Monday, June 23, 2014

KALIMAH ALLAH.. ALHAMDULILLAH KITA MENANG.



keputusan 4-3 memihak kepada kita.
syukur.
ini baru satu.
kita kena perbanyakkan lagi semangat kesedaran dan kebangkitan.

yang terlepas kita ambil balik.
yang ada kita pegang.

safeguards kepentingan kita.

DRAF RUU yang dicanang oleh MKPN ternyata satu lagi cabaran untuk umat islam.

MPKN ini wajib ditiadakan dalam pentadbiran kerajaan yang ditunjangi umno.

21 comments:

Anonymous said...

Allhamdulillah...Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim..syukur kehadratMu ya Allah. Berilah kami kekuatan dan kebijaksanaan menegakkan dan memertabatkan agamaMu ya Allah.

Anonymous said...

syukurrrrr

Anonymous said...

Islam menang. Kristian pun menang. Jangan lah berlaku sengketa kerana berebut tuhan.

hangkedee said...

Spesis tak bertudung sokong Kristian

Anonymous said...

Boleh tahu... 4 siapa dan 3 siapa... hakim2 tu ada 2 bangsa lain dan 5 org melayu

Anonymous said...

Sykur pada Illahi. Pihak Christian, kalau anda hormati islam dan juga perlembagaan Negara harus lah anda terima dan mengdukung "Tanah di pijak langit di junjung didalm Mlaysia yang aman ini. ALLAHHUAKBAR.....
orang lama 1957

Anonymous said...

Setuju anon 206 semoga kita dapat memperlihatkan kepada non believers kebenaran islam dengan bijaksana dan berhemah. Semuanya mereka adalah makhluk Allah juga. Dan setiap kita ade peranan agar mereka lihat islam itu indah . Kadang2 mereka keliru bila lihat bangsa kita bergaduh bangsa kita kurang berusah ..mereka kaitkan kelemahan kita dengan islam. Dan adanya mereka di bumi Malaysia ini juga atas kehendak Allah. Kita diketemukan dan jika kita bijak.. setiap mereka insyaAllah akan menerima Islam dengan rela.

Anonymous said...

Setuju anon 206 semoga kita dapat memperlihatkan kepada non- believers akan kebenaran islam dengan bijaksana dan berhemah. Semuanya mereka adalah makhluk Allah juga. Dan setiap kita ade peranan agar mereka lihat islam itu indah . Kadang2 mereka keliru bila lihat bangsa kita bergaduh bangsa kita kurang berusaha ..mereka kaitkan kelemahan kita dengan islam. Dan adanya mereka di bumi Malaysia ini juga atas kehendak Allah. Kita diketemukan dan jika kita bijak.. setiap mereka insyaAllah akan menerima Islam dengan rela.

Anonymous said...

sekor lagi Islam liberal...siapa yg berebut tuhan woi anon 2.06...fikir guna otak...kalau tak faham tak payah komen disini...

Unknown said...

MPKN NI MAJLIS PUNDEK KELENTONGKAN NAJIB.SEBAHGIAN DARI ANGGOTA MAJLIS NI BUKAN SAJA ANTI BN DAN ANTI UMNO MALAH BOLEH DIKATEGORIKAN ANTI NASIONAL YG KALAU KAT NEGARA LAIN DIHUKUM BUNUH.TAPI APA NAK BUAT DAH AH JIB GOR NI CUKUP FAVOUR DGN PUAK PUAK NI,KITA KENA TERIMA AJA LA SABOR AJA LA!!

Anonymous said...

SYUKUR ALHAMDULILLAH, tetpai sepatutnya, kes-kes berkaitan ISLAM/umatnya tidak dibenarkan sama sekali dibicarakan di mahkamah sivil (legasi si PENJAJAH Barat-ZIONIS) di NEGARA ISLAM pusaka nenek moyang kita ini!

Bah. Pertama:

Tolonglah NGO-NGO Islam/Melayu ambil Tuan Haji Mahamad Naser bin Disa, Peguam Kanan Persekutuan, Ahli Lembaga Pemegang Amanah Dewan Amal Islami – (lihat di (http://www.bangkit.info/2014/06/ancaman-ancaman-terhadap-kedaulatan.html , Ancaman-Ancaman terhadap Kedaulatan Islam sebagai Agama Negara, Oleh: Mahamad Naser bin Disa) dan Tuan Hj Muzaffar Dato’ Hj Mohamad dan isteri, (Tun) Suzana (Tun) Hj Othman dari Pertubuhan Kesedaran Melayu (lihat di - www.khazanahbendaharaserimaharaja.com dan di http://www.pertubuhankemudi.com/ ) - sbg. Penasihat-penasihat ulung GABUNGAN badan GUAMAN-badan SEJARAH SUKARELAWAN, dlm. GABUNGAN NGO-NGO Islam/Melayu, kerana MUSUH ISLAM sdg. memutar belit undg-undg Syariah/Perlembagaan serta SEJARAH kita, dgn. amat rakus - terutamanya MENGEMBALIkan semangat Malayan Union-DAJAL yg. SEPARUH gagal dulu – yg. ASASnya, adalah utk. menghapuskan terus SEJARAH pemerintahan ISLAM/Melayu di Tanah Melayu ini, yg. diterajui Kesultanan Melayu, dan mengembalikan sepenuhnya legasi Penjajahan British-ZIONIS!

