Sunday, October 18, 2009

KEKASIH AWAL DAN AKHIR : VERSI ANWAR ABDILLAH


ini cinta luarbiasa.bukan madah cinta mahupun seloka cinta. kasihnya anwar pada azmin dan shamsidar lebih hebat daripada cinta agung karya pujangga.

cinta anwar pada azmin dan samsidar bisa mengatasi kasih cintanya antara adam dan hawa dimana kasih itu mampu bertahan sepanjang masa. cinta nya anwar pada azmin dan samsidar mampu mengalahkan setianya cinta rumi pada sang juli. kuatnya cinta mereka bertiga tiada mampu ditandingi kisah cinta maha tragis ibrahim dan sara hatta uda dan dara.

ini cinta maha luar biasa, bukan ciptaan drama cinta unsurnya melankolik, tiada meleret dan terleret.

dek kerana cinta luar biasa inilah ramai bekas pendokong gerakan reformasi anwar tersungkur dan disungkurkan. kerana apa ? kerana anwar lebih menyayangi azmin dan samsidar lebih daripada segala-galanya.

sebut sahaja kisah korban jiwa dan raga marina yusuf,chandra muzaffar dan ezam sekalipun nama-nama besar bekas panglima anwar ini tiada mampu anwar sebelahi walaupun senantiasa konflik ini lebih memihak kepada kepada lawan azmin ali sendiri.

3 nama besar ini adalah antara pioneer mengangkat partai keadilan di mata rakyat, namun dek kerana kontradiksi jiwa perjuangan mereka lebih rela meninggalkan anwar. sepanjang tempoh partai keadilan ini wujud, anwar lebih memihak dan tunduk kepada azmin ali walaupun senantiasa keputusan dan dasar politikalnya lebih mirip kepada melacurkan hak agama dan bangsa.

kenapa azmin begitu istimewa di mata anwar ? adakah kerana tubuhnya menggiurkan atau lirikan senyuman bisa menggoncangkan iman ? hey tolong berfikiran normal wahai saudaraku, azmin ali itu lelaki bukannya gadis gedik lagi getik yang punyai tubuh yang montok,atau memiliki buah dada yang kental pejal untuk dijadikan sebagai senjata wanita menodai lelaki berhidung belang.azmin ali itu lelaki, dan dia lelaki dikasihi anwar attaturki.

merungkap rahasia tajul muluk cinta politik berseksualitikan songsang, harus-harusan kita menyelongkari keengganan anwar menyaman kenyataan sahabat lamanya nalakarupan. dalam bicara waranya samada di pentas politikal mahupun dalam arena you tube berkali-kali nalakarupan mendedahkan akan skandal misteri anwar dan samsidar. skandal ini melibatkan perkongsian maha jelek, skandal berkongsi isteri. 'ini orang kongsi bini punya' kata nalakarupan.

tetapi sayang , walapun pendedahan demi pendedahan aib dilakukan hingga ke hari ini anwar dan azmin ali tiada langsung mengambil tindakan untuk menyaman nalakarupan. adakah mereka takut sekiranya kes saman dilakukan maka akan terkeluarlah segala rahasia sulit dan selit di kandang mahkamah nanti ?

hari ini zaid ibrahim berkonfrontasi dengan azmin ali. walaupun dinafikan oleh sang empunya diri, namun aku sudah menghidu kemana anwar akan menyebelahi, sudah tentulah kepada kekasih awal dan akhirnya si azmin ali. ini ulangan cerita peribadi, anwar tiada mampu kehilangan azmin ali walapun beliau tahu dasar politikal bijak perlu mendahului persoalan moraliti... saifudin nasution,chua jui meng dan syed husin ali akan ketemui nasib yang sama sepertimana yang pernah ezam dan chandra muzaffar alami. azmin ali lebih penting daripada persoalan dasar partai itu sendiri..

anwar tiada sanggup kehilangan azmin ali. kasih sayang telah dicurah dan disemai sejak dari awal lagi. tak percaya tanya sahaja tokey cina bernama tong koi ong,bekas bos besar philleo allied bank. samsidar dibayar dan digaji sebanyak rm20k tanpa perlu datang ke pejabat walau sehari. diberikan kereta dan supir tanda kasih abadi maha songsangi antara anwar,azmin dan samsidar ku sayangi.

azmin ali itu kaya bukan datang dari segi genetikelinya, sebaliknya dihamburkan kemewahan laksana anak emas sang rajawali. bermula dengan kerja membuat kopi sewaktu di kementerian belia dan sukan, azmin ali semakin rakus mengkapur segala yang ada di depan mata semasa anwar menjawat jawatan timbalan perdana menteri.

benarkah azmin ali antara penama rahasia pemilik 20 akaun master 3 billion yang pernah disebutkan oleh bekas penolong gabenor bank negara pada tahun 1999 ? sejarah tiada menipu, azmin ali dan samsidar pernah membayar cukai pendapatan (income tax) berjumlah hampir sejuta sedangkan pada waktu itu dia sekadar menjawat jawatan setiausaha politik sahaja ! tiada pernah terjadi pada waktu itu, seorang setiausaha bisa memakai kereta mewah BMW 3 siri.

esok bulan syawal akan menutup tirai, aku menunggu cerita lagi berapa pula harga sepasang baju kurung milik samsidar akan ditempah sekali lagi pada bulan haji nanti. adakah nilaiannya akan sama seperti hari raya tahun ini, berjumlah rm20k sepasang dan ditempah khas dengan jurufesyen terkenal razwil ? ah indahnya bila diri ini disayangi. kasihan wan azizah mengurung diri menahan sebak di hati. sampai hati kau anwar mepermainkan perasaan isteri sebenar mu sendiri demi samsidar yang kamu sayangi !

7 comments:

Anonymous said...

Dahysat sekali cerita itu.biar pecah di perut jangan pecah dimulut.Tapi Tuhan maha mengetahui segalanya.Adalah lebih baik makan tanah dari masukkan rezeki haram kedalam perut.

Anonymous said...

azmin..azmin..jgn ko ganti tempat shamsidar dh la ye..huhuhu

lenzaidi said...

Gap,
Jika benar bagai dikata, cinta nya Anwar pada kedua dua insan yang cukup beruntung ini, tidak kah nanti Kak Wan merajuk kasih.Apa tabah nya hati Kak Wan menghadapi liku hidup semasa DSAI di Sg Buloh,kini dand selamanya? Cukup kental jiwa Kak Wan, Sri Kandi moden.

oyabun said...

Salam Bro..Olahan yang baik sekali. Kawan nak tambah sikit lagi..kesian Kak Wan..sebenarnya merana dari dulu..http://oreoyabun.blogspot.com/2009/10/kenapa-parti-keadilan-tak-relevan.html

Anonymous said...

Kak Wan terpaksa menerima segala pahit demi ingin selamatkan institusi keluarga. Kak Wan terpaksa berpura pura di depan khalayak ramai kerana ingin menutup malu perangai DSAI demi institusi keluargaaa. Kak Wan tahu hubungan immoral aktiviti diantara Azmi & Shamsidar. Azmi bagi bintot, Shamsidar bagi puki untuk DSAI bedal. Akhir dapatlah projet, commission & duit

1 Malaysia-1 Israel said...

ciri2 orang munafik suke bersumpah,..

pastu ustaz yg tlong angkat sumpah kt si sayfool tu ckap, sayfool ikut ckap orang atasan,dh la silap sebut tarikh..

1 Malaysia-1 Israel said...

tapi GAP pemimpin PKR tak rasuah mcm pemimpin Be End