Friday, September 5, 2014

JANGAN DIGADAI BARANG YG MAMPU PERTAHANKAN MARUAH...KEKALKAN AKTA HASUTAN.

30 comments:

Anonymous said...

Sokong kekalkan Akta Hasutan

Melayu Perak said...

untuk mereka yang membenci najib sebagai pm.....baca nih buah tangan dari najib untuk malaysia......

Melayu Perak said...

bagi mereka yang membenci najib sebagai pm.....baca nih buah tangan dari najib untuk malaysia....

DM354 perkasa ekonomi negara
2014/02/10 - 06:26:11 AM Oleh Shahrizan Salian Cetak Emel Kawan

Pelan Induk Digital Malaysia 354 (DM354) akan menjadi pemacu utama mencapai sasaran meningkatkan sumbangan ekonomi digital negara kepada RM294 bilion, atau 17 peratus daripada Keluaran Dalam Negara Kasar(KDNK) menjelang 2020.

DM354 ialah program strategik merangkumi tiga bidang tumpuan sektor teknologi komunikasi maklumat (ICT) iaitu akses, pengambilan dan penggunaan yang memberi tumpuan kepada lima subsektor iaitu perkhidmatan ICT, perdagangan elektronik, pengeluaran, perdagangan dan kandungan.


Pelan induk disasarkan kepada empat komuniti tumpuan iaitu usahawan digital, golongan 40 peratus pendapatan terendah (B40), perusahaan kecil dan sederhana (PKS) serta belia.

Multimedia Development Corporation (MDeC) diberikan mandat untuk menyelia DM354 yang membolehkan akses kepada penggunaan internet di Malaysia dapat diperkasakan, sambil pada masa sama menggalakkan penggunaan lebih meluas teknologi digital oleh kerajaan, perniagaan serta komuniti untuk menambah baik produktiviti dan meningkatkan kualiti hidup rakyat.

Ketua Eksekutif MDeC, Datuk Badlisham Ghazali, berkata pelaksanaan DM354 adalah kritikal kepada perkembangan ekonomi digital Malaysia untuk mengurangkan kebergantungan terlalu tinggi kepada subsektor pengeluaran yang sentiasa menjadi penyumbang terbesar pendapatan industri ICT negara.

“Industri ICT setakat 2012 menyumbang sekitar 12 peratus kepada KDNK dan bagi mencapai sasaran meningkatnya kepada 17 peratus pada 2020, ia mesti merekodkan pertumbuhan tahunan 9.8 peratus bermula sekarang.

Catat peningkatan

“Kita tidak boleh terlalu bergantung kepada pengeluaran semata-mata bagi mencapai sasaran itu, sebaliknya subsektor ICT lain mesti berkembang lebih pantas berikutan industri lain juga terus mencatat peningkatan serta sumbangan masing-masing kepada ekonomi negara.

“Justeru, DM354 akan menyokong sasaran pertumbuhan berkenaan,” katanya dalam satu pertemuan dengan BH di Cyberjaya.

Pelaksanaan DM354 diluluskan pada mesyuarat Jawatankuasa Bertindak Digital Malaysia Ketujuh yang dipengerusikan oleh Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek baru-baru ini.

Selain MDeC, sebanyak 12 kementerian dan agensi lain membentuk pasukan petugas khas Digital Malaysia antaranya ialah Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (Miti), SME Corp, Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) serta Kementerian Belia dan Sukan.

Badlisham berkata, sasaran utama DM354 pada tahun ini ialah melahirkan hingga 90,000 belia yang mempunyai set kemahiran digital dalam pelba-
gai tahap daya saing, membantu 5,600 individu yang termasuk dalam golongan B40, atau pendapatan isi rumah di bawah RM3,200 sebulan menjana pendapatan tambahan bernilai RM7.2 juta serta memasang 60,000 terminal pembayaran elektronik di ruang jualan seluruh negara.

“Sasaran jangka panjang pula antara lain meningkatkan jumlah pekerja berpengetahuan dalam industri ICT kepada sejuta orang menjelang 2020, berbanding hanya 720,000 ketika ini,” katanya.