Sebab itu sekrg. si puak PENDATANG KAPIRDAJAL RASIS cuba memutar belit Perjanjanjian 1963, dan yg. terbaru perjanjian Persekutuan Tanah Melayu 1948 – PENIPUAN yg. dipaksa oleh PENJAJAH British-ZIONIS ke atas Kesultanan Melayu serta rakyat BUMIPUTERA Islam/Melayunya, utk. menghapuskan SEJARAH Tanah Melayu sbg. bumi ISLAM, termasuk dgn. menghapuskan terus KUASA EKSEKUTIF Kesultanan Melayu terutamanya berkaitan pemerintahan secara ISLAM, dan dlm. kuasa memberikan kerakyatan (maka sebab itulah BERJUTA pendatang Cina dan India diberi kerakyatan dgn. begitu mudah mengikut Perjanjian ini, yg. berasaskan undg-undg DAJAL, si British-ZIONIS “jus soli”).

Dan si PENDATANG KAPIRDAJAL RASIS juga sedg. MENIPU tentang SEJARAH kita, seolah YAB Allahyarham Tunku Abdul Rahman adalah satu-satunya Bapa Kemerdekaan, dan lebih berkuasa dr. Kesultanan Melayu, dan seolah beliau adalah ‘pencipta’ tunggal Perlembagaan Persekutuan, di samping memuja YAB Allahyarham Tun Hussein Onn sbg. PM yg. ulung kerana kononnya menyokong Tanah Melayu ini sbg. negara sekular – maka ini juga menafikan KUASA EKSEKUTIF turun-temurun Kesultanan Melayu, penglibatan Bapa-Bapa Kemerdekaan tercinta kita yg. lain, terutamanya YAB Allahyarham-Allahyarham Tun Abdul Razak Hussein serta Tun Dr. Ismail Abd. Rahman, serta KUASA EKSEKUTIF Kesultanan Islam/Melayu dlm. penggubalan undg-undg Perlembagaan yg. menjaga Kedaulatan SEJARAH ISLAM/umatnya mengikut WASIAT RAJA-RAJA MELAYU, yg. membuktikan pelansungan PERSEKUTUAN Tanah Melayu ini sbg. NEGARA ISLAM, berasaskan SEJARAH berzaman, bumi PUSAKA nenek moyang kita ini.

Lihatlah si PENDATANG Cina RASIS–BANGSAT ni, si pemuja Parlimen British-ZIONIS, yg. asyik begitu rakus MENIPU Tanah Melayu ini sbg. negara sekular melalui EvangeliSStarnya - dan asyik MENGHINA Islam/umatnya termasuk Kesultanan Islam/Melayu kita! Lihat di - http://www.thestar.com.my/Opinion/Columnists/On-The-Beat/Profile/Articles/2014/06/22/Way-out-of-line-The-statements-of-Datuk-Seri-Jamil-Khir-Baharom-the-Minister-in-the-Prime-Ministers/ , Way out of line!, by wong chun wai, June 22, 2014!

Makcik Sambal Belacan.

CucuBahaman said...

PAS....apa kata mu sekarang? Parti Ajaran Sesat.

Anonymous said...

Bah. Kedua:

Lihat SEJARAH benar tentang KEDAJALAN Penjajah British-ZIONIS dan tujuan penubuhan “Malayan Union“, di - http://www.khazanahbendaharaserimaharaja.com/pembentukan-persekutuan-tanah-melayu-1948.html , Pembentukan Persekutuan Tanah Melayu 1948:

Malayan Union yang dibentuk secara rasminya pada 1 April 1946 merupakan penggabungan Negeri-negeri Melayu Bersekutu, Negeri-negeri Melayu Tidak Bersekutu dan Negeri-negeri Selat yang tidak termasuk Singapura, menjadikan 11 negeri semuanya, di bawah satu kerajaan pusat Ianya mengubah status semua negeri-negeri Melayu dari taraf pernaungan/perlindungan British kepada tanah jajahannya. Majlis Perundangan dan Majlis Mesyuarat Kerajaan akan diketuai oleh Gabenor British.

Dalam urusan pentadbiran negeri, seorang Residen British akan mengetuai Majlis Negeri. Raja-raja Melayu pula dihadkan kekuasaan masing-masing hanya kepada aspek keagamaan dan adat-istiadat orang-orang Melayu sahaja.

