Sunday, April 11, 2010

AL-FATIHAH

aku sedekahkan surah al-fatihah dan yasin kepada seorang sahabat aku yang telah kembali ke rahmatullah petang tadi. allahyarham sudin aku kenal bila isu YBK meletop.

allahyarham lah yang telah membawa beberapa bloger untuk mengenali dan mendalami dengan lebih terperinci mengenai YBK..

cuba kamu perhatikan setiap isu yang aku bawak mengenai YBK. bermula dengan lawatan asrama kasih, lawatan ke tapak cadangan UITM serendah,demonstrasi penduduk di suhakam,temubual dengan penduduk dan beberapa lagi sebenarnya telah melibatkan penglibatan di belakang tabir allahyarham sudin.

arwah cukup sayang pada YBK, kerana YBK menjaga makan minum anak yatim. .

banyak pesan-pesan yang serius telah disampaikan oleh arwah kepada aku sejak seminggu yang lepas..antara yang paling menyentuh hati aku bila arwah call aku dan mintak kami perjuangkan nasib anak yatim ini sampai habis.. tak perlulah aku mencatit sms terakhir yang dihantar oleh arwah sehari sebelum menyahut panggilan illahi...

banyak kata-katanya yang serius,banyak tindakan-tindakan arwah yang serius telah disampaikan kepada kami..seolah-olah dia tahu dia akan kembali kepangkuanNya...

YA ALLAH, KAU TEMPATKANLAH ROH ALLAHYARHAM DIKALANGAN ORANG-ORANG YANG SOLEH..amin. takziah aku ucapkan kepada keluarga allahyarham. YBK telah kehilangan seorang pejuang.

13 comments:

MAHAGURU58 said...

Amin! Al Fatihah!

JoN said...

AL-FATIHAH....semoga rohnya dicucuri rahmat...jgn dipersiakan amanatnya..
berjuang demi bangsa...

Anonymous said...

Saya selalu tertanya-tanya siapakah manusia yang sentiasa bersama-sama dengan Dato Zainal dalam isu YBK.

Saya akhirnya berpeluang berbicara dengan beliau dan mengenalinya beberapa minggu yang lalu sewaktu kami minum bersama di Shah Alam selepas YBK memfail kes di Mahkamah Shah Alam.

Beliau pernah ke rumah saya beberapa kali mengiringi Dato Zainal tapi dalam kesibukan, saya tidak dapat bertegur sapa.

Malam tadi bila saya dapat sms dari Datin Tini, saya terdiam sebentar. Kenapa begitu cepat allahyarham pergi sedangkan YBK masih memerlukan tenaga beliau.

Saudara Sudin, aku doakan semuga roh mu diterima Allah antara mereka-mereka yang beriman. Amin.

Selamat jalan teman.

Lancang Biru

Anonymous said...

AL FATIHAH.
Harap ada insan yg menjaga kebajikan anak2nya sebagaimana allahyarham menjaga anak2 yatim yg lain.

Ana bersama ente.

kingnek said...

Al fatihah. Korang semua tahu kan, Nabi SAW sendiri anak yatim dan Allah SWT, Tuhan sekalian alam, telah menyuruh hambanya menjaga kebajikan anak yatim.

Semoga beliau dirahmati Allah dan dibalas dengan syurga.

MB Khalid, aku tak peduli parti apa kau sokong atau ahli atau apa2 pun, kalau kau tak kembalikan hak anak2 yatim, di LAKNAT Allah nanti kamu.

r.k said...

Al Fatihah .
moga Allah mengampuni segala dosa arwah dan mencucuri rahmat ke atasnya .

ISAC said...

Agak Ironi kerana orang baik selalu umur tak panjang....

Al Fatihah untuk arwah Sudin.

Melayu Pasir Gudang said...

Al Fatihah, semoga roh nya di tempatkan bersama orang-orang yang soleh. GAP wasiatnya wajib kita penuhi selagi kita masih hidup.

Punk5 said...

al fatihah.. semoga roh nya dicucuri rahmat..

Anonymous said...

MINTA pamirkan gambarnya GAP UTK TATAPAN KAMI semua

doncin cai said...

insyaAllah, penglibatan secara langsung arwah dalam isu YBK
diberkati oleh Allah swt
salam takziah untuk semua kaum keluarga arwah sudin
Al Fatihah

BERJIHATLAH said...

jgn kata ironic ISAC. TGK USTAS ASRI RABANI. DIA IKHLAS DLM JIHAD DIA dlm seni bernyanyi.. bila nyanyi TERASA KEIKLASAN TERPANCAR DARI HATINYA.. dia di angkat Waktu TRANING RECORDNG LAGUNYA.. MAHA SUCI ALLAH.. BETAPA ENGKAU SAYANG PD ORG YG IKLAS BERJUANG. APATAH LAGI BERJUANG UTK ANAK YATIM !?! PASTI ALLAH TUNJUKAN KEMULIAAN ITU PADA SELURUH ALAM mahkluk Yg dia berjihat itu. Marilah kita BERJIHAT DGN SEIKHLAS HATI DI ULU SLANGOR !! KERNA BANGSA DAN AGAMAKU !!

BERJIHATLAH said...

jgn kata ironic ISAC. TGK USTAS ASRI RABANI. DIA IKHLAS DLM JIHAD DIA dlm seni bernyanyi.. bila nyanyi TERASA KEIKLASAN TERPANCAR DARI HATINYA.. dia di angkat Waktu TRANING RECORDNG LAGUNYA.. MAHA SUCI ALLAH.. BETAPA ENGKAU SAYANG PD ORG YG IKLAS BERJUANG. APATAH LAGI BERJUANG UTK ANAK YATIM !?! PASTI ALLAH TUNJUKAN KEMULIAAN ITU PADA SELURUH ALAM mahkluk Yg dia berjihat itu. Marilah kita BERJIHAT DGN SEIKHLAS HATI DI ULU SLANGOR !! KERNA BANGSA DAN AGAMAKU !!