Sunday, September 12, 2010

BENARKAH AHLI BAR COUNCIL BUNUH SOSILAWATI ?


pertanyaan.benarkah peguam yang jugak ahli majlis peguam iaitu dato patmanathan dan 8 orang india terlibat membunuh sosilawati dan 3 rakannya ? ini alamat lawyer anak haram ..no 51 jalan kemboja 33 off jalan sultan ahmad shah..

jika benar, memang siallah ahli bar council ni ! sundalan betul korang ni ,mana pergi suara setan pejuang demokrasi pas,dap pkr ! kenapa senyap syaitan ! barua .kalau melayu yang buat korang bising macam kes pengetua johor, tapi bila india bunuh melayu korang senyap..kepala bapak korang la barua demokrasi... ! kepala hotak korang la pakatan !

SEGERAKAN SIASATAN..INI KES BUNUH. AYUH SELURUH BLOGER, KITA DESAK KERAJAAN SEGERAKAN SIASATAN,DAKWAAN DAN PROSES PENGHAKIMAN...AKU SERU BLOGER BANTU PERJUANGKAN NASIB SAUDARA KITA YANG TERKORBAN !

75 comments:

Anonymous said...

nanti nk jugak tgk puak2 dap, pas n pkr pegang poster sosilawati, buatla jugak upacara pegang lilin...tp cine n india mne la nk tuntut keadilan utk org melayu islam..

Anonymous said...

ada dalang lain mungkin kaum yang ultra kiasu yang dengki dgn kejayaan & kekayaan kaum melayu.......

Anonymous said...

salam takziah.....kita tgk tak kan peguam kot....mana lah tahu,ada yg lain-lain lagi,saya ada dengar arwah tu nak beli tanah kan...kita tunggu dan lihat...

Pak said...

aku sokong setiap inci ayat ko GAP!! mmg puk!mak pundek cunnik nih.. !!

akupedulikhape said...

aku tunggu konpem dulu gap..dah konpem nanti aku hentam keling paria tahap anjing kurap nih kat blog aku...tq bro

Anonymous said...

Selamat Hari Raya Aidil-Fitri,
Pariah2 ni kan berkasta sikit ataih dgn kaum immigran kuat makan "Ba-Alif, Ba-Ya"!

Melayu Islam dah jadi layu berkelas no:2 di bawah kaca mata sepet PR.!!

PR pula di dukung-peluk irat olih PAS/PKR kerana di cucuk hidung oleh DAPig.

Menteri Amaran pasti sudah akan memberi Amaran Paling Keras..!!

Don.B.Jeles of Tpg.

Anonymous said...

JAGA2 KPN YG BARU..INI DAP JGN MAIN2..TETIBA JA KANG ADA SURAT COP PDRM SPRM KATA ORANG LAIN BUAT.. JAGA2 DOL ! ANJING DAN BABI TETAP NAJIS BERAT.!selagi kita tak masuk kristian. selagi tu la melayu islam tetap dibuat jahat dipandang mata!

Anonymous said...

topik yg tak ada kaitan!!

http://www.facebook.com/note.php?note_id=441622552528

jom belasah melissa azmi yg racist tahap bebal!!

Anonymous said...

ya..kita tunggu....
bila yg mati tu melayu..senyap sunyi cina2 pan paria2 semua termasuk kaki liwat..mana khalid gereja....kalau anak cina mampus..sanggup pegang lilin mengadap keranda.
nasib baik yg mati itu melayu.kalau tak..teruk lah polis kena hantam..
hari2 ada demontrasi...

Anonymous said...

Mati sudah seorang usahawan MELAYU yang berjaya!!!!!!!!!!!!!!!!

Tai said...

Tak pa. Kita tunggu siasatan lanjut dulu. Paih tu, baru hentam encik.

Anonymous said...

choiy punyer olang..

Anonymous said...

takziah buat seluruh keluarga yang terlibat...takbir!!!!

Anonymous said...

Bila TBH mati, sibuklah komunis biaDAP melalak melolong satu dunia,sibuk pulak Nizar Bintang tiga dari parti ajaran sesat dan Ustaz muka gangster Jim siap dgn bakar lilin. Kenapa orang Islam dan Orang melayu dibunoh dgn kejam, kenapa Nizar bintang tiga dan Ustaz muka gnagster Jim dan juak2 pemimpin2 terencat akal dari Parti Lahanat Wali terompha jamban senyap2 je. Tengok jelah muka Nizar dan muka Ustaz gangster Jim, ada tak muka ahli syurga? Muka sebiji macam sepupu dan sepepet dgn komunis biaDAp. Sedarlah dan insaflah ahlul2 jangan jadi bahalul. Bersengkongkol dan menyokong Parti Ajaran Sesat dan menyesatkan adalah menempah ke neraka jahanam dan azab Allah.

Anakbukitgantang said...

Salam,

Pertama sekali saya nak ucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham Dato Sosilawati, peguam, pegawai bank CIMB cawangan Kampong Baru dan pemandu yang dibunuh kejam di Morib. Saya tak mahu mengulas panjang sebab maseh dalam siasatan polis dan oleh itu subjudis. Apapon butiran dan identiti peguam dan bekas ahli Majlis Peguam tersebut ada di sini http://www.facebook.com/photo.php?pid=142556&id=100001200616378#!/pages/Kuala-Lumpur-Malaysia/Anti-PKR-Club/197344137372?v=wall&story_fbid=156768354349405

Kedua saya nak berterima kaseh kepada Tan Sri Musa Hassan yang maseh menjalankan tugas dan semua anggota PDRM yang cekap menyelesaikan kes pembunuhan tersebut. Salinan video tape wawancara wakil PDRM boleh didapati di link ini

http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DuHQsUEtyeyk&h=9cc63

Ketiga saya nak menyatakan rasa sedeh kerana isu ini telah mula di spin/fitnah oleh ahli politik yang tak bertanggungjawab apatah lagi memakai gelaran muslimah PAS di sini http://twitter.com/docmarjan yang mulai mengaitkannya dengan Altantuya. Apakah motif berbuat demikian? Adakah ia penyataan berpandu yang memandu minda pembaca ke arah konspirasi dan menyalahkan pemimpin parti lawan ataupon Kerajaan Persekutuan?

