERA besaran di seluruh negara, termasuk P. Pinang!

S sila lihat di http://khairulryezal.blogspot.de/2013/08/panas-jalur-gemilang-dipasang-terbalik.html, Panas!!! Jalur Gemilang Dipasang Terbalik Di Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang @cmlimguaneng, August 28, 2013:

Rakyat Malaysia akan menyambut Hari Kemerdekaan Malaysia dengan semangat mengibarkan bendera kebangsaan, Jalur Gemilang. Lain pula apa yang berlaku di 'Republik' Pulau Pinang, negeri di bawah pemerintahan Tokong Joseph Lim Guan Eng, yang secara diktator hari ini mengarahkan kesemua pawagam di Republik Pulau Pinang agar tidak menayangkan filem Tanda Putra,yang bermula tayangannya esok.

Suasana merdeka di Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang amat mengecewakan. Jalur Gemilang dipasang secara ala kadar, dua Jalur Gemilang dipasang secara terbalik manakala yang lain digantung secara selekeh. Ini caranya Ketua Menteri menghormati bendera kebangsaan. Ini caranya Ketua Menteri dan EXCO menunjukkan kecintaan kepada negara. Amat kurang ajar!!!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Nasib baiklah kat Malaysia ni ada kaum cina yg boleh dijadikan bahan atau modal utk org umno pijak supaya nampak hero sangat dan disanjungi org melayu dan akhirnya diangkat atau ditabalkan ketua baru mrk. bayangkanlah kalau tiada org cina, maka terpaksalah mereka berkicau semasa sendiri utk menampakkan bulu merak siapa yg lebih colourful, lebih kuat bunyi tin kosongnya.

Anonymous said...

PENYERANGAN terhadap ISLAM/UMATNYA, HARI KEMERDEKAAN dan PEJUANG-PEJUANG KEMERDEKAAN Islam/Melayu kita makin rakus dari PENDATANG CINA RASIS-BANGKAI, kat P. Pinang! Malaysiakini HARAM JADAH pula menghina LOGO KEMERDEKAAN kita!
Lihat di:
1. http://novandri.blogspot.com/2013/08/kurang-ajar-promosi-arak-gunakan-gambar.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+novandri+%28MINDA+INTELEK+MELAYU%29, KURANG AJAR ! PROMOSI ARAK GUNAKAN GAMBAR MASJID !!, August 28, 2013:

Nampaknya Islam terus-terusan di hina oleh mereka-mereka yang sebenarnya buta hati dan langsung tidak pernah mahu mengambil tahu tentang adab , budaya dan agama orang lain.......Gambar tersebut di ambil di kawasan Penang Road Pulau Pinang dan ia merupakan "banner" mempromosikan minuman beer di premis terbabit…..


Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

PEMBETULAN:

Sila lihat di http://khairulryezal.blogspot.com/2013/08/panas-jalur-gemilang-dipasang-terbalik.html, Panas!!! Jalur Gemilang Dipasang Terbalik Di Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang @cmlimguaneng, August 28, 2013:

Rakyat Malaysia akan menyambut Hari Kemerdekaan Malaysia dengan semangat mengibarkan bendera kebangsaan, Jalur Gemilang. Lain pula apa yang berlaku di 'Republik' Pulau Pinang, negeri di bawah pemerintahan Tokong Joseph Lim Guan Eng, yang secara diktator hari ini mengarahkan kesemua pawagam di Republik Pulau Pinang agar tidak menayangkan filem Tanda Putra,yang bermula tayangannya esok.

Suasana merdeka di Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang amat mengecewakan. Jalur Gemilang dipasang secara ala kadar, dua Jalur Gemilang dipasang secara terbalik manakala yang lain digantung secara selekeh. Ini caranya Ketua Menteri menghormati bendera kebangsaan. Ini caranya Ketua Menteri dan EXCO menunjukkan kecintaan kepada negara. Amat kurang ajar!!!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Idris Haron, Zahid Hamidi, Tok Mat Hassan adalah pemimpin melayu masa depan kita...ayuh undi mereka PAU ini utk Ketua Pemuda..Presiden Dan Timbalan Presiden UMNO.