DM354 juga, katanya akan meneruskan kesinambungan projek yang dilaksanakan di bawah gelombang pertama Digital Malaysia sejak dua tahun lalu.

Gelombang berikutnya akan menyaksikan beberapa lagi projek dilaksanakan bermula tahun ini seperti dagangan elektronik dan Big Data.

“Kami mahu ekonomi digital dilaksanakan pada skala yang lebih besar dan DM354 membolehkannya berjalan lancar,” katanya.

DM354 juga menyasar untuk meningkatkan ranking Malaysia dalam Laporan IT Global (GITR) Forum Ekonomi Dunia (WEF) ke tempat 20 teratas dalam kalangan 138 ekonomi serta tempat 10 teratas dalam kalangan 59 ekonomi dalam Papan Skor Daya Saing Dunia menjelang 2020.

Anonymous said...

jangan jadi bodoh. tujuan mereka buat roadshow hapuskan akta hasutan hanyalah untuk kepentingan mereka yang terdesak. dalam keadaan ini, yang paling terdesak ialah pkr dan dap.
1. pkr: untuk alihkan isu mb selangor yang nampak seperti langkah bunuh diri. berapa ramai ahli pkr yang protes langkah kejung ini?
2. dap: mereka sedang terkena getah kerana keceluparan pemimpin mereka menghasut dan mencabar polis berkaitan pps.
oleh itu, diingatkan kepada pm jangan sesekali melayan kehendak pembangkang yang sebenarnya tiada memberi apa2 undi kepada kerajaan dalam pru13 yang lepas. ingat kepada kemaslahatan rakyat terbanyak dan tidak mengejar populariti semata-mata yang tidak akan kemana.

Anonymous said...

Minta PERKASA bersama NGO NGO Melayu dan Islam bangkit dengan mengadakan DEMONSTRASI BESAR BESARAN membantah cadangan kerajaan yang ingin memansuhkan Akhta Hasutan disamping MEMAKSA KERAJAAN MENGEMBALIKAN ISA

Johan said...

Iblis dan syaitan tidak akan bersetuju dengan suatu akta yang kejam ini. Habis macam mana hak kebebasan menghasut disekat.

Zamri said...

Salam,
NAJIB SESUMPAH DLM UMNO!!

Bila Tun Mahathir tegur Najib dengan keras, pengampu2 Najib mula hentam Tun.
Termasuklah Musa Hitam useless tu. Hakikatnya negara sedang mundur ke belakang dlm banyak segmen. Paling ketara ialah hubungan kaum dan ketinggian Agama Islam serti Institusi2 penting seperti Raja dan PDRM.


Dasar Pemerintahan Najib laki Rosmah >>

AhJib Gor adalah pejuang Cina yang tulen. Beliau tak ucap di mulut tapi tindak tanduknya sangat jelas.
Cina ludah muka dia pun dia tetap senyum dan menjilat lagi dan lagi. Peluang kehilangan undi majoriti Cina sebagai merit khas untuk hapuskan SRJKC Cina tidak langsung dipedulikan Najib.

Manakala bangsa Melayu yg lakukan statement politik membela bangsa seperti ISMA, AG patail pantas tangkap dgn restu Najib. sebagai signal dan perang psikologi.. MELAYU korang duduk diam.. jika ckp pandai akan ditangkap!

Tetapi bagi Alvian/ Namee Wee dan spesis2 khinzir Cina DAP pula bagaimana tindakan Najib dan AG patail?

Memalukan sehingga sebuah negara yg dikatakan negara Islam Malaysia, dilaung2kan Najib di depan OIC, tetapi Junjungan Mulia Rasulullah SAW, Masjid, bulan Ramadhan, Azan dihina terang2.. lebih teruk berbanding di Amerika yang negara kafir itu..

Logiknya, jika Najib betul2 ada jiwa Islam dia takkan boleh tidur lena.. krn hal itu sgt berat.. sbg pemimpin negara dia wajib tangkap musuh2 ini jika tidak ia berdosa kerana biarkan Agama di hina teruk.

Tapi tidak Naib lebih pantas tweet dgn KJ tentang keputusan World Cup... kamu semua sedar tak wahai rakyat Melayu??

