Thursday, April 29, 2010

PEMBOHONGAN EXCO SELANGOR DIBONGKAR CEO YBK !

nyataan tidak bertanggungjawab YB Yaakob Sapari dalam web Selangorkini sangat menyakitkan hati saya. Dia menuduh tindakan YBK memfailkan saman pada 23/4/2010 ke atas YAB Dato Menteri Besar Selangor dan beliau (yakop sapari) sendiri kononya untuk mengelak dari kepincangan yang didedahkan kerajaan negeri.

YB Yaakob Sapari menuduh

1. YBK tidak senang duduk dengan pendedahan yang dibuat oleh kerajaan negeri

2. YBK cuba mengalih perhatian umum dengan memfailkan saman fitnah terhadap Menteri Besar dan EXCOnya

3. YBK hendak lari daripada apa yang diminta oleh Kerajaan Selangor.

4. YBK hendak pusing-pusing. Kalau hendak telus masukkan Exco dalam lembaga. Kenapa itu enggan? Kalau YBK benar-benar mahu selesai masalah orang miskin, mari (serahkan) kepada kerajaan negeri. Yang kita minta bukan susah sangat, masukkan Exco ke dalam lembaga pemegang amanah. Kenapa dia tidak berani letakkan Exco YB Rodziah dan YB Dr Hassan Ali dalam lembaga dia? Kalau hendak tulis masukkan lembaga kita dalam tu (YBK),” kata Yaakob.

Saya nak jawab soalan tidak bertanggungjawab lagi pembohong YB Yaakob Sapari

1. Kerajaan Selangor bukan membuat pendedahan ke atas YBK tetapi tuduhan fitnah, berniat jahat dan salahguna kuasa. Maka itulah sebabnya YBK buat 4 laporan polis dan fail 3 saman. Malah kertas putih yang didakwa TIDAK PERNAH dibentang dalam persidangan DUN. Pembohong ! Yang diedarkan hanya Laporan Terhadap Tanah Milik YBK yang disediakan oleh Bahagian Audit Dalam dan hanya diedarkan kepada ADUN.

2. Memang YBK mahu rakyat tahu betapa Kerajaan Negeri Selangor sekarang zalim dan menekan sebuah NGO yang sudah 20 tahun menyumbang ke arah usaha pembasmian kemiskinan di Selangor khususnya. Biar mahkamah yang tentukan. Siapa yang pembohong dan salahguna kuasa.

3. Kerajaan Selangor TIADA ‘locus standi’ dengan YBK. Kenapa nak masuk rumah tangga orang ! Tak malu ke. Kerajaan Selangor bukan nak bantu tapi nak ambil alih YBK dengan menuntut nak jadi Pengerusi dan menguasai Lembaga pemegang Amanah YBK.

4. YBK dah cadangkan nama Dato Mohd Arif Abd Rahman Pegawai Kewangan Negeri dan Dato Nordin Sulaiman TSUK (Pembangunan) sebagai Ahli Lembaga Pemegang Amanah YBK dan Tan Sri Arshad Tun Uda sebagai Penasihat YBK pada 16/10/2010 sebagai kesediaan YBK memastikan kerajaan Negeri selangor sentiasa mempunyai ‘stake’ dalam perancangan dan perlaksanaan program pembasmian kemiskinan. (lihat surat lantikan). Perlantikan mereka dari kalangan penjawat awam lebih sesuai supaya YBK sentiasa dilihat merentasi kepentingan politik. Tetapi YAB Dato Menteri Besar TAMAK dan terlalu banyak i kepentingan politik. Dia nak lebih dari itu. Dia nak jadi Pengerusi YBK dan 3 orang EXCO jadi ahli Lembaga Pemegang Amanah YBK, seterusnya menguasai YBK.

YB Yaakob Sapari ? saya nak tanya. Siapa yang pusing cerita ? tak malu ke menipu !? Atau tak tahu cerita hujung pangkal cuba nak jadi HERO melindungi Dato Menteri Besar.

Zulhairy bin Jalaluddin (CEO YBK)

27/4/2010

sah yakop sapari exco kera-jaan pakatan selangor adalah seorang pembohong besar ! tipu daya exco melayu pkr ini telah dibidas dengan cukup hebat oleh CEO YBK sendiri, encik zulhairy. sila baca kiriman email CEO YBK kepada bloger. ayuh kita dedahkan manipulasi dan sifat munafik exco pkr selangor ini untuk tatapan umum.

SELURUH BARISAN BLOGER SEDIA BERPERANG DENGAN PAKATAN SELANGOR ! sebarkan maklumat hebat libasan demi libasan yang di buat oleh encik zul terhadap yakop si penjaga ba@$ !

3 comments:

Anonymous said...

salam,
En. GAP, YAakob Sapari confirm pembohong dan pembelit.
Hari buang undi Prk Hulu Selangor, pusat mengundi Gedangsa. Yaakob ni sampai depan sekolah lebih kurang 9pagi. 9.15pagi YB Samsudin Lias ADUN BN sg. burung tg. karang sampai jugak.
11.00pagi, bertalu talu panggilan dari orang2 tg.karang pd yb samsudin bertanya, khabar yb samsudin jatuh dan meninggal. Sampai orang akhbar sinar,utusan TV3 pun call.
Yb. samsudin selidik punya selidik, ini angkara Yaakob Sapari. Strategi mengalih perhatian yb. samsudin bertugas di pusat mengundi.
Yakob sapari, bawak cerita fitnah ini. Confirm penjahat.
<>

zainmjais said...

Sangat aneh. Masih ada yang terpukau dgn perangai bodoh sombong, dan lagak kartun pemimpin2hipokrit, tak ada maklumat, tak ada ilmu, main emosi dgn serkap jarang....

Anonymous said...

salam gap.. mohon perkenan drpd gap untuk menukar semua tulisan bewarna biru kerana kami yg rabun warna ini sedikit sebanyak terganggu membawa tulisan dlm blog gap yg bewarna biru. ini kerana background blog bewarna hitam so menyukarkan lagi kami2 yg tua ni untuk membaca. mohon gap tukarkan warna biru kepada kuning supaya lebih nampak kontra tulisan. terima kasih gap jika gap prihatin kpd golongan kami ini. gap teruskan usaha menjahamkan pakatan pembangkang!!!

FROM SARAWAK