Monday, April 13, 2009

'AMARAN LAMPU KUNING' PERTAMA GAP KEPADA NAJIB DAN MUHYIDIN !



5 hari pertama ds naib dan ts muhyidin diangkat menjadi nombor wan and tu nampaknya aneh ? berkelakuan aneh karena MENGHAPUSKAN sama sekali satu kementerian yang cukup berjasa..gap ulang berjasa menolong melayu...KEMENTERIAN PEMBANGUNAN USAHAWAN.

KPU cukup sinonim dengan umat melayu, tolak tepi platform politik disitu ada ahli umno,ahli pas dan pkr berbangsa melayu yang nyawa perniagaannya bergantung kepada keistimewaan ini, termaktub dalam perlembagaan persekutuan artikel 153 hak-hak keistimewaan orang melayu.

KPU bukan tongkat untuk seluruh usahawan melayu, sebaliknya menjadi satu 'nyawa perniagaan' berupa loan-loan pinjaman perniagaan bagi seluruh peniaga melayu. tanya sahaja makcik dan pakcik yang menjual karipap dan kuih muih, mamat rocker yang menjual bundle, awek comel lote yang menjual kek, brader mekanik kereta, bekas racer yang bukak bengkel motosikal dll pasti senada dengan gap.

mana mungkin melayu-melayu diatas lulus permohonan pinjamannya di public bank ! kerat jari kalau bank cina atau bank-bank lain nak menolong mereka.

kemana arah tuju peniaga-peniaga melayu ini ? pasti ke KPU kerana didalamnya ada TEKUN dan MARA , dua buah institusi yang cukup banyak menghidupkan nyawa peniaga-peniaga melayu. apa yang aku cakap ini mudah, bahasa kampung dan tidak perlulah aku menjangkau lebih jauh akan JASA MARA menolong para-para kontraktor kelas F dll untuk membiayai pinjaman mereka.

sekarang persoalan aku sama juga dengan persoalan presiden DPM trengganu,sama seperti izzat emir dalam nighline malam tadi, dan pasti secara solidnya sama seperti peniaga-peniaga melayu lain.

APA KE HAL NYA NAJIB DAN MUHYIDIN MENGHAPUSKAN SAMA SEKALI KEMETERIAN PEMBANGUNAN USAHAWAN NIH !!!!!!!!!

APA PERLU MARA DILETAKKAN DIBAWAH KEMENTERIAN LUAR BANDAR ?

ADAKAH DENGAN PENGUMUMAN INI BERMAKNA ALLOCATION (PERUNTUKAN KEWANGAN) YANG DULUNYA DIMILIKI PENUH OLEH MARA/TEKUN AKAN DIKONGSI BERSAMA DENGAN BAJET KEMENTERIAN LUAR BANDAR ?

ATAU...

ini merupakan langkah awal penghapusan DEB ? kalau perkara ini terjadi maka ...maka..maka..najib dan muhyidin sudah terikut-ikut rentak permainan anwar bin ibrahim . gap berharap najib/muhyidin tidak termakan 'umpan' guan eng yang pada hari pertama menjadi ketua menteri , menghapuskan DEB di penang !
ATAU NAJIB/MUHYIDIN NAK MENGAMBIL HATI CINA ? aku tak pasti....

adakah najib sudah lupa dalam pembentangan bajet mini sebanyak 60 billion baru-baru ini beliau ada menyebut akan perlunya 'circulation' pergerakan wang yang aktif diantara peniaga dan pembeli. dengan pergerakan sebegini akan sedikit sebanyak akan menganjak sumber ekonomi rakyat.

gap tidak mahu komen banyak, sekadar mahu memberi 'lampu kuning tanda amaran' pertama kepada najib/muhyidin KEMBALIKAN SEMULA KEMENTERIAN PEMBANGUNAN USAHAWAN atau kamu berdua akan menerima kritikan maha hebat daripada seluruh orang melayu kelak.
PS: TUN DR MAHATHIR, KASI PERIKSA CKIT INI PERKARA ? PM DAN TPM IKUT CAKAP ANWAR KE ?
PS: GAP PASTI AKAN ADA ORANG UMNO YANG NAK F#CK AKU, AKU PEDULI APA...! AKU AKAN PASTIKAN HAK MELAYU TERUS DIPERTAHANKAN. NO KOMPROMI..

