Tuesday, September 4, 2012

AHAD INI NASARUDIN MAT ISA BAKAL DIPECAT PAS ?


bila peratikan kenyataan terkini pok nik jelas dan nyata hayat bekas timbalan presiden pas ini bakal menemui jalan akhir AHAD ini.

ahad ini akan berlangsung mesyuarat pas pusat.

sumber dalaman ada bisikkan akan 'prioritiy' kepentingan isu nasa ini dibawa ke mesyuarat pas.

eloknya ada PARTI PAS BARU ditubuhkan !


180 comments:

  1. Pecat je.....tampa nasa Pas dh cukup kuat.....takbirrr

    ReplyDelete
  2. apakah mereka yang telah dan sedang dalam proses dicantas oleh satu-satunya parti berasaskan agama di Msia benar-benar menikmati kemerdekaan?

    ReplyDelete
  3. Ehem keputusan Presiden Republik Malaysia kenalah ikut......

    ReplyDelete
  4. Pecat Nasa!!! Hidup LGBT! Hidup murtad! Hidup gereja! Hidup komunis! Hidup pluralisme! Hidup penzina! Hidup peliwat! .......takbirrr........

    ReplyDelete
  5. LANTAKlah, nak pecat ke nak peluk ke...kita elok jangan peduli kisah mereka ni...

    ReplyDelete
  6. Cerita PAS PUSS PISS ni kita jangan layan, buang masa je..

    ReplyDelete
  7. Parti agama tolak konsep "agree to disagree" dengan agamawan; parti 'komunis' dalam diam-diam mesra agamewan. Apa sudahnya?

    ReplyDelete
  8. Masih mengharapkan sinar dlm PAS. Diharap Ust.Nasa kekal di dlm PAS sbg manusia yg dapat menyatukan semula umat islam.

    ReplyDelete
  9. Sejak give up teokrasi...golongan teokratis sejati, sedikit demi sedikit dibulldozer untuk mengurangkan tuntutan teokrasi dalam parti? Apa nak jadi?

    ReplyDelete
  10. susah nampaknya pas nak buat keputusan kali ni.....
    tanguh-tangguh pulak
    hee..hee..hee..

    ReplyDelete
  11. itu le pok nik, aji adi
    banyak main wayang
    kan dah susah nak buat keputusan
    pecat ke tak pecat ke..
    ?#*@+?$...

    ReplyDelete
  12. Silap haribulan Haji Hadi pulak yang kena pecat pasal sokong Nasharuddin

    ReplyDelete
  13. rasa-rasanya teokratism di tendang bagi beri laluan pada suku-sakat "tokong" untuk ambil alih kepimpinan...tak caya tengoklah nanti.

    ReplyDelete
  14. suara anwarisme saja tak cukup power

    untuk jadi lebih power, kurangkan suara pak lobei

    bijak, bijak

    ReplyDelete
  15. Puak PAS ngaku je "teloq besaq" GERENTI depa x buang punya!

    ReplyDelete
  16. PAS BARU?? AKU SOKONG! AKU BARU JE KELUAR AMENO, NK SOKONG PAS SEKARANG NAMPAK MCM BODO SGT..KALAU PAS BARU ADA, AKU SYUKUR SGT!

    ReplyDelete
  17. TUMBANGNYA EMPAYAR SILAM ADALAH KERANA SUARA AL-KAFIRUN DIJADIKAN PEDOMAN SEMENTARA SUARA MUKMIN YANG TAK SEHALUAN DIKENAKAN 'GAG ORDER'. AMBILLAH IKTIBAR.

    ReplyDelete
  18. Kalau Ostad tak stay put. Anwarinas jadi lebih dominan.

    Kalau Anwarinas lebih dominan. Parti Ostad akan jadi macam Parti Koyak Rabak!

    Harap Ostad fikir banyak kali ye

    ReplyDelete
  19. Saudara/i,

    Sesama mukmin kita kenalah peringatkan dan perbetulkan.

    Pas nak dengo atau tidak itu bukan hak kita.

    Makanya marilah, sama-sama peringatkan mana-mana mukmin yang tersasar dari landasan asalnya.

    ReplyDelete
  20. Alhamdullilah
    Lebih cepat NASA di pecat lebih baik.
    Tak da lah lagi ikatan dengan Parti Ajaran Sesat.

    PAS takkan dapat petunjuk sebab nawaitu nya Songsang.
    Kalau niatnya hanya untuk menghancurkan UMNO dan BN, boleh ke dapat keredaan Allah ?????
    Kata pepatah Cina , TANG KU KU

    Fikir fikir lah orang PAS

    Pemethati dari S'pura

    ReplyDelete
  21. Kerana Nasharuddin Mat Isa bergambar dengan pimpinan UMNO terus kena pecat tapi DAP buat sesuka hati menghina PAS dibiarkan pula oleh pimpinan PAS. PAS terlalu teruk sanggup ainaya ahli sendiri, tapi sanggup biarkan kepala mereka dipijak oleh DAP. PAS memangnya anjing suruhan DAP, eloknya nama PAS ditukarkan kepada Parti Anjing Suruhan baru sesuai, teruskan guna akronim PAS itu.

    Pelik betul dulu Dr. Hasan Ali pertahankan Islam, tapi kena pecat oleh PAS, tapi ada pimpinan Penipu Rakyat yang terbukti dengan macam-macam bukti buat kerja tak senonoh dibela habis-habisan pula oleh ulamak tong sampah PAS ini. Begitu juga seorang ahli PAS yang pernah ditangkap berkhalwat dengan perempuan bukan mahram dalam bilik hotel diangkat jadi timbalan presiden. PAS memang sudah biol, tak tahu hujung pangkal, sudah tidak sedar diri, sudah teruk dan menuju kehancuran hingga sanggup jadi anjing DAP.

    PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

    ReplyDelete
  22. SEORANG PROFESSOR YANG "CERDIK" MASUK DAP.
    MUNGKIN BAKAL JADI MENTERI BESAR PROXY.
    NASIB MELAYU DI BUMI MELAYU.

    ReplyDelete
  23. GAP said : eloknya ada PARTI PAS BARU ditubuhkan !

    WOW3...! PAS bukan macam UMNU, ada yg lama & yg ada baru...!

    Mmuuaahhahahaha...!!!

    ReplyDelete
  24. Lantak laa PAS nak buat apa... memang dah takde guna nyer pun... buat perabis oksigen kat dunia nih jek.

    ReplyDelete
  25. Bomo Siam said...

    GAP said : eloknya ada PARTI PAS BARU ditubuhkan !

    WOW3...! PAS bukan macam UMNU, ada yg lama & yg ada baru...!

    Mmuuaahhahahaha...!!!

    September 4, 2012 11:18 PM

    ------------------------------

    Betul tuh!

    Sedangkan antara yang batil dan hak pun ahli2 PAS tak dapat nak bezakan, inikan pulak nak bezakan lama dan baru?

    Berkokok sang zirafah belum tentu dorang dapat lakukan.

    ReplyDelete
  26. elok juga pas pecat ustaz nasa..

    biar tinggal ustaz sabu dan ustaz mahfuz dan pengikut depa dlm pas tu..

    pastu kerajaan bagi can depa keluar tv 1 jam setiap mlm untuk bincang masalah negara..

    sonok tengok nanti..

    ReplyDelete
  27. Bomo 11:18

    Kalau ustaz nasa kena pecat, hang keluar pas ikut ustaz nasa kut?

    ReplyDelete
  28. GAP said : ahad ini akan berlangsung mesyuarat pas pusat.

    Setahu aku, majlis syura yg akan meeting pd Ahad ini...!

    Kes ostat Nasha, hanya akan dibincang sepintas lalu, jika ada masa...!

    Setiausaha Majlis Syura Nik Zawawi Nik Salleh sebagai berkata, "Majlis itu hanya akan membincangkan isu Nasharudin dalam agenda lain-lain hal sahaja "kalau sempat".

    ReplyDelete
  29. Isu ostat Nasha ni bagi PAS bukan penting sgt pun...!

    Klu dia nak blah...silakan! Klu nak stay...buat perangai elok2 sikit!

    ...pasai aku? Klu Nasha blah? Aku nak blah kemana? Mana no. keahlian PAS aku?

    Kuah kuaah kuaaah!!!

    ReplyDelete
  30. PAS memang tak relevan, politik jenis pelik, berceramah ke hulu ke hilir, setiap kali ceramah mintak sedekah hulur kopiah, apa punya politiklah kalau macam ni, pembangunan tak reti nak buat, tapi sibuk mintak sedekah.

    Aku tak yakin dengan PAS ni, pimpinan dia pun low class, tak berwawasan, sibuk peralatkan agama sajalah untuk kepentingan politik mereka, habis ayat Al-Quran dan hadis diputar belit untuk kepentingan politik kedengkian mereka, misalnya masa UMNO kerjasama dengan MCA dan MIC semasa PRU 1955 dulu, PAS kata itu haram sedangkan itu adalah tahalluf siaysi, sekarang ni PAS boleh pula jadi anjing suruhan DAP demi kedengkian terhadap UMNO, sekarang boleh pula, kononnyah tahalluf siyasi pula, PAS memang penipu, suka buat hukum hakam sesuka hati untuk politik kedengkian, golongan sebegini mana tau apa, pelingkup sajalah, tengoklah, nak buat lebuhraya pun mintak sedekah ke hulu ke hilir, malahan isu bekalan air bersih pun tak dapat nak selesaikan, malahan sibuk salahkan UMNO pula, tak sedar betul PAS ini yang Air Kelantan Sendirian Berhad tu adalah milik PAS, apa kena mengena dengan kerajaan pusat dan UMNO pula? PAS memang bangang dan tak berwawasan, sebab itulah mereka ni jadi anjing suruhan DAP, matlamat mereka adalah untuk menghancurkan UMNO, sebijik macam Syiah yang sanggup bersekongkol dengan sesiapa pun untuk hancurkan Ahli Sunnah Wal Jamaah.

    UMNO dan Barisan Nasional sibuk membangunkan negara, PAS pula sibuk jadi perosak negara dengan kuncu-kuncu komunis mereka iaitu DAP dan PKR, dasar komunis, perosak masyarakat dan pemusnah negara.

    PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

    ReplyDelete
  31. Yg dok galak sgt suruh ostat Nasha ni kuaq PAS ialah bukan org lain....Pak Sedara aku jugak! Ostat Ahmad Awang...!!!