Gaya Najib laiki Rosmah ini.. tak ubah seperti Abdullah bin Ubai.. iaitu BAPAK MUNAFIK dalam Islam.
di depan ahli Agama dia pakai skrip Agama, dia akan susuh ayat2 manis tentang Islam..
dia akan suruh Jamil Khir atau org2 kanannya untuk sediakan skrip manis pasal Agama..petik ayat2 Al-Quran sepotong dua.. untuk 'khayalkan' golongan ilmuan Islam.
Ini sama sahaja gaya munafik pemimpin PAS.
Indeks Syariah konon.. hina Agama terang2 Najib dan AG Patail senyum tidur lena.?

depan Liberal dia hantar Saifudin Plural
depan Cina dia kasi duit SRJKC.
depan AMBIGA dia janji mau hapus Akta Hasutan

tidak cerdik sungguh MT2 UMNO biarkan Najib buat movement2 ini.
boleh dikatakan bodoh sungguh MT2 UMNO biarkan Najib rosakkan negara yg telah dibina oleh PM2 terdahulu.
22 tahun Tun Mahathir membina negara, ISA tak pernah di sentuh walaupun Tun M seorang yg berfikiran maju jauh cerdik dr Najib lembik lembab ini!
Tun M takkan buat sesuatu yang merosakkan negara. Mengapa?

sebab Tun perintah negara dengan fikirannya dan kudrat akalnya sendiri.. jadi penat lelahnya akan buahkan kasih sayang dan hergai negara. Tun tidak guna proksi penasihat untuk tadbir negara, Tun tidak perlu menjerit2 dalam ucapan2nya.. tidak banyak retorik bahasa sebaliknya TEGAS-PANTAS-BERKESAN dalan mentadbir negera.

Sebab itu Tun dikenang malah dirujuk lagi walaupun usianya telah lanjut menuju 90-an (Semoga Allah SWT terus panjangkan usia Tun dlm kebajikan dan kecerdikan buat panduan kita)

So kita tunggulah siri pergolakan kaum-agama-sabah ini dgn gaya bersahaja Najib.
Najib akan direkod dlm sejarah sebagai PM paling munafik dan meruntuh institusi undang2 Negara!

Jangan siapa nafikan hal ini. Kerana jelas Najib sebagai manusia diberi mandat kuasa tetapi mengkhianati amanah majoriti rakyat ini. Dia hanya fikir kesenangan Rosmah dan juga berlebihan dalam isu MH17. Paksa Anggota tentera buat istiadat sambutan perwira negara kepada mangsa MH17. Kita semua bersedih dgn insiden ini tapi Najib menyalahgunakan prinsip.

Najib laki Rosmah.. selagi mana dia kekal sebagai PM.. selagi itulah masalah demi masalah akan datang.. musuh2 akan membuli negara kerana perisikan luar tahu Najib ini manusia paling lembik dalam mentadbir negara!

Wallahualam!

MelayuPerakBodoh said...

Woii Melayu Perak bodoh.

Hang ni dr dulu keja nk jilat lendir. Menyondol2 mengampu Najib.
Meloya tgk ko punya posting

Hang rasa dgn ayat2 ekonomi bodoh Najib tu org Melayu dan Islam ini terbela atau Cinababi DAP yg akan makin kaya?

Melayu Perak.. org Najib upah hnag brapa byk duit utk jilat?

AKu syg UMNO to aku benci movement Najib. Najib terlalu gila menyambut dan mengikut telunjuk Pakatan Haram.

Najib langsung tidak menunjukkan ketegasan, melawan dakyah jahat Pakatan Haram.. malah sama2 dgn Ketum Najib meraikan ideologi Pakatan Haram.

So Melayu Perak..hang ni spesis bodoh yg mudah dibeli dgn wang ringgit Sbb tu hang tk sedar khayal dn menjilat2 Najib tak tntu hal

Tun Mahathir dh beri isyarat jelas Najib perosak negara. Tp pegampu2 Najib marah..khayal

Tun Mahathir ditentang oleh Tun Musa, Anwar dan mcm2 org..ranjau Tun M lalui walaupun buat jasa sgt banyak

Tp Najib..buat disaster..pelingkup Melayu.. tp tiada siapa tentang.. inilah zaman paling malang bagi UMNO!!