Kenyataan Dr Lo lo melalui twitter " Sape yg bleh lupakn kmatian altanTuya.sy kaitkn sbb mrk adalh wnita spt sy. Mrk mati dbunuh kejam dbumi msia.apa yg politiknya? "- Maaf bagi saya, yang juga seorang wanita dan ibu serta tak berpehakpon ke mana mana faction, amatlah janggal untuk menyentuh kematian Allahyarham Dato Sosilawati dengan Altantuya tanpa ada tujuan lain disebaliknya (sungguh benar kata orang politik itu cukup kotor)

Apapon mengikut seorang pembaca Fb yang arif dalam transaksi kewangan, Allahyarham Dato Sosilawati telah tidak dinasehatkan oleh peguamnya penggunaan Irrevocable Conditional Bank Payment Orders bagi transaksi kewangan yang melibatkan jumlah yang besar....dan ini menimbulkan tanda tanya...

Kepada semua biarlah PDRM menjalankan tugas mereka...dan hormatilah perasaan kaum keluarga yang kehilangan anggota keluarga dan sumber rezeki mereka kerana semua mereka adalah penyumbang utama rezeki keluarga maseng maseng- Al Fatehah untuk mereka.

Anonymous said...

u ni cuma cibai je la...tak berpendidikan....Otak udang....melayu babi.....




ALLLLLAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH

allahu akbar

Anonymous said...

Bila melibatkan sekutu mereka, sure mereka akan ambil peguam terkenal punya...nanti ada yang kata konspirasi kerajaan la ..itu la ...ini la! dan sebagainya...semuanya akan dipolitikkan ...kita tunggu dan lihat!!!

Anonymous said...

pttlah hindraf suke sngt...duit bnyak ambik duit orng...4 usahawan mati kene bunuh die jugak kot yng bunuh ambik duit orng..pastu gune duit tu nak gerakkan persatuan hindraf....india low clas...

ANAK MELAYU said...

YA BENAR !

MANGSA ADALAH 4 ANAK MELAYU. SUSPEK YANG DISYAKI DAH MENGAKU MEMBUNUH.

AKU AMAT SETUJU DENGAN GAP.

KITA TENGOK BERANI TAK ATAS DASAR MELAYU ANWAR DAN PAS KECAM HABIS-HABISAN ANAK HINDU NI !?

DULU BUKAN MAIN DEFEND KUGAN DAN TBH !

Cicit MaharajaLela said...

Terfikir aku.... apabila saudara seagama kita d bumi Palestin dibunuh oleh Yahudi, kita yang beragama Islam bersatupadu mengutuk dan berdemo dengan berapi-api kekejaman Yahudi.... Malangnya apabila saudara seagama kita dibunuh dan dibakar Hindu kafir seolah2 tidak ada apa yang berlaku... Berapa banyak saudara seagama kita dibunuh oleh Hindu kafir... aku tak boleh lupa bagaimana seorang mahasiswa UKM yg buat kerja part time d petrol station d Perak diparang sewenang-wenangnya oleh Hindu kafir yang merompak. Kawan baik aku... arwah Idrus dibunuh oleh Hindu kafir dengan mengunci biliknya, disimbah petrol dan terbakar meraung kesakitan kerana mengambil tindakan terhadap pekerja Hindu kafir yang menipu majikan. AL FATIHAH kepada semua mangsa pembunuhan Hindu Kafir... Apakan tindakan kita terhadap Hindu Kafir paria yang boleh membuat apa saja pada penganut agama Islam sekelian lama. TIdakkah kita hiprokrit ... bertindak secara memilih.... Palestin lain, Melayu Islam lain... ? Sampai bila harus kita membiarkan penganut agama Islam dipijak sebegitu rupa ? Terfikirkah kita sekiranya yang membunuh dan membakar itu penganut agama Islam dan mangsanya Hindu kafir.... Pastinya tindakan mereka.....

Anonymous said...

takziah saya ucapkan pd semua keluarga yg terlibat....saya sungguh simpati...kerana yg mati itu adalah org melayu spt saya...org islam spt saya....org dlm negara bumiputera spt saya....wahai org melayu sedarlah diri kita semua....bagaimana pariaa pendatang sanggup buat kpd kita org melayu tanpa rasa takut...yg lain memang tadak pd mereka....kalau benarlah mereka pariaa yg lakukan....org melayu bangkitlah...ini maruah kita,takan kita je yg kena jaga keamanan,keharmunia,perpaduan....bangsa lain tak hairan pon...jgn jadi melayu batang kayu sudah lah...jgn jadi spt palestin sudah lah....india n cina dah naik tongcang.....melayu diam jeerr..jaga perpaduan..

Anonymous said...

takziah pd semua keluarga.....kami simpati atas kejadian ini....hindu dah melampau...kalau benar mereka lakukan,melayu tunggu apa lagi bangkit lah....mereka dah naik toncang...dah tak taku dan hormat kat melayu....sebabnya ada melayu yg jadi baruan hindu dan cina....siapa lagi kalau bukan pkr n pas...melayu jahanam.

Ular Menyusur Akar said...

GAPPPP........Kita jangan tengok saja, kita jangan jerit sahaja!!!!Bar council yang sentiasa menemplak tetang keadilan undang-undang, yang sentiasa pandang serong kepada kerajaan. Nah, ini ahli dia. Dia buat orang Islam saperti Hindu di bunuh kemudian di bakar? Pukimak!!!!!!!!!!! Pukimak lolo. Kenapa Nik Ajis tak sembahyang hajat???????? Kenapa suara hero namewee tak berbunyi....
Melayu dah terlalu panas. PDRM jangan lembab. Nanti mendidih darah Melayu.

agbr47: Satu-satu nasib malang menimpa Melayu.

Anonymous said...

JGN MARAH PUAK2 KAPIAQ HARBI NI GAP.

Anonymous said...

ANWAR NAK BELA MELAYU!? KAH KAH KAH ! NIK AZIZ NAK BELA MELAYU ISLAM!? KEH KEH KEH.. DAP NAK BELA MELAYU? KHAKK PUIHHH MANA BULEH TARAK POLIS YG TERTEMBAK MANGSA. NO WAY !! MINAH NI MATI PUN BUKAN DLM PENJARA !! CANNOT MAN... NAK KATA DEKAT2 DGN BANGUNAN SPRM PUN TIDAK.. ERR..CAMANA NI? HA..BRAIN STORMING LA SKET..HAIYA ITU INDIA SUDAH MASYUK 2JUTA UTK JADI EVIL .. LA..BUKTINYA...ERR AKAN DIBERITAKAN PD MASA YG SESUAI.. (YES YES YES KATA HINDRAF..LUCKY I READ UNSPINER BLOG)

Anonymous said...