Anonymous said...

Idris harun ni dia punya suara best serak serak jantan tak macam suara orang etuw

zopinion said...

Tumpang lalu.. ada soalan Manhattan Fish produk siapa? Bumi ke apa?

http://wubra.blogspot.com/2013/08/produk-pilihan-anda-wajib-makruh-haram.html

Anonymous said...

melayu dalam PR nampak muka dan kulit macam melayu tapi darah yg mengalir darah cinabeng!!! aku rasa contoh terbaik dari ANON 7.24PM!!

Anonymous said...

hey anon 7:24pm; lu jgn. nak buat muka kesian mcm. KERBAU KURAP bodoh, salahkan BUMIPUTERA Islam/Melayu! Bangsa Cina, asal bangsa pendatang dibawa PENJAJAH British-Zionis laknat, yg. tak sedar asal usul, nak terus PIJAK Islam dan kepala BUMIPUTERA Islam/Melayu dan Bumiputera lain kat bumi PUSAKA nenek moyang kami ini! KURANG AJAQ lu! Dan pi MAMPOS lu!

Anonymous said...

7:24,

ko cakap Umnu lagu tu, tang Pas camno?

he, he, nasib baik ada Umnu untuk tunjukkan keisleme agar muncui sebagai hero isle konon.

kenapa lagu tu? he he, pasai depan Cinabeng pijak semut pun tak mati! kah kah.

Anonymous said...

anon 7.24pm punyai kebangangan tahap melampau.. matanya jadi buta tak dapat melihat situasi kebiadaban cinabeng dan kerakusan kuasa kepada umat melayu islam kini!

org2 melayu beginilah yg tidur sekelambu dgn cinabeng dan bermimpi utk menghancurkan agama dan bangsa sendiri..dan minta mimpinya itu jadi kenyataan!

perpecahan kita memang sudah tunggu2 sekian lama! persengketaan kita harus diperhebatkan..itulah kemahuan cinabeng! bersatu dlm PR adalah satu loteri! cinabeng tak mungkin berkuasa jika bersendirian. melayu/bumiputra dan india seperti anda perlu utk menjadi balaci atau tapak kasut utk berlari mengejar impian cinabeng!

kalau ada duit lebih tu anon7.24pm..pergi la melancong ke singapura dan melawatlah jugak pekan melayu disana.. tengok apa nasib pribumi disana!

Anonymous said...

India tak boleh percaya la

Siak Kechik said...

Melayu jgn bertelagah dlm hal remeh-temeh lagi. Carilah persamaan bukan perbezaan. Jika berpecah melayu akan menjadi kelompok2 kecil & jika berpecah lagi akan menjadi kelompok mikro. Keadaan ini memudahkan 'musuh melayu' memijak kita, kelompok demi kelompok.

Anonymous said...

sokong sdra siak kechik 11.41pm!! kita kena berhati2 dgn tindakan kita! kalau menguntungkan kita...teruskan! kalau merugikan kita..hentikan! itu tindakan melayu baru!! melayu baru fokus kena tepat..matlamat mesti jelas..harapan mesti besar!!

melayu baru bencikan kekalahan! kemenangan bererti no.1. berada di no. 2 bererti kalah!!!!

ABC SELAMANYAAAA...

Anonymous said...

Terbaik la.....inilah semangat sebenar kami nak tengok.....kita kena tunjuk sikit apa itu namanya kuasa sebuah kerajaan......