34 comments:

Unknown said...

Laman blog anda telah disenaraikan di dlm:

http://spotthebloggers.blogspot.com

Sila emailkan bantahan sekiranya tidak mendapat izin/perkenan dari anda. Komen/cadangan dialu-alukan. T.k.

Anonymous said...

support u gap... anything happen.. mesti support MELAYU....
kalo najib muhyiddin buat hal ngan MELAYU...
najib muhyiddin pon kita tentang...
jgn kerana dek tarian anwar.. najib dan muhyiddin mengikut sama menghentak kaki...
jgn risau GAP bersepah lagi org support ko bro...
cheers~~~

p/s-->kira nie dato noh omar dah x pegang mara ke?? ke cmne??? aduhai~~


-Glory

Anonymous said...

jangan risau..tak de orang umno yang nak fuck kau gap..aku orang umno..apa yang kau cakap tu betul..banyak silap kabinet najib ni..terutama pemuda..teruskan perjuangan mu..demi bangsa melayu..kami akan follow dari belakang..KPU mesti diteruskan...

rizuan mh said...

salam sahabah BPN..saya cuma penyokong saja:)

saya rasa elok kita sabar dulu dlm hal ni.DSN ada strategi beliau. saya yakin DSN bukan berniat nak sekat bantuan atau seumpamanya terhadap Melayu dan Bumiputra. Kita tahukan DSN malah tokoh penting dlm Felda. Kita tgk balik moto beliau..One Malaysia. Mungkin ini langkah implimentasi ke arah Malaysia yg lebih adil. Saya penuh yakin dan percaya ada sebab yg teramat kukuh oleh DSN..semua badan terbabit bukannya ditutup tp diserap ke kementerian lain. Pastinya juga kerajaan tidak akan membiarkan saja badan-badan penting ini bergerak sendirian. Mungkin boleh diistilahkan seperti keluar rumah lama pindah ke rumah baru, yg pastinya lebih baik dan cantik. kita tunggu dan lihat, insya-Allah.

mungkin juga tindakan ini akan dpt mengurangkan lebih byk masalah, menutup ruang-ruang kelemahan yang akhirnya menjadi modal yg boleh dieksploitasikan oleh pihak Pakatan. Saya yakin dan percaya tindakan ini bijak dan melambangkan kecekapan serta kebolehpercayaan dlm dreamteam DSN ini.kita doakan agar semuanya berjalan dengan lancar. Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan..ini yg perlu kita hayati di sebalik dreamteam DSN.

Permaidani Dunia said...

saya menyokong kenyataan dan persoalan anda GAP.

aFiQ said...

Saya sokong bro GAP!Pedulikan org2 UMNO nk fuck ker aper..yg mner x btul, kte kna kupas dan bincangkan..x kira la fahaman politik mner skalipun..thanks for the info bro~

Panglima Perang Cyber said...

Benar...kita kena jadi pengkritik dan pembela pada masa yang sama...

cuma kita tunggu apa penjelasan mereka..

saya pun sudah panas hati tengok kementerian ini dibubarkan..

Jika ia dilambat lambatkan maka saya pasti kabinet ini akan diganggu oleh hantu Altantunya...

Kita pasti DS Najib tidak mahu menjadi PM terpendek hayatnya di Malaysia......

Baca berita bawah ni bro ....


Penjelasan pembubaran MECD dalam masa terdekat - Muhyiddin

12/04/2009 6:07pm

KUALA LUMPUR 12 April — Kerajaan akan memberi penjelasan terperinci berhubung pembubaran Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi (MECD) dalam masa terdekat, kata Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Muhyiddin berkata penjelasan berhubung pembubaran dan fungsi kementerian itu yang telah diserapkan kepada beberapa kementerian lain ekoran pengumuman kabinet baru pada Khamis lepas akan dibuat sama ada oleh beliau sendiri ataupun Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Sidek Hassan.

Bagaimanapun, beliau memberi jaminan bahawa kesemua fungsi yang sebelum ini terletak di bawah tanggunggjawab MECD akan diberi perhatian walaupun telah diserapkan kepada kementerian lain.

