Tuesday, April 3, 2012

(DONG ZONG)..URGENT ! SEBARKAN KEPADA SELURUH IBU BAPA !

 Dong Zong, Jawatankuasa Sekolah-sekolah Cina atau lebih tepat, Jawatankuasa Pelampau Rasis Cina, seperti yang dijangka, tidak akan berganjak walaupun seinci dari tuntutan mereka walaupun sedar bahawa ianya adalah merepek, mustahil serta bersifat ekstrem.
Malah, mereka kini menetapkan tarikh iaitu 16 April 2012 di mana semua guru-guru yang tidak fasih berbahasa Mandarin, atau lebih tepat, guru bukan Cina, dikeluarkan dari Sekolah-sekolah Jenis Kebangsaan Cina.
Sekali gus, ia juga bermakna, bermula tarikh tersebut, murid-murid beragama Islam di Sekolah Cina tidak lagi boleh belajar Agama kerana hampir tiada guru agama yang fasih berbahasa Mandarin. 
Nasib yang sama juga akan menimpa murid-murid Kristian di Sabah-Sarawak dari kaum Iban, Bidayuh, Kadazan dan lain-lain apabila tiada guru-guru Kristian yang fasih berbahasa Mandarin.
Tidak lain tidak bukan, Dong Zong sebenarnya ingin melakukan ‘pembersihan etnik’ di sekolah-sekolah mereka kerana jika ini berlaku, maka murid-murid dari kaum lain pastinya tidak dapat meneruskan persekolahan di sekolah Cina.
Selain matapelajaran agama, tindakan mengeluarkan guru-guru tersebut juga dijangka akan menyebabkan Sekolah-sekolah Cina berhadapan dengan kekurangan guru bagi subjek Bahasa Melayu (Kebangsaan) dan mungkin juga Matematik, Sains dan lain-lain akibat dari kekurangan guru yang fasih berbahasa Mandarin.
Walaupun menyedari akan kesan dari keputusan ini, Dong Zong tetap berdegil dan tidak menghiraukan akibat yang bakal menimpa murid-murid sekolah mereka. 

 Kemungkinan besar mereka sudah pun mempunyai perancangan tersendiri untuk mengatasi masalah tersebut iaitu dengan mendesak kerajaan mengimport lebih ramai guru dari Tanah Besar China untuk menjadi tenaga pengajar di sekolah mereka, hatta memperkukuhkan lagi identiti bangsa dan ikatan kesetiaan terhadap negara nenek moyang mereka.
Tentu sekali, dalam masa yang sama, patriotisme dan identiti Malaysia di kalangan murid-murid sekolah Cina akan pudar dan terhapus terus dengan lebih pantas.
Mungkin ramai yang masih enggan mempercayai bahawa Dong Zong sememangnya mempunyai agenda tersirat yang melampaui agenda pembelajaran Bahasa Cina semata-mata.

 Namun, apa yang diperlihatkan oleh Dong Zong hari ini sudah terlalu nyata iaitu mereka menentang keras pembentukan Konsep 1Malaysia yang diilhamkan oleh Perdana Menteri.
Sudah sampai masanya kita belajar membaca apa yang tersirat selain yang tersurat mengenai Dong Zong dan kaum Cina secara keseluruhan.
Sedangkan Lee Kwan Yew sendiri mengakui bahawa kaum Cina tidak boleh dikawal dengan cara diplomasi serta mengharapkan mereka mengikut peraturan serta bertolak ansur.

 Kaum Cina tidak akan senang selagi mereka tidak memonopoli dan menguasai orang lain tidak kira dalam apa jua bidang terutama yang melibatkan wang.
Satu-satunya cara untuk ‘mengajar’ kaum Cina adalah dengan cara yang keras seperti yang dilakukan di Singapura. Jika tidak selama-lamanya mereka akan bersikap samseng yang suka menindas dan pentingkan diri. 

 Buktinya, bukankah hanya di Negara China kita boleh melihat bagaimana mangsa kemalangan termasuk anak kecil dan orang tua, tidak dibantu? Bukankah ini bukti bahawa mereka adalah jenis yang tidak berhati-perut?
Bukan sesuatu yang ganjil bila dikatakan bahawa kebanyakan kaum Cina tidak percaya kepada Tuhan, tetapi hanya percaya kepada wang. Oleh itu, mereka tidak takut kepada dosa sekiranya menindas atau menipu orang lain.
Penulis memperkatakan tentang sikap kaum Cina ini kerana ingin mengingatkan kita semua tentang bahayanya Dong Zong. Apa yang dituntut dan diperjuangkan oleh Dong Zong itu bukan bersifat sementara atau kecil. 

