kau puas hati dengan prestasi umno ?
kau puas hati dengan prestasi pemimpin tertinggi umno ?
kau puas hati dengan perubahan sikap/kerja pemimpin umno selepas pru mac 2008 ?
pasca pru 2008 kau lihat pemimpin umno banyak gimik atau realistik ?
apa pandangan kau tentang usaha umno tentang agama islam ? tentang murtad ?
apa kau mahu umno lakukan tentang isu murtad ? tentang masalah umat ?
kau puas hati dengan usaha umno mengangkat islam di malaysia ?
apa perasaan kau tentang usaha umno membela melayu ?
1malaysia dan my malaysia bagaimana ?
adakah pemimpin umno (seluruh peringkat) masih tido atau sudah bangkit ?
antara kelantangan perkasa dan umno siapa lebih jujur iltizamnya ?
siapa pemimpin umno yang banyak retorik ?
siapa pemimpin umno yang lebih realistik ?
dasar sekarang adakah menguntungkan islam dan melayu ?
hishamudin bagaimana prestasinya ?
shafie apdal bagaimana prestasinya ? ini biar aku jawap.
rais yatim bagaimana ?
ketua perhubungan negeri umno perform atau tidak ?
pemuda puteri wanita bagaimana ?
seluruh barisan MT umno tidak efektif dan takut menyerang pakatan , yes or no ?
adakah pemimpin umno sudah melakukan yang cukup dalam hal balun pakatan ?
poket orang melayu macamana ?
kau kenyang,susah atau dah nyawa ikan ?
apa yang kau tak puas hati ? apa yang kau puas hati ?
BERDASARKAN PRESTASI SEMASA, PELUANG UMNO PADA PRU KE 13 BAGAIMANA?
LUAH KAN..LUAHKAN PERASAAN KAU..BOLEH TEGUR DAN PUJI TAPI DILARANG MENCAROT .BIAR PEMIMPIN TAHU KEDUDUKAN MEREKA BILA RAKYAT SENDIRI KPI KAN MEREKA.
berkenaan shafie apdal dan tiada langsung kabar berita mengenai loan MARA peniaga-peniaga melayu kecik macam aku yang dah nak mati ni biar aku jawap. aku akan cari shafie apdal ! aku akan tunjukkan kepada dia surat penutupan kedai peniaga bangsa melayu kat shapie apdal !
aku taknak cerita pasal koridor ecer,moridor ke,kdnk ke,gst ke,sst, danaharta siapa pegang ke,GLC ke,dividen dan pelaburan asing ke...boleh jalan.. AKU NAK TANYA POKET ENGKAU YANG KEJE SWASTA DAN PENIAGA...adakan kerajaan/pemimpin umno care tentang kos hidup kau ..ya atau tidak ?
yang lain aku mintak korang luahkan. mungkin takde soalan di atas yang kena dengan kamu. takpe aku bagi peluang untuk kau puji dan tegur kerajaan. jangan hipokrit jangan takut takut. komen apa sahaja. komen jangan maki dan memfitnah..contoh kau nampak samy velu sembahyang isyak dengan pemimpin umno...itu fitnah dan itu cite bodoh..
APA LAGI TUNGGU ? CAKAP CAKAP !
kau puas hati dengan prestasi pemimpin tertinggi umno ?
kau puas hati dengan perubahan sikap/kerja pemimpin umno selepas pru mac 2008 ?
pasca pru 2008 kau lihat pemimpin umno banyak gimik atau realistik ?
apa pandangan kau tentang usaha umno tentang agama islam ? tentang murtad ?
apa kau mahu umno lakukan tentang isu murtad ? tentang masalah umat ?
kau puas hati dengan usaha umno mengangkat islam di malaysia ?
apa perasaan kau tentang usaha umno membela melayu ?
1malaysia dan my malaysia bagaimana ?
adakah pemimpin umno (seluruh peringkat) masih tido atau sudah bangkit ?
antara kelantangan perkasa dan umno siapa lebih jujur iltizamnya ?
siapa pemimpin umno yang banyak retorik ?
siapa pemimpin umno yang lebih realistik ?
dasar sekarang adakah menguntungkan islam dan melayu ?
hishamudin bagaimana prestasinya ?
shafie apdal bagaimana prestasinya ? ini biar aku jawap.
rais yatim bagaimana ?
ketua perhubungan negeri umno perform atau tidak ?
pemuda puteri wanita bagaimana ?
seluruh barisan MT umno tidak efektif dan takut menyerang pakatan , yes or no ?
adakah pemimpin umno sudah melakukan yang cukup dalam hal balun pakatan ?
poket orang melayu macamana ?
kau kenyang,susah atau dah nyawa ikan ?
apa yang kau tak puas hati ? apa yang kau puas hati ?
BERDASARKAN PRESTASI SEMASA, PELUANG UMNO PADA PRU KE 13 BAGAIMANA?
LUAH KAN..LUAHKAN PERASAAN KAU..BOLEH TEGUR DAN PUJI TAPI DILARANG MENCAROT .BIAR PEMIMPIN TAHU KEDUDUKAN MEREKA BILA RAKYAT SENDIRI KPI KAN MEREKA.
berkenaan shafie apdal dan tiada langsung kabar berita mengenai loan MARA peniaga-peniaga melayu kecik macam aku yang dah nak mati ni biar aku jawap. aku akan cari shafie apdal ! aku akan tunjukkan kepada dia surat penutupan kedai peniaga bangsa melayu kat shapie apdal !
aku taknak cerita pasal koridor ecer,moridor ke,kdnk ke,gst ke,sst, danaharta siapa pegang ke,GLC ke,dividen dan pelaburan asing ke...boleh jalan.. AKU NAK TANYA POKET ENGKAU YANG KEJE SWASTA DAN PENIAGA...adakan kerajaan/pemimpin umno care tentang kos hidup kau ..ya atau tidak ?
yang lain aku mintak korang luahkan. mungkin takde soalan di atas yang kena dengan kamu. takpe aku bagi peluang untuk kau puji dan tegur kerajaan. jangan hipokrit jangan takut takut. komen apa sahaja. komen jangan maki dan memfitnah..contoh kau nampak samy velu sembahyang isyak dengan pemimpin umno...itu fitnah dan itu cite bodoh..
APA LAGI TUNGGU ? CAKAP CAKAP !
ada umno satu bhgn ni. bhgian selatan, krna wang bjuta sangup tutup mata duit anak yatim duit pusaka org. kisah brmula ada org keja pej. tanah. mendpti nama beliau kena dgn keturunan dato bentara luar.walau xde kena mengena lnsung.dia org dlm pej tanah. dia bolot semua .dia lantik diri dia as pemegang amanah trtingi. kesilapan org2 dulu selalu repeat nama atok pd anak.1dia melangkau 'nama' 2.dia anak angkat berbin bapa angkat(adakah dia tahu?).Org X ni telah suap almost all lawyer(tmsk pmbngkang?)
ReplyDeleteJeng2..apa hubungn PENYAMUN NI ng Pmimpin BN ni..?Dia cerdik,dia jd org kuat PMIMPIN BN ni.Suport besat2 punya.As a result apa sj usha utk tangkap PENYAMUN ni gagal! smpai naik pasrah.BN dpt nama BUSUK! Juga PENYAMUN RAKYAT.Najib: pastikan org ni Xtanding pru13.tp penyamun tu kena tangkap jgk!Dia akn rosakn Pmimpin BN yg lain.PARASIT! Nilah buat kita bbulu sgt kat BN.HARAPn PAGAR..PAGAR jd PENYAMUN jgk..cis..!! Harapn GAP sj. Pls..kerna jumlah kturunan cucu cicit nyet grand5Son mybe da cecah ribuan umat!
