Friday, April 22, 2011

MELAYU/ISLAM DALAM BAHAYA ?

 tunggu jam 3 petang ini ?

49 comments:

Panglima said...

Apa kata 13 mei ini , orang melayu buat perarakan besar-besaran ...

.

Anonymous said...

mohon para bloggers sekalian muat naik artikel 13 mei pada tarikh tersebut.

Anonymous said...

bagus idea tu,harap ada ngo-ngo melayu buat promo untuk 'hari keamanan' pada tarikh tersebut.

Anonymous said...

sokong panglima, memang tepat masanya kerana melayu dah nazak sekarang.

Anonymous said...

Semasa 1946,
HIDUP MELAYU,
Selepas 1946,
MERDEKA,
Sekarang,
SATU MELATU,SATU BUMIPUTERA

hangkedee said...

Ayuh gerakan semangat 1 melayu 1bumi,cina Dapig semakin kaya semakin kurang ajar.

Anonymous said...

minta di linkkan...

Anonymous said...

http://melanausarawak.blogspot.com/2011/04/mengapa-ps-taib-perlu-jadi-ketua.html

may the 13 said...

13 mei patut dibuat perarakan, jgn takutkan Cina ni kerana dia org sayang harta benda dia org. Kita? we got nothing to lose!

misnadi_hamzah said...

sabar wahai bangsa ku....tak semestinya kita perlu buat perarakan di kala kita ada masalah dalaman sesama kita sendiri...bagi aku tak perlulah nak sampai ke situ.

bersainglah cara baik dan tidak mengikut emosi....kita ada anak bini dan keluarga lagi....jauhkan cara yang menimbulkan kekacauan....itu pendapat aku je....

Anonymous said...

nak sabar mcm mana lagi? sampai bila?

sampai diorg jadi bangsa terkaya di tanah Melayu? sudah

sampai laungan azan dipersoalkan? sudah

sampai tanah ini menjadi milik mereka? tidak...!!!

dah tolak ansur.
dah bertimbangrasa.
tapi kita tetap dipijak2.

Melayu PAS dgn PKR mcm sial.
Melayu UMNO, lemau, lembap, terlalu selesa dlm dunia sendiri.

Hidup Perkasa!!

UMNO perlu diperkasakan! Liabiliti mcm KJ, mcm Hishamudin, mcm Nazri Aziz boleh teruskan agenda bela cina.

PASberg dgn PKR, AnUwar ialah Yahudi bertopengkan imej warak. Pengamal freemason dan plurarisme agama. Lahanat Anwar bin Ibrahim!

Anonymous said...

sabar sabar...
sblm sesapa mulakan apa apa tindakan yg boleh huru harakan negara,tolong stop.TOLONG.

kenapa?
sbb ini la yg anwar tunggu2 selama ni.
tgk negara kacau bilau,gaduh antara kaum dll.

masa tu,dia bole burukkan pentadbiran BN dan galakkan campur tangan negara asing.sedangkan sekarang ni pun dia galak mendapatkan sokongan asing,apetah lagi bile negara kacau bilau...

cintai keamanan.jauhi anwar.

Anonymous said...

pemuda umno kena buat satu pendekatan menghantar sms keatas semua melayu akan benci kita terhadap cina.DAP han tar setiap hp cina message untuk benci melayukita kena benci cina anak2 kita semua pegawai kerajaan pemimpin adun pengarah ahli perniagaan dan semua yg berurusan dgn cina

Anonymous said...

hati-hati dengan strategi pembangkang..mereka memainkan isu perkauman supaya kita terikut-ikut. kemudain jadi rusuhan la apa la tetapi kita sudah lupa bahawa yang mencapai kemenangan ialah pembangkang bukan BN..yang buat rusuhan dituduh kerajaan pulak..be smart and be patience... jangan terikut-ikut rentak pembangkan..itu saja...

juan said...

pergila mampos, kita dah banyak bersabar, mereka menggunakan demokrasi untuk memperbodoh-bodohkan kita, sial!

Anonymous said...

anon 12.38,

kau masih lagi nak harapkan pemuda UMNO. Siapa ketuanya? Dialah antara punca cina naik kepala. Dari hishamudin sampai le ke KJ. Pemuda UMNO sudah hilang taring dan kukunya. Yang ada cuma kata2 manis dan muluk.

Amaran konon..pegi dah!

Hilangkan liabiliti ini dlm UMNO. Memang, aku faham bahawa tiada satu pun parti politik yg boleh membela orang Melayu kecuali UMNO.

Kalau Perkasa tu parti politik, dah lama aku jadi ahli Perkasa.