 Tetapi, ia merupakan satu pelan jangka panjang yang mampu menghancurkan keunikan toleransi masyarakat Malaysia serta identiti Malaysia secara total. Malah budi-bahasa yang menjadi tunjang kebanggaan masyarakat kita juga berisiko untuk musnah sama sekali dan diganti dengan budaya samseng dan kurang ajar.
Kesimpulannya, Dong Zong adalah satu pertubuhan yang tidak sihat lagi merbahaya. Pakatan Rakyat sendiri sudah semakin ‘cuak’ dengan Dong Zong kerana enggan terpalit dengan sikap angkuh, rasis dan ekstemis mereka. Maka, adalah bijak jika MCA juga mengambil sikap demikian iaitu menjauhkan diri dari Dong Zong.
Kita percaya, bukan semua kaum Cina bersetuju dengan agenda Dong Zong. Masih ramai kaum ini yang bersikap rasional, terutama yang bersekolah di sekolah kebangsaan dan bercampur dengan rakan-rakan Melayu serta kaum lain sejak kecil.
Usah dilayan permainan tarik tali oleh Dong Zong. Usah diturut segala kemahuan mereka dan usah dipenuhi segala tuntutan mereka kerana apa yang mereka inginkan itu hanya akan membawa kepada kegagalan kepada pembentukan 1Malaysia iaitu konsep perpaduan yang jitu dengan semangat patriotik yang tulen terhadap negara ini.
Sedarkah kita bahawa sesungguhnya, Dong Zong sedang mempermainkan perlembagaan dan aspirasi kerajaan. Justeru, perlukah pertubuhan sebegini terus dilayan?

 Apakah mereka akan mencetuskan huru-hara jika tidak dilayan? Jika ya, maka layanlah mereka sepertimana mana-mana pengganas atau ektremis kerana sememangnya itulah diri mereka yang sebenarnya.

41 comments:

  1. Huh...memang dasar puak Ci**i....

    Jgn dilayan permintaan celaka puak celaka ini...

    Jalan trbaik ..Hapuskan saje sekolah vernakular...krn ia merupakan tempat pembiakan trulung puak rasis ini...melahirkn ramai ci**i2 yg xsedar di untung dapat tinggal di Malaysia ini...

    ReplyDelete
  2. Kesatuan dan Perpaduan Melayu tanpa krisis politik sahaja yang memungkinkan Dong Zong akan tunduk.

    Perpecahan melayu kerana nak kan kuasa akan membuatkan dong zong naik tocang dan kuasa Melayu akan terhapus

    Fikir fikirkanlah wahai bangsa Melayu& Bumiputera. Selagi kita dendam mendendami sesama melayu dan kafir mengkafir semasam melayu selagi itulah dong zong membuat perkara yang bukan-bukan.

    ReplyDelete
  3. Oi la cina cina sekelian!!!!!

    Kat Tanah Besar China, korang bukak la seberapa banyak sekolah Cina.

    Kat Hong kong, kat taiwan, korang bukak la.

    Ini TANAH MELAYU! !!!

    Dah bagi kerakyatan, bagi bukak sekolah cina, bagi bina tokong, patung budha, bagi radio bahasa cina, tv bahasa cina..

    Apa yg korang nak lagi ar babi???

    Kat australia, kat US pun ramai gak pendatang cina. Tapi takde la sampai naik lemak macam ni..

    Oi la kerajaan...sampai bila nak diikutkan kemahuan meraka.

    Hati dan perasaan kami orang orang Melayu maki lama makin rimas, makin benci, makin menyampah dgn bangsa kiasu ni..

    Cakap bahasa MELAYU pun tergagap gagap, boleh mengundi di tanah melayu.


    Woooooooooiiiiiiiiii!!!!!!!

    ReplyDelete
  4. Suatu hari nanti mungkin berjihad adalah pilihan untuk bumiputera untuk mempertahankan hak mereka.

    ReplyDelete
  5. Ada 2 Cina jenis Bangsat dalam dunia ni, segilintir

    1. Cina Singapore
    2. Cina Malaysia

    Dah bagi merempat, nak buat kurang ajar kat tempat diorg merempat. Sial betul..Macam Yahudi Zionist..