ReplyDeletePada pendapat saya, UMNO telah letih. Letih untuk memperjuangkan bangsa Melayu dan Islam. Bukan kerana telah ketandusan pemimpin, tetapi dipenuhi dengan pemimpin yang "glamour" dengan jawatan dalam UMNO.
ReplyDeleteUmat Islam dan Melayu terpinggir kerana UMNO telah letih dan bingung kerana tiada pengganti UMNO yang lebih baik.
Kini dengan PERKASA, Melayu lebih yakin. Baru kini saya faham perjuangan Datuk Ibrahim Ali. UMNO mengatakan beliau "katak", tetapi kenapa beliau begitu kini baru menyerlahkan kebobrokan UMNO.
UMNO tidak akan kekal jika mengemis undi bukan Melayu lebih dari memperjuangkan Melayu itu sendiri. Apa yang tidak nampak oleh UMNO ialah sekiranya UMNO benar-benar perkasa memperkukuhkan Melayu, undi orang asing akan secara natural diberi kepada UMNO.
juara rakyat?...pttuuiihh!
ReplyDeletesalam perjuangan buat gap:
ReplyDeletemokhtar:
ade sesetangah pemimpin UMNO yang tak boleh pakai seperti Nazri seharusnya ditendang keluar...dia tu macam haramjadah...
prestasi sepenuhnya UMNO bagi aku sekarang ni sedikit memuaskan...prestasi kerja mereka untuk rakyat perlu banyak dipertingkatkan..tegur dan gegar mereka yang alpa..jatuhkan mereka yang hanya mementingkan diri sendiri...PRU13 boleh menang besar sekiranya mereka bekerja kuat untuk rakyat...saya menyokong perjuangan GAP menyedarkan pemimpin UMNO yang alpa ni...
WASSALAM....mokhtar out
DS Najib perlu buat perubahan dari segi susunan menteri kabinet. Cthnya.
ReplyDeleteHishamudin - Tak bley pegang KDN dia lembut sgt.
Zahid Hamidi - Patut dikeluarkan sbb tak reti jaga rahsia kerajaan dan juga dia nih penyokong tegar DSAI
Nazri - reject dia ni keluar....liabiliti tahap dewa
KJ - keluarkan dari UMNO...menyemak ja bukan buat kerja pon.
DS Najib - tolonglaa backing org melayu kuat sket.... jgn dok harap undi non-malay aja.
Gerakan - give them a show cause letter for not doing anything in Penang.
Aku tak puashati lagi...
ReplyDeleteDS Najib asyik2 1Malaysianya. Walhal, byk lagi perkara lain yg lebih penting... Bukan je utk Malaysia, tapi utk org melayu.
Bagi aku UMNO masih lemah, sungguh lemah hinggakan orang lagi sanggup join NGO daripada join mana-mana parti politik.
ReplyDeleteAku dan member-member umur 30++ dan atas pagar masih melihat UMNO sebagai parti 'elitist', maklumla, kereta rasmi UMNO ialah Harrier, handphone kalo tak blackberry pasti kena sindir. Asal jumpa mesti kalau tak kat lobi hotel, lepak kat starbuck. Diorang ni tak kerja ke? Diorang ni tak susah hati macam kita ke?
Masih tiada wakil-wakil baru UMNO berkarisma menonjolkan diri yang dengan kepandaian atau kebijaksanaan pelbagai peringkat. Hasilnya isu-isu ditangani dengan secara 'betul atau salah'. Tiada usaha-usaha mengubah pendapat atau memujuk pembangkang bersetuju dengan kita. Kenyataan di buat dibelakang 'firewall' UMNO itu sendiri, tiada perdebatan antara 2 pihak bertentangan, tiada penerangan kepada rakyat. Dari mana rakyat akan mendapat kepercayaan kepada wakil-wakil baru UMNO ini?
Nak cakap pasal poket, apa kita nak buat? Saya, pekerja swasta, tergantung kepada keadaan ekonomi semasa, cuma harapan kami adalah pada kerajaan yang peka kepada golongan pendapatan senderhana & rendah. Malangnya keutamaan diberi kepada pihak atasan atau kepada yang berpendapatan tinggi sahaja. Maklumla, pemikiran 'elitist'.
Prestasi PRU13? Tiada perubahan ketara, mungkin juga majoriti akan turun lagi selama isu perkauman ini dimainkan pihak pembangkang.
Kalo kad laporan aku bagi UMNO, 'D' dengan nota, 'Jangan Main-Main. Tumpukan perhatian dan Tingkatkan Usaha. JADI LEBIH BERANI & JANGAN MALAS.'
p.s. UMNO, JANGAN SOMBONG.
Saya nak komem pemimpin UMNO Sabah khasnya dari Pantai Sabah Palimen Semporna.
ReplyDeleteShafie Afdal Pemimpin UMNO kawasan saya sebelum ini dia teriak bila dengar amaran Amerika mengenai amaran perjalanan kepantai Timur Sabah khasnya semporna.
Hari ini dah 10hb.Feb 2010... dah 48 jam berlalu Peristiwa penculikan di PULAU SEBANGKAT...tapi TIADA kedengaran dari dia pula apa komen dia pasal pekara ini.. yang kita dengar KETUA POLIS SABAH, Ketua Menteri Sabah Berkata mengenai perkara ini dan pandangan masing-masing sementara Ahli Parlimen Semporna, Adun Sulabayan tak kedengaran suara mereka LANSUNG... apa dah jadi dengan wakil rakyat ini.... tak beri semangat atau datang ketika rakyat dalam kawasannya dalam keadaan begini rupa.
Benarlah kata orang wakil wakil rakyat UMNO ini hanya bersuara jika ada kepentingan mereka, jika tiada .....mereka berdiam saja.
Kenapa Diam ? ada ke kerana Pulau Sebangkat itu tidak menguntungkan WAKIL RAKYAT dan MP kawasan ini. DOUBLE STANDARD BETUL!!!!!!!!!!!!!
aku cukup puas hati takat la ni pasai komitmen pemimpin UMNO pd rakyat. Cuma yang tinggai la ni
ReplyDeleteMERTABATKAN AGAMA ISLAM DENGAN MENGIKUT LUNAS2 ISLAM SEBENAR.. YANG PERTAMA SEKALI DATIN SERI ROSMAH DAN PEMIMPIN WANITA UMNO LAIN KENA PAKAI TUDUNG SEPERTI YANG DITUNTUT OLEH ISLAM.. aku orang UMNO no, bukan org PAS @ KEADILAN...
aku rasa masa dah sesuai untuk kita buat perubahan memandangkan agama lain dah faham tentang ISLAM, cuma perlu dipertingkatkan lg.. terima kasih
Salam. Klu ikutkan nafsu, semua tu tak cukup lagi. Poket masih lom kepuk, tol belum lupus, petrol naik harga, gula, ayam, kicap pun naik harga dan mcm2 lagi.
ReplyDeleteTp sebagai seorang yg waras, sy percaya segalanya pasti ada alasan yg kukuh. Apa2 usaha yg dilakukan takkan mungkin dpt memuaskan semua pihak.
Umno masih byk kepincangan namun melihat situasi sekarang, terpaksa diakui bahawa parti2 politik lain jauh lebih buruk berbanding Umno.
PRU 13 nti InsyaAllah sy akan memilih BN.
Salam bro,
ReplyDeletetak bergerak pon penyokong facebook saiful tu, fan anti saiful tu bertambah tiap minit ni. nanti jauh kita cicir. promo la sikit bro.
Pemimpin UMNO di peringkat bahagian MASIH LEMAU / LONGLAI!!!!