ANWAR NAK BELA MELAYU!? KAH KAH KAH ! NIK AZIZ NAK BELA MELAYU ISLAM!? KEH KEH KEH.. DAP NAK BELA MELAYU? KHAKK PUIHHH MANA BULEH TARAK POLIS YG TERTEMBAK MANGSA. NO WAY !! MINAH NI MATI PUN BUKAN DLM PENJARA !! CANNOT MAN... NAK KATA DEKAT2 DGN BANGUNAN SPRM PUN TIDAK.. ERR..CAMANA NI? HA..BRAIN STORMING LA SKET..HAIYA ITU INDIA SUDAH MASYUK 2JUTA UTK JADI EVIL .. LA..BUKTINYA...ERR AKAN DIBERITAKAN PD MASA YG SESUAI.. (YES YES YES KATA HINDRAF..LUCKY I READ GAP BLOG SORI)

Anonymous said...

puak ngo dan pembangkang atau penyokong geng liwat akan berkata mangsa ketuk kepala sendiri, bakar diri sendiri dan buang abu meka sendiri...ramai yang akan membela mereka sebab saspeek tu banyak "DUIT"...jika saspek pokai.. satu hantu pun tak perdulukan mereka....suhakan tak mau masuk campur ka..

Anonymous said...

Kalau bangsa dia di bunuh oleh Melayu kau orang tengok lah riuh rendah berdemotrasi mangkok2 ini ..jika dibunuh melayu oleh bangsa ni.. senyap puak Umno...jika melayu bersuara atau berdemotrasi kau tengok Polis dan menteri KDN akan SEGERA ambil tindakan jika puak paria ni Menteri akan beri amaran aja...itu lah 2 darjat yang berbeza...Tun Dol senyap aja.. Nak ingat kan Tun Dol semua yang terjadi sekarang adalah kerana "Pandainya" kau tadbir Negara.. Bebal kau sebagai PM hasilnya da terbukti....ini yang kau hendak..kini kau dapat..tp kau peduli apa yang penting kau dapat BIni 2nd hand..

Anonymous said...

HEK ELEH, KALAU PASAL TEOH BENG HOCK KO DIAM.. ANTI PKR KONON.. BLAHLA BLOGGER BODO

Anonymous said...

Salam takziah....kita tunggu dan lihat kebenarannya....siapa salah hukuman pasti akan diterimanya

Anonymous said...

Kes ni paling disukai oleh pemimpin Melayu Yahudi untuk spin kasi pecah belahkan orang india ( sokongan india semakin merosot dalam Pakatan Haprak )dengan orang Melayu ( orang cina mmg dah sah x sokong....memang babi tul le kaum ni )....gunakan justic delay justic denial....

Obefiend Weiland said...

i see alot of ignorant comments here

TBH died in a government building after being summoned and interrogated past office hours by government official

his death can be linked to the government in that case

sosila was murdered by a son of bitch crook who got a chequered history of doing shady deals. no link what so ever to the gahmen

he might be indian but a criminal first and indian second

his race in this case is not relevant

a crook is a crook. a killer is a killer

why make it racial son?

and most of the commments here are anons

why anons? you aint got no balls to use your real online handler? or kamu hanya melayu melalak kuat bila ramai. bila ada geng jadi hangtuah. bila sorang sorang pengecut pemalu macam melayu lain. tu yang guna nama anonymous. rasa macam ada geng lah pakai anon

faggots

you want to be malay warriors tapi pakai nickname anon

no wonder malays sucks ass now. its keyboard warriors like you who pretended to give a shit

x pakatan said...

saudara kita dah mati dibunuh.. kepala barua pas boleh main2 tuduh2.. apa ingat suka2 nak libatkan org tak bersalah dengan konspirasi. bahlol... pakatan bangsat!! semua org dah buka mata.. ibarat komunis... wajib jihad.. pas dh sesat.. babi punya pas... bodoh..

Anonymous said...

kita kena sentiasa serang pakatan bebal tajaan anwar dan poknik aziz tu...

mereka itulah yang telah memukul,membakar,dan membuang abu mayat 'maruah agama' kita.

Paling sedih nama Allah pun jadi mangsa!!!

eN. tEddY said...

hehe...they got no ball laa obe...
jrg nampak lu lepak kat blog umngok ni...x sangka lu layan gak benda2 nih...

fulisiakantora said...

Assalamualaikum & Salam 1 ALLAH!!!! kpd saudara2 seagamaku... aku mohon kita biar dulu kes ini diselesaikan oleh pihak berkuasa negara. Kalau betul pun pariah2 pencacai penjajah ni yg membunuh Datuk, ini tidak bermakna kita boleh bertindak sewenang2nya. SABAR.... JIHAD yg paling besar adalah perang menentang NAFSU. Darah pencacai2 ni tak bernilai pun kat TANAH MELAYU ni dibandingkan dgn perjuangan kita untuk memastikan tertegaknya KALIMAH ALLAH di TANAH MELAYU. Sabar... bertenanglah KAUM MUSLIMIN semua, aku yakin yg pihak berkuasa akan memastikan pembunuh datuk ini akan dihadapkan kemuka pengadilan negara. TAPI!! ada tapinya jugak....kalau keadaan mendesak, email je aku...he he, sebab aku pun dah lama berharap, masa british LAKNATULLAH keluar dari TANAH MELAYU patutnya dibawak sekali pencacai pengangkat najis diorang ni balik sekali, buat semak negara je. TAKBIR!!!!!!

Najemi said...

"KHALIFAH ALLAH DAN PEJUANG RASULNYA.SAYANG AGAMA "BANGSA" DAN NEGARA"

my ass.

Anonymous said...

ini dah jadi penghinaan terhadap orang melayu dan islam ni...

iam_khufu said...

apa hal la plak kaitkan bangsa dgn jenayah. Pasni kalo der melayu bunuh india dan kebetulan melayu tu ahli PERKASA atau UMNO korang nak kata per plak.

Anonymous said...

DAP. mana cepatnya DEMOKRASI ACTION KO !!. DULU L.K.SIAL PIJAK GAMBAR ORANG MELAYU YA!! TAK PENAH AKU TGK CINA DAP BERANI PIJAK MUKA ORG MELAYU! BILA NAK DEMO ACTION! KATA TAK RASCST ! PARTI BABI KATA PARTI BERBILANG BANGSA KUNON.. CEPAT LA ACTION..JGN BERANI PIJAK SEJADAH ORG ISLAM JE. BABI PUNYA BABI.. (e.teddy betui tu now its time2 gini agen2 pap singpork kapir akan jadik the real kristian,agen2 dap akan jadi the real demokrat, gambar org mati susila TAK BULEH BAWAK MERATA2, hina court tau..). ahlul pas

BigDogDotCom said...

