Monday, March 28, 2011

DR ASRI WATAKNYA SAMA DENGAN USOP HANTU KAK LIMAH.

 kita bakor-kita bakor itulah bait-bait skrip paling popular dewasa  ini.

siapa pencetus kepada dialog popular ini ? tak lain ia datang dari watak usop, antara watak utama filem hantu kak limah balik rumah.

usop di deskripsikan sebagai watak pemuda cacat kaki, lembut, provokatif dan mampu berpura-pura.

usop sebenarnya tak sakit, tetapi disebabkan mahu mendapat subsidi kesihatan kerajaan maka siang malam usop naik wilchar ( sebut wheelchair).

usop pandai mencari populariti dikalangan orang kampung.

dalam setiap scene atau babak filem hantu kak limah, kita akan terlihat watak usop. macam tu jugaklah dengan dr asri mantan mufti perlis yang nampak kemarok benor nak enter frame apa jugak isu politik.

usop dan dr asri ada persamaan ketara. watak mereka ni  bersifat kaki bakor, suka menghasut.

dalam scene terakhir hantu kak limah usop berjaya menghasut orang kampung untuk membakor rumah kak limah. pada pandangannya jika rumah kak limah dibakor, maka selesailah sudah 'isu hantu' yang banyak menganggangu orang kampung.

orang kampung hampir percaya di saiko dengan si usop ni.

sama jugaklah perangainya dengan dr asri. sewaktu krisis perang saudara di mesir meletus, dr asri ada mengeluarkan kenyataan dalam malaysiakini bahasanya tidak mustahil kuasa rakyat (pemberontakan) di mesir boleh berlaku di malaysia.
apa jenis ustaz la dr asri ni.

semalam dia mahu rakyat malaysia mengadakan demonstrasi anti politik lucah.
sungguh murah cara dr asri berfikir. sepatutnya dia tidak menggalakkan kepada perhimpunan yang boleh membawa kepada rusuhan. minat benor dia dengan rusuhan ala-ala mesir ya ?

dr asri mungkin tengah blur. isunya sekarang rakyat nak tahu adakah anwar pelaku seks dalam video tersebut. tak payah nak ding dong sana ding song sini.

bagus jugaklah datok khusrin (Jais) tahan dia kerana takde permit ceramah kat selangor.

alahai asri.. kalau anda nak tahu persamaan lanjut watak dr asri dengan usop, klik youtube kat bawah.


14 comments:

Anonymous said...

salam. saya pun x konfiden sangat dengan dr maza ni..so, mana yg sesuai saya sokong, mana yg kontoversi saya letak tepi, pakai pendapat ulama muhtabar yg lain.

belalang said...

Dari surah Ali Imran:7 bermaksud mereka yg menjual ayat2 Allah dan keimanan dgn murah iaitu org yg memutar-belitkan syariat utk kepentingan diri sendiri.

Mereka ini beribadat, solat, berpuasa, berzakat dan mengerjakan segala perintah Allah tetapi mereka tanpa segan silu memutar-belitkan hukum syariat asal mendapat keuntungan utk mereka.

Mereka ini islam bukan, kafir pun bukan, menurut pandangan syariat ialah org yg paling buruk. Diakhirat kelak tidak dilihat sebelah mata pun oleh Allah SWT.

hah! kat mana kita nak letak spesis2 pelik diakhir zaman ini?
ADA berani nak buat conclusion?? heee.. takut???

basic_2009 said...

nama2 yang perlu tengok video seks Anwar Aljuburi:

1. Wan Azizah
2. Hadi Awang
3. Lim Kit Siang
4. Pakar Forensik PKR dan Kerajaan
5. NGO-NGO
6. Media
7. Pakar dari Negara Komenwel
8. Peguam Negara (Kerajaan Malaysia)
9. SUHAKAM


ooops ... tertinggal !
ada seorang lagi ...
jeng .. jejeng ....


situa kutuk NikAjis lah bro ...



NikAjis + PAS + PKR + DAP = sial + bangang + celakooooo !!!!

Anonymous said...

dulu saya pon agak terpengaruh dengan dakwaan2 bidaah dr maza ini berkenaan tahlil, selawat syifa', talkin...lepas dia ckp pasal bidaah, dia bawak dalil tiap2 bidaah masuk neraka, kalo x percaya cuba tanya dr.maza nih mazhab per? dia pusing baik punya jawapan...dr.maza juga merupakan pendokong al bani, iaitu ulama yang kontroversi..haisshh masalah dr maza ni..

Alhamdulillah, sejak kebelakangan ini, muncul ulama-ulama ahlisunnah yang mempertahankan kembali sehingga meyakinkan saya kembali kepada ajaran islam ulama-ulama silam..rujuk blog ilmuan uum seperti http://drasmadinet.blogspot.com/
disitu banyak jawapan terhadap dr.maza...
kalo x percaya lagi, search jer kat google pasal dr.maza nih..melambak kritikan n kontroversi..

pening2..