ReplyDeleteAPa aktiviti UMNO bahagian untuk masyarakat setempat????
apa aktiviti pemuda puteri wanita UMNO?????
aku kesian melihat sebahagian dari mereka nie yang masih mencari-cari apa sebenarnya yang perlu mereka lakukan.
di bahagian aku sendiri aku tak nampak apa aktiviti yang betul-betul bole "meruntun" jiwa penduduk setempat apatah lago golongan muda...
aku lihat mereka ini masih "merasa selesa" sedangkan aku sendiri selaku "pemerhati politik" di kawasan aku, senantiasa merasa cuak dengan "hasil kerja" mereka sekarang nie...
WAHAI PEMUDA / PUTERI UMNO!!!!!
BANGUNLAH BEKERJA UNTUK "MASA DEPAN" YANG LEBIH TERJAMIN...
BEKERJA LA UNTUK ANAK BANGSA!!!
abuzarzainal
ReplyDeleteaku setuju pendapat kau. golongan melayu kini semakin jelas kasta nya.
yang kaya terus kaya..
yang peneroka terus mendapat layanan luar biasa..
yang tengah-tengah macam aku kau dll.keje swasta,peniaga kecik teruk terhimpit hidup di bandar.
kos keluar rumah dengan tol,parking,makanan tinggi,belanja anak tinggi..
group middle class melayu di bandar umno lupa..
ds najib wajar memikirkan untuk mengurangkan seberapa byk kos melayu haprak kat bandar ni..
bayangkan..
setiap inci jalan masuk/keluar di lembah kalang mesti ada tol..
Salam, cakap pasal perubahan UMNO, menang dah berubah pun, pindaan perlembagaan dah di buat. Cuma cerita perubahan ahli sahaja yang belum lagi bersifat menyeluruh. Maksudnya ada yang faham dan ikut tapi sayang rami lagi yang pengecut.
ReplyDeletePretasi pemimpin UMNO boleh dikategorikan kepada 3 bab. Bab 1 - Dah berubah, buat kerja, jumpa rakyat dan pengundi, Bab 2 - Masih tercari cari kaedah untuk berubah sebab dah selesa dengan keadaan lamanya. Bab 3 :- Lagu Lama - Ubah tidak apa pun tidak asyik berpolitik sahaja kejanya, retrorik pulak dan elit serta ego.
aku tak tau la UMNO buat apa sekarang ni...aku ketua pemuda cawangan tapi haram setaun dah tak dak berita apa2 pun..yang tau mesyuarat agong pastu senyap...dok ligan projek agaknya...bila jumpa AJK bahagian ja dok bagi tau kita yang SPNB tak bayar lagi la, claim lambat la, projek tander murah la, pekerja indon lari la..BANGSAT SEMUA TU.. masa pemilihan melutut mintak tolong janji macam2...sampai ada AJK bahgian kata macam ni "aku boleh jadi ajk 2 penggal jadi la bleh kenai orang ataih dah, bleh cari makan dah tu"..ank haram lah kalau ada pemimpin UMNO macam tu..
ReplyDeletesorry la GAP...HOT ni..kalu nak delate pun delate lahhhh..aku oghang BALING..
pertamanya bos dia, mohd najib, hina orang Melayu pasal alasan liberalisasi yang kononnya bantuan kepada orang Melayu sekat pelaburan asing. muhyidin dah jadi yes man. mana kehebatan masa lawan paklah dulu.nape senyap semasa najib buat perkara yang tak untung orang Melayu. Najib memang tak reti2 nak berenti hina orang Melayu.
ReplyDeletemuhyidin juga jaga pendidikan yang menyaksikan pemotongan terbesar dalam sejarah negara. pendidikan dapat skit menyebabkan banyak potong itu dan ini dan akhirnya yang susah adalah pelajar, guru dan ibubapa.
menteri amaran-asik bagi amaran je.kalau bangsa lain cepat je bertindak tapi bila Islam dan Melayu serta raja2 d hina, lambat je tindakan. mana tindakan kepada aduka terana?
rais yatim. banyak berubah setelah najib pengkhianat melayu naik. banyak mengarut. dulu dia ar antara penentang kuat tapi skrang sbb menteri komnunikasi, senyap terus komunikasinya.
shafie afdal. nape tak buat negeri kedah macam kat tempat sendiri. dia paling d sayang d tempat sendiri. dia jaga orang dia camne.
UMNO terengganu negeri ambe. lagi ar teruk. idris jusoh n mat said. tak abis2 menaikkan daerah sendiri. kalau idris jusuh menteri besar besut, ahmad said menteri besar kemaman. sampai sambutan hari kemerdekaan pun nak buat kat kemaman.
zahid hamidi tak abis2 burukkan kerajaan. nape ar dia ni tak leh setle benda dalam kerajaan senyap2.atau ada agenda tersembunyi.cuba bagitau sbb kukuh nape dia nak dedah yang enjin pesat f5e yang dah lama gile tu kepada media. nape dia nak dedah yang dokumen penting ketenteraan kepada media? ape untung kepada kerajaan. dapat kredit banyak ke kalau mendedah kelemahan dalaman.
kj. pemusnah. banyak isu tak setle. asik nak kayakan diri sendiri je. buat orang meluat je. jelaskan n pertahankan diri. jangan asik duk kata nuar berahim idola dia tu je yang duk lari dari mahkamah. dia pun kena pertahankan diri dia n bersihkan diri dia.
ahmad sabree. asik mengarut sukan itu dan ini. rasa dah macam kelakar je sukan negara masa ini. orang negeri aku juga...
menteri af lagi ar. semua alasan dia naikkan harga minyak n gula n ntah pe lagi nak naik kononnya nak jaga pengguna. kepala otak dia. akal dia ni duk kat mana sampai fikir macam tu. rakyat kena belanja lebih n kena fikir kononnnya sbb nak bantu kerajaan kurangkan subsidi. otak dia. rakyat undi kerajaan bukan sbb nak tolong kerajaan tapi nak pilih pemimpin yang boleh jaga rakyat. bukan rakyat jaga pemimpin...akal mana pergi menteri af ni.
ekonomi. nape najib n geng n semua2 tak fikir yang mpen tu perlu mesyuarat hari 2 macam mten dulu. nape tak boleh ikut macam tun buat masa nak setle ekonomi waktu dulu. ada ke mpen tu mesyuarta sebulan skali. kalau abik tindakan sbulan skali berdsarkan fakta bulan lepas, mana bleh jalan pak menteri oi.
yang penting menteri UMNO telah d lihat memperlekahkan orang Melayu dan itu semakin nyata di mana PERKASA mula mengambil peranan tersebut yang sepatutnya dimainkan oleh UMNO...
bini najib....malas nak komen. sbb asik nak maki hamun je kalau d fikir pasal bini 1malaysia ni...
prestasi pemimpin aku rasa ok...cuma imej kena perbaiki lagi sebab masih ada yang hanya bijak calarkan imej dan meninggalkan kesan kepada rakyat.
ReplyDeleteDasar baru yg hendak dibuat seperti penstrukturan subsidi minyak dan pertukaran SST kpd GST harus diberi penerangan yang teliti sebelum dilaksanakan.(bagi rakyat faham baru buat)
Bukan apa si pembangkang yang bagi mereka semua negatif akan membawa pengaruhnya supaya rakyat menentang, himpunan reformasi dan sebagainya akan cucuk rakyat. sedangkan mereka pun takla faham sangat pun, tapi dek kerana pakar meracun rakyat, maka rakyat akan terpengaruh dan ikut jer apa corak PR yang sememangnya macam BAGUS TETAP HANCUS!
