Saturday, April 3, 2010

INI BORANG APA ? INI ANGKA APA ?

klik sini untuk mengetahui latar belakang borang misteri tersebut. kepada seluruh pembaca yang abang gap sayangi, aku tengah buat beberapa kerja yang penting.kerja melibatkan desakan agar umno diberikan peluang untuk bertanding di parlimen hulu selangor.

aku tak kisah samada calon tu adalah mat taib,zainal sakom atau siapa sahaja pilihan hati rakyat hulu selangor, yang penting mesti melayu ! tunggu cerita baru kami dalam masa terdekat.

kerja korek mengorek maklumat ni perlukan masa.abang gap sayang kamu ! ini cerita bab angka. 198 dan 5981 ? klik sini

8 comments:

Anonymous said...

Gila, dimanakah nilai dan maruah pemimpin umno dan kuncunya PERKASA sehingga meletakkan nilai kepentingan bangsa melayu dibawah tapak kaki.


mana berahim ali si tolol yang sampai serak tekak duk laung kebangsataan jika tidak menuntut najib rozak kembalikan hak dan kepentingan melayu yang mereka jual kepada bangsa asing...berahim ali yang hari itu sampai terkenal ke seluruh bumi menyumpah bangsa asing ditanah malay dengan kata-kata kesat dalam interviu dengan aljazeera.di manakah dia yang beria-ia menghulur keris kepada mahathir suruh diunjuk kelangit...mendabik dada, kamilah pejuang melayu...sehingga terpanpang motto tak melayu hilang di dunia.


mana mu berahim, aku nak tengok mu sergah najib dan suruh dio kembalikan hok ore melayu, aku dan seluruh rakyat nak tengok mu pegang keris dan tunjal kepala najib suruh dio jangan jual kepentingan melayu kepada ananda...kalu mu senghoti pejuang kebangsaan.


aku tidak juang kebangsaan, baculll lah umno dan perkasa kerana membiarkan kepentingan individu melebihi melayu..


Umno-BN Jual Saham Melayu Kepada Ananda Krishnan


Ahli Parlimen Indera Mahkota Azan Ismail mempertikaikan kewarasan keputusan kerajaan membenarkan pelupusan ekuiti Bumiputera dalam Astro Holdings Sdn Bhd milik jutawan Tan Sri T. Ananda Krishnan.


Astro Holdings mempunyai pegangan saham sebanyak 72.9 peratus di dalam Astro All Asia Networks Plc (AAAN), syarikat yang mengendalikan stesen televisyen satelit, Astro.


Antara pemegang saham terbesar Astro Holdings ialah Khazanah Nasional sebanyak 30 peratus dan Yayasan Bumiputera 12 peratus sementara Usaha Tegas Sdn Bhd milik Annda memegang 57.6 peratus.


Pada 17 Mac lalu Ananda mengumumkan cadangannya untuk menjadikan AAAN sebuah syarikat milik persendirian dengan menawarkan untuk membeli kesemua saham AAAN pada harga RM4.30 sesaham atau keseluruhannya RM8.5 bilion secara tunai.


"Adakah benar perundingan telah mencapai tahap terakhir dan telah menjadi sah tawaran ini diterima dan diberi kebenaran kepada syarikat tersebut untuk memiliki seratus peratus saham AAAN dan menjadikannya syarikat Sdn Bhd?


"Mengapa GLC (syarikat berkaitan kerajaan) memebenarkan ekuiti yang dipegang bagi pihak Yayasan Bumiputera dan Khazanah Nasional di beli 100 peratus oleh Astro Holdings Sdn Bhd?


"Apakah kepentingan atau justifikasi untuk meluluskan atau untuk tidak menimbang langsung kepentingan sebuah syarikat yang bertanggungjawab mengawal penyiaran program dan berita kepada masyarakat untuk dijadikan entiti persendirian?" tanya Azan ketika membahas titah Yang DiPertuan Agong Rabu baru-baru ini.


Azan berkata persoalan dalam minda rakyat ialah mengapa kerajaan sanggup menggadai kepentingan Bumiputera dalam sebuah organisasi perniagaan yang berdaya maju dan menguntungkan.Pengumuman tersebut menyebabkan saham Astro Holdings melonjak naik kira-kira 20 peratus dari RM3.56 kepada RM4.24.