GAP,

Peguam keturunan India ini bukan lagi ahli Bar Council. Dah kena pecat kerana menipu!

Anonymous said...

Salam GAP, kini tiba masa kita kita ganya bar council cukup-cukup, kenapa nak jadi lawyer mudah sangat, tak macam nak jadi doktor, ambil exam dari bar je, lulus trus boleh jadi lawyer, sapa2 pun boleh, cuba tengok muka2 lawyer kat mahkamah, muka2 paria yang memang tak layak langsung jadi lawyer, asalnya runner lawyer ada pengalaman sikit ambil exam lulus trus jadi lawyer, sebab tu yang jadi lawyer banyak perangai macam geng ster. Sekurang-kurangnya kerajaan kena buat minimum guide line, nak jadi lawyer mesti ada digree law. baru adil untuk semua lawyer2 yang betul2 buat keja.

Ular Menyusur Akar said...

Pukimak kau Obefiend Weiland. Kau tak mahu orang sebut India tapi kau maki Melayu. Hamjadah punye anak India? Ini aku anak Melayu yang tak pakai nama anonymous. Kau boleh klik nickname aku dan lihat latar belakang aku. Alamat aku pun ada kat sana. Hamjadah.

Saudara-saudara ku. India bukan musuh kita. Penjenayah ini yang kita perlu focus dalam perbincangan kita. Aku marah kepada mereka kerana kekejaman yang mereka lakukan. Aku kecewa, selain kekejaman membunuh, mereka membakar semua mangsa Islam.

Kematian orang Islam amat mulia. Jenazah di mandikan, di kapan dan di sembahyang dan di kebumikan. Semua yang iklas sila bersembahyang ghaib untuk semua arwah. Muga Allah menempatkan mereka dengan orang-orang yang salleh.

agbr47: Jangan didihkan lagi darah kami. Lepas namewee jangan pula Obefiend Weiland.

Anonymous said...

Dasar kaki busuk punya orang. Mandi 3 bulan sekali..wakakaka

jagindas said...

Aku mula2 taknak gak kaitkan dengan perkauman macam mamat 2 ekor kat atas ni tulis.Tapi aku rasa motif perkauman jugak tak boleh ditolak selain dari jenayah semata2.

Sebab itu aku nak tahu siapa dia 4 orang usahawan yg telah dibunuh oleh paria pembunuh usahawan bersiri ini sebelum ini.Kalau keempat2 orang usahawan yg dibunuh jugak Melayu mesti ada something wrong somewhere.Tambah2 kalau lawyer paria n the gang ni anggota hindraf ke.Jadi pada mamat 2 ekor kat atas aku jangan konfiden sangat huhuhu.

Anonymous said...

Jutawan melayu di bunuh kejam dan rakan rakan Datuk sosilawati sedih rasa nya hati ini kerana datuk Sosilawati banyak membantu org susah dikampong asal nya kenapa ada manusia yg bebangsa paria sanggup bunuh kejam org melayu tak tinggal jasad pun habis jadi debu muking lepas ini ada org melayu yg bangkit menutut bela diatas kematian saudara saudara kita ditangan ganster ganster hindu paria ni Bar caouncil ada lah dalang semua didalam negara sebab itu puak puak paria ni tak suka PDRM jangan ingat kamu peguam semua jenayah u org bolih buat sorry bro ini malaysia bukan india kalau tak suka duduk malaysia u paria bolih balik india kes kugan,Tbh macam nak perang negara ni mereka buat kalau org melayu mereka sunyi sepi masing masing tunggu kepala bapak mereka keluar kenyataan baru macai macai mereka berbunyi aku minta kerajaan ada kan inkues dan siasatan diraja terhadap mangsa mangsa pembunuhan kejam di tangan paria paria ni.

Anonymous said...

Pembunuhan, politik, rusuhan tidak ada kena mengena dengan bangsa atau agama, hanya duit... Salam Takziah kepada keluarga kesemua mangsa.

AL ZARQAWI said...

FUCK FACE OBFEIND SAYS
i see alot of ignorant comments here

TBH died in a government building after being summoned and interrogated past office hours by government official

his death can be linked to the government in that case

TEOH BENG HOCK DIED TRUE IN A GOVERMENT BUILDING. BUT THATS SPRM , NOT THE WHOLE GOVERMENT AND BN SHOULD BE DRAG INTO THIS AS WAT KANINANBO DAP, PAS AND PKR ARE DOING IN THIER BLOGS. LET ME ASK YOU A QUESTION IS IT FAIR IF ONE OF YOUR FAMILY MEMBERS IS A KILLER BUT I ALSO DRAG YOU INTO SAYING YOUR ARE ALSO RESPONSIBLE FOR HE OR HER ACT ?

THIS GAME OF GENERALLY DEMONISING
SUSPECTS POLITICAL,RACIAL AND RELIGION BACKGROUD IS STARTED BY FUCKTAN RAKYAT . MY COMMENT IS TWO CAN PLAY THAT GAME BUT IS EVEN WORSE WHEN FUCKATAN SUPPORTER COMIN HERE AND START CRYING BLOOD WHEN THE GAME IS NOT FAVOURING THEM POLITICALLY. THERE IS ONE THING I HATE ALONG WITH THESE MURDERES ARE HYPOCRIT STARK UP PAKATAN ENGLISH ED MALAYS.

KEPDA KOMENTAR YG LAIN SAYA RASA BIAR POLIS BUAT SIASATAN DAN LIHAT KES INI PADA FAKTA DAN ASASNYA KALAU BOLEH JANGAN KAITKAN DENGAN MASALAH PERKAUMAN TAPI SAYA NAK LIHAT JUGA MACAM MANA REAKSI BAR COUNCIL DLM ISU INI ?
BAGAIMANAPUN SAYA MENYOKONG GAP DIMANA KEADILAN UNTUK 4 VICTIM MELAYU INI MESTI DITUNTUT .SAMPAI KE LOMBANG CACING PUN KITA KENA HUNT ORANG DAN ORGANISASI YG TERLIBAT DAN CUBA MELINDUNGI PESALAH DLM ISU INI.

THE KHAWARIJ BITCH DR BELOLOK FROM PAS HAS BEGUN TO SPIN THE ISSUE CONNECTING THIS TO HER POLITICAL BENEFIT. SO I SUGGEST YOU WALK THE TALK AND DON'T BECOME A HYPOCRIT AND REMIND FUCKTAN WEBSITES NOT TO SPIN THE ISSUE.