UMNO dah OK.95%
ReplyDeleteUMNO di bawah pimpinan Ds Najib tidak banyak perubahan dari zaman era Tun Lahap. Kita ingatkan Ds Najib bole membawa balik era Tun Dr Mahathir, tapi sampai sekarang masih lagi dok honeymoon, hormat dan budi bahasa. Apakah Kerajaan di bawah Ds Najib yg menjadi Presiden BN, hanya rhetorik, takde telor, takde kuasa, tak tegas, hilang gigi? Yg hanya rakyat marhen melihat, dajjal2, pokemon2, Komunis biaDAP bmaharajalela, berkuasa dan tidak ada undang2 atau tindakan terhadap mereka. Begitu lemah sekali kerajaan sekarang. Kemana pergi intelligence2 dalam kerajaan? Kenapa penjenayah2 dan melaun bole bolos dari tindakan dan penguat kuasa? Seorang pemimpin dan pendekar tidak gentar dgn musuh, malah apa perkara dan durjana, dgn tegas, cekap dan pintas seorang pendekar akan berdepan dan patahkan dgn senang. Tetapi yg kita rakyat melihat pendekar Melayu sudah tidak ada, yg ada Hang Kebun yg bila menghunos keris, lepas itu minta ampun dan maaf, tak akan buat lagi. ishh ishh ishh ishh ish kan baul dan dayus punya pendekar, apakah ini nak dijadikan pemimpin umat Melayu? Sedarlah dan insaf dan berubah wahai pemimpin2 UMNO, apakah PRU12 tidak memberi kesan yg mendalam untuk buat iltizam yg baru. Ingatlah PRU13 tak berapa lama, bagaimana hendak tawan Negeri Pulau Pinang dari biaDAP komunis, Negeri Kelantan di bawah Parti Ajaran Songsang dan Negeri Kedah. Dan bagaimana hendak mengekalkan kemenangan di Johor yg sedang dalam cenkaman dan agenda biaDAP komunis? Ds Najib harus sedar dan bangun dari tilam empuk, bangun dari tdor bdengkur dalam kekenyangan. Ingatlah sekali bah , sekali pantai berubah dan kehormatan, tanggungjawab di tangan Ds Najib selaku pemimpin umat Melayu. Masa untuk bermimpi dan honeymoon sudah berakhir, masa untuk penaturan dan aturan strategik harus bermula, untuk masadepan bangsa dan anak2 bangsa. Hidup Melayu !!! Hidup tanah Melayu !!!
ReplyDeleteAku sebenarnya dah meluat dengan perangai pemimpin UMNO samada tertinggi atau bawahan. Mereka hanya kejar projek untuk kumpul harta semasa jadi pemimpin. Rakyat pengundi macam aku nie mereka jadikan setaraf pencacai jer!... Mana janji nak pejuangkan hak melayu dan bantu golongan melayu miskin. Kat kampung ramai ibu tunggal tak dibantu. Nak kata ketua kampung tak tahu mustahil pulak sebab kariah dia. Ketua kampung tu pulak dari kalangan orang kuat UMNO. Mana hati tak sakit. Nampak gayanya "1Malaysia, rakyat didahulukan; hanya sekadar retorik jelah!...
ReplyDeletesalam bro, nak guna password 'mokhtar' ka?
ReplyDeletemoh kita nyanyi lagu 'bangau oh bangau', baru kita tau tang mana duduknya kita selama ini..
pada hemat kucing, setiap apa yang dicanangkan oleh DSN, tak diikuti oleh semua pemimpin UMNO..kucing lihat sekarang ni, kerajaan banyak tertumpu kepada mereka yang tinggal di kawasan bandar-bandar besar, tetapi macamana dengan mereka yang tinggal di kawasan bandar kecil dan kampung?
Terasa agak ketinggalan kerana tidak terasa pembangunan tu sampai kepada kami.
Pemimpin yang ada, huh! asyik bertelagah berebut jawatan dan kuasa aje, tetapi kami terbiaq begitu saja..
Janganlah anak kera dihutan disusukan, tapi anak sendiri mati kelaparan..
Turunla mai tengok di Kedah ni sama, jangan dok kat KL aje..masuk la ke kampung-kampung sama, jenguk kami yang dahagakan pembangunan ni..
aku bekas keua pemuda kwsn hulu selangor. aku jadi mase zaman menang besar dulu....2004. pastu aku blah, jadi pemerhati je. aku sedih sebab ajk2 tempa aku semua mate duitan... mak aji, pak aji, mak cik, pakcik ..... semua same jer...... bapak aku ajar buat kerja kena ikhlas.... tu yang aku pegang.
ReplyDeleteskrg pun aku tengok dia org tu still same jer... payung free pun nak rebut... sibuk simpan bawah meja... kelakar2... cume YB isa nampak ok skit kut, psl dia selalu jumpe rakyat..... dapur org pas kenduri pun dia redah.... tp tak tahulah kalau selangor BN pegang balik..... agak2 melayu mudah luper lagi tak....
pg tadi borak ngan member psl YBK, umno mintak sokongan.... member aku cakap bg projek dulu baru sokong..... oooooo mcm dulu lagi.......
aku tetap akan sokong UMNO... aku tak percaya parti lain tu... bg aku umno jer bleh tolong org melayu... tp UMNO kena jadi UMNO duluuuuuuuuuuuu.... kerja kena ikhlas....... Najib ok tp byk sangat bg peluru kat pembangkang & pastu anak buah dia lembab.... tolong buang NAZRI tu.... bodoh punyer botak.....
P/s Tun M tak nak jadi menteri ker??????
mokhtar-
ReplyDeleteaku sependapat dengan zam.
menteri lain ok la.. paling rajin shaziman abu mansor
pemimpin umno yg perjuangkan melayu aku xnampak selain noh omar dan muhyiddin.
Saya rasa Najib telah cuba menolong orang Melayu dengan strategy yang lebeh baik lagi. Mungkin kita tidak sedar sudah ada perubahan. Dalam keadaan dunia ekonomi merudum kita mesti paham bahawa tekanan untuk mengagih pendapatan negara amat berat supaya beban hidup rakyat dapat dikurangkan.
ReplyDeleteOrang Melayu mesti bersatu dan sokong UMNO jika inginkan perubahan
dan memberikan mandat sepenuhnya untuk pemimpin Melayu mentadbir negara. Jika kita tidak bersatu maka timbullah orang lain cuba "main kayu tiga" untuk kepentingan puak mereka. Kita tidak sedar inilah caranya untuk menekan dan mencabar kerajaan pimpinan Melayu. Macam mana Najib nak bersuara lantang kalau orang Melayu berpecah belah. Akhirnya Najib yang tersepit tak boleh bergerak.
Orang Melayu jangan ikutkan emosi tapi mesti rational apabila berhadapan dengan masaalah yang kita hadapi. Kita akan rugi jika kita tidak bijak berpolitik kerana puak lain memang suka melihat "kebodohan" orang Melayu dan suka Melayu berlaga sama sendiri.
Tidak boleh dinafikan kekuatan Ummah ialah dengan memberikan PERPADUAN sebagai agenda utama .
Kritikan terhadap UMNO adalah sihat tapi janganlah ianya menjejaskan kekuatan UMNO.
Saya tetap sokong UMNO dulu, kini dan selamanya dengan syarat kita mesti pilih pemimpin yang berwibawa untuk memperjuangkan rakyat. Pemimpin yang tidak mampu berbuat demikian kita harus cantas dan tendang mereka dan jangan diberi ruang untuk mereka berpaut kat UMNO untuk kepentingan peribadi mereka.
Insyallah, UMNO telahpun tukar perlembagaan dan ahli-ahli UMNO seramai 150000 boleh mengundi siapa pemimpin yang betul-betul layak untuk memimpin kita. Politik wang tidak akan bertahan lagi untuk meraih sokongan.Pilihlah dengan bijak.
