Tuesday, June 2, 2009

HUSAM DAN KAMBING ? ALAHAI CALON TIMBALAN PRESIDAN PAS !


aku suka pada sejarah, pasai sejarah lah yang akan menjadi panduan untuk generasi masa kini merangka strategi. sejarah politik malaysia tiada pernah kesunyian daripada kontroversi dan isu.

ini pandangan aku, bahawasanya seluruh sejarah politik malaysia kebanyakannya melibatkan tun dr mahathir.pandangan kamu tiada aku kacau.

tun dr mahathir negarawan ulung, dia boleh mencipta kontroversi mahupun renaisance,terpulang pada bicara akal kamu sendiri..

tun pernah melakukan idea katastrophi, membelah jiwa dan melakukan kejutan kepada menteri besar kedah awal 50an apabila tun mencadangkan agar satu sistem ekonomi secara menyeluruh diwujudkan di negeri kedah bagi membantu taraf ekonomi orang melayu.
siapa pernah menyangka ide mewujudkan kelompok pemborong melayu,mewujudkan bandar-bandar baru bagi memudahkan petani menjual hasil terus dari ladang benar-benar menghantuk pemikiran melayu supaya bangkit. siapa pernah menyangka ide ini dicanang pada sekitar 1950 an.

tun dr mahathir adalah bekas ahli SABERKAS (sayang akan bangsa erti redha korban apa sahaja) sebelum menyertai umno. pada tika ide itu dilontarkan, tun hanya memegang jawatan presiden persatuan batuk kering negeri kedah.

pertembungan tun dengan tunku melahirkan enigma, satu surat layang yang dikeluarkan oleh tun bisa mencipta gawat politik. tun mengkritik tunku kerana masih leka tatkala bumbung-bumbung rumah orang melayu masih marak menyala di kg baru.

pertembungan tun dan tunku bukan baru bermula. tun dr mahathir sudah lama mengkritik ide-ide lama aristrokrat (bangsawan) sejak awal 1950 an lagi. apapun pandangan kamu, tunku bagi aku tetap negarawan .

pasca 13 may, pertembungan ini terus menyala. kali ini lebih hebat dan cukup mendebarkan apabila 2 kelompok pejuang dalam umno bertembung. order baru pimpinan tun dr mahathir,ghazalie shafie,dato harun dan tun razak menentang kumpulan orde lama dalam umno yang terdiri daripada tunku,jafar albar dan tun syed nahabudin.orde lama tumbang dan tunku melepaskan jawatan perdana menteri pertama.

pada tika itu, tun dr mahathir telah dibuang dari umno. pertemuan yang tidak disangka antara tun dr mahathir dan dato haron(pada waktu itu adalah ketua pemuda umno malaysia) di banting telah mewujudkan persepsi dan kabar angin akan kembalinya tun dr mahathir ke dalam umno.

harus diakui pada tika itu, ikon kebangkitan dan pahlawan umno adalah dato haron sendiri. kembalinya tun dr mahathir ke dalam umno pada era tun razak telah melahirkan kebimbangan pengikut-pengikut dato haron yang berpendapat kemahsyuran tun dr mahathir akan menenggelamkan jasa dato haron di dalam umno.
pendapat ini menemui kebenarannya apabila dato haron telah didapati bersalah oleh BIRO SIASATAN AWAM (BSA sebelum digantikan dengan BPR) atas tuduhan 13 kes rasuah. tun dr mahathir dalam dilema, samada mahu menyebelahi tun razak selaku PM atau bertindak sebagai jebat dengan menyokong dato haron. pilihan akhir tun dr mahathir menjadi tuah.

tak perlu aku mengulangi detail sejarah yang berlaku seterusnya. biarkan aku membeitahu sinopsis ringkas sahaja. dr mahathir lawan kuli, anwar attaturk lawan tun ghafar,anwar attaturk lawan tun dr mahathir, pandithan lawan samy velu,subramaniam lawan samy velu,ling liong sik lawan lim ah lek,ong tee keat lawan chua jui meng,teng chang kim lawan kit siang,lee lam thye lawan kit siang, kerk kim hock lawan kit siang dan sejarah berterusan...