    ReplyDelete
  6. Musang mesti sokong dong zong ni..

    ReplyDelete
  7. harap kerajaan jgn layax ekrimhs dog zong ini....kita tungguh saja perkembangannya..

    Kalau sudah tidak terkawal maka fisabillah lah jwbnya

    ReplyDelete
  8. SOKONG SANGAT. DALAM MASA YANG SAMA KELUARKAN MANA MANA GURU YANG TAK FASIH BAHASA MELAYU(PELAT) DARI SEKOLAH KEBANGSAAN, SM KEBANGSAAN.

    KELUARKAN JUGA GURU GURU YANG TAK BERSUNAT KERANA MEREKA INI DIANGGAP NAJIS..

    ReplyDelete
  9. terima kasih anwar
    terima kasih nik aziz
    terima kasih hj hadi
    terima kasih laa banyak2
    terima kasih kerana berjaya memecah belahkan org2 melayu
    terima kasih kerana memberi peluang orang asing memijak mijak kepala org melayu
    dah nyaris nak tebenam dah ni org2 melayu tak nak buka mata lagi ke???
    nak tido sampai bila?
    takkan lah esok dah kena sebelih baru nak terjaga ke?
    sanggup ke nak tanggung padahnya?
    kawan ni boleh je tggu masa je
    klu dah jadi... sekarang juga teman pegi pancung pancung seko seko kepala babi celaka yg ada
    tapi yg ada di luar sana tepuk dada tanya selera sanggup ke? tahan ke mabuk darah?
    klu lah kamu2 semua yg ada di luar sana tak sanggup ngadap benda2 tu semua
    udah udah lerr bersengkata bermaafan lerr kita tak payah tggu hari raya
    kita buang yg keruh ambil yg jernih
    kita bermuafakat elok2
    insyallah orang orang melayu boleh berjaya aminnnnn

    ReplyDelete
  10. dhong zhong celaka ni saja nak wat gempak je..nape time nak pilihanraya je ada mcm mcm tuntutan??nak tunjuk power la konon..patutnya gomen buat je undang2 yg lebih keras antaranya. tak kira la bangsa mana pun kiranya berurusan dengan agensi kerajaan dan kiranya diperlukan mengisi apa2 borang ianya harus di isi sendiri oleh pemohon..dan borang itu hanya dalam bahasa melayu dan harus di isi dalam bahasa melayu!!!klu tak pandai lu boleh jalan...aku cuma nak tgk mcm mana bangsa babi ni isi borang untuk daftar kelahiran dan kematian..time tu tau la ko kepentingan bahasa melayu!!!!! semoga puak celaka ini nyah cpt dr bumi malaysia!!

    ReplyDelete
  11. sekalong tahniah utk Pak Lah..ini la era peninggalnya..jgn kita mudah lupa...ckp tersa ko pun dia leh caya..hantar menteri gi china minta maaf fasal isu tok ketampi...

    ReplyDelete
  12. keluarkan meraka yg ramai tak fasihj berbahasa kebangsaan dari malaysia..apa kata.. di negara lain x ada sekolah mcm mana di malaysia,

    ReplyDelete
  13. saya cadangkan pula kepada kerajaan:
    1. sjkc wajib memberikn kouta 30% pelajar bukan cina memasuki sjkc.

    2. sekiranya terdapat lebih dari 5 pelajar beragama Islam atau terdapat seorg guru yg beragama Islam di sekolah tersebut, pihak sekolah wajib menyediakn makanan/kantin yg menyajikn makanan yg disahkn halal oleh jakim.

    3. semua guru yg mengajar disekolah tersebut mestilah fasih berbahasa kebangsaan bagi memastikn bahasa kebangsaan tetap dimartabatkn. Satu ujian khas bahasa kebangsaan wajib diambil setiap guru bagi menilai tahap kefasihan mereka.

    hahaaa. pedulila.. korang nak kata aku ni rasis atau tidak. aku cuma reaksi atas sifat rasis melampau cina dong zong dan dap. itu shj. jika mrk tidak bersifat rasis, aku juga tidak akn bersifat rasis.

    ReplyDelete
  14. turun kan taraf puak puak ini sebagai WargaNegara Malaysia ketaraf penduduk Tetap sahaja.

    ReplyDelete
  15. PASTI ASPAN alias GEMBIRA dgn TINDAKAN dong ZONG/ dap ini.
    Syabas tuan ASPAN alias.anda TELAH berjaya.
    HIDUP DAP. HIDUP ASPAN ALIAS.