-Mat Bijak-
Pada dasarnya ok lh. Arahan yang dikeluarkan dari pehak atasan semua nya untuk kebaikan semua. Cuma kekadang ada nampak kekurangan penyeliaan.
ReplyDeleteKakitangan kerajaan tu patut diperatikan juga. Nampak sangat sesetengahnya lebih banyak urusan peribadi drp urusan kerja. Gaji nak lebih, kerja nak kurang!!
UMNO lemah pasal pemimpin dan ahli UMNO dan keseluruhan orang Melayu lemah.Berpecah.Tidak ada jati diri. Orang Melayu pandai kritk je tapi kadang-kadang melalut. Tak bijak, terlalu emotional dan tidak ada wawasan. Hentam keromo je akhirnya jadi bangsa GOBLOK !!
ReplyDeleteOrang Melayu fikirannya tidak tajam, tidak dapat membezakan yang mana baik untuk bangsanya. Kalau mereka buat kritikan, kebanyakkan menjurus kepada perpecahan. Tidak ada saranan yang membina yang boleh memberikan manfaat kepada bangsanya.
Melayu akan terus dikotak-katikkan oleh orang lain jika otak orang Melayu berserabut dengan fikiran negatif.
Mereka yang mengkritik fikir merekalah bijak. Memang senang nak menuding jari kepada pemimpin tapi kita mesti ingat 4 jari masih lagi menuding kepada diri kita.
-Markona binti Markom
aku perhatikan la..
ReplyDeletepemimpin2 bn (pr pon sama gak) kalo ada pilihanraya bukan main mesra dgn rakyat...siap masuk kg.. masuk rumah.. salam2 senyum2 tanya khabar..hipokrit..
xde pilihan raya xdela semua tu...
ini belakulah ditempat aku..aku agak tempat lain pon sama gak..
start lps pru sampai sekarang muka dorang pon ada yg aku dan org kg aku x kenal..
Salam brader GAP,
ReplyDeleteOpss..jap. No nak komen pemimpin kerajaan ke pemimpin parti? Walaupun orang sama tapi peranan berbeza-beza.
Kalau Bab Pemimpin Kerajaan -
Aku akui telah ada perubahan dan pendekatan yang baik drpd Najib.
Cuma ia dirosakkan dengan prestasi dan reputasi beberapa orang menteri.. tak payah nak cakap, member yang dah komen sebelum ni dah bagitau.
Satu lagi matriks organisasi kakitangan kerajaan agak kucar-kacir.
Walaupun aku ni salah seorang penjawat awam tapi aku tak berkenan dengan bab birokrasi dan 'tendang macam bola' ni.
Bab Pemimpin Politik -
Tiada transformasi lagi yang jelas dilihat. Cuma pindaan perlembagaan tetapi implementasi di peringkat bawahan masih lembap macam dulu!
S/U Agung UMNO patut berhenti lah. Apa jadi dengan pendaftaran ahli melalui web. Isteri aku dah setahun hantar langsung tak da fed-back.
Program lak banyak yang syok sendiri terutama Pemudanya. Konvoi2 berkelah2, tu je.. Setiap kali mesyuarat, lejer belanjawan kosong, mana pergi peruntukan setiap cawangan,bahagian..?
Janganlah bangga dengan keahlian 3.4 juta tu tapi bila mesyuarat cawangan yang datang boleh dibilang tu pun kira anak yang diorang bawak sebab ada makan mihun ngn karipap!
Berubah le UMNO...bukan UMNO tapi pemimpin UMNO.
Jangan takbur nanti tersungkur..!!
bagi aku pretasi UMNO la neh boleh tahan ja la,walaupon tak seteruk zaman paklah tapi banyak sangat yang perlu depa perbetoi
ReplyDeletebagi aku prestasi presiden dan timb presiden kira ok la.naib2 presiden haram tak guna seduit semuanya
sikap tu ada la berubah sikit.ada la jugak pembesaq yang turun ke padang tinjau apa yang patut.kalo paklah dulu depa semua pakat pantau dari jauh ja hahahahha
majoritinya masih banyak bergimik...beretorik terutamanya najib dan zahid hamidi.aku sebagai rakyat nak tengok tindakan.action speaks louder than words
bab murtad neh baik UMNO,PAS,PKR semuanya tak guna.masing2 terlalu berhati2 takt kehilangan undi bukan Islam
tang mengangkat Islam neh bagi aku kira ok la.memang la kalo boleh kita nak tengok penekanan tentang agama Islam tu lebih meyeluruh lagi daripada yang dok ada la neh.kita kena usaha sungguh2
usaha UMNO bela melayu aku rasa dah berkurang sejak UMNO terlampau buloq nak raih undi bukan melayu.nampak macam PERKASA lebih serius membela nasib orang melayu
1malaysia neh retorik syok sendiri.pemimpin cina dan hindu tak sokong tara mana pon.pemimpin UMNO ja dok menyalak sesama sendiri.cina dan hindu hanya akan sebut 1malaysia kalo nak kaut keuntungan terhadap kaum depa.contohnya bantuan gereja terbakaq sampai rm setengah juta
95% masih dok lena lagi.ada yang dah 2 taun lepaih PRU still dok merekot bawah selimut.dok jaga perut sendiri dan kroni2
yang banyak retorik? big boss najib,hisham keris,zahid hamidi,KJ,shahrizat jalil,
yang realistik? muhyiddin,rais yatim
dasar yang dok ada la neh makin merugikan orang melayu.liberalisasi la..keterbukaan la...1malaysia la
hisham prestasinya hampas..aku bagi F
apdal 2X5 hisham jugak...aku bagi F
rais yatim salah portfolio la.dia lebih sesuai pegang KDN.menteri nak jaga kementerian penerangan kena pandai susun propaganda ikut zaman...tapi jangan terlebih propaganda macam zam dulu,orang naik meluat
kedah,perlis,penang,selangor,tganu memang tak boleh harap.hanya melaka dan johor saja yang aku boleh bagi pujian
sayap2 UMNO neh semua elok bubarkan saja la.ketua2 sayap semuanya lembab...lembab nak serang pembangkang...lembab nak bela hak melayu..lembab nak pertahankan kesucian Islam
setuju 100%...MT UMNO tak efektif,empty..kosong.buat habiskan beras saja
pemimpin UMNO masih ada yang berasa jenama UMNO tu hebat macam zaman 40an sampai 90an.depa ingat kalo boh bendera UMNO kat tunggoi mati pon rakyat tetap akan sokong UMNO
http://cursingmalay.blogspot.com/
ReplyDeleteUMNO perlu berubah utk kecemerlangan masa depan.
ReplyDeletehttp://mthago.wordpress.com/2010/01/23/the-malay-saga-umno/
tapi..nak salahkan DSN 100% pun tak boleh gak..sebab dia sekarang tgh mencuci taik2 yang ditinggalkan Wak DOl lembab tu...imej BN dah tercalar...x kira dr pandangan org Melayu, Cina dan India. Jd, skrg usaha DSN kepada memenangi hati2 yang telah beralih ni....tp...yg sepatutnya memainkan peranan lebih aktif adalah diperingkat bawahan..malangnya mereka ni yang tak buat apa2...parti2 komponenn pun dgn masalah masing2...cuba benda2 ni takder..jd usaha mungkin boleh ditumoukan kpd peningakatan kesejahteraan rakyat...
ReplyDeleteMmg cilako Wak Dol palat...
GAP...Mokhtar!
ReplyDeletePRU13 Kedah tak jatuh balik ke BN. Yg tu kenyataan dgn keadaan UMNO Kedah yand dok ada la ni. Nganga saja lebih.
Yang depa tau cuma nak pulun kontrak rumah mesra rakyat, sampai org yang tak patut dapat rumah tu pun dapat juga.