Anonymous said...

anjing pas ni dah menyalak, asal boleh kenakan bn je mesti dia menyalak, tapi kalau tuan dia buat salah, kuar fatwa merapu, tak ada leher nak menyalak...

Kamarul said...

Kes Demo, memang aku tak bersetuju langsung dengan Dr. Asri. Bakpe dia nak bagi idea kat orang suruh Demo plak? Kalau demo nak menentang kemungkaran, kena buat demo tiap2 hari la suh tutup pub, disco and etc...

Tapi, kalau pasal video tu, dari segi hujah, nas hadith, dan nas al-quran, kita sebagai umat islam harus bersetuju dengan pandangan Dr. Asri.. cumanya, Dr. Asri perlu lihat benda ni dari konteks yang lebih besar.. kalau video tu pasal orang2 biasa, aku rasa, takde sape pun nak ambil pot. Cumanya, video ni pasal orang yang ada kemungkinan nak jadi PM Malaysia, orang Islam lak tuh.. dan sekiranya makhluk tersebut betul2 jadi PM, rahsia2 dia, semua orang pegang, dan tak mustahil, satu hari nanti dia akan diugut dan sanggup gadaikan kepentingan Agama, Negara dan Bangsa.. aku rasa, Dr. Asri patut lihat dari konteks macam tu.

Ni pendapat aku je la..

Zek said...

Saya pun dah mula meragui Dr. Maza.
Kenyataannya sudah tidak mencerminkan dia seorang ulama yang jujur.

Seperti Anon 10.20 AM, saya pun kena banyak berfikir apabila membaca pendapat dia.

By the way, filem Hantu Kak Limah balik rumah telah mencapai jualan tertinggi. Lebih 8 juta. Bait2 dialog seperti "Ce cerite, ce cerite" dan "kite bako aje" sudah menjadi kata2 favourite didalam ceramah agama dan bloggers.

Anonymous said...

boleh ganti pok nik ni?

anti hipocrite.. said...

Dr Maza ni macam lalang...dulu dia sarankan Anwar berundur....sekarang ni dia lak pro si Nuar , mcm nik Ajis gak...dia tak mempertikaikan dosa perbuatan orang dlm video sex tu, tapi mempertikai kan orang yg mendedahkan perbuatan haram tu...maknanya ..bagi dia penzina tak bersalah...yg lebih bersalah adalah pengadu kpd perbuatan zina tu....biasalah ....typical PAS....

matkilau said...

Saya ni lain pula, saya betul2 peminat dr asri kerana ceramah nya bersikap simple dan understand. tapi kebelakang ni dia asik involve in politik tu yang buat saya bingung. Islam tak ajar kita menlawan pemirintah. menlainkan islam tu tertindas. Saya tengok rakyat malaysia yg islam atau pun non islam tak tertindas pun. kebelakang ni dia asik suruh orang gaduh aje. saya hormat dr asri sebagai ulama, jadi dr asri kena lah tunjuk contoh yg baik. nak ke malaysia tongang langang. Tu pasal saya paling benci bila ulama masuk politik. mesti berat sebelah ada kepentingan sendiri.. banyak contoh kita nampak. Tolong lah dr asri jgn comment pasal politik yg boleh memburuk kan suasana malaysia.

minaq jinggo said...

Excellent .... aku suka perumpamaan ini...memang tepat.... kasi bakor je ustad yg suka dengan huru hara nih

Anonymous said...

tengok muka dia pun saya tak minat...baik tengok muka orang alim yg lain dapat pahala.






m radiah

amir said...

dr asri bukan mintak rakyat tumbangkan kerajaan dgn revolusi. tp kuasa demokrasi...

Firdaus Daud said...

saya bukan pro sesiapa, saya pun insan yang lemah. hanya kita sendiri sahaja yang membela diri kita di akhirat kelak, bukan Tun M, bukan Nik Aziz, bukan Anwar, bukan Karpal Singh, bukan Najib. jangan terlalu beremosi sampai tidak mencerminkan keperibadian muslim yang baik. tuhan tidak akan bertanya parti apa yang kamu sokong, melainkan ditanya kenapa menyokong orang yang dipertanggngjawabkan untuk memimpin ummah di kawasan kamu,adakah sebab parti atau kepentingan tertentu atau sebab agama? Islam tertegak dengan nas dan dalil. Quran dan Sunnah. Kalau dua-dua ada dalil, ijtihad dan mengharapkan Allah memberikan pilihan yang tepat untuk kita, ihdinassirotol mustaqim. Islam bukan diacu sesuka hati mengikut emosi tanpa dalil. Belajarlah dari peristiwa perang jamal dan siffin. semoga kita dapat menghayatinya.