Langkah seterusnya....ketatkan pengambilan pendatang asing untuk bekerja dengan kilang atau sebagainya.......bos2 besar ni xleh hidup kalau xdak pekerja, kita kasi ajar sikit.........sebab ramai pekerja melayu, diorang lagi suka ambik pekerja asing....tapi kita jangan lupa, diorang bos cinabeng ni pun kuli pemilik2 syarikat dan kilang orang luar jugak.......ajar sikit, lama2 kena pecat jugak bos2 ni....masa ni la bangsa melayu nak ambik ambik dan tunjuk bagaimana menjadi ketua syarikat pulak......amacam?????

terbaik!!!!!

Anonymous said...

Perhatian semua dan maaf zahir batin.

Mahkamah rakyat telah tertangguh sekian lama kerana terpaksa hadir open house dan terlalu banyak makan lemang ketupat rendang dan kambing golek.

Kes terkini yang berjaya diselesaikan ialah jenayah berat. Mahkamah rakyat telah mengarahkan pdrm dan kdn supaya mengistiharkan nama2 gengster supaya rakyat negara ini lebih berhati2 apabila terserempak dengan penjenayah2 berikut;

1. Ah gib gor - gengster cina yang bertopeng melayu melalui pembedahan kulit muka ala face-off atau agent cunt. Sangat berbahaya kerana telah menawan putrajaya dan telah memeras ugut untuk menghapuskan semua identiti kemelayuan negara ini. Terkini dia dilaporkan akan melepaskan bom pemusnah wmd berbentuk tanglung yang akan diberi kepada pengikut2 gengsternya apabila bulan penuh.

2. Nashry @ namewee dog - gengster 03 beranak. Bapak borek anak rintik. Bapak kencing berdiri anak kencing berlari. Anak angkat cina dia kuat kencingkan melayu merata2 tempat. Anak melayu dia giat menghasilkan video porno dalam media soSIAL. Nashry botak ini bermaharajalela di padang rengas tetapi beroperasi di KL. Jenayah pengedar barangan cetak rompak dan dagang pelacur cina.

3. KJ @ Kitol Junior - gengster ni telah rampas kuasa dari godfather yang kuat tidor. Rakus dan suka rasuah. Menjadi agen cia dan yahudi singapork. Walaupun bersendirian tapi mempunyai beberapa macai yang sangat berkuasa.

4. Kerismudin - gengster turki yang gemar tunjuk kote dan salahguna senjata. Ramai polis dan tentera telah tewas dek angkara kerismudin yang tak berperikemanusian ini. Ugutan mulutnya sahaja cukup mengancam tak membuat rakyat bengong dan merana.

Berikut pula adalah gengster yang telah berjaya di mandulkan tapi perlu diambil perhatian;

1. AlJuburi - peliwat bersiri.
2. Mat sabun - syiah yg gemar hidu jalut.
3. Ass men - penjual ais krim batang.
4. Hardy bawang - ketua ajaran sesat.
5. Nick najis - suka meludah dan mencarut.
6. No rule eja - penyeleweng dan permurtad.
7. Emperor lim - komunis wannabe.
8. Khalifah omar - tokong penganut sesat pas.
9. Teresa cocky - gembala babi.
10. Geli wong - seks bebas.
11. Ambigay - perakus lgbt dan seks luar tabii.
12. Wei tamby murti - gengster keling sesat.

Mahkamah rakyat akan memberi hukuman setimpal kepada penjenayah2 tersebut apabila berjaya ditangkap. Disarankan supaya gengster2 tersebut dibicara terus tanpa melalui peguam negara yang pemalas dan asyik ketagih memberi alasan untuk tidak mendakwa.

Mahkamah rakyat ditangguhkan lagi sehingga habis open house raya.

Anonymous said...

