Friday, January 8, 2010

ADA KEJUTAN !

kejutan ? bila gap ? hari ini dan minggu depan. ramai antara mereka sudah senak perut tak tahan kena penangan blog-blog dalam link aku.. tahun hijrah yang baru ini membawa semangat perjuangan yang baru, terutama untuk aku.

kali ini aku takkan lepas barang seorang pun pemimpin politik. aku tak peduli samada dia umno pusat atau selangor,pas ataupun pkr..

market politik hari ini mengkehendaki sesuatu. berkata benar dan berani menegur. ini market paling panas dan mendapat perhatian ramai.

aku boleh menyokong statement haron din walaupun dia pas. namun pada masa yang sama aku tetap akan menyerang pas. kami juga bisa menyokong dasar kerajaan, namun jika kelakuan politikal kamu membawa kebosanan, kami tidak akan memberi kamu chance..

shape up or ship out.!

16 comments:

PEJUANG CYBER said...

PANAZZ!!!!

TERUSKAN PERJUANGAN GAP!

Anonymous said...

SLM BRO...KITA TERJAH..KITE SERGAH..KITA BEDAL SI HARAMJADAH YG TAK HABIS2 BIKIN SAMPAH!!..YEAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

antianwaribrahimdotcom said...

setuju dengan gap! tak kisah dia pas kah, pkr kah, yg benar tetap kita sokong. tp yg jelek dgn org2 pas ni, ckp tak serupa bikin, tak konsisten. ada pimpinan pas pertahan penggunaan nama allah tp masih mahu tiduk sebantal dgn dap. pereka lbh percaya akidah cina dap drpd org umno. mana ulama dlm kerajaan???????? senyap jer??????

Anonymous said...

way to go bro...
parti tak penting...
yang utama adalah untuk agama, bangsa & negara.
yang betul kita sokong yang salah kita balun...

takapalah

Local Fighter said...

Ya betul tu bro!

Beza antara pedukung pro-BN dan pro-pembangkang adalah ;

Blogger pro-BN akan menyanggah pembangkang tetapi dalam pada masa yang sama menegur tingkah laku kurang molek BN.

Tetapi kalau blogger pro-pembangkang, asyik hentam BN dan menyembunyikan nanah berkudis puak mereka.

Blogger pro-BN lebih bermaruah dan telus!

Lihatlah kalaau post comment di blogger pro-pembangkang, kalau kita hentam mereka mesti kene buang, tapi di blog pro-BN kutuk caci maki BN pun tetap disiarkan!

Blogger pro-BN lebih berkualiti dan akauntabiliti!

Anonymous said...

lihat vodeo usir khalid samad di www.youtube.com/kenanganshahalam
Dari puak kita

TebuHitam said...

ganas!!!
ganas!!!
ganas!!!

Lanyak!!!
Lanyak!!!
Lanyak!!!

Pukul kasi lunyai GAP!!
Jangan bg chance!!

TAAVEEKUN PERAK said...

terjah dan sergah untuk keamanan keadilan dan kejayaan.Demi keamanan untuk semua, PKR perlu dibubarkan,PAS perlu ditarbiahkan semula dan DAP perlu dihancurkan.UMNO tetap the great.tq

Anonymous said...

wraghhhhhhhh........

show me the wrath...


- umno sepultura-

warisan ksl said...

KITA MENEGAKKAN YANG HAK DAN MELARANG YANG BATIL TAK KIRA SAPE PUN....
TAPI AKU TAK SETUJU DENGAN PANDANGAN si RAM ni boleh bubarkan parti orang.Tapi si Hishamudin ni patut campak diorang ni dalam ISA.Tapi apa kan daya kita punya menteri dalam negeri lembik sama macam ketika memimpin pemuda umno dulu....

Koyok Jepun said...

Teruskan perjuangan

Koyok Jepun said...

Apa dah jadi Dengan Hishamudin Menteri Dalam Negeri kita?
Makan Telur Rebus je ke.
atau Jawatan tu suka2 je ke!
ISA kan je

Jgn sampai rakyat bertindak!
Ikhlas dari AKU

Anakbukitgantang said...

it is a matter of putting one's foot and knuckle head in th mouth actually.