“Pada peringkat awal semua berminat nak tahu...tapi saya beri jaminan tidak ada satu pun yang dianggap tidak penting...bila kabinet baru dibentuk tentu ada pihak tertanya-tanya mengapa ia ditiadakan tetapi pada dasarnya ia tetap diutamakan,” katanya selepas Majlis Tahlil dan Doa Selamat di kediamannya di sini, hari ini.

Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak semasa mengumumkan barisan kabinet barunya pada Khamis lepas telah tidak menyebut MECD dalam senarai kementerian di bawah pentadbirannya.

Najib kemudian mengeluarkan kenyataan akhbar yang memaklumkan semua agensi di bawah MECD disusun semula dan diserapkan kepada beberapa kementerian lain, termasuk ke dalam Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) dan Kementerian Kemajuan Luar bandar dan Wilayah.

- BERNAMA

Anonymous said...

Salam GAP,
Dalam perang perlu ada strategi. Kita sebagai pejuang jgn cepat melatah. Fungsi MECD akan diteruskan. Cuma perlulah disamarkan di sebalik KLB. Harap semua pejuang UMNO kena faham strategi ini. Kadang-kala jika terlalu ramai yang tidak suka kita perlu alihkan/pindahkan sesuatu ke tenmpat lain.

USD said...

Salam, setuju...ini satu kesilapan besar yg x patut blaku. Rasanya, x salah utk najib mengaku dan melakukan pembetulan!

Anonymous said...

x der org UMNO nk fuck bro.Kita bukan org2 yg mengikut jenis membabi buta.Yg salah tetap salah.Otak masih leh guna ngn x taksub.Takut ada org2 menyamar jd UMNO jer wat huru hara maki2 kt sini.

Anonymous said...

Aku sokong 100%, tapi kena rancang betul2 tindakan yang perlu diambil sekiranya kerajaan degil. Apa kata GAP mainkan peranan tuntut semula biasiswa yang dah jadi 55%-45% dan 10% non malay di MRSM. Kenapa senang sangat nak let go hak kita!

Anonymous said...

rilex r bro,,,
laen kali bace r paper,,
jgn cpt meloncat,,, nnti die serap r kt bwh kmenterian lainn,,
haha, aperaaa,,, ///

Anonymous said...

GAP, AKUBARU JE MOHON TEKUN,TAK TAHU LAA MACAM MANA,MECD BARU JE DIBUBARKAN,HAMPEH BETUL.....

Anonymous said...

hampeh betul PM dan TPM baru ni,kata nak tolong melayu,tapi BAPAK MUNAFIQQQQ,SIALLLLL

syedmzazi said...

Salam bro GAP,Kekadang pening aku dibuatnya,aku salah seorang dari peniaga melayu yg cuba membanggakan anak melayu sebagai usahawan berjaya.... dalam keadaan ekonomi sekarang dan bukan budaya kita berniaga agak sukar kalau tak mendapat bantuan dan sokongan dari sumber kerajaan mungkin juga sukar kita melahirkan usahawan berjaya.

sememangnya satu kejutan bilamana satu badan besar dalam membantu usahawan bumiputra ditutup....dan kita tak nampak kemana nak di alihkan,Namun begitu aku seharusnya berfikir sebelum melatah.....Dulu aku melatah dulu sebelum berfikir mengikut anwar laknat akhirnya aku baru sedar anwar perosak mangsa melayu memecah belahkan rakyat malaysia.....
dalam hal MECD kita perhatikan dulu
kemana dan bagaimana olahan mereka........sabar gap.....aku dah nak gulung tikar ni.......tak payah tunggu tahun depan tahun ni saja ramai usaawan melayu bankrap.

TAAVEEKUN PERAK said...

saudara gap
sabar dulu weh.semua langkah2 yg telah diambil najib dan muhyiddin itu adalah betul dan tepat.
tujuan utama adalah utk mengurangkan kerenah birokrasi.tak lama lagi setiap permohonan pinjaman akan diluluskan dalam masa min 14 hari dan max 30 hari.pastinya pemohon2 akan lebih bahagia.insyaallah.

GAP KEMBALI said...

artikel aku mudah..

