Wednesday, August 10, 2011

ISU GEREJA.KALID GAGAP DIHADIAHKAN JAMBAN!

depan SUK SHAH ALAM kalid gagap telah dihadiahkan jamban oleh umat islam yg membantah kegilaan kalid menyokong gereja.foto lengkap menyusul.
Published with Blogger-droid v1.7.2

71 comments:

Anonymous said...

tak cukup tu... hantar jugak keranda bertanda salib... itu baru cun yang amat sangat...

Anonymous said...

Hadiah aku untuk Khalid: Tiada lagi undi aku kepada dia dan aku rasa aku dah dapat mempengaruhi bini aku supaya tidak memangkah dia kalaulah dia masih berani nak jadi Shah Alam punya MP

Anonymous said...

Sori... ini Khalid gagap la

Anonymous said...

Ooooooo bagi aku Khalid Gagap dan Khalid Gereja sama sahaja

ANAK BUKIT HIJAU said...

Salam.

Tahniah saudara2 seAgama dan sebangsa di Negeri Selangor.

Agama wajib dipertahankan.

Bangsa wajib dimerdekakan.

Anonymous said...

Wahai orang2 ISLAM semua bersatu lah .

Tindakan begini cuma sia2 sahaja. Tidak akan memberi kesan apa2 sbb dajjal2 ni tidak akan berubah langsung. Sbb mereka sudah kesedapan dpt wang ronggit, harta benda dan Kuass

Tindakkan sewajar nya ialah singkirkan sahaja dlm Pilihan Raya akan datang.

Kuasa rakyat sahaja lah dapat menghentikan DAJJAL INI DAN KAUM2 KERABAT nya.

Insya Allah Amin .....

Anonymous said...

utk org2 melayu yang dah lupa diri dan asal usul :

Bismillahhirrahmannirrahim.

Maha suci Tuhan yang Engkau bersifat dengan Baqa’ dan Qidam, Tuhan yang berkuasa mematikan sekalian yang bernyawa.

Maha suci Tuhan yang menjadikan mati dan hidup untuk menguji siapa yang baik dan siapa yang kecewa.

Maha suci Tuhan yang menjadikan lubang kubur sebesar-besar pengajaran untuk menjadi iktibar kepada orang yang lalai, dan sebesar-besar amaran kepada orang yang masih hidup.

Ingatlah! Bahawa sekalian mahluk Allah akan jahanam dan binasa, melainkan zat Allah Taala. Ialah Tuhan yang maha besar kuasa menghukum, manakala kita sekalian akan kembali menghadap hadirat Allah Taala.

Wahai SAYA Bin IBU SAYA, wahai SAYA Bin IBU SAYA, wahai SAYA Bin IBU SAYA,
hendaklah kamu ingat akan janji-janji Allah yang mana kamu ada bawa bersama-sama dari dunia ini.

Sekarang kamu telah menuju masuk ke negeri Akhirat.

Kamu telah mengaku bahawa tiada Tuhan yang disembah dengan sebenar-benarnya melainkan Allah, dan bahawasanya Nabi Muhammad itu Pesuruh Allah.

Ingatlah wahai SAYA Bin IBU SAYA, apabila datang kepada kamu 2 orang malaikat yang serupa dengan kamu iaitu Mungkar dan Nangkir, maka janganlah berasa gentar dan takut, janganlah kamu berdukacita dan risau serta janganlah kamu susah-hati dan terkejut.

Ketahuilah wahai SAYA Bin IBU SAYA, bahawasanya Mungkar dan Nangkir itu hamba Allah Taala, sebagaimana kamu juga hamba Allah Taala.

Apabila mereka menyuruh kamu duduk, mereka juga akan menyoal kamu.
Mereka berkata:
Siapakah Tuhan kamu?
Siapakah Nabi kamu?
Apakah agama kamu?
Apakah kiblat kamu?
Siapakah saudara kamu?
Apakah pegangan iktikad kamu?
Dan apakah kalimah yang kamu bawa bersama-sama kamu?

Di masa itu hendaklah kamu menjawab soalan-soalan mereka dengan cermat dan sehabis-habis terang, tepat dan betul. Janganlah berasa gementar, janganlah cuak dan janganlah bergopoh-gapah, biarlah tenang dan berhati-hati.

