Saturday, September 3, 2011

KEGONDOLAN KUALITI : MALAYSIAKINI SUDAH SETARAF HAPRAKDAILY.


harus diakui adakala pemberitaan yang dilakukan oleh mkini bersifat kritikan konstruktif. seperti contoh isu bawaan permaslahan rakyat yang dibawa daripada sidang parlimen.

tapi bila aku baca berita malaysiakini cuba spin story najib pergi australia pada hari merdeka kerana mahu bercuti, jelaslah wartawan malaysiakini dan web ini semakin menghampiri kepada kegondolan kualiti berita.

najib sakit lutut pi buat rawatan kat australia.
anwar pura-pura sakit pinggang buat rawatan kat munich.

malaysiakini cuba mengatasi pemberitaan lelucon haprakdaily.

kesian, dah kering ide ke wahai editor ?

28 comments:

Anonymous said...

msiakini tabur berapa byk fitnah pun tapi ciann org ramai tak makan malah tak pedulikan racun msiakini.

Anonymous said...

Bukan Msiakini la,msiakuno la tu..nak tipu setaraf dgn anugay yg terkuktuk pada abad ini.Kita bakar jak msiakini..

Anonymous said...

Ya..setuju 100%.Kita bakar Portal berita msiakini(msiakuno)yang paling teruk di negara kita..

Tukang Komen said...

Biakpilah apa depa nak tulis. Yg penting berita tak laku. Kuat sangat spin sampai penin. Depa dapat upah lumayan tupasai depat ligat spin. Nak coba jatuhkan populariti Najib tapi tak ada kesanpun. BN dibawah Najib dah ada momentum untuk menang PRU 13. Itu yg depa kecut. Kalau pakatan kalah depa tanggung malu.

melayuangkat said...

Malaysiakini 2 x 5 je dengan Harakahdaily tapi tetap dipuja dan dipuji, tak pula diboikot macam Utusan. Jadi siapa sebenarnya yang tak adil?

Anonymous said...

Malaysiakini bermula dengan baik tapi ending very very sad. Tidak jujur dalam coverage. Kurang profesional dan low quality.

Anonymous said...

KUALA LUMPUR, 3 Sept: AJK PAS Pusat, Idris Ahmad berkata, Umno telah mengadakan perjanjian persefahaman (MoU) dengan Parti Komunis China pada 5 Ogos 2011.

Malahan, katanya ada usaha untuk menghantar Pergerakan Pemuda dan Puteri Umno untuk mempelajari daripada Parti Komunis China.

“Sekiranya MoU ini dibuat oleh Parti Islam Se-Malaysia (PAS) atau DAP atau PKR, maka sudah tentu sebelum turun daripada kapalterbang akan disumbat ke Kamunting.

“Apakah Komunis China, berbeza dengan komunis Malaya? Bukankah Parti Komunis Malaya bernaung di bawah Parti Komunis China?” soalnya dalam kenyataan kepada Harakahdaily.

Komunis, jelas beliau ideologinya tetap sama tidak kira di mana tempat.

“Kenapa Umno hipokrit?” soalnya lagi.

Menurutnya, jika benar anti komunis kenapa menghantar pulang 11 pejuang Uighurs ke China, walaupun dibantah oleh Suruhjaya Tinggi PBB bagi Orang Pelarian d Kuala Lumpur sedangkan mereka menentang kerajaan komunis China kerana menceroboh wilayah mereka di Xinjiang Julai 2009.

“Inilah sikap hipokrit Umno dalam apa jua isu.

“Isu Palestin Umno tunjuk hero, tetapi dalam masa yang sama, Apco Yahudi dibayar RM77 juta setahun,” katanya.

Anonymous said...

hehehe....anak aku yg form 4 pun bleh jawab setat deris tu...

semua sumbat dlm satu bakul... mcm tu la natijahnya kalu angkat org boddo jadi ketua....

tak tau beza antara negara komunis, ideologi komunis, dan komunis yg liwat atuk deriss.. hehehe...

Anonymous said...

haji hadi samakan serangan nabi saw ke mekah dgn serangan mat indera ke balai polis. hebat pas. almaklum ahli syurga.

Anonymous said...

HOI PAS....MESIA BELI JEG MIG29 Tercanggih dr RUSSIA KOMUNIS !!!!!

ADAKAH UMNO HIPOKRIT SEDANGkan KOMUNIS DLM NEGARA DIBURU GILA2...