Patutnya kita kena buat NGO Islam/Melayu yg. BERATUS dan paling BERANI mcm. PENDEKAR SEJATI Islam/Melayu kat P. Pinang itu, lawan Cina DAPBANGKAI habis-habisan! Dan KDN kena ambil alih kESELAMATAN kpg-kpg Islam/Melayu kerana kpg-kpg. ini TERANCAM dgn geng kongsi gelap Cina (geng India sebenarnya KULI geng Cina - termasuk geng Cina ini mengkristiankan anak-anak Hindu miskin), yg. nak MENGHALAU umat Islam/Melayu dari P. Pinang. Tolong buat KEM TENTERA terbesar kat Seberang Perai, yg. dulunya penuh kpg-kpg PUSAKA sawah padi dan melayan Islam/Melayu, dan mana-mana kwsn. di JAJAH CINA DAPBANGKAI, sebab mereka ini PENGKHIANAT negara amat merbahaya, dan disyaki DALANG belakang geng kongsi gelap Cina/India!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

GAP jangan berhenti fokus kempen boikot ABC..alhamdulilah dah mula nampak hasilnya.aku sebagai pembekal barangan runcit barangan melayu pg tadi dapat call daripada pekedai dari Port Dickson minta aku bekalkan produk kat kedai dia,dia bg tau aku sekarang ni pelanggan melayu dah mula cari produk org melayu..bangga aku.

Anonymous said...

Patutnya kita kena buat NGO Islam/Melayu yg. BERATUS dan paling BERANI mcm. PENDEKAR SEJATI Islam/Melayu kat P. Pinang itu, lawan Cina DAPBANGKAI/PKR habis-habisan!

Dan KDN kena ambil alih kESELAMATAN kpg-kpg Islam/Melayu kerana kpg-kpg. ini TERANCAM dgn geng kongsi gelap Cina (geng India sebenarnya KULI geng Cina - termasuk geng Cina ini mengkristiankan anak-anak Hindu miskin), yg. nak MENGHALAU umat Islam/Melayu dari P. Pinang. Tolong buat KEM TENTERA terbesar kat Seberang Perai, yg. dulunya penuh kpg-kpg PUSAKA sawah padi dan nelayan Islam/Melayu, dan mana-mana kwsn. di JAJAH CINA DAPBANGKAI/PKR, sebab mereka ini PENGKHIANAT negara amat merbahaya.
Ini ialah kerana Cina DAPBANGKAI/PKR disyaki DALANG belakang geng kongsi gelap Cina/India (dgn. sekutu PAP-Barat-Israelnya)!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

GAP jangan berhenti fokus kempen boikot ABC..alhamdulilah dah mula nampak hasilnya.aku sebagai pembekal barangan runcit barangan melayu pg tadi dapat call daripada pekedai dari Port Dickson minta aku bekalkan produk kat kedai dia,dia bg tau aku sekarang ni pelanggan melayu dah mula cari produk org melayu..bangga aku.

Anonymous said...

GAP jangan berhenti fokus kempen boikot ABC..alhamdulilah dah mula nampak hasilnya.aku sebagai pembekal barangan runcit barangan melayu pg tadi dapat call daripada pekedai dari Port Dickson minta aku bekalkan produk kat kedai dia,dia bg tau aku sekarang ni pelanggan melayu dah mula cari produk org melayu..bangga aku.

Anonymous said...

terbaikkkk anon 1.38am!!! kita perlukan seribu berita sebegini sehari diseluruh negara!!!

Anonymous said...

anon 7.24-28 Ogos..
Laknat Allah lah atau kau wahai anon pencacai Kafir!!

Kita lawan Cina krn Cina Kafir menghina segala macam urusan Islam sampai ke hal ehwal negara.

Jika Cina xbuat hal, apakah kita selama ini hidup 55 tahun dgn mereka, ada berlaku dasar apartied? bunuh membunuh bangsa Cina?

Tp bangsa anjing mcm melayu PAS dan PKR akan lihat semua ini politik. Bg mereka klu masjid kena kencing dgn Cina semasa zaman skrg (zaman PAS jd pencacai DAP) pun itu kerja UMNO..

jd skrg kita asyik kena pesong dan tipu dgn pemimpin PAS.. wpun terang2 perkara tu bertentang dgn Islam dan keperluan bangsa melayu.