Hendaklah kamu jawab begini:
Allah Taala Tuhanku,
Muhammad nabiku,
Islam agamaku,
Al-Quran ikutanku,
Baitullah itu qiblatku, malahan solat lima waktu, puasa di bulan Ramadhan, mengeluarkan zakat dan mengerjakan haji diwajibkan ke atas aku.
Semua orang Islam dan orang yang beriman adalah saudara aku, bahkan dari masa hidup hingga aku mati aku mengucap kalimah “La ila ha illallah Muhammaddur rasulullah“.

Wahai SAYA Bin IBU SAYA, tetapkanlah hatimu, inilah dia suatu dugaan yang paling besar. Ingatlah bahawa kamu sekarang sedang tinggal di dalam alam Barzakh, sehingga sampai satu masa kelak, kamu akan dibangunkan semula untuk berkumpul di Padang Mahsyar.

Insaflah wahai SAYA Bin IBU SAYA, bahawasanya mati ini adalah benar, soalan malaikat Mungkar dan Nangkir di dalam kubur ini adalah benar, bangun dari kubur kemudian kita dihidupkan semula adalah benar, berkumpul dan berhimpun di Padang Mahsyar adalah benar, dihisab dan dikira segala amalan kamu adalah benar, minum di kolam air nabi adalah benar, ada syurga dan neraka adalah benar.

Bahawasanya hari Kiamat tetap akan adanya, begitu juga Tuhan yang maha berkuasa akan membangkitkan semula orang-orang yang di dalam kubur.

Di akhirnya kami ucapkan selamat berpisah dan selamat tinggal kamu disisi Allah Taala.
Semoga Tuhan akan memberi sejahtera kepada kamu. Tuhan jua yang menetapkan hati kamu. Kami sekalian berdoa mudah-mudahan Allah Taala menjinakkan hati kamu yang liar, dan Allah menaruh belas kasihan kepada kamu yang berdagang seorang diri di dalam kubur ini. Mudah-mudahan Tuhan akan memberi keampunan dan memaafkan kesalahan kamu serta menerima segala amal kebajikan kamu.

Ya Allah Ya Tuhan, kami merayu dan bermohon kepada-Mu supaya tidak disiksa mayat ini dengan kemegahan penghulu kami Muhammad SAW.

Subhana rabbika rabbil izati amma ya sifun wassallamu alalmursalinwalham dulillahi rabbil alamin.

“kullu nafsin za iqatul maut“
- Setiap yang Bernafas, Pasti akan Mati -

al zarqawi said...

Demi survival Islam dan Melayu muslim pakatan rakyat mesti dijauhkan. PAS dan PKR tak boleh ganti UMNO memang sudah terbukti melalui perlbagai isu yg berlaku sejak tahun 2008 apabila mereka berkuasa. Sekarang pun dlm isu usaha terangan gereja nak murtadkan orang Islam pun masih lagi nak salahkan sesama muslim. Memang khawarij betul sampai dah terpahat kat IMAN AHLI JEMAAH bernama PAS. Bagi orang muslim yg sedar keluarlah dari jemaah sesat ni DAN cari pendekatan yg lain untuk mendekatkan diri kepada Allah.

SUGGESTION TO PAS KALAU TAKDE KONEK NAK BERHADAPAN DAP BAIK DIAM DARI KUTUK UMNO. APA YG PASTI PAS AKAN KEHILANGAN SOKONGAN UNDI MUSLIM PADA PR AKAN DATANG. TAPI TAKPE ORANG KAFIR HARBI AKAN SOKONG JEMAAH KAU ORANG. RASULLAH BERKATA GOLONGAN YG MENGKAFIRKAN PEMIMPIN MUSLIM ( SEPERTIMANA YG PAS BUAT ) AKAN JADI ANJING NERAKA.

Anonymous said...

rosak agama dibuat puak2 ni..hu..hu.. khalid samad akan dikenang sbgai makhluk Allah bersifat dajjal krn x berusaha mempertahankan akidah Islam...!!!

Anonymous said...

juak pas harus bertaubat dan keluar dari pas yg benar2 memperjuangkan murtad......pentingkan hak gereja dari hak menjalankan undang2 islam....

Anonymous said...