KEKALKAN STATUS QUO atau bahasa jawa nya kekal kan sahaja KPU.

tak perlu dijandakan sumber kewangan utama untuk peniaga melayu.

apa pun alasan kononnya untuk mengecilkan kabinet, nampak jelas tindakan ini memperjudikan nasib seluruh peniaga melayu.

memang benar MARA dan tekun di alih ke kem luar bandar, tetapi dengan peruntukan dengan sebegini kecil dan dikongsi pulak dengan KLB maka peluang mendpatkan loan semakin sukar. kek dibahagi banyak.

hari ini salah seorang top ten MARA mengakui peruntukan sudah tiada, apa nak jadi bila MARA yang tiada wang ini digabung dengan KLB.

wajar lah najib dan muhyidin CUBA BERNIAGA GORENG PISANG selama SEBULAN. nanti kamu tahu parit jerih manusia melayu nak berniaga.

semalam tengku razaleigh memberi ingatan akan penyisihan DEB secara halus ini.

hari ini seluruh DPMM dan negeri menyatakan bantahan.

jangan lah nak amik hati cina/india sangat. lagi banyak melayu bertolak ansur, lagi terhakis kuasa melayu. ini kelemahan melayu.. BAIK SANGAT !

PAPA GOMO said...

SALAM BRO...
AKU RASAKAN ADA SESUATU HELAH NI...SAMA ADA IANYA BAIK ATAU PUN TIDAK KITA PAKAT TUNGGU DAN APA YANG PASTI KITA AKAN BERSAMA DALAM MEMARTABATKAN MELAYU INI.

SALAM GAP!!!

Sasha2020 said...

Harap semua kat sini jangan melatah. Dengarlah dulu penjelasan dari Muhyiddin Yassin. Nanti baru komen...

Benda-benda macam ni pun nak diajar.....!!

Sambal said...

Pernahkah anda bermain catur ? Jika anda terlalu gopoh biasanya anda pasti tersungkur. Jangan diturut perangai Pak jubur tu yg selalu gopoh. Masanya akan tiba utk kita menilai dan mengetahui perkara yg sebenar.

Anonymous said...

MELAYU CORPORATION DEVELOPMENT=MECD HIDUP MECD....ANAK GAP

TebuHitam said...

Salam bro...
Panas isu lu nie.Tp xpe,kita org UMNO kalu x betul kasi taruk kaw..kaw.. punya.Tp gua takut ada orang ambil kesempatan diatas keberanian lu menegur PM & TPM.Ibarat menyelam sambil minum air.
Dalam pinjaman tekun pada hemat gua,pinjaman ok tapi dia punya bunga... mak aiii...gila punya tinggi.
Apa2 hal pun kita tunggu apa strategi seterusnya PM nak buat.Jangan serbu tak tentu pasal bro..

Anonymous said...

xtau la...ingt lagi tak
mula-mula pak lah naik ...
ramai org umno tak suka
najib jadi tpm..

ada yg ckp klau najib naik
huru hara malaysia

tapi skrang
ttba sahaja najib disanjung
macam dah terdesak sgt ka
orang melayu
dah takde pemimpin yg bagus ke

aku stuju sgt dgn ko...
jgn kacau hak melayu
biarkan cina klau tak puas hati boleh berambus ke negara
yg dorg rasa senang bgus ke apa

justmy2SEN said...

Kalau apa yg Najib & Muhyiddin buat ni semata-maa nak ambil hati org cina dan india, aku rasa depa mengorek kubur sendiri...pasal cina esp TAK AKAN sokong BN (tgk bukit gantang pun dah cukup, tapi si Najib ni tak serik serik lagi ke) pasal mereka dah nampak cara nak berkuasa melalui PR yg byk ikut telunjuk DAP

kalau mcm ni la cara Najib& Muhyiddin, aku dah tak nampak relevan UMNO pada melayu

i think Noh Omar did a very commendable job in MECD, apsal nak ubah ubah benda yg OK?...

ps: Najib dah silap langkah kali ni pasal dia dah bawak attention semua org pada MECD dan kaum lain akan guna peluang utk start dakyah MECD tak relevan and so on (mcm depa start dakyah DEB is flop)

pps: bila pemimpin melayu sendiri buat taik kat org melayu dn sibuk ambil hati org lain, aku dah tak tau apa nak cakap lagi

Anonymous said...

Salam Perjuangan Semua,

Pertama sekali, kawe pohon maaf kalu ada salah dan silap.

Ini masalahnya kalau orang yang tidak pakar dalam bidang tertentu nak memberi pandangan juga. Manusia tak boleh nak mahir semua perkara..