BERSYUKURLAH KOMUNIS DAH TUMPAS DLM.HUTAN....KE TIDAK JADILAH MACAM SOMALIA'..SEJAK MERDEKA.MUSUH NEGARA XSELESAI''..DUIT NEGARA HABIS GUNA BELI PELURU DARI MAKANAN

BERSYUKUR LAH SIKIT WAHAI PAS YG BIJAKSANA..!!

Anonymous said...

HOI PAS....MESIA BELI JEG MIG29 Tercanggih dr RUSSIA KOMUNIS !!!!!

ADAKAH UMNO HIPOKRIT SEDANGkan KOMUNIS DLM NEGARA DIBURU GILA2...

BERSYUKURLAH KOMUNIS DAH TUMPAS DLM.HUTAN....KE TIDAK JADILAH MACAM SOMALIA'..SEJAK MERDEKA.MUSUH NEGARA XSELESAI''..DUIT NEGARA HABIS GUNA BELI PELURU DARI MAKANAN

BERSYUKUR LAH SIKIT WAHAI PAS YG BIJAKSANA..!!

Anonymous said...

Bro GAP...

Hanjing Nigel Aw tuh takmo ker melaporkan percutian AlJuburi menyondol Chinadoll, Siamdoll, Indondoll?

rakab said...

Eh !..mana pergi pendekar-pendekar umno nih ?.

Pergi rumah orang nikah ke..?

Atau bawak famili tengok wayang malam minggu ?.

Sepi pulak rasa hati aku nih...!!!

Melayu Perak said...

Hj Hadi samakan komunis dengan Rasulullah

Memang tidak masuk akal apabila Hj Hadi yang digelar tok guru turut mempertahankan serangan komunis ke atas Bukit Kepong pada 1950.

Namun itulah hakikatnya sebagaimana yang disiarkan di akhbar hari ini dan dibaca oleh jutaan rakyat Malaysia.

Hj Hadi mengatakan jika Mat Indera yang mengetuai segerombolan komunis berbangsa cina menyerang dan membunuh anggota polis beragama Islam serta keluarga mereka itu dianggap pengkhianat, maka bagaimana dengan Rasulullah yang menyerang Mekah? (rujuk Utusan Malaysia 3 September 2011).

Demang percaya semua ummat Islam faham maksud kenyataan Haji Hadi tersebut. Justeru tak perlulah Demang ulas.

Yang penting Demang mahukan kepastian adakah kenyataan tersebut benar-benar dikeluarkan oleh Hj Hadi atau telah direka pihak media. Jika dusta maka Hj Hadi wajib membuat penafian.

Demang tunggu respon Hj Hadi.

Persoalan 1:
Rasulullah dan tentera Islam menyerang dan menawan kota Mekah daripada kafir Quraish dalam keadaan Baginda sebagai ketua tertinggi. Jika menang, Baginda lah yang akan menjadi ketua negara di Mekah. Baginda tidak dibantu puak kafir.

Mat Indera pula mengetuai sekumpulan orang kafir ingin memerdekakan Tanah Melayu dalam keadaan Mat Indera bukan pemimpin tertinggi PKM, jauh sekali sebagai ketua tertinggi. Jika menang adakah Mat Indera atau seseorang lain yang beragama Islam akan menjadi ketua negara? Bagaimanakah bentuk negara yang didirikan melalui perjuangan komunis itu?

Adakah anggota komunis yang 90% adalah kafir itu berkorban nyawa demi menubuhkan negara Islam? Relakah mereka menyabung nyawa dan selepas itu menyerahkan kuasa kepada orang Islam yang jelas menentang komunis ketika itu?

Persoalan 2:
Jika Mat Indera dikatakan seorang guru agama, bagaimana dengan Ayah Pin? Adakah Ayah Pin seorang yang jahil dalam ilmu agama?

Adakah ulama yang mempertahankan fahaman Syiah, Wahabi, Muktazilah, Jabariah, Khawarij dan sebagainya itu bukan ulama?

paritjawa said...

rasa mcm blog ni ramai puak PASesat yg masuk ye..erm Alhamdulillah semoga terbukak hati tu

rakab said...

Perjuangan negara Islam dah dihumban ke gaung..!!

Negara berkebajikan..??!!!...belajar dengan putera Umno dulu..