    Salam Angahnyak...kulaan takuhiring gak ko...!!!

    Kuah kuaah kuaaah!!!

    ReplyDelete
  32. PAS sibuk tuduh Perlembagaan Malaysia kononnya perlembagaan kafir, sedangkan PAS sendiri penubuhannya dibawah undang-undang kafir British, malahan yang meluluskan PAS adalah penjajah kafir British, PAS ada sekarang ini pun kerana ditubuhkan dan diluluskan penubuhannya berdasarkan undang-undang penjajah kafir British.

    Sangat pelik PAS sibuk menuduh Perlembagaan Malaysia sebagai perlembagaan kafir sedangkan penubuhan PAS pun ikut undang-undang kafir, undang-undang kafir British, yang luluskan penubuhan PAS pun adalah penjajah kafir British, apa cerita ni PAS, koran cakap tak serupa bikin. PAS sudah pening, tidak tahu asal usul, tak sedar diri, kerana politik kedengkian, sebab itulah mereka jadi teruk sebegini rupa, hingga tak sedar bahawa asal usul mereka adalah diluluskan oleh penjajah kafir British, ini adalah jelas dan pasti kerana PAS ditubuhkan pada tahun 1950, masa itu Malaya di bawah pentadbiran British dan ikut undang-undang British, apa cerita ni PAS? PAS memang tak tahu malu, tak sedar diri, bodo piang, bangang nak mampus, dungu dan sangat teruk dan keji.

    ReplyDelete
  33. Kaina pian tukarakanlah tarung wan lumbuk gasan manyambal...!

    Angahnyak...! Paham ka?

    ReplyDelete
  34. Tiada alasan kukuh untuk memecat Ust. Nasa. Tiada salahlaku yang beliau buat jika Majlis Syok-ra lebih rasional dan meletakkan semangat Islam sebagai asas dalam perbicaraan. Apakah kerana beliau mempromosikan penyatuan umat dengan UMNO, berlaku tegas dengan gerkan LGBT dan menyaran PAS supaya keluar dari Pakatan atas kelantangan menentang mereka hudud? (sedangkan DAPig pernah keluar B.Alternatif tanpa rasa malu..)Camanapun PAS akan menanggung kesannya samada Ust. Nasa kekal atau dipecat. Maka sempurnalah keegoan sebuah parti yang kononnya memperjuangkan Islam..

    ReplyDelete
  35. 11:39 PM

    Jgn cuba kelirukan otak! PAS tak pernah mengkafirkan perlembagaan Malaysia...!

    Apa yg PAS idamkan ialah jika dia ada kuasa, perkataan ISLAM ADALAH UGAMA BAGI PERSEKUTUAN, akan dimartabatkan...!

    ReplyDelete
    Replies
    1. martabatkan islam maksudnya adakan tazkirah politik di masjid2 dan surau2

      Delete
  36. CIBAI - Cantas Individu Bernama Anwar Ibrahim..

    ReplyDelete
  37. Isu perpaduan antara PAS/UMNU ostat Nasha or sapa2 saja dlm PAS adalah WAJIB ditentang!

    Kerana UMNU tak pernah ikhlas...!!!

    ReplyDelete
  38. 11:45 PM

    Jika PR menang GE13....Anwar TETAP akan jadik PM...! Insyaallah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sah dia nk sgtttt nuar jd pm....sikap sebenar bmo .Jd dia ni penyokong tegar juburit.

      Delete
  39. Malahan sikap pelik PAS berterusan apabila sebelum ini mereka dengan riang gembira menandatangani Kenyataan Bersama Penipu Rakyat untuku melempar keluar hudud dan negara Islam dari agenda Penipu Rakyat yang juga dianggotai oleh PAS, kemudian PAS terkinja-kinja nak balik hudud selepas Ketua Pemuda PAS membohong dalam debat dengan Ustaz Fathul Bari bila Ketua Pemuda PAS itu kata Karpal Singh setuju hudud, bila Karpal Singh naik angin dan nafikan dia setuju hudud, maka PAS pun menyalahkan UMNO, tak pasal-pasal PAS yang berak tengah jalan hingga terkena dekat DAP, maka UMNO pula dituduhnya.

    PAS memang bercelaru, dan tak berwawasan. Nik Aziz kata Tun Mahathir ugut nak tangkap dia dan dipenjarakan jika buat hudud di Kelantan berdasarkan surat Tun Mahathir pada tahun 1994 kepada Nik Aziz berkenaan hudud, sedangkan tak ada pun ugutan sebegitu rupa, tetapi ditokok tambah oleh Nik Aziz dan pecacai PAS yang tak tahu hujung pangkal untuk memburukkan Tun Mahathir dan kerajaan sajalah.

    Sekarang PAS sendiri dah buang hudud bila tandatangan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat, tapi tak pasal-pasal UMNO pula dituduh menentang hukum Allah dan menentang hudud, sila tanya Hadi Awang apakah dia faham atau tidak kandungan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat itu, jangan sibuk tuduh UMNO itu dan ini pula, PAS sendiri yang dah tolak hudud, buktinya Hadi Awang sudah wakili PAS untuk buang hudud dan negara Islam keluar dari Penipu Rakyat yang dianggotai oleh PAS, jika Penipu Rakyat buang hudud, maka PAS secara otomatiknya juga buang hudud.

    Jangan berdramalah PAS, korang memang pelik dan tidak bertanggungjawab, jenis tidak berwawasan, jenis tak tahu apa-apa pasal pentadbiran, sibuk merapu ke hulu ke hilir hingga merosakkan negara dan masyarakat sajalah.

    PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

    ReplyDelete
  40. Bomo Siam said...
    11:39 PM

    Jgn cuba kelirukan otak! PAS tak pernah mengkafirkan perlembagaan Malaysia...!

    Apa yg PAS idamkan ialah jika dia ada kuasa, perkataan ISLAM ADALAH UGAMA BAGI PERSEKUTUAN, akan dimartabatkan...!

    September 4, 2012 11:44 PM

    ---------------------------------------------------------------

    Ceramah Hadi Awang di Banggol Peradong tahun 1985 apa cerita? Sila tanya balik kepada Hadi Awang, jangan main redah saja, biasalah puak PAS mana nak mengaku salah, sudah berak di tengah jalan disaksikan berjuta-juta manusia pun mereka akan nafikan dan tuduh orang lain pula.

    PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

    ReplyDelete
  41. Apakah jika ostat Nasha tidak lagi bersama PAS, PAS akan susah?

    Tidak samasekali! Lihat saja akan nasib Hassang Ali...penyokong2 PAS buat kenduri pulut laie...!

    Mmuuaahhahahaha...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodo siam bukn bomo siam. Baik diam lar. Buat malu kaum banjor je

      Delete
  42. 11:52 PM

    Dgn barisan kepimpinan sekarang, 'amanat' itu adalah azimat!!!

    ReplyDelete
  43. Bomo Siam said...
    Apakah jika ostat Nasha tidak lagi bersama PAS, PAS akan susah?

    Tidak samasekali! Lihat saja akan nasib Hassang Ali...penyokong2 PAS buat kenduri pulut laie...!

    Mmuuaahhahahaha...!!!

    September 4, 2012 11:52 PM

    ------------------------------------------------------------

    PAS lebih mengutamakan politik kedengkian, PAS lebih rela jadi anjing suruhan DAP daripada melindungi ahli mereka yang dianiaya oleh DAP. Sebab itulah Dr. Hasan Ali yang pertahankan Islam dipecat, tapi segala tindak tanduk DAP yang mempertikaikan Islam dibiarkan saja, sebab itulah kalimah Allah sekarang pun dengan riang rianya PAS benarkan dan bela sehabis daya untuk digunakan oleh bukan Islam sedangkan tak pasal-pasal kalimah Allah itu disyirikkan mengikut kepercayaan bukan Islam itu, PAS tak peduli, pejuang Islam dipecat, kerana menjadi anjing suruhan DAP demi politik kedengkian PAS terhadap UMNO adalah lebih utama.

    PAS memang pelik, memang buruk dan sangat tidak bertanggungjawab.

    PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

    ReplyDelete
  44. 11:58 PM

    PR bukan macam BN. Ada hamba pecacai bagai....!

    Negara Berkebajikan bukan bermakna dasar Negara Islam PAS gugur...!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bsbi siam nk menipuk lagik.. Kuar pr dulu bru bole sembg ngra isle

      Delete
  45. Bomo Siam said...
    11:52 PM

    Dgn barisan kepimpinan sekarang, 'amanat' itu adalah azimat!!!

    September 4, 2012 11:55 PM

    --------------------------------------------------------------

    Azimat apanya pula? Tadi kamu cakap PAS tak pernah kata Perlembagaan Malaysia kafir, sekarang kamu cakap amanat merapu tu azimat pula, memang pelik puak PAS ini, sudahlah ditubuhkan mengikut undang-undang kafir British, malahan PAS ditubuhkan selepas mendapat kelulusan penjajah kafir British, kemudian tuduh Pelembagaan Malaysia kafir pula, lepas tu tak mengaku pula tuduh Perlembagaan Malaysia kafir, tapi bila didedahkan kebenarannya, kata itu adalah azimat pula, memang PAS dah teruk, dah pelik dan sangat tidak bertanggungjawab, jenis tak boleh diharap kerana tidak berguna.

    PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn percsya carutn babi siam ni. Tok garu depa nilh yg siang mlm ckp mcm tu. . Stupido

      Delete
  46. Buku Jingga adalah tanda permuafakatan dlm PR. Ianya bukan dasar PAS...!!!

    ReplyDelete
  47. Bomo Siam said...
    11:58 PM

    PR bukan macam BN. Ada hamba pecacai bagai....!

    Negara Berkebajikan bukan bermakna dasar Negara Islam PAS gugur...!

    September 5, 2012 12:01 AM

    -----------------------------------------------------------

    PAS sendiri yang diwakili oleh Hadi Awang telah tandatangani Kenyataan
    Bersama Penipu Rakyat untuk buang hudud dan negara Islam kelar dari Penipu Rakyat yang juga dianggotai oleh PAS, apa cerita? Jangan belit-belitlah, apakah Hadi Awang buta huruf tak reti baca pakai main tandatangan saja dokumen itu? Sila jawab.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu lgi.. Bnda ni dickp dlm muktamar pas.. Agk2 ne mssa tu depa tdoooo...rupa2 ne tiada istilah negara isle dlm alquran..yg ada adalh ngra brkebajikn.. Tok guru kamu dh tipu kamu

      Delete
  48. Bomo Siam said...
    Buku Jingga adalah tanda permuafakatan dlm PR. Ianya bukan dasar PAS...!!!