I wonder is this another guide from Allah, Ya Rabbul Alamin to the munafiks who claim themselves Moslem, enjoined a party that claims to champion Islam and yet killing Islam from within, and adopted holy-than-thou attitude to act- shape up or be shipped out

1- to highlight the dissimilarity between te meaning and concept/faith of Allah Esa / the One in Islam versus Trinity God in Christianity

2-to hihlight what the BN-UMNO led leaders is correct all this while please do no play with the issue, as it is exclusive rights of Islam and muslims

3-all muslims to be united because there is AGENT PROVOCATEUR who will take oppurtunity to blasphemy Islam and blame muslims for the transgressions

Be united O my muslims brothers and sisters..please offer prayers humbly before Allah, The One/Esa so that we can overcome this dark episode wiser

Anonymous said...

SYABAS GAP!!

KITA BUKAN MEMFITNAH TAPI KITA BERSUARA KEBENARAN !! KEBENARAN TIDAK PERLU RISAU !! MEMANGLAH PEDIH TAPI ITULAH KENYATAAN..KITA TIDAK PERLU RISAU SIAPA MEREKA...SAMADA ULAR DALAM SEMAK ATAU ULAMAK DALAM PLASTIK!!

KERANA IA SATU TUNTUTAN BUKAN PERLU DIAMPU DAN JILAT..KERANA REZEKI BUKAN DI TANGAN MEREKA!!

INSYAALAH SETAKAT HARI INI KITA TIDAK PERNAH MENADAH TEMPURUNG MENGEMIS KUASA YANG MEREKA ADA...MELAINKAN MEREKA MENJADI PENGEMIS DIMUSIM PILIHAN RAYA !!

MEREKA KAYA KERANA SUARA RAKYAT JELATA...DAN MEREKA MEREMPAT JUGA DENGAN KUASA ALLAH SWT !!

Anakbukitgantang said...

http://jomfaham.blogspot.com/2010/01/isu-kalimah-allah-keputusan-muzakarah.html

Ulasan/Hujah


Perkataan Allah yang digunakan oleh umat Islam adalah merujuk kepada Allah Yang Maha Esa dan lafaz Allah yang telah digunakan oleh orang-orang Kristian adalah merujuk kepada ‘Tuhan Bapa’ iaitu salah satu oknum daripada akidah triniti. Ia berbeza sama sekali dengan apa yang dimaksudkan oleh Reverend Datuk Murphy Pakiam, Archbishop of Kuala Lumpur bahawa perkataan Allah telah lama digunakan oleh orang-orang Kristian sejak sebelum kedatangan Rasulullah s.a.w. Selain daripada itu, lafaz Allah juga tidak pernah disebut di dalam teks bahasa Greek yang merupakan bahasa asal penulisan Bible. Ini adalah kerana perkataan Tuhan di dalam bahasa Greek adalah ‘Theos’ bukannya Allah.

2) Keputusan


Setelah meneliti keterangan, hujah-hujah dan pandangan yang dikemukakan, Muzakarah bersetuju memutuskan bahawa Lafaz Allah merupakan kalimah suci yang khusus bagi agama dan umat Islam dan ia tidak boleh digunakan atau disamakan dengan agama-agama bukan Islam yang lain.
Oleh itu, wajib bagi umat Islam menjaganya dengan cara yang terbaik dan sekiranya terdapat unsur-unsur penghinaan atau penyalahgunaan terhadap kalimah tersebut, maka ia perlu disekat mengikut peruntukan undang-undang yang telah termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.

Sumber: Bahrus Shofa, AlFanshuri

UDIN said...

salam,"UNDI PAS MASUK SYURGA" undi Khalid Samad tak kan tak dapat apa??Bak kata Dr Haron din...Sapa yg membenarkan pangunaan "ALLAH" oleh ugama lain adalah KUFFUR......pengundi Khalid tak kan tak dapat sikit pun tempias KEKUFURAN nya????Adalah menjadi tanggung jawap pengundi2 di Shah Alam menghalang/mencegah Khalid samad dari terus dengan KEKUFURAN beliau.