Ideris Ahmad nih macam nak tegak negara komunis lah pulak !!!

Anonymous said...

Malaysiakini buat toilet paper ja leh...

Anonymous said...

Hadi lupa gerakan komunis bermula dimana..

USSR.. GAMBAR BENDERA PUN ADA SABIT DAN TUKUL'...ADA PAHAM KA


KOMUNIS DGN IDELOGI MEMBAKAR KITAB2 AlQuran yg mereka jumpa...yg dpt diselamatkan sikit..ada ditunjukan kesan2 bakaran dan kekal abadi hingga hari ini sebagai BUKTI KEKEJAMAN KOMUNIS !!

GERAKAN KOMUNIS MEREBAK KE NGERI CHINA... DAN SETERUSNYA ASIA.. DI TANAH MELAYU KOMUNIS BERJAYA DISEKAT...

nasib la british menjajah kejap tanah Melayu.. berapa ramai melayu terpesona dgn ideologi komunis

samsiah kafeh
mat indera???

cina2 xsah crita.... jika satu ngeri China yg besar dpt ditawan komunis... inikan pula buruh2 cina merempat kat sini...

dptlah difahamii ideologi komunis sgt manis hingga ramai yg tertelan dgn mudah.. tp ianya racun...idealisme ini muncul dari 'zalim' nya Tuhan pd manusia.. tidakkah kita dengar kisah klasik 'rakyat' yg mencuri 'api' dr kerajaan langit.. dan dihukum Tuhan..

Kalu kristian dgn 3 tuhan yg Allah anggap mrk menzalimi diri sendiri

Maka komunis menimbulkan membaja semangat Anti Tuhan yg Zalim Pulak .. Natijahnya kita menzalim diri sndri krn Anggap Tuhan Zalim..seolah2 2xlebih Zalim je pd diri sendiri... apa balasan utk kita agaknya...Nanguzubillah... wallahualam

wahaiPas pertimbangkan agar xmenzalimi diri lg...berganda2 hendaknye

Anonymous said...

fulamak... hebat GAP ni.

pandai pulak kenalpasti kualiti berita org...

TAPI...

GAP... hang punya blok... lebih teruk dari najis.... hahahahhaha...

ukr baju dibadan sendiri dulu... ok

Anonymous said...

pemimpin pas ni menjualkan agama utk kuasa. cuba bedalih agar nampak apa yg dorang buat nampak selari ngan amalan yg nabi lakukan.

Suwaid menceritakan kepada kami, Ibnu Mubarak memberitahukan kepada kami, Yahya bin Ubaidullah memberitahukan kepada kami, ia berkata ;"Aku mendengar Abu Hurairah berkata :"Rasulullah SAW bersabda :"Muncul pada akhir zaman orang-orang yang menipu dunia dengan agama, mereka memakai kulit kambing agar tampak lemah lembut kepada manusia, dan mulutnya lebih manis daripada gula, tetapi hati mereka bagaikan hati serigala".

Anonymous said...

Dari Al-Azraq ibnu Qais dari Syarik ibnu Syihab berkata: "Aku ingin bertemu dengan salah seorang sahabat Rasulullah untuk bertanya tentang sifat-sifat kaum Khawarij. Pada hari raya aku bertemu dengan Abu Barzah bersama beberapa orang sahabatnya. Aku bertanya padanya: "Adakah kamu telah mendengar Rasulullab saw pernah menyebut-nyebut tentang kaum Khawarij?" la menjawab: "Ya, aku telah mendengar dengan kedua telingaku dan menyaksikan secara langsung dengan kedua mataku ini, bahawasanya ketika Rasulullah saw mendapat harta sedekah, maka ia membahaginya dan memberikan pada orang yang disebelah kanannya dan prang disebelah kirinya, sedangkan beliau tidak memberikan pada orang yang dibelakangnya. Maka seorang yang berkulit hitam berambut panjang dan berbaju putih yang berada di belakang beliau dan berkata: "Wahai Muhammad, kamu tidak adil dalam memberikan harta ini." Rasulullah saw sangat marah, kemudian beliau bersabda: "Demi Allah, sepeninggalku kelak, kamu sekalian tidak akan mendapatkan seorangpun yang lebih adil dariku." Kemudian beliau bersabda: "Pada akhir zaman nanti, akan ada suatu kaum, mereka pandai membaca Al Quran tetapi hati mereka tidak tertembus oleh ajaran Islam. Mereka keluar dari Islam secepat terlepasnya anak panah dari busurnya. Mereka akan selalu ada hingga orang terakhir dari golongan mereka akan muncul bersama Dajjal. Dan orang ini adalah termasuk dari golongan mereka. Jika kamu mendapatkan mereka, maka bunuhlah mereka adalab sejahat-jahatnya makhluk."