    September 5, 2012 12:03 AM

    ----------------------------------------------------

    Saya sebut tentang dokumen Kenyataan Bersama Penipu Rakyat, bukannya Buku Jingga, ada faham ke? Atau kamu pun sama buta huruf seperti Hadi Awang yang pakai main redah tandatangan apa yang dia sendiri tak faham?

    Sila jawab, sila jawab.

    ReplyDelete
  49. Bomo Siam said...
    11:58 PM

    PR bukan macam BN. Ada hamba pecacai bagai....!

    Negara Berkebajikan bukan bermakna dasar Negara Islam PAS gugur...!

    September 5, 2012 12:01 AM

    -------------------------------------------------------------

    Negara Kebajikan Penipu Rakyat yang membuat lebuh raya dengan mintak sedekah ke hulu ke hilir menyusahkan rakyat, kemudian songlap gaji kakitangan dan pensyarah KUIN untuk biaya operasi KUIN akibat kegagalan PAS uruskan KUIN yang diuruskan dengan begitu buruk. Malahan kerana terlebih kebajikan, maka kedai-kedai bumiputera dan India yang jual makanan dan barangan keperluan harian dirobohkan dengan alasan tak berlesen walaupun mintak lesen tak pernah dipedulikan, sedangkan pusat hiburan tak berlesen dan pusat maksiat dibiarkan berleluasa, apa cerita? Ini negara kebajikankan ke negara penindasan? Mungkin negara kemaksiatan, sebab itulah pusat hiburan tak berlesen dan pusat maksiat dibiarkan beleluasa, inilah kerajaan jenis Penipu Rakyat, zalim dan mendokong maksiat.

    PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

    ReplyDelete
  50. 12:02 AM

    KITA MENENTANG DIA IALAH KERANA DIA MENGEKALKAN PERLEMBAGAAN PENJAJAH,
    MENGEKALKAN UNDANG-UNDANG KAFIR, MENGEKALKAN PERATURAN JAHILIYAH.

    Jika ayat ini yg hg kata Hj Hadi mengkafirkan perlembagaan, ternyata ianya satu putaq belit...!

    Apa yg dimaksudkan ialah UMNU menterjemahkan perlembagaan mengikut kaedah kafir...!

    ReplyDelete
  51. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  52. Mana dia Bomo Siam, dah tak tau jawab ke? Sudah lari, biasalah, bila dah tembelang terbongkar dan tak dapat ditutup, maka dia akan larikan diri, bila orang dah tak beri komen, dia akan menggila kembali, biasalah, anjing DAP yang cari makan dengan buat komen-komen bodoh dan gila, beginilah, dasar pengkhianat katakan, mana peduli halal haram, dosa pahala pun tak dipedulikan, anjing suruhan DAP katakan, segala arahan DAP lebih utama dari semua benda lain, dasar pengkhianat jenis perosak masyarakat dan pemusnah negara.

    PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

    ReplyDelete
  53. 12:05 AM

    Aku tak bermaksud komen buku jingga tadi berdasarkan komen hg...sorry!

    ...ada aku letakkan hg punya timeline?

    ReplyDelete
  54. Bomo Siam said...
    12:02 AM

    KITA MENENTANG DIA IALAH KERANA DIA MENGEKALKAN PERLEMBAGAAN PENJAJAH,
    MENGEKALKAN UNDANG-UNDANG KAFIR, MENGEKALKAN PERATURAN JAHILIYAH.

    Jika ayat ini yg hg kata Hj Hadi mengkafirkan perlembagaan, ternyata ianya satu putaq belit...!

    Apa yg dimaksudkan ialah UMNU menterjemahkan perlembagaan mengikut kaedah kafir...!

    September 5, 2012 12:10 AM

    -----------------------------------------------------------

    Puas Bomo Siam nak kelentong, tapi tak kena lagi, sebab Pelembagaan Malaysia itu adalah undang-undang negara ini, bila Hadi Awang kata undang-undang kafir, itu termasuk Perlembagaan Malaysia juga.

    Jadi PAS yang ditubuhkan berdasarkan undang-undang kafir British dan PAS pun diluluskan oleh penjajah kafir British macam mana pula? Boleh toleh jelaskan? Jawab, jangan tak jawab.

    ReplyDelete
  55. bomo 11:58

    "Negara berkebajikan bukan bermakna dasar islam PAS gugur..."

    Muahahahahahaha..

    Gugur pun ada proses...mula2 layu,lepas tu lembik...gugur, kemudian mereput.. akhir sekali hilang!

    PAS dlm proses layu dan lembik.Pendekata mengalami lemah tenaga batin.Kena makan viagra baru ada power semula...muahahahaha

    ReplyDelete
  56. peraturan jahiliah..

    sila jelaskan apa dia tu jahil..

    setau aku jahiliah tu tiada agama-tamak-bertuhankannafsu @ kafir kuraish..

    masa tu ada golongan yahudi, kristian..ini ditakrifkan sebagai ahli kitab- bukan jahiliah..

    adaka perlembagaan menggalakkan bunuh anak?

    Negara Perlembagaan pertama di Makkah melibatkan puak Yahudi-Kristian..yg mana masih kekal anutan mereka ketika Negara Islam dibentuk..

    Hj Hadi nak kata kafir tang mana??

    ReplyDelete
  57. Bomo Siam, pasal apa PAS setuju untuk buang hudud dan negara Islam keluar dari Penipu Rakyat yang dianggotai oleh PAS? Kalau Penipu Rakyat dah buang hudud, maka PAS sebagai anggota Penipu Rakyat pun buang hudud jugalah.

    Hadi Awang faham ke isi kandungan dokumen Kenyataan Bersama Penipu Rakyat tu, ke haram tak faham apa-apa, tapi pakai main redah tandatangan membuta tuli saja?

    Sila jawab.

    ReplyDelete
  58. ake ake
    dimana kah us nasa meletakkan diri setelah sekian waktu di arena politik negara?
    1.sebagai calon pas yang bergaya!
    2.sebagai calon bebas atau calon anugerah umno!
    jawaban untuk soalan ini pastinya membawa kaitan semua pehak yang ingin menangani
    agama islam di malaysia sentiasa kekal dan menyubur melalui asasnya yakni persaudaraan.Ini
    juga akan menampakkan pehak mana yang menjadikan dan melayan dirinya sebagai penjudi kepada kemuliaan agama yang kita kendong.
    eh! hebat sangat kah us nasa? ake ake aku fikir fenomena perjuanganya dia akan jadi sejarah di pru13.
    ya ya ya ya

    ReplyDelete
  59. 12:15 AM

    Perlembagaan adalah asas pd undang2!

    Sebab itu dlm mahkamah Karpal selalu sebut, undang2 ini menyalahi perlembagaan!

    ...org lain hg bule la main...!

    Kuah kuaah kuaaah!

    ReplyDelete
  60. 12:15 AM

    Aku no hal...! Jika ikut tafsiran hg. UMNU dan PAS sama2 kapiaq!

    Kita suma pun kapiaq jugak la...!!!

    Kuah kuaah kuaaah!!!

    ReplyDelete
  61. Bomo Siam said...
    12:15 AM

    Perlembagaan adalah asas pd undang2!

    Sebab itu dlm mahkamah Karpal selalu sebut, undang2 ini menyalahi perlembagaan!

    ...org lain hg bule la main...!

    Kuah kuaah kuaaah!

    September 5, 2012 12:19 AM

    -------------------------------------------------------

    Siapa yang nak main-main? Kamu tu yang tak faham, sila lihat Perlembagaan, ia adalah undang-undang, dalam undang-undang di negara ini ada banyak, kanun keseksaan, kanun acara jenayah, undang-undang polis, akta kontrak, itu semua undang-undang, kamu itu yang tak reti bahasa, pakai main redah saja, nak kelentong lagi, tapi masih tak kena, kesian betui dia ni, dah tau salah pun nak kata betul juga, biasalah, puak Penipu Rakyat ni, mereka mana akan mengaku salah, mereka berak tengah jalan dengan disaksikan berjuta manusia pun mereka akan nafikan dan tuduh orang lain pula, jenis penipu katakan.

    ReplyDelete
  62. 12:18 AM

    Bila masa PAS buang hudud!

    Yg termaktub dlm enakmen Ktan & Terengganu tu apa dia?

    ReplyDelete
  63. PAS jugak tak pernah buang dasar pembentukkan Negara Islam!

    Ini perlembagaan PAS...!

    ReplyDelete
  64. Bomo Siam said...
    12:15 AM

    Aku no hal...! Jika ikut tafsiran hg. UMNU dan PAS sama2 kapiaq!

    Kita suma pun kapiaq jugak la...!!!

    Kuah kuaah kuaaah!!!

    September 5, 2012 12:22 AM

    ----------------------------------------------------------

    Dah gila ke Bomo Siam ni, kalau kamu nak mengaku kafir, itu ikut suka kamulah, saya tetap dengan aqidah Islam Ahli Sunnah Wal Jamaah yang diamalkan oleh Nabi dan para sabahat baginda.

    Puak Penipu Rakyat ni dah teruk, sampai meracau hingga merosakkan aqidah, jenis tak peduli dosa pahala macam mereka ni tidak peduli semua perkara, halal haram dan dosa pahala boleh ditendang ketepi oleh puak perosak macam mereka ini, yang utama adalah politik kedengkian, itu yang utama, jadi anjing DAP un tak apa, janji politik kedengkian ala-Syiah mereka itu diutamakan.

    Sedarlah rakyat Malaysia betapa bahayanya Penipu Rakyat ini, dasar perosak bukan saja merosakkan negara dan masyarakat, malahan merosakkan akidah, marilah kita berdiri kukuh dengan Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

    PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

    ReplyDelete
  65. Bomo 12.10


    Ayat seterusnya fatwa TGHH tak mau sambung ka???

    Aku tlong sambungkn ayat terbarubTGHH 2012.
    Tiada negara islam didlm al quran...
    Hudud hanyalah 0.0001% d dlm islam.
    muahahahaha

    Bomo gua mau tidor ar,lu ckp sama jin ar.
    Assalamualaikum.