Anonymous said...

thanks you..bro..

Anonymous said...

bro lagi satu cara untuk kita berperang dgn puak pakatan adalah dgn melayari malaysiakini dan memberi komen2 panas di ruang komentar kita kasi panas penyokong2 PR kerana kebanyakkan penyokong2 PR melayari malaysiakini untuk mendapatkan sumber berita.perkara ini sudah banyak kali saya lakukan dan mmg nampak panas ner hati penyokong2 PR dgn komen yg tidak menyebelahi pemimpin2 mereka

Anonymous said...

betul juga kata anon 12.37

kalau kita realitikan perarakan besar-besaran orang Melayu membantah kekurang-ajaran cina pada 13 Mei ni..maka harapan Anwar untuk mengkacau-bilaukan negara ini spt berlaku di Mesir, Libya, Yaman, dll akan menjadi kenyataan.

Lahanat punya Anwar bin Ibrahim.

1Melayu, 1Bumi

Buy chinese last!

UMNO dan kerajaan BN. Bangun la dari tido yg panjang. Complacent bak kata omputih.

Mulakan hari ini dgn tarik keluar anak2 muda kita yg keje dgn tauke cina kat Low Yatt tu. Bagi alternatif yg baik kepada mereka. Setakat satu pusat IT hakmilik penuh UMNO cm Low Yatt, takkan susah sgt kot... Itu satu. Takpe pelan-pelan kayuh yg penting berhasil. Hilangkan monopoli cina.

Lepas tu, jaga nelayan2 utk kawal harga ikan dan makanan laut yg melambong harganya. Takde cina sebagai org tengah, nelayan boleh hidup senang dan harga kat pasar tidak le melampau. Cari alternatif utk jadi org tengah.Hilangkan monopoli cina.

Takde le bila nak raya je, harga ayam ikan bawang cili naik. Bila tahun baru cina je harga ayam ikan naik jugak sbb takde bekalan.Hilangkan monopoli mereka!!!

Anonymous said...

melayu PAS dan PKR yang membela cina yang bertanggungjawab membunuh melayu pada 13 mei 1969 dan diangkat menjadi tuhan oleh PAS yang semua pengikut dia beragama islam...patut sgt la pengikut PAS boleh baring atas jalan untuk menghalang penubuhan kerajaan perak hari tu.....13 mei cina celaka ni setangah mati nak bunuh melayu tapi sekarang dah tak perlu sebab melayu pas melayu islam pas dah memang sanggu pmati untuk cina yang sembelih melayu ni pada 13 mei

couverv said...

apa benda nih, apa apapun bangkitkan semangat org Melayu berpegang teguh pada Islam kembali, penuhkan masjid penuhkan surau, penuhkan gelanggang silat.

Anonymous said...

anon 1.06,

baik! aku pun nak join!

Anonymous said...

Not a good idea mengadakan perarakan besar-besaran. Melayu hanya patut Bersatu....tak perlu berarak. Saya berada dalam situasi 13 Mei dizaman remaja saya. Untuk makluman blogger2 disini I lost my beloved father during 13 Mei..kehilangan ayah tercinta tanpa pusara.Saya tidak akan dapat lupakan peristiwa itu. Sedih bila melihat PAS dan PKR serta penyokong2 mereka sanggup memikul bendera DAP. Memang Melayu Mudah Lupa.Waktu itu Melayu disuruh Balik Kampong. Wahai bangsaku dihari Jumaat yang mulia ini kita berdoa pada Allah untuk keberkatan dan perlindungan darinya..Amin. Bersatulah orang Melayu demi bangsa dan Negara KITA.

Anonymous said...

semua melayu kena start sms untuk benci cina celaka nie.kerajaan jgn terlalu memanjakan cina nie.terang terangf dah tak sokong,naper la bodoh sgt bagi buat sekolah berjuta..melayu nak buat uitm DAP tolak.nak bagi duit melayu g mesir dap tolak....nape la bodoh sgt kerajaan ni.org tak sokong buat apa tolong

Anonymous said...

Salam pendekar pendekar Perkasa dan Gap ini cuma saranan sahaja...cara yg berkesan lembab kn ekonomi mereka dan cergas ekonomi bangsa kita ini, daripada membenteng kan jiwa lebih baik membenteng kan ilmu minta limu dari ayahanda Tun M dan ayahanda Tun Daim...insyallah Agama Bangsa dan Negar kita akan selamat ....Amin

Anonymous said...

