Monday, November 11, 2013

KENYATAAN MOHD AMAR YANG BOLEH BIKIN HOT.


kenyataan mohd amar, calon timbalan presiden pas yang menyatakan KEKALAHAN TERUK PAS kepada umno adalah disebabkan UNDI MELAYU.

maknanya pas secara automatikalinya mengakui UNDI RASIS itu penting pada sesebuah parti.

secara indirectly nya pula, mohd amar mengaku kepimpinan sedia ada pas yang memimpin jentera pada pru 13 merupakan kelompok yang tunduk dan dilihat cukup lemah dalam mempertahankan islam dan melayu.

dua kesimpulan dan justifikasi yang beliau gunakan sebagai alasan mahu merebut jawatan calon timbalan presiden.

secara terang-terangannya mohd amar berkias kepimpinan mat sabu adalah malapetaka kepada pas. jika tidak , mana mungkin dia berani mencabar mat sabu.

PS : MAT SABU SEDANG BERBINCANG DALAM WAR ROOM PAS BILIK 121 UNTUK COUNTER TERJAHAN NIK AMAR.

18 comments:

Unknown said...

Slm bro mohon di pautkan blog MP http://maelpengerang.blogspot.com
tqvm atas kerjasama.

Anonymous said...

nampaknya 'penyakit' PAS dah mula berjangkit kepada pemimpin2 tertinggi Umno. . Melayu dah mula 'menyampah' dgn sikap pemimpin2 tertinggi umno yg masih tergila menjilat cinabeng dan sikap 'tak ada teloq ' mereka terhadap penghinaan kepada islam . . . klu PAS berubah saya akan sokong PAS semula 100%

Anonymous said...

Suruh nik Amar pegi ludah muka Nik Ajis yg kutuk Melayu, hina Melayu dan derhaka pd Tuhan krn jadikan dia Melayu.. setan tua kutuk tu punca umat Melayu jd haru biru.. tehan disambung oleh ostad2 cari makan mcm Azhar deros natang mcdi bini 3 ekor tuh.. ckp pndai last2 kaya anak bini.. itulah style PAS.. yg pencacai bwh2 pulak meroyan mcm nk mampos klu bertembung dgn UMNO. Melayu mcm nk perang salib..

Hudud xbunyi langsung.. tiba2 PAS nk start balik kenal melayu??

Megat Alam Gempita said...

Biarlah Mat Sabu terus jadi Timbalan Presiden kalau boleh terus ganti Hadi Awang. PAS dah semakin hilang roh Islam dan Melayunya kerana menjilat DAP dan Nuar Berahim. Senang kerja kami nak belasah PAS sampai terlungkup.

PUTRA MERDEKA said...

gua cilok bro rasisss..! tq

Anonymous said...

Keluar sendiri dari mulut Amar ni apa yang blogger pro BN katakan. Macai PR punya la nafi macam nak rak, last2 Amar bhai ni sebut terang2 dalam TV.

anti-syiahGaban said...

Apalah yang payah sangat dengan PAS-pis-pus ni. Orang melayu wajib bergabung bila diancam oleh golongan kapiaq, LGBT dan cinabeng yang kurang ajaq tu. Kita orang bukan suroh ko orang joint BN tapi jadi lah rakan BN. Yang ko pi jadi rakan kat cinabeng kominis DAPpigs, puak LGBT P'Gay'R dan geng SYIAH laknatullah tu siapa suroh?????? Kalau marah kat nyamuk tu pun, jangan lah ko bakar kelambu tu....

Anonymous said...

PAS WAJAR HAPUSKAN GOLONGAN LIBERALS DAN ANWARINAS.
BALIK KE PERJUANGAN ASAL, MERTABATKAN ISLAM.
UMNO JUGA PERLU BUANG LIBERALS DAN ANWARINAS SUPAYA PERJUANGAN ASAL UMNO UNTUK BANGSA UGAMA DAN NEGARA DAPAT DI YERUSKAN.
GABUNGAN PERJUANGAN ASAL PAS DAN UMNO DAPAT PERKUKUHKAN KAN UKHWAH ISLAMIAH, DAN UNTUK MEMATIKAN KELANGSUNGAN KETUANAN MELAYU DAN ISLAM DI BUMI TANAH MELAYU INI.
KEKUATAN MELAYU AKAN HANYA TERCAPAI DENGAN PENYATUAN MELAYU ITU SENDIRI.
HIDUP MELAYU, HIDUP ISLAM DAN MAJU NEGARA.

nasirwise said...