itu le ciri2 puak khawarij ni. dia takde rasa sayang dan malu terhadap nabi. dorang tak nak bersatu dan memilih utk bepecah.
telitilah perangai hadi awang dan nik aziz. dorang ni diangkat sebagai tok guru dan pemimpin pas yg menang tanpa betanding.
dari dulu lagi nik aziz telah peleceh kan sirrah nabi langsung tak beradap. tuduh nabi kroni, macam mat2 lain sebelum diangkat jadi nabi pengkianat bangsa sendiri. tuduhan seperti dalam hadis kat atas tu le. takde rasa hormat, cuma nakkan kuasa.
pas ni puak khawarij, memang sejahat2 makhluk yg memghalang pepaduan, bawak kepada perpecahan. ikut dorang ni jadi pengikut dajjal le.

Anonymous said...

APA YG DEPA BUAT SAMAKAN DENGAN NABI, MEMANG ANAK HARAM JADAH,

NABI TAWAN KOTA MAKKAH TANPA ADANYA PERTUMPAHAN DARAH UNTUK ISLAM.

KOMINIS TAWAN BALAI POLIS BUNUH DAN BAKAR UNTUK KOMINIS, SAMA KA NGAN NABI?????

ULAMAK ANAK HARAM JDAH

ANACONDA said...

WOII MKINI, LAGI LU TABUR FITNAH LAGI LU BERTAMBAH SIAL LA WEII...

APSAL LU TAK TULIS NAJIB PERGI SOMALIA KE, NAJIB PERGI AUSTRALIA KE, NAJIB KAHWIN LAGI SATU KE...

LU MMG PUKIMAK BABI SIAL LA MKINI...

ANACONDA said...

LEPAS NI KORANG JGN HERAN PLAK K, SI PUKIMAK BERNAMA MAT SABU NI AKAN BERKATA ""DLM TRAGEDI TEMBAKAN CURI BERKENAAN JELAS MENUNJUKKAN PEMBERONTAK SOMALIA JAUH LEBIH HERO DARI JURUFOTO MALAYSIA TERSEBUT""...

MASA TU AKU TAK TAHULAH APA YG KORANG AKAN BUAT PD SI MAT SABU TU...

ANACONDA said...

TO RAKAB 1117 PM...

RAYA BRO, RAYA...

WALAUPUN ATOK JANTAN, ATOK TINE, MAK & ABAH AKU DAH MENINGGAL, ADIK BERADIK AKU MASIH ADA LAGI...

PASTU PAK2 SEDARA & MAK2 SEDARA SEBLAH AKU RAMAI LAGI BRO, SEPUPU AKU PUN ADA 58 ORG...

KAU TAK BERAYA DGN SANAK SEDARA KE RAKAB...

ANACONDA said...

ANON TONGONG 1259 AM...

LU MCM CIBAI LA...

LU DAH AMIK RM200.00 KAT GEREJA JGN LU BUAT PALAT KAT SINI CIBAI...

LU LAGI SUNDAL DARI NAJIS MAAA...

ANACONDA said...

RALAT KOMEN PERTAMA AKU - BUKAN AUSTRALIA TAPI MONGOLIA...

WOII MKINI, LAGI LU TABUR FITNAH LAGI LU BERTAMBAH SIAL LA WEII...

APSAL LU TAK TULIS NAJIB PERGI SOMALIA KE, NAJIB PERGI MONGOLIA KE, NAJIB KAHWIN LAGI SATU KE...

LU MMG PUKIMAK BABI SIAL LA MKINI...

Anonymous said...

HADI DULU RASA 'SELAMAT' UST NASHA MENANG...

SKRG POLA POLITIK HADI LEBIH PADA TEKANAN PARTI PADA DIRI DIA SENDIRI...

DLM PARTI SENDIRI ..HADI TIDAK KENTALL
APATAH DLM 'PAKATAN'

BELIAU IBARAT 2xLEMAH dlm organisasi sendiri...
macm ni nak ganti umno...