Buat pertama kalinya undang-undang baru telah diperkenalkan yang memberikan status kewarganegaraan kepada semua orang yang dilahirkan di Tanah Melayu dan Singapura, disebut sebagai JUS SOLI, serta pendatang yang tinggal di sana selama sekurang-kurang 10 tahun daripada 15 tahun sebelum 15 Februari 1942. Selain itu syarat kewarganegara Malayan Union adalah memperakui kesetiaan kepada Malayan Union dan tidak lagi kepada Raja-raja Melayu sebagaimana adat Melayu tradisional.......

Penubuhan Jawatankuasa Kerja dan Jawatankuasa Cheeseman serta pindaan-pindaan deraf perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu yang mengambil kira tuntutan-tuntutan berbagai kaum adalah sebenarnya strategi British untuk menonjolkan imej kepekaan kepada pandangan-pandangan semua pihak dalam pelaksanaan dasar-dasarnya berhubung dengan masa hadapan semua kaum di Tanah Melayu selepas kegagalan Malayan Union......

Namun kerajaan British juga sama sekali tidak akan berkompromi dalam hal mengembalikan dasar pro-Melayu, iaitu Tanah Melayu untuk orang-orang Melayu sebagaimanya dasarnya sebelum Perang Dunia Kedua dahulu. Apapun kuasa British sedar bahawa walaupun Malayan Union telah terkubur dalam sejarah politik orang-orang Melayu, namun gagasan bangsa Malayan bersatu yang menjadi teras induk kepada Malayan Union telah dapat diberi nafas baru dalam bentuk penganugerahan kerakyatan kepada kaum imigran dalam perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu. Dan British tidak perlu menumpahkan darah sesiapapun demi mencapai cita-cita tersebut.

Realitinya Tanah Melayu kini tidak lagi menjadi milik tunggal orang-orang Melayu dan ini adalah kemenangan kuasa British yang muktamad.

Tetapi lihat bagaimana KUASA EKSEKUTIF Kesultanan ISLAM/Melayu, yg. mendaulatkan PELANSUNGAN turun temurun, PEMERINTAHAN ISLAM di Tanah Melayu ISLAM ini, adalah ASAS undg-undg Perlembagaan, di - http://www.khazanahbendaharaserimaharaja.com/melayu-islam-beraja-mib.html , 7 WASIAT RAJA-RAJA MELAYU:

Kami namakan dan kami panggil dia, bumi yang kamu pijak dan langit yang kamu junjung PERSEKUTUAN TANAH MELAYU (sekarang dikenali dengan nama Malaysia)....
Kami kekalkan dan kami jamin Kerajaan dan Kedaulatan RAJA-RAJA MELAYU memerintah negara ini
Kami isytiharkan ISLAM adalah Agama Persekutuan…..

Kami amanahkan dan kami pertanggungjawabkan kepada Raja-Raja Melayu untuk melindungi KEDUDUKAN ISTIMEWA ORANG MELAYU dan KEPENTINGAN SAH KAUM-KAUM LAIN. (Kemudian ditambah kedudukan istimewa anak negeri Sabah dan Sarawak).

Wasiat Raja-raja Melayu merujuk kepada 7 wasiat yang disampaikan semasa Raja-Raja Melayu menurunkan tandatangan persetujuan pembentukan Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu pada tanggal 5 Ogos 1957.

Makcik Sambal Belacan.

Unknown said...

Kamu tak paham isu nya yang sebenar...

Anonymous said...

awat lah puak2 keristus ni kalut sangat.....bukan depa panggil tuhan depa tu the holy trinity - the father, the son and the holy ghost. Pope depa pun panggil lagu tu jugak kat tuhan dia. Yang puak keristus kat Melaya ni nak tukaq status quo tu apa pasal?????

Anonymous said...

Tetapi kenapa orang2 pas disekeliling sunyi sepi.... Mereka tak gembirakah atau mereka suka kalimah Allah di kongsi bersama?

Anonymous said...

konek hang besaq mana, boleh masuk dlm tengkuk dan paru hang...bodoh sial....

Anonymous said...

Cubaan kristian buat kacau dalam hal ni gagal, syukur. Mereka akan dtg dgn propaganda2 baru, dan ini akan berterusan sampai bila2. Org islam, org melayu kena sentiasa peka, buka mata, cantas semua agenda mereka satu persatu sblm bertunas dan menjadi parasit penumpang yg nak robohkan kedaulatan melayu dibumi Tanah Melayu ini. Hancur Kristian! HANCUR KRISTIAN!!!!! HANCUR KRISTIAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Xristmn Hanjjjjjjjj!!!

Anonymous said...

Dia cina kapir la wak.. tgk susunan ayat dia..

Anonymous said...

Dia cina kapir la Wak.. tengok susunan ayat dia..

Anonymous said...

BUBARKAN SAJA MPKN!!!