PAS akan mengadakan Muktamar PAS 59 di Stadium Melawati pada 22 November ini dimana pertandingan jawatan Timbalan Presiden PAS akan berlansung. Kali ini calon ulama, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah akan menentang calon Anwarinas dan penyandang Mohamad Sabu.

Pemerhati politik dan PAS melihat ia bakal medan pertempuran sengit antara golongan Anwarinas dengan golongan ulama. Datuk Tok Guru Nik Aziz pula menambahkan warna pertempuran apabila beliau menyeru ahli PAS memilih golongan Ulama. Penulis hairan juga dengan sikap Tok Guru dimana semasa menjawat Menteri Besar Kelantan dahulu beliau merestui Mohamad Sabu dipilih Timbalan Presiden. Sebabnya kerana ingin melihat Ustaz Nasarudin Isa kecundang.

Menyedari ia membawa keburukan dasar PAS dan pengaruh buruk serta kepopulariti yang menurun, Tok Guru membuat `U Turn’. Mohamad Sabu membawa sekurang kurangnya dua pengaruh kurang baik iaitu pengaruh syiah dan pengaruh Anwarinas.

DS Anwar Ibrahim, Lim Guan Eng dan Karpal Singh lebih selesa dengan Mohamad Sabu dan mudah dipengaruhi.

Walaupun pemimpin tertinggi PAS seperti Presiden dan Timbalan Presiden, juga Marsyidul Am bersetuju dengan penggunaan Kalimah Allah dan sedih dengan keputusan Mahkamah Rayuan, penulis percaya ramai ahli dan penyokong PAS di akar umbi tidak rela Kalimah Allah dipergunakan untuk agama lain. Ini akan menyukarkan lagi usaha pendaftaran Pakatan Rakyat.


Penulis percaya jika PAS membiarkan lebih ramai ahli membuat keputusan dasar parti seperti yang baru dilaksanakan oleh UMNO, ramai kepemimp.inan tertinggi PAS akan berubah wajah. Penulis harap, pada peringkat pertama ini, calon ulama perlu diangkat menjadi Timbalan Presiden dan Ahli Jawatankuasa Kerja PAS. Kumpulan Anwarinas yang terdiri daripada Mohamad Sabu, Datuk Mahfuz Omar, Datuk Husam dan Datuk Sallehuddin perlu diketepikan dahulu.

Anonymous said...

Aku tak tau nak komen kat mana, kat sini pun jadilah.

NGO dan kerajaan malaysia tak pegi nak tolong orang kat Filipina tu ke?

Kenapa tak dengar apa berita pun.

Tu jiran kita tu. Kena la tolong.

Unknown said...

Assalamualaikum,

Saya ada berita sensasi yang harap dapat disiarkan blog GAP.

Pada 3 ptg, Jumaat 8 November 2013 iaitu minggu lepas, telah berlaku satu proses mediasi antara Raja Nong Chik dan Nurul Izzah dalam kes saman RNC vs Nurul izzah & 2 yg lain Guaman Sivil 23NCVC 66-07/2013 di mana RNC menyaman Nurul kerana memfitnah beliau melakukan korupsi 1 hari sebelum PRU-13 dan disiarkan Malaysiakini.

Proses mediasi ialah satu proses di mana Mahkamah meminta pihak-pihak dlm prosiding kowtim tanpa bawak bicara penuh untuk jimatkan masa mahkamah.