    ReplyDelete
  66. Bomo Siam said...
    12:18 AM

    Bila masa PAS buang hudud!

    Yg termaktub dlm enakmen Ktan & Terengganu tu apa dia?

    September 5, 2012 12:23 AM

    ----------------------------------------------------------

    Masa PAS berkuasa di Terengganu dulu, Hadi Awang sendiri kata yang hudud ni tak penting sangat, hanya 0.0001 peratus dalam Islam saja, benda lain buat dulu, lepas tu dekat PRU 2004, masa tahun 2003 baru terhegeh-hegeh nak buat hudud, macam PAS di Kelantan, sejak tahun 1993, tapi pada tahun lepas baru nak buat jawatankuasa hudud, sudah hampir 10 tahun dienakmenkan di DUN baru nak buat jawatankuasa yang dipengerusikan oleh Nik Amar, apa itu semua, selama ini sibuk main masak-masak dan main anak patung ke? Sila jawab, sila jawab.

    ReplyDelete
  67. Perlembagaan PAS, Fasal 3,

    (i) Memperjuangkan wujudnya dalam negara ini, sebuah masyarakat dan pemerintahan yang terlaksana di dalamnya nilai-nilai hidup Islam dan hukum-hukumnya menuju keredaan Allah.

    Ini dasar Negara Islam PAS! Selagi ianya tak terpadam dari perlembagaan PAS, mana mai kata2 yg tafsirkan PAS buang Negara Islam?

    ReplyDelete
  68. 12:26 AM

    Hg ni tak sekolah ka...? Aku kata 'jika' ikut hg punya tafsiran!!!

    ReplyDelete
  69. Bomo Siam said...
    PAS jugak tak pernah buang dasar pembentukkan Negara Islam!

    Ini perlembagaan PAS...!

    September 5, 2012 12:25 AM

    ----------------------------------------------------------------------

    Bila PAS yang diwakili oleh Hadi Awang bersetuju untuk keluarkan hudud dan negara Islam supaya dibuang dari agenda Penipu Rakyat berdasarkan dokumen Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang ditandatangi oleh Hadi Awang mewakili PAS itu apa cerita? Berbelit-belit PAS ni, sekejap begini, sekejap begitu, nak kelentong, tapi tak kena. Itulah, nak membohong apa lagi, PAS memang dah buang hudud dan negara Islam, buktinya Hadi Awang dah tandatangan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat untuk buang hudud dan negara Islam keluar dari agenda Penipu Rakyat yang dianggotai oleh PAS itu adalah buktinya. Jangan nak temberang lagilah, kebenaran tetap kebenaran.

    ReplyDelete
  70. Bomo Siam said...
    12:26 AM

    Hg ni tak sekolah ka...? Aku kata 'jika' ikut hg punya tafsiran!!!

    September 5, 2012 12:32 AM

    --------------------------------------------------------------

    Kamu itu yang tak pernah bersekolah, sekadar mengikut ceramah penipu Penipu Rakyat sajalah, sebab itu bebal tak berkesudahan, tafsiran konon, tafsiran itu berdasarkan apa yang benar, kalau tafsiran sesat macam ko tu apa guna, kalau dah sesat dan salah itu tetap salah dan sesat, itu adalah kebenarannya.

    ReplyDelete
  71. 12:29 AM

    Betui! Aku sokong kenyataan TGHH...!

    Apa masaalahnya?

    ReplyDelete
  72. 12:32 AM

    Padamkan dulu perlembagaan PAS, baru apa yg hg kata tu mungkin butui...!!!

    ReplyDelete
  73. HARAH undi UMNO tapi masuk syurga undi DAP....fikir2kan lah...yeyeyeyey

    ReplyDelete
  74. Bomo..

    Hang pertahankan parti politik bernama pas dgn segala mcm hujah yg masuk akal dan tk masuk akal pagi petang siang malam ni dapat pahala ke?

    ataupun ni keje lagho je..

    Bergerak la sebagai seorang muslim bukan bergerak sebagai seorang ahli pas..

    ReplyDelete
  75. Bomo Siam said...
    Perlembagaan PAS, Fasal 3,

    (i) Memperjuangkan wujudnya dalam negara ini, sebuah masyarakat dan pemerintahan yang terlaksana di dalamnya nilai-nilai hidup Islam dan hukum-hukumnya menuju keredaan Allah.

    Ini dasar Negara Islam PAS! Selagi ianya tak terpadam dari perlembagaan PAS, mana mai kata2 yg tafsirkan PAS buang Negara Islam?

    September 5, 2012 12:31 AM

    --------------------------------------------------------------

    Apa yang benarnya adalah Hadi Awang dah tandatangan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang bersetuju untuk tidak menjadikan hudud dan negara Islam sebagai agenda Penipu Rakyat yang juga dianggotai oleh PAS, kalau Penipu Rakyat dah buang hudud dan negara Islam, macam mana PAS nak buat lagi? PAS adalah sebahagian dari Penipu Rakyat, macam mana PAS boleh nak buat hudud pula? Malahan Hadi Awang yang mewakili PAS tandatangan dokumen itu, itu adalah kebenaran, jangan nak kelentong lagilah, kebenaran tetapi terbukti, yang hak telah berjaya mengatasi kebatilan, jelas PAS dah buang hudud dan negara Islam, sila tanya Hadi Awang pasal apa dia wakili PAS tandatangan dokumen itu? Sila jawablah.

    ReplyDelete
  76. 12:34 AM

    Jgn mara aaa...! Jgn jahanamkan keyboard aaa...!

    ReplyDelete
  77. 12:34 AM

    Klu hg masih pertahankan tafsiran hg tu, apa nak buat...sama2 kapiaq UMNU & PAS!!!

    ReplyDelete
  78. Bomo Siam said...
    12:32 AM

    Padamkan dulu perlembagaan PAS, baru apa yg hg kata tu mungkin butui...!!!

    September 5, 2012 12:36 AM

    -------------------------------------------------------------------

    Apa yang terbukti sekarang ini PAS jelas menolak hudud dan negara Islam, buktinya Hadi Awang wakili PAS tandatangan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang jelas menolak hudud, itu adalah jelas, jangan nak berdrama lagilah, samada PAS padam atau tidak perkara itu dalam perlembagaan mereka, Presiden PAS sendiri sudah wakili PAS untuk buang hudud dan negara Islam, itu adalah kebenarannya.

    ReplyDelete
  79. 12:38 AM

    Mana lebih utama bagi sesuatu parti?

    Perjanjian kah or perlembagaan!

    Pemimpin silih berganti, perlembagaan kekal selamanya!

    ReplyDelete
  80. Bomo Siam said...
    12:34 AM

    Klu hg masih pertahankan tafsiran hg tu, apa nak buat...sama2 kapiaq UMNU & PAS!!!

    September 5, 2012 12:40 AM

    -----------------------------------------------------------------

    Inilah mentaliti low class puak Penipu Rakyat ambik jalan mudah dengan merosakkan orang lain, UMNO tidak kafir, UMNO tetap Islam, jelas Bomo Siam dah tak ada modal nak kelentong, sampai merapu sebegini rupa.

    ReplyDelete
  81. Perjanjian bersama PR adalah altenatif bagi perjuangan PAS utk tumbangkan UMNU.

    Itu je...!

    Takde kena mengena dgn perlembagaan PAS!

    ReplyDelete
  82. Bomo Siam said...
    12:38 AM

    Mana lebih utama bagi sesuatu parti?

    Perjanjian kah or perlembagaan!

    Pemimpin silih berganti, perlembagaan kekal selamanya!

    September 5, 2012 12:41 AM

    ----------------------------------------------------------

    Apa guna perlembagaan kalau pimpinan tertinggi PAS sendiri sanggup ketepikan peruntukkan perlembagaan itu?

    Jangan nak berdramalah Bomo Siam, hakikatnya PAS sudah buang hudud dan negara Islam kerana Hadi Awang sendiri wakili PAS untuk tandatangan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang membuang hudud dan negara Islam, itu jelas dan pasti, sila PAS bakar dokumen Kenyataan Bersama Penipu Rakyat di khalayak ramai, untuk buktikan PAS masih terima hudud dan negara Islam, sila suruh Hadi Awang sendiri yang bakar, buat siaran langsung seluruh negara, ada berani ke? Jawablah.

    ReplyDelete
  83. 12:42 AM

    Hg yg kata PAS ujud bawah undang2 kafir...! UMNU ujud bawah ketiak sapa?

    Dato Onn?

    ReplyDelete
  84. Bomo Siam said...
    Perjanjian bersama PR adalah altenatif bagi perjuangan PAS utk tumbangkan UMNU.

    Itu je...!

    Takde kena mengena dgn perlembagaan PAS!

    September 5, 2012 12:44 AM

    --------------------------------------------------------------

    Alternatif apanya lagi, PAS jelas dah buang hudud, kalau PAS adalah sebahagian dari Penipu Rakyat, bila Penipu Rakyat dah setuju buang hudud dan negara Islam, maka PAS nak buat apa lagi? PAS tidak oleh melangkaui Penipu Rakyat, PAS memang penipu.

    ReplyDelete
  85. Pas bukan penting sangat. Yg rasa Pas ni penting ialah DAP sebab ada keldai boleh ditunggang kesana kemari. Jeng jeng jennnnng!

    ReplyDelete
  86. 12:45 am

    Perlembagaan PAS tidak melarang sebarang hubungan dgn pihak kafir.

    Perlembagaan PAS jugak tidak melarang PAS jahanamkan UMNU!

    ReplyDelete
  87. pecatlah kalau nk pecat. tu soal pas nk gali kubur sendiri. tak payah campur, nanti kata jaga tepi kain org pulak...

    ReplyDelete
  88. Bomo Siam said...
    12:42 AM

    Hg yg kata PAS ujud bawah undang2 kafir...! UMNU ujud bawah ketiak sapa?

    Dato Onn?

    September 5, 2012 12:46 AM

    ---------------------------------------------------------

    Memang UMNO ditubuhkan mengikut undang-undang British dan diluluskan oleh British, tapi UMNO tidak melalak macam orang gila seperti PAS yang tuduh itu ini sedangkan mereka sendiri ditubuhkan mengikut undang-undang kafir dan diluluskan oleh penjajah kafir British, jadi jangan nak samakan UMNO yang tahu sejarah dengan PAS yang jenis tak sedar diri.