AL-ZARQAWI.

Anonymous said...

FUCK FACE OBFEIND SAYS
i see alot of ignorant comments here

TBH died in a government building after being summoned and interrogated past office hours by government official

his death can be linked to the government in that case

TEOH BENG HOCK DIED TRUE IN A GOVERMENT BUILDING. BUT THATS SPRM , NOT THE WHOLE GOVERMENT AND BN SHOULD BE DRAG INTO THIS AS WAT KANINANBO DAP, PAS AND PKR ARE DOING IN THIER BLOGS. LET ME ASK YOU A QUESTION IS IT FAIR IF ONE OF YOUR FAMILY MEMBERS IS A KILLER BUT I ALSO DRAG YOU INTO SAYING YOUR ARE ALSO RESPONSIBLE FOR HE OR HER ACT ?

THIS GAME OF GENERALLY DEMONISING
SUSPECTS POLITICAL,RACIAL AND RELIGION BACKGROUD IS STARTED BY FUCKTAN RAKYAT . MY COMMENT IS TWO CAN PLAY THAT GAME BUT IS EVEN WORSE WHEN FUCKATAN SUPPORTER COMIN HERE AND START CRYING BLOOD WHEN THE GAME IS NOT FAVOURING THEM POLITICALLY. THERE IS ONE THING I HATE ALONG WITH THESE MURDERES ARE HYPOCRIT STARK UP PAKATAN ENGLISH ED MALAYS.

KEPDA KOMENTAR YG LAIN SAYA RASA BIAR POLIS BUAT SIASATAN DAN LIHAT KES INI PADA FAKTA DAN ASASNYA KALAU BOLEH JANGAN KAITKAN DENGAN MASALAH PERKAUMAN TAPI SAYA NAK LIHAT JUGA MACAM MANA REAKSI BAR COUNCIL DLM ISU INI ?
BAGAIMANAPUN SAYA MENYOKONG GAP DIMANA KEADILAN UNTUK 4 VICTIM MELAYU INI MESTI DITUNTUT .SAMPAI KE LOMBANG CACING PUN KITA KENA HUNT ORANG DAN ORGANISASI YG TERLIBAT DAN CUBA MELINDUNGI PESALAH DLM ISU INI.

THE KHAWARIJ BITCH DR BELOLOK FROM PAS HAS BEGUN TO SPIN THE ISSUE CONNECTING THIS TO HER POLITICAL BENEFIT. SO I SUGGEST YOU WALK THE TALK AND DON'T BECOME A HYPOCRIT AND REMIND FUCKTAN WEBSITES NOT TO SPIN THE ISSUE.

AL-ZARQAWI.

zulkifli said...

Jenayah dilakukan oleh inividu terhadap individu lain. Lebih baik orang politik baik BN atau Pr tidak masuk campur. Isu perkauman isu kedua adn tidak perlu dibangkitkan. Kita cuma berdoa kesemua pembunuh ini dihukum setimpal dengan kesalahan mereka. Itupun, Nazri Aziz ada menyuarakan pendapat bahawa hukuman gantung (mati) tidak sesuai lagi dan wajar dihapuskan. Dengan terdedah betapa kejamnya mereka membunuh, masihkah Nazri Aziz mempunyai pendapat yang sama? Lagi satu, cuba selidik siapa peguam bergelaran datuk ini. Saya tidak hairan sekiranya dia seorang ahli MIC berjawatan dan dianugerahkan Datuk dengan sokongan MIC dan diberikan oleh DYMM Sultan Pahang.

lovemalaysia said...

takziah dan al-fatihah terhadap keluarga dato sosilawati...mana komen2 dari parti pembangkang yang nak memperjuangkan nasib semua kaum..HAMPEH !!!marilah rakyat malaysia berdoa untuk hapuskan pakatan rakyat di negara yang tercinta, MALAYSIA !!!!

Anonymous said...

guys,

kalau betul hindraf punya angkara, jangan terkejut kalau tokguru pas menghalalkan pula perbuatan pukul-bunuh-bakar demi membela sahabat dalam PR.

PAS bukan kira, yg penting undi keling masyukk!!

Anonymous said...

ni semua orang BN...adusss orang BN ni pembunuh rupanya.

izhambtsb said...

pas pkr mana berani keluar suara hentam puak paria ni.depa takut hilang undi.depa ni bkn pjuang islam tp pjuang undi..kalau kes india cina kena bunuh.anwar dgn nik ajis beriya keluar fatwa dan hadis menyokong.mereka ni lah yg buat hindu cina btmbh brani pijak melayu.patutnya umat islam tu dihormati digeruni tp dek krn babi pas pkr..islam dilihat lemah.harap kali ni kita jgn diam kan diri.tp brtindak nyata..kalau ditakdirkan gaduh pn gaduh la..apa nak jd jd la.cukup lah bngsa kita dihina.

Anonymous said...

teruknya homepage GAP ni...pakai foto burung helang...eagle...gelaran untuk USA...

Anonymous said...

Subhanallah.. Aku memang anti India n Cina tp jgn kerana salah diorang kita sesama melayu yg gaduh. Kenapa mesti kaitkan dgn politik jika ingin berjuang sebagai anak Melayu? Kita sesama melayu mesti bersatu menentang kaum2 yang semakin lama semakin mendapat tempat dan kedudukan kat Malaysia a.k.a dulu TANAH MELAYU.

Satu lagi aku mmg pantang org buruk2kan Tok Guru Nik Aziz. Aku rasa dlm Malaysia ni kepimpinan Tok Guru je yg tak bagi muka kat kaum China dan India. Itu pasal la kalau kat kel yang kaya raya, rumah besar2 org melayu. Kat luar yang kaya raya, pemilik2 harta org cina, penyewa je melayu. Bela Melayu konon.. Piiiraahhh..

GeCKo said...

Hei Obe,

I think Al Zakarwee at 11:18 proved your point.

Funny no one is making a big deal of those Indians that were the earlier victims.

Anonymous said...

masalah die kalau bukan org melayu konfem kene kene cantas, kalau org melayu pn konfem kene cantas gak kalau takder kawan2 dalam umno macam aku. kes altantuya tu senyap camtu je. racist macam celake. BONGOK!

