Wednesday, December 1, 2010

ISU AIR SELANGOR : SYABAS YANG RASIONAL DAN PAKATAN YANG EMOSI !

semalam sidang dewan rakyat ada membahaskan isu air selangor.ini fakta-fakta menarik daripada rangkuman sidang dewan rakyat semalam.

- kementerian TTHA (tenaga,tenaga hijau dan air) berhasrat untuk menyelesaikan isu air di selangor untuk kebaikan semua pihak.namun buat masa ini jalan penyelesaian nampaknya masih belum jelas.

- oleh itu TTHA dan SYABAS berusaha mencari jalan dan kaedah untuk memastikan bekalan air tidak terputus di selangor,kuala lumpur dan putrajaya .

-gimik pakatan yang senantiasa memanipulasi /membohongi isu air selangor tidak menguntungkan rakyat. isu air yang makin kuat dipolitikkan oleh kerajaan pakatan selangor sebenarnya tidak mendatangkan keuntungan kepada rakyat selangor.

-SYABAS mengemukakan ide dan cadangan untuk menjamin bekalan air kepada rakyat senantiasa cukup. oleh itu cadangan mendapatkan bekalan air mentah dari pahang telah diusahakan. namun pakatan selangor menjadikan benda ini polemik politik yang tidak kena tempatnya.

-kerajaan persekutuan dan SYABAS melayan isu air ini tanpa berlandaskan kepada emosi politik. kepentingan rakyat cukup diberikan keutamaan.

-pakatan selangor menjadikan isu air sebagai bahan ceramah setiap malam. adakah cara ini dapat menyelesaikan masalah ? bangang macam bodoh.

nantikan sambungan bahagian ke 8

1 comment:

Anonymous said...

1) Pakatan bangkitkan soal air di selangor sbb syabas nak naikkan tarif air sehingga 37%.

Kenapa kamu tak tulis dalam blog ni pasal 37% kenaikkan tarif tu?.

2) Pakatan bangkitkan soal air ni juga sebab syabas buat keuntungan melampau dan menindas rakyat dgn harga air yg melampau jika dinaikkan. Malah gaji CEO syabas 5.1juta setahun.

Kenapa kamu tak sentuh pun pasal keuntungan melampau dan gaji CEO syabas?