    ReplyDelete
  89. 12:47 AM

    Dlm buku jingga or mana perjanjian PAS bersama PR, takde plak dinyatakan PAS kena buang hudud & Negara Islam?

    ReplyDelete
  90. penulis pro ubn...rbf
    byk sgt pendedahsn
    rbf sudah kena pukui... boleh ke blg beliau..utk pngalaman tkejut ini

    http://www.rbfonline.net

    ReplyDelete
  91. Pas parti yg dah patut bersara. Standard JKKKK je!

    ReplyDelete
  92. Bomo Siam said...
    12:45 am

    Perlembagaan PAS tidak melarang sebarang hubungan dgn pihak kafir.

    Perlembagaan PAS jugak tidak melarang PAS jahanamkan UMNU!

    September 5, 2012 12:48 AM

    -----------------------------------------------

    Pasal apa dulu masa kerjasama UMNO dengan MIC dan MCA dalam Perikatan PAS tuduh haram dan berdosa, sekarang ni PAS jadi anjing suruhan DAP tak berdosa ke? Jelas PAS penipu, jenis tak peduli dosa pahala, politik kedengkian PAS terhadap UMNO menyebabkan PAS sanggup buat apa saja hatta mengetepikan hukum agama dan membuat hukum hakam sesat sesuka hati untuk membenarkan kejahilan dan keburukan PAS itu sendiri. PAS memang penipu, tidak berguna dan jenis perosak.

    ReplyDelete
  93. Semua yg TGHH nyatakan berjalan lancar dan berada dalam keadaan baik, tanpa berlaku penyelewengan dan kelencongan.

    Pihak yg menyatakan PAS sudah melencong dan berubah dasar perjuangannya, meninggalkan Islam dan Negara Islam dan bermacam-macam lagi, adalah suatu fitnah jahat yg semata-mata bertujuan memburuk-burukkan pejuang2 Islam, yg dilakukan oleh musuh2 Islam, sepanjang zaman.

    PAS tidak berubah dan tidak pernah mengubah dasar2 utama perjuangannya. Taktik dan strategi boleh berubah mengikut keperluan.

    Apa yg disebut Negara Berkebajikan menggantikan Negara Islam, itu sebenarnya istilah. Maknanya sama dan tidak berubah.

    Malah menamakan Negara Islam dengan nama Negara Berkebajikan, tidak bercanggah dengan Islam...!!!

    ReplyDelete
  94. Bomo Siam said...
    12:47 AM

    Dlm buku jingga or mana perjanjian PAS bersama PR, takde plak dinyatakan PAS kena buang hudud & Negara Islam?

    September 5, 2012 12:49 AM

    -----------------------------------------------------

    Bomo Siam ni mungkin pembaca Harakah yang setia, tak tahu perkembangan semasa, bila masa pula saya sebut dalam Buku Jingga? Saya sebut Hadi Awang wakili PAS tandatangan bersetuju untuk membuang hudud dan negara Islam dalam agenda Penipu Rakyat yang dianggota oleh PAS, PAS sebahagian dari Penipu Rakyat, jika Penipu Rakyat buang hudud, macam mana PAS nak buat hudud pula? Bomo Siam nak kelentong lagi, tapi tak kena, sekadar memalukan dirinya sendiri sajalah.

    ReplyDelete
  95. Bomo Siam said...
    Semua yg TGHH nyatakan berjalan lancar dan berada dalam keadaan baik, tanpa berlaku penyelewengan dan kelencongan.

    Pihak yg menyatakan PAS sudah melencong dan berubah dasar perjuangannya, meninggalkan Islam dan Negara Islam dan bermacam-macam lagi, adalah suatu fitnah jahat yg semata-mata bertujuan memburuk-burukkan pejuang2 Islam, yg dilakukan oleh musuh2 Islam, sepanjang zaman.

    PAS tidak berubah dan tidak pernah mengubah dasar2 utama perjuangannya. Taktik dan strategi boleh berubah mengikut keperluan.

    Apa yg disebut Negara Berkebajikan menggantikan Negara Islam, itu sebenarnya istilah. Maknanya sama dan tidak berubah.

    Malah menamakan Negara Islam dengan nama Negara Berkebajikan, tidak bercanggah dengan Islam...!!!

    September 5, 2012 12:53 AM

    ---------------------------------------------------------

    Sila kamu pergi tanya Hadi Awang sendiri, dia faham ke apa yang dia tandatangan tu, reti baca ke? Ke haram tak tau apa terus tandatangan, lepas tu meracau macam orang gila bila PAS terdedah bersekongkol dengan PKR untuk buang hudud dan negara Islam, jangan main baling batu sembunyi tanganlah, apa yang jelas PAS memang buang hudud dan negara Islam, sila suruh Hadi Awang baca balik kandungan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat itu di khalayak ramai dan buat kesimpulannya. PAS penipu.

    ReplyDelete
  96. Aku heranla..puak2 UMNO di syok sugguh melayan orgsewel BOMOSIAL. Duk lyn apa org Munafik mcm tu, yg sikit masa lg Insya Allah sengetlah otak dia! Ada pekdah apa duk follow provokasi anjing PR sekor tu? Xphm la aku org umno ni mudah sgguh kena main! Perang saraf tu slow2 cucuk jarum setan..udahle!

    ReplyDelete
  97. bumu siamang dh colect komisen dua ringgit setengah setakat 12:48 am. tahniah la atas kerja keras kamu...

    ReplyDelete
  98. Anonymous said...
    Aku heranla..puak2 UMNO di syok sugguh melayan orgsewel BOMOSIAL. Duk lyn apa org Munafik mcm tu, yg sikit masa lg Insya Allah sengetlah otak dia! Ada pekdah apa duk follow provokasi anjing PR sekor tu? Xphm la aku org umno ni mudah sgguh kena main! Perang saraf tu slow2 cucuk jarum setan..udahle!

    September 5, 2012 12:57 AM

    ------------------------------------------------------

    Mike puak mane pule? Puak DAP ke? atau puak zionist? Teman menyanggah Bomo Siam itu ikut suke hati teman le, mike peduli ape?

    ReplyDelete
  99. 12:57 AM

    Usin! Harta mak bapak aku tak abih nak makan...takyah le!

    ReplyDelete
  100. 12:59 AM

    Jgn bergaduh sesama geng...nanti aku dpt penghormatan!

    ReplyDelete
  101. Bomo Siam said...
    12:57 AM

    Usin! Harta mak bapak aku tak abih nak makan...takyah le!

    September 5, 2012 1:01 AM

    --------------------------------------------------------

    Patutlah Bomo Siam berlagak nak mampus, siap hina penjawat awam, siap hina orang-orang Melayu yang susah, anak orang berada rupanya dia ni, patutlah tak sedar diri, patutlah dia perkecilkan dasar kerajaan untuk bantu orang susah, kerana dia anak orang kaya, dari kecik hingga besar penuh dengan kemewahan.

    Bomo Siam, mak bapak ko tak pernah ajar akhlak ke? Atau pun mak bapak ko ajar ko akhlak keji kepada ko masa kecik dulu? Harap saja anak orang kaya, tapi budi bahasa papa kedana, tak sedar diri, bodoh dan bangang.

    ReplyDelete
  102. bomo siam....

    yang nizar tokak cakap dalam dewan negeri perak tuh apa cerita...

    mana ada negara islam dalam pas...
    mana ada...perlembagaan mana...
    sila rujuk perlembagaan pas....

    ReplyDelete
  103. PIHAK yg memperkatakan kononnya PAS telah melencong dan terbabas dari perjuangan asalnya, dengan meninggalkan Islam dan berbagai-bagai lagi, adalah dakwaan media massa yg memusuhi perjuangan PAS.

    Tugas utama mereka adalah untuk mempromosikan parti pemerintah dan memburuk-burukkan lawannya terutama PAS. Dengan apa cara sekaipun.

    Itulah kerja media yg tidak senang dengan PAS. Selagi PAS teguh memperjuangan Islam, selama itulah UMNU tergugat dan akhir2 ini semakin tergugat. Oleh kerana itu mereka berusaha melemahkan PAS dengan segala kudrat yg depa ada...!

    ReplyDelete
  104. Bomo Siam said...
    12:59 AM

    Jgn bergaduh sesama geng...nanti aku dpt penghormatan!

    September 5, 2012 1:03 AM

    ------------------------------------------------------

    Mangkuk hayun yang pertikai itu adalah gerombolan anjing suruhan DAP satu grup dengan Bomo Siam, dia nak tolong Bomo Siam supaya jangan dilanyak lagi, tapi biasalah, taktik bodo piang macam tu, dah tak lakulah.

    Blah la Bomo Siam, ko pergi bagi ta kepada anjing sepenjawat ko tu supaya jangan nak berpura-pura, kebenaran akan terbukti akhirnya.

    ReplyDelete
  105. Bomo Siam said...
    PIHAK yg memperkatakan kononnya PAS telah melencong dan terbabas dari perjuangan asalnya, dengan meninggalkan Islam dan berbagai-bagai lagi, adalah dakwaan media massa yg memusuhi perjuangan PAS.

    Tugas utama mereka adalah untuk mempromosikan parti pemerintah dan memburuk-burukkan lawannya terutama PAS. Dengan apa cara sekaipun.

    Itulah kerja media yg tidak senang dengan PAS. Selagi PAS teguh memperjuangan Islam, selama itulah UMNU tergugat dan akhir2 ini semakin tergugat. Oleh kerana itu mereka berusaha melemahkan PAS dengan segala kudrat yg depa ada...!

    September 5, 2012 1:07 AM

    ---------------------------------------------------------------

    Apa yang jelas PAS dah buang hduud dan negara Islam bila Hadi Awang wakili PAS tandatangan dokumen Kenyataan Bersama Penipu Rakyat untuk buang hudud dan negara Islam untuk membolehkan PAS jadi anjing suruhan DAP dalam Penipu Rakyat.

    Malahan perjuangan PAS apa lagi bila sanggup pecat Dr. Hasan Ali yang mempertahankan Islam dan akidah umat Islam kerana PAS menerima arahan dari DAP untuk memecat Dr. Hasan Ali? PAS sekarang adalah anjing suruhan DAP sajalah, PAS rela menjadi anjing suruhan DAP demi politik kedengkian mereka terhadap UMNO, PAS tak peduli dosa pahala, tak peduli halal haram, semua diorang rembat semata-mata kerana politik kedengkian mereka terhadap UMNO, itulah PAS yang jenis penipu, perosak masyarakat.

