Monday, October 12, 2009

HASAN MARICAN MESTI BERUNDUR !

memahami aku cukup mudah. barangsiapa daripada kumpulan kerajaan yang bersekongkol dengan pengkhianat anwar attaturk,maka dia harus meletakkan jawatan atau berundur.

baru-baru ini kes kartika meletop. kisahnya kerana dia mengaku bersalah d mahkamah syariah kuantan atas dakwaan meminum arak. hukuman sebat telah diputuskan, namun dek kerana hukuman sebat ini beberapa kumpulan liberal dan antai islam bangkit dan membantah.

antaranya sister in islam (SIS), joint action group (JAG), dap dan beberapa kumpulan NGO. mereka semakin melampau hingga ke tahap mempertikai hukuman syariah. beberapa kumpulan NGO islam bangkit dan sekadar membuat laporan polis. ABIM,JIM antara yang kehadapan. partai pas sepertimana biasa diam dan melarikan diri.

kenapa pas senyap dalam isu kartika ? tiada lain kerana dia bersekongkol dan melakukan persetubuhan politik dengan anwar attaturk, kepala segala perjuangan liberalisme islam.

hari ini kartika masih lagi mempertahankan kehendaknya untuk disebat, kerana dia tahu dia telah melanggar hukum agama. sungguh tegas pendiriannya sehinggakan isu ini bisa menggoncang kredibiliti partai pas yang jelas tiada punyai pendirian, hidup politiknya bergantung penuh kepada arahan anwar attaturk.

kes kartika hanya berlegar kepada tuan empunya diri. hasan marican adalah bos besar petronas. persamaan hasan marican dan kartika hanya satu, mereka peminum arak. namun pembawaan hasan marican lebih parah kerana dia kaki mabok.

mabok hasan marican membawa ceritera dan skandal misteri. hasan marican mabok bersama rakan-rakan. masalahnya rakan-rakan mabuk beliau merupakan talibarut dan agen kepada pengkhianat negara, anwar attaturk.

beberapa wartawan besar terutamanya dari singapura merupakan rakan semabok hasan marican. aku sekadar menyebut reporter dari web malaysian insider. malaysian insider cukup dikenali sebagai portal anti najib. mirip dan pembawaan malaysian insider lebih terarah kepada cara dan stail propaganda raja petra.

rakan semabok hasan marican adalah agen singapura ( sekadar menyebut satu nama). umum mengetahui agen singapura cukup obses dalam usaha mengorek rahsia negara. tanya sahaja pada leslie lopez. dia begitu suka apabila rakan semaboknya mabok. dari situ dia boleh perloehi rahasia negara, petronas.

bulan februari 2009 tempoh perkhidmatan hasan marican akan tamat. sewajarnya hasan marican berundur dengan cara terhormat. jika kartika bersedia mengaku salah dan mahu dihukum, maka wajarlah hasan marican mencontohi sikap luarbiasa kartika.

2 comments:

Anonymous said...

Zaman Nabi SAW dulu ada kisah seorang wanita berbuat zina hingga dia mengandungkan anak.Dan dia hendak di hukum rejam.apabila sampai masanya wanita itu menjumpai Nabi saw dan meminta dihukum.Apa kata Nabi SAW,selepas kamu melahirkan anak itu kamu jumpa saya kata Nabi SAW.Selepas wanita itu melahirkan anaknya,dia datang lagi jumpa Nabi SAW minta dihukum.apa kata Nabi SAW,biarkan kamu menyusukan bayi kamu hingga 2 tahun.selepas 2 tahun wanita itu datang lagi jumpa Nabi SAW minta dihukum rejam.Nabi SAW lalu melakukan hukuman keatasnya.cerita ini ada tambahan lagi.yang jadi point saya ialah,andai kata wanita lari atau itu tidak mahu berjumpa Nabi SAW minta di rejam,Nabi SAW tidak akan mencari dia buat warrant of arrest dengan dia.tapi sekarang berbeda.zaman nabi saw banyak toleransi,fleksible.Islam itu penyelamat dan bertimbang rasa.

Anonymous said...

banyak orang kaki minum arak dengan cara terdedah atau sembunyi2.Tapi ada juga orang sembahyang menjadi kafir dan munafik ketika dia sembahyang walaupun dia tidak mabuk arak.Dosa yang paling besar ialah menyembah yang selain Allah ketika sembahyang.bagaimana dikatakan meyembah Allah sedangkan dalam sembahyang tidakpun "menjumpai" Allah.Apa bila Allah tdk dijumpa maka secara otomatis thagut disembah.