Akazi is HERE said...

salam hormat bro

wlu nombor ape pun bro, suara rakyat dah terang2 nak calon umno so diorang kene fhm2 aje le

klu diorang tak fhm jugak,kurung je diri dlm stor

ekekeke

Syammil said...

agak2 la mat taib bro..

Anonymous said...

1M1I..aku nak tanya ko rumah mak bapak ko adik beradik ko sedara mara ko ada pakai Astro tak?..kalau ada ptuiiih aku nak ludah atas muka kau..dari ko duk melalak macam anjing gila baik ko pergi tarbiah kaum kerabat ko boikot jgn guna Astro..biar saham Astro tu jatuh lpas tu kalau ko rasa ko memang pejuang melayu ko suruhlah nuar berahi atau Lim kit siang atau mana2 pemimpin pembangkang rakpun ko sendiri yg beli balik saham tu kali ni beli 100% ..kalau tak kaulah yg paling Bacul

16Anu 16israel said...

1Malaysia Rakyat ddahulukan.Pncapaian dutamakan. ONE israel, SOKONGAN Politik Luar DiTagihkan.! Merosakan PEMBENTUKAN ASAS MALAYSIA Diteruskan.! ...duduk dlm salah satu negara paling selesa di dunia ..tp masih nak menyusahkan org melayu.. (xnak kata bersyukur pung takpa la..) KENAPA 1israel TAK main isu hak melayu dari dulu.(dulu masuk pekasa racist kunon)... NIAT KENA BETUI. ni pasai prk ke ,nak pekene pekasa ye.

Anonymous said...

YANG PENTINGNYA MESTI DIWAKILI OLEH WAKIL DARI UMNO. AKU DARI SINGAPURA, AKU SUDAH MERASA SAKIT HATI KALAU TANAH MELAYU DI ADUNKAN OLEH KAUM LAIN. SIKAP NADI HATI MEREKA TIDAK SAMA DENGAN ORANG MELAYU, BERBELAH BAGI DAN HYPOKRIT APATAH LAGI KALAU DARI PAS DAN PKR, KAUM YANG BEBAL DAN TIDAK MATANG. OLEH ITU, ADUN HULU SELANGOR MESTI DI WAKILI OLEH ORANG MELAYU DARI UMNO, SEBAB UMNO ADALAH BANGSA SEJATI YANG BOLEH MENAHANKAN WATAN BUMI MELAYU, KALAU NGO DARI PERKASA PUN TAK MENGAPALAH, MEREKA SEPATUTNYA MECALONKAN SEORANG DRPNYA.

Anonymous said...

YANG PENTINGNYA CALUN MESTI DIWAKILI OLEH UMNO. AKU DARI SINGAPURA, AKU SUDAH MERASA SAKIT HATI KALAU TANAH MELAYU DI ADUNKAN OLEH KAUM LAIN. SIKAP NADI HATI MEREKA TIDAK SAMA DENGAN ORANG MELAYU. HYPOCRITE DAN KURANG MATANG. MELAYU PAS DAN PKR PUN SAMA SAHAJA. MENGGADAI TANAH MEREKA SEPERTI DINEGARAKU YG HILANG DARI KERAJAAN JOHOR. OLEH ITU, ADUN HULU SELANGOR MESTI DI WAKILI OLEH ORANG MELAYU DARI UMNO, SEBAB UMNO ADALAH BANGSA SEJATI YANG BOLEH MENAHANKAN WATAN BUMI MELAYU, KALAU NGO DARI PERKASA PUN TAK MENGAPALAH, MEREKA SEPATUTNYA MECALONKAN SEORANG DRPNYA.

Anonymous said...

benda nie dah lama...
Since last year x salh aku. Aku la budak PKR datang rumah nak buat bancian sebab nak bagi duit kepada wargamas....tapi kena isi form.
AKu rasa this is the form kot sebab bila dia kata nak kena isi form , aku terus kata x yah danx perlu sebab aku rasa da udang sebalik mee.

Bayan Budiman.