GAP WA SUDAH JADI LU PUNYER FOLLOWER DALAM TWEETER MEH KITA MENGHILANGKAN DIRI BERSAMA2 DALAM TEMPOH 2 JAM DARI KUL 8.30 SAMPAI 10.30 MALAM HAHAHA

Anonymous said...

Kahkahkahkah.....Bila Umno dh nk mampus ko sebut la org melayu dlm bahaya.Bila Umno tersepit mcm anjing kurap mintak pulak PAS tolong lepaskn.....kahkahkah Umno ni buat melayu jahanam.

Anonymous said...

Anon 2.02pm tu adalah contoh pencacai PAS yang mengibarkan maruah DAP dgn megah sedangkan DAP membunuh orang-orang Melayu pada 1945 melalui PKM dan 1969 melalui DAP.

HAri ini dgn megah pula ladi anjing DAP. Parti Komunis Moden

Anonymous said...

Ya, kita lah yang akan sama2 menguatkan UMNO. jangan kerana sorang dua malaun, kita tolak parti suci ini. untuk berpaling tadah kepada PAS/PKR laknatullah, haram sama sekali! mereka inilah pengkhianat bangsa dan agama!

takbir!

bersatulah umat islam n bangsaku!! said...

aikk..yg bg komen dr kol 1.15 hingga 2 pm xg slt jmmt ke..bersatu bersatu jgk bro..slt kene buat..br la kita jd kuat...anon April 22, 2011 2:02 PM adalah slh sorng anjing pr..bile salam perpaduan dihulur..mule la kate umno dh xdpt sokongn la..tersepit la...oi bodo..cube ko ketepikn politik sekejap..pkirkn psl agama n bngsa kite ni..ape2pon buy chinese last..kita tunjukkn kuasa ekonomi kita..ayuh umat islam..ayuh bangsaku...ayuh bumiputera...sama2 kita bg pengajaran pd bangsa2 pemakan babi yg kurang hajar kt mlysia ni..

Anonymous said...

anon 02.02pm.. kau ingat Pas tu kuat sgt ker.. pkr tu kukuh sgt ker..

PRN Sarawak pn harap bawak balik telor ayam je.. apa ke halnya.. pkr tu dpt ler 3 biji... undi kesian, harap merapu jer lebih.

Anonymous said...

err.. anon 2.35pm..saya kaum hawa ye..

aku je said...

Tun Dr Mahathir menunjukkan kerisauan terhadap 1Melayu 1Bumi.

Tun,

Kami bukan mahu menubuhkan sebuah lagi parti yg memecahbelahkan orang Melayu.

KAmi cuma mahu sentimen dan semangat 1Melayu 1Bumi menjadi realiti yg menjadi matlamat setiap orang Melayu. Sebagaimana kuatnya sahsiah diri bangsa korea dan perancis.

Cina di Malaysia sudah melampaui batas-batas dan susila hidup di Tanah Jawi ini.

Mereka perlu dihenyak pijakkan melalui dasar ini.

Buy Chinese last!

NOK said...

Anom 12:38 aku setuju sgt apa hang cakap...hishamudin memnag penakut...satu contoh aku bagi bro all ingat tak si jibauk ni pernah cabut keris...tapi di atas keperluan apa aku dah lupa....bila cina buat bantahan dia boleh minta maaf...hang pikir lah...memng dia tak ada telor...resionalnya apa perlunya dia minta maaf, sedangkan itu tradisi kita...tuan tuan mesti ingat hisamuddin ni memang tak ada bakat jadi PM...penakut dan tak bijak....kawasan dia rakyat undi lah nanti tak dapat peruntukan pulak....lagi pun di lihat dia tak berapa bijak....jadi menteri pun di atas ihsan mengenangkan Dato' Hussin bekas PM Malaysia....tengok lah isu saman ekor pun tak lih nak selesai....camna nak pegang satu negara ...mampos rakyat....org melayu kena cari pemimpin melayu yg berani mcm Tun Mahathir......hidup melayu..

Anonymous said...

haha..GAP pompuan ramai minat baca blog ko ni..sentiasa ada pembaca..teruskan berjuang.

cicit tun fatimah said...

anon 3.01pm

jangan lupa tangan yg menghayun buaian bisa menggoncang dunia..

Anonymous said...

kalu nak berarak pun, kita buat secara aman... kalu ader NGO2 nak tolong bagus gak... siapa pakar marketing? mungkin pakai badge "1Melayu, 1Bumi", secara hantar sms kepada 5 orang yang mereka kenal pada hari 13 Mei, risalah, iklan dalam surat khabar... cadangan ajer... HIDUP 1MELAYU, 1BUMI...

Anonymous said...