PUTIHFUL said...

entahnya beria sangat Obefiend Weiland tu.Yang kafir kalau beria2 defends tu logik gak,yang aku pelik melayu pun sibuk nak back up pembunuh tu.
Kenapa orang KAFIR mati,semua orang sibuk buat spekulasi,libatkan politik lah,tulis dan kutuk2 melayu dalam blog lah,konspirasi lah,demonstrasi lah,buat lagu macam Namewee lah,macam2 lah,kita orang ni malas nak layan,diamkan je lah.
KALAU KORANG NAK TAU,orang Melayu ni tak hingin sangat nak 1Malaysia dengan bangsa lain,sebab...bila bagi muke naik tocang.bagi betis nak peha..tak sedar diri la katakan.tamak haloba.orang pun nak dibunuhnya.,perangai mcm setan,orang bunuh bangsa die tau lak kecoh,bangsa Mongolia kena bunuh pun kecoh,bila orang Melayu kena bunuh,senyap je..kitorang nak tunjuk rasa protes atas kematian Sosilawati ni pun si Obefiend tak bagi ke?hahaha,.,.Obefiend,ko and gang macam nak control semua je.,kalau rasa nak control semua,.balik la negeri.

diulangi eh,,bila orang melayu islam mati kena bunuh (lebih kurang mcm Altantuya) nak tunjukkan rasa tak puas ati dalam blog pun tak boleh,marah kami,cakap kami ni melayu entah hape2,..maknanya kat Malaysia ko je lah yang boleh tunjuk tak puas ati,melayu tak boleh lah,banyak cantik muka ko.Ko nak perang balik ke mcm dulu?Parang terbang2?hehehehe..kelakar jugak bila aku fikir macam ni,tp geram sangat aku dengan "SI Obefiend Weiland" + MELAYU TAK SEDAR DIRI yang back up penjenayah ni..
Giler agaknye.

PUTIHFUL said...

OBFEIND ni cara bercakap macam best je,agaknya die ni bersedara mara dengan pembunuh tak.Nak cakap kawan2 aku yang Melayu ni keyboard typing warrior,ko pun ape kurangnya.ko lagi MERENG WARRIOR.Cermin lah diri sendiri sebelum nak kutuk orang.Jangan lah ingat kami yang Melayu ni suka dan gembira korang menumpang kat negara kami.Kedatangan korang kat bumi Malaysia ni tak di jemput,tetapi pemergian korang amatlah di alu2 kan.Pergilah jauh2.benci sangat dah bila Melayu makin ditindas,tak faham aku,bila orang luar mula jadi kaduk naik junjung,tak sedar diri,tak sedar di untung,korang lah punca kami pun menanamkan Racist dalam diri,walaupun tak nampak.Ko pun sama kan Obfiend.Tipu la kalau ko tu tak racist.di mulut manis tapi hati busuk,telunjuk lurus kelingking berkait.Duduk tempat orang,jangan lah nak maki or nak kutuk orang.

Ilham-Kembara said...

Dah banyak berita sedih menimpa org Melayu menjelang Hari Raya. Dulu Hindraf ceroboh Hari Terbuka PM. Skrg pembunuhan sadis ni.. Lepas ni apa pulak yg akan berlaku? Hari yang sepatutnya org Islam bergembira dicemari insiden. Inilah nasib org Melayu di mata "Pakatan" dan Hindraf. Mungkin taraf anjing mereka lebih tinggi daripada kita di mata mereka. Org Melayu sahaja yang beria-ia nak menjaga keamanan negara. Depa lak x habis2 timbulkan isu perkauman, persoal perlembagaan, hina Melayu dan Islam dalam Facebook dsb.

Ingat, "pakatan" masih belum didaftarkan ROS. Oleh itu, nama Pakatan Rakyat belum sah digunakan. Masih belum ada perlembagaan "pakatan", tp nak memerintah negara. Ideologi juga berlainan dan bercanggah. Masih lagi mahu mengundi mereka?

AL ZARQAWI said...

GECKO THE FUCKATAN CHAMELEON SAYS,
Hei Obe,

I think Al Zakarwee at 11:18 proved your point.

THE POSTING IS ABOUT THE MURDER OF DATO SOSILAWATI AND HER FRIENDS MASTER MINDED BY SUSUPECTS WHOM ARE LAWYERS WITH HISTORY OF CONNECTION WITH THE BAR COUNCIL AND HINDRAF. I CHALLANGED YOU THAT ANY POINT OF MY STATEMENT WHICH I TRY TO CONNECT THE CRIME TO RACISM. THE FACT THAT THE VICTIMS FOR THIS CASE ARE MALAYS AND THE SUSPECTS ARE INDIANS CANNOT BE AVOIDED. THAT IS WHY TRYING TO CALM PEOPLE DOWN ON THIS ISSUE IS IMPORTANT AND NOT SPIN IT LIKE WHAT FUCKATAN RAKYAT IS DOING.MY MAIN POINT IS THAT IT WAS FUCKTAN WHO STARTED THIS UNHEALTHY CULTURE OF DEMONIZING SENSATIONAL CASES FOR POLITICAL MILLAGE ESPECIALLY PROFILES OF SUSPECTS.
SO TRY NOT NOT TO BE A FIRESTONE AND SHUT THE FUCK UP.

YOUR STATEMENT
Funny no one is making a big deal of those Indians that were the earlier victims.

FUNNY HOW COME FUCKATAN LEADERS DIDN'T MAKE A FUSS WHEN THERE WAS A MALAY MENTAL PATIENT WHO DIED UNDER POLICE CUSTODY BEFORE KUGAN'S CASE.
FIRSTLY BECAUSE OF THIS CASE MANY CASES OF MISSING PEOPLE WHO HAVE MET THESE KILLER LAWYERS ARE NOW RESURFING. HOWEVER LET THE POLICE INVESTIGATE BEFORE ANY ASSUMPTION IS MADE.ITS UNFAIR FOR YOU TO USE THIS ISSUE AND TRYING TO LAMBAST THE COMMENTERS HERE AS THEY ARE COMMENTING BASE ON THE CURRENT CASE.
IF ITS TRUE THAN THESES GUYS (KILLER LAWYERS)ARE GOOD AND HAD COVER THEIR TRACKS WELL BUT THEY HAVE MADE A MISTAKE THIS TIME.
HOWEVER GECKO I CAN SEE THAT YOU LIKE OTHER FUKATAN MALAYS ARE NOW TRYING TO GO ALL OUT TO DISCREDIT YOUR OWN PEOPLE WETHER THEIR THE VICTIMS OR THE SUSPECTS IN ANY CASE.

usin said...

bar council x respon kes ni. smalam baru kuar bar mabuk ramai2. takut beri komen kepala hotak tengah weng, nanti ada yg spin pulak, ambik alih kerja bar council spin cerita. lgpun suspek ahli bar council, mana boleh komen. no komen, no komen... ( nak komen wat pe, yg mati tu kan melayu, kitorang pedulik hapa....)dap, pkr, pas... komen korang?