    ReplyDelete
  106. Sistem politik -adun-parlimen

    diasaskan olejh sistem kafir..

    Nik ajis perlu letak jawatan kerana mengamalkan parilmen kafir..

    Jangan pakai telefon-komputer-masuk tesco..semua ni kafir..

    kah kah kah..nak cari makan Pas

    ReplyDelete

  107. Bomo Siam said...
    PAS jugak tak pernah buang dasar pembentukkan Negara Islam!

    Ini perlembagaan PAS...!

    September 5, 2012 12:25 AM

    but Nizar said:
    http://www.youtube.com/watch?v=-tqXvbc_A90

    ReplyDelete
  108. 1:05 AM

    Perlembagaan PAS, Fasal 3,

    (i) Memperjuangkan wujudnya dalam negara ini, sebuah masyarakat dan pemerintahan yang terlaksana di dalamnya nilai-nilai hidup Islam dan hukum-hukumnya menuju keredaan Allah.

    Ini dasar Negara Islam PAS! Selagi ianya tak terpadam dari perlembagaan PAS, mana mai kata2 yg tafsirkan PAS buang Negara Islam?

    ReplyDelete
  109. bomo siam....

    ko dah KANTOIIIIIIII........

    ReplyDelete
  110. Bomo Siam said...
    1:05 AM

    Perlembagaan PAS, Fasal 3,

    (i) Memperjuangkan wujudnya dalam negara ini, sebuah masyarakat dan pemerintahan yang terlaksana di dalamnya nilai-nilai hidup Islam dan hukum-hukumnya menuju keredaan Allah.

    Ini dasar Negara Islam PAS! Selagi ianya tak terpadam dari perlembagaan PAS, mana mai kata2 yg tafsirkan PAS buang Negara Islam?

    September 5, 2012 1:17 AM

    ---------------------------------------------------------------

    Bomo Siam, jadi pasal apa PAS yang diwakili oleh Hadi Awang tandatangan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat untuk buang negara Islam dan hudud jika PAS nak bersekutu jadi anjing suruhan DAP dalam Penipu Rakyat?

    Macam inilah, analoginya, PAS kata babi haram, memang haram pun dalam agama, tiba-tiba DAP ajak makan babi, maka PAS makan babi, pasal apa pula? Apakah kehendak DAP lebih penting dan diutamakan oleh PAS hingga sanggup pecat Dr. Hasan Ali dan Nasharuddin Mat Isa yang ditekan dengan begitu kejam kerana beliau mengkritik keras Karpal Singh berkaitan hudud, apa cerita ini semua? Sila jawab.

    ReplyDelete
  111. 1:20 AM

    Apa yg kantoi? Tang mana?

    ReplyDelete
  112. 1:22 AM

    Maap...! Secara peribadi, Hassang Ali, musuh Islam!

    ReplyDelete
  113. Bomo Siam, sila tanya Hadi Awang untuk penjelasan lanjut pasal apa beliau wakili PAS untuk tandatangani Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang jelas menolak hudud dan negara Islam itu.

    Hadi Awang perlu buat penjelasan, kepimpinan PAS perlu buat penjelasan berhubung perkara ini.

    ReplyDelete
  114. 1:22 AM

    Bila masa TGHH tandatangani benda tu?

    Buktikan...!

    ReplyDelete
  115. Bomo Siam said...
    1:22 AM

    Maap...! Secara peribadi, Hassang Ali, musuh Islam!

    September 5, 2012 1:25 AM

    ----------------------------------------------------------

    Hasan Ali dituduh musuh Islam oleh Bomo Siam walaupun Hasan Ali pertahankan Islam, tetapi puak DAP yang menindas bumiputera di Penang dibela sebagai mulia tahap dewa oleh Bomo Siam, biasalah, kalau dah anjing DAP, semua musuh DAP akan dihina dan dicaci walaupun orang itu baik, sedangkan segala kezaliman dan kejahatan DAP akan dibela habis-habisan kerana dasar anjing DAP perlu utamakan DAP, dosa pahala boleh lempar ke tepi, DAP adalah lebih utama dalam pemikiran anjing suruhan DAP seperti Bomo Siam ini.

    ReplyDelete
  116. Maap, lari tajuk sat.....!

    Muka2 samseng2 UMNU yg serang & baling kasut dlm mesjid di Aloq Setaq telah di keluar & disebarkan!

    Bila pulis nak tangkap...???

    ReplyDelete
  117. Bomo Siam said...
    1:22 AM

    Bila masa TGHH tandatangani benda tu?

    Buktikan...!

    September 5, 2012 1:26 AM

    ---------------------------------------------------------

    Nak berdrama apa lagi, nak nafikan apa lagi, sila tanya Hadi Awang sendiri, sila semak dengan PAS Pusat, memang jelas Hadi Awang wakili PAS tandatangan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang buang hudud itu, itu adalah kebenaran, siap angkat tangan lagi dengan riang ria lagi lepas tandatangan dokumen itu.

    Biasalah, puak Penipu Rakyat tidak mampu nak bohong lagi, sampai ini pun mereka nak nafikan. Apa yang jelas PAS memang dah buang hudud dan negara Islam, bila Hadi Awang tandatangan dokumen itu dengan riang ria bersama DAP dan PKR, ini adalah hakikat, sila tanya Karpal Singh, Lim Kit Siang, Anwar pun tahu hal ini, kamu sorang saja duduk dalam gua, dibohongi oleh tok guru politik pembelit PAS itu sajalah.

    ReplyDelete
  118. 1:28 AM

    Secara peribadi, Hassang Ali, musuh Islam!

    ReplyDelete
  119. BUKTI HADI AWANG TANDATANGANI PERJANJIAN TOLAK HUDUD........

    SHAH ALAM: Parti DAP tetap berpegang kepada perjanjian bersama (common platform) yang telah dimeterai oleh Pakatan Rakyat pada dua tahun lalu, di mana pelaksanaan hukum hudud tidak termasuk dalam perbincangan tersebut.

    Naib Pengerusi DAP Selangor, Charles Santiago mengulangi pendirian bahawa hukum hudud bukanlah sebahagian daripada Dasar Bersama Pakatan Rakyat (PR) sewaktu perbincangan diadakan antara kepimpinan tertinggi DAP, PKR dan PAS.

    "Pandangan dan prinsip Pakatan Rakyat ialah kita ada apa yang dipanggil 'common platform' (perjanjian bersama) yang telah dipersetujui oleh ketiga-tiga parti PAS, DAP, PKR. Dalam perjanjian bersama itu pelaksanaan hudud tidak disebut jadi itu bukan dasar Pakatan Rakyat. (Jadi) apa yang termaktub dalam perjanjian itu boleh dilaksanakan kerana mendapat persetujuan di antara pihak ketiga-tiga parti," jelasnya yang juga merupakan Ahli Parlimen Klang.

    Tambah beliau lagi, jika perjanjian bersama ini tidak ada sebarang penukaran dalam pandangan pimpinan PR, maka, pelaksanaan hudud tidak boleh dijalankan.

    Sepertimana yang termaktub dalam Dasar Bersama PR yang telah diserap sebulat suara di Konvensyen Pertama Pakatan Rakyat di Shah Alam pada Disember 2009, Pakatan Rakyat komited untuk mendukung semangat dan peruntukan Perlembagaan Persekutuan, terutamanya dalam :

    1. Mempertahankan Perlembagaan Persekutuan, agama Islam sebagai agama Persekutuan di samping kebebasan untuk agama yang lain diamalkan dan melindungi kedudukan istimewa orang Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak, dan kepentingan sah kaum-kaum lain berdasarkan peruntukan Perkara 153.

    2. Mempertahankan peranan dan kebertanggungjawaban institusi Raja Berperlembagaan.

    3. Mendukung penggunaan Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan berdasarkan Perkara 152 dalam Perlembagaan Persekutuan, serta menggalakkan pengunaan Bahasa Melayu sebagai bahasa perantaraan (lingua franca) di samping mempertahankan dan memperkukuhkan penggunaan bahasa ibunda untuk semua kaum.

    4. Memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan undang-undang yang lain yang membenarkan penahanan tanpa bicara dan pada masa yang sama mencadangkan pembatalan semua deklarasi darurat yang sedia ada.

    5. Memansuhkan atau meminda semua undang-undang yang menindas dan menyalahi hak asasi manusia.

    6. Menjamin semangat Persekutuan (federalism) dan hubungan yang saksama dan adil antara Kerajaan Persekutuan dan kerajaan-kerajaan negeri, khususnya Sabah dan Sarawak.

    Ini kerana katanya, proses penjelasan ke akar umbi perlu mengambil masa yang panjang termasuk mendidik umat Islam dalam negara memahami tentang undang-undang tersebut.

    Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Timbalan Pesuruhjaya III PAS Selangor, Khalid Abdul Samad semalam yang menjelaskan bahawa pelaksanaan hukum hudud akan dilaksanakan sekiranya Pakatan Rakyat mengambil alih pentadbiran Putrajaya tetapi "bukan dalam tempoh terdekat".

    Dalam pada itu, mengulas perkara yang sama, Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin menegaskan adalah menjadi tanggungjawab kementerian komunikasi dan penerangan serta pihak jabatan agama dalam meuar-uarkan perkara ini supaya dapat difahami.

    "Jadi menjadi tanggungjawab kementerian penerangan dan agama yang ada sekarang untuk mula menyampaikan maklumat, penerangan mengenai hudud kepada orang bukan Islam dan negara kita. Jika perkara ini dilakukan sekarang, mungkin lagi 4-5 tahun kita akan laksanakan hudud (jadi) orang-orang ni dah faham dan tidak ada tentangan dan sebagainya. Itu yang sepatutnya dilakukan, tidak kira siapa PR mahupun BN," katanya yang juga Ahli Parlimen Ampang.

    Katanya pelaksanaan mengenai penerangan hudud itu perlu dilakukan dengan segera dan ia tidak boleh dilaksanakan secara mendadak.

    ReplyDelete
  120. 1:32 AM

    Daj jenuh cari dahh...! Tanya pun dahhh...! Takdenye benda dongeng tuu!