    ReplyDelete
  16. TAHNIAS ARIFF DAN TAHNIAH ASPAN.ANDA TELAH BERJAYA KUKUHKAN DAP DAN DONG ZONG.
    HIDUP DAP, HIDUP DONG ZONG. MELAYU HAMPAS .
    WELL DONE ARIFF N ASPAN.
    YOU ARE GREAT.
    ORANG MELAYU LAIN BODOH EXCEPT ARIFF N ASPAN.

    ReplyDelete
  17. Ini SUDAH LEBIH..................

    ReplyDelete
  18. INILAH HARGA YANG PATUT DI BAYAR KERANA KECERDIKKAN BERPOLITIK ORANG MELAYU PAS, DAP N PKR.
    MELAYU BARUA CINA.

    ReplyDelete
  19. bila dekat pilihanraya saja dong zong akan mintak benda yg bukan2 daripada kerajaan..

    benda ni berlaku sejak zaman tun m lagi..

    jangan layan.. jenis kumpulan tk kenang budi ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalahnya, menteri2 Melayu suka layan kehendak piggy2 ni.

      Delete
  20. SAKMONGKOL DAN ASPAN ALIAS SUDAH TENTU GEMBIRA DENGAN CERITA TERBARU INI.
    TAHNIAH KEPADA KAMU BERDUA.

    ReplyDelete
  21. Kita cadangkan...16 April nanti, semua SJKC ditutup. Yang nak sangat sekolah cina tu, balik ke negara asal.... abis cerita. Kat sana... cakaplah mandarin sampai berbuih mulut.....

    ReplyDelete
  22. sapa pelat b.melayu dikluarkan dari tanah melayu

    tmasuk dong zong xkira aku

    ReplyDelete
  23. 16 APRIL,

    MANA MANA WARGANEGARA MALAYSIA YG TIDAK FASIH BERBAHASA MELAYU..

    SILA DIBATALKAN KERAKYATANNYA.

    BARU ADIL DAN SAKSAMA.

    Ikutkan sangat kehendak mereka. Tolonglah berhenti berlembut dgn mereka. Bangsa kiasu makin dibagi,makin tak cukup..

    Sampai bila ?????

    ReplyDelete
  24. ini negara Malaysia bukan part of China. Lu sial china gampang, kita orang melayu boleh tutup SJKC any time. Mana ada sekolah kerajaan menggunakan perkataan "Melayu" di negara ni? ada sekolah jenis kebangsaan Melayu?

    ReplyDelete
  25. memang hebat puak DAPigs ni .. nak halau guru-guru bukan Melayu kat Sekolah CIna ...

    Sifat banjingan perkauman makin terserlah penyokong DAP ! Aku nak tengok camana puak DAP ni nak halau guru yang bukan Cina kat Sekolah Cina !!!

    Lepas ni kalau DAP nerkuasa orang Melayu pun akan dihalau macam kes 13 Mei dulu , yang mana bila DAP terutama Lim Kit Siang menang besar di Kuala Lumpur mereka berarak naik lori dengan pembesar suara dan kata Melayu boleh keluar dari kawasan ini !!!

    ReplyDelete
  26. kalau dah tiada guru dan murid yg berlainan bangsa dgn bangsa lakhanat ni pada masa akan datang meme senang la bangsat ni semua nak semaikan semangat perkauman yg sedang melanda di malaysia sekarang ni...

    pejuang hamas...

    ReplyDelete
  27. Melayu jgn terlalu lemah dan bersifat berperikemaanusiaan yg keterlaluan.

    Cina Kominis bangsat petlu di ajar dan di beri peringatan bahawa mereka menumpang di tanah orang. Bangsa ni serupa Yahudi saperti tercepit dan menggigit orang yang melepaskan nya.

    Melayu pukimak saperti PKR, PAS dan Musangka mesti di kuburkan demi masa depan Bangsa dan Agama. Ini lah yg di katakan harapkan Pagar pagar makan padi.