Anonymous said...

Wa mau dengaq itu Babeee Naaa Waaa Weee buat lagu untuk ini kes oooo...

Anonymous said...

saya pun rasa sedih dgn kehilangan sebutir permata orang melayu tapi kita mestilah bertindak ikut akal,bukan emosi.kita semua ada rakan rakan dari bangsa lain.jangan lah kerana satu hal ni kita bermusuh.serahkan pada pihak yang terlibat untuk menguruskan.trust the system.jika saudara anwar,seorang muslim,melayu di dapati bersalah meliwat tak bermakna semua org melayu muslim pun sama.jangan lah pukul rata.alfatihah untuk keempat empat mangsa.

Anonymous said...

apa yg dia buat dekat Sosilawati $ the four murdered, biar dibalas balik dgn cara yang sama....

Shatis said...

Saudara saudara Melayu saya, perbuatan keji ini dilakukan oleh seoarang manusia. kebetulan di adalah berbangsa India. Ini bukan pembunuhan yang berkaitan dengan perkauman. peguam peguam anjing ini ada juga membunuh manusia yang sebangsa dengan dia orang untuk duit. Saya juga amat marah dan benci terhadap individu individu ini sama seperti saudara saudari.
Kalau diberi peluang saya sendiri akan pancung kepala anjing
anjing ini dan percayalah kebanyakkan kawan india saya juga feel the same. kami tidak memandang kes in dalam perspektif India bunuh melayu. Kami lihat perlakuan ini sebagai beberapa individu yang kerakusan duit membunuh insan insan yang tidak bersalah.

saya nak ucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham Dato Sosilawati, peguam, pegawai bank CIMB cawangan Kampong Baru dan pemandu yang dibunuh kejam di Morib.

Fairus Bin Mamat said...

Suka Baca U Punya Blog. Nice..

Ibnu Zar said...

memilih bangsa tak akan menyatukan selamanya...
sebab itu agama datang menyatukan semua bangsa melangkau setiap perbedaan....

Anonymous said...

aiyaaa.. apa mau bising. itu suspek mau jd ahli MIC la.T. Murugiah yg bg statement. Baca la fakta. X pasal2 PR pula yg dikaitkan.

Jared said...

Kitab Suci Al-Quran 49:13
Yaa ay-yuhan naasu in-naa khalaqnaakum min dhakariw wa unthaa wa ja’Alnaakum shu’UUbaw wa qabaaila li ta’AArafuu* in-na akramakum ‘Indal-laahi atqaakum* in-nal-laaha ‘Aliymun khabiyr

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).

Isu pembunuhan Sosilawati hangat dibincangkan dalam media sejak 2 minggu yang lalu. Apabila suspek pembunuhnya dikenalpasti, ramai yang menggelar suspek itu sebagai seorang yang berbangsa India, dan bukannya sebagai seorang pembunuh yang kejam sepertimana yang dia sepatutnya digelarkan. Saya berasa terkilan dengan pemikiran dan mentaliti rakyat Malaysia seperti ini. Apakah kita melihat seseorang individu itu hanya berdasarkan warna kulit atau pegangan agamanya sahaja?

Saya seorang rakyat Malaysia yang berbangsa India dan beragama Hindu. Namun begitu, saya berharap agar suspek-suspek yang terlibat dalam pembunuhan Sosilawati akan dihukum gantung sekiranya dibuktikan bersalah.

Manusia dicipta berlainan bukan untuk dibenci, bukan untuk dicaci, bukan untuk dipandang rendah dan sememangnya, bukan untuk menimbulkan pergaduhan. Manusia dicipta berlainan untuk kita saling mengenali sesama sendiri agar perkenalan itu akan mencetuskan persahabatan. Dan persahabatan itu pula akan dapat dipanjangkan sebagai tali kasih sayang.

Mungkin ramai yang berpendapat bahawa saya, sebagai seorang yang bukan beragama Islam, tidak sepatutnya menggunakan ayat Al Quran dalam komen saya ini. Akan tetapi, justifikasi penggunaan saya ialah saya telah lama tertarik dengan kitab Al Quran dan kandungannya sejak kecil lagi. Malah, ramai rakan-rakan Muslim saya tahu akan kebolehan saya untuk melafazkan ayat-ayat Quran dalam sebutan dan intonasi yang betul. Akan tetapi, adakah ini bermaksud saya harus mengucapkan kalimah dua sya’adah dan memeluk agama Islam? Adakah saya tidak akan dihormati sekiranya saya bukan beragama Islam? Dan adakah, nilai individu saya diendahkan hanya semata-mata agama dan bangsa saya berlainan?

Kitab Suci Al-Quran 109:6
Lakum diynukum wa liya diyn

Setelah membaca komen-komen di atas, saya mendapati bahawa antara perkataan-perkataan yang dilontarkan terhadap etnik India di Malaysia ialah “keling, paria, anjing, low-class, Hindu kafir, pencacai pengangkat najis, gangster, anti-India, tamak haloba dan kaduk naik junjung.”

Namun, frasa yang paling mengguris hati saya ialah “menumpang di negara orang” dan “balik ke India”.

Saya dilahirkan di Malaysia. Begitu juga dengan ayah saya dan begitu juga datuk saya. Ini tanah tumpah darahku dan saya berasa amat bangga untuk melaungkan kepada semua penduduk dunia bahawa saya anak Malaysia. Saya bersedia untuk membela maruah negara di medan pertempuran sekiranya berlakunya perang di Malaysia. Saya bersedia untuk memacakkan bendera Malaysia di puncak yang tertinggi dan bersedia mengibarkan Jalur Gemilang apabila berlayar mengelilingi dunia.

Maka, mengapa saya dipanggil kaum pendatang? Dan selagi bila generasi saya akan dipanggil sebegini? Adakah cucu saya juga akan dilabel sebegini? Apa pula nasib cicit saya?

Hanya satu permintaan saya; lihatlah seseorang individu itu sebagai seorang individu yang mempunyai nilai dan perwatakan yang sesendiri. Janganlah kita melihat dan melabel mana-mana individu berdasarkan agama dan bangsanya.

Apakah permintaan saya ini terlalu sukar?

Jared said...