    Mana buktinya...!

    Klu malu...email je kat aku!

    ReplyDelete
  121. Bomo Siam said...
    Maap, lari tajuk sat.....!

    Muka2 samseng2 UMNU yg serang & baling kasut dlm mesjid di Aloq Setaq telah di keluar & disebarkan!

    Bila pulis nak tangkap...???

    September 5, 2012 1:31 AM

    ------------------------------------------------------

    Pasai apa lari tajuk? Takut ke? Bila PAS nak desak kepimpinan Penipu Rakyat hadapkan Karpal Singh ke lembaga tatatertib Penipu Rakyat kerana kritik hudud dan negara Islam? Kalau Nasharuddin Mat Isa ditekan dengan kejam, pasal apa PAS takut nak desak DAP dan PKR untuk ambik tindakan terhadap Karpal Singh? Sebabnya PAS anjing suruhan DAP, mana berani lawan sama itu Karpal yang sekadar berkerusi roda, Nik Aziz pun takut, Hadi Awang pun kecut perut dengan Karpal, sebab itulah mereka tak berani nak ambik sebarang tindakan terhadap Karpal Singh, itu adalah jelas, PAS sememangnya anjing suruhan DAP sajalah, itu adalah hakikat dan kebenaran.

    ReplyDelete
  122. MP 1:33 AM

    Mana tandatangan TGHH...???

    Mmuuaahhahahaha...!

    ...org lain hg buleh muhung!

    ReplyDelete
  123. Bro,

    Tak mungkin TGHH nak sain perjanjian setan. Mengarutlah

    Lagipun wat pe parti isle nak terikat dengan Dapig kalau jawatan PM, Dapig nak beghi kat Nuar.

    Logik jugak tu

    ReplyDelete
  124. Hahaha bomo terlebih spin.. backing Pas punya pasal sampai lupa dia dah terkutuk buku jingga hihihi.. Ko jangan main2 nanti report kat Nuor baru tau. Lupakan jelah niat hudud yg mmg takde dlm perjanjian Pakatan membentuk negara. Sebarang bentuk perjanjian atau manifesto adalah TIDAK SAH!

    ReplyDelete
  125. 1:35 AM

    Saja2, suka2 nak crita...!

    ReplyDelete
  126. 1:37 AM

    Apa salahnya, apa dosanya hamba kutuk buku jingga itu...???

    ReplyDelete
  127. Hudud Pas hudud politik. Tiada kompromi dlm PKR n DAP

    ReplyDelete
  128. Bro,

    Kalau Dapig menang beso, hudud entah ke mana...logiknya TGHH pasti cari ameno punye. tak caya? tunggu!

    ReplyDelete
  129. Mana Melayu Perak?

    Aku tanya, mana tandatangan TGHH tu? Tak nampak pun.

    Jgn buat malu nama negeri aku...!!!

    ReplyDelete
  130. Bomo Siam said...
    1:37 AM

    Apa salahnya, apa dosanya hamba kutuk buku jingga itu...???

    September 5, 2012 1:39 AM

    ----------------------------------------------------------

    Sedangkan Nasharuddin Mat Isa yang bergambar dengan Perdana Menteri pun ditekan dengan begitu kejam, siaplah ko Bomo Siam lepas ni, ko pasti kena lanyak hingga lunyai oleh Anwar dan Lim Guan Eng, PAS memang tak peduli apa, apa pun tak tau. Ko tunggulah padahnya kelak, itulah adalah hukuman jika melawan pimpinan kuku besi Penipu Rakyat, itulah hakikatnya.

    ReplyDelete
  131. Bumusialan ni org pkr juburi alli wati

    ReplyDelete
  132. Bomo Siam said...
    Mana Melayu Perak?

    Aku tanya, mana tandatangan TGHH tu? Tak nampak pun.

    Jgn buat malu nama negeri aku...!!!

    September 5, 2012 1:41 AM

    -------------------------------------------------------------------

    Nak yang original, sila pi mintak dekat Hadi Awang, PAS menyetujui dasar DAP tidak mahu hudud, ada jelas dalam itu, jelasnya PAS memang buang hudud, lepas tu sibuk salahkan UMNO pula. PAS sangat memalukan.

    ReplyDelete
  133. Melayu Perak...!

    Aku bagi hg 10 minit from now!

    Jawab soklan tadika aku...

    Mana tandatangan TGHH itu...???

    ...takde dlm 10 minit, aku tidoq!

    ReplyDelete
  134. TGHH: ko nak beghi kau kerusi PM atau nak beghi pada Nuar?

    Dapig: aku nak bagi kat Nuarlah

    TGHH:kalau cam tu bye, bye!

    Dapig: mana buleh,aku saman,ko kan dah sain

    TGHH: sain korak muh...akusain apanya? ko mimpikot?

    Dapig: ya ker? sambil garu kepala..kalu cam tu aku kena mainlah ni

    TGHH: aku tak main ko...tapi Nuar tu yang main ko...bagggghaalll!

    ReplyDelete
  135. 1:46 AM

    Salinannya ada pd aku...! Nak tgk mai R&R G.Semanggoi...!

    Mmuuaahhahahaha...!

    ReplyDelete
  136. 1:46 AM

    Jgn ajaq aku pasai copypaste...musti nampak bentuk tandatangan, klu ada!

    ReplyDelete
  137. Bomo Siam said...
    Melayu Perak...!

    Aku bagi hg 10 minit from now!

    Jawab soklan tadika aku...

    Mana tandatangan TGHH itu...???

    ...takde dlm 10 minit, aku tidoq!

    September 5, 2012 1:47 AM

    ----------------------------------------------------------------

    Udah takut ke Bomo Siam, ko jadikan Melayu Perak sebagai mangsa pula, sedangkan ko sendiri yang pengecut. PAS adalah anjing suruhan DAP, kerana sekali DAP terajang PAS terus PAS menyalak ke hulu ke hilir untuk membela DAP, itu adalah hakikat, Dr. Hasan Ali adalah salah satu mangsa DAP yang telah mengarah PAS memecat Dr. Hasan Ali, PAS sememangnya anjing suruhan DAP, itu adalah kebenarannya.

    ReplyDelete
  138. Secara peribadi aku anggap Pork Nik musuh Allah, Bomo Siam sekutu syaitan Laknatullah.

    ReplyDelete
  139. Bukannya apa...sekedar utk pengesahan! Sapa punya signature? TGHH ka or Najib...?

    Kuah kuaah kuaaah!

    ReplyDelete
  140. Perbincangan dikalangan komponen PR sudah jelas. Keputusan sudah dibuat buku jingga mesti di patuhi. Malah Pas sendiri bersetuju utk tumpu kearah kebajikan. Masalahnya pada masa kini hanya PKR n DAP shj yg sibuk bersuara dlm pelbagai isu. Soal saya dimana kedudukan Pas? Hudud tak abis2 dah takde modal ke? Bangang punya lebai. Apa ni bomo siam? Apahal Pas ni?

    ReplyDelete
  141. Bomo Siam said...
    1:46 AM

    Salinannya ada pd aku...! Nak tgk mai R&R G.Semanggoi...!

    Mmuuaahhahahaha...!

    September 5, 2012 1:48 AM

    ------------------------------------------------------------

    Salinan surat Tun Mahathir nasihatkan Nik Aziz supaya fikir guna akal fikiran sebelum buat hudud mengikut nafsu serakah PAS yang compang camping di sana sini tu ko ada salinannya ke? Sila mintak dengan Nik Aziz, si tua tu ada surat itu, mungkinlah, tapi tak tahulah dia dah bakar sebab nak selindungkan kebenaran yang sebenarnya, itu ko pi tanya dia sendirilah.

    ReplyDelete
  142. 1:50 AM

    Bukan takut...! Melayu Perak ni depa ikhtiraf level panglima UMNU di blog GAP ni.

    Dia yg kuaq komen kata 'nah ini dia bukti tandatangan TGHH dlm perjanjian tu'

    ...aku cuma nak check butui ka itu tandatangan TGHH. Itu je...!

    ReplyDelete
  143. 1:52 AM

    Sapa spin sapa nih...?

    Kih kih kih...!

    ReplyDelete
  144. Melayu Perak...!

    U have 2 minit more...!

    ReplyDelete
  145. Layanlah org gila sekor tu..lg syoklah dia bertenggek mengepak2 bulu najisnya, mencucuk-cucuk jarum saraf syaitan PAS! tanyalah byk2kt dia, serupa bg ruang dia promosi PAS LAKNATULLAH..bg pkt KHAYAL je org2 JAHIL... Melayu...cmtulah

    ReplyDelete
  146. 1:50 AM

    Hg punya contoh tandatangan TGHH tu...dimana pulak?

    Dlm kelambu?

    ReplyDelete
  147. Bomo Siam said...
    1:50 AM

    Bukan takut...! Melayu Perak ni depa ikhtiraf level panglima UMNU di blog GAP ni.

    Dia yg kuaq komen kata 'nah ini dia bukti tandatangan TGHH dlm perjanjian tu'

    ...aku cuma nak check butui ka itu tandatangan TGHH. Itu je...!

    September 5, 2012 1:54 AM

    -----------------------------------------------------------------

    Apa yang jelas adalah PAS sendiri sudah tidak peduli dengan hudud sejak jadi anjing suruhan DAP demi politik kedengkian mereka terhadap UMNO, cuma baru-baru ini sajalah, selepas Ketua Pemuda PAS cabul mulut sangat kata Karpal Singh setuju hudud, sebab itulah jadi panas tak pasal-pasal kerana Karpal Singh adalah penentang hudud paling utama di negara ini, PAS rela jadi anjing suruhan kepada parti yang diketuai oleh Karpal Singh.

    PAS memang anjing suruhan DAP sebab PAS tak berani melawan apa saja arahan DAP, lihatlah Dr. Hasan Ali dipecat kerana arahan DAP, kemudian Nasharuddin Mat Isa ditekan dengan kejam kerana PAS akur kehendak DAP, DAP telah menguasai PAS, PAS sekadar anjing suruhan DAP sajalah sekarang ini.

    ReplyDelete
  148. Maap le, masa dah cukup, 10 minit dah beredar...Panglima UMNU Melayu Perak ghaib entah kemana!

    Aku bule lena dlm keindahan...!

    Assalamualaikum!