Proses mediasi yg berlangsung di Pusat Mediasi Kompleks Mahkamah Jalan Duta berakhir dgn Nurul Izzah BERSETUJU memohon maaf kepada RNC, cuma menantikan pihak Raja Nong Chik menyediakan teks jawapan permohonan maaf utk dipersetujui kedua pihak, besar kemungkinan minggu ini adalah permohonan maaf tersebut. Tetapi YANG PENTINGYA NURUL sudah setuju meminta maaf. Antara yang turut hadir ialah Shanmugam iaitu lawyer Nurul, Steven Gan dari Malaysiakini dan lawyernya sebagai defendan kedua serta RNC dan pegawai2 RNC termasuk lawyernya.

Bukankah ini bermakna Nurul Izzah sudah mengaku salah? PKR dan PR menyalak-nyalak dlm kes DS Shahrizat tarik balik saman, nampaknya dlm kes Nurul ini BN pun boleh gunakan sebagai bukti PKR memang kaki fitnah semata-mata utk memenangi undi.

Anonymous said...

Mat Sabu akan kalah...
dia pun memang dah kalah pun

Ust Mohd Amar akan membawa PAS kepada kerajaan perpaduan...

Inilah yg diajar oleh Islam

Percayalah, UMNO dan PAS akan bekerjasama dan bersatu...dengan syarat, golongan ulamak kena memimpin semula PAS...

Jgn biarkan org org suruhan Anwar jadi pemimpin yg merosakkan PAS dan Islam

Anonymous said...

politik buang masa laaa pas ni.....

Anonymous said...

TAHNIAH NIK AMAR.. TAPI LEPAS INI BELIAU AKAN PANAS PUNGGUNG SEBAB PASTI AKAN DITENDANG OLEH PUAK2 NUAR YG DIKETUAI OLEH ULARMAK TERSOHOR BRO MAT.. ULAMAK TAK ADA JAWATAN DALAM PAS.. HANYA JADI PAK ANGGUK, GELENG2.. ULARMAK PAS TUGAS MEREKA HANYA MELULUSKAN SEGALA KEHENDAK KAWAN KAFIR MEREKA IAITU DAP UNTUK MEROSAKAN AGAMA ISLAM, AKIDAH, BANGSA MELAYU DAN NEGARA... ITULAH PERANAN ULARMAK PAS.. PERANAN GOLONGAN ANUWARIS MENGAMPU ATOK TUA ITU SEBAGAI ULARMNAK TERSOHOR SEBENAR YANG MAHA SUCI DAN MAHA MAKSUM...

PAS SEMAKIN SONGSANG

Anonymous said...

In shaa Allah.. Kelab Putra 1Malaysia sedang bersiap utk berlepas ke filipina.. Doakan agar sukarelawan selamat dalam menjalankan misi..

Anonymous said...

ana amat setuju jika mat sabu jadi presiden...mahfus tmb presiden...
mudahlah nak tukar nama kpd
Parti Syiah Se-Malaysia...tak gitu bahlol Pas...
bekas bahlol pas sg limau...

hangkedee said...

Kemana halatuju orang MELAYU Islam atas PAGAR. Nak harapkan Pas+DAPIG= kafir harbi.Umno +MCA +Dll = kafir.JAWAPAN. Singapork the 2nd.BERSATULAH NO UMNO.NO PAS NO PKR.100% ore melayu ISLAM.

Anonymous said...

MAT SABU akan menang! dibelakangannya adalah DAP dan PKR!

NIK AMAR akan kalah! dalam PAS sendiri berpecah dalam mendukung kepemimpinan ulama!

Pegangan majoriti ahli PAS kini, ranapkan pemerintahan UMNO/BN yg diterajui melayu islam dulu..lepas tu baru fikir macamana nak memerintah malaysia dgn kerjasama PKR, DAP dan PSM !

PAS kira dgn jatuhnya UMNO, PKR/DAP akan tunduk segala kemahuan mereka mencorak islam dan melayu kearah lebih baik?

negeri selangor menjadi contoh! PAS tiada taring bila PKR dan DAP berpadu tenaga! kerja PAS adalah memastikan permusuhan MELAYU tetap diteruskan agar kuasa pemerintahan tetap dikuasai PR!

SOKONG BISNES MELAYU SELAMANYA...