NAK LAWAN DIORG KENA MULA DARI SEKARANG,JANGAN TUNGGU2 LAGI TAPI NAK LAWAN BUKAN DENGAN CARA PERTUMPAHAN DARAH...NANTI X PASAL2 DARURAT PULAK...LAWAN DARI SEGI KUASA MEMBELI...DIORG MEMANG BANYAK KEDAI TAPI KALAU XDER PEMBELI X GUNA JUGAK TUL X?...ORG MELAYU KENA MULA MEMBELI DI MYDIN X PUN DI GEDUNG2 BESAR...PEMBANYAK KAN ZURIAT KERANA DALAM X SEDAR MEREKA SEMAKIN MENGHAMPIRI KITA DAN SEKARANG SUSAH NAK DAPAT SATU2 KAWASAN YANG MAJORITI PENGUNDI ADALAH MELAYU...BIJAK SUNGGUH PERANCANGAN JANGKA PANJANG MEREKA...BANGKITLAH MELAYU PRU13 PENENTU MASA DEPAN KITA

Anonymous said...

btul tu...kita majoriti..kuasa membeli di tgn kita..ajakla kwn2 kita jgn beli kt kedai dieorg..buy chinese last...sbrnya ni pon dituntut dlm agama..kalo ade kdai islam n kedai cina..kene bli kt kedai islam...duit yg korng bayar kt kedai cine tu mngkin akn digunakan utk dieorg sedekahkn kt tokong,bli peralatan smbyng dieorg n sbgnya..so jom rmai2..kita wt kempen buy chinese last..aku dh lm berbulu dgn tokei2 cine..korng cube compare hrge kt 7e dgn kdai2 runcit biasa..mmg cilake cine ni..dhla pekerje 7e sume melayu..dhla 7e ade jual arak..kalo korng bli kt 7e secara xlngsung korng dh membeli kt premis yg jual arak..jom boikot 7e,kopitiam n lain2 lg kdai2 cine yg cilako..

kt tmpt aku kt tmlh ade pasaraya terus maju..ni org melayu punye..dh ade 3 cawangan..besar gak..parking free..n jgn harap korng nk jmpe kaum2 si mata sepet dtng bli kt situ..dieorg punyela perkauman n dieorg xakn jejak kaki kt kedai melayu..melayu je terhegeh2 nk bli kt kedai cine..so mulai skrng jom boikot kedai dieorg..

Anonymous said...

Elok semua melayu n bumiputera bersatu dahulu tidak kira dari apa aliran politik.beri kesedaran kepada semua kenapa kita perlu bersatu.

Anonymous said...

HAPUSKAN MINDA ASSOBIYYAH JAHILLIYAH MUSYRIKIN MELAYU.....

Melayu tak bahaya,...
... yang bahayanya kapitalis2 UMNO/BN,
... yang ketua2 lanun dan sengkek UBN,

Umat melayu dan rakyat Malaysia.. BERSATU menentang RASUAH,
BERSATU menentang KEZALIMAN ala diktator,
BERSATU menentang KONSPIRASI KEJI-Ala Komunis / Ala Yahudi,
BERSATU menentang PEMBOLOTAN KEKAYAAN NEGARA,
BERSATU menentang MUNGKAR & SYIRIK yang berkuasa baik/buruk melayu/rakyat/Malaysia hanya UMNO/BN......

BERSATU BERSAMA PARA PEJUANG RAKYAT & KEADILAN ..................... MENOLAK PEMIMPIN ASSSOBIYYAH, PENINDAS, PENZALIM & PENIPU .... bagaikan Rasul SAW menolak kepimpinan musyrikin & jahiliyyah Makkah walaupun dari bangsa Arabnya sendiri kerana TIDAK BERPAKSIKAN ISLAM ....

HuluBalang Melayu said...

mari kita bimbing kawan-kawan kita ke arah kibalt yang betul..
mereka tu bukan tak suka UMNO.. cuma mereka belum kenal betul.. dgn UMNO.

mereka perlukan sahabat yang boleh membuat mereka berfikir dengan rasional...

langkah pertama..ikut cakap saya..


HIDUP ISLAM!!
HIDUP UMNO!!
HIDUP MELAYU!
Insyallah hati akan terbuka..

Anonymous said...

Senang jer nak ajar puak-puak mata sepet ni..Tuhan mereka adalah duit & kuasa.Cerita bab duit selama ini orang Melayulah paling ramai pengkayakan mereka sebab orang Melayulah yang jadi pembeli.

Tidakah orang Melayu terfikir apasalah kalau orang Melayu pula mengkaya orang Melayu sendiri.

