Monday, July 12, 2010

ISU ISTANA DAN PASIR : SUHAKAM DOUBLE STANDARD

suhakam (suruhanjaya hak asasi manusia) nampaknya mengamalkan sikap double standard dalam menangani isu rompakan pasir di selangor dan isu pembinaan istana negara baru.

suhakam dalam kenyataannya tentang isu pembinaan istana negara baru,menuduh kontraktor maju jaya dan subkon nya tidak membayar gaji 3 orang pekerja asing. kenyataan suhakam ini berlandaskan laporan web anti islam/melayu malaysiakini dan akhbar the star.

tuduhan diatas adalah fitnah kerana kedutaan indonesia,CIDB,JKR dan jabatan tenaga rakyat sebelum ini telah mengeluarkan kenyataan bahawa isu tidak mendapat gaji ini adalah isu terpencil dan sudah lama diselesaikan.

hari ini, laporan akhbar dari media utama telah mengeluarkan gambar rompakan pasir secara besar-besaran dilakukan oleh perompak pasir di selangor. kerajaan pakatan haram selangor menutup mata dan memekakkan telinga menafikan kelemahan mereka meyelesaikan isu rompakan pasir.

pasir adalah hak rakyat selangor. hasil pendapatan pasir adalah hak rakyat selangor.hari ini gambar pasir di selangor dirompak secara terbuka didedahkan dalam media.

kenapa suhakam taknak serbu ?
kenapa suhakam tak lanyak isu pasir, bukankah itu hak asasi rakyat jugak ?
kenapa suhakam serang istana negara,kenapa tak serang pakatan ?

kami ada bukti, suhakam akan lawat tapak pembinaan istana negara dengan 20 kakitangannya,berdasarkan surat rujukan suhakam 006/6/1-366/7/10 (71) 9julai.

lawatan ini akan dikepalai oleh dua ekor 'keldai suruhan' dari suhakam iaitu james nayagam dan muhammad sha'ni bin abdullah. 2 ekor 'keldai suruhan' ini akan diiringi oleh 20 orang pembantu daripada pelbagai peringkat jawatan..

AKU CABAR SUHAKAM,JAMES NAYAGAM,MUHAMMAD SHANI DAN 20 PAK TURUTNYA PERGI SERBU TAPAK LOMBONG PASIR YANG KENA ROMPAK SECARA MENGGILA DI SELANGOR ! ADA BERANI KA ATAU SUHAKAM MEMANG AMALKAN DOUBLE STANDARD, DENGAN MELAYU KAU LANYAK DENGAN PAKATAN KAU SENYAP ?

9 comments:

  1. SUHAKAM mmg pelik! Dia suka memperjuangkan nasib banduan. Kena ada itu dan ini. Dia lupa nasib hak asasi manusia yang baik dan tidak melakukan jenayah yg hidupnya kurang bernasib baik.Lebih ramai kan? Tapi dia sibuk dgn hak asasi segelintir org terutama yg melakukan jenayah dan menyusahkan orang lain.

    ReplyDelete
  2. Suhakam, hak asasi kami suara majoriti dan yang mematuhi undang-undang macam mana?

    ReplyDelete
  3. Ahmad Mustakim Murad

    The Real Student Hero.

    Link : http://www.malaysiakini.com/news/137100

    ReplyDelete
  4. Tuan,
    Saya cadangkan agar SUHAKAM dihapuskan. Kerajaan BN mengujudkannya adalah untuk membela semua masalah rakyat bukan yang terpilih dan diarahkan oleh pembangkang sahaja. Suhakan boleh gali kubur dan terjun sendiri.

    ReplyDelete
  5. SUUU HAA KAM DAH KENA LIWAT DAH JADI BARUA PKR.

    SUU HAAAA KAM PENJILAT NAJIS

    ReplyDelete
  6. itu bukan curi pasir tapi itu projek ikan air tawar....ikan2 yang akan dibela ikan berskala besar seperti..ikan paus air tawar, ikan jaws air tawar dan ikan2 yang seangkatan dengan nya itu sebab dia punya kolam ikan ada mon 70 kaki dalam selebar subang prade besar.Jadi yang punya tuan pun orang besar2 kalau orang kecik2 susah pulak nak tangkap hasilnya nanti.Saya dulu biasa juga tengok orang buat kolam ikan tapi tak le sedalam dan sebesar itu......sabas selangor kerana punya kolam terbesar.Dan bagi kami rakyat biasa ni nampaknya hari2 lalu kat situ makan abuk aje le...agak2 pasni ada le orang yang dapat bonos 4o bulan gaji....rakyat selangor pikir2kan..orang dengkil....cam mana....amin

    ReplyDelete
  7. Salam Bro GAP

    Nampaknya nama SUHAKAM hendaklah ditukar pada SUHAKAR iatu Suhuhanraya Hak Asasi PKR atau PR.

    Sudah banyak kes mereka memihak pada PKR dan PR.

    Tapi hairan bin ajaib bila mereka lebih cenderung kepada pembangkang tiada pula bantahan dari wakil wakil kerajaan.

    Kenapa?

    ReplyDelete
  8. eh.ni bukan curi pasir ni..ni wat kolam ikan la..ape x nmpak ke papan tande terpampang besar kt depan 2...huhu...besar2 tol ikan2 kt selangor ni..nk bela ikan keli gergasi kot ni,..

    ReplyDelete
  9. Salam Bro GAP,

    Suhakam + kambing = suhakambing

    Kena lancarkan kempen "Say No to Suhakam!"

    Amacam GAP??

    ReplyDelete

KOMEN TERPAKSA DI MODERATE SEKETIKA.

APA PUN KOMEN POLITIK YANG BERBEZA PENDAPAT TETAP AKAN GAP PUBLISH SECEPAT MUNGKIN.

JGN HINA AGAMA,HINA SULTAN,PROVOKASI MEMBUNUH..KORANG BERTANGGUNGJAWAP TERHADAP KOMEN YANG DILAKUKAN.