Dulu Khir Toyo penyapu pada pegawai kerajaan kerana ketidakcekapan jabatan pegawai tersebut. Tapi kali ni rakyat bagi penyapu jamban siap ngan jamban lagi buat MB Selangor, tentu maksudnya MB ni TAK BOLEH DIHARAP LANGSUNG!!!!... kah kah kah

Anonymous said...

Dulu Khir Toyo hadiahkan penyapu pada pegawai kerajaan kerana ketidakcekapan jabatan pegawai tersebut. Tapi kali ni rakyat hadiahkan PENYAPU JAMBAN siap ngan JAMBAN lagi buat MB Selangor, tentu maksudnya MB ni TAK BOLEH DIHARAP LANGSUNG!!!!... kah kah kah

Anonymous said...

adakah pas boleh survive jika semata2 mengharap kpd undi kafir harbi?
jika ya, baik tukar je la nama tu jadi parti kafir harbi semalaysia..

Anonymous said...

AKU MENYERU KEPAPA UMAT ISLAM DI NEGARA INI! JANGAN TAKUT MENEGAKKAN KEBENARAN, JANGAN TAKUT MENCARI KEBENARAN DAN JANGAN TAKUT MENERIMA KEBENARAN.

1. Zulkifli Noordin menerima kebenaran selepas 12 tahun.

2. Ezam Md Nor menerima kebenaran selepas keluar masuk penjara dan pusat tahanan kurang lebih 6 tahun.

3. Dato Nalla lagi lama iaitu 30 tahun.

4. Dato Zahrain juga mengambil masa 30 tahun.

5. Tun Dr Mahathir mengambil masa 16 tahun.

6. Umi Hafilda juga mengambil masa agak lama juga. Dia sedar apabila pembantu rumah abangnya Azmin bernama Aton mendedahkan kepadanya.

7. Aku juga agak lama iaitu 16 tahun.

Anonymous said...

pas..parti angkatan syaitan

jibon said...

berita terkini,di khabarkan khalid samad dan ibrahim dajjal sedang menangis didalam kamarnya sekarang kerana hassan ali mempunyai hantu raya yg banyak yg sanggup menghadiahkan jamban duduk pada beliau

Anonymous said...

KAH KAH KAH KAH LAH!!!

Sesuai Khalid Gagap letak mangkuk jamban tuh kat ruang tamu sempena raya nie...

Mana ler diaorang rembat mangkuk jamban tuh??? Khalid Gereja balik rumah nak berak, jamban dah hilang.

Anonymous said...

Allahuakbar! PR makin melingkup...

Anonymous said...

Pas toksah lagi cakap Pongg! pangg! pangg! pongg Panggg! pasal Islam lagi...jom ikut aku kuaq dari Pas....(Pengundi Nizar lambai N 51 pasir panjang) manjung laaaa!!

Anonymous said...

For these people who are so evil that they will deliberately turn
away from Islam even when they are certain that it is indeed from their Creator, it is for
such people that Allah (swt) has prepared this Fire. May Allah (swt) save us from this terrible
destination.

singkirkan saja biaDAP dari negara ini...

Anonymous said...

APA KOMEN TOK GURU NIK AZIZ!!!!

rindu nak dengar.......

Anonymous said...

komen nik aziz....kawe sokong murtad ...

Adik Usin Lempoyang said...

Berita terkini: Dua jahanam, Khakid gagap dan Khalid Gereja akan berlepas malam ini ke Rome untuk berjumpa the Pope di Vatican. Tujuannya untuk memohon maaf dan meminta keampunan Pope di atas insiden serbuan Jais ke atas gereja di Damansara tempoh hari. Mereka akan ditemani oleh Teressa Kok dan Elly Ong. Mereka juga akan meminta arahan Pope bagaimana sebaik-baiknya hendak menjadikan Christianity agama rasmi Malaysia.

hangkedee said...

Celako...celako...celako...

abghani said...

pengkianat negara dan agama

Anonymous said...

itu mangkok jamban yg baru atau yg dah guna tu?

Anonymous said...

kasi buang itu orang next election.
tarak guna punya melayu...

Anonymous said...

ntah2 khalid ni dalam diam da masuk agame kristiano ronaldo kot??

dana BERSIH tu dr ejen kristian n yahudi agoknye loh.