Anonymous said...

KITA DUK SUSAH HATI NAJIB NAK HAPUSKAN AKTA HASUTAN.. SI BEBAL MELAYU PERAK NI MEROYAN DIVERT ISU LAIN.
KO PAHAM TAK TOPIK APE HAA??

GI SEKOLAH TAK?

-PAK MAIL-

Anonymous said...

setuju! bersatu ngan ngo ngo semua jangan hapuskan akta hasutan!

Anonymous said...

itu dalam kertas broo....tapi lihatlah hasilnya nanti hampehhh
belum ada satu pun yang najib rancang berjaya..selain dari menjual harta kerajaan dan keborosan berbelanja.

Anonymous said...

kenapa perlu minta perkasa.kenapa todak kita seluruh orang Melayu bangkit mendesak kerajaan agar jangan hauskan dan kembalikan akta hasutan dan isa.

Anonymous said...

Kita pemimpin melayu jangan bodoh. Nak ikut cakap pr buat apa. Bila ISA dimansuhkan, apa jadi. Najid, ingat hapuskan Akta Hasutan,negara akan huruhara puak ni.

Anonymous said...

Kita pemimpin melayu jangan bodoh. Nak ikut cakap pr buat apa. Bila ISA dimansuhkan, apa jadi. Najid, ingat hapuskan Akta Hasutan,negara akan huruhara puak ni.

Anonymous said...

Kita pemimpin melayu jangan bodoh. Nak ikut cakap pr buat apa. Bila ISA dimansuhkan, apa jadi. Najid, ingat hapuskan Akta Hasutan,negara akan huruhara puak ni.

Anonymous said...

Sokong - kekalkan akta hasutan!!!!!!

Anonymous said...

Kekalkan Akta Hasutan. Tambahkan ISA

Anonymous said...

Kesilapan nye pada pemimpin UMNO juga .Sila perbetulkan jangan nasi dah jadi bubur baru tersengih-sengih.
Siapa pemimpin UMNO tu? Satu dunia pun tahu.Jangan nak berdalih-dalih.

By;Cikgu"S"

Melayu Perak said...

apa salah najib...????

sila bagi bukti yang najib merosakkn negara.....malah dunia mengakui najib telah memimpin dengan cemerlang akan malaysia....yang seperti diposkan saya itu.....

jangn hanya pandai menuduh tetapi tiada bukti....kemungkinan anda adalah talibarut pr...yang cuba mengucarkacirkan UMNO dan rakyt malaysia dengan mencipta cerita dan menganggungkan tdm....yang lepas buat apa dikenang bukan boleh di bawa ketengah lgi.....apa yang ada adalah syukur kepada Allah kerana jasa jasa najib kepada malaysia sekarang......

Melayu Perak said...

wahai orang melayu.....

beljarlah dari apa yang terjdi pada mesir.....mula-mula nak morsi konon nya morsi boleh mengembalikkan mesir ke zaman gemilang....jatuhkan mubarak yang sudah 30 tahun perintah mesir jadi gemilang.....apabila morsi naik rasuah menjadi jadi ekonomi mesir lumpuh...mesir tidak terbela dan jadi negara yang disisih dalam dunia arab.....kemudian apa jadi.....morsi dijatuhkan dan mesir kembali ke perintah military......

elaoklah ambik iktibar dari sejarah.....

ketepikan yang remeh temeh....najib sudah sedaya upaya untuk mengembalikan malaysia ke zaman gemilang....contoh nya sudah terbukti dengan malaysia ke tempat 20 ekonomi berdaya saing....

kalau asyik bertukar pemimpin...bila malaysia akan maju...?????asyik berpolitik tak habis.....

Melayu Perak said...

najib tak ada kesalahan dari segi perlembagaan,agama,bangsa,etika dsb nya.....

bukan macam anwar juburi melanggar agama dengan berzina sambil disaksikan oleh kamera litar tertutup,melanggar etika berpolitik dengan mengamalkan nepotisme,melanggar kehendak agama dengan menyokong israel zionis....berbohong mengalahkan munafik dan kafir....

bukan macam nik aziz yang murtad bila mengatakan Allah mencarut,gangster,sesatkan ummah dengan fatwa gila babi dan songsang....

bukan macam lim guan eng yang rasuah di penang,ambil tanah melayu,menghalau orang melayu dari berniaga,menghina sultan,menghina polis......

bukan macam hadi awang yang mengkafirkan orang islam,membuat kenyataan berbelit-belit,mengajar ilmu sesat.....