    ReplyDelete
  149. Anjing suruhan DAP iaitu Bomo Siam sudah blah, mungkin dia akan menyamar jadi orang lain guna anonymous, tak tahulah, tapi biasalah puak pecacai Penipu Rakyat ni sanggup buat apa saja hatta menipu sekali pun, jenis perosak dan tak peduli dosa pahala katakan.

    Kebenaran akan ditegakkan, kezaliman Penipu Rakyat akan dihancurkan, Barisan Nasional akan membangunkan negara ini, rakyat akan bantu Barisan Nasional untuk hancurkan kezaliman Penipu Rakyat selama ini.

    PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

    ReplyDelete
  150. Bomo Siam ni dia macai yg lemah, tp sbb ade market yg syok duk cuit dia..last2 jarum hasutan die dh sedappje masokkt GAP?? buduhle GAP plak bg ruang syaitanPAS sebarkan jarum jahatnye.. Ramai pulak tu jd audience...hahhaa..bagus2... berjaya jugak lah ye ko BOMO SIAL...bknsusah pn nk pujuk org UMNU ni terima..cikitjer lg ko main jarumnnt ramailah yg follow...haha jnji bijak main kata2... Sihir tu..

    ReplyDelete
  151. Pas ni memang selalu kena luku kepala sikit dlm Pakatan dia orglah yg paling lembab dan bongok. Sebab tu Pas ni selalu kena tegur oleh parti komponen!

    Bomo ko dipihak Pas atau Pkr?

    ReplyDelete
  152. MELAYU PERAK ni dlu aku tgk cukup ganas...tp entah cmne blh kene ilmu penunduk BOMO SIAM? Mcm couple awek balak je lawan soal balas mesra..hahah jarum syaitan mudah resap bg org yg gagal kawal emosi di awal2 games... Last jd 'dedak' BOMO SIAM je...nyam2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aik menyamar jadi anon 206 ke bomo siam? Wey tak mainlah angkat bakul sendiri.

      Delete
  153. Lg satu xyhle duk hujah psl PAS, perlembagaanlah, apelah.. Kalau perlembagaan tu paku kt dinding, tulis seribu perkataan HUDUD dan ISLAM pn tp PENIPU dan JILAT KUASA dgn KAFIR, itu celakalah disisi Tuhan.. Dgn PAS kite nk hujah cari benar ape lg PAS tu jelas SESAT, perlembagaan mereka ialah kosmetik utk jd helah utk beri kuasa pd musuh ISLAM..aihhh duk syok jugak layan macai BOMOSIAL tu..hahha up lg lah payment dia...hahaha

    ReplyDelete
  154. tandatangan Hadi pada Dasar Bersama PR pada Dis 2009 tuh tak ada HUDUD dalam 6 asas bersama.....

    bukankah itu bermakna menolak hukum hudud di laksanakan.....

    ReplyDelete
  155. Ade ke plak geng UMNO lyn BOMOSIAL mcm VIPP! tnye soklan skema2, mcm xkenal plak sape syaitan tu wakilkan..aduh..lingkuple BN Pru13 ni..kalo psywar gini pun kantoii...GAP oiii aku igt ko bijak..rupanye ko kasi PLATFORM BAGOS punye utk macai sial tu cucuk jarum..hahhaha..sekor je kalah dgn ramai...hahahhz.best2...

    ReplyDelete
  156. Hahah dulu tnjuk GARANG lagak samseng sgt..hahha last2 BOMOSIAL tundukkan dr jauh jer, so moralnya..xperlu lagak samseng yg pnting akal kena bijak..jgn smpai jd makanan musuh....bile xbijak...badan sasa senjata hebat pun blh kalah...sbb xblh pikir...nasehat org lama2.... Cheeerrsss..

    ReplyDelete
  157. kalu perfomance bomo trus gagall. aku cadaggkan kita sembang blog lain ..

    ReplyDelete
  158. Sekor jer PASlepaskan trojan horse bawahan, berbelas yg layu...kah..kah...xsia2 si Kulaan ni antar SAKA ilmu sial di GAP..... PRU...PRU...oiii UMNU oiiiii kena santau ke pukau??? Adeii laaaaa

    ReplyDelete
  159. bomo siam....

    aku tahulah ko tu orang banjar....

    tok nenek ko datang merempat kat parit buntar.....

    lepas tuh nak tunjuk lagak dengan orang negeri perak sendiri....

    piraah....dasar orang mendatang....

    ReplyDelete
  160. aku dah bagi posting suruh ko tengok apa nizar kata tentang negara islam....

    ko tak boleh jawab....

    ko nak tengok mata kepala sendiri hadi tandangan tolak hudud....

    aku kan dah kata hadi sain dasar bersama pr tuh.....MANA YANG KATA NAK LAKSANA HUDUD....ini pun ko tak jawab....kalu tak ada asas Hudud maknanya hukum HUDUD TAK AKAN DILAKSANAKAN......serupalah TOLAK HUDUD.......

    ReplyDelete
  161. SALAM BRO2 SEKALIAN..bg ler jawapan kat aku pulak,kot2 ada yg benar diantara keduanya..

    1-bolehkah umno menjamin kebahgiaan masa depan manusia2?..boleh?

    2-pernahkah nabi saw dan sahabat minta izin abu jahal didalam usaha tegakkan agama termasuk hudud?..pernah?

    ..KALAU AKU TAK SALAH JAWAPAN DIA MCM NI..

    1-"memang la umno tak boleh jamin masa depan manusia,TAPI...."
    ..tapi2 penat la bro...

    2-"darurat..."
    ..ha yg ni sempoi...



    ReplyDelete
  162. Aik mane pulak BOMOH SIAL tu... Melayu Perak dah menjawab, dia pulak yang membisu. Nak cabar orang lain itu dan ini, macam la semua hujah dia tu bagus sangat....!!!!

    ReplyDelete
  163. bomo dari ko menfitnah org baik ko buat solat malam..dapat pahala dari dosa fitnah..

    ReplyDelete
  164. PAS BARU?? AKU SOKONG! AKU BARU JE KELUAR AMENO, NK SOKONG PAS SEKARANG NAMPAK MCM BODO SGT..KALAU PAS BARU ADA, AKU SYUKUR SGT!

    September 4, 2012 10:04 PM
    _____________________________________________

    Bagos lah kalau ko dah ngaku yang ko t Bahlul!!

    ReplyDelete
  165. Perlembagaan PAS, Fasal 3,

    (i) Memperjuangkan wujudnya dalam negara ini, sebuah masyarakat dan pemerintahan yang terlaksana di dalamnya nilai-nilai hidup Islam dan hukum-hukumnya menuju keredaan Allah.

    ========

    Sah Malaysia Negara Islam dan UMNO parti Islam kerana nilai-nilai hidup Islam dan hukum-hukumnya menuju keredaan Allah telah pun dilaksanakan Kerajaan UMNO. Jelas apa yang kononnya nak diperjuangkan PAS sudah pun dilaksanakan UMNO. Nampaknya PAS sudah tidak boleh dipakai, sudah sampai masanya PAS dibubarkan. Lepas bubar, PAS dan Bomo Tokong Siam dibuang ke Laut Cina Selatan jadi makanan jerung DAP.

    ReplyDelete
  166. Hahahahaha.....

    Bumu Sial "Nizar Lambai".

    Penberseh Dubur Pakatan Rakyat selepas berak di sana sini.

    ReplyDelete
  167. Bumu Sial Lambai ornag Banjar rua nya.

    Pendatang Musibat tak sedar diri!!!

    ReplyDelete
  168. Perlembagaan PAS, Fasal 3,

    (i) Memperjuangkan wujudnya dalam negara ini, sebuah masyarakat dan pemerintahan yang terlaksana di dalamnya nilai-nilai hidup Islam dan hukum-hukumnya menuju keredaan Allah.

    .......

    Sah PAS bukan Parti Islam, perlembagaan Islam hanya di atas kertas kerana selama ini PAS hanya berjuang untuk kuasa didunia, mengkafirkan orang islam yang lain, sokong liwat, sokong murtad, sokong zina, menggalakkan boikot memboikot sesama islam, membenci sesama islam. Semua ini tidak selaras dengan sebuah masyarakat dan pemerintahan yang terlaksana di dalamnya nilai-nilai hidup Islam dan hukum-hukumnya menuju keredaan Allah.

    ReplyDelete
  169. Anonymous said...

    SALAM BRO2 SEKALIAN..bg ler jawapan kat aku pulak,kot2 ada yg benar diantara keduanya..

    1-bolehkah umno menjamin kebahgiaan masa depan manusia2?..boleh?

    2-pernahkah nabi saw dan sahabat minta izin abu jahal didalam usaha tegakkan agama termasuk hudud?..pernah?

    ..KALAU AKU TAK SALAH JAWAPAN DIA MCM NI..

    1-"memang la umno tak boleh jamin masa depan manusia,TAPI...."
    ..tapi2 penat la bro...

    2-"darurat..."
    ..ha yg ni sempoi...



    September 5, 2012 3:04 AM

    -----------------------------

    Haii.. ko nih minum tuba ke apa?

    Manusia mana selain Rasulullah boleh janji untuk masa depan?

    Dah tu aku malas nak baca lagi komen ko...

    ReplyDelete
  170. Anonymous said...

    MELAYU PERAK ni dlu aku tgk cukup ganas...tp entah cmne blh kene ilmu penunduk BOMO SIAM? Mcm couple awek balak je lawan soal balas mesra..hahah jarum syaitan mudah resap bg org yg gagal kawal emosi di awal2 games... Last jd 'dedak' BOMO SIAM je...nyam2...

    September 5, 2012 2:06 AM

    -----------------------------

    Hek eleh.. bomo tak malu post guna anon.. gi mampus laa lu bomo nizar.. berak keluar ikut mulut ada hati nak pelekeh orang lain...

    ReplyDelete
  171. Dh nama politik "kill or to be killed" tk kira la parti brand apa pun

    ReplyDelete

KOMEN TERPAKSA DI MODERATE SEKETIKA.

APA PUN KOMEN POLITIK YANG BERBEZA PENDAPAT TETAP AKAN GAP PUBLISH SECEPAT MUNGKIN.

JGN HINA AGAMA,HINA SULTAN,PROVOKASI MEMBUNUH..KORANG BERTANGGUNGJAWAP TERHADAP KOMEN YANG DILAKUKAN.