    ReplyDelete
  28. SALAMZ,

    KALAU NAK MENDAULATKAN BANGSA DIA SAHAJA, SILA BALIK KE TANAH ASAL.
    NUSANTARA ADALAH TEMPAT ASAL KETURUNAN MELAYU.
    KESABARAN MELAYU ADA HAD...
    JGN NANTI SAHABAT HANDAI, TEMAN RAKAN, JIRAN TETANGGA AKAN BERMUSUHAN HANYA KERANA ISU INI.
    UTAMAKAN NUSANTARA.,

    NINE9

    ReplyDelete
  29. SEKOLAH CINA BERKEMBANG MACAM CENDAWAN, SIAPA YANG FINANCE.....
    CUKUP CUKUPLAH KERAJAAN BANTU. JANAN BERPADA PADA SANAT.
    JANGAN TOLONG ANJING TERSEPIT.............

    ReplyDelete
  30. Melayu tamak, biol, bangang, sial nk mampos dlm pakatan haram jadah tu,,mudah2an mampus cepat,,kalo tak mampos jugak mudh2an hidup dlm laknat Allah,,termasuk yg beserban sebesar bakul tu ..

    ReplyDelete
  31. Eleh, mesti Najib setuju punya...kan dia baik dan amat prihatin kpd sekolah cina.

    ReplyDelete
  32. IDENTITI PENTING UNTUK JANGKA MASA PANJANG.
    TUKAR BALIK NAMA MALAYSIA KEPADA
    PERSEKETUAN TANAH MELAYU
    KALAU DONG ZONG BOLIH BUAT SESUKA HATI KAT TANAH MELAYU, KENAPA ORNG MELAYU TAK BOLIH BUAT SAMA.
    ACTION REACTION, TIT FOR TAT
    ORANG KURANG AJAR PERLU DIAJAR.

    ReplyDelete
  33. CB lahanat ni... tlg la bersatu wahai org melayu...PAS,UMNO,(PKR aka yg bt slalu timbul masalah...) bersatu la...jgn bg muka kat diorg ni.. mereka nak hak sama rata... mangkuk la diorg ni.. ni tanah melayu la bodo, cilaka ambiga n dong zong... aku sokong pas dan umno.. bersatu la...jgn kerana politik maruah tergadai ngan puak ni..

    sapa yg sokong n trut serta bersama aku menentang lahanat ini...

    -Aku Merayu pada Melayu

    ReplyDelete
  34. adalah lebih adil jika semua rakyat yang mengaku warganegara malaysia terutama sekali kaum cina ditukarkan status kepada penduduk tetap jika tidak fasih berbahasa kebangsaan..

    ada berani?

    ReplyDelete
  35. dia tuntut, ttp ramai malayu Pkr pas akn bersama mereka, silap pas dtg jumpa mereka, pas kata lu olang undi pas, nnt gua bge lu olang sekolah manyak musar munya... pecayalah nikky ajis akn wat, nnt kuar fatwa bru, di blhkan bantu DZ ni, sbb mrk bkn isler x salah, nnt kite dakwah mrk ehhe, but ramai di luar sana x amik port pasal pekara ni, kalau lah kite x bersatu dlm soal perpaduan khususnya akidah n bangsa, 10 thn lgi, pecaya lah kita akn meremmmmmmmmpat ditanah air sendri, igt 2020 negara maju, but melayu MUNGKIN tidak dpt menikmati KEK kemajuan tersebut akibat sengkata sesama sendri, tergadia maruah bangsa. jgn lah main api lgi wahai bangsa ku....

    ReplyDelete
  36. menteri2 melayu mgkn terpaksa layan..

    tu pengkhianat2 melayu tu yang dok jilat..sebab tu depa naik tocang!

    ReplyDelete
  37. diharapkan kerajaan bijak menangani isu ini,jika diturutkan pasti ada kehendak lain yang akan menyusul sehingga mereka dapat menguasai seluruh negara..ketika itu mereka akan puas..

    ReplyDelete
  38. sebaiknya hentikanlah tohmahan, umpatan, kejian kerana itu cm akan menambah dosa kita jer.. aper juga yg di lakukan, percaya lah pada ALLAH kerana Dia lebih mngetahui setiap aper yng berlaku... sebagai org islam, kita di kurniakan akal fikiran, kita juga di beri kebebasan bersuara, tp gunalah dengan cara yg berhemah, cara yang di hormati..

    ReplyDelete

KOMEN TERPAKSA DI MODERATE SEKETIKA.

APA PUN KOMEN POLITIK YANG BERBEZA PENDAPAT TETAP AKAN GAP PUBLISH SECEPAT MUNGKIN.

JGN HINA AGAMA,HINA SULTAN,PROVOKASI MEMBUNUH..KORANG BERTANGGUNGJAWAP TERHADAP KOMEN YANG DILAKUKAN.