semua sinopsis di atas membabitkan pertembungan 2 kuasa dalam kumpulan politik yang sama, satu matlamat iaitu menjawat jawatan ketua segala ketua.

hari ini husam musa juga cuba menyelit sejarah politik negara. bercita-cita besar memegang kerusi no 2 parti islam semalaysia. sayang husam sudah terkehel dan kaki nya terladung.

husam cabut lari di malam pertembungan debat rasuah menentang ezam. apa yang dapat kita fahami di sini husam tiada keteluran kejantanan. berkokok di atas pentas ceramah taman melewar mengkritik habis-habisan umno dan barisan. sayang bila bertembung dengan panglima umno ezam , husam lari mencicit kelintang kepukangan.. macam cerita 'the chicken run'..

hari ini juga husam membuat kontroversi murahan. mengupah soldier gampangan bernama kickdefella untuk menyerang rakan sekambingan sayuti omar ! kickdefella manusia bajingan, pernah mengadakan kempen terbalikkan bendera malaysia tanda kekurang ajaran. inilah hasil dakwah pas, demi matlamat segala cara dihalalkan.

sayang husam semakin bodoh untuk mencipta sejarah menjadi negarawan, APABILA KAMBING JANAPARI MENJADI PERTARUNGAN !!!! alahai kenapa husam kebodohan , mohon pada perwakilan pas fikir sejenak adakah ini bakal timbalam presidan pujaan ?

KAMBING JANAPARI DAN HUSAM TIADA DAPAT DIPISAHKAN. mmmmbeekkkkk husam mmmbeekkk !!!!!!!!!!!!!!
jangan lupa klik dan sebarkan video klip LIWAT ini

9 comments:

  1. Hidung husam besar tapi muka tak simetri.

    -bad luck

    mcm nuar- dahi dempak.

    Tak sesuai jadi pemimpin, jadi pemberontak lebeh sesuai.

    @ cari keje lain- jadi toke pasar borong jual itik gantung

    ReplyDelete
  2. Nampaknya yang terang lagi bersuluh.. Rosaknya UMNO kerana Anwar dan rosaknya PAS kerana budak suruhan Anwar, Husam Musa... iaitu Politik Wang... tapi PAS sebut Politik Hadiah!... sama je la kan..

    ReplyDelete
  3. Bila Kekayaan,harta dan Kuasa.Mereka mencang MEGAH dan SOMBONG mengangap ia hanya "DAKI DUNIA" oleh segentir pemimpin yang berselindung disebalik Agama.Maka Allah Swt menguji iMAM DAN ILMU mereka.Lalu tertirap dan meniarap belum sapai senja.Inilah mereka yang Angkuh dan Sombong dan lupa mereka adalah Insan Biasa yang akan diuji dan ditaji oleh ujian Allah yang maha Hebat dari kuasa dan suara mereka.Akhirnya mereka berada ditempat yang cukup hina..tidak setanding dengan Syiarnya.Bekopiah dan serban tapi mereka menipu dan bedusta.Kerana dikalangan mereka berpenyakit 'hubbul dunia'wa karhiyatul maut…yang Allah SWT benci.
    Mereka tidak layak memimpin ummah.Mereka cuma pemimpin yang mampu mengumpul seramai pengikut dan penyokong untuk memburu kuasa ,pangkat dan kekayaan.
    Akhirnya perjuangan mereka seperti yang digambakan oleh Rasullullah SAW yang bermaksudnya:"Umatku diakhir zaman itu banyak tetapi banyak mereka itu umpama banyaknya buih-buih yang terapung di laut".
    Hari ini jelas...Apa yang sedang belaku dalam perjuangan yang dilahirkan pada tahun 1951.Diwaktu kuasa dan pangkat bukan Agenda mereka...cuma diwaktu itu..siapa mereka...ulama'yang dihormati dan disegani..kini itu hanya tinggal politik usang...bukan menjadi pejuangan rebutan seperti hari ini....Itulah "KUASA" yang Allah beri untuk menguji Siapa Mereka?
    .