Mr Ganu said...

bgs la trime mangkuk jamban tu, hr ni nyer paper ade org tersangkut kaki kt mangkuk jamban, aku tkt besok nyer berite, ade org (khalid kristus)plak yg kepalenye tersngkut kt mangkuk jamban.

hak hak hak hak

Anonymous said...

Syabas ! Orang Shah Alam....hangpa pangkah lagiee!...hangpa pangkah lagiiee!...hangpa pangkah lagiee Pas Pkr

Anonymous said...

MAHA SUCI ALLAH.Segala yang baik datangnya dari ALLAH.Segala yang buruk datangnya dari kita sendiri.Semoga Ramadan yang berkat ini memberi kesedaran dan keinsafan kepada kita semua."Ya ALLAH hamba mu yang kerdail ini memohon belas ehksan dari mu ya ALLAH,lindungi Agama suci kami ISLAM.Periharalah akidah kami.jauhilah Negara kami MALAYSIA dari tangan2 Dajjal yang ingin menghancur,merosakkan negara kami.AMIN YA RABBAL AMIN.

Anonymous said...

Selamat Hari Jadi ke 64 tahun Pak Sheh.

Semoga akan menang kes liwat yg dihadapi.

Lawan TETAP lawan.

Kalah menang lain kira.

Luv u forever!

Anonymous said...

PAS tetap pujaan hatiku.

BN(UMNO) - Parti Jo jambol!

Anonymous said...

professional melayu shah alam yg kononnya cerdik pilih khalid gereja jd MP, melayu kampong yg kononnya bodoh pilih wakil rakyat dari umno.

tak apalah bodoh sikit tapi asalkan tidak jadi pengkhianat drp cerdik tapi sebenarnya pengkhianat.

aku boleh maafkan musuh, tetapi tidak akan maafkan pengkhianat!

Anonymous said...

Pas for All

-anak muda-

Anonymous said...

Hadiah yang patut diberi pada Keajaan Pakatan Selangor oleh Umat Islam jangan sesekali mengundi mereka menjadi pemimpin pada PRU 13 nanti.

Anonymous said...

2 kalid jamban ni dh tentu salah
Pas not 4 all ni apa cer
Sedar lah mukminin mukminat

Anonymous said...

Aku tak akan pangkah PAS lagi selamanya. Ini kemuncaknya. Cukuplah.

Anonymous said...

JAHANAM lah Parti Anak Syaitan dan sekutu2 mereka kerana membantu puak2 kafir harbi...aminnn

Anonymous said...

.makin jahanam aku tengok puak PAS ni dulu ada lah nampak mcm islam sikit la ni macam kapiq...moga hang semua orang Pas teruskan lah menyokong pemimpin hang yg bodoh macam hang juga...hidup Pas ...yg sesat dan akan terus dalam kesesataan..mana dia ustaz2 yg hebat memaki hamun..baring tengah jalan nk tegakkan pemerintahan isle..dah mati kenyang dng harta dunia ke...

Anonymous said...

Saya dah keluar Pas semalam...tak sanggup lagi bersekongkol lagi..pada ahli2 pas di luar sana..jom ajak ramai2 kawan2 kita keluar dari Pas

Anonymous said...

saya baru 2 minit lepas keluar united malay national organization dan sekarang nk masuk Pas..yg saya nampak didalam umno hanyalah parti berwatakan perjuangan bangsa tapi akhirnya wang juga yg di puja-puja dengan menghalalkan segala cara..

-anak muda-

Anonymous said...

tisu jamban tak bagi sekali? kalu dh berak nak lap jubor!

RAMBO said...

Pas for All

-anak muda-

August 10, 2011 12:19 PM

--------------------------------
BETUL LA TU.....BILA2 MASA JE BOLEH JADI LEMBU BODO...IKUT SURUH..NAK KASI BERGULING2 KE...MELALAK CAM BERUK KE..USUNG BENDERA ROKET KE...KASI BUNTUT KAT ALJUBURI KE.....SESUAI SANGAT LA hamPAS UTK SEMUA...!! LEMBU BODO..!!

SYUKUR ILLLAHI TENTERAMU DATANG said...

BROVO GAP

WIRA2 SELANGOR SEMAKIN
MENYERLAH...