So bila berlaku hal2 begini, suara kita berpecah.

Sudah pasti pengikut PAS tkkn sokong, krn anggap ini politik rekaan UMNO.

P.Ramlee sudah buat byk filem meramalkan keadaan kita.. COBAAN- INI BETUL2.. ini dilema kita disbbkan PAS lahanat telah rosakkan pemikiran ahli2nya.. dr soal HUDUD sampailah soal bangsa..

Komunis yg terang2 zalim dan anti Agama tiba2 dipuja julang oleh Mat Sabu, konon UMNO yg putar belit fakta sejarah.. UMNO pulak LEMBIK dr segi perang saraf..

biarkan keadaan berlalu.. akhirnya inilah jdnya.. masyarakat yg pecah belah.. kita xboleh bersatu pd hal yg betul!

Anonymous said...

SETUJU!!! MANA2 MELAYU SEJATI WAJIB!!

Anonymous said...

AKU SOKONG:-
1) IDRIS HARON
2) MUKHRIZ MAHATHIR
3) ZAHID HAMIDI
4) MUHYIDIN YASIN

Setakat ni inilah 4 Melayu yg aku nampak orang yg BERJIWA MELAYU, BERSEMANGAT MELAYU dan ANAK JANTAN MELAYU JATI......yg pastinya mereka ni tak disukai oleh segolongan puak yg bencikan Melayu.


Anonymous said...

aku sokong semua yg sokong kempen ABC/BCL!

Anonymous said...

aku sokong semua yg sokong kempen ABC/BCL!

Anonymous said...

sokong dato idris haron rampas jawatan ketua pemuda....ppum berwibawa....gempur pemuda....wibawa sawo matang...ojo ngelindur....

Anonymous said...

SETUJU DGN ANDA......

Anonymous said...

hidup tok deris.. CM aku tu..

Anonymous said...

cantik idris, kasi hantam sama geng konek kecik. tolong melayu

Anonymous said...

Nak tanya Jonker Walk sudah ditutup atau masih buka lagi

Anonymous said...

Najib ni memang bodoh sombong!!

Kalau tak faham nak mentadbir Negara mintaklah naihat dari yang bijak pandai dan arif saperti Tun M.

Anonymous said...

PPinang dah hanyut. Next in line is Melaka. The cinabeng are keenly eyeing on her. Silap langkah, Melaka pun akan hanyut. Kalau Melayu tak faham-faham jugak, susahlah.

Melayu kena berfikiran strategik (medium-term as well as long-term), bukan hanya tactical short-term nak menang PRU14 sahaja. Kemenangan DAP di PPinang adalah merupakan manifestasi long-term mereka. Please take note and learn from their move.

Semoga Idris Haron tidak goyah dengan sebarang serangan (secara terbuka atau halus). Ali Rustam dah meletakkan batu asas yang kukuh di Melaka, Idris harus memantapkannya lagi.

Tapi harus diingat, cinabeng ni amat halus jarumnya. Ia tidak kelihatan jelas. Jarum tu boleh masuk secara 'indirect way'. Hubaya-hubaya jangan sampai Idris Haron alpa dan terlupa mengenainya.
Melayu amat bergantung kepada kebijaksanaan anda.

Rasa-rasanya kalau anda masuk gelanggang jadi Ketua Pemuda UMNO pun bagus juga.

Anonymous said...

Idris bakal PM Malaysia suatu hari nanti. Teruskan membela ugama dan bangsa.

Anonymous said...

Dari awal tahun 50an hingga kini kita bertolak-ansur, kini tibalah masanya kita berkeras seperti undang2 yang terdapat di Singapura tu tiada siapa pun warganya yg membantah atau menentangnya...... kenapa kita masih ditakuk lama!

Anonymous said...

Deris ikut telunjuk org. x layak jd ketua menteri melaka. hati busuk