Dalam kes MECD, PM semestinya mempunyai rancangan yang lebih baik kepada orang MELAYU khasnya dan orang MALAYSIA umumnya...

Satu ideologi yang mudah...TUAN_PUAN semua bayangkan dalam sebuah keluarga, AYAH/ABAH/AMU kita telah menukarkan kita ke sekolah Cina dari sekolah Kebangsaan Melayu, ADAKAH kerana kita nak support orang CINA?? tidak bukan, anak itu masih lagi orang melayu bukan..

Sama la juga dengan MECD ke MARA ke TEKUN ke, agensi2 ini masih untuk orang melayu..cuma diletakkan di bawah pentadbiran yang lebih cekap dan ianya bagi mencapai matlamat dan objektif DSN iaitu SATU MALAYSIA, RAKYAT DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN DIUTAMAKAN.

Terima kasih.

Nik Kelate

Anonymous said...

GAP ,AKU MEMANG TAK PUAS HATI DGN TPM,PM,BARU KITA NI,DIA NI NAK IKUT RENTAK CINA NII.ABIS LAAA USAHAWAN MELAYU NII,HABISSSS

generasi muda johor said...

Tengok kat senarai kabinet dah cukup..mca dpt tambahan 1 kerusi kabinet..najib ni mcm ikut rentak cina..

Lin said...

bro ga.. perjuangan kyang murni adalah Melayu Islam dan hak kaum bukan Melayu kita jaga...

kalau kita melihat suatu yang tidak benar maka beranilah kita suarakan

insyallah ianya akan dapat sokongan dari ramai insan yg ikhlas dalam perjuangan

teruskan usaha anda

Anonymous said...

Rasanya PM dan TPM baru ni dah gila agaknya. Dahlah Cina dan India tak sokong BN. Lepas ni lagi ramailah Melayu pulak yang tak sokong BN. Kalau macam nilah cara UMNO, lebih baik kita masuk PAS. Saya amat berharap BPN berjuang habis-habisan untuk memastikan MECD ini diwujudkan semula. Saya sangat yakin dalam waktu terdekat ini mesti Pakatan Rakyat akan ambil kesempatan isu ini untuk meraih sokongan Melayu pula.

GUA RESPECT SAMA LU GAP....

Anonymous said...

awak x spttnya tulis artikel mcm ni.awk taw ke strategi DSN? awk ni saje nk wat porak poranda dlm k'jaan. btl ke awk ni pembela org melayu? .. awk sbrnya wat org tgk dlm umno ni b'laku ke-x-sefahaman.awk konon nk menentang anwar, dlm mase yg same awk mengutuk pemimpin sendiri. manusie jenis ape?f

Imah Zuri said...

GAP,

1. Kenapa kecoh kecoh ni? Sabar la kawan oooi..

2. You betul ke nak bela orang melayu? Betul ke anti-anwar?

3. Kenapa bagi peluru kat pembangkang?

4. Masalah ni simple je. Misunderstanding je. Bagi la pemimpin perjelaskan dulu.

5. Najib bukannya bodoh. Dah lama dia dalam politik sejak umur dia 25 tahun lagi.

6. You ingat all these anonymous yg so called 'support' you ni actually agreed with you ke? Bro, depa ni semua from PR. Sengaja nak pecah belahkan perpaduan dalam UMNO.

7. Lepas PAU and pembentukan kabinet, pembangkang dah takut and mula kekurangan isu but knee jerk reaction from UMNO and BN telah bagi peluru pada pihak pembangkang. Why?

Anonymous said...

NAJIB MEMANG BODOH IKUT PERANGKAP CINA, HABISSSSS

Anonymous said...

para BLOGGERS AMENO PUNYA BODOHHH, BIGAI KAKI BODEK ,HAMPEHHH,KATA PEJUANG BANGSA MELAYU,TAPI MENGHANCURKAN BANGSA MELAYU....

Anonymous said...

ni blog nak hentam umno ka PKR ni...najib baru ja jadi pm x kering lagi cap jari hampa dah kalut..bagi la peluang dia buat reja..dia tau la apa dia buat untuk rakyat...apatah lagi untuk org melayu...dia tentu nak buat yang terbaik untuk kaum dia...takkan semua dia nak kena hebah..tentu ada strategi dia.apala...x sabaq langsung..