SI MATA SEPET DAP AKAN MERASAKAN KEPANASAN WIRA2 MELAYU JIKA DAP TIDAK MENUNJUKKAN TAAT SETIA DAP PADA PEMERINTAH ISLAM SULTAN SELANGOR...

Anonymous said...

seluruh saudara mara ku telah lame meninggalkan PASik sbb PASik lebeh sinonim dgn PARTI MURTAD seMALAYsia...Ingat PAS ingat Murtad...

Benar tagline GAP
Sokong ISLAM anda Selamat
Sokong PAS anda Sesat

-Pengundi Shah Alam

Anonymous said...

aku tak pangkah lagi PAS ni..jahanam...

Anonymous said...

AYAT YG PAS TAKAN KATA

"LANGKAH MAYATKU DULU DAP JIKA
KAU INGIN MEMURTADKAN UMAT ISLAM'

PAS DAYUS
KHALID DAYUS
KHALIS SATU LAGI DAYUS ISLAM

HERO MELAYU BARU
DATUK DR HASSAN ALI

HERO KAMI
DATO HASSSAN ALI

TAK KIRALAH KO BERLAINA PARTI

KO HERO KAMI

KAMI MAHU KAMU JADI MENTERI BESAR GANTI KHALID TU

CARI 'TEMA' Kristianing entire world said...

TERBONGKAR! Isu Gereja DUMC : Bukti & Dokumen Di Buang Dalam Sampah !




INI sedutan sidang akhbar 45 NGO Islam seluruh Selangor yang diadakan di bilik mesyuarat utama Masjid Negeri Shah Alam pada Isnin.

Pengerusi Sahabat Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) Dr Dzulkhaini Husain;

Sebelum benda itu merebak ke tahap yang tidak dapat dikehendaki, elok buat PC (sidang akhbar), untuk jawab soalan-soalan supaya media faham.

Apakah niat kita?

Apakah tindakan yang dibuat oleh JAIS ini betul atau tidak, adakah tindakan yang dilakukan oleh Gereja Methodist ini, yang dipanggil dengan nama Gereja Methodist Damansara Utama yang sebetulnya bukan Damansara Utama, dia (terletak) di Seksyen 13 iaitu lima kilometer dari Damansara Utama.

Kita lihat laporan media mengenai perkara ini, di seluruh negara, yang merisaukan kita (NGO) adalah orang Islam dengan orang Islam pun bercanggah akan kesahihan perkara yang berlaku.

Hari ini kita panggil media, kami NGO telah menguji kekuatan (menyoal) JAIS selama hari Jumaat, Sabtu, Ahad hingga ke pagi ini untuk mencari apa sebenarnya yang telah berlaku.

Kami tidak sempat bertemu gereja kerana kesuntukan masa.

Dengan dokumen-dokumen yang kami terima, apa yang dilakukan oleh JAIS itu (bertujuan) baik.

Dengan itu, kami NGO-NGO yang bergabung untuk membetulkan keadaan ini ada 45 (pertubuhan) menyokong sepenuhnya tindakan JAIS dan perkara ini telah dimajukan kepada Sultan Selangor.

Mengapa kami percaya dengan cakap Jais?

Kami mudah, salah kami kata salah, kalau betul kami kata betul. Kami tidak ada hubungan dengan agensi kerajaan dan politik.

Segala yang berlaku pada malam itu, maklumat awalnya adalah daripada ‘orang dalam’ yang dirahsiakan identitinya.

Apa yang berlaku?

Upacara yang dilakukan dipanggil Thanksgiving Dinner iaitu satu perkataan inggeris, terima kasih Allah, terima kasih Jesus, Thanksgiving atau dalam bahasa kita kenduri kesyukuran.

Itu hak masing-masing.

CARI 'TEMA' Kristianing entire world said...

Perkara itu berlaku dari pukul 6.30 petang, pada 3 Ramadan yang berlaku di satu dewan yang boleh menampung 100 orang.

Pintu yang ditutup dan pintu dewan ini diletakkan bunga manggar, untuk mengelirukan bahawa upacara ini untuk umum.

Di dalam dewan ini, berlakulah upacara Thanksgiving yang berlarutan sehingga jam 10.30 malam.

