Thursday, September 16, 2010

JAWATAN KETUA UMUM PKR : ITU PUN ANWAR NAK LIWAT.


jawatan presiden,timbalan presiden,naib presiden bendahari,setiausaha dan AJK parti adalah termaktub dalam akta pendaftar pertubuhan (ROS).

anwar menjawat jawatan ketua umum PKR. satu platform yang tidak diiktiraf oleh ROS hatta undang-undang parti PKR itu sendiri.

Apa yang pasti, kesemua cadangan seperti EGM diadakan setahun kemudian untuk menobatkan Anwar sebagai Presiden parti, tidak dilaksanakan.

Anwar, kekal dengan gelaran de factor leader, atau Ketua Umum, satu jawatan yang tidak diiktiraf dari struktur organisasi dalam perlembagaan parti sehingga kini.

Dengan kata lain, ia menjadi satu sindiran terhadap dirinya apabila membincangkan konsep rule of law.

Fasal 13.2 Perlembagaan PKR menyatakan, "Kongres Nasional Parti adalah kuasa tertinggi Parti, dan perjalanan Parti adalah berasaskan kepada kuasa dan perintahnya tertakluk kepada Perlembagaan dan juga peraturan Parti."

Malah, seandainya Anwar kekal memimpin PKR melalui satu jawatan yang tidak perlu dipertandingkan, lebih-lebih lagi apabila jawatan tersebut tidak diiktiraf di bawah struktur organisasi PKR - ia memberi kesimpulan bahawa Anwar mengatasi Perlembagaan PKR.

Bahkan semua pembaharuan, misalnya had tempoh jawatan Presiden kepada tidak melebihi tiga penggal atau sembilan tahun, langsung tidak bermakna kerana tiada sekatan terhadap bidang kuasa, apatah lagi tempoh perkhidmatan Anwar Ibrahim?

ANWAR KERAP MENUDUH KERAJAAN MENGAMALKAN LAW OF THE JUNGLE,SAYANG DIA LUPA APA YANG DIA CAKAP SEBENARNYA MENCERMINKAN PERILAKU DIA SENDIRI..PKR PUN ANWAR LIWAT..SAHLAH OTAK ANWAR MAKIN SEWEL..

5 comments:

  1. Dah macam undang-undang komunis. Dulu dia kata Tun M diktator. Yang ni apa nak namakan ye?

    agbr47: Peliwat memang kerja meliwat.

    ReplyDelete
  2. Bagus GAP naikkan isu ini. Adalah bodoh bila ada orang rasa hairan apabila Anwar menolak pencalonan untuk semua jawatan. Yang sebenarnya ialah bodohlah Anwar kalau dia terima sebab jawatan ketua umum ni umpama jawatan maharaja yang tidak boleh dicabar, tapi menjanjikan kuasa melebih presiden parti (zaid pun dah sedar benda ni). Kalau dia terima pencalonan jadi presiden, akibatnya ialah jawatan beliau boleh dicabar kelak.

    Adalah amat menghairankan bila Anwar ke merata dunia cakap pasal demokrasi kerana dialah orang yang merogol sistem demokrasi. Hairan kenapa masih ada orang yang terus menerus ditipu oleh orang ni.

    ReplyDelete
  3. Ha, biasalah orang tua ni. Dia saja betoi.

    ReplyDelete
  4. ala encik, dah parti dia. dia yang tubuh, dia yg pegi daftar, dia yg reka2 perlembagaan, suka ati kepala hotak dia la nk buat apa. presiden mak den, pedulik hapa. pasal liwat2 nipun dh hobi dia. akupun ada hobi jugak encik, tengok burung.

    ReplyDelete
  5. Anwar seorang yg licik.Serba serbi licik.Kesian pengikut pengikutnya yang terpadaya..

    ReplyDelete

KOMEN TERPAKSA DI MODERATE SEKETIKA.

APA PUN KOMEN POLITIK YANG BERBEZA PENDAPAT TETAP AKAN GAP PUBLISH SECEPAT MUNGKIN.

JGN HINA AGAMA,HINA SULTAN,PROVOKASI MEMBUNUH..KORANG BERTANGGUNGJAWAP TERHADAP KOMEN YANG DILAKUKAN.