Friday, November 26, 2010

KARPAL KATA THE WORLD IS WATCHING.

politik slapstik.

politik slapstik ni bermaksud cuba nak memberi gambaran bahawa wacana pandangan politiknya diangkat di seantero dunia. 

gambaran dan persepsi sanya dia diangkat untuk menjadi jagoan menegakkan demokrasi dan hak asasi. hari ini karpal singh mengulangi gonggongan politik slapstik.

the world is watching, kata pak karpal. isunya menyentuh tentang kes liwat anwar bin ibrahim.

karpal singh manifestasi punjabi mudah lupa. karpal sebenarnya bukan penganut sikh yang baik. dia bercakap bohong dalam perjuangannya.

sayang dignity dan maruah nya hancur tatkala dia bersetuju untuk membela peliwat teragung.

the world is watching ertinya karpal cuba membawa arah akan judgement liwat kes anwar yang  berat sebelah. anwar dinafikan hak sebagai  tertuduh.

kasihan, karpal cuba menakutkan tuan hakim dengan ugutan kiasan sebegini. murah sungguh jatidiri karpal singh.

karpal juga wajib tahu  THE WORLD ALSO WATCHING YOU tatkala kamu menyatakan anwar sememangnya seorang peliwat pada sidang parlimen disember 1997.

kepada ahli parlimen BN, tolonglah printkan hansard parlimen ni dan serahkan pada karpal. punjabi mudah lupa.

2 comments:

Anonymous said...

Lihat bertapa bongkaknya si peguam ni. Undang - undang yang dicipta oleh manusia mudah di manipulasikan oleh manusia itu sendiri demi untuk memuaskan hati sesuatu pihak, lain dan tidak bukan juga manusia itu sendiri, dan yang merana dan teraniaya juga adalah manusia itu sendiri.


Keadilan/kebenaran/kebebasan yang di laungkan para Ahli politik, mereka yang mengatakan diri mereka liberal, terbuka, berkedudukan, intelektual adalah palsu semata - mata, mereka adalah penghinaan terhadap alam semula jadi dan hukum alam yang telah ditetapkan dengan teratur.


Ya allah, ya rahman, ya rahim, ya malik, lihat la dunia mu ini, lihat la ciptaan mu ini, mereka sudah sesat dengan akan duniawi, mereka sudah terlalu bongkak dengan akan secebis ilmu yang mereka ada, mereka menindas manusia lain dengan menggunakan kata - kata yang indah, sedangkan ia mempunyai maksud yang jahat. Ya allah hancurkan mereka ini, hancurkan mereka ini dengan kuasa mu, Ya allah.


THE WORLD IS WATCHING katanya, hmm..

Tak apa, biar THE WORLD IS WATCHING,
tapi jangan lupa, ALLAH S.W.T IS WATCHING TOO.

adf55650 said...

If he believes the world is watching, he should be ashamed of himself for trying to manipulate the law. Now the world knows the kind of illusionist Karpal is.