Dengan maklumat yang diperolehi, 13 penguatkuasa JAIS dan 20 polis telah datang ke tempat itu anggaran pukul 9.00 malam.

Ketika sampai ke situ pintu, ada satu ruang legar, yang mana JAIS dan polis menunggu di situ lama dan memberi isyarat mereka adalah polis dan JAIS.

Mengambil masa yang lama juga, 20 ke 25 minit sebelum pintu itu dibuka. Jadi perkataan ‘raid atau raiding’ serbu atau serbuan itu yang memberi satu gambaran pintu itu dipecahkan dan ditendang tidak berlaku.

Orang itu menunggu dengan baik di luar. Gambar pun ada.

Bila pintu dibuka, dalam bilik itu ada kira-kira 100 orang dengan satu per lima adalah penganut Islam.

12 dewasa, tiga lelaki, sembilan wanita dan lapan kanak-kanak. berada dalam tempat itu.

Apa yang berlaku, pada pukul 7.15 petang, jamuan makan dimulakan, ini bermakna, mana letaknya puasa? Kemudian terus kepada tarian.

Pada pukul sembilan lebih dilakukan pulak membaca ayat karangan mereka yang bertajuk, Alhamdulilah dan Allahuakbar?


Ini apa bersangkut paut dengan Thanksgiving (dinner) dan Methodist, mengapa ayat-ayat yang diharamkan untuk digunakan oleh bukan Islam dalam Enakmen Agama Bukan Islam (kawalan perkembangan dikalangan orang islam 1988)

Sesudah itu, pada pukul 9 15, berlaku satu prayer intersession sembayang orang Kristian di mana meminta Nabi Isa untuk memohon kerestuan tuhan mereka.

Ingat masa itu 20 penganut agama kita termasuk kanak-kanak ada di tempat itu, terpesong atau tidak? Pesong kan?

Perkara ini dikeruhkan lagi, ada soal jawab tentang apa dia agama Islam, mengapa orang Kristian Methodist perlu melakukan perkara ini?

Dia datang dengan dua helai kertas yang menanyakan apa maksud perkataan Islam, apakah maksud perkataan Muslim? Apakah maksud perkataan Quran dan kefahaman dan keimanan.

Apakah maksud perkataan Islam, MUSLIM, Quran?, Apakah enam perkara Iman Muslim, lima waktu solat dalam Islam, malaikat manakah yang dipercayai menurunkan wahyu kepada Nabi Muhammad,


Tahun apakah Nabi Muhammad dilahirkan, How many surah is there in the Al-Quran, Berapa kali nama Isa disebut di dalam Al-Quran dan Orang Islam bersalam menggunakan tangan?

Inilah kuiz yang diberikan pada malam itu, yang mana sepatutnya menumpukan kepada adat istiadat Kristian.

Bila JAIS masuk ke dalam, kertas soal-soal jawab ini sudah berkecai-kecai sudah dimasukkan dalam tong sampah, jika niat baik kenapa nak masuk dalam tong sampah?

Dengan itu bila masuk tong sampah, JAIS dah sita benda ini, untuk jadi maklumat hendak dibawa ke mahkamah.

Bila mereka keluar, satu persatu, tiap-tiap Kad Pengenalan (IC) ditengok dan yang kad Pengenalan Islam diambil oleh JAIS, tapi tak ambil IC kanak-kanak sebab tak ada IC.

Dengan itu bahawa tindakan JAIS di dalam perkara ini benar. Mereka tidak pernah memecahkan pintu, berlaku dengan kekasaran, JAIS juga mengoyakkan kertas, macam-macam fitnah telah dilakukan.

Taklimat media ini demi masa depan agama Islam dan cucu cicit kita agar kita semua dapat dibetulkan.

Saya berharap saudara-saudari kita yang Kristian janganlah lakukan perkara ini.

Masjid dan surau pantaulah benda ini.

Kita bukannya menyusahkan orang, tapi orang menyusahkan kita.

Soalan media: Bila jumpa JAIS?

Jawapan: Jumpa JAIS Jumaat, Sabtu, Ahad…

CARI 'TEMA' Kristianing entire world said...

oalan media: Jumpa siapa, pengarah ke?

Jawapan: Kami jumpa penguatkuasa saja.