    ReplyDelete
  4. PAS perlu ingat dan mengambil iktibar.walaupun Allah SWT pernah mengurniakan kemenangan di Kelatan dibawah pimpinan Dynasty Asriyyah hingga 18 tahun..bukan 13 atau 14 bulan seperti Kedah hari ini,juga terus berkubur dan tersungkur bekecai begitu saja.
    ambillah iktibar dari peristiwa ini..semua ini mungkin dapat kita jadikan renungan.Semangat ingin memerintah itu,tidak selaras dengan KEUPAYAAN ilmu pemerintahan Islam
    Kefahaman dan pengisian aqidah belum mantap tanpa..amalan yang patut diamalkan sebelum ini..seperti yang selalu diperingatkan oleh pemimpin2 islam yang terdahulu...Waallahualam.

    ReplyDelete
  5. husam.. lu pikirlah sendiri...

    View Profile: Rantong™

    ReplyDelete
  6. Siapa masih simpan gambar ketika husam mula-mula dipilih sebagai wakil rakyat salor ? berserban, berjubah ? hari ini cuba bandingkan husam dulu dan dsekarang. itukah politik. pakaian boleh berubah, prinsip boleh berubah. jangan sampai akidah pun berubah bila dah bersahabat dengan dap kafir harbi.

    ReplyDelete
  7. SALAM GAP...

    Dgn izin Allah, kita dah tahu siapa pembawa fitnah yg memfitnah saudara Husam berkaitan balak dan sebaginya di kelantan...akhirnya pemfitnah dari umNOO dah mengaku yg beliaulah pembawa fitnah & cerita yg tidak benar mengenai Saudara Husam...sedikit berita mengenai pemfitnah tuh :-

    KUALA LUMPUR, 2 Jun (Hrkh) - Permohonan maaf yang dibuat Adun Paloh, Norzula Mat Diah kepada Exco Kerajaan Kelantan, Dato' Paduka Husam Musa berhubung beberapa laporan tidak benar pada tahun 2007 disifatkan telah membersihkan nama Husam dan kerajaan negeri Kelantan.

    Menurut satu kenyataan peguam Husam, Ahmad Shabrimi Mohamed Sidek Norzula telah membuat permohonan maaf secara terbuka hari ini (Selasa 2 Jun 2009) dalam akhbar Berita Harian di muka C12.

    kebenaran terbukti jua,dan kita & rakyat mesia dah tahu bahawa parti UmNOOlah parti yg suka buat fitnah & ngadu domba..demi kepentingan & kelangsungan politik sempit mereka....ingatan pd mereka2 yg menghina saudara Husam, elokla pegi mintak maaf pd beliau berkaitan berita2 fitnah yg tidak benar tuh...ingat!!dosa ngan Allah, kita boleh mintak ampun, tp dosa ngan manusia, selagi manusia tuh tak ampun, selagi tu la mereka2akan tanggung dosa fitnah...

    -ajb-

    ReplyDelete
  8. KALAU KAMBING JAMNAPARI KAT SEBLAH..HUSAM KAT SEBELAH..WA SEMBELIH HUSAM DLU PASTU BARU KAMBING TU KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  9. salam bro..

    tak yah la dok kalut nak kutuk-kutuk orang...ko dapat dosa tapi orang yang ko kutuk masing2 lepas pilihanraya semua hidup mewah..AJK Bahagaian Kampung aku leh pakai Harrier & buat umah banglo..korang dapat apo? menghabiskan letrik&bil tmnet jer..baik korang bawa luangkan masa dengan keluarga drp dok sibuk nak hentam orang dan ngadap Pc ni..tak pun fikir camna nak cari rezeki untuk keluarga..korang pun bukan sekaya orang2 politik tu..cakap jer power

    ReplyDelete

KOMEN TERPAKSA DI MODERATE SEKETIKA.

APA PUN KOMEN POLITIK YANG BERBEZA PENDAPAT TETAP AKAN GAP PUBLISH SECEPAT MUNGKIN.

JGN HINA AGAMA,HINA SULTAN,PROVOKASI MEMBUNUH..KORANG BERTANGGUNGJAWAP TERHADAP KOMEN YANG DILAKUKAN.