Tuesday, December 17, 2013

KOS HIDUP RAKYAT : ARTIKEL MENARIK MAZIDUL..


KLIK SINI

7 comments:

PRSial said...

PENIPUAN TNB yg dihalalkan oleh Pemerintahan NajibRosmah!! GAP dan Bloggers, jika kita tak bertindak skrg halang kegilaan Najib menaikkan segala2nya..tunggulah musibah besar sblm PRU14.. Pak Lah di paksa turun sbb isu yg sama.. WAJIB kita cepat bertindak sblm semuanya terlambat.. sblm diwartakan segala kenaikan GILA ini..


ISU#1
TNB tipu pengguna dengan melambatkan bacaan meter atau 2 bulan sekali supaya mereka boleh caj menggunakan kadar tarif tertinggi! Dengan keuntungan sudah mencecah berbillion RM, TNB tnpa rasa bersalah minta naik tarif?? GILA kah mereka atau BODOH sgt kita sbg rakyat??

ISU#-DEposit Mahal TNB tp tiada pulangan hasil

Sekian lama TNB memeras ugut pengguna. Bg rumah bertingkat, point banyak deposit mencecah RM500-RM1000 bg satu bil. Ssedangkan TNB pakai deposit ini dan berada dlm akaun mereka utk dirolling sbg modal. Mereka untung berbillion tp pendeposit2 TNB tidak pernah dapat apa2 keuntungan! Sekal lagi TNB kencing hanyir hancing atas kepala kita dgn dihalalkan oleh NajibRosmah!! Sampai bila? Kita tidak skong Pakatan Haram tp kenapa Najib bodohkan kita yg undi BN???

Anonymous said...

Aku amat setuju dgn artikel ini.
[http://gelombangkick.blogspot.com/2013/12/bukti-tnb-tipu-lagi-pecat-saja-ceo-tnb.html?showComment=1387226615265#c3171673860144938107]

Sudah lama TNB tipu kita dengan konsep accumulation usage.. supaya mreka boleh caj kan pengguna pada kadar lebih tinggi hasil dari 'pengumpulan' kilowattjam unit. Jika mereka baca meter spt dulu-25 hinggo 30 hari, jumlah KWh terkumpul adalah lbh rendah jadi hanya caj tarif pertama dan kedua shj yg akan didarabkan dgn jumlah KWH.. tp bila TNB sengaja lambatkan bacaan meter, pengguna diperas dgn meletakkan tarif ke 3 atau lebih tinggi dlm kiraan, sedangkan sptutnya bacaan tarif perlu di reset semula selepas 30 hari, supaya pendaraban hanya bermula pd tarif pertama (yg paling murah).

Cukup JAHAT TNB dgn sistem rompakkan ala moden ini. Aku sanggup join Perhimpunan Pakatan Haram jika isu mcm ini yg mereka lawan... BN semakin cari pasal-najib sengaja nk lingkupkan BN sseteolah kepercayaan diberikan pd PRU13!!!

Residen Inggeris Pahang said...

Kos sara hidup akan meningkat dan terus meningkat . Semua negara pun begitu . Kalau nak semua serba serbi murah , boleh berpindah ke bulan .

Anonymous said...

kita kena melihat pada realiti kalau syarikat itu membuat keuntungan kenapa perlu menaikan tarif begitu juga kadar tol.Mana ada keadilan utk rakyat yg secara madatori mengunakan perkhidmatan yg tiada pilihan.Kenaikan harga gula dan petro boleh di terima rakyat kerana ikut pasaran global.Betul kata penulis dimana janji PM pada PRU 13,dimana kata kata PM yg sentiasa mendengar keluh nadi rakyat.

Anonymous said...

Kamar-kamar (Al-Ĥujurāt):11 - Hai orang-orang yang beriman, janganlah sekumpulan orang laki-laki merendahkan kumpulan yang lain, boleh jadi yang ditertawakan itu lebih baik dari mereka. Dan jangan pula sekumpulan perempuan merendahkan kumpulan lainnya, boleh jadi yang direndahkan itu lebih baik. Dan janganlah suka mencela dirimu sendiri dan jangan memanggil dengan gelaran yang mengandung ejekan. Seburuk-buruk panggilan adalah (panggilan) yang buruk sesudah iman dan barangsiapa yang tidak bertobat, maka mereka itulah orang-orang yang zalim.

hangkedee said...

Sebelum PRU13 Wow BN selepas menang terbalik Momam cukup semua naik hujan saja turun lebat di Pekan...kenapa ekkk?rakyat di perkudakan 1 malisiiia baya

Anonymous said...

boleh tuntutan keadilan ini dimahkamah tak?