Tuesday, May 3, 2011

OSAMA : GUARDIAN UK KATA FOTO ITU TIPU, PAK ARAB KATA ?

 akhbar online the guardian.co.uk kata foto kematian osama adalah tipu, KLIK SINI.

An image apparently showing a dead Osama bin Laden broadcast on Pakistani television and picked up by British newspaper websites is a fake.

The bloodied image of a man with matted hair and a blank, half-opened eye has been circulating on the internet for the past two years. It was used on the front pages of the Mail, Times, Telegraph, Sun and Mirror websites, though swiftly removed after the fake was exposed on Twitter.

namun yang pasti foto di bawah ni adalah betul !

15 comments:

PAPA GOMO said...

ha ha ha mantap gap....ha ha ha
sial punya nuar

Anonymous said...

memang cun la gambar tu gap...hehehe...cayalah..

Anonymous said...

Tersembur air liur aku.

Kah kah kah..

Anonymous said...

najib kata osama yg punca angkara trajidi 1Najib: Dunia lebih selamat dengan kematian Osama
May 2, 11 10:17pm
Datuk Seri Najib Razak berkata dunia akan lebih selamat dan aman berikutan kematian pemimpin pengganas Al-Qaeda, Osman bin Laden, dalam satu operasi oleh pihak keselamatan Amerika Syarikat bersama Pakistan di luar Islamabad hari ini.

Perdana Menteri berkata kematian Osama adalah juga satu pengajaran bahawa keganasan tidak membuahkan sesuatu kebaikan sebaliknya membawa kemudaratan kepada semua pihak.

"Saya berharap bahawa pada masa akan datang, dunia akan lebih sedar bahawa keganasan bukanlah satu pendekatan yang patut dilakukan untuk mencapai apa juga tujuan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan sambutan Rumah Terbuka Hari Vaisakhi 1Malaysia di Dataran Merdeka, di Kuala Lumpur.

Najib berkata kerajaan Malaysia telah mengambil sikap menentang sebarang bentuk keganasan dan kefahaman yang keterlaluan ataupun ekstrem.

"Ini adalah selaras dengan prinsip agama Islam di mana perbuatan membunuh orang awam adalah dilarang dan ditegah dengan kerasnya oleh agama Islam," katanya.

Najib berkata Osama telah menggunakan Islam dalam perjuangannya dan telah memberi imej yang cukup negatif dan buruk terhadap Islam.

"Sebab itulah, sebagai negara di mana majoritinya umat Islam, kita mesti juga menunjukkan pendirian kita yang mana dalam kita memartabatkan Islam, dalam kita memperjuangkan ketidakadilan dan sebagainya, kita mesti berpegang pada prinsip yang dibenarkan atau selaras dengan kehendak Islam." katanya.

Perdana Menteri berkata serangan 9/11 di bangunan Pusat Dagangan Dunia New York pada 2001 yang dirancang oleh Osama tidak boleh diterima oleh sesiapa yang mempunyai nilai ketamadunan dan juga tidak boleh diterima di sisi agama Islam.

Katanya ketidakadilan tidak boleh diperjuangkan menerusi penggunaan ekerasan atau melalui perbuatan membunuh orang awam yang tidak berdosa.

Katanya rakyat negara ini perlu menolak sebarang bentuk keganasan kerana kebijaksanaan berdasarkan pendekatan Wassatiah atau kesederhanaan dapat mencapai esuatu yang diperjuangkan.

Mengulas tindakan pihak Amerika Syarikat itu, Najib berkata walaupun engambil masa 10 tahun, pihak yang menjadi mangsa akan tetap tuntut pembalasan erhadap keganasan yang dilakukan ke atas orang awam yang menjadi mangsa embunuhan.

Menyentuh tindakan rangkaian Al-Qaeda ke atas ancaman keselamatan negara, Najib berkata pada masa ini, tiada ada tanda-tanda yang anggota kumpulan itu berada di dalam negara.

Bagaimanapun, katanya polis akan berada dalam keadaan berjaga-jaga bagi mengesan mana-mana kumpulan yang mahu mengancam keselamatan negara kerana simpati dengan kematian pengasas kumpulan A-Qaeda itu.