Tugas NGO adalah membetulkan keadaan dan perkara yang berlaku ada sebab musabahnya, dan kami solid di belakang JAIS dalam perkara ini. Janganlah JAIS rasa curiga,… positif juga dengan Istana.

Pegawai Kerja Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Mohd Mustaffa Hamzah

Kita menyokong ketegasan Dr Hasan Ali dan Jais dan kita kecewa dengan sikap Menteri Besar yang apologetik dan membelakangkan kuasa sultan.

JAIS tertakluk di bawah kuasa sultan, bukan di bawah kuasa kerajaan negeri.

Apa tindakan Jais dibuat berdasarkan undang-undang. Enakmen Ugama Bukan Islam 1988.


Sikap apologetik oleh kerajaan negeri dan MB, mengagal dan melemahkan penguatkuasaan oleh JAIS

Ini akan beri peluang yang terbuka kepada org bukan Islam untuk mendakyahkan agama mereka dikalangan orang Islam. Ini akan mengeruhkan suasana dalam negara kita.

Di peringkat NGO juga, kita amat kecewa dengan laporan media, Malaysiakini, Malaysian Insider, yang memberikan laporan salah kepada rakyat di luar sana.

Mengatakan bahawa Jais telah serbu, sedangkan tidak ada sebarang serbuan, penguatkuasa JAIS hanya periksa, atas aktiviti adanya orang Islam di sana.

Sebagainya gambaran yang disampaikan termasuk dari Istana, oleh wakil-wakil pihak gereja, dan media bukan Islam menggambarkan seolah-olah JAIS bertindak begitu rakus.

Perkara-perkara sebegini amat mendukacitakan kita. Dan diperingkat kita. Selepas kita dapat maklum balas JAIS mengenai proses daripada permulaan pemeriksaan dilakukan.

Tidak ada sebarang serbuan, keganasan, bahkan penangkapan, tetapi gambaran yang disampaikan oleh media, dan laporan yang disampaikan kepada pihak Istana terlalu berbeza.

Kita rasa ini tidak beretika sama sekali.

Perkataan serbuan itu ganti dengan pemeriksaan. Buka pintu dialog, dan periksa kad pengenalan sahaja… akan dibawa ke mahkamah.

Tidak ada tangkapan, hanya periksa IC sahaja. Terdapat juga di sana motto “matlamat utama pihak gereja adalah mengkristiankan seluruh warga dunia”.

Formula yang diguna pakai adalah mencari mereka yang memerlukan bantuan samada bantuan kewangan atau sebagainya.

Tarik hati mereka, rapatkan diri dengan target groups, akhirnya mereka akan di Kristiankan secara halus.

Kita dedahkan supaya umat Islam bersatu hati menyekat perkara ini.

Motto ini ada dalam gereja.
Setiausaha Agung Persatuan Imam,Pegawai Masjid dan Penolong Pendaftar Nikah Selangor (Pimpinan), Fakurruddin Eshak

Persatuan imam, kami menyokong tindakan JAIS bukan itu sahaja perlu ada satu satu undang-undang (supaya) pihak berkenaan yang melakukan jenayah, melanggar Perlembagaan.

Kita beri kebebasan untuk mengamalkan agama mereka , mereka tidak ada hak untuk sebar agama kepada umat Islam.

Kita perlu ada undang-undang jika premis itu ada upacara untuk memesongkan akidah, kita mesti ambil tindakan.

Mesti ambil tindakan, contohnya kunci selama dua bulan dan sebagainya.

(kerana tindakan ini) mungkin boleh menaikkan semangat orang-orang Melayu, sebab pernah satu masa dahulu, hanya satu orang sahaja. Natrah itu dan kita tidak mahu perkara itu berulang.

Kalau ada undang-undang akan selesai lebih baik.

Penutup Dr Dzulkhaini Husain;

Kita lakukan ini untuk membetulkan keadaan Islam di Malaysia. Kalau umpama yang berada tidak mengambil tindakan yang tegas, saya takut banyak Nattrah lagi akan berlaku?

Kalau ada perkara-perkara yang penting dan menggugat Islam, kami akan kehadapan lagi.-8/8/2011- OLEH HELME HANAFI

CARI 'TEMA' Kristianing entire world. said...

http://novandri.blogspot.com/2011/08/terbongkar-isu-gereja-dumc-bukti.html

Anonymous said...