La ni pi lah simpang manapun, dok nampak Azizan terkernyih sj ala-ala Tun Dol dulu.
Sama2 geng UMNO yg masih tak cakap pun banyak lagi.
Mokhtar....Gap....Roger n out.
Oghang Baling gak.
kalo zam bagi cadangan nama menteri untuk disepak keluaq daripada kabinet...aku nak tambah sorang lagi,shahrizat jalil dan nor mohamed yacop
ReplyDeleteaku tak pasti apa sumbangan depa sejak najib lantik jadi anggota kabinet.adakah PM lantik sekadar memenuhi kuota negeri dan kuota wanita umno
menteri yang nampak perform buat masa neh ialah (pada pendapat aku la)
1.raja nong chik
2.shaziman abu mansor (walaupon dia sepupu KJ)
3.rais yatim
Malu nak komen sebab komen2 dari sahabat2 di atas semua nya ada asas . Ramai penumpang , satu kusyen duduk 2 orang pun ada. Pengampu bersepah2. Nak besarkan perut sendiri lagi ramai. Pura2 kerja kuat memang tak terkira. MT tak fungsi. Takut,pengecut,tak ada BOLA eeh malu la aku tengok. Aku memang mengharapkan Tun Mahathir will make a come back. Zaman dia dulu mana ada mengarut2 macam sekarang. Please Tun Mahathir.. will you make a come for the sake of Malay and malaysia.
ReplyDeleteNoh Omar kekalkan kita perlu lebih banyak orang yan berani macam ni-Selangor dan Federal
ReplyDeleteArif Shah Omar Shah elok diberi peluang kedua-Penang
Syed Hamid Albar elok jadi Menteri KDN -tak boleh bagi muka kpd Hindraff dan ngerakan penyamarataan hak ugama dan bangsa
Muhkriz- boleh lagi sebagai menteri MITI
TAPI MMG BENAR KENA ADA SATU KEMENTERIAN YG JAGA HAL EHWAL PENIAGA KECIL-WUJUDKAN BALIK KEMENERIAN LAMA
Raja Nong Chik-boleh dikekalkan utk sekat pengaruh Puan Nurul Izzah, Kalau tidak jawatan MP Lembah Pantai jadi jawatan turun temurun keturunan Anwar
Saifuddin- ok
TY Mahyudin Yassin Ok
DS NAJIB KENA BERTEGAS TERHADAP GOLONGAN LIBERALISASI UGAMA, KESAMARATAAN HAK DAN MENYAHKAN HAK MELAYU-ISLAM
Zahid Hamidi lebih baik berperanan ganti Nazri Aziz............
assalamualaikum......saya atas pagar.....saya tengok pembangkang macam HAMPEH memang tak boleh pakai.....saya tengok BN ....boleh la....tapi saya yang tak puas hati kat kerajaan dipimpin BN kerana mereka ni macam tak tau jaga melayu dan ISLAM sangat....semua orang nampak ....lagi satu lagi....orang kerajaan sekarang ni LEMBIK SANGAT LA...langsung tak berani macam TUN M..tegas dan sanggup menerima kritikan....orang nak kritik biar la ...yang penting apa yang kita buat itu betul dan mengikut undang undang....diharap D.S NAJIB akan dapat mempertahan kan MELAYU & ISLAM kerana UMNO is pertubuhan melayu dan islam..buat D.S NAJIB ,...ROMBAK LA kabinet ...tendang saja menteri ke timbalan mentari ke ...yang leeebbbbiiiihhhh tu ...yang LEMBIK SANGAT tu...yang hanya tau bercakap aje tu...baru yang atas pagar macam saya ni akan keluar mengundi BN pada PRU 13 nanti.......diharap akan ada KERAJAAN YANG KUAT .DIMANA RAKYAT DAPAT BERGANTUNG HARAPAN.....saya bukan mengata dan mengeji ...tapi hanya meluahkan pendapat saya saja..setalah melihat & dan mendengar apa yang berlaku dewasa ini................dari 5zal...
ReplyDeleteSlm,bg aku pemimpin2 umno baik dr peringkat atasan sampai bawahan majoritinya masih ditakuk lama tp ada sedikit peningkatan dr segi khidmat dan program.tp aku lebih suka cari yg negatif dr positif krn negatif tu lebih banyak dlm pemimpin umno kini especially pemimpin2 umno atau lebih tepat lg ketua2 bhg.Yg dah lama ditampuk kuasa peringkat bhg tu sudah2lah dah cukup kaya ngan pelbagai projek dan lubang meniaga bg peluang kpd pemimpin2 muda yg berkarisma utk memimpin pulak,x cukup kaya lagikah hangpa sampai buat jwtn KB tu mcm Pak hangpa yg punya,jasa tu mmg ada tp brapa banyak sumbangan hangpa.Lg satu pemimpin2 muda pun aku tgk mmg banyak yg msk umno utk jadi pemimpin tp xdak hatiiklas sbg umno,cth 1 ketua pemuda bhg ni sblm jd ketua pemuda pakai proton buruk je tp x sampai 2 thn jd ketua pemuda bhg, dah pakai Harrier,apa agenda perjuangan pemimpin mcm ni? nak penuhkan poket sebanyak mungkin dahulu lps tu baru nak tgk org2 bawahan,tu pun bg yg serpih2 aje,klu bole yg utk bawahan pun nak sapu,ni ckp btul nya.Kesimpulannya pakar2 dlm UMNO especially strategist n motivator yg benar2 menjiwai melayu-islam patut merangka ciri2 pemimpin yg bole diangkat menjadi pemimpin dlm UMNO ,klu mrk yg ingin bertanding x memenuhi kriteria jgn luluskan pmohonan mrk utk bertanding,ni bg pelahap2 yg result SPM pun kelaut apatah lg background agama jadi pemimpin,asal cakap pandai dah memadai,ptuiiih!Paria punya pemimpin.
ReplyDeleteCth terpilih pemimpin2 yg terkini yg selayaknya dilahirkan lg oleh UMNO ialah
1.MB Perak Dr.Zambri-Educated n religous.
2.MP Jerlun-Educated n humble
3.MP Sri Gading-Experience, humble n braveheart
4.MP Pasir Mas-Tok Brahim Ali,Experience,braveheart n focus
5.MP Sampoerna-Tok Pie Apdal-Educated,humble n focus
6.Exco Pemuda M'sia-Tun Faisal,Educated,braveheart focus n committed
7.Blogger2 Jalanan -Focus,committed,fulltime relawan pecacai Umno yg tidak mendapat perhatian yg sewajarnya krn peranan org tgh?
Akhirkata kpd pemimpin2 UMNO yg berperangai paria ,xpernah tgk duit ka? hentikan cita2 paria anda krn apabila UMNO dah stabil nanti,aku dan rakan2 akan meminta bantuan dr sahabat2 blogger wira2 yg tak didendang ini utk membongkar kemungkaran anda terhadap ahli2 Melayu islam didlm UMNO.
Hidup Islam!Hidup Melayu!Hidup Umno! Moga Allah akan memberkati perjuangan kita demi agama bangsa,anak cucu n negara kita.Bayan Baru,P.Pinang
SECARA PUKAL BARU 79%,BOLEH TINGKATKAN LAGI HINGGA TAHAP 85% INSYAALLAH UMNO BN SAPU BERSIH PRU13.