"Ini satu tamparan yang hebat kepada Al-Qaeda, ini bukan bererti mereka akan terkubur sama sekali, kita tidak boleh anggap bahawa segala-galanya sudah pun tamat.

"Tetapi jelas bahawa kumpulan itu hilang kekuatan dengan kehilangan Osama bin Laden yang merupakan sumber inspirasi kepada pergerakan itu," katanya.

- Bernama
1 september.bila najib yg kata maka org2 umno dan penyokong mesti percaya.terutama bloger pro umno.jadi jika tuduhan ini pd hakikat tidaj benar kene tanggungla......

Anonymous said...

AKU RASA OBAMA DAH KENA CHECK MATE DENGAN YAHUDI LAH !

TAK SAMPAI 24 JAM BRITISH KELUARKAN KENYATAAN FOTO TU PALSU !

AWATLAH KITA CEPAT PERCAYA DENGAN FOTO CIA NI..

pak jabit kg pisang said...

amerika kata dah mati...sahih gitu...tu cerita amerika...crita kat malaysia lain sket...
mula2 perut dia buncit laa,pastu leher dia mcm org muda laaa....bila dua2 dah kantoi....rambut lak lain...mungkin lepas ni tisu pulak.....agaknya lepas ni saiz belalai lak lain...."abg nuar ko punya tak le panjang tu".....

Anonymous said...

Hai pak tua2 semua dlm gambar...
Macam nak makan television ajer!

Telioq ker?

Anonymous said...

wakakakakakaka..
"konekbangnuar tidak sebesar itu itu"
kata kak jijah menafikan kebenaran gambar..

senak perut saiful akibat makan karipap basi...

wakakakakakaka

Anonymous said...

Memang sah gambar fake. tengok saja mulut osama, setitik darah pun tidak kelihatan..jambang nya, 100% cut and paste. begitu mudah umat islam diperbodohkan yahudi.

cicaksakit said...

hhahaha...cayalah...i like...

stratus14 said...

takde isu lain ke GAGAP oii? Isu video seks tu org2 hati hitam cam pencacai umno leh la percaya..

Kpd Najib, amboi2..senang je kutuk osama..yang ko pegi bom altantuya tu ape citer? tapi takpelah najib oii, hidup ni sementara je..kat akhirat ade lagi sambungan..

JIM said...

Mula mula aku serious tengok gambar tu. Bila aku tengok gambar bawah tu,tetiba aku tergelak yg amat sangat.
TQ for making me laugh and happy.
BEST JOKE OF THE YEAR.

Anonymous said...

STRATUS.RPK KATA BUKAN PLAK NAJIB YANG BOM.AKU HERAN LA JUGA.MCM MANA RPK TU BOLEH KATA NAJIB TAK BOM PLAK.AKU INGAT KO YANG BOM NI.KO DENGAN JUAK JUAK KAU MEMANG KAKI BOM PUN.

Sayang Melayu Sayang Islam said...

Orang kalau nak salahkan Najib guna byk cara, kate najib flame Osama lah. Najib kata dlm konteks islam ektrimist la. Lagipon kita bukan kenal Osama nak judge perjuangan dia tu islamik atau tidak. Cuma yg kita tau Osama itu seorang Muslim. Wake up guys,jgn bagi satu malaun pon gne nama islam nak memecahbelahkan kita. Kamon GAP

hamPAS said...

to STARTUS14...

Awat hang ni busuk hati sangat pada DS Najib..? Yg org duk sibuk pasal Osama mati...tup-tup engko plak sibuk pasal Altantuya..?!!Engko ni sehari tak mengata dan menfitnah orang tak boleh ka?
Apa boleh buat dah ajaran songsang tuk guru Nik Ajis jau tu.....dak pun ajaran Jesus Munafik AlJuburi yg korang sanjungi tu... Banyak2 la kau bertaubat.... Tak payah nak pesan tang kehidupan akhirat kat DS Najib tu....dia dah tahu dah....cukup le pesan kat diri engko dan juak-juak pencacai engko jer... sebab korang semua dah jauh tersesat...