Anonymous said...

ajib dengan nuar sama saja..bezanya sorang jadi hero dan sorang lagi jadi krok..sama sama berlakun ikut skrip barat dan yahudi untuk melingkupkan agama bangsa dan negara..

Anonymous said...

Melayu Perak = HARAM JADAH sama macam KJ!

Anonymous said...

MelayuPerak HARAM JADAH..
ko tu lah talibarut PR.
Ko tak bace ke ape entry dan ape permasalah yang dibincangkan.
ko xbace ke posting2 kat atas tu?
Bangang punya talibarut.
Dr dlu ko mmg talibarut Pakatan Haram
ko pura2 je mcm penyokong bkn PR utk puji meleleh2 perkara yang meloyakan supaya melekakan UMNO.

Sbb Najib membuat kerosakan dan kesalahan seriouslah yg ramai org gelisah skrg

Bahlol mcm ko mana nk peduli janji mulut temolok ko disuap dgn wang dan habuan.

Org mcm ko ni cukup bahaya jika dlm parti sbb pengampu besar.

Ko jgn sentuh pasal Tun M wahai bahlol Melayu Perak. bangang ko Tun M tu siapa? ko igt apa yg dia ckp kan tu main2 ke?

Sial la ko Melayu Perak. Asal ade isu je ko akanm masuk blog krjn utk support bende2 terbalik.



Anonymous said...

najib kena hormat pada tun kerana tun lah umno kekal sbb umno dulu dah lama mati. tun hidupkan@asaskan umno baru hinggalah kini.. najib kena kenang itu semua sbb tun sayangkan umno sbb tulah tun tegur najib.. akta2 semasa tun jadi pm kenapa najib nak mansuh?fikir2lah najib.. jgn layan permintaan musuh kelak binasa negara.. aku sayang tun,sayangkan umno,sayangkan melayu.. klu najib mansuhkan juga akta hasutan,dialah pemimpin yg ter....hh dlm msia.. wujudkan isa sblm terlambat 133 shj..

Anonymous said...

Yang hampa hasut orang supaya berlaku 13 Mei tak salah?

Anonymous said...

Tolong memahami erti nama2 ALLAH. Yg boleh bersifat zalim, gangter ni ALLAH saja be. Manusia tak layak!

Anonymous said...

PAS benci UMNO ni sebab 57 tahun dah tak mau ambil ISLAM sebagai politiknya. Yg dia nak hukum Lord Reid, bila le nak Merdeka. Tahniah BRUNEI! La ni rumah pun tak bergeril dah! Rumah rakyat Malaysia semua macam penjara.
PAS bubar kata TG Nik AZIZ kalau UMNO terima HUDUD. Kami perang dgn UMNO ni sebab HUDUD le . Lain tak dak!

Anonymous said...

12.30 bodoh.
hang duk ulang skrip bodoh tu lagi?
Kenapa dgn PKR dn DAP tk pakai skrip tu?
kenapa perintah Selangor 2 penggal PAS tak bubar dan laksanan Hudud?
UMNO buat undang2 untuk menuju negar Islam, cuma beberapa perkar aperlu dilengkapkan.

Melayu yg tak kenal Agama pun banyak mcm Khalid Gereja, Mujahid Rawa.. dna beribu lg dlm PKR.. so macai mcm ko kekal Lord Reid dlm PR haram jadah tu mcm mana?

Sampai jual Allah. jual bangsa.. jual masjid.. UMNO tkde jahanamkan Agama mcm PAS laknatullah buar.

nk skrg PAS dh mahu hancor.. padan muka penjuang2 Lord Reid Husam yg untung!!

Melayu Perak said...

hoi anon 12.24 am....

ko tak pernah dengar atau tahu ke sifat-sifat mustahil Allah.....

yang maha zalim dan gangster tuh sifat mustahil bagi Allah.....