ReplyDeletePRESTASI MENTERI
DS NAJIB - 96%
DS MAHYUDDIN - 94%
ZAHID HAMIDI - 91%(tlg serius dpn kamera)
HISYAMUDIN - 89%(tlg serius dpn kamera)
SHAFIE AFDAL - 88%(Tlg ckap tepat padat dan jawap soalan)
MUKHRIZ - 90%(dah ok maintain je)
RAZALI IBRAHIM -88%(ada harapan)
NOH OMAR - 98% - CEMERLANG
PEMIMPIN YANG LAIN SEMUA BOLEH DI PERBAIKI MASING MASING SEKITAR 75 - 87%, .YANG PENTING DALAM DUA TAHUN INI SEMUA PEMIMPIN WAJIB BERKORBAN . NANTI TOK AKAN BAGI PRESTASI MEREKA SATU PERSATU,DARI PANDANGAN LAPURAN PRESTASI IKHLAS TOK.
ADA DUA TIGA ORANG PEMIMPIN YANG KENA KAWAL BUIH MULUT.
setelah hampir setahun aku rasa prestasi najib n the gang baik sikit daripada pak lah...disebabkan pungutan suara ni pasal UMNO so aku takmoh sentuh pasal jawatan dorg dalam kerajaan since sumer dah dijelaskan oleh komentar lain...
ReplyDelete1. UMNO perlu kembali kepada konsep asal penubuhan iaitu untuk orang melayu.
2. UMNO perlu kembalikan TELOQ2 yang yang kecut supaya keras dan tegar.
3. UMNO mesti jadi juara dalam setiap permasalahan orang melayu, bukan hanya sekadar juara rakyat.
4. UMNO untuk orang Melayu dan bela lah orang melayu dengan sesungguhnya.
5. UMNO mesti bg peluang kepada profesional atau yang berpendidikan untuk mnerajui bahagian atau cawangan dan bukan nya kaki ampu atau yang tak pas pmr.
5. Zahid,KJ,Hisham,Shahrizat, sabree, harus diberikan amaran oleh rakyat dan blogger supaya bangkit mempertahankan melayu.
KOmen aku ni untuk UMNO bukan untuk BN. UMNO itu racist,MCA itu racist dan MIC pun racist so pie jg hang punya bangsa sudah.
Aku berbangga duduk di MELAKA walaupun apa juga pandangan orang terhadap Ali Rustam, aku tetap respect dia dalam menjaga hal ehwal orang melayu pertengahan. Mungkin pemimpin seperti ini kita perlu ketengahkan.
Salam GAP dan ...mokhtar...alahai..
ReplyDeleteAku nak setuju dengan satu komen "ketua pemuda umno " yang mengatakan umno cawangan bermesyuarat 1 tahun sekali..lepas tu senyap..tak ada program pe2..yang ini memang fakta..terjadi diseluruh negara.
Aku pernah tulis kat laman web ds najib bagi tau perkara ini..pasal ada satu setiausha umno cawangan bila aku tanya nape tak ada mesyuarat atau aktiviti..tau dia jawap apa.."tak main ler mesyuarat kat cawangan..kita mesyuarat kat pringkat bhgian dan negeri..baru ada masyuk..."
Kalau mt2 UMNO baca komen kat blog GAP nie terutamanya ketua penerangan UMNO..tolong pecat orng2 perangai takbur cam nie..mereka tak kisah pun kalau pembangkang menang pd PRU 13 nanti..janji poket penoh..
ds najib kene bagi perhatian kat per ini.ini bukan cobaan..ini betul2 berlaku...kalau tidak kami akan lobi Tun ambil balik jawatan presiden UMNO..
AKU PUN NAK BAGI KRA "D" KAT pemimpin2 UMNO skrang ini.
Kami memang sedih kerana DS Najib terima surat perletakan jawatan Datuk Nasir baru2 ini..seolah olah kita tak berhak nak bercakap mengenai hak bangsa melayu...
cafemlm.com
1. kata dr mahathir
ReplyDelete"SAYA dah menjadi ahli UMNO sebelum yang suruh SAYA keluar dari UMNO tu, lahir ke dunia.."
yang tua kita hormati kerana pengalamannya...
2. alasan tak mahu bertanding naib presiden UMNO
"...mereka yang bertanding tu, semuanya junior dari..."
saya tidak tahu menilai dari dua kenyataan di atas, tetapi pandangan peribadi saya sebagai ahli biasa dalam UMNO.. disepanjang sungai perak, alhamdulillah semua calon UMNO berjaya kecuali di Lubuk Merbau
( perbetulkan jika saya silap) dan ini adalah di antara punca negeri perak kelam kabut sejak pu12...
bagaimanapun saya setuju dengan ayat..POLITIK NI ADALAH AN ART..
penulisan saya adalah ikhlas demi survival politik orang2 MELAYU
wassalam
ikhlas
att: comment by all....
ReplyDeleteaku dapat merasakan bahawa semua yang memberi komen adalah JUJUR dan IKHLAS...dan aku yakin semuanya juga MENGHARAPKAN agar pemimpin pemimpin UMNO berubah dalam segala aspek yang ketara kelemahannya, aku juga sangat yakin "kita masih sayangkan UMNO"
sebusuk busuk UMNO mungkin kita terpaksa memilihnya juga kerana nak di harapkan PAS atau PKR, baru dapat 3@4 negeri, mereka tidak dapat mengyakinkan kita semua dan negeri tersebut jadi haru biru TETAPI kalau sampai huru hara ( insyaAllah,semua rakyat malaysia, tidak mahu ini berlaku ) lebih baik bagi yang tengah reform dan rebrand ni menguruskannya kerana pengalaman yang tidak boleh di pertikaikan ...secara peribadi, aku orang perak..aku tiada pilihan, daripada aku pangkah pkr, lebih baik aku pilih yang umno
SEPERTI RAKAN RAKAN LAIN YANG MENGULAS, AKU JUGA SANGAT SANGAT MENGHARAPKAN PERUBAHAN KE ARAH YANG LEBIH POSITIVE DI LAKUKAN, TERUTAMANYA PEMIMPIN2
memang kita sebagai pengundi yang bersuara di sini,BERHARAP agar dapat di dengari oleh dato' najib, dato' muhiyudin.
mana mana menteri yang di kritik, semuanya memberikan alasan2 yang kukuh..kepada menteri yang di sarankan agar berundur.. terimalah hakikat, bahawa rakyat memerhatikan..patut resign, resign lah kerana terdapat pelapis pelapis yang layak untuk replace.. tiada ruginya mengundur diri jika niat untuk kebaikan, siapa yang selalu menyebut PELAPIS2 NI ? tepuk dada tanya selera
terima kasih GAP, kerana memberi ruang untuk rakyat menyatakan apa yang mereka tidak gemar tentang pemimpin2 tertentu
ali rustam ok tp kena belaja camne kurangn prgantungan pd wang. waktu2 solat kena kira.cikgu kncng brdiri, ank murid kncng brlari..
ReplyDeletePemimpin UMNO khususnya golongan PEMUDA masa kini LEMAH!! Mereka tidak menangani ISU yang SENSETIF. Jadilah PENDESAK yang bermaruah...!! Kalau dah hunus keris tu... teruskan langkah ke depan...!! apa mau sarung@ segala...!! Biarla presiden kita tenangkan keadaan. Itu memang pun kerjanya...!!
ReplyDeletezamsalam. sabah.
Pemimpin UMNO khususnya PEMUDA adalah LEMAH!! ...suka play safe!!
ReplyDeleteUMNO & BN x salah.....yg salah hanya berapa kerat pemimpin yg tamak dan x tau nak buat keja (KDN). So bila time perwakilan undi nanti kasi tendang keluaq la
ReplyDeleteDS Hisham - terkejuz aku bila dia menteri KDN. Tak sesuay tawww!!.
ReplyDeleteDS Sabri - boringgggg. Tak satu tindakan yang konkrit dan konsisten terhadap komoditi. Cina gula hentam Melayu jual gula, Melayu jual gula perah Melayu beli gula.
Tak de orang lain. Melayu (peniaga) sendiri tekan melayu.