Hehehe, Kalid Gagap dah terima belum?

Anonymous said...

CARI 'TEMA' Kristianing entire world, page not found la beb.

Anonymous said...

Pas for All

-rakyat marhaen-

Anonymous said...

Pas For All - Rakyat Marhaen
Israel For All - Rakyat PAS

Anonymous said...

anak muda

aku pilih wang daripada pilih murtad

kau nak murtad lantaklah sebab kau pun dah murtad

PAS for all murtads

aku baru setengah saat keluar PAS

Selagi Hassan Ali tak keluar PAS aku belum respek dia, dia masih mendahulukan dunia, kerana berada dalam PAS sama juga macam berada dalam kelompok murtad

Dengar cerita mangkuk tandas hampir kehabisan di shah alam kerana warga shah alam pakat pakat nak bagi hamper mangkuk tandas kat 2 khalid !!! hik hik hik

CARI 'TEMA' Kristianing entire world said...

dalam text diatas in bm =

Tidak ada tangkapan, hanya periksa IC sahaja. Terdapat juga di sana motto “matlamat utama pihak gereja adalah mengkristiankan seluruh warga dunia”.

Anonymous said...

pas kimak

Anil said...

Mana anil fahsya wal munkar yang dilaungkan PAS selama ni?Kata dengan berkuasa kita dapat mencegah kemungkaran?Buktikan!

Anonymous said...

alhamdulillah semasa pru12 lalu walau disogok rakan2 utk mengubah haluan memilig pakatan, hati saya terlalu berat utk memilih pakatan. saya masih tegar memilih BN bukan kerana BN tiada kelemahan tetapi jika diselidik secara terperinci dan jika buka pintu hati, kita akan dpt lihat satu persatu kepincangan pakatan. kepincangan yg bagi saya lebih parah bagai barah yg boleh membunuh dalam diam. Alhamdulillah... pilihan saya tepat. JIkalau saya memilih mereka dahulu, sayalah antara mereka yg menyesal tak sudah pada hari ni, dan sayalah antaranya yg terpaksa memikul sebahagian dari dosa2 kering atas apa yg terjadi kpd agama saya pd hari ini...dilacurkan semahu-mahunya oleh pakatan rakyat. Nauzubillah.

PAS, SILA BUANG PERKATAAN ISLAM!

Anonymous said...

Anak muda

Yang betulnya ISLAM FOR ALL,

Gen- X

Anonymous said...

Khalid Gagap = Khalid Gereja = 2K2G = Bingai Otak Udang. Nik Ajis senyap.......

Anonymous said...

anak muda....masih chuet-chuet ingus meleleh....tak paham manyak menda..

anak muda teruja ngan demo jalanan..terpekik telolong cam wok matyea!!

TunMelayu said...

ayuh melayu islam selangor bangun...jatuhkan pemimpin kufar dan kafir harbi

selangor tidak akan aman selagi mereka ni dok perintah...

tahun ini saja dah berapa kali Sultan Selangor menyatakan rasa gusar baginda berkenaan dengan masalah perpaduan orang2 melayu selangor....

kita takmahu tengok pemimpin yang derhaka pada Sultan orang2 melayu..

masih ingat lagi perjanjian Demang Lebar Daun dengan Sang Sapurba!!!!

Anonymous said...

Sebenarnya tiada ORANG MELAYU yg berAGAMA ISLAM dalam PAKATAN RAKYAT!

Anonymous said...

united malay national organization = hidup melayu

-pencacai & tukang sorak-

Anonymous said...

Aku harap khalid atau pun kuncu kuncu nya bacalah apa yang ada kat dalam ni.
Biar dia tau siapa sebenarnya diri mereka.

Anonymous said...

UMNO pejuang Islam la sangat. Isteri PM pun tak tutup aurat, lupakan cakap GEBANG saudara saudara. HAHAHAHAHA hipokrit!

Anonymous said...

pas kimak dan cilako...

Anonymous said...

Orang berpendirian mcm Hasan ali pulak kena sepak terajang, aku heran sungguh dgn puak2 ni.... Kawan tu dah berusaha selamatkan Islam, barua2 ni buat pa? Mana akidah? bungkuih ikat tepi ka?