Sudah tiba masanya kita buat kempen besar-besaran sampai gegar satu Malaysia..mulai saat dan ketika ini kita boikot barangan yang di jual dan di buat oleh mereka-mereka itu.

Kalau Dr.Mahadhir boleh goncang London dengan kata-kata dia sahaja " Buy British last " Aku rasa tak susah kalau kita lancarkan kempen besar-besaran " BUY CHINESE LAST"

Takkan nak kaya bangsa kita sendiri puak-puak tu nak marah pulak? Selama ini pun mereka bersatu mengkayakan bangsa dia, Orang Melayu sikit pun tak marah.bahkan kita tolong lagi jadi mereka jadi lebih kaya.

Lu sapa nak nak marah-marah pulak Apek!! Bangsa Melayu ni sejak beribu tahun mengalir sebagai seorang pedagang yang hebat..pelayar yang hebat mempunyai kerajaan yang hebat..dan bijaksana mentadbir negara melalui sistem pentadbiran dan undang-undang yang sitematik.Ini fakta beb! Orang Melayu kena kaji sejarah bangsa dia..cari jati diri yang hilang tu..


Mulai saat ini dan ketika ini "BUY CHINESE LAST!!!"

Baru mereka tahu langit tu tinggi ke rendah...dan orang Melayu mesti ada apa yang mereka-mereka ada..baru bertemu buku dengan ruas...Peliknya kita nak kaya bangsa kita puak-puak ini cukup tak puas hati. Sepatutnya ada rasa setiakwan bantu membantu. Ini semua nak makan sorang..selagi boleh perah keringat..selagi boleh rembat harta kekayaan selagi tu dia sapu..memang bangsa tak sedar dek untung,tamak haloba...rakus...dan bangsa tak bermoral langsung...

Aku rasa ini ubat paling mujarab nak ubat penyakit jiwa puak-puak ni.

Aku sokong 1MELAYU 1UMMAH 1BUMI....!!!!!!!

Hulubalang Melayu said...

wahai sahabat ku sekelian... mari lah kita besatu demi agama Islam dan bangsa melayu..hari ini rakan kita dari PAS telah menunjukan kelembutan.. mari kita bimbing mereka kearah kiblat yang satu... kita mulakan dengan laungan:

HIDUP ISLAM!!
HIDUP UMNO!!
HIDUP MELAYU!!
Insyallah,hati akan terbuka dgn tenang.

Anonymous said...

GAP,
LAUNGKAN DGN SEMANGAT:
MARDEKA, MARDEKA, MARDEKA
BANGUN, BANGUN, BANGUN
BERSATU, BERSATU, BERSATU
LAWAN,LAWAN,LAWAN
BANGKIT MELAYU, BANGKIT MELAYU

BERSATU TEGUH, BERCERAI ROBOH
MELAYU TAK HILANG DIDUNIA
SUNTIKAN KESEDARAN KE KEPALA OTAK, HATI, MATA DAN TELINGA MELAYU.

NOSTAGLIA 13BH MAY WAJAR DITIUPKAN KEDALAM JIWA MELAYU, SUPAYA MELAYU TIDAK TERUS LAYU.....DIBUMI BERTUAH INI!!!!!

GAP, PELOPORILAH USAHA MENYEMARAKKAN KEBANGKITAN SDEMANGAT MELAYU

BANGKIT222222

Anonymous said...

mana pekida . dikala melayu sedang nazak mereka senyap .memang mereka ni pikimak daaaaa.

Anonymous said...

andai korg masih akui yg korg berbangsa melayu.. ayuh kita pnuhkan gelanggang silat. teakwando tu merupakan stesyen kafirin tuk sampaikan msg tuk kaburi penuntut melayu yg konon cina dan melayu dalam teakwandoo akan tetap bersatu.. bersatu tang mana korg cuba bgtau kat sini cepat klo korg bukan anjing cina..

Anonymous said...

pekida sekarang bukan mcm pekida dulu sebab ahli pekida yang muda2 pun mmg terdiri dari anjing2 bangsat DAP n PKR.. just dimulakan dgn joint PAS la konon.. last2 ditarik PKR n DAP. Pekida yg tua2 dh xlarat nak gerak aktif sbb tgh tggu turn nak masuk kubur je. yg muda lak just sama je mcm PAS.. ISLAM dimulut n Pekida di mulut gak laaaa.

Anonymous said...

Mungkin negara Malaysia menuntut sekali lagi seperti 'Revolution of Malays'. Mungkin sultan akan mengambil alih pemerintahan semua negara Malaysia, itulah baharu lebih bagus dan cerah masa depan anak Melayu.