Saturday, May 8, 2010

SKUAD PIALA THOMAS, PASTIKAN ANDA JUARA !

esok akan berlangsung siri kejohanan terulung badminton dunia, iaitu pertandingan piala thomas. aku dan seluruh rakyat mahu mengucapkan selamat berjaya kepada skuad pila thomas dan uber.

pastikan anda juara. dah lama sangat aku tunggu saat gemilang 1992.

china memang kuat, lin dan boleh jadi pemangkin kemenangan skuad china. aku minta chong wei 'matikan ' lin dan awal awal. pasal aku tak nampak wong choon han dan hafiz hashim boleh dapatkan mata pemula. beregu aku tak kisah sangat, pasal momentum dorang tengah naik.

indon dah makin hilang seri namun jangan alpa dengan penangan kuda tua taufik hidayat.

tolong fokuskan pada setiap game, bukan pada game mendatang.

aku minta penyokong malaysia tolong jadi fanatik, kasi bakar skuad malaysia ni. maaf cakap aku nampak ini je skuad terbaik yang malaysia ada untuk merampas kembali thomas cup.

chong wei,choon han dan hafiz dah tua. mana pergi skuad pelapis aku pun tak pasti. adakala aku nampak kita terlalu fokus kan kepada pemain utama untuk main mana-mana pertandingan, sampai gap atau jarak mutu permainanan pemain utama dan pelapis macam langit dan bumi.

BAM tolong bagi pendedahan sama rata. kenapa kita malaysia tak boleh buat macamana yang skuad indonesia pernah buat dulu ?

masih ingat lagi kumpulan pemain persorangan indonesia !? alan budi kusuma,icuk sugiarto,ardy wiranata dll yang nampak sama naik dan punyai kualiti kelas dunia ? kenapa kita tak boleh lahirkan player yang sebegitu pada satu-satu masa. yang ada sekarang ni dah boleh gantung raket tapi adakah kita punyai pemain pelapis yang capable untuk sama par dengan pemain utama ?

skuad piala uber sekadar pelengkap jadual. dari dulu sampai sekarang, takde perubahan dan takde perubahan.

aku cakap benda ni pasal kita pernah terleka dulu. lepas menang piala thomas, skuad badminton nampak makin hancur. takde pelapis dan kita masih suka sangat bernostalgia dengan kejayaan eddy chong dan razif dan jailani..macam jugak yang sedang berlaku terhadap skuad bola sepak dan hoki.

perlukah sistem pemilihan pemain dari akar umbi dirombak semula atau sewajarnya pertandingan utama dari peringkat bawahan dibuat secara terbuka ? jika terbuka maka peluang bakat-bakat kampung yang tersembunyi pasti dapat dicari. aku nampak gayanya begitu.

apa pun, kepada skuad piala thomas GAP MINTA PASTIKAN KAMU JUARA ! dah lama sangat tunggu saat manis untuk malaysia kembali menjulang piala thomas ! ayuh lawan dan lawan ! tolong main macamana foo kok keong pernah tunjukkan, melompat kiri kanan, terbang depan net ambik pukulan drop shot...inilah contoh permainan menghiburkan !

6 comments:

  1. Aikk.. ko pun ade mase ke nak cakap pasal piala thomas?

    ReplyDelete
  2. gap.. aku suka pukulan merangkak... kekeek

    ReplyDelete
  3. Politik tetap politik! Tang bab Piala Thomas, kita kena sokong juga pasukana negara. Dah 18 tahun kita tak sentuh piala tu..

    Go Malaysia Go!! Go for the Cup!

    ReplyDelete
  4. Pegi mampos la ko esperalzi..



    stratus14

    ReplyDelete
  5. Pegi mampos la ko KAFIR LAKNAT keturunan PASkafir stratus14!! YAHUDI MELAYU! YAHUDI MELAYU! YAHUDI MELAYU!

    ReplyDelete
  6. ko YAHUDI MELAYU ke? cepatnye tukar agama. baru je umno wat collaboration ngan zionis yahudi, ade dah sekor ahli yang jadi yahudi.

    tahniah esperalzi! nama pun dah cam yahudi. nama penuh ape? mohd esperalzi bin ariel sharon ke? canteeek tu..

    aku tengok ko benci sangat ngan pas. pasal ape? tak tahan tengok kebaikan pas ke? hahahahaha.. kesian ko..

    apapun, good luck pasukan malaysia!

    ReplyDelete

KOMEN TERPAKSA DI MODERATE SEKETIKA.

APA PUN KOMEN POLITIK YANG BERBEZA PENDAPAT TETAP AKAN GAP PUBLISH SECEPAT MUNGKIN.

JGN HINA AGAMA,HINA SULTAN,PROVOKASI MEMBUNUH..KORANG BERTANGGUNGJAWAP TERHADAP KOMEN YANG DILAKUKAN.