Harinih soal kapal selam. APA DAH JADI? BENDE MAHAL BILLION RINGGIT TUH TAK BOLEH SELAM?? KLU MCM TU LEBIH BAIK BELI BESI SKRAP RUSSIA SAJA!
Malaysia tak boleh pergi jauh klu org mcm nih masih mentadbir negara. Mereka ada agenda di sebalik setiap keputusan yang berpayung dibawah "Keputusan Kerajaan".
bro. aku rasa umno ni masih di tahap pemulihan, selepas kerosakan yg dilakukan oleh pemerintahan yg lepas. DS najib terpaksa amik jalan pemulihan yg besar, dan memerlukan khidmat sokongan drpd tun M.
ReplyDeletekalau kita lihat, masih ada saki baki menteri warisan drpd pemerintahan lepas yg ternyata sgt2 lemah. menteri dr zaman tun M plak diletak salah tempat. contoh, DS hishamuddin dan DS ahmad zahid.
DS hishamuddin patut kekal as menteri pelajaran. TS muhyiddin boleh pgg KDN. switch je.
DS ahmad zahid plak patut kekal di JPM utk hal ehwal agama. datuk jamil khir boleh jd timb menteri pertahanan.
paling lemah yg aku nampak menteri belia dan sukan @ menteri sukan2 elit. ketara sgt pengetahuan dan ilmunya dlm sukan sgt2 cetek. barisan penasihat dia pun xleh pakai. dia ni aku xtau la nk letak kt kementerian mana. utk jawatan ni, aku rasa datuk razali ibrahim dah layak sgt dah. dia xpatut dok jd timb.
DS shafie apdal yg aku nampak sgt2 berkesan terhadap pembangunan luar bandar, terutamanya utk sabah dan sarawak. mmg excellent. tp dlm hal pinjaman mara, aku xleh nak komen. siapa yg terlibat je yg mampu memperkatakannya. utk kementeriannya, aku nampak yg masalah mungkin pd kakitangan agensi bawah kementerian ini, bukan menterinya.
datuk mukhriz bg aku tidak bgitu menyerlah duduk bawah miti. dia patut dok kt KDN. sbb kebanyakan peluang dia muncul tv hanya utk memperkatakan tntg politik dan pendapatnya berhubung isu2 negara. dia ade idea yg boleh digunapakai. protege kpd pemimpin ulung negara.
khairy, aku xnampak lg peranan dia dlm umno, walaupun dia ketua pemuda. mungkin pasal dia xpgg ape2 portfolio kabinet. tp tu bukan alasan. ramai je pemimpin2 umno yg leh ke hadapan, walaupun xberjawatan. peranan dia yg aku nampak stakat ni hanya di parlimen. ade gak la gunanya, walaupun sekadar utk menyampuk.
utk tempat aku ni, iaitu parlimen titiwangsa, umno mcm xwujud je. xde gerakan2 utk mencantas datuk lo' lo' dalam usaha kebajikan rakyat. keramat mall sampai la ni xhidup2, dewan serbaguna keramat dah mcm tempat pembiakan ular dan reptilia. xde tanda2 nk mula balik projek renovate. itu baru di kampung datuk keramat. DS suleiman mohamad, buatlah ape yg patut supaya pru13 nanti umno xkalah lg.
aku komen sepintas lalu je. nk komen semua, mmg panjang plak kang.
Pemerintahan DS Najib memang lebih baik dari yang sebelumnya. Tetapi DS Najib perlu memastikan pegawai - pegawai kerajaan menjalankan tugas mengikut hasrat dan apa yang telah di rancang oleh kerajaan.
ReplyDeleteKerana pimpinan yang lemah dahulu, banyak pegawai - pegawai kerajaan menjalankan tugas tidak selari dengan hasrat kerajaan.
Sory ckp la GAP.. tapi peniaga2 cina tak harap "care" daripada kerajaan pun untuk survive. Boleh je hidup mewah (ya! hidup mewah!).
ReplyDeleteBoleh dibilang dgn jari berapa kerat Businessman melayu yg betul2 keuntungan dorang datang dari PENIAGAAN AWAM - perniaggan yang mana customer dorang adalah org awam. Ini termasuk customer melayu,cina dan india.
Businessmen Melayu tak boleh lawan tauke2 cina. Businessmen Melayu masih lagi bersangkut dagu pada kerajaan.
Peniaga/Kontraktor/Supplier Melayu semua boleh hidup senang sebab... sebab TENDER dari kerajaan. Tanpa tender2 nih, tanpa duit kerajaan Peniaga/Kontraktor/Supplier Melayu semua nih pun gulung tikar.. lingkup!.
SORI HISHAM XSESUAI JAGA PELAJARAN ALMOST ALL GURU XSUKA DIA.DIA XPANDAI JAGA MULUT.APATAH LG NAK JAGA HATI
ReplyDelete1995 : UMNO parti progresif, PAS konservatif.
ReplyDelete2009: PAS parti progresif, UMNO konservatif
@ARA - entah apa2 la kau nih..
ReplyDeleteHentam Arak then akhirnya terpaksa tunduk kat dap. progressive la kot.. but still tah hapa2 la lu
ReplyDeleteUmno perlu bangun dan terus bangun
ReplyDeleteAku ni bukanlah ahli mana-mana parti tapi penyokong BN. bagi aku, sejak DSN pegang tampuk pimpinan, adalah perubahan. Cumanya perlu lebih agresif. Besar harapan aku agar umno ni boleh terus survival dan mempertahankan bangsa kita...
Man Tebik
BN dan UMNO akan menang besar PRU 13 ni 1Malaysia, Juara Rakyat... Ayuhhhh Kita Perjuangkan Nasib Rakyat Yang Sebenar Hidup UMNO, Hidup BN!!!!!!!!!
ReplyDeletePemimpin UMNO ni hanya pandai cakap je....Klu nak PR12 dlu 2 minggu sibuk siang-malam,pagi-petang dok masuk kpg nak kan UNDI. Da dpt jd YB da 3 thn nk npk bayang2 pun susah. Klu nk dtg mesti di balairaya/masjid ada jamuan,kompang dll. Terlalu byk PROTOKOL. Tu tak pe,selisih kita tegur pun tak nak,YB ni nak kita tegur dia dulu...Dia tak sedau diri kita yang pilih dia.
ReplyDeleteAli Rustam ni yang x bagus nya kuat Politik wang.Tu Ladang Babi kat Paya Mengkuang,Takut Undi hilang langsung tak jadi nak musnahkan babi. Konon nak jaga hati orang cina,tp hati orang Melayu dia tak tahu lak nak jaga.Jgn ler Tok Ali no sibuk dok jaga kandang babi kat negeri org lain.... Tu le pepatah kata "kuman kat seberang dia npk,gajah depan mata depa tak npk...
ReplyDeleteNi 1 je nak tanya gap.
ReplyDelete1 msia tu utk apa? Nak sokong new world order US tu ke?
kalau utk tujuan perpaduan... dh lama dh org dulu buat.
sape bapa perpaduan? tun hussein onn.
x pyh la najib jd bapa perpaduan ke2!
selesaikan dulu kes2 dia: altantuya, enjin jet kena curi, kpl selam x blh pakai, x pyh sibuk hal 1 msia.
rasuah jatuh tangga ke 57, apa kes ni?
apa yg umno buat 50 tahun+ smpai melayu jd mundur...
jgn tau salahkan pakatan yg baru 2 tahun+... biasalah salah sikit2, budak baru belajar...
bagus la kalau semua dah insaf...balik la ke pangkal jalan..undi lah parti isalm kita..PAS..biarlah webmaster gerakan DAP ni terkontang kanting sorang2...dia payah faham sebab lulus pun srp ja..hehheee...jangan mare kawan...
ReplyDelete