Kitab Suci Al-Quran 49:13
Yaa ay-yuhan naasu in-naa khalaqnaakum min dhakariw wa unthaa wa ja’Alnaakum shu’UUbaw wa qabaaila li ta’AArafuu* in-na akramakum ‘Indal-laahi atqaakum* in-nal-laaha ‘Aliymun khabiyr

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).

Isu pembunuhan Sosilawati hangat dibincangkan dalam media sejak 2 minggu yang lalu. Apabila suspek pembunuhnya dikenalpasti, ramai yang menggelar suspek itu sebagai seorang yang berbangsa India, dan bukannya sebagai seorang pembunuh yang kejam sepertimana yang dia sepatutnya digelarkan. Saya berasa terkilan dengan pemikiran dan mentaliti rakyat Malaysia seperti ini. Apakah kita melihat seseorang individu itu hanya berdasarkan warna kulit atau pegangan agamanya sahaja?

Saya seorang rakyat Malaysia yang berbangsa India dan beragama Hindu. Namun begitu, saya berharap agar suspek-suspek yang terlibat dalam pembunuhan Sosilawati akan dihukum gantung sekiranya dibuktikan bersalah.

Manusia dicipta berlainan bukan untuk dibenci, bukan untuk dicaci, bukan untuk dipandang rendah dan sememangnya, bukan untuk menimbulkan pergaduhan. Manusia dicipta berlainan untuk kita saling mengenali sesama sendiri agar perkenalan itu akan mencetuskan persahabatan. Dan persahabatan itu pula akan dapat dipanjangkan sebagai tali kasih sayang.

Mungkin ramai yang berpendapat bahawa saya, sebagai seorang yang bukan beragama Islam, tidak sepatutnya menggunakan ayat Al Quran dalam komen saya ini. Akan tetapi, justifikasi penggunaan saya ialah saya telah lama tertarik dengan kitab Al Quran dan kandungannya sejak kecil lagi. Malah, ramai rakan-rakan Muslim saya tahu akan kebolehan saya untuk melafazkan ayat-ayat Quran dalam sebutan dan intonasi yang betul. Akan tetapi, adakah ini bermaksud saya harus mengucapkan kalimah dua sya’adah dan memeluk agama Islam? Adakah saya tidak akan dihormati sekiranya saya bukan beragama Islam? Dan adakah, nilai individu saya diendahkan hanya semata-mata agama dan bangsa saya berlainan?

Kitab Suci Al-Quran 109:6
Lakum diynukum wa liya diyn

Setelah membaca komen-komen di atas, saya mendapati bahawa antara perkataan-perkataan yang dilontarkan terhadap etnik India di Malaysia ialah “keling, paria, anjing, low-class, Hindu kafir, pencacai pengangkat najis, gangster, anti-India, tamak haloba dan kaduk naik junjung.”

Namun, frasa yang paling mengguris hati saya ialah “menumpang di negara orang” dan “balik ke India”.

Saya dilahirkan di Malaysia. Begitu juga dengan ayah saya dan begitu juga datuk saya. Ini tanah tumpah darahku dan saya berasa amat bangga untuk melaungkan kepada semua penduduk dunia bahawa saya anak Malaysia. Saya bersedia untuk membela maruah negara di medan pertempuran sekiranya berlakunya perang di Malaysia. Saya bersedia untuk memacakkan bendera Malaysia di puncak yang tertinggi dan bersedia mengibarkan Jalur Gemilang apabila berlayar mengelilingi dunia.

Maka, mengapa saya dipanggil kaum pendatang? Dan selagi bila generasi saya akan dipanggil sebegini? Adakah cucu saya juga akan dilabel sebegini? Apa pula nasib cicit saya?

Hanya satu permintaan saya; lihatlah seseorang individu itu sebagai seorang individu yang mempunyai nilai dan perwatakan yang sesendiri. Janganlah kita melihat dan melabel mana-mana individu berdasarkan agama dan bangsanya.

Apakah permintaan saya ini terlalu sukar?

fulisiakantora said...

Assalamualaikum & salam sejahtera saya ucapkan terutama sekali kpd saudara JARED, petama-tama sekali saya ingin memohon maaf jika tuan berasa tersinggung dgn komen yg telah kebanyakan komentar2 disini lakarkan. Saya yakin tindakan sedemikian terjadi atas sbb2 KELANCANGAN pihak saudara yg ASALNYA hanyalah pencacai pihak british LAKNATULLAH menuntut sesuatu yg tak sepatutnya dituntut oleh pihak saudara...tak perlulah saya lampirkan disini senarai2 KELANCANGAN pihak tuan. Yg pasti permintaan LANCANG yg pihak tuan tuntut langsung tidak mencerminkan semangat setia kawan yg telah lama kita pegang demi untuk membina sebuah negara bangsa yg bertunjangkan MELAYU & berpayungkan ISLAM, ini adalah FAKTA yg tak boleh pihak tuan pertikaikan. Jika pihak tuan ingin juga pertikaikan, maka tak salah rasanya pihak kami menuntut apa yg sepatutnya kami dapat dari british yakni TANAH MELAYU yg bersih dari pencacai2 british LAKNATULLAH. Seperkara lagi, syukur Alhamdulillah saya ucapkan diatas keterbukaan hati tuan utk mendekatkan diri dgn Al-Quran, tapi saya harap tuan tidak memetik sesetengah ayat dlm Al-Quran semata2 utk mendapatkan sedikit kelebihan dipihak tuan...tuan juga perlu tahu bahawa ada juga petikan dlm Al-Quran yg menceritakan tentang wajibnya kami MEMERANGI org2 yg cuba untuk memerangi AGAMA kami, TANAH kami & Maruah kami...nauzubillahhiminzalik, mintak dijauhkan daripada kami merujuk ayat itu utk dibuat panduan dimasa depan. Saya doakan kita akan terus hidup dgn aman damai selagi mana kita berpegang dgn JANJI yg kita sepakati selama ini. WASSALAM....

Anonymous said...

it's very funny when we accused someone racist, we are racist ourselves.

May Allah bless the deads.

p/s:they admitted that they are muslims, but labelled the others with dreadful names.

kamarul - kuantan said...

Rata rata Bar Council ada belang sendiri dan tidak kelihatan seimbang.Berapa banyak ahli Bar yang tidak jujur. Kecik hati saya , sedih sangat rasa bila botol kicap buat kite macam tu.
Dalam senarai Forbes di Malaysia Melayu tak nampak tetapi Melayu diplomatik..tak bising pun..yang bising yang banyak reta..masih tak cukup kuota.... Bahasa Melayu jadi Bahasa Malaysia tapi tak dimertabatkan..kita kate dia tak patriotik..dia marah..??