Saturday, March 29, 2014

PRK BALINGIAN : BN MENANG BESAR..SYABAS NAMUN USAHA KERAS PERLU DITERUSKAN.


kabarnya BN menang besar di prk balingian.
majoriti 6000 lebih.
lebih tinggi daripada keputusan pru 13..

tahniah BN sarawak..
teruskan usaha memperkuatkan islam dan bumiputra di sana.
sekat habis habisan penyebar fitnah yang cuba menghasut..

belajar dari mood di semenanjung.
pilihanraya negeri sarawak tak lama lagi..
jangan kompang lebih sangat prk balingian..

fokus kepada pilihanraya negeri kelak..
tahniah...

9 comments:

PRo-BN said...

Tahniah BN Sarawak. Usha kuat lagi untuk coming PR Negeri...

Anonymous said...

Tahniah. Paling penting wakil rakyat dan kerajaan negeri Sarawak jangan lupa memabantu rakyat dan memberi pembangunan untuk kesejahteraan kehidupan mereka. Mereka golongan yang perlu diberi perhatian kerana tahu membalas budi. Jangan terkejar kejar untuk meraih undi Cina. Mereka selamanya tidak akan mengundi BN dan tidak tahu berterima kasih. PRU ke 13 mengajar kita undi mereka tidak penting untuk meraih kemenangan. Jagalah hati dan kebajikan Melayu dan semua kaum bumiputera, Insya Allah kemenangan dalam genggaman!

Anonymous said...

Alhamdulillah.. syabas Calon BN. Marilah kita belajar dr BN Sarawak bagaimana rakyat di sana sepakat memilih BN..

UMNO terllau sombong dan tidak mahu belajar dengan parti komponen lain tentang kejayaan. UMNO berasa telah hebat krn konon Perdana Menteri org UMNO.

Sepatutnya UMNO kena study dan buat adaptasi daripada model politik BN di Sarawak yg ampuh wpun fitnah pd Pehin Seri Taib telah menggunakan dana antarabangsa dan media luar..tp musuh gagal.

UMNO kena byk study.. itupun kalau dlm UMNO masih ada yg cerdik dan boleh fikir..rasanya skrg ramai dh sama bodoh mcm Menteri2 UMNO skrg..

Menteri UMNO mintak rakyat jgn percaya spekulasi tp PM sndiri yg baut spekulasi MH370 yg belum dijumpai apa2 seolah2 dia tu tuhan? tahu dah masa depan??

Menteri Hisham pulak ptg ini bodohkan rakyat sekali lagi konon konspirasi Diego garcia tidak berlaku sbb Amerika telah banmtu kita sejak awal kes?

bodohnya.. menteri.. xpikir mcm mana pembunuh yg dtg ke balai Polis buat laporan melihat org dibunuh yg akhirnya Polis siasat pelapor itulah pembunuh..

malangnya Malaysia sbb Krjn semakin lemah dan tidka cerdik..

Minta nnt PM dr sblh Bumiputra Sarawak pulak harap2 cerdik dr Najib.

Anonymous said...

Balingan komposisi pengundinya bagaimana ? Berapa pengundi bumiputra ? Berapa pengundi bukan bumiputra (cina) ? Dari situ kita sudah boleh teka siapa yang akan menang. So BN jangan nak teruja sangat lah.

Kajang pula kenapa BN kalah walau pun pengundi melayu majoriti ? Kajang itu bandar ? Pengundi bandar khasnya yang bukan melayu kita dah tahu siapa pilihan mereka ... kalau ditanya budak dalam buaian pun dia boleh beri jawapan.

Anonymous said...

Tahniah BN.

Anonymous said...

Pembetulan bro... bukan PRU13, tapi PRN sarawak ke-10... :D

Tapi apa-apa pun tahniah buat BN Sarawak. Kami orang Sarawak sentiasa bersaama BN :P

Anonymous said...

INI MESTI KERJA PENIPUAN SPR. YANG MEMENANGKAN BN MESTI PENGUNDI BANGLADESH PUNYA KERJA. MANA MUNGKIN PKR KALAH. ORANG BALINGIAN CERDIK MACAM ORANG KAJANG TAKKAN NAK UNDI BN.

Anonymous said...

INI MESTI KERJA PENIPUAN SPR. YANG MEMENANGKAN BN MESTI PENGUNDI BANGLADESH PUNYA KERJA. MANA MUNGKIN PKR KALAH. ORANG BALINGIAN CERDIK MACAM ORANG KAJANG TAKKAN NAK UNDI BN.

Anonymous said...

Tahniah BN,

Nampaknya PKR telah di 'BALING' oleh penduduk Balingian jauh kedalam Laut Cina Selatan.

harap tak pakai black box, biar pihak SAR tak payah cari.

Terbaeek.